Прескочи до съдържание

Споделете впечатления за Танзания !


Ася Гуленова

Препоръчани мнения

Здравейте!

  Приятно ми е да се запознаем 😊. Със съпруга ми обожаваме да пътуваме, но последната избрана дестинация ни затруднява с организацията. Планираме пътешествие до Занзибар и сафари в Танзания за януари, февруари 2019 (около тези дати- още нямаме нищо резервирано). До сега не сме пътували в тази посока. Сега въпросите:

   - Занзибар ни е по -лесната  част, но ще се радваме да споделите какво ви е харесало най-много/ къде задължително да идем.

   - основният проблем ни е сафарито. Бюджет: до към 1500 долара на човек. Съгласни сме и на съвсем мизерни условия от към храна и спане, но искаме да видим макс. Дни - колкото позволят парите. Къде - може би най ни се иска Серенгети и Нгоронгоро, но ако някъде другате ви е харесало много, моля споделете. Ако е Серенгети в този период хващаме ли миграция/масово раждане? Къде точно да идем, за да видим повече животни? И другото за което не намирам много инфо- природата в различните паркове различна ли е? Искам да видя огромните боабаби, гледала съм много снимки на планината Килиманджаро, откъде може да я видим? Други природни красоти, които са ви впечатлили много и препоръчвате?

   - трети проблем са ни трансферите. Летим от София. Как ще бъде най-добре? До къде в Танзания да летим и после със самолет/ фери или какво ще препоръчате?

Благодаря много за всички съвети!

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 30 минути , Ася Гуленова каза:

Здравейте!

 

Здравей и добре дошла. 🙂

 

Можеш да разгледаш тук разказа ми за нашето пътуване по тези места - ще намериш отговорите на доста от зададените от теб въпроси, а ако имаш други, можеш да питаш и все някой ще може да им отговори 🙂  

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Моите 5 цента по темата (добре, че я пусна публично, ето, че имаш и други отговори):

Бюджетно къмпинг сафари (обществени къмпинги) в така наречените "Северни паркове" на Танзания е най-доброто при вашите изисквания. За парите, които искате да дадете може да направите 6-7 вечери. Прибавете бакшишите - по 20 долара минимум на ден на гид и по 10 долара минимум на ден на готвач. 

Схемата е следната: сафари компанията ви осигурява джип с гид и готвач и цялото пътуване сте с тях. Пристигате на къмпинга, готвача слиза да опъва палатките и да приготвя храната, вие с гида отивате на сафари.

Относно миграцията и масовите раждания на антилопите гну. Миграцията е в Серенгети през тези два месеца, въпроса е къде точно. Обществените къмпинги са в района на река Серонера, което е централно Серенгети. Масовите раждания стават в рамките на около две седмици някъде от средата на Януари до началото на Март в района на езерата Ндуту и Масек, което е южно Серенгети и в защитен район Нгоронгоро (в него влиза и кратера, но това е съвсем друго място). Проблема е, че около тези езера няма бюджетно място за преспиване, което е в противоречие с бюджета.

Като правило, колкото по-рано отидете (нали от Януари нататък можете), толкова по-големи са ви шансовете миграцията да е централно Серенгети. Има обаче и изключения. Аз ходих за една седмица през Февруари 2017 г. с цел да се опитам да уцеля точно масовите раждания. Поради липсата на дъждове около езерата Ндуту и Масек, миграцията се беше върнала в централно Серенгети, което не се е случвало от около 20 години. На място си преправихме плановете и вместо пет вечери около Ндуту и една в района на Серонара (централно Серенгети), ги направихме 2 около Ндуту и 4 около Серонера. Добре, че компанията, с която правихме сафарито притежаваше лагерите и на двете места и имаха свободна палатка на второто място. Тях не ви ги препоръчвам, защото са по-скъпи, но много, много добри. Сега гледам, че са вдигнали още цените.

На ваше място бих направил 4 вечери в централно Серенгети (района на река Серонера), 1 вечер до кратера Нгоронгоро и 1 вечер в парка Тарангире. По това време в Тарангире няма кой знае колко животни, но там ще видите баобабите. Аз лично бих пропуснал парка Lake Manyara, въпреки, че е красиво. По-добре да се изкарат дните в другите посочени места.

Скоро обсъждахме с @teddy тяхното сафари в Уганда и Танзания и тя беше получила една оферта от компания, за която и споменах - Bobby Camping Safaris

Те са им предложили да спят в централно Серенгети, но на връщане да направят половин ден сафари около езерото Ндуту. Така се увеличават шансовете да се види миграцията. Пишете им за оферта.

