Прескочи до съдържание

Франция за 10 дни - Бретан, Нормандия и замъците по Лоара


Roberto Baggio

Препоръчани мнения

Публикувано:

Здравейте, да не повярвате, но успяхме да се сдобием със сравнително евтини билети на Wizz air за Великденските и Майските празници за Франция. Плановете бяха съвсем други - мислехме за Испания, после мислехме за Италия, после за Австрия, Германия, че и Ирландия, но в крайна сметка отиваме във Франция, датите са 26.04.2019 - 06.05.2019. Пътуваме с дете на една годинка и това е първо посещение във Франция. Целите са Бретан, Нормандия и замъците по Лоара - каквото успеем да видим за времето, с което разполагаме. Четох доста във форума и вече имам някаква представа какво искам да видя и някакъв бегло изграден план, по който моля за съвети, предложения и критики.

 

Ден 1. Кацане в Бове около 16ч., вземане на кола под наем и тук идва първата чуденка. Искаме да видим градината на Моне в Живерни, но няма да успеем да се вместим в работното време на този ден. Първият вариант е да нощуваме в района и да я посетим на другия ден - идеи за място за нощувка? Вторият вариант е да пропуснем градината и да се отправим директно към Руан, където да имаме 2 нощувки вместо планираната 1 - какво бихте посъветвали - заслужава ли си толкова градината на Моне ?

Ден 2.Руан

Ден. 3. Etretat, после Honfleur и нощувка там.Тук идва следващата чуденка - предвид времето, с  което разполагам следва да избираме или да посетим Honfleur или Le Havre. Второто е част от Списъка на световното културно наследство на Юнеско, но пък от прочетеното във форума Honfleur ми се струва по-чаровно - какво бихте ме посъветвали?

Ден. 4 Mont Saint Mishel и St - Malo.Нощувка в St - Malo.

Ден.5. За този ден сме набелязали Dinan, Josselin и Vannes. Може би тук програмата ни е прекалено амбициозна - колко време да отделя за всяко едно от градчетата? Ако трябва да премахна едно от тях, кое да е то? Между Josselin и Vannes, кое да избера за нощувка?

Ден.6. Rochefort-en-Terre и Nantes.Нощувка в Nantes.

Ден.7 Набелязани са за този ден Chateau de Samur, Chateau d'Usse, Azay-le-Rideau и Chateau de Villandry. Не си правя илюзии, че ще успеем да ги посетим всичките, още повече с малко дете, за това моля за мнение кое си заслужава и кое да отпадне. Кои замъци са труднодостъпни с бебешка количка? Предвидила съм нощувка в Tours - заслужава ли си или има по-очарователни и китни места за  нощувка в района. Ще съм благодарна за всякакви предложения за нощувки в района на замъците - търсим нещо чаровно, но не прекалено спокойно ( да не затваря всичко в 8 вечерта). Ако не спим в Tours, струва ли си отделно посещение на града или може спокойно да го пропуснем?

Ден 8. Chateau Royal d' Amboise и Chateau de Chenonceau. Нощувка в Blois - тук въпросите са същите като за Tours - заслужава ли си или има по-очарователни и китни места за  нощувка в района? Ако не спим в Blois, струва ли си отделно посещение на града или може спокойно да го пропуснем?

Ден.9. Chateau de Chambord, Chateau de Cheverny. Тук първоначалната идея беше да спим в Orleans, но сега се замислям дали да не пропуснем Orleans и да нощуваме в Chartres, така ще успеем да хванем и вечерното светлинно шоу. Има ли нещо, за което много ще съжаляваме, ако пропуснем Orleans?

Ден.10. Разглеждане на Chartres по светло. Fontainebleau. Нощувка в Provins. За Provins успях да намеря много малко информация, освен че е част от Списъка на Юнеско, почти нищо друго. Ще съм благодарна за всякаква допълнителна информация.

Ден 11. Имаме няколко часа до полета, които може да запълним в Provis или пък, ако дадете някакви други предложения в околността на Provis или Бове.

 

Ами това е планът в общи линии, ще се радвам на всякакви съвети, предложения, критики и въобще всичко каквото се сетите, че може да ми бъде от полза. Моля да допълвате с всякакви исторически, културни и природни забележителности в района, стига  да са достъпни за хора с малко дете.

  • Харесвам 8
Публикувано:

Да дам малко мнение за някои от нещата (където съм бил или съм гледал какво има)

- за мен градините на Моне са крайно препоръчителни, може да се комбинират с La Roche-Guyon и Vernon за първата вечер и на сутринта на градините. После към Руан.

Le Havre - не точно това, което си представя човек за Франция. Мисля, че градът е "направен" на ново след Втората Световна Война в малко "соц. бетонен стил" (Following WWII, Le Havre's heavily damaged city center was famously redesigned by Belgian architect Auguste Perret. Today it features many landmark examples of reinforced-concrete architecture.)

- самото Бове си става за разглеждане. Катедралата е една от най-хубавите готически във Франция.

- Каен не е лошо място, ако може да се впише за 2-3ч.

  • Харесвам 3
Публикувано:

@Daniel Penchev, благодаря за помощта. Описанието ти за le Havre e точно това, което ми трябваше, за да го зачеркна от програмата. Ще те послушам за градината на Моне. За съжаление не виждам как да вмъкна Каен, но пък Бове може да се разгледа за няколко часа преди полета.

