Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 19 минути , Ivko каза:

летищата в България

Летищата  у нас са нешенгенски и съответно контролът е като за нешенгенски страни с повече проверки.

  • Харесвам 1
Публикувано:
2 hours ago, Ivko said:

Като изключим летищата в България и конкретно София масово на другите летища по Европа сам си сканираш бордната карта, минаваш проверка, минаваш и паспортен конторл /където в повечето случай ти проверяват само докуента за самоличност без бордната/ и при бординга също в повечето случай сканират само бордната карта без да проверяват документ за самоличност та напълно възможно е да се минава с чужда бордна.

И все пак има случай и на хора качили се на грешен полет та пак някой не е догледал.

Разбира се , човек не е робот и грешки са възможни.

Има и случаи на хора летели в колесник и оживяли  при-50/-60 градуса на 10-11хил. метра над Земята. Ако ви е съвсем спешно и изобщо нямате билет бих препоръчал и този хак.

 

 

  • Смея се 11
Публикувано:
преди 9 часа, epetkov каза:

За какви адвокати става въпрос? Какво криминално има, ако те хванат без билет във влака или автобуса? Това е административно  нарушение. Ще ти наложат глоба....

Ами аз наказателно право не съм работила, ама някак виждам състав на престъпление. За подправка на частен документ /билет / наказанието е до 2г.лишаване от свобода. Тук може да има доста усложнения, предвид минаване на граница. Не знам закона в съответната държава, може и да е по-зле положението, ако те хванат. Не е баш пътуване без билет. 

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 3 часа, epetkov каза:

Именно  потенциалните черни списъци са една от причините  при някакви незаконни схеми да  се прави умишлено грешка с една буква в името или фамилията на пасажера.  Искуственният интелект все още не може да различи, че Ivan Strahilov и Ivan Strohilov са едно и също лице. 

 

Това със сменянето на една буква от името и как изкуствения интелект нямало да може да прецени, че двете имена са едно и също лице е насаден Холивудски стереотип, който не отговаря на реалността. Въобще не става въпрос за изкуствен интелект, а за чиста Математика. Ето конкретен пример, в който използвам двете имена дадени от теб и правя статистическо сравнение на двата низа. Резултат от 1 е пълно равенство, резултат от 0.5 до 1 е доста близко и всичко под 0.5 може да се смята за различно. На който му е интересно и знае Английски, може да си играе с кода и да си сравни своите имена.
С две думи - това, че компютърните системи сравняващи имената са глупаво направени не значи, че няма техническа възможност да се направи така, че такива грешки да бъдат показвани на служителите по летищата от компютрите. То може и някои системи да показват де, аз лично нямам представа.

  • Харесвам 2
Публикувано:
Преди 1 час, Djgeorgie каза:

не значи, че няма техническа възможност да се направи така, че такива грешки да бъдат показвани на служителите по летищата от компютрите. Т

Напълно съм съгласен с тезата!  А и аз не твърдя, че технически е невъзможно да бъдат откривани грешни букви.  Грешната буква е вид презастраховка, защото към днешна дата все още няма такива черни списъци на нарушителите на условията на билета. Вероятно на авиокомпаниите не им е още до това. Не става въпрос за черен списък на пасажери буйствали в самолета по време на полет.

Публикувано:
51 minutes ago, Djgeorgie said:

Това със сменянето на една буква от името и как изкуствения интелект нямало да може да прецени, че двете имена са едно и също лице е насаден Холивудски стереотип, който не отговаря на реалността. Въобще не става въпрос за изкуствен интелект, а за чиста Математика. Ето конкретен пример, в който използвам двете имена дадени от теб и правя статистическо сравнение на двата низа. Резултат от 1 е пълно равенство, резултат от 0.5 до 1 е доста близко и всичко под 0.5 може да се смята за различно. На който му е интересно и знае Английски, може да си играе с кода и да си сравни своите имена.
С две думи - това, че компютърните системи сравняващи имената са глупаво направени не значи, че няма техническа възможност да се направи така, че такива грешки да бъдат показвани на служителите по летищата от компютрите. То може и някои системи да показват де, аз лично нямам представа.

Вероятно както и при издънките с горивните такси и сгрешени тарифи  авиокомпаниите да са напълно наясно , че могат да възникнат грешки в техните сложни, остарели системи, но разходите за постоянното им намиране и коригиране далеч да надхвърлят потенциалните им загуби.

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 13 часа, epetkov каза:

Летищата  у нас са нешенгенски и съответно контролът е като за нешенгенски страни с повече проверки.

В Мароко задължително си разпечатваш билета на хартия и отиваш първо на гишето да ти сложат печат,второ отиваш на входа на секюрити , където човек гледа печата.  После една жена проверява билет и пита за деклариране на пари. Четвърто паспортен контрол. Пето пак ти проверяват всичко на изхода.

