Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Като стана дума за тези обиколки, да попитам дали някой от вас има опит с Round The World Ticket? Четох доста и За, и Против. Пък, ако не му е мястото на въпроса тук, ще го пусна в нова тема.

Редактирано от royak
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Кратък отговор по мое мнение: плащаш си за известна гъвкавост по-висока цена. 

 

Малко по-дълъг отговор: По начало тия билети са конструирани за хора тип "айляк" :) Знае, че идните няколо месеца ще пътува по целия свят, но не е сигурен кога точно къде и си взима такъв билет, при който само датата на излитане е фиксирана, броя на континенти и отсечки също, всичко друго може да се променя гъвкаво и без допълнително доплащане. 

 

Но търсенето и сглобяването на такъв билет не е особено лесно. Различните алианси си имат различни механизми на пресмятане на цената, със своите плюсове и минуси. Дори началната точка има огромно значение, спомням си, че в един от алиансите е най-добре да си започнеш пътуването от Судан за да спестиш пари! И тук говорим за хиляди долари, например да тръгнеш от Англия билета може да е 4000 долара, а с тръгване от Судан 2500. 

 

Ако тръгне от гледна точка на изтънял бюджет да ги прави сметките човек, може буквално да стане луд.

 

Това е, което аз знам...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Кратък отговор по мое мнение: плащаш си за известна гъвкавост по-висока цена. 

 

Малко по-дълъг отговор: По начало тия билети са конструирани за хора тип "айляк" :) Знае, че идните няколо месеца ще пътува по целия свят, но не е сигурен кога точно къде и си взима такъв билет, при който само датата на излитане е фиксирана, броя на континенти и отсечки също, всичко друго може да се променя гъвкаво и без допълнително доплащане. 

 

Но търсенето и сглобяването на такъв билет не е особено лесно. Различните алианси си имат различни механизми на пресмятане на цената, със своите плюсове и минуси. Дори началната точка има огромно значение, спомням си, че в един от алиансите е най-добре да си започнеш пътуването от Судан за да спестиш пари! И тук говорим за хиляди долари, например да тръгнеш от Англия билета може да е 4000 долара, а с тръгване от Судан 2500. 

 

Ако тръгне от гледна точка на изтънял бюджет да ги прави сметките човек, може буквално да стане луд.

 

Това е, което аз знам...

Аз си търся максимално приложима към моите интереси готова формула от типа на тези:

http://www.roundtheworldflights.com/

 

Минимални допълнения към готовите калъпи виждам, че са възможни. Все още сравнявам "свободно" търсене на отделни билети с околосветски билет. То така или иначе едно пътуване до Латинска Америка и Азия си изисква много време. Та като ще си осигуря времето /поне 2-3 месеца/, се питам коя формула за пътуване ще е най-малко главоболна.

Връзка към коментар

Мисля, че като цяло най-доброто е този билет да покрива само най-големите отсечки. Не че не можеш в него да добавиш нещо странично, например след полет София - Банкок да добавиш Банкок - Пекин и от там Пекин - Австралия, но мисля че е по-рентабилно да включиш във билета София - Банкок, Пекин - Австралия, а пък между двете да се оправяш с лоу костове например. 

 

Ето ги официалните инструменти на трите водещи алианса за околосветски билети. Ти сигурно си попаднала на тях, но да ги има, ако на някой му е интересно :)

 

One World: http://www.oneworld.com/flights/round-the-world-fares

Star Alliance: http://www.staralliance.com/en/fares/round-the-world-fare/

SkyTeam: http://www.skyteam.com/en/your-trip/Round-the-World-Planner/

 

Ей тези от време на време излизат със бюджетни предложения за околосветски билети: http://www.flightcentre.co.uk/round-the-world-flights Мисля, че комбинират основно полети на Air New Zealand. 

 

Определено тоя вариант премахва известни главоболия и в три месечно пътуване не всичко ще върви по план и е добре да има гъвкавост...но пък цената мисля е по-висока, от да речем да си купиш два билета, един до Азия и един до Латинска Америка, при това двупосочни.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Мисля, че като цяло най-доброто е този билет да покрива само най-големите отсечки. Не че не можеш в него да добавиш нещо странично, например след полет София - Банкок да добавиш Банкок - Пекин и от там Пекин - Австралия, но мисля че е по-рентабилно да включиш във билета София - Банкок, Пекин - Австралия, а пък между двете да се оправяш с лоу костове например. 

