Прескочи до съдържание

Предложение за тема: Рентал компании без тяхна вътрешна застраховка


Препоръчани мнения

От известно време се чудя как може да организираме една тема, в която да публикуваме информация за читави рентал компании, от които сме наемали коли без сключване на техните вътрешни допълнителни застраховки (Super CDW...).

 

Причината е ясна. Винаги съществува дилемата дали магеланецът да играе "на сигурно" със сериозни суми за застраховка, купена на място от рентал фирмата; или отказване на техните вътрешните застраховки и (евентуално) разчитане на външна.

 

Аз лично разчитам на годишна застраховка, покриваща самоучастието, но винаги, когато търся кола под наем, се чудя дали този доставчик е надежден или работи на принципа на Голд Кар и златната джанта. Критерият ми е дали фирмата ще ме натовари с щета, направена от някой друг, или вече съществуваща, която аз не съм видял при първоначалния оглед. Макар и да съм застрахован, това е свързано с кореспонденция, която трябва да се води и може да отнеме доста време до евентуалното възстановянане на парите.

 

Затова предлагам да имаме тема, в която магеланците да дават обратна връзка за надеждни рентал фирми, от които са наемали без застраховка. Представям си го всеки да посочва името на фирмата, локацията, месец/година на наема. Например:

 

Рентал компания: AutoClick

Къде: летище Лисабон, Португалия

Кога: юни 2018

 

Може всеки следващ магеланец, който е ползвал същата компания на същото място да добавя лайк (бутона Харесвам) и така ще става ясно, че се натрупва позитивен опит с тази компания и локация.

Може би е възможно да се обобщават резултатите в една табличка в началото на темата.

 

Какво мислите за идеята? Можем ли да я реализираме? Някакви предложения, включително технически?

 

 

Редактирано от vorbis
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 15 минути , vorbis каза:

От известно време се чудя как може да организираме една тема, в която да публикуваме информация за читави рентал компании, от които сме наемали коли без сключване на техните вътрешни допълнителни застраховки (Super CDW...).

 

Причината е ясна. Винаги съществува дилемата дали магеланецът да играе "на сигурно" със сериозни суми за застраховка, купена на място от рентал фирмата; или отказване на техните вътрешните застраховки и (евентуално) разчитане на външна.

 

Аз лично разчитам на годишна застраховка, покриваща самоучастието, но винаги, когато търся кола под наем, се чудя дали този доставчик е надежден или работи на принципа на Голд Кар и златната джанта. Критерият ми е дали фирмата ще ме натовари с щета, направена от някой друг, или вече съществуваща, която аз не съм видял при първоначалния оглед. Макар и да съм застрахован, това е свързано с кореспонденция, която трябва да се води и може да отнеме доста време до евентуалното възстановянане на парите.

 

Затова предлагам да имаме тема, в която магеланците да дават обратна връзка за надеждни рентал фирми, от които са наемали без застраховка. Представям си го всеки да посочва името на фирмата, локацията, месец/година на наема. Например:

 

Рентал компания: AutoClick

Къде: летище Лисабон, Португалия

Кога: юни 2018

 

Може всеки следващ магеланец, който е ползвал същата компания на същото място да добавя лайк (бутона Харесвам) и така ще става ясно, че се натрупва позитивен опит с тази компания и локация.

Може би е възможно да се обобщават резултатите в една табличка в началото на темата.

 

Какво мислите за идеята? Можем ли да я реализираме? Някакви предложения, включително технически?

 

 

Идеята ти не е никак лоша, но ще стане много тежко и хаотично по този начин. Има стотици фирми на стотици локации и ще започне едно питане тази тук става ли, онази там става ли... По-полезно за мен като чест ползвател на рент-а-кар в чужбина, е да има тема за кофти опит от конкретни фирми на конкретни локации.

От опита ми досега, по подразбиране фирмите са читави, имат си особености, но малко са тези (и вероятно конкретни техни офиси), които умишлено товарят.

