Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Аз да не наливам масло в огъня, но в по-предните постове пише, че като причина са споменали operational issues, а във финалния стейтмънт са споменали лошо време. Тези 2 причини не е задължително да значат едно и също. Поднасянето на неверна и/или неточна информация може да бъде счетено за нелоялна бизнес практика на доставчика на услуги към крайния клиент. Има допълни разпоредби на ЕК относно Регламент 261 - потърси ги на сайта на ЕС. Ако не ги намериш, пиши и ще ги намеря.

Правото на информация и задължението да се грижат за клиента е само допълненителна отговорност на а/к.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 13 минути , akair каза:

Аз да не наливам масло в огъня, но в по-предните постове пише, че като причина са споменали operational issues, а във финалния стейтмънт са споменали лошо време. Тези 2 причини не е задължително да значат едно и също. Поднасянето на неверна и/или неточна информация може да бъде счетено за нелоялна бизнес практика на доставчика на услуги към крайния клиент. Има допълни разпоредби на ЕК относно Регламент 261 - потърси ги на сайта на ЕС. Ако не ги намериш, пиши и ще ги намеря.

Правото на информация и задължението да се грижат за клиента е само допълненителна отговорност на а/к.

Абсолютно! Приемам всички видове подсказки 🙂 Това е и една от причините да споделям. Ще се заям с всяка възможна дума, написана в процедурите им. С абсолютно всяка. 

 

Само да ми пратят формата на официалното оплакване от Арбитража ... 

 

Иначе си имам и Reference Number на оплакването към Станстед. те са друга бира, но подходът ще бъде идентичен. 

В момента, Ilian359 каза:

"Operational issues" на мен ми звучи като "Край на работното време на екипажа".

Затова и аз сметнах, че има общо със стачките - поне отчасти. Oсобено след като ни свалиха след бординг. Но сега твърдят само weather conditions. 

Връзка към коментар

Ето ги тълкувателните насоки: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX%3A52016XC0615(01)

Виж 3.2.5 и 3.2.6 (поне във версията на англ)

Виж също втория параграф на 4.1.1, както и 4.2, 4.3 и 4.4.

Ако се позоват на "извънредни обстоятелства", каквото е лошото време, са длъжни да ти предоставят писмени доказателства, че това е истинската причина. Тези доказателства следва да бъдат (извадки от) логове на машината, официални документи, разменени между а/к и останалите отговорни и въвлечени институции. По-интересното е, че насоките са императивни - такава информация следва да се представи на НЕБ И на пасажера. Преди а/к си измъкваха, че само НЕБ следва да има достъп до тази информация.

Успех!

  • Харесвам 6
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 1 минута , akair каза:

Ето ги тълкувателните насоки: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX%3A52016XC0615(01)

Виж 3.2.5 и 3.2.6 (поне във версията на англ)

Виж също втория параграф на 4.1.1, както и 4.2, 4.3 и 4.4.

Ако се позоват на "извънредни обстоятелства", каквото е лошото време, са длъжни да ти предоставят писмени доказателства, че това е истинската причина. Тези доказателства следва да бъдат (извадки от) логове на машината, официални документи, разменени между а/к и останалите отговорни и въвлечени институции. По-интересното е, че насоките са императивни - такава информация следва да се представи на НЕБ И на пасажера. Преди а/к си измъкваха, че само НЕБ следва да има достъп до тази информация.

Успех!

Супер! Много благодаря! Още повече, че имаше десетки други полети, които излетяха. 

Връзка към коментар

Репортаж (в момента) на BBC - 5-ти ден полетите на Ryanair от Stansted се отлагат и/или закъсняват. Много от тях след часове престой в ситуация на бординг. Засегнати са десетки хиляди хора. Ryanair продължава да обвинява атмосферните условия - от петък следобяд, и контролът на полетите, но вече започват да се появяват мнения (на специалисти - BBC), че вината е И на авиокомпанията... Засегнати са и други градове в Европа. 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

бурите са били петък вечер и вчера сутринта, съответно закъсненията и отмените също

 

в неделя вечерта синът ми летя от там и полетът пристигна само с 10 минути закъснение, което доста ни изненада, защото бях гледала статистиките за предходните две седмици и нямаше закъснение под час-час и половина за същия полет

Връзка към коментар
Преди 1 час, slujitel каза:

Е, какво е това време по средата на лятото? 5 дни?

Като цяло англичаните са известни с дезорганизацията си, когато системата излезе извън релси. Станстед не може по никакъв начин да се сравнява с Хийтроу, например - те и таксите затова са им различни, но толкова зле не вярвах да са... Ryanair, от своя страна, не се трогват особено. Казват -  проблемите са извън нас. Точка. Дали е така - не се знае. 

 

За да се решат кризи, са нужни пари. Нито Станстед, нито Ryanair - и двете нискотарифни институции - имат намерение да ги харчат. Репортажите на BBC показват много, много ядосани хора... И е нормално. 

 

преди 41 минути , antea каза:

бурите са били петък вечер и вчера сутринта, съответно закъсненията и отмените също

 

в неделя вечерта синът ми летя от там и полетът пристигна само с 10 минути закъснение, което доста ни изненада, защото бях гледала статистиките за предходните две седмици и нямаше закъснение под час-час и половина за същия полет

През цялото време - от петък до сега, полети има непрекъснато от всички летища. Друг е въпросът, че един пътник сравни излитането на самолетите на Ryanair с лотария - няма никаква логика кой ще излети и кой няма...

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
преди 10 минути , Rainy каза:

Като цяло англичаните са известни с дезорганизацията си, когато системата излезе извън релси. Станстед не може по никакъв начин да се сравнява с Хийтроу, например - те и таксите затова са им различни, но толкова зле не вярвах да са... Ryanair, от своя страна, не се трогват особено. Казват -  проблемите са извън нас. Точка. Дали е така - не се знае. 

 

За да се решат кризи, са нужни пари. Нито Станстед, нито Ryanair - и двете нискотарифни институции - имат намерение да ги харчат. Репортажите на BBC показват много, много ядосани хора... И е нормално. 

 

През цялото време - от петък до сега, полети има непрекъснато от всички летища. Друг е въпросът, че един пътник сравни излитането на самолетите на Ryanair с лотария - няма никаква логика кой ще излети и кой няма...

Това за лотарията е и моето мнение.

Връзка към коментар

Към лотарията аз добавям (освен райънеър), да ти пристигне багажа с алиталия  и да няма стачка на еър франс или луфтханза, особено ако летиш по празници. Дори промоциите на тези компании ги приемам с изражение на лицето като немски войник от Втората световна война. 😂

  • Харесвам 6
  • Смея се 5
Връзка към коментар
преди 4 часа, slujitel каза:

Е, какво е това време по средата на лятото? 5 дни?

В Англия всичко спира, когато има сняг през зимата, жега над 30 градуса през лятото, много паднали листа по релсите през есента и в момента не се сещам какво още в същия дух...

  • Харесвам 5
  • Шок 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 25 минути , T.E.Lawrence каза:

Към лотарията аз добавям (освен райънеър), да ти пристигне багажа с алиталия  и да няма стачка на еър франс или луфтханза, особено ако летиш по празници. Дори промоциите на тези компании ги приемам с изражение на лицето като немски войник от Втората световна война. 😂

Точно. Нещата тук постепенно се обърнаха в посока ЗА или ПРОТИВ Ryanair, като взе да се забравя, че и останалите авиокомпании грам не са цвете за мирисане.

 

Например аз лично имам 20 пъти по-неприятни изживявания с Lufthansa, отколкото с Ryanair.

 

Не оправдавам никого за тъпото отношение, което не е ОК, но нека все пак сме реалисти. Почти всяка авиокомпания или летище в подобна ситуация ще даде на късо. Погледнете само преди няколко дни какъв хаос беше в Мюнхен.

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
преди 29 минути , Георги Матеев каза:

Точно. Нещата тук постепенно се обърнаха в посока ЗА или ПРОТИВ Ryanair, като взе да се забравя, че и останалите авиокомпании грам не са цвете за мирисане.

 

Например аз лично имам 20 пъти по-неприятни изживявания с Lufthansa, отколкото с Ryanair.

 

Не оправдавам никого за тъпото отношение, което не е ОК, но нека все пак сме реалисти. Почти всяка авиокомпания или летище в подобна ситуация ще даде на късо. Погледнете само преди няколко дни какъв хаос беше в Мюнхен.

Жорка, аз не съм против Ryanair. Винаги съм твърдяла, че харесвам модела им много - защото той промени пазара. Харесвам и онова изчадие МОЛ :grin:

Това, че в момента съм им набрала яко, ме прави яко субективна - и може да не е справедливо, но е присъщо на психологията ни.

И не сравнявам с никоя друга компания.

Но.

 

Не толерирам идеята да се толерира хаотичното поведение на която и да е фирма, само защото предлага евтини билети. 

Всички разпоредби и закони - от които ние се облагодетелстваме непрекъснато - са постигнати благодарение именно на нечие несъгласие и нетолерантност към порочни бизнес практики в определен момент. Сигурно и тогава някой е казвал: "Ама защо така правите, нормално е да която и да е фирма да даде накъсо...".

Не е нормално.

Нормално е да има фонд "резерви", или процедура за чрезвичайни обстоятелства. Защото не всеки може да реагира адекватно - като теб или мен. Защото именно евтините авиокомпании обират пътникопотока с ниски доходи и те в огромната си част нямат голяма финансова алтернатива за цялото си семейство, ако бъдат зарязани - както и стана.

Не е нормално на европейско летище в държава с мега претенции за цивилизованост да няма ЕДИН човек за физически контакт, който да реагира на нормални запитвания - като да кажем, защо полетът ми изчезна и какво да правя? 

И още много абсурди.

 

Аз съм изключителен реалист. Просто не приемам подобна бизнес-практика, защото тя става норма на бизнес-поведение, а това не води до добро за никого. 

Великобритания има лостове за реакция и ще ги използвам. Дали успешно - не знам. Но те затова са създадени. И помагат - в не една сфера далече извън територията на Великобриятания.

 

А емоциите... Нормални са, мисля, в една форумна среда, която мре за пътувания. Стига да не се прекрачват нормалните етични норми 🙂 

 

Връзка към коментар

Swedish pilots working for airline Ryanair will go on strike for 24 hours on August 10th, according to Expressen.

И в потвърждение на думите на Матеев - далеч не само пир Ryan и само при нискотарифните има проблеми:
Earlier this month it emerged that SAS had cancelled around 700 flights in a three-month period between April and June due to staff shortages.

Понеже в последните години има голяма динамика на авиационния пазар - експанзии, фалити, размествания, намествания, поглъщания и пр. и в комбинация с доста волатилния пазар на горивата, недостига на пилоти, на самолети, на авиодиспечери и др. подобни ... явно ще има доста турбуленции от неметеорологичен характер.  И трябва да свикваме...
Но, от друга страна,  предполагам и ще има и много възможности за евтини пътувания. 

 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

В последно време вече си мисля, защо не се върнат старите скъпи полети, когато всичко е било префектно и комфортно, а останалото в дестинацията е струвало жълти стотинки. Сега по-ниски цени за полети и многократно завишени цени за всичко друго, защото тези евтини полети бълват милиони туристи. Взимаш си полет за няколкостотин лева до другия край на света, където очакваш евтиния, посрещат те цени, на които и норвежците цъкат с език.

  • Харесвам 7
  • Смея се 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
На 1.08.2018 г. в 14:10, Rainy каза:

Винаги съм твърдяла, че харесвам модела им много - защото той промени пазара.

Така е. Съгласен съм с теб, само че и моделът също се попромени от преди една година.

 

Две бележки преди да почна, че сега ме удари музата и ще взема да напиша две страници:

- Прочетох цялата тема, а още от първия пост те подкрепям и смятам, че напълно си в правото си да ги погнеш.

- Не обичам хейт-а по-принцип, за това се наспах, сипах си едно питие и преразгледах случилото се като прецених наново последните три полета с Ryan.

 

Ето малко изводи от моя страна и какво например аз видях като различно при Ryan преди няколко дни в сравнение с миналогодишните ми пътувания с тях:

 

Първи полет SOF-CGN. Прави впечатление заливането на пощенската кутия с предложения, оферти, алерти и всякакъв друг цветен и безцветен спам.

За сравнение със следващия ми лоукостер за деня (Norwegian, CGN-TFS) мога да отбележа, че ми пратиха едно писмо с напомняне, че е време да се чекирам и съответно, ако искам да си избера места. Тук са по пет мейла за всяка резервация.

