Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

Не съм съгласен с песимистите за изгонване на Уиз - те са от толкова време тук, че ако бъдат изгонени с 1-2 застъпващи се линии, значи не могат да работят в конкурентна среда. Според мен Уиз ще отварят нови линии, а няма да се изтеглят, ако нещата по някои направления се влошат за тях. А може просто да нормализират ценовата си политика.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Ако ставаше дума за реално встъпване на нов пазар, дестинациите щяха да бъдат различни от тези на конкурента или най-малкото единствено дублиращи се по отношение на основен хъб като Лондон, например. Нищо повече от опит за завземане на пазар не съзирам в случващото се, а клиентите и техните очаквания - кучета ги яли...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ще има база.

 

Аз лично виждам положителните неща и съм доволен. Само директната конкуренция може да смъкне цените. Например от две години искам да заведа децата във Валенсия, но цените в повечето случаи са безумни.

 

Според мен трябва да се почерпим, че Раян стъпват с 21 дестинации в първата си година, а не се лигавят и опипват само почвата. И аз отивам за бира, като edbloom. 

 

Нека и Wizz отговоря с дестинации, които предлагат от другите им източноевропейски бази, като Букурещ и Будапеща. Мисля че на Сардиня, Сицилия, Южна Франция и Португалия никой няма да им се разсърди.

  • Харесвам 15
Връзка към коментар

тя тази работа едва ли е толкова проста и едва ли е водена от мотива само и единствено за конкуренция с Wizz; на нас може да ни се искат много неща, ама А/К основно гледат трафика... така или иначе най-много трафик има по няколко дестинации, логично е всички да искат да ги обслужват... от цялата работа най-много ми се струва, че ще изгорят националните... а в дългосрочен план и ние може да загубим като клиенти... колкото и да ми се иска Лисабон да речем, ако данните сочат, че няма достатъчно платежоспособен трафик дотам от София никой няма да ни го предложи... за съжаление такива като нас хвалещи се с купени евтини билети не издържат А/К и не покриват разходите по полетите...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Дюк, мисля, че си необосновано претенциозен.

 

Печелившите дестинации от България не са безбройни. Няма начин да няма застъпване, просто няма. Никой няма да се хвърли да открива екзотични дестинации на свит пазар в ъгъла на Европа. Досега ревахме, че Уиз нямат нискотарифна конкуренция, а сега като се появи - нищо ново не предлагали. Конкуренция има не когато фирма А, предлага печки, а фирма Б предлага хладилници, а когато А и Б предлагат и печки, и хладилници.

 

Пазарът при нас ще стане по-динамичен - ще има появи на нови, закриване на стари дестинации и в това няма нищо лошо. Обществото и мисленето ни е твърде статично и си искаме да имаме само една възможност. Само че времената са други и бананите ги пускат не само по Коледа, пардон, нова година, и не само в показния магазин.

Редактирано от Zaro
  • Харесвам 10
Връзка към коментар

След като влизат с над 20 дестинации, значи са ни "видели" на картата.

Това се дължи на повишената ни платежоспособност.

Да се чуди човек, как просперираме като сме толкова мързеливи и все по-глупави (нацията, не магеланците)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Дюк, мисля, че си необосновано претенциозен.

 

Печелившите дестинации от България не са безбройни. Няма начин да няма застъпване, просто няма. Никой няма да се хвърли да открива екзотични дестинации на свит пазар в ъгъла на Европа. Досега ревахме, че Уиз нямат нискотарифна конкуренция, а сега като се появи - нищо ново не предлагали. Конкуренция има не когато фирма А, предлага печки, а фирма Б предлага хладилници, а когато А и Б предлагат и печки, и хладилници.

 

Пазарът при нас ще стане по-динамичен - ще има появи на нови, закриване на стари дестинации и в това няма нищо лошо. Обществото и мисленето ни е твърде статично и си искаме да имаме само една възможност. Само че времената са други и бананите ги пускат не само по Коледа, пардон, нова година, и не само в показния магазин.