На всички са намерили работа.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 18 часа, jul каза:

За подправка на частен документ /билет / наказанието е до 2г.лишаване от свобода

Предвидливият нарушител ще сложи в единия джоб оригиналната бордна карта с името по резервация  и  при критична ситуация, ако бъде разконспириран, бързо ще трябва да се отърве  от  фалшивата бордна карта.  Ако не успее да я разкъса на малки парчета, може и да я изяде.  Помним за  нашумялата куриозната ситуация с изядената бюлетина на последните избори у нас.  Нищо чудно да чуем някой ден за изядена  бордна карта от пасажера.  Показвайки от джоба си  оригиналната бордна карта вече е налице друг казус -  възползване от чужд  документ. Наказанието би трябвало да е по-леко от подправка на частен документ.  

 

В БДЖ също им сканиране на  билета, когато  е купен онлайн.  Жп билет, купен през интернет е поименен. Въвеждат се име, фамилия, дата на раждане. Реално, обаче, във влака кондукторът не проверява личните карти на пътниците с онлайн билети, защото  билети, купени от касата са  безименни и човек може да подари своя билет на когото си поиска като банкнота от пет лева.

Спомням си как в първите години след хиперинфлацията и деноминацията софиянци проявяваха изключителна солидарност, предавайки билета от градски транспорт на друг човек при слизане. От гледна точка на транспортните компании това е явно нарушение на закона, защото за тях е неприемливо един билет да преминава през  2-3, та дори 4-5 ръце от първата до последната спирка по маршрута.  От етично-морална гледна точка такава солидарност добродетел ли е?  Аз бих казал, че  добродетел, защото човек прави добро другиму в труден за него  период.

  • Браво 1
Публикувано:
преди 42 минути , epetkov каза:

Предвидливият нарушител ще сложи в единия джоб оригиналната бордна карта с името по резервация  и  при критична ситуация, ако бъде разконспириран, бързо ще трябва да се отърве  от  фалшивата бордна карта.  Ако не успее да я разкъса на малки парчета, може и да я изяде.  Помним за  нашумялата куриозната ситуация с изядената бюлетина на последните избори у нас.  Нищо чудно да чуем някой ден за изядена  бордна карта от пасажера.  Показвайки от джоба си  оригиналната бордна карта вече е налице друг казус -  възползване от чужд  документ. Наказанието би трябвало да е по-леко от подправка на частен документ.  

 

В БДЖ също им сканиране на  билета, когато  е купен онлайн.  Жп билет, купен през интернет е поименен. Въвеждат се име, фамилия, дата на раждане. Реално, обаче, във влака кондукторът не проверява личните карти на пътниците с онлайн билети, защото  билети, купени от касата са  безименни и човек може да подари своя билет на когото си поиска като банкнота от пет лева.

Спомням си как в първите години след хиперинфлацията и деноминацията софиянци проявяваха изключителна солидарност, предавайки билета от градски транспорт на друг човек при слизане. От гледна точка на транспортните компании това е явно нарушение на закона, защото за тях е неприемливо един билет да преминава през  2-3, та дори 4-5 ръце от първата до последната спирка по маршрута.  От етично-морална гледна точка такава солидарност добродетел ли е?  Аз бих казал, че  добродетел, защото човек прави добро другиму в труден за него  период.

И при мен принудителното гледане на мачове предизвиква философски размисли. И теб ли те мъчат с тоя финал? 😛

Шегуваме се, но по-притеснителното от това да дадем лоша идея на някой и той да си изпати е да дадем идея на някой болен мозък. Не знам как точно може да се използва хака, но има достатъчно такива мозъци, които мислят и действат в подобна насока. Не отделихме ли достатъчно внимание на казуса?

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Публикувано:

Когато е купен билет от точка А до точка С, но със смяна в Б, може ли  за първият сегмент човек да не се чекира, а да  започне пътуването от втория сегмент.  При класическите авиокомпании това е невъзможно. Пропускането на даден сегмент води до анулирането на всички следващи. Но при лоукост-компаниите дали е така или може да се използват отделните сегменти от общата резервация?

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 14 минути , epetkov каза:

Когато е купен билет от точка А до точка С, но със смяна в Б, може ли  за първият сегмент човек да не се чекира, а да  започне пътуването от втория сегмент.  При класическите авиокомпании това е невъзможно. Пропускането на даден сегмент води до анулирането на всички следващи. Но при лоукост-компаниите дали е така или може да се използват отделните сегменти от общата резервация?

Може. Аз ноември имах билети в един ден от Лисабон до Бергамо и Лисабон до Дъблин ,и двата ги чекирах успешно.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Публикувано:

Мерси, @dimitrov6!

 

Казусът  беше с авиокомпания Pegasus. По-рано днес  на  пътничката са  отговорили от кол-центъра, че може, което беше логично за лоу-кост компаниите, но исках да намеря алтернативно потвърждение.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 31 минути , dimitrov6 каза:

двата ги чекирах успешно.

Да, но ставаше въпрос за успешно нечекиране, а не чекиране. Някъде по-назад беше писал за това твое пътуване.  Ще  потърся с търсачката.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 24 минути , epetkov каза:

Ще  потърся с търсачката.

