Прескочи до съдържание

Зимен уикенд в Атина


Препоръчани мнения

Преди да продължим разходката, Джейми задава контролен въпрос: „Има ли някой вегетарианец или веган?“, и след като  никой не дава положителен отговор,  заключва: „ОК, значи отиваме на правилното място!“.  
А „правилното място“ се оказва Централният атински пазар. Бързо разбираме смисъла на въпроса, след като се озоваваме между сергиите, пробивайки се път в тълпата пазаруващи хора. Продавачите викат, хвалейки стоката си, а наоколо цари изобилие на месо от всякакви видове животни, във всякакви разфасовки.

20190119_115934_V.thumb.jpg.e93a959ca6a82a9ba0ad44d70a423438.jpg20190119_115857_V.jpg.1fd5998a892d5b700d3c163ec2a43c6f.jpg

Още по-интересно става в следващата секция, където са рибите и морските дарове. И тук гръмогласни продавачи и огромно разнообразие.  Нормално за морска страна като Гърция.
20190119_120040_V.jpg.de20307f0f0cc15af88d030b14dadcec.jpg

20190119_120200_V.thumb.jpg.5eafc092fe5be7b6dcb25719d11ad626.jpg

 

Напускаме шумната суматоха на пазара и тръгваме по околните улички, надничайки в няколко магазинчета, които май също не са за вегани ...
20190119_120934.thumb.jpg.901812f423afc32df768399df202b78c.jpg

Някъде там Джейми дава първата препоръка за кръчма, като ни посочва едно стръмно стълбище, водещо под нивото на тротоара в някаква толкова невзрачна на пръв поглед дупка, че в първия момент се чудим дали не се  шегува, в изблик на някакъв специфичен ирландски хумор, който ние не успяваме да схванем. Оказва се че е съвсем сериозен, а последваща справка с Tripadvisor показва, че заведението има доста добър рейтинг.  Става дума за таверна Diporto  и се намира ето тук.

Продължавайки разходката се озоваваме пред нещо като сцена от коледен базар, което някак си не очакваме да видим точно тук. Това е детската кафе-сладкарница Little KooK, като украсата на фасадата се сменя според сезона и така около Halloween, например, декорът се състои от тикви и вещици, а сега, понеже е скоро след Нова година, все още се усеща коледното настроение.
20190119_121727.jpg.467f3e3aeec40849cd941428aa305a00.jpg

Уличките са тесни и живописни в един особен, буквално-преносен смисъл – навсякъде е живописвано с разноцветни спрейове и графитите някак естествено преливат от нашарените фасади направо върху паркираните коли. 


20190119_121838_D.thumb.jpg.67230e8577af70bddc2fb1e688f44e3c.jpg

Междувременно ми хрумва, че май прекосяваме точно квартала, в който Домосед ми беше препоръчал “да се изгубим“ – Псири.
Вървим нататък, а Джейми спира пред една леко  неугледна метална врата и иска да предположим какво има зад нея.

Avly-1.jpg.e2f14eaa59d8ea5e51c6af60c4b791e0.jpg
Никой не успява да отгатне и  той ни разкрива, че това е ресторант „Авли“ (αυλη гр.) - „Дворчето“ – едно от любимите му места за хапване, което препоръчва като автентично, нетурстическо заведение. Ако някой има желание да пробва, ето къде се намира - цък.   Джейми също така ни показа едно близко триъгълно площадче (цък) с няколко заведения, където вечер излизали местните и било готино.  

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 18
  • Браво 1
Връзка към коментар

Идва време да се насочим към емблемата на Атина – Акропола. Пресичаме площад Монастираки, 20190119_122138_V.thumb.jpg.3814212dfaa47f63609816462399619d.jpg

където група чернокожи младежи изнасят уличен концерт на всевъзможни импровизирани ударни инструменти и продължаваме нагоре покрай руините на Адриановата библиотека, които остават в ниското и се виждат достатъчно добре и от улицата, така че няма особен смисъл да се влиза вътре и да се плаща вход (4€ )
След още малко изкачване нагоре по калдъръмените улички изведнъж средата рязко се променя и сякаш вече не се намираме в гръцката столица … , а на някой от цикладските острови. Придвижваме се в индианска нишка из лабиринт от тесни улички, по които трудно могат да се разминат и двама души,  покрай миниатюрни бели къщури, накацали по стръмния склон
DSC09643.JPG.39aa733e34e8615f91584fd66bad352f.JPG
Вече сме понабрали височина и това предполага и хубави гледки надолу към града и към отстрещния хълм Ликавитос
20190119_125511_V.thumb.jpg.a96c2fb153c55318d8e5b79dda466fad.jpg


