iMari Публикувано: 16 октомври, 2018 Публикувано: 16 октомври, 2018 Прати им демидж рипорта възможно най-скоро.Те ще ти кажат какво друго ще искат.Доколкото си спомням Раян нямат договор с фирма за куфари в България като Уиз,ами изпращат нов куфар от техните предложения.Всъщност в damage report какво пише?Че е повреден или изсцяло унищожен?Ако не пазиш касова бележка,може да поискат документ от фирмата производител/търговец за цена и кога е произведен.Важно е и какво си дал като информация в damage report.Възможно е и доста да те мотаят и да искат всякакви документи,Уиз например преди време много ме мотаха докато ми купят нов куфар,но ако си упорит няма къде да ходят🙂 2
iMari Публикувано: 16 октомври, 2018 Публикувано: 16 октомври, 2018 А и да си пазиш стикерите за багаж(този,който лепят на куфара и този за бордната карта),ще ги искат. 3
Halachev Публикувано: 18 октомври, 2018 Публикувано: 18 октомври, 2018 Здравейте, Куфар BORA, купуван от САЩ пристигна на багажната лента в София с разколачена дръжка. Веднага беше спазена процедурата и оператора издаде протокол за щетата. На следващия работен ден се свързах Търкиш в София и ми казаха да го занеса на ремонт и в последствие да им изпратя фактура, която щели да осребрят. В София са проверени буквално ВСИЧКИ ателиета за ремонт на куфари, чанти, сакове, кожени изделия, дори и обущари. Навсякъде след оглед отговора е еднозначен, че не подлежи на ремонт и въобще даже не искат да го приемат. Свързах се отново с Търкиш в София и ме посъветваха в такъв случай да претендирам за обезщетение директно на http://www4.thy.com/. От там след още 3 седмици обяснения и разправии, че нито е поправима дръжката му, нито е сменяна ми искат: "For non-repairable baggage, an irreparable report and a purchase invoice for damaged baggage are required.", тоест документ (доклад, отчет) за това, че е НЕПОПРАВИМ. Отново по обратния ред през всички ателиета за ремонт на куфари, чанти, сакове, кожени изделия и обущари с молба за такъв документ... Веднага, обаче всички изгубват интерес и всякакво желание да ми съдействат при мисълта, че услугата им явно ще е еднопосочна и няма да измъкнат някой лев от мен. Някакви съвети? Благодаря! 🙂 П.С. От 7 септември е случката и правят всичко възможно възможно, ако може да НЕ платят.
iMari Публикувано: 18 октомври, 2018 Публикувано: 18 октомври, 2018 На мен са ми поправяли всякакви "непоправими"щети по куфарите в магазина на Светла бегс на Орлов мост,но предполагам,че там първо си отишъл,тъй като са най-известни.Пак там издадоха документ,че куфара е непоправим,за което искаха 10лв.От опит знам,че авиокомпаниите по-лесно купуват нов куфар,отколкото възстановяват сумите по частични повреди.Може би ако разпиташ в магазините за куфари,коя фирма издва такъв документ,ще те ориентират. 2
koceivanov Публикувано: 1 юли, 2019 Публикувано: 1 юли, 2019 Свързахме се с Луфханза, подадоме това което искаха, питаха дали сме съгласни за стойност на двата куфара 200 евро, сгласихме се, но вече два месеца нямаме още превода 1
liliya Публикувано: 1 юли, 2019 Публикувано: 1 юли, 2019 На 16.10.2018 г. в 16:14, Tani каза: Някой запознат с процедурата "счупен куфар" на Раян? "Слезе" счупен в Лондон. Трябва са направиш клейм на страницата им и да приложиш репорта от летището. След 3-4 кореспонденции и опити да откажат плащане, ще поискат сметка и ще ти платят по базисни цени за вреди .
