Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

Е тя и Скавста е 30 € return c автобуса ама и се радвам.

Торп-Осло на Уиз е 50 евро ретърн с бус, 1:45 ч. трансфер, но някой да има идея как да се стигне по-бързо и евтино до Осло?

Аз не се сещам. Така че мрънкането е заразен спорт, но в тази част на Европа трябва да се радваме само при факта, че някой ни брои за живи, в случая Раян. Да са ни добре дошли!

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Летят до Тенерифе от над 40 летища, можеха да пуснат полети и от София. Има и туристи за там, и гастарбайтери. Особено сега при тая обстановка в мюсюлманските страни интересът е много висок. За тази година са планирани над 15 чартърни полета София-Тенерифе.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Няколко акцента от казаното на пресконференцията днес, които бяха пропуснати от повечето сайтове:

 

Мащабното влизане на авиопревозвача в София в края на 2017 г. ще го подреди на първо или второ място на база брой превозени пътници в зависимост от представянето на настоящия лидер по този показател, унгарската Wizz Air, каза О'Брайън. Тя също разполага с база тук. На трето място ще остане националният авиопревозвач "България ер". За българските пътници това означава една много по-добра свързаност и по-силна конкуренция между превозвачите, като по думите на О'Брайън сегашните цени на полетите от и до летище София били завишени и почти двойно над тези в Букурещ

---

Компанията има славата на най-икономичната от всички low-cost компании. Самият О'Брайън твърди, че цените на конкурента й Wizz Air били с 28% по-високи от тези на Ryanair, а тези на EasyJet със 79% при средни цени на ирландската авиокомпания от 47 евро. Това се дължало на по-ниските операционни разходи, които били по-ниски от тези на конкурентите, както и на мащабна инвестиция на компанията от 800 млн. евро.

---

Все още не е ясно дали пътниците на авиокомпанията ще бъдат обслужвани на стария или на новия терминал на летище София, каза О'Брайън. Наземното обслужване на Ryanair ще се извършва от "Суиспорт България"

---

По отношение на полетите си от летище Пловдив от компанията заявиха, че те няма да бъдат спирани, "освен ако не направят нещо глупаво като вдигане на цените", каза О'Брайън. За летищата във Варна и Бургас той заяви, че операторът там - Fraport, който държи концесията на аерогарите, заедно с партньора си "Химимпорт" не предлага подходящи цени.

---

За столичната аерогара предстои да бъде обявен конкурс за концесия, като по думите на О'Брайън водещ за концесионера и за държавата трябва да е пътническият трафик. Той даде примери за лоши концесии като тези на летищата в Атина, Белград, Тирана и Тбилиси. Според О'Брайън летищата в Атина и Тирана са скъпи колкото "Шарл дьо Гол", като в резултат на това Атина прави по 14 млн. пътници на година, а можело по 25 млн., колкото летището в Дъблин, обясни той. На въпрос какво ще направят, ако Fraport концесионират и столичното, О'Брайън заяви, че всичко си има последици, ако някой реши да въвежда допълнителни такси и даде пример с Осло, където компанията е възможно да си затвори базата заради нова екологична такса от 8 евро.

 

Източник - капитал

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2016/03/30/2733515_ryanair_obiavi_mashtabna_programa_za_poleti_ot_i_do/

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Летят до Тенерифе от над 40 летища, можеха да пуснат полети и от София. Има и туристи за там, и гастарбайтери. Особено сега при тая обстановка в мюсюлманските страни интересът е много висок. За тази година са планирани над 15 чартърни полета София-Тенерифе.

 

Е търпение малко де, никой не е казал, че това са последните им дестинации, напротив тепърва очаквам размествания. Всъщност те откакто са обявили навлизането местят полети напред-назад като изоглавени, няма да се учудя много от дестинациите да имат размествания или дори отмени, ако продажбите не вървят. До ноември време има бол. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Да се стяга Т1, че там толкова работа надали им се е отваряла последните месеци / да не казвам години/. Хубаво щеше да е да му направят едно освежително ремонтче, но нейсе... 

И аз съм доволна, даже много от появата на ирландците.  :rolleyes:

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Цени под 30-40 евро за атрактивните дестинации надали ще видим. Появиха се пакети при тур. операторите: София-Венеция/Стокхолм/Лондон ...на прилични цени за по 3-4дена от началото на ноември. Та най-вероятно евтините билети са изкупени. Най-много евтинии да има до: Пиза, Шарлероа, Малпенза, евентуално Баден и Меминген  

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

T.e. ако мутрите вземат и софийското летище, тези 21 дестинации бързо ще станат по-малко, а не повече, както се надяваме

Няколко акцента от казаното на пресконференцията днес, които бяха пропуснати от повечето сайтове:

 

За летищата във Варна и Бургас той заяви, че операторът там - Fraport, който държи концесията на аерогарите, заедно с партньора си "Химимпорт" не предлага подходящи цени.