Редактирано от 45#2
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

И това е вариант - да се описват негативните вместо позитивните фирми.

 

Аз си мислех да се репортват коректните, защото може би те са по-малко на пазара. 😃 (милиони евро глоби на едни известни фирми). Освен това, ако човек попадне на фирма, която я няма в списъка, това ще означава за него шанс 50/50 това да е менте фирма. А ако сме посочили добрите фирми, тогава няма да има нужда да се гадае дали една фирма е читава или не. Тогава човек има 100% сигурност (колкото и условно да е това), фирмата да е надеждна.

 

Може би @Георги като собственик на форума ще даде някоя идея как технически може да се получат нещата.

Редактирано от vorbis
Връзка към коментар

Конкретния ти пример е много специфичен и ще падне голямо натоварване - коя компания е коректна, коя не, за тая тема ли е, за друга ли е, а и това е трудно да се определят като абсолютни твърдения. Притеснявам се и, че нямаме нужната голяма статистическа извадка. Аз например въобще не съм убеден, че повечето доклади из интернет за надписани наеми не са на хора, които са си ги заслужили с глоби или инциденти, и не съм сигурен че един такъв доклад трябва директно да праща дадена компания в черния списък, а пък да чакаме повече от един лош доклад ще отнеме време 🙂 Да не забравяме, и че повечето локации са франчайзи и дори един офис да е проблемен не трябва да отписва цялата фирма. 

 

Но съвсем скоро планирам пускането на тема за ревюта на коли, по подобие на салоните от дайнърс клуб - всеки ще може да даде основните характеристики на наема, да изкаже мнение по определени въпроси, пък читателите да си преценяват. Просто още малко търпение, защото тези теми изискват доста сериозна поддръжка, колкото и отвън да изглежда, че е лесно и ми се ще от самото начало да са максимално изчистени. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

В повечето случаи дори една и съща фирма има огромна разлика в условията в различните държави, дори в различни градове на една и съща държава понякога, което за мен обезсмисля всичко. Може да се пишат отзиви за определена фирма в определна държава и в опреден град, иначе няма да има смисъл.

Ако се пише толкова подробно и аз не знам как ще се обобщи всичко.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 15 часа, Alexander каза:

В повечето случаи дори една и съща фирма има огромна разлика в условията в различните държави, дори в различни градове на една и съща държава понякога, което за мен обезсмисля всичко. Може да се пишат отзиви за определена фирма в определна държава и в опреден град, иначе няма да има смисъл.

Ако се пише толкова подробно и аз не знам как ще се обобщи всичко.

Точно затова освен фирмата добавих и локацията (град или летище).

И аз не знам как може да се обобщи. Затова писах и евентуално някой даде добра идея.

 

преди 15 часа, Георги каза:

Конкретния ти пример е много специфичен и ще падне голямо натоварване - коя компания е коректна, коя не, за тая тема ли е, за друга ли е, а и това е трудно да се определят като абсолютни твърдения. Притеснявам се и, че нямаме нужната голяма статистическа извадка. Аз например въобще не съм убеден, че повечето доклади из интернет за надписани наеми не са на хора, които са си ги заслужили с глоби или инциденти, и не съм сигурен че един такъв доклад трябва директно да праща дадена компания в черния списък, а пък да чакаме повече от един лош доклад ще отнеме време 🙂 Да не забравяме, и че повечето локации са франчайзи и дори един офис да е проблемен не трябва да отписва цялата фирма. 

 

Но съвсем скоро планирам пускането на тема за ревюта на коли, по подобие на салоните от дайнърс клуб - всеки ще може да даде основните характеристики на наема, да изкаже мнение по определени въпроси, пък читателите да си преценяват. Просто още малко търпение, защото тези теми изискват доста сериозна поддръжка, колкото и отвън да изглежда, че е лесно и ми се ще от самото начало да са максимално изчистени. 

