Прескочи до съдържание

Седмица в Йордания - моята програма


Captain45

Препоръчани мнения

Програмата е готова. Взехме си и джордан пасове, защото ще посетим повечко места. Букнахме хотелите. Остана само този в Аман. Някакви препоръки?

1. 19.12. Кацане в Акаба в 19:30 ч., такси до хотела, вечеря, нощувка.

2. 20.12. Закуска, плаж, шнорхелинг, обяд, плаж или разходка из града, вечеря, нощувка.

3. 21.12. Закуска, наемане на кола, пътуване до пусинята, дневен трип с джип, нощувка в пустинята.

4. 22.12. Сутринта рано към 9 ч. да сме тръгнали след като сме видяли изгрева в пустинята. Пътуваме до Мъртво море. Ако тръгнем към 9 ч. ще сме там около 13 ч. идеално време да направим плаж, кални бани и къпане в морето. След плажа продължаваме към Мадаба, тъй като е близо и ще нощуваме там. 

5. 23.12. Закуска, тръгване към Джареш, около 2 часа път, т.е. към 11 ч. може да сме там, разходка и разглеждане, обяд и връщане към Аман, вечеря и нощувка.

6. 24.12. Закуска, разглеждане на забележителностите на Аман, обяд и потегляне към Уади Муса за нощувка.  Ако има други магеланци по това време в Аман може да се видим.

7. 25.12. Ранно ставане, разглеждане на Петра до към 15 - 16 ч. и тръгване към Акаба, вечеря и нощувка.

8. 26.12. Закуска, релакс, разходки или плаж до към 11 ч. след това  на летището, защото полета ни е в 13:35.

 

Ако има и други магеланци на тези дати може да се засечем.
 

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 24 минути , plamenk каза:

Програмата е готова. Взехме си и джордан пасове, защото ще посетим повечко места. Букнахме хотелите. Остана само този в Аман. Някакви препоръки?

1. 19.12. Кацане в Акаба в 19:30 ч., такси до хотела, вечеря, нощувка.

2. 20.12. Закуска, плаж, шнорхелинг, обяд, плаж или разходка из града, вечеря, нощувка.

3. 21.12. Закуска, наемане на кола, пътуване до пусинята, дневен трип с джип, нощувка в пустинята.

4. 22.12. Сутринта рано към 9 ч. да сме тръгнали след като сме видяли изгрева в пустинята. Пътуваме до Мъртво море. Ако тръгнем към 9 ч. ще сме там около 13 ч. идеално време да направим плаж, кални бани и къпане в морето. След плажа продължаваме към Мадаба, тъй като е близо и ще нощуваме там. 

5. 23.12. Закуска, тръгване към Джареш, около 2 часа път, т.е. към 11 ч. може да сме там, разходка и разглеждане, обяд и връщане към Аман, вечеря и нощувка.

6. 24.12. Закуска, разглеждане на забележителностите на Аман, обяд и потегляне към Уади Муса за нощувка.  Ако има други магеланци по това време в Аман може да се видим.

7. 25.12. Ранно ставане, разглеждане на Петра до към 15 - 16 ч. и тръгване към Акаба, вечеря и нощувка.

8. 26.12. Закуска, релакс, разходки или плаж до към 11 ч. след това  на летището, защото полета ни е в 13:35.

 

Ако има и други магеланци на тези дати може да се засечем.
 

В Аман бяхме в хотел Ibiza. Добър хотел, чисти стаи и добро обслужване, с безплатен паркинг, избирахме го да е близо до околовръстното. Далече е от центъра. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Ако има още един или двама желаещи за трип на 21.12. в пустинята може да букнем заедно и цената става с 10JD по-малко на човек. Ще бъдем с кола, така че можем да ви вземем от Акаба и на другия ден сутринта да ви върнем в Акаба или да ви закараме до Мадаба където ще нощуваме. https://www.rumstars.com/one-day-one-night-jeep-tour-classic-bedouin-tour/

Редактирано от plamenk
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

На 19-и и 25-и сме заедно 🙂

 

Помисли да наемеш колата още на 20-и. На практика цената ще е същата, а туровете из пустинята почват рано сутрин, със сигурност искаш да тръгнеш рано към Уади Рум, а не тепърва да се занимаваш с колите. Това ще помогне и шнорхелинга на 20-и, защото до колкото четох най-хубавия е на юг от Акаба, където трябва да ползваш пак таксита. Поне това беше моята линия на мисъл при положение, че го правя подобно на вас, но отместено с два дни по-късно. 

Връзка към коментар

Колата я букнахме още от 19-ти на летището. Това горе беше най-първоначалния план. Само ще видим дали ще я докарат на летището или ще ни вземат със бус до офиса в центъра, защото при резервацията беше написано с посрещане и трансфер. А за гмуркането на 20-ти някъде четох, че лодките тръгват от кея и не е нужно да се ходи с кола до японските градини където са рифовете. Ние последната вечер си букнахме хотел на южните плажове под японските градини, та евентуално до към 11 ч. да направим още един плаж и от там газ към летището.

Редактирано от plamenk
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

След като програмата беше готова, отпуските пуснати вече бяхме готови за Йордания. Ще се опитам да ви разкажа как мина нашето пътуване в Йордания и как усетихме тази страна. Ще използвам програмата, за да мога да разкажа ден по ден как ни мина пътуването. И така ден 1 - 19.12.2018. 

С моята приятелка имахме уговорка да се срещнем направо на терминал 2 на софийското летище, защото тя пътуваше от Стара Загора. Имаше малки проблеми с трафика в София, но в последния момент успяхме да минем секюрити чека и да се качим на самолета. Оказа се, че не е трябвало да бързаме много защото една жена беше успяла да си загуби паспорта межу автобуса и самолета, та се наложи да изчакаме около 40 мин. докато го намерят. По едно време искаше да слиза даже. И така с лек фалстарт след 3 часов полет кацнахме на летището в Акаба. Закъснението беше наваксано и почти по разписание се преземихме. Летището е малко и в този ден освен нашия полет е имало още два. Първо се минава през две гишета, за да ви сложат печат за виза. Видях, че имаше общо 4 гишета, но само 2 работеха, та за около 15-20 мин. успяха всички от нашия полет да минат. На две от тях имаше залепени табели с джордан пас и се зарадвах, че може би ще минем по-бързо, тъй като си бяхме купили джордан пасове, но нямаше такова нещо. Може би ако има повече туристи и работеха и 4-те гишета тогава щеше да има някакво предимство. След получаване на визата минахме паспортен контрол, като там има и скенер за очи, но не видях да го ползват или поне при мен не го използваха. След това минавате на един скенер за багажа. Но май този скенер е повече за отчитане на дейност отколкото да проверяват нещо. Оказа се, че можеш да си внесеш в чекирания багаж доста алкохол и храна. В самолета се запознахме с един колега който пътуваше за Египет и носеше на роднините си бутилки с ракия, вино, баница и други коледни подаръци без да е имал проблем на излизане от летището. На самия изход има две гишета, едното е на мобилен оператор, а другото на автобусната компания с разписанията на атобусите. Има и табелка с цените на такситата от летището до Акаба, Петра, Уади Рум и т.н. На самия изход с табелка AVIS ни чакаше един служител, който ни заведе до колите, където друг служител ни предаде колата. Попълнихме протокола за предаване, като ми снимаха шофьорската книжка и кредитната карта заедно с протокола. Всички драскотини и проблеми по купето бяха маркирани, аз само огледах и снимах с телефона. Политиката за горивото беше пъен-пълен, но когато взех колата беше на 2 черти и това беше отбелязано в протокола. Включих си навигацията и поехме към хотела в Акаба. На излизане от летището има един военен пост през който се мина, но не ни спряха. Добре дошли в Акаба.

46480606602_09d6e086f4_b.jpg

 

Имахме букнати 2 нощувки в хотел TAJ , който е близо до централната част на Акаба. Хотела е в нова сграда, рецепцията на 2-рия етаж и е тип апартмънт стил. Там се засякохме с още българи от нашия полет. Хотела е чист, на рецепцията ни приеха добре, момчето ни отговори на въпросите и ни регистрира. Препоръча ни два ресторанта, като искахме да опитаме местна храна и морска. Около хотела кипеше ново строителство, а от задната страна коментирахме, че е като в Бейрут 🙂

44715250970_0bba3e1666_b.jpg

 

Настанихме се и отидохме с колата до Карфур да си купим вода и провизии за пътя. Ето така изглежда отвън магазина.

