Прескочи до съдържание

Шофиране от лявата страна на пътя с десен волан


Препоръчани мнения

Публикувано:

А пък незнайно защо, в България шофьорите масово не спазват правилото на десностоящия при нерегулирани т-образни кръстовища, когато се движат по пътя/улицата която продължава направо... :wacko:

Ами ходили са на екскурзия в Англия и привнасят чуждия опит....

  • Харесвам 2
Публикувано:

А пък незнайно защо, в България шофьорите масово не спазват правилото на десностоящия при нерегулирани т-образни кръстовища, когато се движат по пътя/улицата която продължава направо... :wacko:

Ами щото правилото е тъпо ;) , а ние в България не спазваме правила, които не ни харесват :P

Майтапа настрана, ама за малко щях да го науча това точно правило по трудният начин, сега вече го знам.

  • Харесвам 1
Публикувано:

А пък незнайно защо, в България шофьорите масово не спазват правилото на десностоящия при нерегулирани т-образни кръстовища, когато се движат по пътя/улицата която продължава направо... :wacko:

 

В Холандия живеех на метри от такова кръстовище и там не се спазваше масово. Винаги спирахме с колата, независимо че имаме предимство, просто не знаеш дали този от другата страна го знае... Ето понеже е модерно да пускаме гугъл мапс :)

 

2015-05-11_21-28-51.png

 

Надписа verkeer van rechts означава да се внимава за трафик вдясно. Масово не се спазваше. Друг е въпроса, че тази улица беше доста по-главна от дясната и така и не разбрах защо просто не сложат стоп на тази от дясно. 

Публикувано:

По реда в който са спрели. Който е спрял втори тръгва втори и т.н. Виж ако 3-ма спрат едновременно тогава явно се разбират с ръкомахане.

 

По-често е с гледане в очите, не с ръкомахане. Правилото работи ефективно и за повече от 4 коли наведнъж. Например при развален светофар на кръстовище на два булеварда с по три ленти във всяка посока имаш 12 коли спрели наведнъж, които с поглед се разбират кой след кого да мине.

 

На мен нашето правило със знак "път с предимство" ми се струва доста по-лесно.

 

Не е въпросът да е по-лесно правилото, а да е по-справедливо и по-ефективно за всички участници. В горния пример в пиков час тия от пътя без предимство никога няма да минат.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Не е въпросът да е по-лесно правилото, а да е по-справедливо и по-ефективно за всички участници. В горния пример в пиков час тия от пътя без предимство никога няма да минат.

Ако има толкова голям трафик по добре е да има светофар..

 

Правилото за взаимно споразумение кой да мине пръв през дадено кръстовище може да работи само в държави с високо ниво на културата на участниците в движението. В държави, където правилото е: По нахалният е пръв, може да стават доста катастрофи...

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Ако има толкова голям трафик по добре е да има светофар..

 

Правилото за взаимно споразумение кой да мине пръв през дадено кръстовище може да работи само в държави с високо ниво на културата на участниците в движението. В държави, където правилото е: По нахалният е пръв, може да стават доста катастрофи...

 

Нали точно такъв пример давам - когато светофарът не работи. В държави със системен режим на тока като Южна Африка, това е един често срещан сценарий :)

И - да - правилото работи, защото има добра култура за спазването му. 

Редактирано от домосед
  • Харесвам 3
Публикувано:

А пък незнайно защо, в България шофьорите масово не спазват правилото на десностоящия при нерегулирани т-образни кръстовища, когато се движат по пътя/улицата която продължава направо... :wacko:

To и на стандартно Х-образно кръстовище не се спазва, но там някак психологически "усещаш", че си в кръстовище и по има реакция. При Т-образното често няма никакви знаци, особено по вътрешнокварталните улички може и да пропуснеш, че има пряка в дясно.

Аз също преди години, като взех книжка уж внимавам, ама карайки вътрешноквартално на Т-образно си минавам като цар. Шофьора от дясно спря, излезе от колата, и докато чаках псувни, ритане на ламарини, побой и подобни български шофьорски техники всъщност дойде и най-спокойно ми каза  "не знам защо тук във кварталните улички правилото на десностоящия не важи, ама внимавай - другия път може другия да няма моите реакции". Смотолевих няккво извинение, обаче определено ми се наби в главата да внимавам

  • Харесвам 3
Публикувано:

Не е въпросът да е по-лесно правилото, а да е по-справедливо и по-ефективно за всички участници. В горния пример в пиков час тия от пътя без предимство никога няма да минат.

Не съм бил свидетел как действа правилото с 4те стопа в пиков час. Може и да е по-справедливо в тези случаи.

