Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

преди 8 минути , yordanov каза:

Аз имам два ваучера за резервации направени през посредник. Полетите бяха отменени в края на март някъде, заявих рифънд, а Ryan взеха, че ми изпратиха ваучери. Приех ги.

 

Сега не става или ако става сподели, моля.

Ако в момента заявя рефънд през системата им той би отишъл при посредника по правило, а нямам и запаметена карта, за да проверя дали ще дойде при мене.

Споделяйте - вярвам, че има пробойни!

 

Аз имах възможност /съобщение на мейл/ в средата на март да променя полет или да ми върнат парите при закупен през посредник полет само защото има извънредна ситуация, ама не приех на сериозно и се канех да летя.

В интерес на истината полета на Райън се състоя, но не летях, защото два дни преди полет WIZZ канселираха други мои и комбинацията отиде ...  🙂

Връзка към коментар
преди 43 минути , Таньо каза:

- получаване на ваучер от компанията с прескачане на посредника няма

 

Аз съм направил резервацията през посредник, но впоследствие успях да променя данните (е-майл) и вече си я имам в моя профил резервацията.

В този случай би трябвало, ако заявя ваучер (през чата примерно, защото в момента нямам такава опция) да ми го изпратят на е-мейла и реално да го получа аз...или бъркам?

Връзка към коментар
преди 4 минути , bk_ каза:

Аз съм направил резервацията през посредник, но впоследствие успях да променя данните (е-майл) и вече си я имам в моя профил резервацията.

В този случай би трябвало, ако заявя ваучер (през чата примерно, защото в момента нямам такава опция) да ми го изпратят на е-мейла и реално да го получа аз...или бъркам?

Важна е картата, с която е платен полета.

Има малък шанс да сгрешат и върнат по твоя карта, ако имаш запазена в профила.

Връзка към коментар
преди 2 минути , Таньо каза:

Важна е картата, с която е платен полета.

Има малък шанс да сгрешат и върнат по твоя карта, ако имаш запазена в профила.

Да, и моята цел е точно такава - избягване връщането на парите в посреника, защото я ги получиш, я по-скоро не.

Затова предпочитам да им поискам ваучер, който да дойде директно при мен - по е-мейла и в профила, за да го използвам после без да имам общо с посредника.

Явно ще трябва да пробвам поне с един полет и да видя резултата 🙂

Връзка към коментар

Не ми е ясно едно нещо. Ако ти е обещан refund, ама друг път, може ли след някакво изчакване да се заведе рекламация на транзакция? Реално аз съм имал такива случаи с неполучена стока и обещано, но неосъществено връщане на парите. Paypal ме отсвириха, но банката (ПИБ) след месец и половина ми върна парите. От моя гледна точка ситуацията с Ryanair е същата - пращат ме за зелен хайвер и това е ясно документирано. След какъв период е удачно да се обърна към картоиздателя?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 часа, Ilian359 каза:

Не ми е ясно едно нещо. Ако ти е обещан refund, ама друг път, може ли след някакво изчакване да се заведе рекламация на транзакция? Реално аз съм имал такива случаи с неполучена стока и обещано, но неосъществено връщане на парите. Paypal ме отсвириха, но банката (ПИБ) след месец и половина ми върна парите. От моя гледна точка ситуацията с Ryanair е същата - пращат ме за зелен хайвер и това е ясно документирано. След какъв период е удачно да се обърна към картоиздателя?

И да допълня въпроса ти. Ако за неосъществения полет, имаш издаден ваучер като рефунд, можеш ли пак да оспорваш транзакцията?

Връзка към коментар
преди 10 часа, Ilian359 каза:

Не ми е ясно едно нещо. Ако ти е обещан refund, ама друг път, може ли след някакво изчакване да се заведе рекламация на транзакция? Реално аз съм имал такива случаи с неполучена стока и обещано, но неосъществено връщане на парите. Paypal ме отсвириха, но банката (ПИБ) след месец и половина ми върна парите. От моя гледна точка ситуацията с Ryanair е същата - пращат ме за зелен хайвер и това е ясно документирано. След какъв период е удачно да се обърна към картоиздателя?

Ако срока е изтекъл има основание, но в момента никой няма да се занимава, защото закъснението се счита като резултат от извънредна ситуация. Ако няма ясен срок, в който ще бъдат върнати парите основание няма за рекламация - иначе казано си се съгласил с условията по рефънда. /WIZZ обявиха писмено връщане на парите след 60 или повече дни - даже не беше описано дали работни или календарни, а това "повече" е без краен срок./

преди 1 час, Костов каза:

И да допълня въпроса ти. Ако за неосъществения полет, имаш издаден ваучер като рефунд, можеш ли пак да оспорваш транзакцията?

За да имаш издаден ваучер се предполага, че си се съгласил да го получиш, т.е. избрал си това предложение. Не, няма основание.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 32 минути , Таньо каза:

 

За да имаш издаден ваучер се предполага, че си се съгласил да го получиш, т.е. избрал си това предложение. Не, няма основание.

От Ryan air ми изпратиха непоискан от мен ваучер, въпреки първоначалното ми желание за рефънд на сумата. При последващ разговор ми казаха, че ще ми върнат парите, без да се ангажират със срок кога. Също така ми беше казано, че ваучера ми е активен и мога да го ползвам.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, Костов каза:

От Ryan air ми изпратиха непоискан от мен ваучер, въпреки първоначалното ми желание за рефънд на сумата. При последващ разговор ми казаха, че ще ми върнат парите, без да се ангажират със срок кога. Също така ми беше казано, че ваучера ми е активен и мога да го ползвам.

Ако имаш скрийншоти на всяка стъпка, през която си минал има шанс банката да уважи иска ти. Все пак смятам, че банките няма да се занимават да създават прецедент в извънредна ситуация, защото ще бъдат заринати от искания.

 

Ако са се съгласили да върнат пари вместо ваучер би трябвало да го имаш писмено. Иначе тази практика копира УИЗ - дават ваучер и после те карат писмено да се откажеш от нещо, което не си искал и попълваш формуляр ако искаш пари. Следа не остава, само мотаенето между двете двете дейности става 2 ...3 седмици и отлагат връщането на кеша.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ако имате канцелиран полет, може да сменяте произволно датите и дестинациите в мрежата на Ryanair, поне за дати преди 10 септември, дори и ако вече сте поискали рефънд. Става чрез опциите на сайта им, вероятно може и през чата, но не съм сигурен, че там ще се съгласят с всяка промяна. През сайта направих от два еднопосочни полета Сарагоса-Милано и Милано-Мадрид отиване и връщане от София до Дъблин през септември без никакво доплащане.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, IvanNavi каза:

 Става чрез опциите на сайта им ...

Би ли споделил как се получи.

 

Вчера смених отменен полет за същата дестинация с по-късна дата и не доплатих, въпреки че полета беше по-скъп.

За друга резервация не се получи, въпреки че търсех близки цени. Има такава възможност дадена от тях или е бъг.

Връзка към коментар

През опцията "Change flight", която е активна за всяка канцелирана резервация. За вчера не знам, но днес пробвах през 5 различни резервации за много различни дестинации и за всички дати до 10-ти септември ми излизаше "free". Така смених две от тях. Иначе цените за нови резервации биха били много по-високи.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 47 минути , IvanNavi каза:

През опцията "Change flight", която е активна за всяка канцелирана резервация. За вчера не знам, но днес пробвах през 5 различни резервации за много различни дестинации и за всички дати до 10-ти септември ми излизаше "free". Така смених две от тях. Иначе цените за нови резервации биха били много по-високи.

И при мен дава free въпреки че разликата е огромна общо за двата билета са платени 40 евро за новите на билет е 97 евро

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 5 часа, IvanNavi каза:

През опцията "Change flight", която е активна за всяка канцелирана резервация. За вчера не знам, но днес пробвах през 5 различни резервации за много различни дестинации и за всички дати до 10-ти септември ми излизаше "free". Така смених две от тях. Иначе цените за нови резервации биха били много по-високи.

Update на поста ми от вчера и заради информацията от @IvanNavi /четете и следвайте този човек!/.

Полети закупени през посредник за 5 ... 8 евро  са променени на такива за по 45 евро в дати преди края на август.

 

Браво на Райън за гъвкавостта, предоставената възможност и липсата на дребнавост!!! :clapping:

Как и по какво да сравнявам геймченджърите WIZZ :sarcastic:с нивото, потенциала и усещането  за класа, което носи лейбъла "Райън :yes:"?!

 

 

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
Георги Матеев

Явно са автоматизирали процеса за да намалят натоварването на чата и вместо всеки да виси и да се моли за безплатна смяна да може да си я прави сам. И очевидно са премахнали всички възможни такси или доплащания, за което - дълбок поклон.

 

Сега проверих и билет София-Марсилия купен за 8 евро мога да го променя безплатно за София-Единбург в пик сезон (края на август), който иначе струва 130 евро в момента. В такъв случай въобще нямам намерение да искам никакви пари или ваучери от Раян. "Липса на дребнавост" е много меко казано, а всякакви сравнения с Wizz са неуместни 🙂

 

Благодаря на @IvanNavi, че обърна внимание.

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 39 минути , Георги Матеев каза:

... "липса на дребнавост" в случая е много меко казано... 🙂

Дребнавостта на конкурентите им на пазара в България издигна вариантите, които Райън предложи за двата изминали месеца до ниво, което нито с реклама, нито с изяви на форумни имиджмейкъри на други компании 🛩️ с хипотезни новини могат да доближат.

 

Перфектно! Сега ще си купя няколко билета, за да им дам свеж кеш, както и да организирам връзките с променените полети! :yes:

 

П.П. @Георги Матеев" ... всякакви сравнения с Wizz са неуместни 🙂"  Да напълно прав си!

Сравняването на несравними неща е обидно за този, с който се сравнява и е незаслужен комплимент на УИЗ, за който самото споменаване носи по-скоро негатив, отколкото лъх конкуренция.

 

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 20 минути , Георги Матеев каза:

Явно са автоматизирали процеса за да намалят натоварването на чата и вместо всеки да виси и да се моли за безплатна смяна да може да си я прави сам. И очевидно са премахнали всички възможни такси или доплащания, за което - дълбок поклон.

 

Сега проверих и билет София-Марсилия купен за 8 евро мога да го променя безплатно за София-Единбург в пик сезон (края на август), който иначе струва 130 евро в момента. В такъв случай въобще нямам намерение да искам никакви пари или ваучери от Раян. "Липса на дребнавост" е много меко казано, а всякакви сравнения с Wizz са неуместни 🙂

 

Благодаря на @IvanNavi, че обърна внимание.

Това условие за закупени билети по време на кризата ли е или важи и за новозакупените?

Връзка към коментар
преди 16 минути , crazyhorse каза:

Това условие за закупени билети по време на кризата ли е или важи и за новозакупените?

За отменен полет, а възможността е от днес. До кога е неясно, но ако имаш планове побързай. Подобни отлични условия имаха в средата на март.

Връзка към коментар
преди 4 минути , Таньо каза:

За отменен полет и то от днес. До кога е неясно, но ако имаш планове побързай. Подобни отлични условия имаха в средата на март.

Аз нямам отменени полети при тях!

Връзка към коментар
преди 4 минути , crazyhorse каза:

Аз нямам отменени полети при тях!

Информацията в десетина мнения назад е за отменени полети и възможности свързани с тях.

Неотменените имаше възможност да бъдат променяни , но за твърде в кратко време - седмицата след 13 март.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 15 минути , valpet каза:

В момента се опитвам да направя През опцията "Changе а flight" промяна на полет,но такъв е възможен единствено и само за същата релация .

Става и за други. Опитвай къде ще даде "безплатна промяна".

Връзка към коментар

Ах, сега колко ме е яд, че си поисках refund и ми изпратиха ваучер, та вече не ми излиза възможността да си променя полета.

Някой има ли представа дали има шанс да се промени полета, след като има издаден ваучер?

Връзка към коментар
преди 23 часа, Таньо каза:

В последните дни ми канселираха полети, прочетох темата и ще опитам да систематизирам накратко информацията.

Ще се радвам ако има за допълване да го направите, както и ако съм сгрешил - да ме поправите.

 

В момент на криза най-правилното е да се възстанови колкото може повече кеш и се ограничат загубите.

Всичко друго е даване на кредит без гаранции.

Райън в началото връщаха пари, после сменяха безплатно полет друг без доплащане или с минимално такова, защото цените им не бяха високи в началното разписание. За съжаление след около седмица установиха минимални цени от около 40 евро и дадоха възможност за връщане на пари в неясно бъдеще и ваучер, който може да се ползва веднага, а ако не след година се връщат парите за него. Споделени бяха няколко попадения за безплатна смяна на билет с по-висока цена, който и аз мога да потвърдя от днес. Очевидно трябва да се опитва. Системата им се ъпдейтва често и може би има пробойни.

 

Възможни варианти към днес:

А. Купуване през посредник

- get refund - сумата отива при посредника, който със сигурност ще фалира преди превозвача. Кога ще отиде и кога ще бъде обявена на клиента е хипотеза, а дали ще бъде дадена някога е по-скоро фантастика. Опит за ваучер през посредника е по-добър вариант.

- change flight - смяна на полета и избягване на посредника - мисля, че е най-добрия вариант за защита от посредника и съхраняване на парите, но цените на билетите като цяло са по-високи спрямо миналата година и ако се оправдаят очакванията за тотално ниски цени след разрешаване на полетите може да се окаже, че доплащането е било по-високо от цената на но билет. От друга страна съм песимист за ниски цени в дълъг период, така че това изглежда най-смислено за мене още повече ако доплащането е минимално спрямо първоначалната сума.

- получаване на ваучер от компанията с прескачане на посредника няма

- твърдо смятам, че трябва да се опитва комуникация през чата и успеха нерядко е резултат от упоритост. Преди време, когато стачкуваха официално даваха по 40 евро, безплатни смени на дати, но немалко хора успяха да сменят полети с по-скъпи такива, сменяха дестинации, а даже и имена.

- има един вариант, който си струва да бъде прегледан по-обстойно - незаявяването на ваучер или рифънд. Тогава ситуацията изглежда патова и най-вероятно служебно ще решат да присъдят ваучер и силно се надявам той да остане в профила на клиента. :to_keep_order:

Естествено има риск, т.к. след известно време резервацията изчезва. Имам един полет, който ще оставя така, за да видя какво ще се случи.

 

Б. При закупуване директно от Райън ситуацията е ясна:- рифънд, но без яснота в срока за връщане на пари. Всички ще се бавят, а парите ще висят някъде неползваеми.
- приемане на ваучера този етап ми изглежда по-добър вариант. Ако се ползва в една година е добре, защото е ползваем ресурс, ако не се ползва ще върнат пари /ако не фалират/.

 

 

Изразявам лично мнение и то не може да е препоръка. Не съм акционер на Райън и не ползвам форума да вдигам рейтинга им. :acute:

Просто ги харесвам повече заради това, че не играят на дребно, не менят правила в хода на играта и разстоянието между седалките е по-голямо.  Това , че самолетите им  ✈️изглеждат по-добре отколкото други 🛩️е просто приятен бонус към изживяването с тях. :dance2:

 

Update: Дойде писмено потвърждение за рифънд до 20 дни за анулираните полети.

Времето преди кризата беше същото - 15 ... 30 дни, така че дали го спазят или не ще пиша тук.

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.