Прескочи до съдържание

Транспорт в Япония и други


Magabundo

Препоръчани мнения

Здравейте! Надявам се ,да може някой да ми помогне. Имам въпрос относно транспортната мрежа на Япония и в частност Токио. От Нарита до хотела които съм избрал разбрах как да стигна. 

Проблема е ,че не мога да разбера за останалия превоз. JR Line ,Metro , NEX ...автобуси. Разиграх чрез Гугъл карта от точка А до точка Б и ми дава варианта и отдолу цена на билет (например 170 йени). Въпроса ми е има ли еднодневна карта и важи ли за всички линий (зелени,червени,сини и прочие )... Въобще как стои въпрос. Дава ми и смяна с автобус или метро има ли full acess карти до цялата мрежа. Автобусите им с номера ли са и т.н. 

Благодаря!

Връзка към коментар

Правя уговорка, че не съм била в Токио, но съм проверявала за транспорта там.

https://www.jreast.co.jp/e/pass/tokyo_free.html

Това е сайта за еднодневните карти в Токио - цени, валидност, покритие и всичко.

Автобусите и метролиниите са с номера из цяла Япония.  Влакове са от - до - като у нас.

В градския транспорт можеш да плащаш и с карта Суика. Това е пластика, която зареждаш на автомат с колкото пари искаш. Можеш да я поръчаш с паса за шинкансените, ако ще имаш такъв. На входа и изхода на автобусите има валидиращи устройства. Доближаваш я и тя те чекира в автобуса. На слизане пак доближаваш до устройството до шофьора и ти се отнемат толкова парички, колкото е тарифата от първата ти до последната твоя спирка.

Имай пълно доверие на японските сайтове, предназначени за транспорт.

Връзка към коментар

За автобусите не знам дали са с номера. Има карта, която важи за метро, Тоей, автобуси и JR - 1500 йени на ден.

Има и друга карта, която важи само за метро и Тоей линиите /без автобуси и JR/. Ние ползвахме нея за Токио, а JR паса активирахме в последния ден, за да отидем до Никко.

 

Ето линк, който може да те ориентира какви са възможностите за карти за транспорт в Токио за туристи.

https://www.jnto.org.au/plan-your-trip/transport/train-passes-and-discounted-tickets/useful-tickets-in-tokyo/

 

Има и предплатени карти Pasmo например, в които си зареждаш пари и плащаш за  всякакъв вид транспорт.

 

😀 Писали сме едновременно с Патилана.

Редактирано от lyusi
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@Magabundo Преди да сме те объркали съвсем, да кажа, че Суйка и Пасмо са едни и същи. Имаше някаква некасаеща туриста разлика.

И намен ми е смешно сега @lyusi ама не съм забравила какви трески ме тресоха преди да стъпя там!:laugh:

Човече, питай, ние сме тук!

Връзка към коментар

Ние ще пътуваме със Скайлайнера от летище Нарита и след това с тридневна карта за метрото. Има отстъпка, като се купят в пакет. 

 

https://www.tokyometro.jp/en/ticket/airport_bus/index.html 

 

 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодаря на всички отзовали се! Аз обаче продължавам да се усещам ,че съм като пиле в калчища. 

Ок! Например: Аз ще отседна в Кими Риокан , най-близка спирка Икибукуро Стейшън. Първата ми  "мисия" е "превземането" на  Sensoji Temple. Копирам ви от Google Maps маршрута с  градски транспорт, където е опомената и сумата която ще ми струва.

Икибукуро стейшън, след това JR Yamanote Line,до Уено и пеша до Гинза Лайн 4 мин , Гинза лайн уено 3 спирки до Асакуса стейшън и от там пеша до обека . - тук аз разбирам,че има метро ако не се лъжа  .... в google е отбелязан символа на  метрото им, но пък линията е JR13 - което значи ,че и те са с номера.... малко се обърках!!! 😕

Връзка към коментар
преди 23 минути , Magabundo каза:

Благодаря на всички отзовали се! Аз обаче продължавам да се усещам ,че съм като пиле в калчища. 

