Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

преди 3 минути , zzxxcc каза:

 

Под линка за приемане на ваучера, в самия имейл би трябвало да има следните данни с номера на ваучера:

 

Voucher Name: 

Voucher Number:  

Voucher Value:  

Voucher Expiry Date: 

 

Поне при мен е така.

Да, така е, не бях забелязала. За какво тогава е този линк?

Ами, ако не стане да си върна парите, напролет ще измисля нещо за ваучера, аман от тях. А като се сетя как плюхме Уизз, при тях стана много по лесно. Промениха полета с 10 минути,  не се съгласих и ми върнаха парите. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Според мен се опитват леко да шмекеруват. Вече имаме подадени искания за рефънд, които не сме отменяли. Това се доказва и от факта, че не можем да подадем втори, поради наличие на вече подаден. 
Няма вариант да се отмени първата заявка, ако не потвърдиш официално, с кликане на линка, че искаш ваучер. 

Поради невъзможност да се свържа с чата и да потвърдя, че искам пари, а не ваучер им изпратих мейла. 

Не можеш да се откажеш мълчаливо от нещо, което вече писмено си заявил. И ако не си потвърдил, че приемаш ваучера. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 18 минути , .♥.Fancy.♥. каза:

Според мен се опитват леко да шмекеруват. Вече имаме подадени искания за рефънд, които не сме отменяли. Това се доказва и от факта, че не можем да подадем втори, поради наличие на вече подаден. 
Няма вариант да се отмени първата заявка, ако не потвърдиш официално, с кликане на линка, че искаш ваучер. 

Поради невъзможност да се свържа с чата и да потвърдя, че искам пари, а не ваучер им изпратих мейла. 

Не можеш да се откажеш мълчаливо от нещо, което вече писмено си заявил. И ако не си потвърдил, че приемаш ваучера. 

Не знам какво сте получили вие, но в моя имейл просто директно ме информират, че вече имам издаден ваучер и не се налага никъде да кликвам за да го приема - той е активен и валиден незабавно, от момента на получаване 🙂 В имейла има само един единствен линк, който да кликна ако НЕ искам ваучера и води към условията на ваучера и чата.

 

Почти мога да се басирам, че този ваучер отменя предишното искане за рефънд, който най-вероятно вече въобще няма да бъде обработен освен ако изрично не бъде подадено ново искане за рефънд (чрез чата, според указанията).

 

И да, разбира се, че Ryan хитруват - като всички авиокомпании всъщност. @slujitel казаното от теб важи за миналото, но в момента политиката на Wizz е практически същата като тази на Ryan. При отменен полет директно ти дават кредит в акаунта (еквивалент на ваучер), а при поискване на кеш почва чакане минимум 2 месеца.

Връзка към коментар
преди 18 минути , vino4erpec каза:

ryanair.jpg.c61d831c673e451837f728d2661a0789.jpg

Георги, виж последното изречение.

 

Апропо, някой кликвал ли е на линка, за да приеме ваучера? Аз още не съм, но май клоня да го приема.

При мен текстът след информацията за ваучера е само този, като липсва линк за приемане:

2020-04-22.png.bf188ef8c26a89c791b3524814cf6fd4.png

 

Имейлът ми е от 17 април, най-вероятно след това са променили текста.

 

Тъпото е, че във вашия случай никой не знае какво ще се случи на практика, ако не кликнете на линка за да приемете ваучера. При мен поне е кристално ясно.

Връзка към коментар
преди 49 минути , Георги Матеев каза:

При мен текстът след информацията за ваучера е само този, като липсва линк за приемане:

2020-04-22.png.bf188ef8c26a89c791b3524814cf6fd4.png

 

Имейлът ми е от 17 април, най-вероятно след това са променили текста.

 

Тъпото е, че във вашия случай никой не знае какво ще се случи на практика, ако не кликнете на линка за да приемете ваучера. При мен поне е кристално 



Dear Customer,

Over the past months the spread of the Covid-19 virus has caused many EU governments to impose flight and/or travel bans which grounded over 99% of Ryanair’s flights. We are doing everything we can to support our customers, our people and protect jobs. We are ready to return flying when Covid-19 is defeated, hopefully sooner rather than later.