Това е квартал Анафиотика, една малка частица от Цикладите в сърцето на многомилионния мегаполис. Името идва от родното място на неговите създатели - съседния на Санторини остров Анафи. Обитателите на острова имали слава на добри майстори зидари и когато през 40-те години на XIXв.  крал Ото си поставя за цел да превърне новата столица Атина в модерен град, много зидари, дърводелци и други работници от Цикладите започват да прииждат в града, в търсене на препитание и по-добър живот.  Преселниците решили да се заселят в подножието на Акропола – може би и защото мястото приличало на части от техните острови.  По онова време не било разрешено да се строи по хълма на Акропола, но пък имало закон, останал от османския период, според който ако някой успее от залез слънце до изгрев да построи и завърши къща изцяло, имотът остава негово притежание и не може да се събаря и така жителите на Анафиотика изградили домовете си.

Голяма част от оригиналното селище е разрушено през 1950г. поради археологически разкопки и понастоящем там са останали само 45 къщи, повечето от които се обитават от потомци на първите преселници.
Препоръчвам на всеки, който минава наблизо, да посети този малък, спокоен оазис, изолиран и много различен от оживения квартал Плака по-долу.

 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 18
  • Браво 1
Връзка към коментар

Около 1 часа следобед, след повече от 3 часа обикаляне, стигаме близо до входа за посещение на Акропола и  разходката с Джейми отива към своя край, а той ни пита:  „И нали знаете какво ще има утре?“. Ние сме в неведение какво има предвид и повдигаме рамена, а нашият гид обяснява, че във връзка с договора за името на Македония и по повод предстоящата му ратификация в гръцкия парламент, за следващия ден – неделя – са обявени протести и голям митинг на площад Синтагма и съответно центъра ще бъде блокиран и се очакват проблеми с транспорта и въобще придвижването. А, на въпроса ми  в кои часове се очакват протестите и митинга, за да си съобразим програмата, получавам отговор, че вероятно ще са през целия ден. А такааааааа-а-а, а аз предвиждах да отидем да видим голямата смяна на караула пред Парламента, която се състои всяка неделя в 11 часа, но Джейми направо ме отрязва: „Forget it!“  Е, може би някой друг път…Получаваме последни полезни съвети, а също насоки за подходящо място наблизо, където да поседнем за по една бира, защото вече сме поуморени и доста ожаднели. Всички са доволни, благодарим на Джейми за тура и начина по който ни представи града, взимаме си довиждане и се настаняваме да отдъхнем в препоръчаното заведение - време е за бира! 

20190119_131534.jpg.a3a40e959a986569c01a986be0a7a863.jpg

Докато  жадно поглъщаме студения Myphos, вече се настройваме за следваща (и най-съществена) част от програмата – посещението на символа на Атина (ако не и въобще на цяла Гърция) – Акропола. Обсъждаме, че посещението в зимния сезон си има доста предимства – първо, че е доста спокойно и няма туристически тълпи (на касата пред нас има двама човека); второ – представям си какво ще е катеренето нагоре, когато всичките камънаци и белият мрамор са напечени от слънцето в по-топлите сезони, докато ние имаме лукса на много приятните за това упражнение 14-15 градуса; и трето – през зимния сезон билетите за вход струват 10€, вместо 20€.  

Потегляме нагоре по хълма и минаваме покрай театърът на Дионис, където за първи път са поставени творбите на Софокъл и Аристофан. Театърът е събирал 17 000 зрители, но голяма част от него е разрушена, и от това, което е запазено, не може да се усети истинският му мащаб.
Отпред, на парче бял мрамор, стои като на пост един дългокосмест красавец (или може би красавица) който охотно  позира  за снимки като поредно доказателство, че освен всичко друго, Атина и е и царство на котките – те са навсякъде - по пазарите, улиците, площадите, сред древните руини, а вероятно и в домовете на атиняните.
DSC09649.JPG.c0186c339ef32348d9fcb0062995c78c.JPG