 

Ето ги официалните инструменти на трите водещи алианса за околосветски билети. Ти сигурно си попаднала на тях, но да ги има, ако на някой му е интересно :)

 

One World: http://www.oneworld.com/flights/round-the-world-fares

Star Alliance: http://www.staralliance.com/en/fares/round-the-world-fare/

SkyTeam: http://www.skyteam.com/en/your-trip/Round-the-World-Planner/

 

Ей тези от време на време излизат със бюджетни предложения за околосветски билети: http://www.flightcentre.co.uk/round-the-world-flights Мисля, че комбинират основно полети на Air New Zealand. 

 

Определено тоя вариант премахва известни главоболия и в три месечно пътуване не всичко ще върви по план и е добре да има гъвкавост...но пък цената мисля е по-висока, от да речем да си купиш два билета, един до Азия и един до Латинска Америка, при това двупосочни.

Е там е цялата дилема всъщност - известен комфорт и гъвкавост срещу по-икономичен вариант. Проблемът е, че от Латинска Америка не мога да открия нормални билети до Азия или до Австралия поне - там се къса нишката и излиза много скъпо. При това положение човек трябва да се връща до Европа и да подхваща отново континентите.

Благодаря за твоите съвети и линковете - да, повечето съм ги прегледала, но винаги има изненади!

Връзка към коментар

И аз ги проучвах при пътуването до Френска Полинезия, дори размених някакви мейли с агенции, специализирани в това, предимно от Англия, но в крайна сметка се отказах, защото не ми излизаше на сметка.

Също беше много трудно да се включат отсечки до Таити и Вануату.

А онлайн конфигураторите им също са много ограничени, но зависи какво търси човек.

Ако е нещо стандартно като SOF-BKK-SIN-SYD-LAX-LON-SOF всичко е гладко, но кривне ли човек малко и нещата стават сложни.

Една добра идея между Южна Америка и Австралия е да се ползва полета от Сантяго или Лима до Великденските о-ви, от там до Таити и после Нова Зеландия. Този полет струва някаква космическа сума, но може би включен в Round the world би бил добро попадение.

Редактирано от Oshko
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

И аз ги проучвах при пътуването до Френска Полинезия, дори размених някакви мейли с агенции, специализирани в това, предимно от Англия, но в крайна сметка се отказах, защото не ми излизаше на сметка.

Също беше много трудно да се включат отсечки до Таити и Вануату.

А онлайн конфигураторите им също са много ограничени, но зависи какво търси човек.

Ако е нещо стандартно като SOF-BKK-SIN-SYD-LAX-LON-SOF всичко е гладко, но кривне ли човек малко и нещата стават сложни.

Една добра идея между Южна Америка и Австралия е да се ползва полета от Сантяго или Лима до Великденските о-ви, от там до Таити и после Нова Зеландия. Този полет струва някаква космическа сума, но може би включен в Round the world би бил добро попадение.

Така, така - това са трудностите. Ще го мислим. Най-вероятно ще разделим Азия и Латинска Америка и ще направим две отделни пътувания. Още го мъдруваме.

Връзка към коментар

Аз съм ги гледал като условия, но не съм стигал дотам да пробвам да планирам отделните полети.

Ако имаш свободното време и искаш да обиколиш наистина, са добър вариант, защото ти спестяват връщането, което ще ти се наложи ако купуваш двупосочни билети (а еднопосочни дълги полети няма смисъл ценово).

Общо взето има различни цени за различни разстояния, но както казва Жоро може да маркираш дългите полети с околосветския и после в отделните континенти с лоу кост.

Задължително е да имаш един полет през Атлантическия и един през Тихия океан и някакво количество спирки, и не можеш да се връщаш назад извън рамките на континента. Има някаква игра с цените, може да струва доста по-малко ако тръгва от някое зачукано място като Южна Африка или Шри Ланка, ама трябва да стигнеш до там първо.

 

Всички полети през Тихия океан обаче минават от север през Щатите, освен Qantas и LAN от Южна Америка към Австралия, т.е. трябва да гледаш билета на oneworld ако искаш да минеш напряко.

(Аржентинските авиолинии влязоха в Skyteam и имат полет до Австралия също, ама е нова възможност и не съм я гледал).

