Прескочи до съдържание

Дребни трикове и съвети за по-добри снимки


Препоръчани мнения

Публикувано:

Айде, една по-лекичка тема, че като се разпрострях с ония ми ти фермани :) Дайте тук да съберем основни и лесни за прилагане, дори от аматьор трикове, които могат да направят фотографиите ни по-качествени. 

 

Ще започна с най-основното, което всеки го знае: Не снимайте срещу слънцето

 

Когато снимаме срещу слънцето обекта, който заснемаме излиза тъмен, просто като контур. Сенника на обектива и светкавицата могат да помогнат в много редки случаи, но като цяло е загубена кауза. 

 

Ще допълвам...

  • Харесвам 5
Публикувано: (редактирано)

Ммм контражур ,понякога стават страхотни снимки.

 

;)

 

П.П.

Фотографски трик за снимане ,когато източникът на светлина е зад фотографирания обект.

Редактирано от theo
  • Харесвам 4
Публикувано:

Ммм контражур ,понякога стават страхотни снимки.

 

;)

 

П.П.

Фотографски трик за снимане ,когато източникът на светлина е зад фотографирания обект.

 

Стават, ма тук идеята е да го държим просто :)

  • Харесвам 2
Публикувано:

Е тъй де ,държиш фотоапарата и снимаш. Малко е въпрос на усет и може би малко опит .Понякога става и без да искаш.

:huh:

 

Айде за пример :затъмнение когато Слънцето е зад Луната.

Публикувано:

А моите трикове, не че съм голям фотограф :) са, че винаги гледам ако е възможно да има повече цветове в кадъра. Да има контраст, а себе си обличам в по-ярки тонове. Става много добре. Ако съм в червено или бяло, на фона на зелено е супер. Почти винаги сме заедно с дъщеря ми и се съобразяваме с облеклото.

Предполагам, че това се знае от повечето хора, но реших да драсна.

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Ще започна с най-основното, което всеки го знае: Не снимайте срещу слънцето

Имам няколко много любими снимки на децата на морето, снимани срещу слънцето.

 

Да, децата са като контур, но точно това ми харесва! :)

Редактирано от но нейм
Публикувано:

Дребни трикове и съвети за по-добри снимки:

 

Когато снимаш ,гледай да не се вижда сянката ти.

Когато снимаш ,гледай да не ,,отрязваш,, краката на този когото снимаш.

За останалото има фотошопинг.  :download:

Публикувано:

В тази  тема не виждам нищо за "правилото на третините". Най-общо казано:

 

  • старайте се хоризонтът да разделя снимката в отношение 2:1 или 1:2, а не 1:1;
  • по-голямата част от снимката нека бъде за тази част, върху която искате да акцентирате - ако снимате кит в морето, нека морето заема 2/3. Ако снимате самолет - нека небето заема 2/3 от снимката;
  • старайте се обектите, върху които искате да акцентирате, да бъдат на мислените линии, които правят от снимката матрица 3х3 - с други думи не слагайте роднините и приятели в средата на кадъра, а на 1/3 от него
  • ако сложите акцента на пресечната точка на вертикална и хоризонтална линия от горната матрица, ефектът ще е още по-добър :)
  • Харесвам 8
Публикувано:

 

В тази  тема не виждам нищо за "правилото на третините". Най-общо казано:

 

  • старайте се хоризонтът да разделя снимката в отношение 2:1 или 1:2, а не 1:1;
  • по-голямата част от снимката нека бъде за тази част, върху която искате да акцентирате - ако снимате кит в морето, нека морето заема 2/3. Ако снимате самолет - нека небето заема 2/3 от снимката;
  • старайте се обектите, върху които искате да акцентирате, да бъдат на мислените линии, които правят от снимката матрица 3х3 - с други думи не слагайте роднините и приятели в средата на кадъра, а на 1/3 от него
  • ако сложите акцента на пресечната точка на вертикална и хоризонтална линия от горната матрица, ефектът ще е още по-добър :)

 

 

Като  се използва и правилото за златното сечение т.е. страните на фотоснимката са съотношение 3 към 2 .