Със сигурност ще е доста трудоемко, но пък би било от голяма полза! Чакам с нетърпение темата! Моля включи едно поле дали е закупена застраховка на място.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 12.06.2018 г. в 14:02, vorbis каза:

От известно време се чудя как може да организираме една тема, в която да публикуваме информация за читави рентал компании, от които сме наемали коли без сключване на техните вътрешни допълнителни застраховки (Super CDW...).

 

Причината е ясна. Винаги съществува дилемата дали магеланецът да играе "на сигурно" със сериозни суми за застраховка, купена на място от рентал фирмата; или отказване на техните вътрешните застраховки и (евентуално) разчитане на външна.

 

Аз лично разчитам на годишна застраховка, покриваща самоучастието, но винаги, когато търся кола под наем, се чудя дали този доставчик е надежден или работи на принципа на Голд Кар и златната джанта. Критерият ми е дали фирмата ще ме натовари с щета, направена от някой друг, или вече съществуваща, която аз не съм видял при първоначалния оглед. Макар и да съм застрахован, това е свързано с кореспонденция, която трябва да се води и може да отнеме доста време до евентуалното възстановянане на парите.

 

Затова предлагам да имаме тема, в която магеланците да дават обратна връзка за надеждни рентал фирми, от които са наемали без застраховка. Представям си го всеки да посочва името на фирмата, локацията, месец/година на наема. Например:

 

Рентал компания: AutoClick

Къде: летище Лисабон, Португалия

Кога: юни 2018

 

Може всеки следващ магеланец, който е ползвал същата компания на същото място да добавя лайк (бутона Харесвам) и така ще става ясно, че се натрупва позитивен опит с тази компания и локация.

Може би е възможно да се обобщават резултатите в една табличка в началото на темата.

 

Какво мислите за идеята? Можем ли да я реализираме? Някакви предложения, включително технически?

 

 

Извинявай, ама, ти, колко пъти си наемал кола в чужбина?

Щото, аз след много години това упражнение, мога да обобщя. Всички се държат по един и същи начин. Ако вземеш тяхната застраховка, нямаш проблем. Ако я отказваш упорито, имаш проблем.

За протокола - почти няма компания, от по-известните, дето не сме ги ползвали. 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Специално за Autoclick, ние сме я ползвали в Мадрид. Изчетох около 1000 негативни ревюта, ние платихме пълна застраховка и нямахме никакъв проблем. В Италия с някаква фирма имахме спор между нас с/без допълнителна застраховка, аз все пак ги убедих да си платим , на 20тата минута бяхме с разбито стъкло докато вечеряме на осветена улица до наклонената кула в Пиза, което щеше да ни излезе солено, ако не бяхме  с пълната застраховка.Колкото и да е коректна фирмата - това си е риск - или го поемаш, или не го поемаш, всеки случай е сам за себе си, според мен зависи дори и от настроението на  човека, който ти приема колата при връщането....

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 29 минути , AlexandraKo каза:

Извинявай, ама, ти, колко пъти си наемал кола в чужбина?

Щото, аз след много години това упражнение, мога да обобщя. Всички се държат по един и същи начин. Ако вземеш тяхната застраховка, нямаш проблем. Ако я отказваш упорито, имаш проблем.

За протокола - почти няма компания, от по-известните, дето не сме ги ползвали. 

 

@AlexandraKo, мисля че и аз мога да обобщя на база доста сериозен опит - ама моето обобщение се разминава с твоето 🙂 

 

Досега никога не са ме насилвали за застраховка - а във фирма като Goldcar, известна с тези си практики, бях ползвала пълния им пакет, та пак не са реално.

 

Faro, Португалия - нямаше натиск - фирмата беше местна, букната чрез посредник Monk.

Kerry, Ирландия - Avis, нямаше натиск.

Catania, Сицилия -  нямаше натиск - фирмата беше местна, Cataniarental, букната чрез посредник Economycarrental.

 

В едно съм съгласна категорично - обобщението е трудно и е в зависимост от държава, условия... трябва много стройна система за целта, ако се сметне за ценно такова усилие.

Връзка към коментар
преди 37 минути , AlexandraKo каза:

Извинявай, ама, ти, колко пъти си наемал кола в чужбина?

 Щото, аз след много години това упражнение, мога да обобщя. Всички се държат по един и същи начин. Ако вземеш тяхната застраховка, нямаш проблем. Ако я отказваш упорито, имаш проблем.

 За протокола - почти няма компания, от по-известните, дето не сме ги ползвали. 

 

Всеки си е различен, но аз например когато съм наемал без пълна застраховка не съм имал проблем (с компанията имам предвид), нито са се опитвали да ми я набутат насила... Става въпрос предимно за Сикст и Авис за Европа преди години и местни бразилски компании напоследък. В някои случаи с доста зор съм се опитвал да си платя пълна застраховка, пък те не знаят как или не искат...

Адски ме вбесиха Херц в Рио де Жанейро, но нямаше нищо общо със застраховката.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 56 минути , Ивайла каза:

В Италия с някаква фирма имахме спор между нас с/без допълнителна застраховка, аз все пак ги убедих да си платим , на 20тата минута бяхме с разбито стъкло

Този инцидент няма нищо общо с това дали рентал компанията е коректна или не. Освен това може да се застраховаш при трети застраховател на значително по-ниска цена. Например WorldWideInsurance или insurance4carhire. Тогава дори клиентът получава допълнителни бонуси като покритие при загубен ключ, наливане на грешно гориво, late pick-up и любимите джанти, огледала, под.

Преди 1 час, AlexandraKo каза:

Извинявай, ама, ти, колко пъти си наемал кола в чужбина?

Щото, аз след много години това упражнение, мога да обобщя. Всички се държат по един и същи начин. Ако вземеш тяхната застраховка, нямаш проблем. Ако я отказваш упорито, имаш проблем.

Извинена си 🙂, 5 пъти съм наемал кола в чужбина. Всички пъти бяха без купуването на застраховка на място. Да чукам на дърво, досега не са ме товарили с измислени щети.

И точно защото има фирми, които не правят такива номера, може да ги споделяме и да сме си полезни.

Ще изчакаме и ще видим какво е замисли Георги като нова тема за колите.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 11 часа, vorbis каза:

И точно защото има фирми, които не правят такива номера, може да ги споделяме и да сме си полезни.

 

Аз пък да ти кажа, не зависи и само от фирмите, а от наемащия. Защото именно от Goldcar в Болоня, които се опитаха да ни продадат тяхната застраховка, но не супер агресивно, наехме кола и не са се опитвали да ни натресат чужди щети, но това е защото ние си бяхме свършили работата. При вземането на колата ни дадоха ключа и казаха, че "би трябвало" да няма никакви щети. Отидохме, огледахме и се оказа, че целите предни и задни брони са надрани. Вярно, че бяха микро драскотини, вероятно нанесени от самите тях при "миенето" на колата (слагам го в кавички, защото видях как ги "мият" - просто ги забърсват с мокър парцал, който се "пере" в 10-литрова кофа), но ги имаше. Та мъжът ми се върна на гишето и каза на служителката, че колата, която "би трябвало" да е без щети, е цялата изподрана! Служителката го гледаше като ударена с мокър парцал, даде му схема на колата и нанесоха с Х-ове щети по целите брони от край до край, по вратите и джантите, където имаше. Опита се да протестира, че те такива "дребни" драскотини изобщо не ги броели, но мъжът ми й каза "Вие ако искате ги бройте... Нанесете ги, пък после като връщаме колата, пак не ги бройте! Ама да го има черно на бяло, че са били там още при наемането!" Служителката гледаше вече като изтребител, но нанесе всички драскотини, които бяхме открили.

 

След като върнахме колата, на смяна беше същата служителка. Изпрати едно момче да огледа колата - погледна горивото, завъртя се от всички страни, за да се увери, че няма нещо ударено и за боя не са се заяждали изобщо.

Редактирано от chandni
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

И аз не бих генерализирал като @AlexandraKo, че всички са еднакви.

Пресен опит в Кипър - колата беше наета през Ryanair, с доставчик Alamo, които се оказа, че продават коли на офис на National.

Бях резервирал Ford Fiesta, но като видяха, че сме 4, ни дадоха безплатно по-голяма кола - Nissan Note.

При подписването на документите никой не отвори дома за застраховка - информираха ме, че колата е с basic cover и ще трябва да ми задържат депозит 600 евро, на което се съгласих и приключихме.

Заведоха ме при колата, информираха ме, че ако има щети по-малки от дупката на един пластмасов шаблон, който висеше на врата на служителя, няма да се считат нито при взимане на колата, нито при връщане. Колата нямаше никакви (дори малки) външни повреди.

По време на наема задната броня се откачи леко, без да има удар или нещо, някоя скоба явно е изпуснала. На един паркинг надраха пасажерската врата. Подготвих се за разправия при оставяне на колата (и за клейм към външния застраховател), но имаше изненада. Любезният английски пенсионер, който беше служител там, мина бързо около колата, обяви ми, че няма щети и ме покани вътре и пред очите ми отблокира депозита.

Мнението да се счита за гореща препоръка на този офис на летище Пафос.

Връзка към коментар

 

На мен идеята на @vorbis ми харесва.

Струва ми, че ще е добър опит за канализиране на мненията за рентакар компаниите - омръзнало ми е да чета само отрицателни мнения в Интернет, които в много от случаите не могат да бъдат квалифицирани като такива, при които рентакар компанията е некоректна.

Вероятно темата би могла да се обърне и да събира само негативните случаи.

Така лесно ще се видят "натрупвания" за някоя фирма с конкретния й офис (локация).

От самите описания човек ще може да си прецени колко е "виновен" наемащия и колко фирмата, колко е обективно мнението и т.н.

Например, моя случай в Пиза с Goldcar. Когато някой го прочете и види снимките ще си прецени дали това е номер на компанията или аз съм някаква шматка и сам съм си виновен, като не съм гледал при взимането на колата.

BTW, радвам се, че моя случай постепенно се превръща в класически пример. 🙂 

 

Опита на @AlexandraKo не е относим към конкретната тема. Тя винаги си плаща допълнителната застраховка към rent-a-car компанията.

Дали това е добре или не? Да не навлизаме в тази тема - не веднъж сме я дискутирали и би следвало да уважим всеки избор - да си платим ли за пълна застраховка към рентакар компанията и да се възползваме от всичките и безспорни предимства или пък не. И тогава обективно да поемем известни рискове, но да спестим бая пари.

 

Тук говорим т.е. в бъдещата тема ще се говори единствено за случаите, при които такава застраховка не е платена към рентакар компанията.

Редактирано от ven62
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Не, не е било винаги така. В миналото сме наемали много пъти без застраховки. Постепенно, с натрупания опит в годините / да не забравяме, че сме поне 20 годинки напред, ревящ емотикон/, стигнахме до извода, че ни е по-добре да сме спокойни.

Разбира се, че е въпрос на личен избор. И да, моето обобщение не го бройте за меродавно. Не съм права да генерализирам - по-скоро, е личен опит.

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Така и така сте тук, макар че дискусията общо взето показва колко ще ни е трудно да разделим фактология от лични предпочитания, общо взето шаблонът е следния. Сухата информация, която ще търсим с всяко ревю е тази:

 

Обща информация:


--Фирма
--Локация
--Дати
--през кой посредник или директно?
--резервиран клас кола

--получен автомобил и състояние (км, ожулвания, проблеми и т.н.)
--базова цена
--допълнителна застраховка от тях?
--размер на депозита?
--размер на самоучастието?
--тип на картата оставена като гарант - моля максимално подробно
--скорост на обслужване на гишето

 

Допълнителна информация:

 

Забавяния в освобождаването на депозит, агресивно предлагане на допълнителни продукти, споделя ли се офисът с други фирми, имали ли сте щета и как е била обработена, неочаквани разходи от доп. такси, безплатни ъпгрейди, процедура за връщане в извънработно време, допълнителни екстри като бебешки столчета, доп. шофьор, навигации и т.н.