Относно полетите - понеже ще ходите и до Занзибар, можете да летите или до летище Килиманджаро или до Дар ес Салаам. Между двете летища лети нискобюджетна авиолиния - FastJet. Има и други авиокомпании, които летят с малки самолети до Занзибар директно от летище Килиманджаро, даже и от летище Аруша (което е още по-близо до парковете). Вероятно е да се наложи да преспите в Аруша при пристигане и/или заминаване, но може и да не се наложи.

Занзибар е отделна бира - за там доста хора биха ви дали информация. Като цяло, по северното крайбрежие (Нунгви, Кендва) е по-добре за плуване заради по-малките приливи и отливи, но пък е и по-туристическо. Източното крайбрежие е по-автентично, но приливите и отливите са по-големи. Занзибар, за разлика от Северните паркове съм го описал тук.

Успешно планиране и напишете на каква оферта сте се спряли.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 20 часа, FlyTraveler каза:

Моите 5 цента по темата (добре, че я пусна публично, ето, че имаш и други отговори):

Бюджетно къмпинг сафари (обществени къмпинги) в така наречените "Северни паркове" на Танзания е най-доброто при вашите изисквания. За парите, които искате да дадете може да направите 6-7 вечери. Прибавете бакшишите - по 20 долара минимум на ден на гид и по 10 долара минимум на ден на готвач. 

Схемата е следната: сафари компанията ви осигурява джип с гид и готвач и цялото пътуване сте с тях. Пристигате на къмпинга, готвача слиза да опъва палатките и да приготвя храната, вие с гида отивате на сафари.

Относно миграцията и масовите раждания на антилопите гну. Миграцията е в Серенгети през тези два месеца, въпроса е къде точно. Обществените къмпинги са в района на река Серонера, което е централно Серенгети. Масовите раждания стават в рамките на около две седмици някъде от средата на Януари до началото на Март в района на езерата Ндуту и Масек, което е южно Серенгети и в защитен район Нгоронгоро (в него влиза и кратера, но това е съвсем друго място). Проблема е, че около тези езера няма бюджетно място за преспиване, което е в противоречие с бюджета.

Като правило, колкото по-рано отидете (нали от Януари нататък можете), толкова по-големи са ви шансовете миграцията да е централно Серенгети. Има обаче и изключения. Аз ходих за една седмица през Февруари 2017 г. с цел да се опитам да уцеля точно масовите раждания. Поради липсата на дъждове около езерата Ндуту и Масек, миграцията се беше върнала в централно Серенгети, което не се е случвало от около 20 години. На място си преправихме плановете и вместо пет вечери около Ндуту и една в района на Серонара (централно Серенгети), ги направихме 2 около Ндуту и 4 около Серонера. Добре, че компанията, с която правихме сафарито притежаваше лагерите и на двете места и имаха свободна палатка на второто място. Тях не ви ги препоръчвам, защото са по-скъпи, но много, много добри. Сега гледам, че са вдигнали още цените.

На ваше място бих направил 4 вечери в централно Серенгети (района на река Серонера), 1 вечер до кратера Нгоронгоро и 1 вечер в парка Тарангире. По това време в Тарангире няма кой знае колко животни, но там ще видите баобабите. Аз лично бих пропуснал парка Lake Manyara, въпреки, че е красиво. По-добре да се изкарат дните в другите посочени места.

Скоро обсъждахме с @teddy тяхното сафари в Уганда и Танзания и тя беше получила една оферта от компания, за която и споменах - Bobby Camping Safaris

Те са им предложили да спят в централно Серенгети, но на връщане да направят половин ден сафари около езерото Ндуту. Така се увеличават шансовете да се види миграцията. Пишете им за оферта.

Относно полетите - понеже ще ходите и до Занзибар, можете да летите или до летище Килиманджаро или до Дар ес Салаам. Между двете летища лети нискобюджетна авиолиния - FastJet. Има и други авиокомпании, които летят с малки самолети до Занзибар директно от летище Килиманджаро, даже и от летище Аруша (което е още по-близо до парковете). Вероятно е да се наложи да преспите в Аруша при пристигане и/или заминаване, но може и да не се наложи.

Занзибар е отделна бира - за там доста хора биха ви дали информация. Като цяло, по северното крайбрежие (Нунгви, Кендва) е по-добре за плуване заради по-малките приливи и отливи, но пък е и по-туристическо. Източното крайбрежие е по-автентично, но приливите и отливите са по-големи. Занзибар, за разлика от Северните паркове съм го описал тук.

Успешно планиране и напишете на каква оферта сте се спряли.

   Извинявай, мога ли да те питам - google maps ми дава 2 часа от Серонера до Ндуту. Ако животните са на другото място, както е било при теб, не може ли да си спим в Серонера и сутринта сафарито да е до Ндуту и Масек? Тарангире и кратера Нгоронгоро виждам, че са доста далеч и че трябва отделни нощувки за тях, но този район Серонера - Ндуту и Масек не може ли да се обхожда в рамките на деня в зависимост от това къде са стадата?