koceivanov Публикувано: 2 юли, 2019 Публикувано: 2 юли, 2019 преди 23 часа, koceivanov каза: Свързахме се с Луфханза, подадоме това което искаха, питаха дали сме съгласни за стойност на двата куфара 200 евро, сгласихме се, но вече два месеца нямаме още превода
Anna Kalinovska Публикувано: 1 юли, 2023 Публикувано: 1 юли, 2023 Току-що се прибрах от Исландия с 2 последивателни полета на LH - Кевлявик-Франкфурт и Франкфурт-София. Бях твърде уморена и улисана в сбогуването с групата, за да забележа още на летището в София, че куфарът ми е повреден по време на полетите - счупени пластмасови части около мястото, където се изтегля каретата. Повредите констатирах в метрото по време на пътуването към дома ми. Въпросът ми е: В какъв срок следва да се върна на летище София, за да оформя документите и претендирам за обезщетение? Вероятно не трябва да разопаковам много-много 🤔
iMari Публикувано: 1 юли, 2023 Публикувано: 1 юли, 2023 Щом си излязла от летището няма да можеш да претендираш за обезщетение. Протоколите за повреден багаж се изготвят на гишето на съответния обслужващ оператор непосредствено след като си взела багажа от лентата. Идеята е, че излезеш ли от летището други обстоятелства може да предизвикат повредата на багаж, а никой не иска да плаща за злоупотреби. 1 1
Anna Kalinovska Публикувано: 14 юли, 2023 Публикувано: 14 юли, 2023 На 1.07.2023 г. в 13:23, Anna Kalinovska каза: Току-що се прибрах от Исландия с 2 последивателни полета на LH - Кевлявик-Франкфурт и Франкфурт-София. Бях твърде уморена и улисана в сбогуването с групата, за да забележа още на летището в София, че куфарът ми е повреден по време на полетите - счупени пластмасови части около мястото, където се изтегля каретата. Повредите констатирах в метрото по време на пътуването към дома ми. Въпросът ми е: В какъв срок следва да се върна на летище София, за да оформя документите и претендирам за обезщетение? Вероятно не трябва да разопаковам много-много 🤔 Казусът ми отлежава вече 2 седмици без развитие. След среща със служител на Swissport, lostandfound, на служебния вход, заедно с повредения куфар, последвах указанията му подробно да изложа фактологията и обстоятелствата в мейл до тях. Същото и направих, прилагайки всички документи, доказателствен материал и снимки. При опитите ми да се свържа по телефона, вкл. днес, номерът устойчово предлага запис на гласова поща, която веднага след това съобщава, че е препълнена... Нужно ли е да направя рекламация и пред Луфтханза и на какъв адрес? Има ли нещо, за което не се сещам, а е важно да предприема за обезщетяване на повредата? Какви срокове за предявяване се прилагат?
Anna Kalinovska Публикувано: 16 юли, 2023 Публикувано: 16 юли, 2023 На 14.07.2023 г. в 22:21, Anna Kalinovska каза: Казусът ми отлежава вече 2 седмици без развитие. След среща със служител на Swissport, lostandfound, на служебния вход, заедно с повредения куфар, последвах указанията му подробно да изложа фактологията и обстоятелствата в мейл до тях. Същото и направих, прилагайки всички документи, доказателствен материал и снимки. При опитите ми да се свържа по телефона, вкл. днес, номерът устойчово предлага запис на гласова поща, която веднага след това съобщава, че е препълнена... Нужно ли е да направя рекламация и пред Луфтханза и на какъв адрес? Има ли нещо, за което не се сещам, а е важно да предприема за обезщетяване на повредата? Какви срокове за предявяване се прилагат? Междувременно получих от роднина адреса на LH за багажни неизправности, но още не съм се обърнала към тях. Телефонният номер на съответната служба на летище София продължава да е недостъпен, вкл. по времето, когато служителят назова за по-ненатоварено.. Някой може ли да помогне с идеи за действие?
era123 Публикувано: 16 юли, 2023 Публикувано: 16 юли, 2023 Мисля, че важи принципа "кьорав карти не играе" Или рекламация на момента, или супата. Те винаги могат кажат, че ти си го счупила след напускане на летището.
Anna Kalinovska Публикувано: 16 юли, 2023 Публикувано: 16 юли, 2023 Ако просто си замълча, отрицателният отговор, респ. щетата за моя сметка, е на ръка. При предприети смислени действия знакът може и да се обърне. Човек не знае.. И ако рекламирането беше безсмислено, служителят на Swissport нямаше да ме посъветва да опиша случая в мейл, когато разговаряхме лично на слежубния вход.
П.Кръстев Публикувано: 17 юли, 2023 Публикувано: 17 юли, 2023 След прибирането от Исландия с Австрийските авиолинии забелязах повреда по куфара и съответно взех "Damage Report" от служителя на летището, на който пише "Authorized for replacement" като ми дадоха и едно картонче за уебсайт, от който да си избера куфар. (Dolfi 1920 - Baggage Services). С изненада установиха, че повечето куфар на този сайт, които са аналогични на моя изискват доплащане, в някои случаи от по 100 евро. В крайна сметка избрах нещо, което горе-долу ме устройва и направих поръчка, като доплатих 20 евро. В процеса на поръчката ми изиска и "file reference", което е номера на damage report-a. Вече 2 седмици никаква информация. Мисля да изчакам още 1 и да им пиша мейл, не знам колко време би трябвало да отнеме Въпроса ми е, поне да знам за друг път да знам: 1. Трябваше ли да избера обезщетение от авиокомпанията, вместо да поръчвам нов куфар? 2. Нормално ли е да има доплащане, въпреки текста, който е изписан на damage report-a - "Authorized for replacement"
Anna Kalinovska Публикувано: 17 юли, 2023 Публикувано: 17 юли, 2023 преди 1 минута , П.Кръстев каза: След прибирането от Исландия с Австрийските авиолинии забелязах повреда по куфара и съответно взех "Damage Report" от служителя на летището, на който пише "Authorized for replacement" като ми дадоха и едно картонче за уебсайт, от който да си избера куфар. (Dolfi 1920 - Baggage Services). С изненада установиха, че повечето куфари на този сайт, които са аналогични на моя изискват доплащане, в някои случаи от по 100 евро. В крайна сметка избрах нещо, което горе-долу ме устройва и направих поръчка, като доплатих 20 евро. В процеса на поръчката ми изиска и "file reference", което е номера на damage report-a. Вече 2 седмици никаква информация. Мисля да изчакам още 1 и да им пиша мейл, не знам колко време би трябвало да отнеме Въпроса ми е, поне да знам за друг път да знам: 1. Трябваше ли да избера обезщетение от авиокомпанията, вместо да поръчвам нов куфар? 2. Нормално ли е да има доплащане, въпреки текста, който е изписан на damage report-a - "Authorized for replacement" Следварително трудно може да се каже какъв е бил по-добрият вариант. Но от прочетеното и скромния ми опит по темата определено бих изб(и)рала паричен вариант на обезщетение.