Твърдят "We want to make your journey with us to Cologne/Bonn simple and hassle-free". Ми не е вярно, те създават hassle-а, и истерията и предупрежденията от сорта на 55 GBP глоба, ако не се чекирам до два часа преди полета. Ако не си разпечатам какво щели да ме глобят, но пък от app-a било възможно също, ама не на всяко летище. Да бе, имам смартфон. Ще се чекна. И принтер имам, ама може да не ми е под ръка точно пък във вашия таймфрейм за чекиране. А и други лоукостери съществуват, пък и машинки по летищата има (безплатни) дето разпечатват, какво толкова сте ме запредупреждавали? Услуга ми правят хората. Да спестя едни 3x55 GBP за първата отсечка. Благодаря учтиво, разпечатвам чинно, зареждам бордни карти и там пак предупреждения - за багажа.

 

Нови правила, нови канони, нови permissions, ново начало на нова галактика:

"If you have not purchased Priority & 2 Cabin Bags (previously Priority Boarding), you are only permitted to bring 1 small personal bag on board (max 35cm x 20cm x 20cm) that must fit under the seat in front of you. Your second bigger 10kg cabin bag (max 55cm x 40cm x 20cm) will be tagged at the boarding gate and put into the hold free of charge and can be collected at the baggage carousel on arrival."
Знам, обсъждали сме го във форума. Добре де - добре, ама много промени, пък размери пък много MUST ползват 🙂 Другото ми любимо учтиво английско е "you need to..." Аз нужда нямам, то вие ме задължавате нещо 🙂

Събрали сме се в два ръчни багажа, няма да взимам допълнително. Дори и цената в случая не е важна. Кое обаче ме дразни? Ако си в куфарче, взимаме ти го на гейта и после си го чакай на белта. Ами пътувал съм доста с лоукостери из Азия. Няма такова ограничение. И в Norwegian нямаше. Изначалната идея на лоукостерите е да не ползваш багажното и килограмите да са малко. Това пък направи често пътуващите по-компактни и по-бързи на летището. Райън базирайки се на този факт и в невъзможността си да менажират процеса, натъпквайки самолета с 33 реда атакуват именно бързината. Плати си за да не те бавим. Така или иначе този път нося и детска количка (и дете и жена, де) и ще чакам багаж и не ми пречи. Замислих се обаче, че си имам куфар точно по-техните специални размери (миналогодишните сега маркетирани като second cabin bag, дето няма да е cabin, ако не доплатите) и ако искам да си го ползвам ще си отвися средно 30-40 мин. на отсечка. Ясно, като пътувам сам ще се побера в чантичката пак, винаги съм го правил. Но при все това тази практика е насочена срещу а не в полза на клиента. Не говоря отново за пари.

 

Чекирани, щастливо изпили по кафе в любимия лоундж (Софийския, защото се пуши за разлика от други непремерено лицемерни летища, които са забранили този вреден навик просто навсякъде. Не говоря за права и здраве, просто констатирам) се понасяме  към самолета. Като Non-Priority, сиреч в Other Q, чинно си изчаквам да ми дойде реда с количката. Ред за кое? - да се качим в рейсчето, въпреки че сме на T2. Страшно Priority. Пръв си в рейса, можеш да седнеш и да чакаш останалите да дойдат. А-а-а ама и от самолета пръв слизаш, щото ако си си купил места напред имаш право пак да се разтовариш пръм. Ами мега абсурд е. Нищо приоритетно няма в това. Поредната маркетирана тъпотия да си платиш за да си носиш багажа на борда и пръв да чакаш за транспорт-а. Не се ядосвам, просто констатирам, какво точно съм имал възможността да си купя. Кое е услугата?

 