 

И фотографията започва да става изкуство.

 

 

:)

  • Харесвам 1
Публикувано:

Ето графично изобразеното от akair, само за повече яснота :) Гледате централния обект, който снимате да е във зелените точки:

 

ruleofthirds.jpg

 

Например ето така:

 

ruleofthirds.jpg

  • Харесвам 2
Публикувано:

Да не си помислите, че се заяждам, но ако горната кака се премести в средата на морето, какъв е проблемът и защо снимката да е по-лоша?

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Нормален въпрос, а възможният отговор се крие в това, което наричат "композиция".

Композицията се изучава в различни дисциплини и както се изучават принципите на композирането на музика в консерваторията, така се изучава композиция в изобразителните изкуства, в архитектурата, във фотографията и други области.

Така че съществуват (или поне са възприети) някакви правила, принципи и закони на които се подчинява композицията, въпреки че изкуството не е точна наука и тези принципи не би трябвало да се възприемат буквално и да се следват механично, а по-скоро да се прилагат пречупени през разбиранията и усещанията на всеки един автор,  независимо дали е гений-артист или обикновен любител...      .

Но това е много дълга тема ;)

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
Публикувано: (редактирано)

Просто снимката трябва да се увеличи леко,щото каката се ,,губи,, в контражура, а акцента е в/у нея и слънцето. И като се измести  кадъра леко в дясно и леко нагоре (повече небе, по-малко пясък) .

 

Ето я композицията.

 

Примерно.

 

:huh:

 

ПП

Всичко е въпрос на ,,виждане,,.

 

Все пак тук се коментирт по-лесни ,,неща,,

 

Като за начало е добре фотографа да не ,,отреже,, краката на каката докато я снима.

:) :) :)

Редактирано от theo
Публикувано:

Да не си помислите, че се заяждам, но ако горната кака се премести в средата на морето, какъв е проблемът и защо снимката да е по-лоша?

 

Въобще не се заяждаш и е уместен въпрос. Даже можеше по-добре да стане, защото каката така малко крие залеза. Но може да е творческо решение на фотографа, просто от първите резултати в google images :) Генерално като плеснеш обект в центъра е статичен. Погледа се застопорява директно върху него и не дава, така да се каже, на останалата част от снимката да диша. Поставяйки обекта вляво или вдясно може да внушиш движение във съответната посока и кадъра става по-динамичен. Опитах се да намеря по-приличен пример и ей в тая статия е добре обяснено с каякара: http://www.digital-photo-secrets.com/tip/2742/why-does-the-rule-of-thirds-work/ Има и приличен пример кога да се нарушава правилото, често в портретните снимки. Ето тук също е обяснено с примери: http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/rule-of-thirds.htm

 

По-лесно се представя като се замислиш за вертикалните обекти. Хоризонта да не го прекарваш централно през средата на снимката и да даваш половината снимка на небето, което често е скучно и безхарактерно, а да му оставиш горната 1/3. Ако пък небето е особено интересно може на него да му дадеш 2/3, а да отрежеш земята. 

  • Харесвам 2
Публикувано:

Коментирайки горния кадър - обърнете внимание на хоризонта.

Той е добре (понеже е вода) да е хоризонтален, имам предвид да няма 10тина градуса наклон, защото водата ще вземе да изтече :)

  • Харесвам 4
Публикувано:

Нещо за китове и морета ли става дума?  Тази снимка всъщност ми е донесла доста парички.  Сигурно защото тези, които са я купили, не са чували за правилото на третините.  Та мисълта ми е, че правилата освен да се цитират, трябва и да се асимилират и адаптират към конкретната ситуация.  Иначе става който го може - го прави, който не - учи другите.  Не става да се следват правила сляпо и не става да се обяснят с едно изречение или графика. 

 

Но щом такава е темата - да дам и аз едно, което намирам по-често валидно от това да не се снима срещу слънцето и то е да не се снима по силно пладне, когато цветовете изгарят и обемите се сплескват, а рано сутрин и привечер. Това със снимането срещу слънцето аз самата доста често го нарушавам. 

 

Няма такова правило, че червените цветове правят снимката по-хубава.  Oversaturated цветовете, обаче, наистина масово се харесват - не съм се задълбочавала какво е обяснението.  Затова и масово ни заливат oversaturated пейзажи, и новите телевизори фабрично идват с безобразно oversaturated цветове.  Първото нещо, което направих на новия ни телевизор, беше да видя сметката на фабричните настройки.  Но тази тенденция не е от вчера - майка ми така навремето си решила цветната задача на приемния изпит по архитектура без да използва червено и единодушието било преди да излязат резултатите, че ще я скъсат, защото как така без червено.  Не само не я скъсали, но и завършила архитектура с отличие.  Та така с правилата и тяхното прилагане. 

  • Харесвам 5
Публикувано:

....................................................................................... Не снимайте срещу слънцето...........................................................................

 

http://magelanci.com/uploads/a202032ea119c0903350e60d8defef67.jpg

 

Хм ...да не сме снимали срещу слънцето....

Пък с такава снимка почват дните на фотографИята.....

Хм....

 

^_^

  • Харесвам 3
Публикувано:

Правилото на третините е класика. Може би най-лесния начин да се подобри композицията като цяло... От друга страна съвета на theo за краката е основополагащ.  :P

Моят съвет е - гледайте да има добър фокус снимката, снимайте, когато светлината е подходяща /Ronne е уточнила кога/, следете хоризонта да е прав, а когато снимате портрет в близък план фокусирайте в очите.

  • Харесвам 3
Публикувано:

Изядохте ме за това слънце и за тия третини. Но пък поне има коментари и мнения и още съвети. Същевременно в другите теми, където изписах 3 страници и гледах да съм по-изчерпателен е суша. Та за това така по-простичко реших тук. Мислех си,че има много по-голяма полза, да се дадат базови упътвания за съвсем начинаещи, пък за всеки който иска да задълбае е ясно, че правилата са за да се нарушават. 

  • Харесвам 2
Публикувано:

Ако искате да постигнете подобен ефект, където лампите са като слънца в детска книжка:

 

331197_10151176790227965_1796005401_o.jpg

 

Необходимо е да затворите блендата до f/8, може и повече даже. Естествено, задължително със статив, защото експонацията става по-дълга тогава. 

  • Харесвам 7
Публикувано:

Употребата на светкавица. 

 

Масово хората злоупотребяват със светкавицата, като примерно снимат айфеловата кула от 150м, докато ефективността на малките вградени светкавици в камерите обикновено не е повече от 2-3м. В най-добрия случай светкавицата ще е неефективна, а в болшинството всъщност ще повлияе негативно на снимката, ако има някой кофти отблясък наблизо. 

 

За да не ме нападнете пак - има много креативни начини за използването на светкавица, ще се радвам някой по-опитен да сподели лесни и ефективни трикове, но като говорим за базово ниво според мен светкавицата трябва да се ограничи до кръчмарски снимки с приятели. 

Публикувано:

Вградената светкавица на сапунерка общо взето трябва да се използва обратно на това, което всеки си мисли. При ниска осветеност, ако снимате пейзаж няма никакъв смисъл, защото светлината няма да стигне толкова далече. Ако снимате нещо по-близо, светкавицата хвърля много кофти сянка и убива всякаква естествена светлина, която би направила снимката по-хубава. Ако снимате хора, тя ще освети само хората, а всичко отзад ще е тъмно.

Ако се стремите към нещо повече от снимка на маса, апарата на статив и светкавицата изключена би направила снимката по-интересна (да си има предвид обектите да не мърдат много, или пък ако мърдат да се включи като част от ефекта). 

Обратно, при снимане при силна светлина, но срещу слънцето, или когато слънцето е високо и хвърля сянка въху лицето е удачно да се пусне светкавица за запълващо осветление.

  • Харесвам 6

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.