 

46480612122_18e4f43c86_b.jpg

 

Има паркинг пред него и е удобно да се отиде с кола. След пазаруването реших да паркирам пред хотела и от там да се пуснем пеша към центъра, където въпреки късния час беше вече след 22:30 ч. всичко работеше и беше оживено. Първо обменихме долари в динари при курс 1 долар за 0.71 динара без комисионна от препоръчаното от форума бюро. Там можеше да се обмени и евро и курсът в този ден беше 1 евро за 0.81 динара. Това е сайта на бюрото: https://alawnehexchange.com/ после видяхме още едно в Акаба и в Мадаба и в Аман. Следващата ни цел беше да намерим ликьор шопа. От темата за Йордания се бях ориентирал в коя част е и се запътихме натам. По пътя беше много шарено със всякакви магазини и сергии и всичко работеше.

 

46532578581_bf54a999a8_b.jpg

 

46532577661_6634d42758_b.jpg

 

Навигацията ни отведе до заветния магазин. От където си купихме вино и бира. Така изглеждата повечето магазини за алкохол в Йордания

 

46480608702_df765907b8_b.jpg

 

Решихме да пробваме местното вино и сгрешихме 🙂 Ако знаех, че мога да си донеса от България, щях да чекирам единия багаж. Общо взето цените бяха по две от тези в БГ. А виното им не става. Бирата Петра не беше лоша. След като открихме този магазин се оказа, че около него има още 5-6 такива но малко по-закътани и скрити в малките улички. В Йордания това ми направи впечатление, че например магазините от един тип са на едно място, а от дргу тип на друго, но всичките един до друг. Например магазини за ядки, няколко един до друг, след това магазини за сувенири и те няколко един до друг, магазини за алкохол и  всичките в едно каре събрани. Вече минаваше 23:30 ч. когато решихме да потърсим къде да вечеряме. Има цяла улица с ресторанти един до друг. Но повечето или затваряха или бяха затворени вече. Препоръчания от форума Al-Shami ресторант за наш късмет работеше, макар да нямаше нито един клиент. Качихме се на втория етаж на терасата и си поръчахме вечеря. Храната е много вкусна и хумоса който опитах там беше най-хубавия който опитах в Йордания. До колкото разбрах май кухнята му е сирийска. Получихме комплимент от ресторанта една чиния с четири вида разядки и една кисели краставички и люти мариновани чушлета. 

 

46532572291_f9318047af_b.jpg

 

46532574051_15d3e8993e_b.jpg

 

46480599872_920f7de3de_b.jpg

 

Всичко което си поръчахме беше вкусно. Аз хапнах и една рибена супа, която беше с интересни подправки, но ми хареса.  Много ни хареса и чипса направен от арбаски питки. След като хапнахме вече доста уморени се прибрахме в хотела. На другия ден имахме планиран плаж на Червено море и гмуркане.

 

  • Харесвам 9
  • Браво 2
Връзка към коментар

Ден 2 - 20.12.2018 г.

 

Тъй като в този хотел нямахме включена закуска, направихме си кафе (до рецепцията има автомат за вода със студена и гореща), закусихме в стаята и поехме към плажовете на Червено море. Този ден го бяхме определили за плаж и гмуркане. Бяхме си набелязали плажовете пред Японските градини. Преди да тръгнем минах през най-близката бензиностанция до хотела, която се оказа, че не приема карти и платих кеш. Цената навсякъде за А90 бензин беше 0.75 динара за литър, което прави приблизително около 1,80 лв. Дизела беше по-евтин. След около 15-20 мин. бяхме пристигнали до плажовете по един хубав път. Има само един полицейски пост. На всички полицейски постове по пътищата общо взето като наближим и видят, че сме чужденци ни даваха знак да продължим без да ни проверяват. Докато местните ги спираха и проверяваха. Плажната ивица там е доста голяма и широка. Има чадъри, няколко заведения и там се намира и Аквариума на Акаба, който не работеше. Имаше много малко хора на плажа, предимно руско говорящи. Има безплатен паркинг. Интересно е като гледка, защото от едната страна планинко пустинен изглед, а отдругата морето и отсреща Египет пак с планинско пустинен изглед.

 

46532527231_c1512718b8_b.jpg

 

това със шарените цветове е хотела в който щяхме да нощуваме в последната вечер, за да можем да направим един плаж и гмуркане преди полета.

 

Водата беше топла и много приятна за плуване и гмуркане. Времето беше отлично за плаж.

 

45619103705_036a225693_b.jpg

 

45619102055_47bc5c985c_b.jpg

 

46480558362_51e646e582_b.jpg

 

Докато обикаляхме за да разгледаме един местен ни предложи разходка с лодка за гмуркане до рифовете и потъналия кораб, като почна пазарлъка от 30 динара за час, после стигна до 25 динара за час и половина. Решихме, че не ни устройва тази цена, а и рифовете бяха на няколко метра от брега. Водата кристално чиста, а под водата кравиви коралови градини с много риби. За съжаление не бях взел с мен камера за снимане под вода, за да ви покажа красотата, но най-добре е човек да го види с очите си. На плажа останахме до към 16 ч. когато излзезе вятър и решихме да се връщаме към Акаба. Спряхме да разгледаме първо замъка в Акаба, който е на крайбрежната улица, но е затворен, както и музея към него, защото правят ремонти.

 

45619100355_ca708c969b_b.jpg

 

Имаше много красиви стъпала до него

 

45619099575_d85d92dc2e_b.jpg

 

Там се намира и площада на арбската революция на който на един огромен пилон се вее йорданското знаме

 

45619097155_e71fc7ba9e_b.jpg

 

Отстрани е плажа на Акаба Al-Ghandour, от където можете да си наемете лодка с прозрачно дъно и да се разходите за час, два. Имаше доста хора които предлагаха тази услуга и като се разговорихме с един от тях накрая офертата му беше 10 динара за час и половина.

 

44715201050_3354d8e1c3_b.jpg

 

После разгледахме джамията която е близо. След това бяхме решили да хапнем морска храна в ресторанта който ни препоръчаха. Като отидохме, видяхме, че има още няколко ресторанта които предлагат предимно морска храна. В ресторанта нямаше други хора да вечерят и нещо не ни хареса нито обстановката, нито рибите които предлагаха, така че решихме да отидем до  другия ресторант който ни препоръчаха с местна кухня. По пътя се поразходихме из магазинчетата и попаднахме на ето този образ, който беше доста находчив в търговията

 

44715249560_19195dfa2a_b.jpg

 

Заговори ни на български, но се оказа, че знае само няколко фрази 🙂 Покани ни в магазина си, почерпи ни с чай и опитахме от фурмите. От там си купихме маски за лице от Мъртво море в малки разфасофки, за да могат да минат в ръчния багаж. Общо взето навсякъде ни посрещаха с усмивка и добре дошли в Йордания. И винаги започваха с въпроса от къде сме. А въпросния търговец ни беше чул, че говорим на български и затова ни поздрави на български и ни показа надписа на магазина 🙂 Намерихме препоръчания ресторант с йорданска кухня, който се казва Hashem Sons и е на улицата с другите ресторанти където вечеряхме предната вечер.  Това е менюто му

 

45619133495_7fc128e54b_b.jpg

 

Ресторанта е малък и изглежда като място за бързо хранене, но има и маси на улицата и в една малка стая. Докато чакахме поръчката си забелязах, че доста от местните си вземаха храна за вкъщи. Цените бяха много ниски на фона на другите ресторанти. Повечето ястия бяха с цена 1, 2 или 3 динара.

Храната не беше лоша, но не беше толкова вкусна колкото в предния ресторант, който е на 20 метра от този. Може би не случихме защото зехтина който използваха имаше по-странен вкус и от там вкуса на цялото ястие беше по-различен.  