Друга "услуга" от която не можах да се възползвам по тази отсечка е "sitting together". Аз не държа на място по-принцип. Не съм скръндза и ако има значение за мен с удоволствие бих доплатил исканите ту 3, ту 4, ту 7, ту 13 EUR, на пътник, на билет, на два цели сухи крака, на чанта и на каквото там са го измислили. Ама сега съм с жената и детето - инфантът, който е във възраст трудна за удържане и силно недоволстващ ако не е съгласен с нещо. Добре, къде да платя (няма значение колко)? И тук шахматът заложен от поредния алгоритъм ПРОТИВ клиента. Инфантът трябва да не е на exit rows (искаме, но няма да ви вземем 17 EUR за 123,3356776126 милиметра в повече), не може в предната част, трябва да е до прозорец, не може да е на aisle row (да не рита сюардесите) и навсякъде освен на тези 5 места има X, т.е. вече е заето. Ми не мога да платя, не мога и да избера комбинация, при която да стоим двама с детето заедно. Не говоря за искано повече, място, псевдо удобства или каквото и да е - просто да сме заедно. Вярвайте ми никой не би искал хлапето да причинява неудобства, но то си е дете. Къде съм тръгнал с него? Ми на детски басейн 🙂 Е ясно ще се примолваме да се разменим с някой нещастник, уцелил гредата със средната седалка, оферирайки далаверата наречена aisle row. Страшни екстри, страшно чудо. На кой му е хрумнала подобна тъпотия така да рандомизира (разбърка на случаен принцип) избора, че винаги всички да са прецакани пък може някой да купи нещо. Е няма как това да е добро отношение. Пак да припомня, не говоря за пари, а и следващия за деня е Norwegian, където подобни дивотии няма - доплащаш за избрана седалка, но random разпределението не предполага алгоритми за разделяне. Понеже имах и други полети с Ryan след седмица, опитах и за следващия полет да взема един до друг, веднага щом чекирането е възможно. Ама не стана... Приемам, че "спестих" 24 EUR 🙂 Едва за последната отсечка благоволиха да ми вземат парите.

Поуката е елементарна. Ryan не стават за транспорт с малки деца.

 

Седнахме един до друг. Намериха се добри хора, разместихме се. Оказа се, че голяма част от другите пътуващи също направиха така. Т.е. системата си ги разделя както подозирах. Хвала!

А в самолета - цирк! Сериозно! То не са реклами, то не са стикери, то не са кашкавалени седалки. Вода, храна ясно - купих даже. Кафето е Лаваца - заслужават похвала. Ама стикери за търкане, лотарии, евромилиони, благотворителности, duty free products със сравнение на цените по кабинните високоговорители (с 40 % били по-тънки от Германия и 25% по-отношение на high street в Тенерифе). Почуствах се като на таргетираните екскурзии с рейс, където ти продават подгряващи одеалца. Там цената и на автобуса и на одеалцата винаги е ниска, еле пък в сравнение с high street . Ясно, че ще ни облъчват (апропо телевизия не обичам по тази причина) още няколко пъти, и ми става ясно защо младежта със шумозаглушаващи слушалки се движи. И аз ще си купя! Ама не от Ryan 😉

Геройски удържахме маркетинговото цунами, кацаме в Кьолн и бавна маршова стъпка напред към белта да изчакаме.

 

Понеже темата е за Ryan прескачам добрите си отзиви за норвежкия лоукостер. В следващите две отсечки от това пътуване гореизброените впечатления се повториха и потретиха. А в Берлин нещата загрубяха. Ще пътуваме ли... няма ли... Пилотите на Ryan стачкуваха на 10ти от 03:01 до 03:01 на 11.08

Имах приятели с отменени полети. Прати ли им мейл. Много мило. Мейл нямам, значи може би ще да пътувам. Нашият самолет е на 11.08 в 06:05 часа. Ама идва от Берлин първо, ще имат ли машина? Проблеми, които по-принцип не би трябвало да ме касаят стават много бързо мои. Не се бъркам в споровете на пилотите с авиокомпанията. Кой крив, кой прав те да се уговарят. Ама малко повечко инфо на сайта на Райън щеше да е добре да има. Рових, търсих - не. Явно ако си засегнат ще получиш мейл, иначе йок. Точно което и Рейни разправя - не е проблемът в евентуални компенсации, а в принципното отношение към клиента. Минахме между капките. Като останалите 90% (реклама дочута в самолета) се прибрахме on-time.

 

Та общото ми впечатление относно Райън стана по-негативно. Не, че няма да ги ползвам. Признавам - София е пълна с туристи, доведени с техните самолети, което е бизнес за всички свързани индустрии в града. Признавам - има маршрути, по-които нямат алтернатива.

Надявайки се да се коригират, нали са "все променящи се (тяхната реклама)", попълних прилежно предложените ми три анкети след всеки полет, но пък според стар английски лаф човек гласува с парите си. Т.е. не бих си причинил напрежение с тях до Атина за свързващ полет към някой гръцки остров, например. И пътуването с тях само сам, с багажчето на гръб, слушалки в ушите и т.н.

 

Поувлякох се малко, ама нали сме форум за пътешествия. Наздраве на всички!

