Прескочи до съдържание

Влак или автобус


Препоръчани мнения

Нелоялното според мен е че не би трябвало да има нито едно място в автобус, което да е по-евтино от 50% намален билет на бдж, а в някои автобуси от тази фирма има и по две-три такива места. После да не се чудим защо спират и съкращават влакове. Ето с тази си оферта, за място с 70% намаление, автобусният билет излиза по-евтин от влаков такъв и респективно бдж губи двама пътници, въпреки че те са се изложили на риска да седят на най-неудобното място в автобуса. А трябва да е обратното- което и да е място във влака да е по-евтино от автобусното такова, независимо дали е на редовна цена или е предоставено намаление за него, за да може железницата ни да се развива и да бъде предпочитан превоз. БДЖ бяха монопол в цените- сега с тези си последни задни места автобусите ги изпреварват. Затова аз предлагам и бдж да пуска по две-три места, ако трябва в пощенския вагон, които да са с предварителна заявка и резервация, да нямат право да се презаверяват или да се анулират, но тези места да са по-евтини от най-последните места в автобус и предварително платени да се продават свободно без да е нужно за тях да се предоставя железопътна карта. Не е честно така от страна на този превозвач. В Етап-Груп най-голямото намаление е 35%, а пък тази фирма ни удря в цените.

Връзка към коментар

Аз не съм чувал да има някакъв закон или правило да се прави протекция на БДЖ като държавна фирма... Плюс това, доколкото разбирам става дума за ограничен брой места в автобусите на тези цени (3?), докато 50% намаление във влака няма ограничение.

В Западна Европа масово влака е по-скъп от автобуса. 

 

Затова аз предлагам и бдж да пуска по две-три места, ако трябва в пощенския вагон, които да са с предварителна заявка и резервация, да нямат право да се презаверяват или да се анулират, но тези места да са по-евтини от най-последните места в автобус и предварително платени да се продават свободно без да е нужно за тях да се предоставя железопътна карта.

Нищо против, ама трябва ръководството на БДЖ да го направи това, би трябвало да има начин да го предложиш...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да, ограничени са местата и не във всеки автобус ги има. Всъщност няма да го предлагам, защото не мисля че някой ще ми обърне внимание. Все пак си имат достатъчно други проблеми.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А защо автобусните линии трябва да се съобразяват с цената на БДЖ? След като им излиза сметката да пускат билети на такива цени къде е проблема? Не се заяждам, просто наистина не го виждам. :) :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

От гледище на безопасността - само самолет.

 

Навремето, бидейки юноша бледен, миех вагони в Н-ското железопътно депо, та се нагледах на такива безумия, че още ме хваща страх да се кача във влак. Виждал съм катастрофирали влакове, гледката не е красива.

 

И ако железниците имат все още някаква социална роля, то автобусните превозвачи и пътниците им в Татковината играят една смъртоносна игра, без правила и със залог - животът на клетите пациенти. Отговорните служби дремят, те кога ли изобщо са работили, освен при раздаването на лицензи и линии. Е, и след поредните избори.

 

И ако горните теми са "романтични", то поддръжката и състоянието на автобусния парк у нас са много болни теми, за които не се говори, а трябва...

Шапка свалям на едни безименни, но героични хора - автобусните шофьори.

 

Господ да пази България от влаковете и от шефовете на автобусните й фирми...

 

Връзка към коментар

Каквото е писано, всяко превозно средство има риск от катастрофа. Въпросът е че в България влаков билет винаги трябва да е по-евтин от автобусен такъв- и редовен, и с намаление, защото за разлика от Западна Европа в България влаковете са по-бавни от автобусите. И вместо да се чудят кой да управлява трябва да гласуват такъв закон в парламента. А за да приемат предложение, трябва да го иска целият български народ, както беше по време на протестите. На сам човек никой няма да обърне внимание. Просто ме хвана яд, че тези най-последни места в автобус са по-евтини от влаков билет и така се прецакваме ние редовните клиенти на бдж с карти, предоставящи право на намаление. Нечестни са от този превозвач, защото: един път изтървах влака и ми се наложи да пътувам с автобус от София до Стара Загора. Попитах ги има ли някакви намаления, те ми отговориха да за младежи- тогава бях под 26 години и вместо редовна цена за билет от 22 лева, платих 19.80 лева. Последните места в автобуса тогава бяха свободни и е можело да се размина само с 6.60 лева, ако ми бяха казали за тази оферта, аз не знаех. Един път от Русе до Плевен също с автобус при редовна цена 10 лева, ми дадоха младежко намаление 10% и платих 9 лева, вместо да ми дадат билет с последно място и да дам 3 лева. А някой път не ти казват и за младежкото намаление. Вече когато и да ми се наложи инцидентно да пътувам с автобус ще го правя само ако е свободно най-последното място.

Редактирано от ОКЕАН
Връзка към коментар

Нелоялното според мен е че не би трябвало да има нито едно място в автобус, което да е по-евтино от 50% намален билет на бдж, а в някои автобуси от тази фирма има и по две-три такива места. После да не се чудим защо спират и съкращават влакове. Ето с тази си оферта, за място с 70% намаление, автобусният билет излиза по-евтин от влаков такъв и респективно бдж губи двама пътници, въпреки че те са се изложили на риска да седят на най-неудобното място в автобуса. А трябва да е обратното- което и да е място във влака да е по-евтино от автобусното такова, независимо дали е на редовна цена или е предоставено намаление за него, за да може железницата ни да се развива и да бъде предпочитан превоз. БДЖ бяха монопол в цените- сега с тези си последни задни места автобусите ги изпреварват. Затова аз предлагам и бдж да пуска по две-три места, ако трябва в пощенския вагон, които да са с предварителна заявка и резервация, да нямат право да се презаверяват или да се анулират, но тези места да са по-евтини от най-последните места в автобус и предварително платени да се продават свободно без да е нужно за тях да се предоставя железопътна карта. Не е честно така от страна на този превозвач. В Етап-Груп най-голямото намаление е 35%, а пък тази фирма ни удря в цените.

Значи ти през цялото време говориш не за конкуренция, а точно за обратното - да се забрани и унищожи всяка възможна конкуренция на БДЖ и БДЖ да има някакъв вид монопол, нарочно и нормативно създаден.

Аз лично не съм съгласен!

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

винаги трябва

Защо трябва? Има конкуренция и всеки си определя цената, на която може да си позволи да вози.

А тези хора с картите могат да сменят вида транспорт и при наличието на евтини билети да използват автобуса- въпрос на избор.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 Просто ме хвана яд, че тези най-последни места в автобус са по-евтини от влаков билет и така се прецакваме ние редовните клиенти на бдж с карти, предоставящи право на намаление.

А на теб какво ти пречи да ползваш такива автобусни места, когато ги има и да се возиш на влака с намаление от картата за БДЖ, когато няма такива места ?  

Редактирано от mililia
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Интересното е обаче че най-първите места в тези автобуси са с 5% над редовните цени. Знам ли то човек като е свикнал във влак. Може би бих се възползвал само за по-кратки разстояния, все пак не са най-удобните тези места в автобуса. За международните линии си е истинска оферта и изкушаващо да отида от София до Солун за 10 лева и 80 стотинки при наличие на такова място. Нито с влак, нито с кола би било по-евтино. Човек може да сбъдне мечтите си с такива места- дори до Ираклио и Ханя, остров Крит излиза евтино- с включен фериботен билет, а не съм ходил на най-южния гръцки остров. Тези хора с картите не могат да сменят вида транспорт, защото тогава се обезсмислят парите, които са дали за картата по моята логика. 30 лева за Младеж и 50 лева за Класик за карти важащи една година все пак. Дори понякога пътувам, за да мога максимално много да използвам картата като наближи срокът й на изтичане.

Редактирано от ОКЕАН
Връзка към коментар

Никак не са лоши немските магистрали, пък и регионалните пътища. Те са безплатни за нас и платни за немския данъкоплатец.

Е натоварени са, но това се отнася и за Северна Италия, Франция и Холандия, особено през летните сезони.

Е вече няма да са безплатни, от 2015 чужденците ще плащат и в Германия ;)

А има ли друго място в Европа, освен Германия, където има магистрали без ограничения на скоростта?

Чела съм, че само в Германия и Австралия има, така че...явно няма в Европа  :)

Редактирано от БраниB
Връзка към коментар

Влак, категорично! При равни други условия хващам автобус само ако пътя е под 2 часа (например София-Враца и обратно) - тогава водещо е по кое време има влак/автобус и кое ще ми е по-удобно като часове. Веднъж пътувах с автобус от Ахтопол до София и щях да полудея. Случва се и София - Банско/Добринище да пътувам, но там алтернативата с влак отнема ужасно много време и няма как. В такива случаи понякога просто тръгвам на стоп. 

 

Пътувала съм с автобус и София - Скопие и обратно - еми няма такава мъка. 

Чужбина - отново влак. Въобще избягвам автобусния транспорт когато мога, не толкова от съображения за сигурност, колкото че ми е неприятна самата обстановка в автобусите, теснотията, мляскащите и миризливи спътници (във влак обикновено има къде да избягаш) и още доста дреболии, които се натрупват. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

На мен пък не ми се е случвало по редовна линия било то Сф-Плд или Сф-Варна с рейс намаление на билета , заради неудобна седалка..А съм пътувала доста.

И аз като част от горните магеланци неразбирам изцяло и не подкрепям идеята.. Все пак човек трябва да има избор с какво ще пътува. А дали ще му излиза по-евтино или по-скъпо всеки сам си предценява дали възможностите му го позволяват.

