Прескочи до съдържание

Съпровождане на възрастен пътник по време на прекачване


Препоръчани мнения

Здравейте, имам следното питане: някой има ли представа дали и как може да се осигури помощ за възрастен пътник, който пътува сам и има опасност да се обърка по време на прекачване между два полета? Чувал съм, че авиокомпаниите предлагат съпровод на деца в подобни случаи, но как стои въпросът с възрастните хора? Дали подобна услуга може да се търси от наземния (летищен) персонал?

В конкретния случай става дума за човек, който е малко над 70, не е дърт на Библия, както се казва, физически е абсолютно здрав, но никога не е пътувал сам трансконтинентално, не говори английски език добре и съществува реална опасност да се обърка на летището за прекачване. Самото летище още не е ясно кое е, ще го избираме когато видим дали по маршрута (CGK - FCO) някой не предлага нещо повече от другите в тази посока. Близкоизточните авиокомпании не пишат нищо конкретно за такъв общ случай на сайтовете си и ще трябва да се свържа с тях директно. В интернет като цяло информацията е оскъдна, почти липсваща и без конкретика.

Ще бъда благодарен за всякаква полезна информация по случая. Пак казвам - лично ще се свързвам с авиокомпаниите, а може би и с някои летища, така че ако има интерес по темата - ще споделя какво съм научил.

Връзка към коментар

Щом ще пътува трансконт., значи е нормална авиокомпания. Влез в раздела за управление на резервациите с неговия ПНР и име и изискай помощ някъде при резервирането на места и храна трябва да е - ще има земен стюард/стюареса, който ще го вземе от единия самолет и ще го заведе до другия.

Чувал съм, че тези помощници предпочитат хората, които придружават, да използват стол за хора с намалена подвижност, защото им е по-лесно да ги направляват. Особено когато имат и езикова бариера. Би било хубаво да обясниш на пътника, че това не е нещо лошо, страшно или злепоставящо - просто хората се опитват да си вършат работата...

Ако случайно авиокомпанията не е включила тази опция за резервиране онлайн, просто им се обади... Или се обади в туристическата агенция, която е направила резервацията - те могат директно да заявят асистенция. :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Много ти благодаря! Засега нямаме резервация, но задължително ще последвам съвета ти :) Човекът е много разбран и ще изпълни това, което му поръчаме.

Връзка към коментар

Със помощта няма да има проблеми предполагам.
Вчера питах на Heathrow как процедират служителите в такива случаи, просто от любопитство, преди дори да видя темата и те ми казаха, че по принцип ако се резервира Special Assistance / Mobility Assistance, понякога помагат ненужно и на хора с техния шопинг, което не е много в реда на нещата, защото те са там за да помагат на мобилно затруднени пътници, а не на дами с 20 торби шопинг от мола, но веднъж изискана помощ от авиокомпанията, по принцип, те не отказват на никого, а особено в ЕС. Иначе, ако не е представено като mobility Assistance изискването за помощ, а като ескорт, която услуга е предназначена точно за неориентирани пътници, дамите с шопинга от по-горе и т.н., някои летища имат частни фирми подизпълнители, които ще ви вземат бая пари за същата услуга, така, че според мен, представете случая като Mobility Assistance, колкото и неправилно да е.
И само едно уточнение - стюардесите не водят пътника никъде, те просто го извеждат от самолета и го предават на наземният персонал, който има грижата да му помогне да премине паспортен и митнически контрол, да си вземе багажа и да го изпратят до точка за посрещане или да го съпроводят до другият вид транспорт, с който пътника ще се придвижи по натам. Предполагам, че ако човекът не е добре с езика, просто може да му напишете на едно листче на Английски, че пътника трябва да бъде трансфериран от полет XXX на полет YYY и това е. По принцип наземният персонал не комуникира много със стюардесите при прихващането на пътника и ще е добре да има всичко написано, за да няма излишно объркване, ако по някаква причина, стюардесите не предупредят човека който го поема, че пътника не владее Английски.

Тези съвети са валидни за Европа и може да важат в различна степен за Азия, така, че по-добре направо питайте авиокомпаниите и началното летище.

Редактирано от djgeorgie
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.