 

45619132785_6290bc74ae_b.jpg

 

Пак имаше комплимент от люти чушлета и кисели краставички.

 

45619132385_1ecd492352_b.jpg

 

Като хапнахме решихме да се разходим до една препоръчана сладкарница от форума, за да хапнем кюнефе за десерт. Но преди да стигнем до нея попаднахме на ето тази, която е близо до ресторантите

 

46532570041_ddfa009fc4_b.jpg

 

Видяхме, че доста от местните си хапват десерти там и имаше кюнефе два вида, едно по-тежко и едно по-леко. Поръчахме си от по йордански и много ни хареса. Четвърт порция един динар, т.е. килограма е 4 динара. Всички сладкиши изглеждаха доста хубаво. Това е на ъгъла 

 

46532569671_848c927c51_b.jpg

 

От този знак можете лесно да се ориентирате към ликьор магазините по стрелката Ал Бараках. Решихме все пак да видим и другата препоръчана сладкарница и да направим снимки на кръговото след нея, че през нощта го осветяват много хубаво. Тя се казва Пистачо суитс и се намира на 50 метра преди това кръгово

 

46480554102_6b7eb7b405_b.jpg

 

46480553262_62ab48e113_b.jpg

 

И тук сладкишите бяха на ниво и много вкусни. Черпят те с кафе на вратата а вътре опитахме почти всичко безплатно. Питахме какво е това, какво е онова и те ни дваха да опитваме. И тяхното кюнефе беше много вкусно. Там цената беше 5 динара за килограм. После се разходихме обратно до хотела и по леглата, че утре ни чакаше Уади Рум.

 

  • Харесвам 12
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

Ден 3 - 21.12.2018 г.

 

В програмата първоначално бяхме решили първите 2 дена и до пустинята да ползваме такси и след това да наемем кола, но се оказа, че за една седмица цената излиза по-изгодно и колата я наехме още вечерта когато кацнахме на летището. Така, че след сутришното кафе и закуска поехме към Уади Рум. Навигацията ни беше сметнала, че пътя е около 1 час от нашия хотел, така че тръгнахме в 9 ч., тъй като имахме уговорка с хората от лагера в пустинята да ни чакат в 10 ч. на паркинга в селището. Пътя от Акаба е по магистралата, като последните няколко километра са по малък път до центъра за посетители. 

Пред него има малък паркинг където спряхме, заверихме си джордан пасовете и имахме уговорка когато сме там да се обадят на хората от лагера да ни чакат на паркинга. 

 

46480589422_57735b594b_b.jpg

 

 

Тъй като не намерихме други съмишленици за тази дата в пустинята от Rum Stars не пожелаха да направят някаква отстъпка от цената, бяхме се свързали с друг лагер с който си организирахме тура в пустинята и спането. Моята приятелка след преговори със собственика беше договорила полудневен разширен тур с продължителност между 4 и 6 часа за двама, включващ нощувка, закуска, обяд и вечеря за 80 JOD. Такава е и цената на Rum Stars, но при група от 5 човека, а ние бяхме само двама. В крайна сметка останахме доволни, защото нямаше други с нас и оставахме по различните места в пустинята колкото си поискаме.  От центъра за посетители продължихме с колата до паркинга в селището, където ни чакаше сина на собственика. На самия вход никой не ни спря да види дали имаме билети или пасове. На самия паркинг пред посетителския център имаше един бедуин който ни попита дали имаме билети и като му казахме, че сме с джордан пасове ни показа къде да отидем в посетителския център. Предполагам, че ако нямахме уговорка с нашия лагаре, щеше да ни оферира тур и лагер в пустинята. Така, че и да отидите без уговорка на място ще можете да си намерите и тур и лагер. Младежа ни посрещна и ни натовари с багажа на неговия джип, който имаше екстра за нас. Покрив 🙂 Другите които срещнахме в пустинята нямаха такива екстри.

 

46480586602_2fb56061fb_b.jpg

 

После мина през селището и спря пред тяхната къща предполагам където беше баща му с който бяхме си писали през Whats app. Дъртия циганин ни поздрави и като потвърждавахме програмата ни каза, че се бил объркал и цената била по 80 на човек, а не общо за двамата 😃 Да, ама не беше попаднал на правилните хора 🙂 Ако бяха някои неподготвени западняци сигурно щеше да му мине номера, но след като сме се подковали с информация от магеланския форум, няма как да мине на нас този номер. Не му стана приятно но се разделихме с усмивки след като му платих. Все пак на няколко места беше написал какво предлага и ясно, че е за двама, а не на човек се съгласи с "неохота". После продължихме с младежа през селището като спряхме пред един магазин от където купи два пакета, които се оказаха обяда ни и вода. От там почти към края на селището преди да започне пустинята спряхме да зареди гориво като спомена че това е бедуинска бензиностанция. Представляваше един двор пълен с туби и един човек пълни резервоарите от туба. 

 

46480588202_bcd90911d0_b.jpg

 

На снимката е и нашия гид, който се оказа доста мързелив 🙂 На всеки обект ни обясняваше набързо кое какво и отиваше да пуши наргилето си и да пие чай с другите араби в тентите под всеки обект. Видях, че от други турове водачите им ги развеждаха и обясняваха историята на мястото. Та покрай другите групи и ние научихме нещо 🙂 Макар, че нас това ни устройваше, защото се размотавахме колкото си искаме без някой да ни придружава или да ни кара да бързаме за следващото място. Първо посетихме извора на Лоранс Арабски. След няколко минутно катерене се разкрива много красива гледка към пустинята. Изкачването не е трудно, но все пак зависи от хората как възприемата височините. Имаше едни китайчета които навръщане се пускаха по дупе, че нещо ги беше хванал страха от високото. 

 

46480552112_d09f5b4757_b.jpg

 

46480550762_9040cc55d2_b.jpg

 

32659291468_10a990c5e6_b.jpg

 

И едно селфи с новата ми кърпа за глава, за която споменах в темата за Йордания, че успях да я спазаря в Акаба за 3.5 динара

 

46480547312_4ea6dd560f_b.jpg

 

Долу в ниското се вижда една скала на която има пиктограми от Nabateans and Thamud people. Също така има и камили ако решите да се снимате или пояздите. От тук се отправихме към дюната с червения пясък Wadi Um Ishrin, където можете да карате и сноуборд, само дето нашия гид нямаше такъв в джипа 🙂 Там ни предложи да обядваме в шатрата под дюната след като се поразходим по нея. Пясъка по нея е невероятно фин и червен. Много е приятно да се разходиш бос по нея. А това са снимки от върха й.

 

46480544892_f09351d495_b.jpg

 

46480543822_00ab5b0d38_b.jpg

 

46480542522_9e42ce76df_b.jpg

 

45619083625_e2378bccd8_b.jpg

 

След като си починахме и хапнахме в палатката в  подножието на дюната се натоварихме на джипа и продължихме към Jabel Khazali Canyon, който е много близо. Там пак има палатка където можете да пиете чай ако искате. Каньона също е много красив и впечатляваш и има древни рисунки от хорта населявали това място. 

 

45619079485_b37bbff2ff_b.jpg

 

45619077755_8f270d9aeb_b.jpg

 

45619081635_394f62b6f0_b.jpg

 

44715181470_7437d55b69_b.jpg

 

45619068275_3128942017_b.jpg

 

46532493651_005b73c2b2_b.jpg

 

Имаше вода и не можеше да се влезе по-навътре. Аз можех, но не ми се мокреше и реших да се задоволя само с това

 

46532489171_f263fd1ee0_b.jpg

 

44715172560_ae61c65b20_b.jpg

 

46532485741_35c5ee15c4_b.jpg

 

Това е входа на каньона

 

44715171730_ac58494531_b.jpg

 

31592264927_8c579c5359_b.jpg

 

След каньона по програма следваше Um Fruth Bridge една скала с арка на която можеш да се снимаш. Там имаше най-много хора и трябваше да почакам, за да се поосвободи малко. Най-вече от китайските туристи. Забелязъл съм, че са много нахални и не ги интересува никой друг около тях.