 

Заро, ако обърна внимание аз не говоря за конкуренция, а по-скоро за завземане на пазар. Няма нищо по-хубаво от реалната конкуренция и това го знае всяко хлапе. В случая обаче говорим за встъпване на нова компания на нов пазар. Ако тя има желание за реално присъствие на пазара е добре да предложи нещо ново на клиентите. Едва по-късно (или поне успоредно с първото) би могло да се помисли и за реална ценова надпревара с основния конкурент. Лично аз като клиент ще бъда много доволен ако нов превозвач ме спечели с нова дестинация и ме накара при следващото пазаруване да предпочета неговите услуги и за дестинация обслужвана от вече наложена на пазара компания. Според мен, описаното от теб е съвсем резонно в реална пазарна среда. Лошото е, че при нас реалността е различна от онази описана в дебелите книги и в случая истинската дума не е "експанзия", а "поглъщане". Обърни внимание на думите на ирландеца, който директно назовава своя основен конкурент и перспективите за развитие на "партньорството". Не искам да съм лош пророк, но като нищо WizzAir постепенно да се оттеглят от нашия пазар, след което ирландците да надуят отново цените при липса на конкуренция. Въртим се в омагьосан кръг на монополисти по отделни отсечки, без наличието на реален избор на нови дестинации...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ако ставаше дума за реално встъпване на нов пазар, дестинациите щяха да бъдат различни от тези на конкурента или най-малкото единствено дублиращи се по отношение на основен хъб като Лондон, например. Нищо повече от опит за завземане на пазар не съзирам в случващото се, а клиентите и техните очаквания - кучета ги яли...

 

Вече бяхме обсъждали, че клиентелата на Уиз ер е основно гастарбайтери, а на Ryanair западните туристи. От такава гледна точка аз очаквам по всички линии, където има дублиране с Уиз ер да има хем по ниски цени, хем значително увеличение на пътникопотока!

 

Да не говорим, че като цяло пазарът не е статичен и дори преди появата на Ryanair летище София се радва на двуцифрен годишен ръст на пътниците!

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Освен това дестинациите с потенциал не останаха кой знае колко. Та е съвсем резонно да стартират с доказани посоки. Не е казано, че политиката като стъпваш на нов пазар задължително следва да е предлагане на нов продукт. За да заемеш добра позиция е нормално ако можеш да предложиш познат продукт на добра цена, да се установиш и след това да си правиш експерименти. Да не говорим, че наистина сте прекалено претенциозни. Доста от тези 21 точки са си нови или в момента никой не лети до тях от София. 

 

За мен новината е уникална и само можем да се радваме. И съм сигурна, че Уиз няма да излезнат, а по вероятно да си преразгледат безобразната ценова политика за нашия пазар. След като могат от Румъния да предлагат добри цени или от Сърбия, какво им пречи да го правят от София? Просто нямаха мотив да свалят цените, а сега има реална конкуренция.

 

Виж за БГ еър не съм оптимист. 

Редактирано от Bliss
  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Заро, ако обърна внимание аз не говоря за конкуренция, а по-скоро за завземане на пазар. Няма нищо по-хубаво от реалната конкуренция и това го знае всяко хлапе. В случая обаче говорим за встъпване на нова компания на нов пазар. Ако тя има желание за реално присъствие на пазара е добре да предложи нещо ново на клиентите. Едва по-късно (или поне успоредно с първото) би могло да се помисли и за реална ценова надпревара с основния конкурент. Лично аз като клиент ще бъда много доволен ако нов превозвач ме спечели с нова дестинация и ме накара при следващото пазаруване да предпочета неговите услуги и за дестинация обслужвана от вече наложена на пазара компания. Според мен, описаното от теб е съвсем резонно в реална пазарна среда. Лошото е, че при нас реалността е различна от онази описана в дебелите книги и в случая истинската дума не е "експанзия", а "поглъщане". Обърни внимание на думите на ирландеца, който директно назовава своя основен конкурент и перспективите за развитие на "партньорството". Не искам да съм лош пророк, но като нищо WizzAir постепенно да се оттеглят от нашия пазар, след което ирландците да надуят отново цените при липса на конкуренция. Въртим се в омагьосан кръг на монополисти по отделни отсечки, без наличието на реален избор на нови дестинации...

 

Стана дума, че където и да стъпят ирландците, винаги атакуват конкуренцията. Навремето така си рисуваха и самолетите - Bye bye Lufthansa, Arivederci Alitalia и т.н., такъв си им е маркетинговия подход. Нека видим как ще се развият нещата, но никой не е казал, че тези дестинации са статични - по-скоро ползват готови жокери от Уиз, пробвани, разработени дестинации, към които трафика е ясен. 

 

София съвсем не е първото летище, на което двата превозвача се сблъскват челно, а по другите не съм забелязал тотално да е изчезнал който и да е от тях. За Будапеща битката беше брутална, Topfly може да разкаже повече, в момента и двете авиокомпании там имат прилично присъствие, че даже може да се каже, че Ryan бяха губещи в двубоя. Но не е да са се изтеглили съвсем.  По-скоро, ако по някоя дестинация има свръх предлагане нещата лека полека се балансират, справка Берлин, където от 3 превозвача останаха 2 и точно лоу коста се оттегли. 

 

Едно е сигурно - чака ни луда зима, на нереално ниски цени, пък нека са по дублиращи се дестинации. Аз лично ще включа песимизма, чак когато някоя от двете компании почне да дърпа и намалява бройка самолети. И аз предпочитам Сицилия и Лисабон и съм мрънкал по повода, когато Wizz обявят нещо от рода на Бирмингам, но пред избор Сицилия срещу 21 други дестинации (въпреки, че са повтарящи се), избирам второто. 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

...... И съм сигурна, че Уиз няма да излезнат, а по вероятно да си преразгледат безобразната ценова политика за нашия пазар. След като могат от Румъния да предлагат добри цени или от Сърбия, какво им пречи да го правят от София? Просто нямаха мотив да свалят цените, а сега има реална конкуренция.

.........

 

 

Само да добавя и Македония.

Връзка към коментар

Великолепни новини! 21 дестинации, това е рай!

Извинявайте, но ако Wizzair изгубят борбата значи просто не са били достойни да се съревновават на пазара... "45 години стигат", както се казва :lol: . Просто конкуренция, това е (каква конкуренция може да има ако откриват само различни отсечки :huh: ). Само че дълбоко ме съмнява Wizz да се махнат от България, все пак Ryan се конкурират с тях до дестинации в Унгария и Полша, пък не виждам Wizz да са напуснали тези страни... На всичкото от горе до сега те бяха доминатори на LCC пазара в България, т.е. "апокалиптичната" картина, която рисуват някои вече сме я живели...

Факт е също така, че дестинации като Глазгоу, Венеция, Ливърпул, Стокхолм, Дъблин са нови...

Подобни новини са един малък празник.... ^_^

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Напълно съгласен с logist13 и Zaro - цяло чудо е, че въобще стъпиха в София, а 21 дестинации, и то за 2-3 месеца, са нещо което други летища изобщо не дочакват... Всеки може да си иска каквато и да иска дестинация като Рейкявик и Дубровник, но в крайна сметка тези самолети трябва да се пълнят с пътници и компанията да излиза на печалба. Като се изреди целия форум по веднъж в Рейкявик какво става с линията? Конкуренцията също е нещо чудесно - предлага се избор, пък който както му харесва, а защо не и комбинация от Раян и Уиз.

 

Аз съм почти напълно доволен - липсва ми една Братислава или Прага, но с времето и те ще се появят. Венеция ще ми е първата дестинация, така и не успях да стигна до там преди Уизз да спрат полетите си. Карлсруе-Баден Баден пък е супер за Страсбург и Колмар, които до скоро бяха почти недостъпни. Стокхол пък е повече от супер, Глазгоу е близо до Единбург, който ми е желана дестинация отдавна. 

 

В крайна сметка на който не му харесва да не лети с Раян, никой не го кара на сила.

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Тимаджиите го закършиха.

 

България ер определено ще са най-притиснати в тази битка... До края на 2017 1,5 милиона пътници, означава, около 1 милион пътници за 2017, което автоматично ще ги изравни с порядъка на България ер и Уиз ер. Освен създаване на нов пазар със сигурност ще има и вземане на пазарен дял, като най-лесната плячка в случая изглежда пазара на България ер.

 

В съседна Румъния скоро уволниха целият мениджнънт на Таром, заради по големи от очакваните загуби. Много ще бъда изненадан ако 2018-та година България ер и Таром съществуват все още в сегашната си форма. Ще ги купят ли, ще се преструктурират ли или ще фалират, бъдещето ще покаже...

Връзка към коментар

Аз лично съм много доволен! Има достатъчно нови дестинации, няма как да искаме 15 нови дестинации, до които друга авиокомпания не лети. Стокхолм, Дъблин, Валенсия и Лондон Станстед представляват най-голям интерес за мен.
 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.