Ок! Например: Аз ще отседна в Кими Риокан , най-близка спирка Икибукуро Стейшън. Първата ми  "мисия" е "превземането" на  Sensoji Temple. Копирам ви от Google Maps маршрута с  градски транспорт, където е опомената и сумата която ще ми струва.

Икибукуро стейшън, след това JR Yamanote Line,до Уено и пеша до Гинза Лайн 4 мин , Гинза лайн уено 3 спирки до Асакуса стейшън и от там пеша до обека . - тук аз разбирам,че има метро ако не се лъжа  .... в google е отбелязан символа на  метрото им, но пък линията е JR13 - което значи ,че и те са с номера.... малко се обърках!!! 😕

JR Yamanote line, както и NEX, и bullet train-овете (с изключение на Mizuho и Nozomi) се покрива от JR Pass. Разгледай форума за Япония - писано е много както JR Pass-a, така и за регионалните пасове или еднодневните за автобуси/метро/влак... За маршрутите вместо Google maps използвай Hyperdia.

 

Разгледай и Магеланския пътеводител за Япония, в който @samuraika любезно е събрала огромно количество полезна информация. Описани са освен всичко друго и пасовете. Ако и след това все още имаш въпроси, питай и ще направим всичко възможно да ти обясним. Япония е много лесна за ориентация, макар в началото да не изглежда така.

Връзка към коментар
преди 45 минути , Magabundo каза:

Благодаря на всички отзовали се! Аз обаче продължавам да се усещам ,че съм като пиле в калчища. 

Ок! Например: Аз ще отседна в Кими Риокан , най-близка спирка Икибукуро Стейшън. Първата ми  "мисия" е "превземането" на  Sensoji Temple. Копирам ви от Google Maps маршрута с  градски транспорт, където е опомената и сумата която ще ми струва.

Икибукуро стейшън, след това JR Yamanote Line,до Уено и пеша до Гинза Лайн 4 мин , Гинза лайн уено 3 спирки до Асакуса стейшън и от там пеша до обека . - тук аз разбирам,че има метро ако не се лъжа  .... в google е отбелязан символа на  метрото им, но пък линията е JR13 - което значи ,че и те са с номера.... малко се обърках!!! 😕

Не се притеснявай, в началото наистина изглежда много объркващо, но не е толкова страшно. На Икебукуро има и метро (поне две линии), и JR , и Тоей- всички са в сградата на гарата, но се стига до тях по различни отклонения / представи си прекрачване между две линии на метрото в Лондон например, същото е, но разстоянията в  самата гара са ×5 поне/. Има табели и светлинни надписи на японски, китайски и английски /изписват се последователно, така че не се шашкай ако първо видиш само йероглифи, просто изчакай да изпише на английски/.

Конкретно по маршрута ти можеш да стигнеш и само с метро и Тоей /третия вариант от показаните маршрути/. Просто на гарата от която се качваш/ прекачваш търсиш  надписите, които водят към линията, която ти трябва /означени са и с цвят за по-лесна ориентация/.

image.png.a0bdf348d27816c7705a9b262312cc32.png

Редактирано от lyusi
Връзка към коментар

Благодаря на всички за помоща! 

Разбрах,че мога да си купя Суика която да си я заредя с определена сума и на слизане и качване се чекирам и си взема сумата. В Русе автобусите имат подобна система.  Това което не разбрах за Суика е какъв вид транспорт можеш да ползваш. Пише че може да се ползва не само за JR East train ,но и за метро и автобуси. 

Еднодневния билет разбрах,че се ползва  в JR, Tokyo Metro и  Toei subway ,както и за трамвай (ако не греша) и автобуси на Тоеи.

Все още не мога да разбера за JR pass- какво е това и защо струва толкова много пари за 7 дена. На мен за 7 дена няма да ми е необходим. 