 

45619063885_35ea52ce2a_b.jpg

 

в дъното се вижда и нашия лагер, а нашия водач го помолих да спре от другата страна, за да направя снимки на тръгване, но явно вече бяхме пресрочили времето за което бяхме платили, защото като се качихме директно отпраши към лагера.

 

31592263097_bb766158b4_b.jpg

 

45619063015_859e471a41_b.jpg

 

31592262007_49cb580a76_b.jpg

 

45619062305_cc7be809b6_b.jpg

 

31592260767_0236ba388c_b.jpg

 

След като се полюбувахме на гледката се натоварихме на джипа и отпрашихме към нашия лагер без да спрем за обещаната снимка.

Лагера се оказа точно отсреща и след като вече съм бил там, сега бих си запазил само нощувка и обиколил местата пеша. Така ни изглеждаше лагера

 

31592259617_c49866e053_b.jpg

 

А това е голямата палатка отвътре

 

46480585212_e40ccec0fa_b.jpg

 

След като се настанихме ни показаха тъкмо как слагат вечерята в традиционната си пещ под земята. Решихме да се разходим пеша до една скала наблизо от където би трябвало да се вижда добре залеза. Като започнахме да наближаваме скалата изведнъж отвсякъде започнаха да пристигат джипове с други туристи. Явно това е едно от местата за наблюдаване на залеза в пустинята. На около стотина метра от скалата към нас се приближи друг джип и от него се показа дъртия циганин, който ни бил видял да ходим пеша и се върнал да ни качи и закара до скалата и предложи да ни закара навръщане до лагера. Но ние предпочетохме да се разхождаме пеша, на което той остана много учуден, че ставало тъмно и дали сме щели да се оправим 🙂 Беше много любезен, но според мен искаше да изкара някой допълнителен динар. След като не успя сутринта 😉

 

45619059995_f299f013ae_b.jpg

 

Само този джип разваляше хубавата гледка. Точно под тази скала имаше друг лагер. А между скалата и нашия лагер видяхме още един. Имаше доста българи освен нас.

 

 31592256677_a6fd2284d4_b.jpg

 

И по обратния път към лагера

 

32659253518_42e95a6eaa_b.jpg

 

Като махнем растителността направо си беше марсиански пейзажа. Оказа се, че през дъждовния сезон, който бил към април месец пустинята ставала изцяло зелена. Доста растения видях по пътя. В лагера се прибрахме след около 30 минути. Починахме си малко и стана време за вечеря. Докато чакахме да стане готова вечерята в общата палатка пихме чай и се запознахме с останалата група в лагера. Бяха две двойки от Австрлалия, една двойка европеец с китайка и две рускини. Бяхме се събрали около огнището. Накарахме ги да ни потанцуват малко и попеят, но нямаше изпълнители с инструменти, а пуснаха песни от радио. После ни изведоха навън до пеща да ни покажат как изваждат храната. Сервираха я на блок маса, където имаше няколко вида салата, разядки, арабски питки и подправки. Хапнахме, повеселихме се и всеки по палатките. В лагера имаше хубави тоалетни и душове, но водата беше само студена. Не видях дали имат слънчев бойлер. Когато пристигнахме в лагера след обиколката в палатката беше над 20 градуса награята от слънчевите лъчи. През нощта не беше студено. Температурите не паднаха под 10 градуса. А извадихме късмет, че имаше пълнолуние и през нощта беше ден 🙂 Невероятно красиво, защото освен силната луна явно светлината се отразяваше и от пясъка и беше нереално. Да спомена, че бяхме в Black Irish Camp. 

  • Харесвам 16
  • Браво 2
Връзка към коментар

Ден 4 - 22.12.2018 г.

 

По програма имаме ранно ставане за изгрева и после поемаме към Мъртво море. Събудихме се рано с цел да видим изгрева. Поехме в посока набелязана от предния ден където предполагахме, че ще се вижда добре изгряващото слънце над пустинята, но имаше ниско облаци и освен това планини, които не позволяваха да се направи хубава снимка. Малко по-далеко от лагера но в друга посока имаше една огромна червена дюна която я беше огряна от слънцето и предполагам, че ако бяхме се запътили натам щяхме да имаме по-добра видимост към изгрева. Но до нея трябваше да повървим малко повече, а имахме доста път през днешния ден. Така че се върнахме в лагера, закусихме, като закуската не беше нещо особено. На блок маса в голямата шатра имаше сварени яйца, топени сирена, разядки, арабски хлебчета, два вида сладко, някакви сладки като бишкоти, чай и кафе. Към 8 ч. двете рускини се качиха на единия джиб който докара закуската понеже бързаха да хванат някакъв автобус. Ние се качихме към 8:30 ч. заедно с двете двойки от Австралия и ни закараха за около 30 мин. до паркинга където ни беше колата. Австралийците и те бяха без кола и от там им предложиха такси до посетителския център който е на 6 км. Ако сте без кола е хубаво да се уговаряте с този който ви прави тура да ви върне до посетителския център от където тръгват автобусите,  иначе ще трябва да платите на такси от селището до там. Предполагам това е част от играта, за да им оферират такси направо до Акаба. Ние бяхме готови за потегляне в 9 ч. към Мъртво море. Бяхме решили да използваме така наречената свободна точка за достъп до морето, където има горещ минерален извор. Зададох координатите в навигацията и минахме по един много красив път, който се виееше в планината. 

 

image.png.97390cf2537f8a9c169bbff710ed0695.png

 

А гледките по пътя бяха ето такива

 

45808815434_350a547bf0_b.jpg

 

След което продължихме по магистралата покрай Мъртво море. Там заредих на една бензиностанция Тотал с карта и тогава за първи път установих как добавят един процент към сумата за плащане с карта. Пътя покрай Мъртво море също беше много красив и нямаше много коли. Към 13 ч. спрях първо на едно място където имаше достъп до морето, но там обикновено ходят местните. Имаше полицейски пост там и след като ни видяха, че спираме ни обясниха, че има друга точка след още 3 км. и там имало горещ минерален извор. Предполагам, че не искаха да изкушаваме местните 🙂 Та продължихме още 3 км. до другата точка и там имаше нещо като паркинг с няколко заслона, които бяха запустели. Може би през силниня сезон има някакви услуги които предлагат там. Паркирахме колата и се спуснахме до морето. На 50 метра от там има река която се влива и е с по-топла вода, но беше леко мътна. А на самия плаж бликаше малко изворче с топла сладка вода. Оградих го с камани и издълбах малко кал с която се намазахме от главата до петите 🙂 Получи се естествено джакузи с топла вова точно на самия бряг. Поплувахме или по-скоро полежахме върху водата. Усещането е невероятно. Водата е толкова солена, че горчи. А като се разместят пластовете се виждат как се движат различните слоеве с различна концентрация. Ако се опиташ да плуваш бруст е невъзможно, защото краката ти стоят отгоре 🙂 Трябва да си носите обувки за плаж, защото от солта камъните са доста остри и не е приятно да се стъпва по тях. Също трябва да внимавате къде стъпвате, защото има слоеве от сол които са меки и потъвате в тях. 

 

584656529_deadsea.thumb.jpg.7a4423967e788920ee71395b90d91f4c.jpg

 

След това си взехме по едно джакузи, за да свалим солта от нас. Хубаво е да си носите една празна бутилка с вода, за да може да се поливате и изплакнете по-добре. От там бяхме решили да се качим до планината Небо, за да разгледаме комплекса с жезъла на Моисей и да направим няколко снимки на залеза от там. Пътя първо минава покрай градини с финикови палми и доста оранжерии а отстрани се продават много видове зеленчуци и плодове. Минахме и покрай големите комплекси на Мъртво море, но нещо не ме впечатлиха и мисля, че взехме правилното решение да се направим плажа в свободната точка, а не на някой от плажовете на тези комплекси. После пътя криволичи много красиво в планината към върха където е комплекса.

 

46480584692_1d9409b1e9_b.jpg

 

46480584192_4ff378fcec_b.jpg

 

За наше съжаление беше вече 16:20 ч. и охраната не ни пусна като казаха, че затварят и гонеха всички туристи които бяха вътре. Отказаха да ни пуснат за 10 минути само да разгледаме. Явно бързаха да се прибират. Не успях да видя какво му е работното време на комплекса, но според мен е поне до 17 ч. а на охраната не им се работеше вече. Изчакахме малко, за да видим залеза преди да поемем към Мадаба която е на 8 км. от там.