Връзка към коментар

Аз съм ги гледал като условия, но не съм стигал дотам да пробвам да планирам отделните полети.

Ако имаш свободното време и искаш да обиколиш наистина, са добър вариант, защото ти спестяват връщането, което ще ти се наложи ако купуваш двупосочни билети (а еднопосочни дълги полети няма смисъл ценово).

Общо взето има различни цени за различни разстояния, но както казва Жоро може да маркираш дългите полети с околосветския и после в отделните континенти с лоу кост.

Задължително е да имаш един полет през Атлантическия и един през Тихия океан и някакво количество спирки, и не можеш да се връщаш назад извън рамките на континента. Има някаква игра с цените, може да струва доста по-малко ако тръгва от някое зачукано място като Южна Африка или Шри Ланка, ама трябва да стигнеш до там първо.

 

Всички полети през Тихия океан обаче минават от север през Щатите, освен Qantas и LAN от Южна Америка към Австралия, т.е. трябва да гледаш билета на oneworld ако искаш да минеш напряко.

(Аржентинските авиолинии влязоха в Skyteam и имат полет до Австралия също, ама е нова възможност и не съм я гледал).

Четох пътеписа ви за Патагония. Вие с коя компания пътувахте?

Връзка към коментар

С LAN. 

Ама хайде да си говорим на ти  :) Ние сме се виждали даже преди много време май, правихме една сбирка на клуба от дир.бг, моя ник оттам е Дивака. 

Връзка към коментар

С LAN. 

Ама хайде да си говорим на ти  :) Ние сме се виждали даже преди много време май, правихме една сбирка на клуба от дир.бг, моя ник оттам е Дивака. 

Е добре, че ми каза! Моят ник в дира е sayaro! Но "ти" ще си говорим, разбира се! Просто малко ми е неудобно в началото да "Титулосвам" хора с повече опит и присъствие в сайта. Ще се радвам да се видим отново!

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

А в тази връзка, някой въобще ползвал ли е Air Pass програмите за пътуване? Интересува ме Микронезия, който бяха пуснали Star Aliance мин. год, но той изчезна от сайта и никакво инфо не намирам. Бг агенциите мисля, че не са въобще запознати с тези програми, даже не знам дали могат да издават такива билети...

Извинявате, че не е съвсем по темата, ако прецени админ. може да го изтрие. Но живо ме интересува :)

Редактирано от malDivka
Връзка към коментар

Tърсил съм подобно нещо, но тогава не открих, ако има някакъв pass за Микронезия, трябва да е на United или Star Aliance.

Вариант е да ги контактнеш директно или да питаш някоя от специализираните агенции за такива билети в Англия или САЩ.

Редактирано от Oshko
Връзка към коментар

Tърсил съм подобно нещо, но тогава не открих, ако има някакъв pass за Мицронезия, трябва да е на United или Star Aliance.

Вариант е да ги контактнеш директно или да питаш някоя от специализираните агенции за такива билети в Англия или САЩ.

Да и на United има също, но общо взето и той  е `някакъв под прикритие`. Явно сложна работа се оказват тия пасове :wacko: , но пък ако някой ги разгадае много ще ни облекчи финансово пътуванията :)

Връзка към коментар

Да и на United има също, но общо взето и той  е `някакъв под прикритие`. Явно сложна работа се оказват тия пасове :wacko: , но пък ако някой ги разгадае много ще ни облекчи финансово пътуванията :) За Микронезия при всички положения ще проучвам и ще докладвам ако има резултат.

Връзка към коментар

Ако ти трябва Микронезия, трябва да е на Юнайтед, защото само те летят там.

Ако ти трябва, изнамери контакти и питай директно, не през агенция, после можеш да букнеш от някой офис на авиокомпанията докато си на път. Аз така правих с пас за Бразилия, на стана с агенция в България и го букнах в Париж по време на прекачване.

Връзка към коментар

Нито един long-haul полет, броят на пътниците е колкото на средно регионално американско летище на град голям колкото Плевен, от там и възможностите не са никак много.

Редактирано от Oshko
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Нито един long-haul полет, броят на пътниците е колкото на средно регионално американско летище на град голям колкото Плевен, от там и възможностите не са никак много.

Ето кой е още по-зле откъм пътникопоток: Skopje "Alexander the Great" Airport (SKP) 2010 677,269.