По-натам пътеката ни води над Одеона на Ирод (Херод) Атически,  който е от римско време. При изграждането е използван максимално релефът не естествения терен. Предполага се, че е имал дървен покрив изработен от кедър. Размерите са внушителни, а сигурно и акустиката е добра, но не си слиза чак долу за да проверим.
20190119_144037_V.thumb.jpg.ad1a873b36a5704708ec17068f865730.jpg

 

Ето че достигаме най-високата част на хълма и преминаваме през Пропилеите – преддверието към Акропола, в дясно остава елегантният малък храм на Атина Нике,

20190119_144426_V.thumb.jpg.ded99773b9cb45f40a85d6738bbbf83e.jpg
а пред нас е величественият Партенон.

Винаги има една особена емоция и вълнение, когато човек се озове за първи път близо пред нещо, което е виждал толкова много пъти на картини, снимки, филми, нещо, за което е чел и учил. Също така винаги е малко разочароващо, когато обектът, който разглеждаш, е опасан със скелета, а тук-там стърчат кранове и друга подобна техника. Няма как обаче – все пак има нужда от поддръжка, реставрация и консервация. Обикаляме бавно и се опитваме да си представим на мястото на крана в средата колосалната 12-метрова статуя на Атина Партенос, изработена от слонова кост и злато, дело на прочутия Фидий.
После се обръщаме на север, където е изящният Ерехтейон и там вече възприятието е по-различно и веднага се усеща контрастът – от една страна Партенонът с пълната симетрия, с мощните колони и мъжествения дорийски ордер и от друга – асиметрията на Ерехтейона, с елегантните йонийски колони и грациозните кариатиди на южния портик.


20190119_145716_V.thumb.jpg.23317fb81169e6f4064bd805949a5d36.jpg

 

DSC09653_4_tm_sm.jpg.5a81378b475391252314b02dd68ebf7e.jpg
 

Продължаване до площадката в източната част на хълма, откъдето се откриват хубави гледки към града и човек може да добие реална представа за мащабите на гръцката столица – време е за няколко панорамни снимки.
20190119_150221.jpg.dafe91fe1addfdaa7d24402da79f5bc9.jpg20190119_150004.jpg.fab14d87980573203b10d2e277886797.jpg

 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 18
  • Браво 4
Връзка към коментар

Минава 4 часа́ следобед и след като приключваме с разходката по Акропола, се насочваме към съседния хълм Ареопаг (хълм на Арес), а кратка справка с maps.me ми показва, че всичко се нарежда много добре, защото хотелът ни се намира точно в подножието на този хълм, а ние вече сме порядъчно уморени и идва подходящо време за настаняване.
Обикновено избирам настаняване като отчитам най-вече цена и прилична локация, като въобще не ме притесняват и по-спартански условия и липса на каквито и да е екстри, стига да е чисто. В този случай обаче, предвид че резервирах точно около „черния петък“, реших да погледна за вариант с някой малко по-готин хотел и да пробвам купоните за намаление на
Expedia. E, не се получи с онези за 90% намаление (там само факири като Матеев успяват), но с малко късмет успях да хвана купон за -50% , като избрах hotel Thisio, стаята излезе £29. Местоположението, както стана дума, е отлично – на една почти пешеходна улица в приятен квартал в сърцето на Атина, на 5мин. от спирка на метрото, близо до Акропола, стаите са приятно и елегантно обзаведени в минималистичен стил и всички имат гледка към Акропола – какво повече му трябва на човек. 
Регистрираме се на рецепцията, където ни посреща симпатична девойка с още по-симпатичната реплика „you are lucky today …“, защото свършили стаите и се налага да ни настанят в апартамент с тераса. Е, няма да се дърпаме или оплакваме! Настаняваме се и   посядаме на терасата, откъдето имаме наистина приятна гледка.

20190119_160358_V.thumb.jpg.ecee5a094ae4f4d3d9dda879b5b98726.jpg


Както показва и справката с приложението на смартфона – изминали сме около 20км. и затова логично следва малко почивка. 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 19
Връзка към коментар

Нямаме специални планове за вечерта, така че излизаме на безгрижна разходка  из околните квартали Монастираки, Плака и Псири. Кръстосваме без посока в някакво брауново движение, а заведенията по малките улички и квартални площадчета постепенно се пълнят с хора – събота е все пак. Тук-там се открива и поглед към Акропола, който, разбира се, е хубаво осветен и блести в нощния мрак като парче кристал върху черно кадифе. 