 

46532584561_447cd5b2bb_b.jpg

 

31592252157_5d793de57b_b.jpg

 

От там за половин час бяхме в хотела, който се намира точно срещу църквата с мозайките, Moab Land Hotel. След една обиколка на уличките в центъра около хотела успяхме да паркираме точно пред входа. Хотела е от средна хубост, общо взето чист и с хубава тераса на покрива където сервират закуската. Идеален е за една нощувка и се намира на 5 минути от всички забележителности в Мадаба. На рецепцията ни дадоха една карта и ни препоръчаха ресторанти, показаха ни какво да разгледаме, къде има обмено бюро и все полезна информация за града. Хвърлихме багажа в стаята и слязохме да се разходим из нощна Мадаба

 

46480583812_1e9191c6d6_b.jpg

 

Разгледахме магазинчетата в улиците около хотела, купихме много хубави йордански фурми на цена от 4 динара за килограм.  И намерихме и една сладкарница с вкусни десерти докато отивахме към единия препоръчан ресторант. Ресторанта беше разделен на две в едната част като кафене с  наргилета и масички за кафе, а другата като ресторант големи и хубави маси. Интериора беше половината арабски, а другата половина с православни символи и мозайки. Собствениците май бяха ливанци. Кухнята беше интернационална. Супата им от леща беше много вкусна. Може да се плаща и с карта. Името му е Ayola Cafe and restaurant.  А другия препоръчан ресторант с местна кухня е Jaw Zaman Restaurant and Caffè  jawzaman.weebly.com , но в него не сме влизали.

  • Харесвам 7
  • Браво 2
Връзка към коментар

Ден 5 - 23.12.2018 г.

 

Днес ни предстоеше по-интензивен ден с доста места за обикаляне. Така, че станахме рано, закусихме на терасата на хотела. Общо взето закуската е стандартна, варени яйца, домати, краставици, масло, топени сиренца, сладко, мед, разядки с тахан, арабски хлебчета, кафе и чай. На терасата беше хубаво и имахме гледка към двора на църквата с мозайките. Имаше и люлка и джакузи, което беше покрито и не работеше. След закуска разгледахме първо църквата отсреща. Имаше даже служба сутринта

 

46480583272_ff11a7bb3a_b.jpg

 

След това продължихме към архилогическия парк II 

 

46480582402_7c03d8e840_b.jpg

 

46480582182_07a84081e4_b.jpg

 

31592343147_fba78fb4e3_b.jpg

 

31592251657_0ef9a4591e_b.jpg

 

Тук никой не ни поиска билети или джордан пас. Освен нас влязоха една група с гид, който им обясняваше историята на това място. Продължихме към архелогическия парк I, който се намираше на съседната улица. Там има каса и ни провериха джордан пасовете.

 

31592340667_3c499c468b_b.jpg

 

31592339997_e83bbe4185_b.jpg

 

45808813244_835ca1d934_b.jpg

 

45808813764_3c74daa178_b.jpg

 

45808812374_1055966909_b.jpg

 

45808810784_552a33209a_b.jpg

 

45808808834_df63e0fdbf_b.jpg

 

45808806364_73693b887b_b.jpg

 

45808803554_eb8e75635b_b.jpg

 

Наблизо е университета в Мадаба, където студенти правят възстановки на мозайки, а също така можете да си купите различни мозайки от тях като сувенири на много по-ниски цени. Ние влязохме в един workshop, където имаше няколко студента работейки над големи пана с мозайки, а техния преподавател ни показа изработените мозайки и ни обясни, че същите в магазинте малко по-нататък ги продвавали на двойни и тройни цени, и че ако желаем можем да си купим от тях. Но с ръчен багаж не ми се мъкнеше допълнително няколко килограмови мозайки 🙂

От там потеглихме директно за Джераш. Минахме покарй Аман като имаше леко задръстване на една от магистралите в града. Но общо взето бързо минахме и вече придобихме частична предствава как карат в Аман 🙂 В Джераш бяхме към 11 ч. и паркирахме отстрани до посетителския център, където има безплатни места за паркиране отстрани на пътя. Имаше вече доста паркирани коли под наем. Времето беше леко облачно, но топло. Идеално за разходка, която ни отне около 3 часа. Джераш е невероятен град. Това което бях прочел за него, че е най-запазения цял римски град. Наистина е колосална гледка и трябва да се разгледа. Тези римляни са били голяма работа. Като се мине покрай посетителския център и тоалетните се стига до проверка на билетите или пасовете. От там се влиза в римския град за разглеждане

 

45619115535_c0ce9f8f44_b.jpg

 

45619117885_b252d0e20a_b.jpg

 

45619116445_b18e2cdeea_b.jpg

 

Има и архелогически музей, който е малък но интересен за разглеждане

 

46480580342_cde9ca1824_b.jpg

 

44715152580_5abe4f112a_b.jpg

 

31592236227_ef83cc74b8_b.jpg

 

31592312827_e93b75ff18_b.jpg

 

45619113025_8133f986b7_b.jpg

 

31592309867_2a23d03707_b.jpg

 

45619110965_b7ed643a47_b.jpg

 

46480567732_1205a50489_b.jpg

 

46532461891_04a461805f_b.jpg

 

46532527871_215d86a7e6_b.jpg

 

44715147800_096a49dea2_b.jpg

 

44715146060_705c5ef0d6_b.jpg

 

45619106205_cb35b2fa4a_b.jpg

 

45619107845_fa74e65633_b.jpg

 

След уникалната разходка в Джераш се отправихме към Ажулн, за да разгледаме замъка, който са го построили кръстоносците. Пътя минаваше през малки градчета и се катереше нагоре в планината, където на един връх беше кацнал замъка. От там имаше невероятна гледка на 360 градуса. Не случайно са го избрали това място. На входа си показахме пасовете и имаше проверка със скенер на багажа.

 

46480580112_284c0d709e_b.jpg

 

А това е гледката от замъка

 

46532457971_75b2dd43fd_b.jpg

 

И самия замък

 

31592225327_709d4b324f_b.jpg

 

31592222957_9b1e509389_b.jpg

 

31592221227_b6b59fe6d8_b.jpg

 

44715138190_88c2444518_b.jpg

 

44715132650_ae4fd1484f_b.jpg

 

31592203887_51254765ed_b.jpg

 

31592202667_316fd5cdcd_b.jpg

 

31592201767_d13144841e_b.jpg

 

От там бяхме решили да се спуснем към долината на река Йордан и да я видим и обратно през As Salt към Аман където щяхме да нощуваме.

Пътя лакатушеше през планината докато не се показа долината на река Йордан. Там имаше много зелинина, градини и оранжерии. На пътя продваха различни плодове и зеленчуци, като спряхме да купим портокали, но нещо не успяхме да се спазарим, защото почнаха с много висока цена а и като опирахме портокалите не бяха толкова вкусни и сладки като първите които купихме от Акаба. Иначе почнаха от 3 динара за килограм и веднага смъкнаха на 2 и като тръгвахме вече цената беше от 1 динар. А първите портокали от Карфур ги купихме на цена от 0.6 динара. Стигнахме до Ас Салт, като целта ни беше да го разгледаме и да видим музея в града. Но на центъра кипеше голям ремонт и беше тясно и много натоварено от към движение, а и ние вече се бяхме поуморили от обикаляне и директно решихме да продължим към Аман. В Аман влязохме към 19 ч. и след едночасови мъки в движението им се добрахме до хотела ни който беше в историческия център между римския театър и цитаделата. Хотела беше Hamoudah и избора ни се спря на него, защото беше с добра локация и имаше безплатен паркинг. Това беше и най-лошия хотел в който бяхме отсядали в Йордания. Малка стая с недобра чистота и много малка баня. Имахме избор между две стаи, като на рецепцията ни питаха дали искаме с отопление или без. За отоплението доплатихме още 5 динара. Не го препоръчвам на никого този хотел. На 100 метра от него се намира Паша хотел, който ми се стори доста по-добър, но когато буквахме беше пълен за нашите дати. След като се настанихме отидохме до римския театър, който уж трябваше да работи до 22 ч. но беше затворен.