We regret that these Government travel restrictions have forced the cancellation of your Ryanair flight(s) under booking reference:: 

Please see below details of your travel voucher for 79.40EUR, the full value of your unused booking. This amount can be used for the purchase of Ryanair flights and other services at any time over the next 12 months. It is simple to use this voucher when making a booking on the Ryanair website or app.

Click on the below link to accept  your voucher.

Тук е линка....

Voucher Name:   
Voucher Number:   
Voucher Value:   
Voucher Expiry Date:   18/април/2021


If you do not wish to accept this voucher option and wish to move your flight or request a refund, please click here to contact us. Please note that as our customer care agents are required to work from home to limit the spread of COVID-19 virus, payment security restrictions prevent us from processing refunds as quickly as we would like to.

We invite you to use your voucher to book your next trip and we look forward to seeing you again on a Ryanair flight in the near future. Passengers who made their bookings using travel agents, or on line travel agencies should contact these companies from where they purchased their tickets to find out more about their options.

Our priority always remains the health and well-being of our people and customers.

Yours sincerely

Ето това получих, как го тълкуваш? Случая с Уизз е от миналата седмица.  Казаха, че ще върнат парите до 7 дни, на петия ги получих.

Връзка към коментар
преди 5 минути , slujitel каза:



Dear Customer,

Over the past months the spread of the Covid-19 virus has caused many EU governments to impose flight and/or travel bans which grounded over 99% of Ryanair’s flights. We are doing everything we can to support our customers, our people and protect jobs. We are ready to return flying when Covid-19 is defeated, hopefully sooner rather than later.

We regret that these Government travel restrictions have forced the cancellation of your Ryanair flight(s) under booking reference:: 

Please see below details of your travel voucher for 79.40EUR, the full value of your unused booking. This amount can be used for the purchase of Ryanair flights and other services at any time over the next 12 months. It is simple to use this voucher when making a booking on the Ryanair website or app.

Click on the below link to accept  your voucher.

Тук е линка....

Voucher Name:   
Voucher Number:   
Voucher Value:   
Voucher Expiry Date:   18/април/2021


If you do not wish to accept this voucher option and wish to move your flight or request a refund, please click here to contact us. Please note that as our customer care agents are required to work from home to limit the spread of COVID-19 virus, payment security restrictions prevent us from processing refunds as quickly as we would like to.

We invite you to use your voucher to book your next trip and we look forward to seeing you again on a Ryanair flight in the near future. Passengers who made their bookings using travel agents, or on line travel agencies should contact these companies from where they purchased their tickets to find out more about their options.

Our priority always remains the health and well-being of our people and customers.

Yours sincerely

Ето това получих, как го тълкуваш? Случая с Уизз е от миналата седмица.  Казаха, че ще върнат парите до 7 дни, на петия ги получих.

Моят имейл е 1:1 с единствената разлика, че изцяло липсва този ред "Click on the below link to accept your voucher". Просто ме уведомяват, че имам ваучер.

 

Тази модификация на имейла с линк за кликане за приемане на ваучера не се наемам да я тълкувам. Нямам никаква представа какво точно ще стане, ако не се кликне линка. Сценариите не са много така или иначе, но може само да се гадае.

 

Моят съвет - изчакай седмица да се поуспокоят чатовете и се свържи с тях да попиташ.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ясно е, че всички са притиснати до стената, но според мен за съжаление Ryan се изложиха много. Няма по-лошо нещо за доверието на клиентите от това да обещаеш и да не го изпълниш: попълваш си искането за възстановяване изпратено от самите тях и в следващия момент ти изпращат безполезен ваучер и ти казват, че това ти е най-добрата опция и единствената за необозрим период от време. 

 

Условията им със сигурност са едни от най-лошите в момента:

- 1 вместо 2 години валидност на ваучера и то при положение, че за разлика от Уиз изобщо не летят в момента, т.е. прозорецът, в който може да се използва ваучерът е много кратък;

- само 100% от стойността на билета;

- никакъв начин да се свържеш с тях, поне в момента, за да си поискаш рифънд (аз опитвам от 3 дни). 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

То всички се излагат... Райън, Уиз, преди няколко дена Бритиш ми го спретнаха тоя номер... В смисъл ако търсиш кого да ползваш после, това колко се е изложил някой няма да има значение, ще трябва да избираш между тези, които са останали ...