 

  • Харесвам 25
  • Браво 2
Връзка към коментар

@cck, you made my day, както казват по тукашному :grin:

 

Аз даже и не исках да влизам в позиция на хейт, защото имам остър език и се превъзпитавам от години да го смекчавам, и със сигурно администрацията ще ми даде бан :grin:

 

Всичко приемам за low cost-а. И съм мега-широко-скроен човек - за границите на потребностите ни. До момента, в който с разширени зеници се питах това нормално отношение ли е или ние сме животни, които всеки може да блъска както му дойде - под предлог за ниска цена на услугата.

 

Много искам да не ползвам повече Ryan. И се ритах по кокалчето да си запомня заричането, докато шофирах обратно 180 км по M25, полузаспивайки на волана. Разбира се, алтернативата да се ползва хотел не е проблем - от скромната сума £150, който няма да ми осребрят, защото съм резидент.

За един уикенд паричните жертви в повече щяха ми дойдат, прибавени към паркинг, кола под наем в Германия, бензин от Surrey. Да спя в колата - нямах одеалце 🙂 Изобщо, такова заричане падна... Но не съм убедена, че ще го спазя - ако нямам алтернативен полет или е 10 пъти по-скъп. 

 

Иначе по казуса: Ryan ми отказаха компенсация, както е ясно. Чинно спазих процедурата им - ако не съм доволна, да повдигна проблема пред тяхната по-горна инстанция. Второ напомняне пращам. Никой не еба*а да ме отрази, excuse my French. Ще изпратя и трето напомняне, след което с чиста съвест ще повдигна казуса пред Civil Aviation Authority (CAA). 

 

Stansted са друга бира... Там ще проуча кои са им господарите и е възможно да се отиде в посока Омбудсман, но не зная още. Чакам становището им относно оплакването ми. Те пък колко са ми черни 🙂 

 

Толкова съм им вбесена - със студен гняв, че няма накъде повече. Никой няма право да третира клиентите си по унизителен начин - и това няма нищо общо с цената на услугата. 

Връзка към коментар

Няма проблем в ползването на товарните отделения на самолета (ака the belly) . Едно време имаше проблем в средните кг на пътник (75-80 и 20 багаж = 100). Махането на 20-те кг багаж веднага сваля разходите за гориво... И хората спряха да пътуват с чекиран багаж...  Някой е установил, че а) може да изкара още малко пари и б) хората ще се качват и слизат по-бързо, ако няма обичайното суетене за намиране на място в багажниците над седалките. Това се решава с местене на куфарите в багажното. Операторите за наземно обслужване имат стриктни  SLAs и ако не могат за 25 минути да "обърнат" самолета, си плащат неустойките. Моделът следва да работи.

Но както бях писал и по-преди, те клиентите сами са си избрали да бъдат третирани по този начин, бил той и унизителен. Докато МОЛ и екипа му вижат приходи > разходи, няма да имат ясен знак, че това отношение не е приемливо за критична маса от клиентите им 🙂

 

Връзка към коментар
преди 10 минути , akair каза:

Но както бях писал и по-преди, те клиентите сами са си избрали да бъдат третирани по този начин, бил той и унизителен. Докато МОЛ и екипа му виждат приходи > разходи, няма да имат ясен знак, че това отношение не е приемливо за критична маса от клиентите им 🙂

Съвършено съгласна с теб! Затова и иде реч - знак за неприемливост. 

Връзка към коментар
преди 12 минути , Rainy каза:

До момента, в който с разширени зеници се питах това нормално отношение ли е

Не е нормално, разбира се. Променят се в посока по-зле. Поне от Лондон и околията има избор, докато от София... Някак кокошкарски изглеждат нещата във всички аспекти при тази авиокомпания. Щеш ли трудовите спорове, щеш ли нововъденията - новите седалки (по-тънки) една елементарна мрежичка нямат да си сложат менюто {а аз таблетчето :) } То и старите нямат... ама въвеждат новости и мислят за ергономия. Не се оплаквам, знам си - просто ми е смешно, че стюардите раздават менюта (по едно на ред, че са кът), менютата си ги окачаме на главите и после си ги събират. Бях чел, че О'Лиъри пътувал често със собствената си компания. Съмнявам се всеки път да минава стандартните процедури.

преди 3 минути , akair каза:

б) хората ще се качват и слизат по-бързо, ако няма обичайното суетене за намиране на място в багажниците над седалките.