DSC09670_F.jpg.870031714f4ff06c9be678d4c4798f3e.jpg

Докато обикаляме, имаме и задача да си изберем място, където да хапнем. Добре, ама се започва едно чудене и аха да се спрем някъде …. и или намираме някакъв кусур, или решаваме да продължим и „да видим еййййй  това там - следващото“.  
Обаче започва да ми писва и така в един момент решавам съвсем импулсивно, че съм в настроение да слушам и музичка по време на вечерята и смело се насочваме към едно кръчме, от което се носят звуци на приятна мелодия и виждам двама музиканти, които свирят на живо. Въпреки, че заведението има малко вид на „туристическо“, решаваме да рискуваме и влизаме, защото не ни се обикаля повече пък и вече сме поогладнели и поожаднели. Тъй като времето е сравнително меко за сезона, пък и са поставили от онези, тротоарните печки, сядаме на външна маса, отпред.  За поръчката не се чудим много и ето, че бързо сме се обзавели с дзадзики, гръцка салата и узо.

20190119_202150_V.thumb.jpg.a603e0509fc797bd01d4ae4c6d388aa0.jpg
 

Няколко глътки "Пломари" по-късно , светът вече изглежда една идея по-хубав. Я мас! Междувременно установявам, че музикантите се справят много добре – пеят и двамата,  единият е свири на китара, а другият – на бузуки и изпълняват гръцка музика, но не от онзи чалга-тип, известен в близкото минало сред широката родна общественост като „гръцко“ („сръбско“). Освен това импровизират, вкарват и някакви джаз-елементи, чак се учудих, че свирят в кръчма.
Междувременно идва и основното – лавраче на скара, което е перфектно, ама то и какво може да  ѝ се сбърка на риба на скара.

20190119_203104_V.thumb.jpg.9cae9da0ec4092dbcf2b0a25acf92fe9.jpg

За специалистите-чревоугодници и кулинари от форума изборът може да се стори банален и семпъл, но аз по принцип съм си доста злояд, не съм много по експериментите и предпочитам по-утъпкани кулинарни пътеки. 
Явно привлечен от аромата, до масата идва да ни прави компания едни черен симпатяга, овладял  до съвършенство „погледа на когото не можеш да откажеш“  и успешно си спечелва една лаврашка опашка.

DSC09664.thumb.JPG.ed67f258235c9a01a24a5181760a7800.JPG

 

А ние си допиваме винцето и вече сити и доволни от нашия първи ден в гръцката столица се прибираме към хотела, който е на на 10-тина мин. пеша.

 

 

 

(  Следва: 2-ри ден в Атина )

 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 19
  • Браво 3
Връзка към коментар

Чета и попивам, заминаваме за Атина на 7-ми март. При нас 8-ми март се оказа официален почивен ден и решихме, че Атина е идеална за дълъг уикенд. Хем да разгледаме малко, хем да се постоплим малко. Ще го караме малко Σιγά Σιγά тоест яваш-яваш, ама по гръцки. В общи линии нищо не съм подготвила по-подробно. Хотелът ни е до метро станция Монастираки и единствено знам как да стигна до него от летището. Естествено сме "чували и виждали" Акропола, Партенона и т.н., ама друго си е да го прочетеш подробно и супер увлекателно написано от магеланец.

@Фичо, не знам за корени квадратни, ама си скрита "литературна лимонка". 🤗 Чакам продължението...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Еха, спечели ме с кристала и кадифето. Благодаря за сводката! Заминавам другия уикенд, програмата ми е готова отдавна и чак позабравих някои неща, та се върнах да прочета отново практическата информация. Така попадам на темата ти и без да се усетя, почвам да си водя записки. Е, гладни няма да останем 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 3 години по-късно ...