 

Т.е. това което ще искаме е задължителната обща информация - там като цяло е фактология и не се поддава на интерпретация. В допълнителна информация ще са нещата, които или са по-маловажни или такива, които може да са въпрос на личен вкус. Може някои от нещата от втората секция да минат в първата, но не ми се ще да изискваме от всеки да попълва дълъг въпросник. 

 

Вече как ще е организирана точно темата е въпрос на допълнително мъдруване. 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Хаха, аз още на шестото тиренце от общата информация приключвам с последната ни кола в Испания, просто такава НЕ получихме, тъй като полетът ни закъсня с два часа. Това за първи път ни се случва и бяхме меко казано изумени (и друг път е имало закъснял полет, да не говорим за висене час и половина на опашки и т.н.). Добре че бяхме с посредник, който бързо ни намери друга кола (от друга фирма), за смешните 27 евро за 8 дни. За да не объркам името на въпросните убавци ще трябва да проверя, защото още двама приятели се опариха от тях (единият на същото летище - Малага, другият в Барселона)...

Връзка към коментар
преди 1 час, searus каза:

Хаха, аз още на шестото тиренце от общата информация приключвам с последната ни кола в Испания, просто такава НЕ получихме, тъй като полетът ни закъсня с два часа. Това за първи път ни се случва и бяхме меко казано изумени (и друг път е имало закъснял полет, да не говорим за висене час и половина на опашки и т.н.). Добре че бяхме с посредник, който бързо ни намери друга кола (от друга фирма), за смешните 27 евро за 8 дни. За да не объркам името на въпросните убавци ще трябва да проверя, защото още двама приятели се опариха от тях (единият на същото летище - Малага, другият в Барселона)...

И посредника кажи.

Връзка към коментар

Посредникът е Holiday autos, а фирмата е Interrent. Виждам, че въпросните Interrent са дали на мъжа ми кола в Лион тази година след 4-часово закъснение на полет, така че вероятно испанският служител е решил на своя глава да изнудва за "ъпгрейд", какъвто упорито се опитваше да ни предложи, само за 10 евро на ден (за сведение резервацията беше за около 30-тина общо). Човекът на Холидей аутос наистина свърши страхотна работа, след като прекара известно време в разговори с въпросният "данеказвамкакъв" и се наслушахме на малоумни обяснения защо не може да ни даде колата (от рода "ама аз откъде мога да знам дали са се качили на самолета"), накрая и той се отказа, прати ни на Centauro, и там се сдобихме с чисто нова Дачия с 5 врати (бяхме букнали най-ниския клас с другите, с 3 врати) - беше на 1000 км. При тях всичко мина перфектно.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Ето я темата, която ще ползваме за ревюта: 

 

Временно е заключена, докато я доизмислим. Кажете, ако липсва нещо в предложения шаблон, за да го добавим. 

 

Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...

@Георги За момента темата с ревюта, мисля, се получава много добре. Само ми се струва, че бавно върви добавянето на нови ревюта. Явно доста хора не си пазят документите от рантал фирмите, когато ходят на почивка, или пък им липсва време да отделят и да напишат малко за колата.

 

Така или иначе продължаваме да трупаме ревюта, за да бъде полезна в бъдеще на повече хора! 😀

Връзка към коментар
преди 14 часа, vorbis каза:

@Георги За момента темата с ревюта, мисля, се получава много добре. Само ми се струва, че бавно върви добавянето на нови ревюта. Явно доста хора не си пазят документите от рантал фирмите, когато ходят на почивка, или пък им липсва време да отделят и да напишат малко за колата.

 

Така или иначе продължаваме да трупаме ревюта, за да бъде полезна в бъдеще на повече хора! 😀

Точно 🙂 Трябва и време, ще запали лека полека. Както беше с дайнърс салоните 🙂

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.