Връзка към коментар

Вижте сега като мисля глобално стигам до следните изводи: Автобусните превозвачи може да конкурират БДЖ във всичко друго- например по-бързо пристигане до крайната точка, но не и в цените поне в България. Първо защото автобусът събира много по-малко пътници, второ защото дизеловото гориво е много по-скъпо от тока и не е рентабилно, ако която и да е седалка в автобус е по-евтина от влаков билет с 50% намаление. В напредналите държави влаковете са по-скъпи, защото са и по-бързи. Логиката ми е и че в арабските държави автобусните превози трябва да са по-евтини от влаковете, защото там имат петролни кладенци в изобилие и тъй като и без това е една от суровините им за износ- продават скъпо горивата. Поне вътрешно да не печелят толкова много, че ислямът е фундаментален и рисков за сигурността на света. Имам предвид, че ако автобусните превози в арабските държави са скъпи е възможно да станат спонсори на организацията "Ислямска държава"- това ми е логиката. За София-Скопие е логично влакът да е много по-скъп от автобуса, дори на редовни цени, защото Македония е единствената съседна държава с която нямаме директна жп-линия, аз съм ходил с влак до Скопие- прави се смяна на Ниш. Но си заслужава, поне по пътя може да се видят много повече забележителности и свят. За пътуване до Банско-Добринище, ако нямаме много време може до Благоевград с влака и оттам маршрутка- по-изгодно и удобно е. Ако сме тръгнали за удоволствие, може и по пътя на теснолинейката- от Септември- много е красиво.

Редактирано от ОКЕАН
Връзка към коментар

За мен лично е удоволствие да пътувам с влак в Западна Европа. Това, че е по-бързо и по-удобно от автобус е извън съмнение. Винаги предпочитам тази опция пред автобус, освен ако не е необходимо да стигна до някъде, където не е възможно с влак, но тези случаи са пренебрежимо малко, поне до момента :)

Връзка към коментар

Не знам за Западна Европа, но тук в Европа има само едно място, където не е възможно да се стигне с влак- областният град Смолян. Но има и много места, които не са достъпни с автобус.

Връзка към коментар

С влак -с влак ,друго си е да се поразтъпчеш ,да развееш грива през прозореца ... Пък и не стискаш до следващото веце .

;)

Редактирано от theo
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

При последното ми пътуване влака от Гент до Брюж изглеждаше така:

post-1495-0-77040700-1416048362_thumb.jpg

Отдавна не съм се качвал на български влак, но от времето когато пътувах активно с железницата си спомням, че зимата в купетата имаше сняг и лед, а лятото умрели от жега насекоми. Пътниците някак оцелявахме.

Иначе съм за влаковете, въпреки че и в автобуса на Flibco от Шарлероа се почуствах много гот  :imsohappy:Бяхме само двамата с половинката и един шофьор пред нас.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Иначе съм за влаковете, въпреки че и в автобуса на Flibco от Шарлероа се почуствах много гот  :imsohappy:Бяхме само двамата с половинката и един шофьор пред нас.

Аз почвам да се притеснявам да не фалират, или да спрат линията, щото и аз бях сам с шофьора ...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И аз имам подобни опасения. 2 билета по 5 евро им беше бюджета за курса Шарлероа-Гент. Дано устискат! Надявам се и до Люксембург да отскоча с тях.

Редактирано от Биксбит
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И аз съм за влаковете, автобусите са ми теснички. Да пътуваш с БДЖ е интересно, непредсказуемо и весело. С чувство за хумор е добре да се подхожда в някои случаи. Има страшно мизерни вагони по някои маршрути, а по други могат да те изненадат приятно. 

 

Препоръчвам пътуването във вагон-ресторанти (където ги има) София-Бургас, София-Варна. На сайта на БДЖ има иконка с вилица и лъжица, така че това е ориентирът. Цените са нормални, а условията -  много по-добри от пътническите вагони. В няколко различни вагон-ресторанти съм пътувал и никога не са разочаровали, а напротив очаровали. В един имаше уредба и си слушахме ACDC, в друг пуснаха климатик. Седалките са с масичка, по-широко е. 

 

P3020116.JPG

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Хайде и от мен едно влакче - италианско, представено с бизнес класата му:

 

attachicon.gifPA294141.JPG

 

attachicon.gifPA294140.JPG

С такъв влак не само автобус, но и самолет няма да ми трябва. :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В общия случай избирам това което е по евтино.  Нямам проблем да пътувам 3, 5 или 15 часа с което и да е било.

 

Рекордите с влак са ми около 3000 км, а с автобус към 2000км.

Но има няколко неща които трябва да се споменят.

 

 

 

1. Железопътния транспорт е общия случай е по удобен от автобусния.

 

2.Железопътния транпосрт, е сравнително неподходящ за планински терен(голяма част от Рило-Родопския масив в България е недостъпна с влак)

 

3.На големи разстояние трябва прекачвания. За да се стигне до големите градове в западна Европа трябва поне 2 прекачвания . Това означава пренасяне на багаж между пероните и гонене на разсписания. За сметка на това има директни автобуси до много западноевропейски градове от София.

 

4. Извън Европа е сравнително слабо развит.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.