Stelyan Ivanov Публикувано: 28 декември, 2023 Публикувано: 28 декември, 2023 Привет, да споделя и моя опит преди 2019 ми се беше случило да ми счупят куфара на прибиране от САЩ през Рим с Ал Италия, като това получих парично обезщетение по реда с репорт и жалба към Ал Италия като след 1 месец получих окл 200лв. Сега съм в същата ситуация но с България Еър.. Полет София - Париж, където получих големия си куфар със счупена рамка в близост до едното колело. Получих репорт в който е описано, че куфара е неизползваем поради повредата в рамката и конструкцията, след което пуснах жалба към бг еър на имейла и сайта на 17.11.2023. Получих автоматичен отговор: "Уважаеми господине/госпожо, Писмото Ви е получено. Документите Ви ще бъдат обработени в законоустановения срок от 2 месеца. Dear Sir/Madam, Your letter has been received. Your documents will be processed within the statutory period of two months. Kind Regards, Complaints and Claims Department B U L G A R I A A I R Sofia Airport 1 Brussels Blvd Sofia 1540 Web: www.air.bg " Все още, няма движение, а мисля 1 месец е достатъчен за работа по такъв кейс. Някой има ли опит с бг еър в такива ситуации? Поздрави!
nino Публикувано: 8 април, 2024 Публикувано: 8 април, 2024 Здравейте, в неделя пътувах с Уиз еър и на летището в Букурещ установих, че чантата ми е скъсана на няколко места. На летището ми напаравиха протокол, но ми казаха, че трябва да продължа жалбата си на уебсайта на Уиз заедно със снимки. Проблемът е , че не намирам къде да пратя жалбата си . На сайта на Уиз намирам само информация каква е процедурата на летището, което вече съм направил.
Бръмбар Публикувано: 8 април, 2024 Публикувано: 8 април, 2024 На протокола няма ли адрес на който да се продължи клейма? Аз съм правила към Райън, и на протокола от летището (в моя случай Бари) имаше адрес и къде да направи клейма след това. Иначе на сайта на Уиз само това намирам като указания за България - че жалбата трябва мине през Светла.
vinidj Публикувано: 8 април, 2024 Публикувано: 8 април, 2024 Аз от 1 година чакам отговор от КЗП жалбата стои още само на входирана, тъй като Райънеър отказаха, били виновни служителите на летището. Някой знае ли това КЗП дали въобще работи?!
Бръмбар Публикувано: 8 април, 2024 Публикувано: 8 април, 2024 На мен Райън ми платиха 50е обезщетение (беше скъсан един външен джоб на куфара). С какво основание са ви отказали и са заключили, че служителите на летището са виновни и не дължат обезщетение? Нали все пак наземния персонал, с който те имат договор за го повредили при обработката.
nino Публикувано: 8 април, 2024 Публикувано: 8 април, 2024 преди 35 минути , Бръмбар каза: На протокола няма ли адрес на който да се продължи клейма? Аз съм правила към Райън, и на протокола от летището (в моя случай Бари) имаше адрес и къде да направи клейма след това. Иначе на сайта на Уиз само това намирам като указания за България - че жалбата трябва мине през Светла. Пише това - To trace the status of your bag , please visit http:// www.worldtracer.aero/w6.htm Има и File Reference с някакъв номер.
Бръмбар Публикувано: 8 април, 2024 Публикувано: 8 април, 2024 Аз бих пробвала на общия линк за клеймове на Уиз да го пратя ( там имаше и доуточняващи въпроси с какво е свързан клейма и опции за избор) - може да се избере за багаж и бих се обадила и на Светла, да видя какво ще ми кажат.
Христиан Публикувано: 9 октомври, 2024 Публикувано: 9 октомври, 2024 Използвам темата да похваля Pegasus. На прибиране от Анталия ми строшиха телескопичната дръжка на куфара. Създадоха ми damage report на летището в София, изпратих снимки и актуална цена на куфара на Pegasus и днес ми върнаха отговор, че ще ми възстановят 250 лв. по сметката, при актуална цена на куфара около 300 лв. 1 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега