Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

5 minutes ago, epetkov said:

А аз виждам и застрахователен въпрос. При инцидент на пътника-фалшификатор дължи ли се обезщетение или само на лицата  от флайт-листата  на авиокомпанията?

Абе той да се радва ако не го пратят в Гуантанамо, че има  държави с много докачливи служители на летищна сигурност.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 45 минути , iMari каза:

Честно казано, това повече ме тревожи, отколкото ентусиазира. Поставя сериозно въпроса със сигурността и какъв е смисъла да минаваме толкова проверки щом системата може така лесно да се хакне. Отделно, че последствията ако те хванат - часове разпити не ти мърдат, най-малкото.

В случая тая проверка защитава единствено интересите на компанията (да не изпуснат таксата за промяна на името).

Иначе на границата си гледат паспорта и знаят кой влиза и излиза (предполагам).

 

Дълги години в София имаше вторична проверка на пътниците на Бритиш Еъруейс (на гейта), защото нямаха доверие на летището. Вече съм забравил още ли я има.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 10 часа, iMari каза:

Честно казано, това повече ме тревожи, отколкото ентусиазира. Поставя сериозно въпроса със сигурността и какъв е смисъла да минаваме толкова проверки щом системата може така лесно да се хакне. Отделно, че последствията ако те хванат - часове разпити не ти мърдат, най-малкото.

За късмет авиокомпанията и летището-държавата нямат връзка и не обменят информация. 

На влизане към скенерите служител на летището поглежда само бордната карта, без да иска лична, после на проверка на паспорта държавния служител гледа само паспорта и на излизане от гейта от авиокомпанията пак цъкват само бордната карта без да сверяват инфото, забелязал съм, че гледат да претупат нещата и пътниците по-бързо да отиват към самолета за да не закъснеят. Всеки от пътниците щеше да мине с друго име цяло, не само фамилия, не само една буква. Сега вече при другите авиокомпании може и да е по-тегаво особено, ако има и чекиран багаж няма как да стане.

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, vinidj каза:

на излизане от гейта от авиокомпанията пак цъкват само бордната карта без да сверяват инфото,

 Преди няколко дни на летището в Бергамо на гейта проверяваха и бордната карта и документа за самоличност. Не винаги, но и на други летища ми се е случвало, та мисля, че по-скоро е късмет да не забележат. За без проблеми си пътувайте по правилата.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Щом си минал всичко е точно.

Явно мутрата ми е съмнителна, и затова по-скоро почти винаги , отколкото по изключение поглеждат личната ми карта преди секюрити.Дали си дават труд да сравняват имената или само симулират дейност нямам идея ,но вероятно все някой би забелязал.

Връзка към коментар

Това си мисля,че лесно би станало при полет от ЮК към България. Там няма пас контрол на излизане, а до него проверяват само дали.имаш билет. После.вече е късмет на гейта стюарда да не сравни. При моите пътувания поне половината пъти сравняват имената, а понякога и поглеждат паспорта и мутрата ми дали съм същата. Рядко,но се случва. Така или иначе, риск си е.

Браво за смелостта,де.

Връзка към коментар
преди 6 часа, vinidj каза:

забелязал съм, че гледат да претупат нещата и пътниците по-бързо да отиват към самолета за да не закъснеят.

Такива летища в Европа има не едно и две. Със сигурност твоето е било шенгенско летище. Загадка си остава защо пазиш в тайна името на летището?  Сякаш всички ще се втурнем да правим същото. Твоят случай е частен. Знаел си, че твой познат няма да пътува, решил си да пробваш дали ще се реализира идеята ти с бордната карта. Самият  ти очевидно си рисков играч, а повечето тук не сме такива. В Европа има летищен терминал изграден не от тухли и бетон, не от стъкло и стомана, а от тухли от кал и слама. Там вероятно може човек да лети с променена бордна карта, ми се струва. Сигурно просто броят дали броят на хората в самолета съответства на броя на  флайт-листата, както се прави при автобусните екскурзии.  Някой може ли  да  отгатне за кой терминал става въпрос?  Ето ви една загадка от мен за съботния ден. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

В София наистина на гейта само сканират кода без да гледат документи с името ви. Този номер може да стане,ако си пристигнал с някой полет и директно минеш през транзитна зона за друг полет.

Само веднъж съм минавал през транзитна зона на летище Сабиха и не помня проверяваха ли билета и документи.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, iMari каза:

Адвокат в България ще струва по-малко от адвокат в западна Европа.

За какви адвокати става въпрос? Какво криминално има, ако те хванат без билет във влака или автобуса? Това е административно  нарушение. Ще ти наложат глоба. Ще ти дадат срок за доброволно плащане. Ех, в някои случаи може да те свалят от превозното средство. Но в случая със самолета, няма как да те свалят от него по време на полет. Могат да не допуснат пасажера до борда, ако е открито нарушението предварително.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, epetkov каза:

За какви адвокати става въпрос? Какво криминално има, ако те хванат без билет във влака или автобуса?

На авто/жп гара в повечето случаи не минаваш през скенер, не те проверяват за остри предмети, течности, не ти взимат натривки за експлозиви, не ти искат документ за самоличност на три места. И на мен ми е некомфортно и не във всичко случващо се на едно летище намирам смисъл, но такава е реалността. И в нея да пробваш да минеш национална граница с билет на името на друг, но подправен с твоето име, на повечето власти би им се сторило подозрително, може би дори и криминално деяние. И аз обичам да пестя, но за 70 евро не ми се влиза в тоя филм, пък било то и хипотетичен. Но коя съм аз да спирам ентусиасти....:)

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
Преди 1 час, dimitrov6 каза:

В София наистина на гейта само сканират кода без да гледат документи с името ви.

Абсолютно невярно. В 80-90% от случаите на гейта ми искат и документ за проверка. И определено гледат името, което се визуализира на екрана след като сканират кода.

 

Аз съм високорисков играч за много неща, но точно това не бих направил. Има прекалено голям шанс за издънка, а евентуалните последствия не биха били малки и приятни. В случая говорим за чист късмет и разсеяност на конкретен служител, нищо повече.

 

Не съветвам никого да прави такива експерименти.

  • Харесвам 16
Връзка към коментар

то проблема с риска е, че като ти се размине повече пъти свикваш и накрая се уливаш

от опит го казвам, плащах едни глоби вече на имиграционните

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

До края на март имам 3 полета от София и ще броя колко пъти ми искат документи на гейта. Останал съм с впечатлението, че там се бърза и може на определени хора да проверят  ,а на други по-рядко.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Георги Матеев каза:

разсеяност на конкретен служител, нищо повече.

Добре. Хипотетична ситуация. В малко шенгенско летище в края на бординга  служител забелязва, че името на пътника не фигурира във флайт-листата на авиокомпанията. Какво ще си помисли този служител? Че някой е тръгнал да променя бордната карта с Paint или че  "тъпата" система на конкретната авиокомпания  пак не е отразила направените промени от клиента? Много по-вероятно е да си помисли второто и да пусне човека, да затвори бординга и самолетът да излети без закъснение. В такава ситуация фалшификаторът трябва да е последен, да изчака момента, в които служителите да са отегчени и да бързат да затворят бординга.

 

Преди 1 час, Георги Матеев каза:

В случая говорим за чист късмет

Моето дълбоко убеждение е, че в случая говорим за хвърлен фитил от страна на @vinidj. Неговата реакция на моя първи коментар ми подсказва това. Преди десетина години в друг форум аз бях написал подобни небивалици и гледах смеейки се, как обсъждат моето съчинение.  Сигурно сега @vinidj чете и се смее, може и за корема да се държи.  Фактът, че не участва активно в дискусията, подсказва именно това.

Връзка към коментар
преди 6 минути , epetkov каза:

Добре. Хипотетична ситуация. В малко шенгенско летище в края на бординга  служител забелязва, че името на пътника не фигурира във флайт-листата на авиокомпанията. Какво ше си помисли този служител? Че някой е тръгнал да променя бордната карта с Paint или че  "тъпата" система на конкретната авиокомпания  пак не е отразила направените промени от клиента? Много по-вероятно е да си помисли второто и да пусне човека, да затвори бординга и самолетът да излети без закъснение. В такава ситуация фалшификаторът трябва да е последен, да изчака момента, в които служителите да са отегчени и да бързат да затворят бординга.

 

Моето дълбоко убеждение е, че в случая говорим за хвърлен фитил от страна на @vinidj. Неговата реакция на моят първи коментар ми подсказва това. Преди десетина години в друг форум аз бях написал подобни небивалици и гледах сметки се, как обсъждат моето съчинение.  Сигурно сега @vinidj чете и се смее, може и за корема да се държи.  Фактът, че не участва активно в дискусията, подсказва именно това.

Ако служител наистина забележи, че даден пътник не фигурира в списъка, то няма никакъв начин просто да го пусне без да се направи допълнителна проверка.

 

А моето дълбоко убеждение е, че каквито и глупости да правим (сигурен съм, че повечето тук понякога сме вършили шмекерии, с които не се гордеем) те трябва да останат много далеч от публичното пространство. Коментирането на такива практики може да даде грешна идея на някого, който после да си плати прескъпо за подобен гяволък.

  • Харесвам 14
Връзка към коментар
преди 8 минути , Георги Матеев каза:

те трябва да останат много далеч от публичното пространство

С горното съм абсолютно съгласен. То още повече затвърждава моето усещане, че @vinidj просто иска  нашето  мнение за  евентуално действие.