 

46480579742_14b9057265_b.jpg

 

45808762834_f3a43e3803_b.jpg

 

От там се пуснахме към ресторантите, за да вечеряме. Минахме покрай сладкарница  Habibah Sweets, където всичко изглеждаше много вкусно, но бяхме решили да ги опитаме навръщане от ресторанта. По пътя видях قصب وسط البلد sugarcane downtown, където правеха в една машина сок от захарна тръстика. Когато бях в Доминиканската република ми бяха казали да опитам, но така и не успях там, та като го видях на улицата веднага си поръчах. Една пълна чаша до горе струваше половин динар, а три непълни до горе чаши бяха динар. Много ми хареса и препоръчвам да опитате. Бяхме решили да дадем втори  шанс на йорданската кухня и втория път ударихме на дърво 🙂 Избрахме един ресторант Al Quds Restaurant за който видях добри отзиви в трипадвайзора и беше пълен както с туристи, така и с местни. Поръчах си мансаф с агнешко и супа от леща. Поръчахме и агнешки котелти, но нямаше и затова поръчахме агнешко в млечен сос, но ги помолихме да донесат соса отделно. Сервираха като комплимент една чиния със зелени маслини, които бяха приготвени като трушия, но имаха освен киселия вкус и леко горчив такъв. Нищо от това което си поръчахме не беше вкусно, а соса беше отвратителен или поне за нас. На съседната маса няколко араби си го изсърбаха целия с голямо удоволствие. Но месото първо не беше агнешко, а си беше или шилешко, да не кажа овче 🙂 Ориза също не ми хареса, както и млечния сос. Другата порция "агнешко" също беше варено а не печено. Явно не беше нашия ресторант. След него видяхме един рибен, но като се качихме беше много мръсно и в крайна сметка го пропуснахме. Навръщане хапнахме страшно вкусно кюнефе в една пресечка на главната улица в Konafa Habiba. Видяхме, че има огромна опашка и всички излизаха с кюнефе. Заслужава си да го опитате. https://goo.gl/maps/BgPEUHSvVQQ2 Прибрахме се изтощени от дългия ден и въпреки мизерния хотел заспахме бързо.

Утре предстоеше разходка из Аман и разглеждане на Карак на път за Уади Муса.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Ден 6 - 24.12.2018 г. - Бъдни вечер

 

Този ден го бяхме отделили за разглеждане на Аман и замъка  в Карак на път за Уади Муса. Беше с по-лека програма без да се натоварваме много. Сутринта ме събудиха в 6 да преместя колата, че други гости на хотела си тръгваха, а бяха паркирали зад мен. Общо взето почти всички чужденци сутринта до 7 ч. бързаха да се изнесат от хотела. И ние не се бавихме много и бързо си стегнахме багажа и го смъкнахме в колата. Закуската не беше нещо особено или различно от другите хотели, така че я пропуснахме. Оставихме колата на паркинга и отидохме да разгледаме първо цитаделата, а после римския театър и навръщане да минем през пазара. За целта разучих техните арабски цифри, които нямат почти нищо общо с нашите арабски цифри които ползваме, за да мога да се ориентирам от цените на пазара. Цитаделата се намираше точно над хотела ни и тръгнахме по улиците нагоре. При един от завоите видях едни стъпала които отиваха до крепостната стена. Реших, че е някакъв кратък път и не ми се обикаля по пътя за колите. Стълбите ни отведоха до самата крепостна стена, но там бяха сложили ограда и решетки да не се преминава, но ясно си личеше утъпканата пътека, т.е. доста хора са минавали от там. Та прескочихме оградата и се озовахме точно след касите 🙂 И това пред погледите на група туристи и местните гидове. Никой нищо не ни каза, а и ние не се притеснявахме, защото бяхме с джордан пас. Та без да искаме превзехме крепостта набързо 🙂

 

46480579192_8fd2630d81_b.jpg

 

45808860674_cd388787d0_b.jpg

 

31592200517_e27c4220f8_b.jpg

 

31592199557_40af58d44a_b.jpg

 

Направихме една обиколка на цитаделата и разгледахме музея. Отне ни около един час. После се върнахме по обиколния път и по едни други стълби слязохме точно пред римския театър.

 

46532434871_03003365bf_b.jpg

 

Там се намира и фолклорния им музей, който също разгледахме, което ни отне около половин час общо.

 

45808859564_cfa84e45e6_b.jpg

 

46532432871_c4ddae31c7_b.jpg

 

46532432011_eee844a451_b.jpg

 

46532431311_6274cd1e2e_b.jpg

 

От там продължихме към пазара където успяхме да си купим на добри цени фурми и плодове. Имат страхотни портокали и нарове. После обратно към колата и потеглихме към Ал Карак. Интересното е, че рано сутринта нямаше трафик, но към 11 ч. вече беше доста натоварено отново движението. Явно там спят до по-късно. Аз си мислех, че докато разгледаме местата в старата част, трафика ще намалее, а то се получи точно обратното. Но общо взето беше по-добре отколкото в неделя вечерта когато пристигнахме. А пък и вече знаехме какво е. На излизане от Аман заредих колата до горе, като бях пресметнал, че горивото ще ни стигне точно да остане на 2 черти докато я върнем на летището. Интересното е, че на магистралата нямаше бензиностанции, а всичките бяха отстрани на успоредни пътища на по 50-100 метра от изходите на магистралата обозначени с табели. Харесах си една по-голяма бензиностанция, излязохме от магистралата, заредихме и после пак се върнахме на магистралата. Пътищата в близост до Аман бяха нови и добре поддържани за разлика от тези по-наюг към Акаба, които ги ремонтираха в момента.  Към 14 ч. вече бяхме в Ал Карак и паркирах пред един ресторант точно до замъка. 

 

46532558721_d74fdfc126_b.jpg

 

И тук пак влязохме направо след като ни питаха дали сме с джордан пас, без дори да ги проверяват. Миинава се през скенер за багажа. И пред вас се извисява големия замък. И тук доста камъни са пренесени и издялани. Голям труд е паднал и е доста внушителен.

 

45619122565_79d2a722ff_b.jpg

 

Разкрива се и страхотна гледка тъй като е построен на най-високия хълм.

 

31592194457_4daeaf2bb1_b.jpg

 

46532429211_9d75c6cc0b_b.jpg

 

46532428111_fb418f23d6_b.jpg

 

46532427351_8f418bfe9b_b.jpg

 

46532426341_830a5a1b27_b.jpg

 

46532425591_ea24d21199_b.jpg

 

31592186177_ea171d1506_b.jpg

 

След като го разгледахме, вече бяхме поизгладняли и разгледахме какво предлагат ресторантите отсреща. Всичките бяха с едно и също меню и не успяха да ни спечелят. Но пък се оказа, че сме паркирали пред най-хубавия ресторант там Kir Heres: https://goo.gl/maps/5GGooWk8TJ22

Освен, че беше много уютен имаше и много добра кухня.

 

46532556351_8637e9a16e_b.jpg

 

44715219510_67ff19bf96_b.jpg

 

Поръчахме си салата, супи от леща, шиш кебап от хубаво агнешко и една порция сирене халуми. Само халумито наподобяваше оригинала и не беше на скара а панирано. Но всичко беше вкусно. След кратката почивка за обяд се натоварихме в колата и продължихме към Уади Муса. Можеше да минем през Shobak Castle - Montreal, но решихме да го пропуснем защото щяхме да се забавим повече, а искахме да се настаним навреме и да си починем малко преди утрешния ден в Петра. Та поехме през магистралата и после по отбивката към Уади Муса. По пътя видяхме една пустина лисица точно на смръчаване. Във Уади Муса пристигнахме към 19 ч. и се настанихме в хотел Peace Way, който се оказа много хубав, на добро място на главната улица и близо до ресторантите около кръговото. След настаняването вече бяхме огладняли и набелязах два ресторанта от трипадвайзър. Единия се оказа точно в съседния на нашия хотел и не изглеждаше лошо, даже имаше доста хора, но решихме да видим първо другия който се намираше на самото кръгово кръстовище. Там обаче ни хареса Al Wadi ресторант, понеже беше пълен и ни рекламираха, че си правят хляба сами на момента и ни показаха пеща отвън в която го правят, както и менюто. Хареса ни се настанихме в него.