Обаче, ето как са Рига, дето са в страхотна криза от няколко години: Riga International Airport (RIX) 2012 4,767,878.

Какво да се прави, бедна страна, малко пътници, никакъв интерес за long haul полети. Няма как със скапана икономика да имаме летища дето да са обслужвани от много авиокомпании към разнообразни дестинации. Но за Южна Африка не си прав, все пак, това е почти единствената развита голяма страна в Африка, с доста пътникопоток към Йоханесбург и Кейп Таун.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ето кой е още по-зле откъм пътникопоток: Skopje "Alexander the Great" Airport (SKP) 2010 677,269.

Обаче, ето как са Рига, дето са в страхотна криза от няколко години: Riga International Airport (RIX) 2012 4,767,878.

Само че ти видия ли първо колко е цялото население на БюРМ?  :) Не гледай числовото изражението в чист вид. В съотношение пътникопоток/население идва горе долу колкото е при нас - съвсем леко по-малко (1:3).

 

При Рига нещата са съвсем други наистина - излиза че общо са летели 1.5 пъти колкото е цялото им население. Но пък при тях има много по-висок ръст на гастарбайтери в цяла Скандинавия, UK, Ireland и Германия, отколкото е при нас. Пак в съотношение.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И аз ги проучвах при пътуването до Френска Полинезия, дори размених някакви мейли с агенции, специализирани в това, предимно от Англия, но в крайна сметка се отказах, защото не ми излизаше на сметка.

Също беше много трудно да се включат отсечки до Таити и Вануату.

 

 

Ще дадеш ли логистиката на твоите пътувания из региона - Австралия, Вануату, Нова Зеландия, Фиджи, Френска Полинезия, Хаваи  ...  ?  :) 

Редактирано от stenk
Връзка към коментар

Ще дадеш ли логистиката на твоите пътувания из региона - Австралия, Вануату, Нова Зеландия, Фиджи, Френска Полинезия, Хаваи  ...  ?  :) 

Aз бях с Emirates до Австралия и от там както дойде най-евтино.

До Полинезия бях с Air Tahiti Nui, имаше една промоция за сърфисти, беше много смешно, защото не можеше да се букне онлайн за детето и се наложи да си говорим по телефона и ме питаха, ама наистина ли сте сърфисти, викам, Да! и така, що за промоция беше това:)

Иаче предимно с low cost където може, Jetstar, Virgin, вътрешни във Вануату и Полинезие се наложи да са си с техните авиокомпании, скъпотийка. Ако искаш ми погледни FlightDiary-то, там ги има подробно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Само че ти видия ли първо колко е цялото население на БюРМ?  :) Не гледай числовото изражението в чист вид. В съотношение пътникопоток/население идва горе долу колкото е при нас - съвсем леко по-малко (1:3).

 

При Рига нещата са съвсем други наистина - излиза че общо са летели 1.5 пъти колкото е цялото им население. Но пък при тях има много по-висок ръст на гастарбайтери в цяла Скандинавия, UK, Ireland и Германия, отколкото е при нас. Пак в съотношение.

Съгласен съм, идеята ми беше да покажа, че не сме много зле, но сме на дъното заедно с БЮРМ. Не е въпроса да сравняваме нещо от сорта на Newcastle Airport дето има 4,700,000 пътници, а града е 250000 със София, а страна, която е по-зле икономически от нас и полетите им спрямо нашите. Както и да е.

 

За Air pass-овете и аз бях гледал, но нищо не ми хареса. Единственото което според мен си заслужава, ако се намери на цените от преди 2-3 години, а именно около 800GBP е следният пас на Virgin Atlantic, Singapore Airlines и Air New Zealand - The Greate Escapade: http://www.thegreatescapade.com/

Според мен, най-добрият начин за обиколка на Австралия, Нова Зеландия и част от Азия, поне като цена и качество на авиокомпаниите. Големите алианси имат добри предложения, обаче там си трябват едни стабилни 5-6 месеца и доооста парички за обикаляне, за да излезе сметката с големите пасове дето имат по 16 полета. А и честно казано, не знам няма ли да му писне на човек да седи толкова дълго време далеч от Европа, без опция да се прибере поне за малко и после да си продължи тура, което е технически невъзможно и икономически безсмислено, на един такъв билет.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.