Връзка към коментар
преди 3 часа, epetkov каза:

С горното съм абсолютно съгласен. То още повече затвърждава моето усещане, че @vinidj просто иска  нашето  мнение за  евентуално действие.

Въобще не се гъбаркам, доста трикове съм научил тук и споделям още един, който да се ползва в краен случай само при много голяма нужда и належащо. Друг път не бих повторил, но сега ми се налагаше и трябваше да пътувам спешно.

Според мен на 80-90% се минава така, защото и на бордната карта и на личната карта имената са еднакви, единствено от служителя на гейта който цъка бордните карти зависи дали сравнява имената в системата, а там бързат и дори и да му изпише грешно съм убеден, че пак ще се мине и няма да има върнати, е не прекалено като цялото име, но примерно само с фамилия сгрешена ще се мине на 100%.

Но ако има опасност и авиокомпаниите го четат, нека да ми бъдат изтрите коментарите по темата и е незаконно.

Тук договора е между мен и авиокомпанията - единствено могат да откажат пътуване друго нищо, ако не платя такса за смяна на име.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Супер ,но летището със сигурност не е София. В София трудно изобщо ще стигнеш до гейт с подобен номер.Ако полет закъснява наистина много често служителите на бординг претупват нещата, включително напълно спира да им пука за багажа и т.н. 

Това обаче няма как да се предвиди , а и освен това човек трябва да стигне до бординг.

 

Защо е такава голяма тайна ? 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 3 часа, epetkov каза:

Добре. Хипотетична ситуация. В малко шенгенско летище в края на бординга  служител забелязва, че името на пътника не фигурира във флайт-листата на авиокомпанията. Какво ще си помисли този служител? Че някой е тръгнал да променя бордната карта с Paint или че  "тъпата" система на конкретната авиокомпания  пак не е отразила направените промени от клиента? Много по-вероятно е да си помисли второто и да пусне човека, да затвори бординга и самолетът да излети без закъснение. В такава ситуация фалшификаторът трябва да е последен, да изчака момента, в които служителите да са отегчени и да бързат да затворят бординга.

 

Моето дълбоко убеждение е, че в случая говорим за хвърлен фитил от страна на @vinidj. Неговата реакция на моя първи коментар ми подсказва това. Преди десетина години в друг форум аз бях написал подобни небивалици и гледах смеейки се, как обсъждат моето съчинение.  Сигурно сега @vinidj чете и се смее, може и за корема да се държи.  Фактът, че не участва активно в дискусията, подсказва именно това.

Че беше летял сам в самолета от Варна до Бургас ли?😂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 32 минути , stanimir каза:

Супер ,но летището със сигурност не е София. В София трудно изобщо ще стигнеш до гейт с подобен номер.Ако полет закъснява наистина много често служителите на бординг претупват нещата, включително напълно спира да им пука за багажа и т.н. 

Това обаче няма как да се предвиди , а и освен това човек трябва да стигне до бординг.

 

Защо е такава голяма тайна ? 

Не е София, от Шенгенска страна е

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тия работа е доста рискова и "тъпа". Летяхме двама с билети за 4ма. Чекирах всички, че да изберем места. Натоварихме се, но самолетът не тръгва. Дойдоха от наземният контрол вътре. Чудят се нещо. Накрая питаха за име. Казах им, че я няма и излетяхме. Явно бяхме минали някъде с грешна бордна карта и системата е светнала...

Дори и да не е истинско закононарушение, да те вкарат в някой черен списък. Да не може купуваш билети после. Иди обяснявай, че нямаш сестра ...

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 27 минути , jorocontrola каза:

да те вкарат в някой черен списък.

Именно  потенциалните черни списъци са една от причините  при някакви незаконни схеми да  се прави умишлено грешка с една буква в името или фамилията на пасажера.  Искуственният интелект все още не може да различи, че Ivan Strahilov и Ivan Strohilov са едно и също лице. 

преди 47 минути , Zaro каза:

Че беше летял сам в самолета от Варна до Бургас ли

Минаха много години и бъркаш малко.  Беше, че с билет Бургас-Варна не излязох от самолета  във Варна, а се направих на заспал и продължих без билет до София. Жалко, че в онзи форум четивото и дискусията не я преместиха в темата "Хумор'' за да остане като спомен, а глупаво я изтриха.

Връзка към коментар

Като изключим летищата в България и конкретно София масово на другите летища по Европа сам си сканираш бордната карта, минаваш проверка, минаваш и паспортен конторл /където в повечето случай ти проверяват само докуента за самоличност без бордната/ и при бординга също в повечето случай сканират само бордната карта без да проверяват документ за самоличност та напълно възможно е да се минава с чужда бордна.

И все пак има случай и на хора качили се на грешен полет та пак някой не е догледал.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • Tani
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.