   И втори въпрос каква е разликата между сезоните? Ние ще бъдем между кратките и дългите дъждове, така ли? Тогава е по-зелено ли? Има много растителност и по-трудно се виждат животните? Защо препоръчват сухия сезон - юни като най-добър?

  

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 22 часа, FlyTraveler каза:

Моите 5 цента по темата (добре, че я пусна публично, ето, че имаш и други отговори):

Бюджетно къмпинг сафари (обществени къмпинги) в така наречените "Северни паркове" на Танзания е най-доброто при вашите изисквания. За парите, които искате да дадете може да направите 6-7 вечери. Прибавете бакшишите - по 20 долара минимум на ден на гид и по 10 долара минимум на ден на готвач. 

Схемата е следната: сафари компанията ви осигурява джип с гид и готвач и цялото пътуване сте с тях. Пристигате на къмпинга, готвача слиза да опъва палатките и да приготвя храната, вие с гида отивате на сафари.

Относно миграцията и масовите раждания на антилопите гну. Миграцията е в Серенгети през тези два месеца, въпроса е къде точно. Обществените къмпинги са в района на река Серонера, което е централно Серенгети. Масовите раждания стават в рамките на около две седмици някъде от средата на Януари до началото на Март в района на езерата Ндуту и Масек, което е южно Серенгети и в защитен район Нгоронгоро (в него влиза и кратера, но това е съвсем друго място). Проблема е, че около тези езера няма бюджетно място за преспиване, което е в противоречие с бюджета.

Като правило, колкото по-рано отидете (нали от Януари нататък можете), толкова по-големи са ви шансовете миграцията да е централно Серенгети. Има обаче и изключения. Аз ходих за една седмица през Февруари 2017 г. с цел да се опитам да уцеля точно масовите раждания. Поради липсата на дъждове около езерата Ндуту и Масек, миграцията се беше върнала в централно Серенгети, което не се е случвало от около 20 години. На място си преправихме плановете и вместо пет вечери около Ндуту и една в района на Серонара (централно Серенгети), ги направихме 2 около Ндуту и 4 около Серонера. Добре, че компанията, с която правихме сафарито притежаваше лагерите и на двете места и имаха свободна палатка на второто място. Тях не ви ги препоръчвам, защото са по-скъпи, но много, много добри. Сега гледам, че са вдигнали още цените.

На ваше място бих направил 4 вечери в централно Серенгети (района на река Серонера), 1 вечер до кратера Нгоронгоро и 1 вечер в парка Тарангире. По това време в Тарангире няма кой знае колко животни, но там ще видите баобабите. Аз лично бих пропуснал парка Lake Manyara, въпреки, че е красиво. По-добре да се изкарат дните в другите посочени места.

Скоро обсъждахме с @teddy тяхното сафари в Уганда и Танзания и тя беше получила една оферта от компания, за която и споменах - Bobby Camping Safaris

Те са им предложили да спят в централно Серенгети, но на връщане да направят половин ден сафари около езерото Ндуту. Така се увеличават шансовете да се види миграцията. Пишете им за оферта.

Относно полетите - понеже ще ходите и до Занзибар, можете да летите или до летище Килиманджаро или до Дар ес Салаам. Между двете летища лети нискобюджетна авиолиния - FastJet. Има и други авиокомпании, които летят с малки самолети до Занзибар директно от летище Килиманджаро, даже и от летище Аруша (което е още по-близо до парковете). Вероятно е да се наложи да преспите в Аруша при пристигане и/или заминаване, но може и да не се наложи.

Занзибар е отделна бира - за там доста хора биха ви дали информация. Като цяло, по северното крайбрежие (Нунгви, Кендва) е по-добре за плуване заради по-малките приливи и отливи, но пък е и по-туристическо. Източното крайбрежие е по-автентично, но приливите и отливите са по-големи. Занзибар, за разлика от Северните паркове съм го описал тук.

Успешно планиране и напишете на каква оферта сте се спряли.

И ако не съм прекалено досадна, един последен засега 🙄 въпрос- fly някъде беше писал, че Руаха ти е любимия парк, защо?  

Пп. Зададох въпросите си към Fly, но ако някой друг има какво да сподели - благодаря много предварително!

Връзка към коментар
преди 1 час, Ася Гуленова каза:

Защо препоръчват сухия сезон - юни като най-добър?