Според мен другаде е заровено кучето. Просто имат повече седалки, съответно по-малко място над главите, никога седалка срещу прозорец и т.н. Рандомизирането на седалките в посока изстискване на пари води до договорки между пътниците за разместване, преместване на багажи и суетенето е повече.

 

преди 6 минути , akair каза:

Докато МОЛ и екипа му вижат приходи > разходи, няма да имат ясен знак, че това отношение не е приемливо за критична маса от клиентите им

Напълно съгласен. То е като казусът с маршрутките - във върха на пик-а на този бизнес, фактът че бяха безалтернативни водеше до комични ситуации. Но времената се променят - повече лични автомобили, метро и т.н. изядоха хляба на бранша.

Относно Райън - Аз не бих запуснал компанията чак така (не че ме питат). Приходи > Разходи всички гледат, опростачването на отношенията с клиента е съвсем друга бира.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
3 minutes ago, cck said:

Според мен другаде е заровено кучето. Просто имат повече седалки, съответно по-малко място над главите, никога седалка срещу прозорец и т.н. Рандомизирането на седалките в посока изстискване на пари води до договорки между пътниците за разместване, преместване на багажи и суетенето е повече.

Те по принцип седалките са повече от мястото в  overhead bins. И това е така от много много години, при всички а/к. Но навиците на хората се променят и дори с legacy carriers започнаха да летят основно с ръчен багаж - за да не го чакат 10 или 20 минути на лентата. Производителите  се опитаха да адресират това като направиха големите багажници, на които вратите падат надолу - те на теория събират по 6 куфара. Но само ако са подредени правилно...

Що се отнася до 33-те реда седалки - идеята за минимизиране на CASM е солидно абсорбирана от всички а/к. В новите А320 НЕО на Луфти има 180 седалки - точно колкото и във Визз. Това не е специфично за FR. Разместванията са ок за компанията, ако се случват по време на полет - това не забавя "обръщането" на самолета.

Но не мисля, че компанията е опростачила отношенията си с клиентите - просто държи ниски разходи. И докато приходите са повече от разходите, явно това отношение е толерирано от клиентите.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

За съжаление всички вървят към влошаване на качеството и намаляване на цената. 

Не може при търсене Райън да излиза 10 евро, а Уиз 20. Сега, Райън разделя пътниците и наводняват с реклами, ама тия неща нямат цифрово изражение и не се виждат в търсачката. И затова Уиз също почна да разделя пътниците напоследък.

Същото е с трансантлантическите полети. Norwegian показва 100 паунда, Бритиш показва 200, ама че при Бритиш има храна, багаж и избор на места не пише. И те явно не понасят да са по-надолу и почват да продават отделно храна, места и багаж...

 

С багажа ситуацията е ясна - компанията иска пари за багаж, затова пътниците гледат да вземат повече ръчен безплатно. Съответно няма място за всички и бординга се бави. Съответно компанията започва да го чекира на гейта. Следва ответния ход... 

Връзка към коментар

Ryan превърнаха пилотите си в пролетарии (писа наскоро DW), стюардите си - в парии (така излиза), а пътниците (това много добре го знаем) - в хербарии.

Вярно е, че стремглаво летят към нивото на обслужване на БДЖ. Ама пък и БДЖ-то за тяхна чест не се ослушват - бягат още по-надолу!

Все пак аз не съм чувал някога пътник насила да е качван на самолет на Ryan.

 

 

П.С. Очаквайте RyanLoop - скоро! :cool:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , Goal & Boss каза:

Ryan превърнаха пилотите си в пролетарии (писа наскоро DW), стюардите си - в парии (така излиза), а пътниците (това много добре го знаем) - в хербарии.

Вярно е, че стремглаво летят към нивото на обслужване на БДЖ. Ама пък и БДЖ-то за тяхна чест не се ослушват - бягат още по-надолу!

Все пак аз не съм чувал някога пътник насила да е качван на самолет на Ryan.:cool:

Абсолютно. Просто Cash is the king, както и повсеместния икономически тренд в компаниите - далеч не само авиационните: cut, cut, cut, иначе се извън бизнеса...

 

Лично на мен ми е любопитно къде е границата на лична търпимост в съотношение качество/цена на услугата. И ако последната е почти нула - както неведнъж се случва, това достатъчно ли е за приемане на всякакви компромиси. Сигурно отговорът за всеки е различен, но наистина се питам често.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.