Много благодаря за полезната информация, която намерих тук. Ако не е проблем, ще добавя няколко полезни съвета за бъдещи пътешественици 🙂

 

 Относно Акропола - силно препоръчително е да се закупят билети предварително. Дори в края на месец октомври има сериозни тълпи. За вход без гид най-добре от официалния сайт https://etickets.tap.gr/ , а за билети с гид обикновено избирам от https://www.getyourguide.com/  За билетите без гид, ако са закупени предварително се минава директно с проверка на QR кода от потвърждението на резервация, а не се чака на опашка. Акрополът има няколко възможни входа, но най-удачно е да не използвате най-известния първо защото там има винаги много хора. По-добре да се използва входа, който е музея на Акропола и който е на 120-150 м от спирка Acropoli на метрото. Тук има подробно видео https://youtu.be/lF8dY35stBU  и споделям мястото на този по-непопулярен вход https://goo.gl/maps/TNA4ze5KWdWWZfdF7 

Ако закупите комбинирания билет, имайте право да посетите още 6 архитектурни обекта в рамките на 5 дни - Древна агора, Римска агора, библиотеката на Адриан, Олимпиейон, Керамейкос, училището на Аристотел [Ликейон]. Ако посещавате Акропола и Древна агора със сигурност по-добре да се купи комбинирания билет, тъй като само тези два входа са колкото цената на целия комбиниран билет. Имайте предвид, че всеки обект имате право да бъде посетен само веднъж. Това също включва и склоновете на Акропола, които са с един вход за самия Акропол. Склоновете на Акропола включват Одеон на Ирод Атик и Театър на Дионис, ако веднъж влезнете да разгледате Акропола, не можете след това да се върнете да ги доразгледате тях. За посещението на Акропола със сигурност си носете много удобни и здрави обувки. Не мисля, че в дъжд или при много силни температури е подходящо да се посещава. Опитайте се да отидете възможно най-рано или в късния следобяд и се мажете със слънцезащита, тъй като когато си тръгвахме към 10:30 ч вече имаше толкова много хора, че се губи радостта от посещението. Акропола и Древната агора са най-интересните от обектите и са най-посещавани. За Древната агора не забравяйте да разгледате и музея, който се намира на втория етаж на Стоа на Аталос - има доста от нещата, които са в музея на Акропола, но можете да ги разгледате по-спокойно и без много хора https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g189400-d198754-Reviews-Stoa_of_Attalos-Athens_Attica.html 

Билетът за Акропола не е включен за Музея на Акропола, който се купува отделно. Сайтът за него е тук: https://www.theacropolismuseum.gr/ 

Археологическият музей на Атина също е много интересен, трябва да му отделите поне 2ч, за да го разгледате. Тъй като има много зали е хубаво да се следват жълтите стрелки по пода, за да не се пропусне нещо. Билети от тук https://www.namuseum.gr/en/episkepsi/ може да се купят и на място, в слаб сезон нямаше проблем с бързото взимане на билети. След разглеждането на музея може да посетите и кафето на музея, чиито вход е откъм 1вия етаж на музея (не излизате от самия музей), не е нищо особено като обслужване или храна, но атмосферата е приятна https://www.visitgreece.gr/inspirations/museum-cafes-in-athens/ Музея на Акропола също има кафе с доста впечатляваща гледка, но не мога да кажа мнение. 

В момента - октомври 2022 г. Олимпиейон или Храмът на Зевс е в процес на реновация и почти целия е в скеле, но ако време и-или възможност може да се посети. В google maps можете да видите снимки как изглежда https://goo.gl/maps/FZoZH5KVcqo3TSdX8

За Керамейкос мога да кажа, че при свободно време може да се посети. Най-интересната част, заради която си заслужава, са мемориалните гробници, които са намират от входа наляво. Тоалетната не работи, понеже музеят към обекта е в ремонт. 

Катедралата на Атина също може да се посети https://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g189400-d524626-Reviews-Metropolitan_Cathedral_of_Athens-Athens_Attica.html и беше интересна, входът е безплатен. Друга интересна забележителност е Църква Капникарея в самия център, безплатен вход, за съжаление не е в много добър вид. 

За обща полезна информация от рода как да се купи билет от машина, места за разглеждане, както и транспорта и придвижването от летището до града използвах тези клипове https://www.youtube.com/channel/UCTERUm1xO4qOqkO33YPbUWg/videos 

Опциите за транспорт тукhttps://www.oasa.gr/en/tickets/prices-of-products/#ticketplane ако сте за 72часа и ще ползвате градски транспорт в града, най-полезен е 20 евро билетът, който важи за 72 часа неограничено пътуване плюс 2 пътувания от-до летището. Метрото от летището се движи до 23:30 ч вечерта и след това има денонощни автобуси, които са претъпкани и не много приятни, а и пътуването трае 1ч, но единствената друга опция е такси, което вечер е ~50 евро. На спирката на автобуса извън летището има автомати и бутка, която работеше дори в 1ч през нощта и там нямаше хора, но от бутката се продават билети само с плащане в брой. 

Относно пътуването ДО летището имайте предвид, че не всяко влакче пътува до летището обикновено е през 20-25 минути. Повече информация можете да намерите тук https://stasy.gr/en/timetables/line-3/ от AIRPORT TIMETABLES 

 

Относно храната ще споделя някои лични впечатления. Най-хубавото от посетените места беше едно заведение до Археологическия музей (работи и в неделя) https://g.page/atitamos?share и след него https://g.page/Lithos_Tavern?share (според мен не беше толкова традиционно колкото гръцки фюжън, но пак беше много вкусно) и за бързо и удобно хапване https://goo.gl/maps/tv15MJ8WakhFR8xeA ( може би не беше най-доброто, но пак ми хареса ) 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 8 месеца по-късно ...

Ако за някого е интересно и полезно, прилагам списък със 148 заведения, барове, кафенца в Атина. Няколко съм пробвала, други са от блогове, списъци, taste atlas и foursquare. https://goo.gl/maps/PFFSzRJjyiBFr1cL8 

 

 

 

 

 

 

Screenshot_20230629_174035_Swarm.jpg

Screenshot_20230629_174049_Swarm.jpg

Screenshot_20230629_174129_Swarm.jpg

Screenshot_20230629_174254_Swarm.jpg

  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 4 месеца по-късно ...

@Duke виж тук само  какъв златен списък има от 148 бара !
 

Някой може ли даде малко акъл назаем ? Пристигам подпийнал в Атина на 14.01 в 16.00ч , дилемата ми е дали да хващам веднага полет за София в 17.30ч ( на отделни билети ) с нощувка в София вечерта или нощувка в Атина ( до летището има Софител ) , и да взема сутрешният полет за София в 08.30ч на следващата сутрин, след което трансфер към провинцията …

 

 

@darinamarinova линка с баровете май се е счупил 🤨

Връзка към коментар

@stanislavpp Извинявам се, прехвърлих ги към друг списък, обещавам, че до другата седмица ще добавя и другити - в момента са 79 места, ето тук  https://maps.app.goo.gl/SfgRxrA3yEVJ2iMt9 

Без да си питал, Атина е страхотен град. При мен така се получи, че приятелката, с която щяхме да заминаваме, й забраниха да си взима отпуска, но тъй като билетите бяха с най-евтината тарифа на Aegean и без право на смяна, тръгнах сама. Изкарах си супер 3 дни, Атина е постоянен купон - бих те посъветвала да се пуснеш към града. Хотелът ми беше точно до спирка Monastiraki, до късно вечер всичко е отворено, голям купон се вихри и нямаше никаква опасност 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодаря , посещавал съм преди  Атина - а сега се двоумя за нощувка предвид краткият престой и това, че съм соло, както и единият час до центъра  в посока от/до летище .

 

 

тийзър на “апартамента” от предстоящият полет 😊 :

IMG_2034.jpeg.f49614ea1c0363ccaa4229d9afce56ae.jpeg

 

 

IMG_2032.jpeg.51de026e75d8d2a5108ffeb563e23a47.jpeg

 

IMG_2033.jpeg.45a214f828e01d9f60e254e833eb4c03.jpeg

  • Харесвам 3
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 11 часа, stanislavpp каза:

@Duke виж тук само  какъв златен списък има от 148 бара !

Аз продължавам да считам Атина за най-подтискащата, почти на 100% урбанизирана, скучна и мръсна столица в Европа, но това си е мое лично мнение. Относно баровете и нощния живот не мога да кажа нищо. Бяхме на концерт. Гръцката публика е абсолютно неадекватна. Въобще Гърция няма как да ми стане любима дестинация. Ето, буквално онзи ден се връщаме от кратка обиколка на Пелопонес. Ако не е природата, забележителностите и храната, хората там не могат да ме спечелят. Дори градчета като Монемвазия и Напфлио изглеждат като втора ръка италиански заради обитателите си и техния манталитет... 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...
На 16.11.2023 г. в 19:02, Бохо каза:

Здравейте,

До десетина дена тръгвам да поскитосвам с колата из Гърция. Търся един човек за компания. Горивото и шофирането е за моя сметка. 
 

Пишете на лично 🙂 

Вчера се прибрах от Истанбул. Още същата вечер букнах хотелчето в Атина. Двама души за две нощувки плюс закуски = 94 евра. Прилагам снимка на местоположението на хотела. Чуеко от хотеля ми писа, че пред сградата мога да паркирам бубуто на улицата, но имало и платен паркинг за 10 евра на ден.

 

Хубавото е, че е на един г@з място от партенона.

 

Кат се завърнем от Гръцкос, ще кача снимки и ще напиша малко вчепетления - ако е рекъл господ де.

 

Тъй ще е тя, туй ще е то … засега!

 

 

 

 

IMG_1028.png

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Бохо каза:

Вчера се прибрах от Истанбул. Още същата вечер букнах хотелчето в Атина. Двама души за две нощувки плюс закуски = 94 евра. Прилагам снимка на местоположението на хотела. Чуеко от хотеля ми писа, че пред сградата мога да паркирам бубуто на улицата, но имало и платен паркинг за 10 евра на ден.

 

IMG_1028.png

Да знаем къде да не ходим викаш 🙂

В Атина има една такава специфика, че може да е на центъра и да е много зле. Гаранция, че са дошли скоро с лодките ...

image.png.c809a28508a357874438691bc7266d94.png

  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 31 минути , jorocontrola каза:

Да знаем къде да не ходим викаш 🙂

В Атина има една такава специфика, че може да е на центъра и да е много зле. Гаранция, че са дошли скоро с лодките ...

image.png.c809a28508a357874438691bc7266d94.png

Аууу, 🙂 Хич ми не е честно казано, защото след Истанбул - НИЩО не може да ме уплаши. Плюс това аз съм си мърльо по природа и съм свикнал на по-занижена хигиена.

 

Е виж, ако под леглото ми хлебарки си правят парти - ще ми е неприятно.

 

Благодаря за стрийт вюто!

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 8 месеца по-късно ...
На 27.02.2019 г. в 20:08, Фил каза:

Не обичам да пиша съчинения. Още от 5-ти клас 2-рия срок, или от там когато започва писането на съчинения в училище. Винаги ми е било мъка. Друго си е математиката – корен квадратен, уравнение, намерете х, 5 тръби пълнят един басейн, две го изпразват … - решаваш си задачките и – готово! Пей сърце! А съчиненията – мъ-ка!
Та и с пътеписането така. Пък и като се сетя какви забавни и сладкодумни пътеписатели си имаме  във форума – това Домосед, това macf1an, това ivooo, това … (да не изреждам повече, че ще пропусна някого) и направо ми идва да върна перото на гъската, както беше казал някой, забравил съм вече кой.
Обаче магеланец ме помоли за някакви препоръки във връзка с негово предстоящо кратко посещение на Атина и аз обещах  да драсна някой ред, придружен с малко снимки и малко информация, която, надявам се, би могла да е от полза за тези, на които предсоти посещение на гръцката столица. 
А това беше преди почти 4 седмици и @Таньо сигурно вече (с пълно право) ме смята за голям несериозник …
Та така последния уикенд – меня Муза посетила  - и тъкмо седнах да пиша - посетила, так немного посидела и ушла!  Но нали започнах, трябва да довърша, пък и съм обещал на Таньо.

Къде резервира free tour-a?

Връзка към коментар
преди 12 минути , Madonna каза:

Къде резервира free tour-a?

Тъкмо да кажа, че от преди 5г. нямам спомен, но случайно открих в архива откъде съм букнал:
https://www.athens-free-tour.com

Ама то доста вода е изтекла от тогава - повече от 5г.  :wink:

Връзка към коментар
преди 1 минута , Фил каза:

Тъкмо да кажа, че от преди 5г. нямам спомен, но случайно открих в архива откъде съм букнал:
https://www.athens-free-tour.com

Ама то доста вода е изтекла от тогава - повече от 5г.  :wink:

Много ти благодаря, че ми отговори. Чета от 2 часа различни пътеписи във форума и се чудя какво въобще бихме искали да видим на 38 С  следващата седмица....Ще се напънем за обиколката обаче...

 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.