Програмата ми вкл. 3 дни в Токио като смятам в 1ви ден да разглеждам в близост около мястото ми на настаняване,а във втория ден в Северно Токио( Sensoji Temple от там пеша до Sky tree ,следва с транспорт до Rikugien Garden и прибиране с транспорт до хотела),третия ден да съм в Централно Токио (Tsukiji Outer Market,Hama Rikyu и Yasukuni Shrine&Museum),като вечерта след 18 часа да съм в Йокохама (Minato Mirai вечерно). На следващия ден съм си набелязъл цели Zoorasia,Hakkeijima Sea Paradise,Yokohama Chinatown (малко по-скоротсно преминаване) и връщане в Токио ,като сменям хотела (ще пробвам да спя в капсула два дни) и на сутринта започвам Южно и Западно Токио (Zojoji Temple,Roppongi Hills,Meiji Shrine,Nakano Broadway) след 18 часа пътувам за Narita View Hotel

Смятам да летя с AlItalia (надявам се,да няма проблем)

Връзка към коментар
преди 15 минути , Magabundo каза:

Това което не разбрах за Суика е какъв вид транспорт можеш да ползваш.

Всякакъв. Suica и Pasmo са предплатени безконтактни карти (NFC), в които предварително зареждаш някаква сума и плащаш, докато сумата свърши. Можеш да я използваш навсякъде - включително, за да си пазаруваш от vernding машини. 

 

преди 17 минути , Magabundo каза:

Все още не мога да разбера за JR pass- какво е това и защо струва толкова много пари за 7 дена

JR Pass струва толкова много, тъй като с него можеш да пътуваш неограничен брой пъти в рамките на 7 дни в цялата мрежа на JR железопътната компания. Цената му е висока, но и не съвсем... Зависи дали можеш да го оползотвориш. Цената на 7-дневния JR Pass се "избива" с едно отиване и връщане от Токио до Осака, но щом имаш само 3 дни и ще бъдеш само в района на Токио, не си заслужава да купуваш.

Връзка към коментар
преди 13 минути , chandni каза:

Всякакъв. Suica и Pasmo са предплатени безконтактни карти (NFC), в които предварително зареждаш някаква сума и плащаш, докато сумата свърши. Можеш да я използваш навсякъде - включително, за да си пазаруваш от vernding машини. 

Не само на вендинг машините, плащали сме в Старбъкс, 7/11 и къде ли още не. Те са си направо като едни дебитни карти 🙂 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Изглежда,че Суика може да ми свърши работа! Само още един въпрос имам...за което се извинявам.

Суика важи за JR ,Metro,Автобуси ...но на коя компания? ( Или това е глупав въпрос?)

Сигурен съм,че на място няма да изглежда толкова сложно. Особено в държава на технологиите и подредеността!

Връзка към коментар

Както вече ти писахме - и Suica, и Pasmo са предплатени (един вид дебитни карти), които зареждаш са пари и можеш да ползваш навсякъде/всички компании.

Връзка към коментар

Вземи си тридневна карта за метрото (поне така направихме ние), ще ти свърши страхотна работа - изплаща се многократно и е меко казано удобна.

Токио е огромен град, и google maps само може да те ориентира, но изчисленията в минути няма да са ти от полза.

тук намерих снимка една на цените на билетите(това е за да се придвижим шинджуку -асакуса: IMG_20180628_170150.jpg

От местата, които искаш да видиш (по-специално парка Уено - за мен това е май най-мръсното място в Япония, което видяхме за 10 дни), ако мога да го пропусна бих, но тъй като си го набелязал - давай смело.