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Значи,ако Раян започне да се превръща в АК "най-голям гад",моля ви драснете два реда,е така,да сме наясно коя авиокомпания да мразим най -много в момента 😛

П.п.Това че се шегувам,не значи че не съчувствам.Но промяната от кеш към ваучер беше очаквана.Независимо от оптимизма,който ръсят медийно Ceo-тата,всички се опитват да оцелеят.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Георги Матеев каза:

Моят имейл е 1:1 с единствената разлика, че изцяло липсва този ред "Click on the below link to accept your voucher". Просто ме уведомяват, че имам ваучер.

 

Тази модификация на имейла с линк за кликане за приемане на ваучера не се наемам да я тълкувам. Нямам никаква представа какво точно ще стане, ако не се кликне линка. Сценариите не са много така или иначе, но може само да се гадае.

 

Моят съвет - изчакай седмица да се поуспокоят чатовете и се свържи с тях да попиташ.

При мен го има този текст с "Click on the below link to accept your voucher". 

Но като лаик юрист пак мисля, че при условие на вече заявен рефънд в парично изражение, не могат да считат за безусловно приемането на издадения по тяхна инициатива ваучер, ако не успеете да се свържете с тях. 

Така или иначе в момента едва ли ще успеем да говорим с някой от чата им. Ще видим какво ще се върне в отговор на мейла ми. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 15 минути , .♥.Fancy.♥. каза:

При мен го има този текст с "Click on the below link to accept your voucher". 

Но като лаик юрист пак мисля, че при условие на вече заявен рефънд в парично изражение, не могат да считат за безусловно приемането на издадения по тяхна инициатива ваучер, ако не успеете да се свържете с тях. 

Така или иначе в момента едва ли ще успеем да говорим с някой от чата им. Ще видим какво ще се върне в отговор на мейла ми. 

И аз имам имейл, от снощи.

Връзка към коментар

Няколко дни преди да получа ваучера бях на чат да питам как се движи рифънда ми. Потвърдиха, че е на опашка за обработка и даже ми казаха, че очаквали около 28.04 да го изплатят.

Е, сега ми изпратиха ваучер с код. За сега мисля да го оставя. Така или иначе в моя случай билетите съм взел от посредници на ниски цени, а ваучерите от Раян са на реалната стойност. Дори и да искам да върнат парите те ще минат през посредника, та както напоследък и те са в играта с ваучерите, май е по-добре да си оставя този от Раян.

 

Чудя се колко време имаме да решим, дали искаме/не искаме да приемем ваучера.

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, vinidj каза:

Този ваучер личен ли е и може ли да се даде на друг?

Моята отменена резервация беше за 4 човека / билета, а името на ваучера е само на един от четиримата. Съответно няма логика да ме заставят да изхарча пълната сума само на това име. А и четейки условията не останах с впечатление ваучерът да е личен и (май) сумата от него може да се ползва за покупка на билет и на други хора. Разбира се, първият жертвал се да експериментира с ваучер ще трябва да го потвърди, но ако е вярно ще е доста приятна екстра.

 

преди 19 минути , yordanov каза:

Е, сега ми изпратиха ваучер с код. За сега мисля да го оставя. Така или иначе в моя случай билетите съм взел от посредници на ниски цени, а ваучерите от Раян са на реалната стойност. Дори и да искам да върнат парите те ще минат през посредника, та както напоследък и те са в играта с ваучерите, май е по-добре да си оставя този от Раян.

Същото си мислех. Ако билета е от посредник, то ваучерът на Ryan е доста по-изгоден защото практически вече включва "бонус" спрямо оригинално платената сума.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

До колкото помня, когато раздаваха по 40 евро ваучер, когато имаше много отменени полети, заради отпуските на пилотите преди 2-3 години, бяха поименни. Можеше други хора да пътуват заедно с титуляра в резервацията, но не и ваучерът да се преотстъпи за ползване от друг.

 

редакция: и сега е така, пише го и в линка от мейла: https://www.ryanair.com/ie/en/useful-info/refund-voucher

 

Цитат

Travel Vouchers can only be redeemed by the recipient of the voucher.

но и
 

Цитат

You can pay for multiple travel companions

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 34 минути , nino каза:

@.♥.Fancy.♥.  EU 261 Expenses Claim Form for flight cancellation and delay please click here  оттук ли написа клейма, или попълни формата отдолу ?

От тук ми върна, че има вече подаден клайм и втори не може да бъде подаден.

 

От тук: https://contactform.ryanair.com/

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 22.04.2020 г. в 18:49, yordanov каза:

Няколко дни преди да получа ваучера бях на чат да питам как се движи рифънда ми. Потвърдиха, че е на опашка за обработка и даже ми казаха, че очаквали около 28.04 да го изплатят.

Е, сега ми изпратиха ваучер с код. За сега мисля да го оставя. Така или иначе в моя случай билетите съм взел от посредници на ниски цени, а ваучерите от Раян са на реалната стойност. Дори и да искам да върнат парите те ще минат през посредника, та както напоследък и те са в играта с ваучерите, май е по-добре да си оставя този от Раян.

 

Чудя се колко време имаме да решим, дали искаме/не искаме да приемем ваучера.

Нали вече попълвахме формата за искане на рефунд, защо ни правят на балами  трябва да се свързваме с чата сега пак?

Моите всичките са платени от Пейпала и мисля от там да ги искам, ама да не направят проблем Пейпал, че съм отворил много искания?!

Връзка към коментар

Ако реша да приема ваучера и да не чакам за парите как трябва да действам?

И обратно,ако си искам парите колко трябва да чакам?Вече 2 пъти им писах,

искам си парите и те пак,ваучер,та ваучер.Поне е с 1на година срок.

Връзка към коментар

Днес след като изгледах интервю с О'Лиъри си направих елементарна сметка и взех малко да разбирам авиокомпаниите и посредниците.

 

През 2018 г. само в Европа по въздух са пътували 1.1 милиарда човека. Това прави средно 92 милиона пътника месечно. При условие, че всички авиокомпании отмениха всичките си полети за поне месец и половина, това прави минимум 138 милиона засегнати пътника и съответно толкова отменени билети, най-вероятно дори и повече. Подчертавам, това е само Европа, без въобще да броим останалата част от света.

 

Дори когато разделим тази бройка на всички авиокомпании и посредници в цяла Европа пак излиза, че на всеки изведнъж му се е наложило да обработи по няколко милиона заявки за рефънд, промяна на полети и тн, което не виждам как може да бъде автоматизирано, тъй като за всеки конкретен случай трябва човешка намеса. Всичко това в условията на Ковид-19 и намален персонал, работещ от вкъщи. Както и да го смятам нито една компания не може да се справи с такъв обем работа за по-малко от 3-4 месеца. Та ваучерите, които поне се разпращат по-бързо и автоматично и най-важното - могат да се ползват веднага - реално не са чак толкова лош вариант на този етап.

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 11 часа, Георги Матеев каза:

Днес след като изгледах интервю с О'Лиъри си направих елементарна сметка и взех малко да разбирам авиокомпаниите и посредниците.

 

През 2018 г. само в Европа по въздух са пътували 1.1 милиарда човека. Това прави средно 92 милиона пътника месечно. При условие, че всички авиокомпании отмениха всичките си полети за поне месец и половина, това прави минимум 138 милиона засегнати пътника и съответно толкова отменени билети, най-вероятно дори и повече. Подчертавам, това е само Европа, без въобще да броим останалата част от света.

 

Дори когато разделим тази бройка на всички авиокомпании и посредници в цяла Европа пак излиза, че на всеки изведнъж му се е наложило да обработи по няколко милиона заявки за рефънд, промяна на полети и тн, което не виждам как може да бъде автоматизирано, тъй като за всеки конкретен случай трябва човешка намеса. Всичко това в условията на Ковид-19 и намален персонал, работещ от вкъщи. Както и да го смятам нито една компания не може да се справи с такъв обем работа за по-малко от 3-4 месеца. Та ваучерите, които поне се разпращат по-бързо и автоматично и най-важното - могат да се ползват веднага - реално не са чак толкова лош вариант на този етап.

Аз лично съм много доволен от Райънеър, ако наистина ваучера може да се ползва и от приятел, гъвкавост - все някой ще пътува скоро време и ще се оползотвори.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И аз получих ваучер, който не искам. Разгледах условията на ваучера и впечатление ми направи следната точка (оградената с червено)

 

125.png.1f6c359c1b62610295c9930161341e9c.png

 

Да разбирам ли, че ваучера мога да го използвам за няколко резервации. Докато достигна сумата за която е?

 

 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.