---

За столичната аерогара предстои да бъде обявен конкурс за концесия, като по думите на О'Брайън водещ за концесионера и за държавата трябва да е пътническият трафик. Той даде примери за лоши концесии като тези на летищата в Атина, Белград, Тирана и Тбилиси. Според О'Брайън летищата в Атина и Тирана са скъпи колкото "Шарл дьо Гол", като в резултат на това Атина прави по 14 млн. пътници на година, а можело по 25 млн., колкото летището в Дъблин, обясни той. На въпрос какво ще направят, ако Fraport концесионират и столичното, О'Брайън заяви, че всичко си има последици, ако някой реши да въвежда допълнителни такси и даде пример с Осло, където компанията е възможно да си затвори базата заради нова екологична такса от 8 евро.

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Цени под 30-40 евро за атрактивните дестинации надали ще видим. Появиха се пакети при тур. операторите: София-Венеция/Стокхолм/Лондон ...на прилични цени за по 3-4дена от началото на ноември. Та най-вероятно евтините билети са изкупени. Най-много евтинии да има до: Пиза, Шарлероа, Малпенза, евентуално Баден и Меминген

Не се шашкай , ще има за всички :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

То за тях има и цени по договаряне предполагам.

Често съм пътувал с групи , а моите билетчета си бяха евтини.

В полета Дубай-София на Wizz май даже бяха от няколко агенции , щото запълниха някъде 2/3 от самолета.

До Рим също няколко пъти попадам на групи.

Връзка към коментар

Има отделна резервация за групи, цените са усреднени и се купуват без данни на пътника.

 

T.e. ако мутрите вземат и софийското летище, тези 21 дестинации бързо ще станат по-малко, а не повече, както се надяваме

 

И аз така го разбирам, но може би имат предвид, че това ще се случи само при промяна на таксите, но ако са си както сега ще си продължат по план.

Връзка към коментар

T.e. ако мутрите вземат и софийското летище, тези 21 дестинации бързо ще станат по-малко, а не повече, както се надяваме

 

Ще приберат бързо сергията. Чакаме концесията да реши. :)

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да се стяга Т1, че там толкова работа надали им се е отваряла последните месеци / да не казвам години/. Хубаво щеше да е да му направят едно освежително ремонтче, но нейсе... 

И аз съм доволна, даже много от появата на ирландците.  :rolleyes:

 

Гледам Раян са втора смяна сутрин. Полетите им започват от 7:00 часа. Изчакват уизовете да заминат., че ще стане весело на пътници и служители :)

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Искам да питам малко технически въпрос отнотно Райън - евтините билети, които не включват приорити, място за крака и бла-бла, какъв багаж е допустим? Малък салонен като при Уиз, или са други изискванията? Виждам, че предлагаг трансфер от и ди летището за 3-4 евро, специално за Глазгоу струва ли си офертата.

Мерси

Връзка към коментар

По-голям е от този на Уиз. Един нормален малък куфар, 55 см височина. Има и допълнителна малка чанта.

Редактирано от Nikolay Ivanov
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искам да питам малко технически въпрос отнотно Райън - евтините билети, които не включват приорити, място за крака и бла-бла, какъв багаж е допустим? Малък салонен като при Уиз, или са други изискванията? Виждам, че предлагаг трансфер от и ди летището за 3-4 евро, специално за Глазгоу струва ли си офертата.

Мерси

Багажът на Rayn е като голям салонен на Wizz, само по-тесен + втора малка чанта. Има ги някъде в сайта им. Местата ги дават автоматично, един до друг. Единствено, ако се качваш на края /след определен брой пътници/ могат да ти вземат багажа в багажното на самолета. Да го имате предвид за пари или други ценности.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Но това, което дълбоко ме учудва е липсата на интерес от страна и на Раян, и на Уиз за нови точки във Франция. Една Ривиера би имала голям успех. Липсата на Португалия ми е някак си по понятна.

Бих направил едно предположение - високи летищни такси.

Във Франция са много силни синдикатите и работещите имат много от т.нар. "социални придобивки", което пък естествено доста оскъпява стоките и услугите, в това число предполагам и обслужването на летищата, което пък вероятно прави по-високи летищните такси. 

Едно е да плащаш на хамалите и чистачкитке на Летище София или Букурещ  при минимална заплата около 210€ , друго е да плащаш заплати във Франция, където SMIG (тяхната мин. раб. заплата) е около 1500 €.

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.