Нашият хотел беше в Асакуса, недалеч от Skytree, и най-хубаво е следобед (има готино отражение в Asahi building  , поне на мен ми харесва) IMG_20180701_182213.thumb.jpg.5e5f057adf9da946863806c2c046899a.jpg

В Асакуса, има туристически ценътр, ако можеш мини през него - няколко пъти годишно (free) оrганизират истинско гейша шоу Ozashiki Odori (беше доста забавно. От там си близo до Sensoji, така че ще ги съчетаеш. 🙂

 

п.с. за jrpass Имам големи резерви, но сигурно създава удобсто (ние пристигнахме в Осака, и си тръгнахме от Токио, и не го ползвахме , а само Kansai area pass 3d)

 

п.п.с. Япония е страхотна и си заслужава всеки ден прекаран в нея, и задължително трябва да се види! Няколко пъти по възможност 🙂

Редактирано от Радо
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Отново сърдечно благодаря за всяко едно мнение на всеки един от вас! Всичко което пишете тук ще ми е и ми е от полза,така че БЛАГОДАРЯ!

Радо! Страхотен пост....обеден съм,че Япония си заслужава,затова сега набелязах Токио..а в последствие и други градове. Просто работата ми (работите ми.... ) не ми позволяват по-дълга ваканция. 

Благодаря на всички за помоща! Ориентирам се добре вече....ще прочета пак няколко пъти постовете ви и ще видя освен Суика дали ще си взема и карта за метрото (макар ,че Суика вази нали? ) 

 

Връзка към коментар

Pasmo е по-изгодна, защото като я върнеш ти връщат депозита. 

Вземи си карта за метрото щом ще си основно в Токио. Разстоянията са огромни - аз се убедих на място. Ползвай транспорт, за да пестиш време и сили.

Pasmo ще можеш да ползваш и за транспорта в Йокохама. 

Връзка към коментар

Не видях да сте планирали Одайба. Непременно го посетете. Това е изкустен остров в Токийския залив. Тъм се намира и посетения от почти всички магеланци, които са били в Токио, Тойота център. Също така ще пътувате с монорелсов влак, високо над терена, с прекрасни гледки. Седнете най-отпред. Машинист няма.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

И от мен един глас за Одайба!

 

Суйка и Пасмо са електронни портфейли - слагаш парички в тях и после "пи" (както казва дъщеря ми) и плащаш - в метро, влак, кафене, вендинг машинки...къде ли не.

 

Карта за метро е много полезна и наистина се изплаща лесно. Единствената "врътка" е, че ще трябва да избираш маршрут с метро. Добрата новина е, че навсякъде се стига с повече от един вид транспорт, метрото покрива всичко (без Одайба), цветово са кодирани и спирките им имат номера, а линиите имат имена. Например G19 е спирката на Гиндза линията на Асакуса (оранжев цвят). От Икеукуро можеш да отидеш до Асакуса с две прехвърляния на метрото или да се извозиш по Яманоте за 170 йени до Уено и от там да вземеш метро за 3 спирки.

https://www.tokyometro.jp/en/subwaymap/img/img_01.png

Така че каквото и да решиш - карта за метро и инцидентни билетчета за някои отсечки или Суйка/Пасмо - все добре. Ако целиш удобство - вземи си Пасмо. Ако искаш и малко икономия - вземи си карта за метрото. Ще му хванеш цаката на втория ден на обяд.

JRpass е много скъп, защото важи за шинкансен - влака стрела. То е все едно едноседмичен пас за вътрешни полети, само че по-удобно. Затова е и толкова скъп. Но ако ще си само в Токио-Йокохама (което е едно и също дефакто) е напълно безсмислен.

 

Много хубава екскурзия пожелавам!

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, samuraika каза:

И от мен един глас за Одайба!

 

Суйка и Пасмо са електронни портфейли - слагаш парички в тях и после "пи" (както казва дъщеря ми) и плащаш - в метро, влак, кафене, вендинг машинки...къде ли не.