През сухия сезон водата е малко, водоемите са пресъхнали и всички животни рано или късно се събират на местата, където има вода. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 14 часа, Ася Гуленова каза:

   Извинявай, мога ли да те питам - google maps ми дава 2 часа от Серонера до Ндуту. Ако животните са на другото място, както е било при теб, не може ли да си спим в Серонера и сутринта сафарито да е до Ндуту и Масек? Тарангире и кратера Нгоронгоро виждам, че са доста далеч и че трябва отделни нощувки за тях, но този район Серонера - Ндуту и Масек не може ли да се обхожда в рамките на деня в зависимост от това къде са стадата?

   И втори въпрос каква е разликата между сезоните? Ние ще бъдем между кратките и дългите дъждове, така ли? Тогава е по-зелено ли? Има много растителност и по-трудно се виждат животните? Защо препоръчват сухия сезон - юни като най-добър?

  

Не е толкова просто да се спи на едното място и да се прави сафари на другото. Не може и просто "Животните да са на другото място". На другото място може да са големите стада антилопи гну и зебри, а освен тях има много други животни, които са си териториални и не мигрират. Има и някои антилопи гну и зебри, които не се движат с Голямата миграция. Животни винаги ще има и то не малко, независимо дали миграцията е в района или не.

Първо - два часа в едната посока, после два часа в другата. Не си спомням дали и не беше и повече от два часа пътя.  На карта е едно, с джип из саваната е друго, а и като видите нещо по пътя ще спирате.

Второ, по-голямата част от района, където би била миграцията (ако нормално си е слязла на юг през Февруари) се намира под юристдикцията на Ngorongoro Conservation Area, а не на национален парк Серенгети. Трябва да се излиза от едното, да се влиза в другото и съответно да се плащат таксите и за двете места едновремено. По спомени за Серенгети таксата е 60 долара на човек на ден, за NCA е 50 долара на човек на ден. Не става този номер със спането на едното място и обход на другото, както не става и през лятото с преспиване по обществените къмпинги около Серонера да се обхожда района около река Мара в северно Серенгети и да се гледа пресичането на реката от огромните стада на миграцията. Иначе много хора щяха да го правят и да пестят по 600-1200 долара на ден (за двама). 

По-скоро си уговорете на връщане да останете два-три часа в района на езерото Ндуту, като си платите и таксата (еднократно).  По принцип ще бъдете в така наречения кратък сух сезон. Пейзажа е зелен и е много красиво, няма какво да се притеснявате от буйна растителност в района на Серенгети. Там е равно, винаги има животни и винаги се виждат. За Серенгети специално не е много сигурно дали се препоръчва летния или зимния сезон. И двата са хубави, по-скоро се гледа къде би била миграцията в съответния период. 

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 12 часа, Ася Гуленова каза:

И ако не съм прекалено досадна, един последен засега 🙄 въпрос- fly някъде беше писал, че Руаха ти е любимия парк, защо?  

Пп. Зададох въпросите си към Fly, но ако някой друг има какво да сподели - благодаря много предварително!

Защото за мен е най-красив и разнообразен, по територия е по-голям от Серенгети, има в десетки пъти по-малко посетители и като цяло се усеща много по-див. Баобабите са повече и по-големи от Тарангире, има и савана, възвишения и планини наоколо, три реки. Аз като ходих там, вече имах опит от 15+ парка и резервата в Африка. Там е и пресечна точка на флората и фауната от южната и източната част на Африка, има видове, хараткерни и за двата района. Те са повече за опитни ценители, обаче. Иначе в Руаха няма антилопи гну, няма и носорози. Ако не мислите, че ще ходите няколко пъти на сафари, отидете в северните паркове (Серенгети, кратера Нгоронгоро, Тарангире, Lake Manyara), ще видите повече места и най-вероятно брой животни, ще ви бъде по-евтино и логистиката ще ви е много по-проста. 

Не исках да намесвам и "Южните паркове" на Танзания, за не усложнявам дилемите ви, но освен Руаха, там може да се направи сафари и в резервата Селу (Selous), където също е хубаво и е достижим със земен трансфер от Дар ес Салаам. за да постигнете цената на бюджетно къмпинг сафари в северните паркове, обаче ще трябва да спите извън парка. Най-добре сте със северните паркове за първо сафари. Най-близкият парк до Дар ес Салаам е Микуми, но на мен той не ми е любим (само съм кацал за малко) - главен път минава по средата, малко е скучен като природа (за моят вкус).

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, FlyTraveler каза:

Защото за мен е най-красив и разнообразен, по територия е по-голям от Серенгети, има в десетки пъти по-малко посетители и като цяло се усеща много по-див. Баобабите са повече и по-големи от Тарангире, има и савана, възвишения и планини наоколо, три реки. Аз като ходих там, вече имах опит от 15+ парка и резервата в Африка. Там е и пресечна точка на флората и фауната от южната и източната част на Африка, има видове, хараткерни и за двата района. Те са повече за опитни ценители, обаче. Иначе в Руаха няма антилопи гну, няма и носорози. Ако не мислите, че ще ходите няколко пъти на сафари, отидете в северните паркове (Серенгети, кратера Нгоронгоро, Тарангире, Lake Manyara), ще видите повече места и най-вероятно брой животни, ще ви бъде по-евтино и логистиката ще ви е много по-проста. 

Не исках да намесвам и "Южните паркове" на Танзания, за не усложнявам дилемите ви, но освен Руаха, там може да се направи сафари и в резервата Селу (Selous), където също е хубаво и е достижим със земен трансфер от Дар ес Салаам. за да постигнете цената на бюджетно къмпинг сафари в северните паркове, обаче ще трябва да спите извън парка. Най-добре сте със северните паркове за първо сафари. Най-близкият парк до Дар ес Салаам е Микуми, но на мен той не ми е любим (само съм кацал за малко) - главен път минава по средата, малко е скучен като природа (за моят вкус).

Много мерси за изчерпателните отговори ☺ Така увлекателно разказваш... Сега чета една книга за Цаво, но добре - няма да усложнявам дилемата..... Май ще е Серенгети

Връзка към коментар
На 8.08.2018 г. в 13:58, Ася Гуленова каза:

Май ще е Серенгети

Както бях писала...

На 31.07.2016 г. в 21:26, chandni каза:

Ако сега трябваше да правя избора за паркове, бих се спряла на Серенгети и Нгоронгоро

 

На 6.08.2018 г. в 9:26, Ася Гуленова каза:

И другото за което не намирам много инфо- природата в различните паркове различна ли е? Искам да видя огромните боабаби

Природата е различна, да. В Серенгети е равнинно, с малко растителност. В Нгоронгоро растителността също е ниска. Ако искаш да видиш и баобабите, трябва да включиш и Tarangire National Park... Там имаше огромни баобаби, растителността е доста гъста - много дървета и храсталаци - толкова много, че дори и слон може да се скрие и изчезне от погледа ти за секунди.

 

Ето снимки от Тарангире:

13708309_1093901280677093_50822646228105

 

13767364_1093901050677116_52966071455705

 

13662119_1093901047343783_80475787200255

 

 

Лейк Маняра

13710457_1093904320676789_89802486972080

 

13738095_1093904534010101_55715982082654

 

13732001_1093904504010104_31617366851012

 

13723909_1093904577343430_13855466152174

 

Това е ландшафтът в Серенгети:

13767334_1093911034009451_57680471845799

 

13767220_1093911087342779_59262793299592

 

13662112_1093911537342734_62831812901881

 

А това е от ръба на калдерата - Нгоронгоро 

13710421_1093928247341063_75437042998668

 

13723946_1093928457341042_20723479613891

 

13717262_1093928540674367_22139334353270

 

13732035_1093928747341013_12141866764990

 

13731740_1093979887335899_21639810863023 <--- Вярно е! 🙂

  • Харесвам 11
  • Браво 1
Връзка към коментар

@Ася Гуленова, извинявам се - без да искам те заблудих. Първата снимка с баобаба е от Tarangire, не от Lake Manya - коригирах поста и снимките по-горе. И lake Manyara, и Tarangire са с много зелена растителност - дървета и храсти, но разглеждайки снимките си, баобаби открих само в тези от Tarangire. Нямам спомен дали само там сме видели или просто на другите места не сме снимали, понеже вече сме направили снимки на баобаб.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, chandni каза:

@Ася Гуленова, извинявам се - без да искам те заблудих. Първата снимка с баобаба е от Tarangire, не от Lake Manya - коригирах поста и снимките по-горе. И lake Manyara, и Tarangire са с много зелена растителност - дървета и храсти, но разглеждайки снимките си, баобаби открих само в тези от Tarangire. Нямам спомен дали само там сме видели или просто на другите места не сме снимали, понеже вече сме направили снимки на баобаб.

Чудесно! Lake Manyara загуби единствения плюс, който беше спечелило. Ще го пропуснем 😉

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 11 часа, Ася Гуленова каза:

Много мерси за изчерпателните отговори ☺ Така увлекателно разказваш... Сега чета една книга за Цаво, но добре - няма да усложнявам дилемата..... Май ще е Серенгети

В Цаво-тата (Източно и Западно) не съм ходил още, но знам, че са си ОК. Голяма част от мъжките лъвове са без гриви или с много малки гриви. Ако изберете тях, дилемата и бюджета даже се опростяват - правите море около Момбаса (би било интересно и да отидете на север до Лему) и от там си вземате на място няколко дни сафари из Цаво-тата или из едно от тях. Може да се прибави и парка Амбосели - много слонове и ако е ясно времето - възможност да се снимат животни на фона на Килиманджаро. За крайбрежието разни италиански тур оператори предлагат пакети в комбинация с чартърни полети, примерно от Милано. Това също няма да е лошо и би могло да излезе доста по-евтино.  Като, че ли все пак бих предпочел северните паркове в Танзаиня в комбинация със Занзибар, но знам ли - може и горното да се окаже на конкурентно ниво.

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 12 часа, FlyTraveler каза:

В Цаво-тата (Източно и Западно) не съм ходил още, но знам, че са си ОК. Голяма част от мъжките лъвове са без гриви или с много малки гриви. Ако изберете тях, дилемата и бюджета даже се опростяват - правите море около Момбаса (би било интересно и да отидете на север до Лему) и от там си вземате на място няколко дни сафари из Цаво-тата или из едно от тях. Може да се прибави и парка Амбосели - много слонове и ако е ясно времето - възможност да се снимат животни на фона на Килиманджаро. За крайбрежието разни италиански тур оператори предлагат пакети в комбинация с чартърни полети, примерно от Милано. Това също няма да е лошо и би могло да излезе доста по-евтино.  Като, че ли все пак бих предпочел северните паркове в Танзаиня в комбинация със Занзибар, но знам ли - може и горното да се окаже на конкурентно ниво.

Това също изглежда интересно- сега ще поразгледам снимки и инфо. Може вярно да е конкурентно. 🙂 Ако някой е ходил в Цаво или Кенийското крайбрежие споделете 🙂

Връзка към коментар

Ето малко линкове към мои албуми със снимки от централно Серенгети, които съм публикувал във Фейсбук (това са само фракция от многото снимки от сафарито, не съм публикувал още и снимки на хищници, от които има доста):

Централно Серенгети 1

Централно Серенгети 2

 

Тези снимки още ги няма нито в блога ми, нито в онлайн албумите ми на Google Photos.

 

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 часа, FlyTraveler каза:

Ето малко линкове към мои албуми със снимки от централно Серенгети, които съм публикувал във Фейсбук (това са само фракция от многото снимки от сафарито, не съм публикувал още и снимки на хищници, от които има доста):

Централно Серенгети 1

Централно Серенгети 2

 

Тези снимки още ги няма нито в блога ми, нито в онлайн албумите ми на Google Photos.

 

Не ми разрешава да видя снимките ти 😕 сигурно могат да ги виждат само твои приятели- ако е удобно името ми във фейсбук е същото.

Редактирано от Ася Гуленова
Връзка към коментар
преди 4 часа, Ася Гуленова каза:

Не ми разрешава да видя снимките ти 😕 сигурно могат да ги виждат само твои приятели- ако е удобно името ми във фейсбук е същото.

A, това явно е затворена група във Фейсбук, въпреки, че албумите са ужким обществено достъпни. 

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Не съм описвал досега пътешествието ни в северните паркове на Танзания от миналия август, но съм много доволен от гида ни и от маршрута.
По наш избор видяхме езерото Маняра и пропуснахме Тарангире, но обиколихме почти целия парк Серенгети (като си гледам картата с трековете... колко много сме обикаляли.. на практика 48 часа сме били вътре в него). Нгоронгоро също е друга планета, невероятно нагъсто са и животните.

Крайната оферта ни беше около 1650 долара на човек за трима, като доабвихме може би около 150 долара от всички за бакшиши. Пътуването беше 5 денонощия, като никъде не сме спали в палатка на земята - бяхме в бунгала извън парковете, а двете нощи в Серенгети в шатра с матраци вътре. Предполагам, че при двойка, ако решите повечето нощи да сте на палатка, трябва да е възможно да се слезе под 1500 долара. Нашият гид реално "за пръв път" (така каза) организираше спане, което не е на палатка и очаквам, че дори малко е завишил цените.
Освен усещанията му за чистота и ред, които вероятно все пак са високи за сънародниците му, е изключително коректен с парите и с невероятно богат речник на английски. Беше взел и едно много правилно решение, което видях, че малко гидове следват - имахме си отделен шофьор, а Фадхили беше само гид. Изглежда глезотия, но реално шофьорът се занимава с пътя, дупките и колата, а гидът има време да се съсредоточи да търси животни изправен в джипа. Много пъти виждаше страшно надалеч прикрити животни, веднъж дори извади бинокъл, за да се увери, че има за какво да сменим посоката. Много добре познаваше и нравите на животните, за всяко можеше да разкаже поне по половин-една страничка. Веднъж го затрудних с въпрос и дори изрови наръчник за птиците и ми отговори. Не на последно място, прави много хубави снимки с иначе нормално изглеждащо фотоапаратче - често пъти бяха по-сполучливи от нашите.
Ще разкажа още детайли, а при интерес мога да споделя контактите му по фейсбук.

  • Харесвам 4
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 4 часа, Венелин каза:

... но обиколихме почти целия парк Серенгети (като си гледам картата с трековете... колко много сме обикаляли.. на практика 48 часа сме били вътре в него). 

...бяхме в бунгала извън парковете, а двете нощи в Серенгети в шатра с матраци вътре. 

Би ли публикувал картата с drives, които сте правили, че колкото и да си напрягам фантазията, не мога да измисля как може да се обиколи "Почти целия парк" за две денонощия и то с преспивания извън парка. То не, че и с две преспивания вътре може де - даже и в такива случаи разрешеното време за каране в парка е от 06:00 до 18:00 ч. (основна причина да имам няколко снимани изгрева в Серенгети и нито един залез) т. е. 12 ч. на денонощие, през останалото време посетителите трябва да са или в лагера / лоджата / къмпинга или извън парка. За това време не виждам как от някъде извън парка ще стигнете река Грумети или река Мара и ще се върнете обратно. Аз за 6 преспивания вътре в парка на две много различни локации и плътни драйвс от 06:00 до 18:00 ч. не можах да обиколя почти целия парк... Не съм пробвал ако никъде не спираме да гледаме и снимаме животни де, ама пак би било зор за 6 дни... 😉 

Връзка към коментар
15 hours ago, FlyTraveler said:

Би ли публикувал картата с drives, които сте правили, че колкото и да си напрягам фантазията, не мога да измисля как може да се обиколи "Почти целия парк" за две денонощия и то с преспивания извън парка.

Преспиванията бяха вътре в парка в лагер с шатри, горе-долу където е хиксът. Не мога да си намеря карта с точните преходи, но в общи линии това беше пътят. Струва ми се, че правехме малко повече кратки отклонения, отколкото съм отбелязал. Да, явно не е почти целият парк, но беше голяма част. Със сигурност липсва районът на езерото Виктория и реките към него :(

Serengeti.JPG

Връзка към коментар

Няма район към езерото Виктория, има Serengeti West 🙂 Както няма и "шатри", а големи палатки "стил Меру", ако трябва да бъдем точни с терминологията. За да можете спокойно да стигнете до района Серенгети Мара (до границата с Кения, както си означил на картата) и да се върнете обратно преди 18:00 ч. , би трябвало да сте спали някъде на север от централно Серенгети (района на река Серонера). което пък много не се връзва с бюджета, който си описал (на север лагерите са от 1,400 долара на вечер за двама нагоре, освен една Lobo Lodge, ама тя не е палатков лагер ("шатри"). Можеш ли да се сетиш името на лагера, където преспахте? До река Мара стигнахте ли? Голямата миграция (огромните стада от антилопи гну и зебри) там ли бяха? Правиха ли прекосявания на реката?

преди 1 час, Венелин каза:

Преспиванията бяха вътре в парка в лагер с шатри, горе-долу където е хиксът. Не мога да си намеря карта с точните преходи, но в общи линии това беше пътят. Струва ми се, че правехме малко повече кратки отклонения, отколкото съм отбелязал. Да, явно не е почти целият парк, но беше голяма част. Със сигурност липсва районът на езерото Виктория и реките към него 😞

Serengeti.JPG

Горе написах отговора, пропуснах да те цитирам.

Редактирано от FlyTraveler
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
На 7.08.2018 г. в 0:32, FlyTraveler каза:

Моите 5 цента по темата (добре, че я пусна публично, ето, че имаш и други отговори):

Бюджетно къмпинг сафари (обществени къмпинги) в така наречените "Северни паркове" на Танзания е най-доброто при вашите изисквания. За парите, които искате да дадете може да направите 6-7 вечери. Прибавете бакшишите - по 20 долара минимум на ден на гид и по 10 долара минимум на ден на готвач. 
 

Илияне, а какви са бюджетните опции за Руаха например? Питам те, защото нали уж е най-хубавият парк, а виждам, че често препоръчваш варианта Серенгети като питат за бюджетни опции? Каква би била ценовата разлика при еднакви настанявания? 

Връзка към коментар
преди 5 часа, Happy_Traveler каза:

Илияне, а какви са бюджетните опции за Руаха например? Питам те, защото нали уж е най-хубавият парк, а виждам, че често препоръчваш варианта Серенгети като питат за бюджетни опции? Каква би била ценовата разлика при еднакви настанявания? 

Аз не казвам, че е най-хубавият, а, че на мен най-много ми харесва. Скоро ходих до Южна Луангва в Замбия и там също много ми хареса, та се чудя кой повече...  Може би трите ми най-любими са Руаха в Танзания, Южна Луангва в Замбия и Kidepo Valley в Уганда, а и делтата на Окаванго в Ботсвана. Препоръчвам Серенгети, защото там по-лесно могат да се видят голям брой животни, както и кратера Нгоронгоро, Масай Мара в Кения, Етоша в Намибия, Крюгер в РЮА. Това са масовите паркове и хората не случайно ходят там.

Руаха е за хора с повече опит. 3-то, 4-то сафари и нагоре. В Руаха няма обществени къмпинги, под 800-900 долара на вечер за двама лагер или лоджа вътре в парка няма да се намери, топ лагерите са от 1,600 нагоре. Самолетните билети до парка не са особено евтини също, от Дар са си едно 800-1000 долара на човек в двете посоки. От Серенгети също има полети, които не ги знам колко са, може и да са и по-скъпи. 

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

"7 DAYS/ 6 NIGHTS SUGGESTED SAFARI ITINERARY(FEBRUARY 2019)
DESTINATIONS TO BE VISITED :TARANGIRE NATIONAL PARK,LAKE NATRON,SERENGETI & NGORONGORO.
ACTIVITIES: WILDLIFE ENCOUNTERS,FLAMINGO WATCHING, CULTURAL EXPLORATION,HISTORY
NO. OF PARTICIPANTS: 2 ADULTS.
Day 0: Landing in Tanzania.
 Pick you up at Kilimanjaro International Airport/JRO  and then  transfer to Arusha (45 km long) for relaxation.

Day 1: Tarangire National Park.
Morning depart  for  Tarangire national park (128 km) .Proceed with late afternoon game viewing till early evening. 
By 1600HRS drive to Mto wa Mbu town (74 km), arrives.
Evening calmness, dinner at Panorama restaurant hall and a night rest at Twiga lodge-standard room.
http://www.twigalodgecampsite.com


Day 2: To Lake Natron.
By 0900am drive to lake Natron, 108 km, 
 Outdoor bush lunch, arrives, unpack, relaxation at the camp.
    This evening 1600HRS, sunset meet you over the lake, get to see flamingos at a closer range, spend 2 hours getting to enjoy flamingoes show. 
Evening relaxation, dinner and a night rest at the Maasai Giraffe Eco lodge.


Day 3: To Serengeti National Park
Morning  take a walk up to Maasai village; explore their culture, hut, daily living, age-sex, rank and duties, milking cow, you will be detailed over origin history of Maasai in East Africa. 
Transfer back to camp for fully breakfast.
By 09:00am after breakfast leave for Seronera-central Serengeti  via  Klein’s gate, Lobo-eastern Serengeti: in this 
This route provides an amazing series of change of environment, ranging from a real forest, rocky hills to a great endless plain. Then visit Retima hippo pool
Arrive, evening relaxation, dinner and a night rest at central Serengeti-Seronera tented camp.


Day 4: First Full Day In Serengeti-Central Serengeti.
Today morning we will do a game viewing around Seronera plain. Take a savannah breakfast. Hot lunch at the camp, short rest. Continue with late afternoon wildlife encounters till 1830HRS, get to enjoy sunset over the bush.
Evening calmness, and a night rest at at central Serengeti-Seronera tented camp.

 

Day 5: Second Full Day in Serengeti-Ndutu Plains-The Great Migration.
A day purposely to enjoy mega gnu group, famous migration 
Take fully picnic breakfast and lunch. Sunset meet you over savanna.
Evening calmness, dinner and a night rest at African view camp.


Day 6: Gol Mountains, Oldupai Gorge
After breakfast,wildlife encounters in Gol mountains till 1200HRS.
Lunch and  admiring the great view point “land of the endless plain” at Naabi hill. 
Leave for Ngorongoro.
Arrive, with time to settle in prior to dinner and a night rest at Rhino lodge.


Day 7: Down Into Crater, JRO/Airport.
By 0545AM you will get a  morning coffee....
This early morning, we will drive to Seneto gate for descending into Crater for superb sunrise game viewing.
By 11:45AM ascends time. Stopover at heroes point “photographer’s paradise”, catch a glimpse of  Ngorongoro caldera “crater” (15 minutes).
Lunch.
Depart for Kilimanjaro International Airport/JRO for evening (1925HRS) flight to Zanzibar.
End of tour."
 

Здравейте! Моля още веднъж за вашите съвети 🙂 Това е накратко предложената ни програма ( изтрих всички суперлативи и разкрасителни обяснения, за да не ви затормозявам)

 Може ли да кажете как ви се струва разпределението на времето? Всичко изброено ли да посетим или да махнем нещо за сметка на друго? Може би да махнем  Маняра и да сложим още един ден за Серенгети, например езерото Ндуту ? За Нгоронгоро достатъчна ли ни е една сутрин? Мерси предварително!

 


 

Редактирано от Ася Гуленова
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.