Намерих го

писал си в темата за Уиз. Но твоят казус е бил с два различни билета.  Въпросът е, ако беше се появил в Дъблин без да ползваш първата отсечка Лисабон-Дъблин, биха ли те качили на Дъблин-София.  В случай, че  Лисабон-Дъблин-София  е бил един билет на една резервация, а не на две отделни.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 3 минути , epetkov каза:

Намерих го

писал си в темата за Уиз. Но твоят казус е бил с два различни билета.  Въпросът е, ако беше се появил в Дъблин без да ползваш първата отсечка София-Дъблин, биха ли те качили на Дъблин-Лисабон.  В случай, че София-Дъблин-Лисабон е бил един билет на една резервация, а не на две отделни. Всъщност  това при Уиз е невъзможно.  Те все още не предлагат билет с прикачване.  Раян, обаче, предлагат два сегмента на обща резервация.

Не съм купувал билети на Раян с прикачване и един PNR код. Техните билети са с отделни кодове всеки. 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 1 минута , dimitrov6 каза:

Техните билети са с отделни кодове всеки.

Ryanair  имат от известно време по някои направления билети с прекачване.  Няколко са летищата, през които  предлагат такива билети, но го има като възможност вече.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 19 минути , epetkov каза:

Ryanair  имат от известно време по някои направления билети с прекачване.  Няколко са летищата, през които  предлагат такива билети, но го има като възможност вече.

Малко по-назад в темата май пишеше за такива билети,но те не гарантират ,че при закъснение на първия полет другия ще чака или ще върнат парите,или премаршрутиране. Цената е еднаква при два отделни . Не виждам предимство.

Може би това трябваше да пишем в темата за Pegasus. С тях имам 45 полета.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 9 минути , dimitrov6 каза:

че при закъснение на първия полет другия ще чака или ще върнат парите,или премаршрутиране.

Казусът е когато пассажерът вече се  намира в града на смяната.  По някаква  причина и пътища е стигнал до града на смяната предварително.  Ситуации има различни по света.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 23 минути , epetkov каза:

Казусът е когато пассажерът вече се  намира в града на смяната.  По някаква  причина и пътища е стигнал до града на смяната предварително.  Ситуации има различни по света.

Нека и други се включат,но ако билетите са с различни кодове всеки, няма страшно от пропускане на първия.

Аз при влак съм имал подобен случай, където купих двупосочен и трябваше да го заверя на връщане ,но забравих. И контрольора ме свали на следващата гара Карнобат ,да чакам следващия влак и да кажа,че съм пътувал с кола от Айтос -първата гара до втората.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 6 минути , dimitrov6 каза:

И контрольора ме свали на първата гара Карнобат ,да чакам следващия влак и да кажа,че съм пътувал с кола от Айтос -първата гара до втората.

Типично в стил алла'БДЖ.  До оня ден ако отидеш на гарата в  Ямбол, не можеш да си купиш билет Горна Оряховица-Русе, например.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Някой да има мейл от Раян за доплащане за полети до Нидерландия ? 18.48 евро на калпак. Ново правителствено рвшение от 20.12.:

 

Screenshot_20221223-180146~2.png

Screenshot_20221223-180228.png

  • Харесвам 2
  • Шок 6
  • Замислям се 1
Публикувано:

Съфорумец пусна преди време новината за новите нидерландски такси и за съжаление явно вече са реалност.

Дано други държави скоро не ги последват ,но поне няколко имаха подобни намерения.Очакваш ценови удар от авиокомпаниите , а той идва от правителства търсещи лесен начин да пълнят хазната.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Аз получих същия имейл и тъкмо влизам да попитам - реших, че е възможно да е измама заради линка за връщане на парите и защото билетите Айндховен - София продължават да са на цена 19,99€ за датата, на която аз пътувам. 
И като сложим билетите Амстердам - Айндховен… да бях си купила с България ер, поне няма да бия излишен път с обществен транспорт. 
Всъщност таксата е за полети ОТ Нидерландия. Това нормално ли е? И как така давам мълчаливо съгласие да ми дръпнат пари от картата? 
За първи път ми се случва такова нещо. 

Публикувано:

Защо реши че България Ер няма да направи същото , в случай че не са си калкулирали предварително таксата още при продажбата на билети за след 01.01.2023 ?

 

Ето новината за таксите :

https://www.aviation24.be/airlines/air-france-klm-group/klm-royal-dutch-airlines/dutch-government-raises-flight-tax-to-2858-euros-per-ticket-from-2023/

 

От IATA изглежда също не са очаровани от нидерландските решения в последните месеци :

 

https://simpleflying.com/iata-netherlands-aviation-regulation-out-of-control/

 

Ако изрично не поискаш анулиране и възстановяване на парите логично е да сте съгласни с новите условия.

 

 

 

  • Харесвам 4
Публикувано:

Интересно наистина дали и други АК ще последват Раян. Имам евтин билет от Ейндховен с Уиз през януари и още нищо не са поискали. Тези дни гледах полети на Изи от/до Амстердам на цени около 20-30 евро за месеци напред.

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.