 

44715216780_2d47623eb2_b.jpg

 

С Георги се чухме, че и те ще са по същото време във Уади Муса и да седнем на Бъдни вечер да хапнем заедно. Но те имаха проблем с настаняването и се забавиха. А когато дойдоха всички маси бяха заети. До нас се освободи още една двойна маса и тях ги настаниха до нас. Може да се каже, че половината вечер бяхме заедно 🙂 А този ресторант го препоръчвам, защото наистина готвят много вкусно. А хляба който правят е уникално вкусен. Ако си спомням добре си поръчахме допълнително 3 или 4 още 🙂 

 

46532554281_b19ccc21eb_b.jpg

 

46532553321_d724e081de_b.jpg

 

44715217600_6a4f21fb47_b.jpg

 

След като хапнахме много добре решихме да се подсладим в сладкарницата отсреща на другия ъгъл срещу ресторанта на кръговото. 

 

46532548711_398d673ff2_b.jpg

 

Там правеха на място кюнефето и не използваха кадаиф, а някакво жълто брашно направено преди това като крем. Като имаха 3 различни размера форми.

 

46532547881_de4fab3d83_b.jpg

 

И баклавичките им бяха много вкусни. После се прибрахме в хотела и си направихме план за утрешния ден в Петра.

 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Ден 7 - 25.12.2018 г. - Коледа в Петра

 

Сутринта станахме към 6 ч. стегнахме багажа, направихме си пакети с храна за обяд с плодове и вино и в 6:30 ч. бяхме  в ресторанта на хотела за закуска. Закуската я сервиха индивидуално, а не на блок маса. Беше вкусна и малко по-различна от другите хотели. Хапнахме набързо и се събудихме с кафето и газ към паркинга пред посетителския център в Петра, за да оставим колата и да сме малко по-рано преди основния поток от туристи и тайно се надявах преди досадните продавачи и офериращи магарета, коне или камили. В 7 ч. бяхме на входа и готови да щурмуваме скалите.

 

44715213120_81f2879fde_b.jpg

 

46532546671_347036c329_b.jpg

 

46532545871_7f221112a2_b.jpg

 

Малко преди да влезем имахме оферта да влезем отстрани без да плащаме вход от един местен, но го игнорирахме и продължихме към входа. Там ни провериха джордан пасовете. Забравих да спомена, че джордан паса го показвах от телефона си, а не разпечатана версия. Даже беше смешно на римския театър в Аман, като си показвахме пасовете на входа, този който ги проверяваше имитира, че им удря печат 🙂

Решихме да тръгнем по основния път до Манастира, като се отбиваме в страни до различните обекти, а навръщане да минем по Wadi al Farasa и да слезем до Съкровищницата. Наистина си беше предимство да се отиде по-рано. Първо нямаше толкова хора като туристи да ти се пречкат да снимаш, второ местните бяха доста по-малко, а аз очаквах да няма никакви 🙂 и трето беше чисто и нямаше мини от магаретата и конете или препускащи двуколки в тясната част на каньона, които видяхме на излизане. В Петра влязохме в 7 ч. и излязохме в 16 ч. като успяхме да обиколим всичко с изключение на един трек който е в зелено на картата. Наистина е грандиозно и трябва да се види на място, а не от снимки. Заслужава си да се разходите един ден в Петра. Най-интересното е, че имаше туристи които влизаха след 15 ч. и предполагам ще могат да видят само Съкровищницата, защото през зимното работно време туристите трябва да са напуснали до 17 ч. а входа работи до 16 ч. от 6 ч. сутринта. Ето и малко снимки от разходката ни в Петра.

 

32659199008_da4e33a4a8_b.jpg

 

31592184097_11384855dc_b.jpg

 

32659197298_ddd9990f55_b.jpg

 

46480459352_3cfec9dc13_b.jpg

 

46480457952_a629cfb4c0_b.jpg

 

31592178787_332b9a25e9_b.jpg

 

44715111110_03f5a6d954_b.jpg

 

46532411751_6bc0a27234_b.jpg

 

Наложи ми се да почакам малко докато една баба  италианка не се махне от Съкровищницата. Беше застанала точно до входа и нищо не правеше. По едно време мислех да отида и да я разкарам от там, но явно видя лошия ми поглед и сама се разкара с много бавна стъпка 🙂

 

44715107730_f51cc7a4d6_b.jpg

 

44715106300_2e2d03e999_b.jpg

 

44715104450_f28b772147_b.jpg

 

46480450752_a91d854ac1_b.jpg

 

45808741334_18bf42cda5_b.jpg

 

А пред амфитеатъра имаше едно момиченце с баща си което продаваше картички и след пазарлък срещу половин динар купихме 13 картички

 

45808738604_e36cf09c56_b.jpg

 

46480445692_eb65bba573_b.jpg

 

46480443932_f18902a38e_b.jpg

 

46480443102_9f742338d3_b.jpg

 

46532398301_782282726e_b.jpg

 

Тук поседнахме малко да се нарадваме на гледката и да изпием по едно кафе.

 

46532397121_d957860f0a_b.jpg

 

Във византийската църква имаше много интересни мозайки

 

45808729134_8a343c396b_b.jpg

 

45618977415_af8e8ce24d_b.jpg

 

45618975985_15097e217f_b.jpg

 

От нея имаше хубава гледка към Траяновия пазар и големия храм

 

32659161968_6b3dd2da70_b.jpg

 

Както и към кралската гробница

 

45618971635_cbee86527c_b.jpg

 

32659158148_a521ebb289_b.jpg

 

А от тук започваше изкачването към Манастира

 

45618967515_a7d8745db2_b.jpg

 

45618965685_8107db4496_b.jpg

 

32659150648_3555f73e4d_b.jpg

 

31592159527_28e3b2c071_b.jpg

 

Точно преди Манастира се отбихме встрани и си намерихме една тераса на която си направихме един коледен обяд и отпочинахме малко. След това пред нас се разкри величествената гледка на Манастира

 

31592152307_7464b3438f_b.jpg

 

45618953835_ff33eb6b4e_b.jpg

 

Там се засякохме с Георги който вече се връщаше обратно. Освен това имаше и най-добрата сделка за магнити 5 бр. за 1 динар. Общо взето като минавате покрай сергиите всички пеят един динар, един динар. Обаче като ги попитеаш за нещо по-хубаво дали струва 1 динар и те веднага казват друга цена, а само боклучетата ги продават по 1 динар 🙂 Но понеже са крайна точка там стават най-добрите пазарлъци и можете да смъкнете доста от цената ако нещо ви хареса. Макар, че от любопитство попитах колко струва моята кърпа за глава и започнаха от 10 динара но стигнаха само до 5. Е то и аз не се пазарих много защото нямах намерение да си купувам втора. От там поехме по другия маршрут който минава през The Renaissance Tomb, The Tomb of the Roman Soldier, The Garden Temple, Lion's Monument и стига до върха където е High Palace of Sacrifice. От там има невероятни гледки. А заслужава си да се остане и при залез слънце на Манастира, но след това няма как да излезете до 17 ч. от комплекса.

 

45618944345_318ba20c94_b.jpg

 

44715079270_30f123d084_b.jpg

 

44715076170_875b539148_b.jpg

 

31592123927_7a57d643e8_b.jpg

 

31592120877_8cf393a792_b.jpg

 

45618927405_0913b0359d_b.jpg

 

45808685184_f0ecfb78c6_b.jpg

 

31592116267_ec549a73ef_b.jpg

 

44715063550_1062aa51e9_b.jpg

 

45618924325_1e804eeb79_b.jpg

 

А това е олтара на върха където са правили жертвоприношенията.

44715050350_1544136cb0_b.jpg

 

Част от стъпалата на слизане. Трябва да сте добре подготвени физически за тази пътека, защото има доста стъпала за изкачване и слизане.