 

Карта за метро е много полезна и наистина се изплаща лесно. Единствената "врътка" е, че ще трябва да избираш маршрут с метро. Добрата новина е, че навсякъде се стига с повече от един вид транспорт, метрото покрива всичко (без Одайба), цветово са кодирани и спирките им имат номера, а линиите имат имена. Например G19 е спирката на Гиндза линията на Асакуса (оранжев цвят). От Икеукуро можеш да отидеш до Асакуса с две прехвърляния на метрото или да се извозиш по Яманоте за 170 йени до Уено и от там да вземеш метро за 3 спирки.

https://www.tokyometro.jp/en/subwaymap/img/img_01.png

Така че каквото и да решиш - карта за метро и инцидентни билетчета за някои отсечки или Суйка/Пасмо - все добре. Ако целиш удобство - вземи си Пасмо. Ако искаш и малко икономия - вземи си карта за метрото. Ще му хванеш цаката на втория ден на обяд.

JRpass е много скъп, защото важи за шинкансен - влака стрела. То е все едно едноседмичен пас за вътрешни полети, само че по-удобно. Затова е и толкова скъп. Но ако ще си само в Токио-Йокохама (което е едно и също дефакто) е напълно безсмислен.

 

Много хубава екскурзия пожелавам!

Въъъййй! Страхотни сте всички! Благодаря! Сега е много по-лесно вече за мене 🙂

Връзка към коментар

Гледам, че са ти отговорили на повечето въпроси. От опита който имам там мога да споделя, че Япония като цяло е пригодена много добре за туристите. Нистина ти трябва само ден, за да свикнеш и ще видиш колко бързо ще се ориентираш след това. Имат табели и надписи навсякъде. А винаги можеш да попиташ местните, макар че голяма част не говорят английски ще те разберат и ще те упътят. В начало може да ти е малко терсене заради обратното движение, но и с това се свиква бързо. В един от последните ми дни там на токийската гара забелязах един турист който се озърташе навсякъде и веднага ми стана ясно, че  му е първи ден 🙂 А за JR pass-a са написали всичко. Аз ползвах едноседмичен, като почти навсякъде съм се движил само с влакове и бях си букнал спането през airbnb в близост до гари. В Токио ползвах и еднодневни карти за метрото. Наложи ми се да ползвам само един автобус до Фуджи.

 

27255499306_5202738eb6_o.jpg

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

plamenk, може ли повече информация за транспорта до Фуджи? Как стигнахте до там? Ние ще сме с JR pass и ми се иска да направя някаква междинна спирка между Токио и Киото.  Фуджи е единият вариант. 

Връзка към коментар

Привет Ева,

Аз бях планувал изкачване на Фуджи на връщане от Киото към Токио. От Киото със Шинкансена до MISHIMA STATION, като трябва да проверите кои от влаковете сипрат там, че май не всички спираха на Мишима. От MISHIMA STATION обратно с Токайдо Лайн до Numazu Station, като влака буквално ме чакаше и тръгна след 2 минути. От Numazu Station хванах влак до Gotemba Station, като прехвърлянето беше пак в рамките на 2-3 минути 🙂 Много точни бяха тези японци. На Gotemba Station има багажни клетки, където си оставих куфара и по някакви спомени беше нещо от сорта на 500 йени за целия ден. От гарата се върви много малко до автобусните спирки от където тръгват рейсовете за Фуджи и околните места. За мое съжаление в деня в който бях там се провеждаше маратон и автобусната линия която ходи до Fujinomiya Trail 5th Station от където можеш да се качиш до върха за няколко часа, беше спряна. Та на място смених плана и взех автобус до езерото Yamanakako понеже на картата видях, че ще има добра видимост към Фуджи и ще мога да направя снимки от там. Прекарах един много хубав ден около езерото. Можеш да храниш лебедите и шараните, можете да се разхождате. Има и автобус амфибия която прави обиколка а навръщане минава през цялото езеро. Аз се разходих по бреговете му и го обиклих цялото. Та до Готемба съм ползвал само JRpass-а. От там има различни автобуси и до другите езера. Като цената е в зависимост от разстоянието.

 

26662629654_a7c8f4f296_b.jpg

 

26683030403_aab16308bf_b.jpg

 

27288909295_941989e37f_b.jpg

Редактирано от plamenk
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.