 

То така или иначе и тук в пиков час при липса на светофар и регулировчик също се прибягва до неписаното правило на разбиране с поглед :) Често срещана гледка на много места в София

Публикувано:

То така или иначе и тук в пиков час при липса на светофар и регулировчик също се прибягва до неписаното правило на разбиране с поглед :) Често срещана гледка на много места в София

 

Обикновенно става мазало, особено, ако улиците са повече от четири. Да, за Петте кюшета става въпрос  :lol:

Там на няколко пъти със ставал свидетел на спрял светофар и зверска неколегиалност. Всички се бутат да влязат, а не могяат да излязат- пълен блокаж - коли, тролеи, трамваи. И тъкмо да се разплете възела, а-ха да успее, колите броня до броня, освобождава се пространство и хоп - някой (обикновенно от женски пол) се набива и пак блокира.

И в един прекрасен момент се появява Палачинката - взима нещата в свои ръце и успява да разплете гордиевия възел. А Палчинката викаха на едно момиче от закусвалнята след ъгъла на Прага и Скобелев.  ;)

  • Харесвам 2
Публикувано:

В Южна Африка го няма. Вездесъщо е правилото на четворния стоп. Споменато беше по-нагоре. Имаш стоп с малка цифричка 4 под него. Означава, че от четирите посоки го имат, вскички спират и първият спрял тръгва първи. На Т-образни кръстовища цифричката е 3 и означава същото. Стоп без цифричка важи само за тебе - всички останали са с предимство. Нерегулирани кръстовища почти не се срещат и са много опасни (освен ако разликата в категорията пътища не е огромна), защото, ако няма стоп, никой не спира. 

 

Няма ли стоп с цифрата 2, когато пресичаш главна улица? Ако добре те разбирам при нерегулирано кръстовище си длъжен да спреш, а не просто да намалиш?

Публикувано:

За магистралата е ясно - просто "по-бързата лента" е отдясно и заради това е така.

Мъдруването е за нерегулирано кръстовище. Т.е. няма светофари и знаци указващи предимство, пътят е равностоен (няма главен/по-голям). В този ресурс не е указано.  Доколкото разбирам това са редки случаи в UK.

 

Мен за малко да ме скъсат на изпита за шофьорска книжка, защото и аз инстиктивно си мислех, че по широкия път е автоматично главен ;) , но реалността е, че няма ли знаци, пътищата са равнопоставени.

Публикувано:

При движение по магистрали има ли задължение има ли задължение да минеш в най-лявата лента ако не изпреварваш?

 

Имам лош опит от САЩ, където при магистрала с 4 ленти и ограничение на скоростта 65 мили или около 104 км/ч и 4-те ленти бяха заети от успоредно движещи се с 65 мили коли.

  • Харесвам 1
Публикувано:

При движение по магистрали има ли задължение има ли задължение да минеш в най-лявата лента ако не изпреварваш?

 

Имам лош опит от САЩ, където при магистрала с 4 ленти и ограничение на скоростта 65 мили или около 104 км/ч и 4-те ленти бяха заети от успоредно движещи се с 65 мили коли.

 

Това ми направи супер лошо впечатление в Щатите. Масово всички се движат един до друг с ограничението и блокират всички ленти. Предполагам в UK няма официална забрана да се движиш в дясно ако не изпреварваш, но всеки знае да се прибере в ляво. Както е и тук, в повечето случаи. :)

Публикувано:

A това пък в САЩ как обърква първият път. Там си е грижа на изпреварващият да шари между лентите, а не очаква предният да му освободи. Аз отначало, като тръгнах да им правя място и те като не очакват и тръгват да ме заобикалят в същото време и накрая излиза, че ги засичам.

Публикувано:

Няма ли стоп с цифрата 2, когато пресичаш главна улица? Ако добре те разбирам при нерегулирано кръстовище си длъжен да спреш, а не просто да намалиш?

 

Има стоп с цифрата 2, но не в тоя случай.

 

Обяснявам:

 

При пресичане на главна улица има стоп без цифра. Това е същото като в БГ и Европа. Нямаш никаво предимство и чакаш всички по главната да се източат.

 

Стоп с каквато и да е цифричка означава, че всички имат стоп със същата цифричка и влиза в сила правилото за първи спрял - първи тръгнал.

В най-честия случай на X-образно кръстовище цифричката е 4.

На T-образно кръстовище е 3.

На петте кьошета би била 5 (в Южна Африка не помня да съм попадал на такова, но е хипотетично възможно).

 

Стоп 2 има на стеснения на пътя, където може да мине само една кола.

Такива стеснения на много места в събърбията се правят изкуствено, за да се ограничава скоростта на бягство на крадците :)   

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.