 

31592093347_c79d0d6cc5_b.jpg

 

44715035060_7e95019cee_b.jpg

 

Към 15 ч. бяхме отново до Съкровищницата където вече имаше много народ и доста Джони Деповци 🙂

 

45619119255_997f65e04d_b.jpg

 

46532580001_53730a79b5_b.jpg

 

Към 16 ч. вече бяхме на изхода след един прекрасен ден в Петра на Коледа. Решихме, че храната много ни хареса в Al Wadi ресторант и седнахме да хапнем отново преди да тръгнем за Акаба. Отново всичко беше много вкусно а на тръгване ни опаковаха и един хляб, понеже попитахме дали може да си купим, тъй като много ни хареса. Много добро отношение и вкусна кухня в този ресторант. От там по магистралата директно към хотела, който се намира на 12 км южно от Акаба срещу Японските градини. Хотела е Bedouin Garden Village. Много приятно местенце с шарени бунгала, басейн и хубава гледка и ресторант.

  • Харесвам 11
  • Браво 1
Връзка към коментар

Ден 8 - 26.12.2018 г.

 

След закуска на терасата пред ресторанта направихме един плаж с бързо гмуркане, за да се разделим подобаващо с Червено море и от там в колата и към летището, като пътьом спряхме в Акаба, за да изхарчим останалия кеш който обърнахме във вкусни ядки. На летището на първия пост ни провериха документите и багажника. На втория същата процедура. На същото място откъдето бяхме взели колата ни чакаше същия служител който ни я беше дал. След бърз оглед ми даде листа с липса на щети и ме похвали, че съм бил добър шофьор 🙂 Забравих май да спомена, че когато взех колата липсваше крушката на десния мигач, но после се оказа, че въобще не ми трябва, за да шофирам в Йордания 😀 Там никой не ги използва 🙂 Пред летището има много хубави зони с масички и столове където си спретнахме един обяд с останалата храна и поехме към секюрити чека. Първо се минава през един преди чекинг зоната, после през още един и след това има паспортен котнрол където ти удрят печата за изходна виза. Летището е малко и май имаше общо 4 изхода. След кратък полет около 3 часа вече бяхме в София от 20+ на -2 градуса  🙂 Поне времето беше ясно и не валеше сняг и кацнахме без  закъснение. И така от една промоция видяна във форума за евтини билети до Акаба се получи една прекрасна обиколка на Йордания. Като цяло съм повече от доволен. Всичко беше на 6. Хората ми харесаха или поне с тези с които сме общували. С изключение на хотела в Аман, другите бяха добре. Даже в пустинята палатката беше по-добре от стаята в хотела в Аман. Догодина например ако линията е все още налична с тези цени бих направил една едноседмична почивка само в Акаба през декември с цел гмуркане и релакс през студените дни в България. Препоръчвам на всички които се колебаят дали да посетят Йордания да го направят. Заслужава си много докато ги има тези полети на Раян. Без джордан паса разходите за двама човека, за спане, храна и кола и подаръци излязоха по курса на динара към лева на обща стойност 1600 лв. със самолетните билети, т.е. по 800 лв. на човек. Като сме изминали 1150 км. Наема на колата за 7 денонощия беше около 220 долара през сайта на Уиз с 10% отстъпка в кредити към тях. Реално те ползват ренталкарс и цената преди намалението от 10 % е малко по-висока за същата кола отколкото ако си я букнете директно през ренталкарс. Та реално не са 10% а по-малко. За гориво сме дали 56 динара за 75 литра. Общо взето е това. Ако някой се интересува от нещо по-подробно като информация да пита.

  • Харесвам 13
  • Благодаря 3
  • Браво 1
Връзка към коментар

После ще прегледам фотописа по-подробно, но мога да се закълна, че този фалшив Джак Спароу от последните снимки е свалячът на @Rainy 😅

Редактирано от Radnev
  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 1 минута , Radnev каза:

После ще прегледам фотописа по-подробно, но мога да се закълна, че този фалшив Джак Спароу от последните снимки е свалячът на @Rainy 😅

Не дълбай с длетото тънкооооо... моето сърцеееееее 😄 много ясно, че е същия, ама през 2014 не беше чак толкова популярен, а и кой да ти чете... Но за едни няколко часа се чувствах Шехерезада - берекет версин 😄 

Връзка към коментар
преди 4 минути , Radnev каза:

После ще прегледам фотописа по-подробно, но мога да се закълна, че този фалшив Джак Спароу от последните снимки е свалячът на @Rainy 😅

Не е...На Рейни и нашия е един и същ, затова съм сигурна - Рейни, аз по - скоро го видях , вярвай ми...;)...

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , Ивайла каза:

Не е...На Рейни и нашия е един и същ, затова съм сигурна - Рейни, аз по - скоро го видях , вярвай ми...;)...

Права си! Аз даже не бях го и погледнала този... Ама се опитват да се клонират 😄 

Връзка към коментар

Аз понеже леко се изумих как западноевропейските и американски девойки се захласват по тези момчета  и се влюбват в тях, бях попаднала на някакви статии - този специално е известен, в някакви репортажи по телевизията се е появявал и сам се нарича Джак Спароу... Но Рейни - права си - без очила и аз няма да ги различа

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , Ивайла каза:

Аз понеже леко се изумих как западноевропейските и американски девойки се захласват по тези момчета  и се влюбват в тях, бях попаднала на някакви статии - този специално е известен, в някакви репортажи по телевизията се е появявал и сам се нарича Джак Спароу... Но Рейни - права си - без очила и аз няма да ги различа

(Про)Дават ромaнтика бе, слънце. Един отдавна свършил артикул тъдява 🙂 И с романтичен вид. Въпросният чиляк няколко часа ме преследва -  от началото на Петра чак до манастира: аз пеша, той намила и ухажва 😄 , и надолу, и по равното, пък едни кипри думи, малииииииии... Просто аз съм патологичен неверник спрямо такива приказки, ама някои саксиени девойчета се хващат. Абе емоция беше 🙂 

Връзка към коментар
преди 2 минути , Radnev каза:

Абе ... вярно, че тия двамата са различни.

Сега "сваляча" ли е това или не?

И ако е ... кой от двамата е?

Моят сваляч 😉 Същият като на @Ивайла 😎 Другият го е копирал... ахахаххаа

 

10407731_10203381346151730_2447402693084580486_n.jpg.ac4423eb445e9ec4452c3846fe3bc232.jpg

Връзка към коментар

Понеже доста хора ме питаха на лични за достъпа до Мъртво море ще се опитам да го опиша в този пост. Има го описан и в няколко блога в нета. По принцип има две точки лесни за достъп но първата се ползва предимно от местните, а втората е на 3 км. след първата в посока от юг на север по пътя, който минава покрай Мъртво море. Ето ги първо координатите в гугъл мапс: https://goo.gl/maps/4xccMKS1ow32

 

image.png.55e208ee1e66023ce79549adac8cd90d.png

 

image.png.379765608bf8868af14b33764310521e.png

 

От стриит вюто се вижда, че липсва бордюр на този импровизиран паркинг. От там можете да влезете с колата и да паркирате. Мястото се намира под самия паркинг. До долу се спускате по брега, който е от пръст и камъни и ако е валяло много предния ден няма да е много достъпен защото ще е кално предполагам. На 50 метра от тази точка почти под стълба който се вижда има река със сладка вода, която е топла, но не много. Това стриит вю е от 2017 г. Сега до входа има един метален павильон, а към края на този насип има още две конструкции които може би през летния сезон са били сергии най-вероятно. Под самия паркинг като се спуснете до брега на морето можете да намерите един бликаш топъл извор с не много голям дебит, но ако изкопаете дупка под него може да си направите вана със сладка вода. Ако копаете малко по-дълбоко ще можете да извадите кал с която да се намажете ако пожелаете. Трябва да внимавате като влизате във водата защото има различни пластове с утаена сол и под нея луга и може да потънете. Носете си обувки за вода, защото от солта камъните са доста остри и боси не е много добре да стъпвате върху тях. Приятна солена баня 🙂

Редактирано от plamenk
  • Харесвам 6
  • Благодаря 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.