Публикувано:

Правил съм почти същото кръгче, но с обществен транспорт.

Блоа много ми хареса за престой, Тур също си струва...

  • Харесвам 1
Публикувано:

Като видях, че имате намерение да посетите Provins, не можах да се въздържа да не пиша - едно от любимите ми места във Франция е. Като влизаш е една нищо незабележителна равнина и изведнъж--La Tour César--невероятно впечатление! Стълбите са толкова тесни, че с голяма чанта трудно се качваш. За деца е инретесно - по стените прожектират истории. Църквата е много интересна сграда. Малко снимки:


 

P1010803.JPG

P1010783.JPG

  • Харесвам 7
Публикувано:

Живерни е невероятно място-затаяваш дъх, все едно си в картина на импресионистите; като ходихме в къщата на Моне имаше изложба на японски принтове, които е колекционирал и силно са му повлияли. 

Мон сен Мишел, ако можете да отидете вечерта след 20: 00 е най-добре да го почувствате, иначе тълпите по тесните улички са направо клаустрофобични. 

Според мен Ден.7, особено ака сте с деца, е малко в повече. В Chateau d'Usse има и восъчни фигури и е забвно за децата, Azay-le-Rideau е много красиво, понякога организират интересни изложби. Наблизо е и едно очарователно, заспало село Montresor, може да се разходете покрай р. Индр, многа е спокойно и приятно. Ако не сте страстни почитатели на замъци, виландри спокойно може да се пропусне. Любителите на градини го харесват.   Съвсем близа до Honfleur е Deaville с лек декадентски привкус.  Предстои ви страхотно пътешествие. Непременно пусни снимки като се върнете.

IMG_2844.JPG

  • Харесвам 8
Публикувано:
преди 11 часа, Ushakal каза:

Непременно пусни снимки като се върнете.

Благодаря за помощта, задължително ще се отчета.

  • Харесвам 1
Публикувано:

И аз да дам моите 2 цента по темата :)
1. Имайте предвид, че точно по това време (22 април - 6 май) е пролетната ваканция на учениците в Париж, а парижани мнооого обичат Нормандия 😉 Затова има възможност да има доста народ в района.

2. Като преждеизказалите се, потвърждавам, че Живерни си заслужава, не само заради къщата, а най-вече заради градината. Съветът ми е да отидете максимално рано, защото след това се изсипват рейсовете с китайски туристи.

3. Хавър е интересен от архитектурна гледна точка, ако обичате бетонни комплекси. Градът е напълно разрушен в централната си част през Втората световна война и построен наново след това. В по-периферните части има запазени къщи от началото на 19-ти век, но са сравнително малко. Така че, може да отпадне без проблем.

4. Освен Онфьор и вместо Хавър, може да отскочите и до Довил и да се разходите покрай плажа.

5. И в Тур, и в Блоа има какво да се види. Особено в Блоа, има замък с интересна фасада, съчетала 4 различни архитектурни стила и впечатляващо стълбище. Катедралата също е хубава (ако дотогава няма да ви е писнало от замъци и катедрали)

6. Провен е интересен, защото е средновековно укрепено селище, та може да се разходите по крепостните стени и кулата, както е писала Ushakal. Доколкото видях, имат и спектакли с демонстрация на дресура на хищни птици, средновековна история и езда, но са платени.

 

  • Харесвам 6
Публикувано:

@Роца много се надявах да се включиш. Предвид коментарите до тук Живерни твърдо влиза в програмата, както и Тур и Блоа. Орлеан отпада в полза на Шартър, освен ако не кажете, че ще е непростим пропуск.

Публикувано:

Франция е страна с много красиви малки селца и винаги, когато имам пътуване там, особено ако сме с рентакар,  правя проверка в сайтовете за най-живописните и красиви френски села. Ето няколко такива сайта - може да си подбереш според маршрута и времето с което разполагате:
цък 
цък 
цък

цък
 

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
Публикувано:
На ‎7‎.‎3‎.‎2019‎ г. в 8:23, Roberto Baggio каза:

заслужава ли си толкова градината на Моне ?

Абсолютно си заслужава да се види, и по няколко пъти през различните месеци, защото има и различни цветя. Ще бъдете в хубав период, ирисите са много красиви, езерото с лилиите също.

По празниците и уикендите има повече хора, предполагам през седмицата е по-спокойно, но при всички случаи рано сутрин ще има по малко хора.

 

На ‎7‎.‎3‎.‎2019‎ г. в 8:23, Roberto Baggio каза:

предвид времето, с  което разполагам следва да избираме или да посетим Honfleur или Le Havre. Второто е част от Списъка на световното културно наследство на Юнеско, но пък от прочетеното във форума Honfleur ми се струва по-чаровно - какво бихте ме посъветвали?

Honfleur, старото пристанище и рисувано от много от импресионистите. Има и много добри класни ресторанти. В Le Havre не съм била, само съм минавала покрай града, много е индустриален. От филми и снимки, градът и центърът изглеждат като град строен изцяло след войната. Промотират си една висока сграда, която е в списъка на ЮНЕСКО, но ако е на път и човек има достатъчно свободно време и е обиколил вече по интересните места наоколо, тогава си струва да види и това.

 

На ‎7‎.‎3‎.‎2019‎ г. в 8:23, Roberto Baggio каза:

Ден. 4 Mont Saint Mishel и St - Malo.Нощувка в St - Malo.

Не знам какъв ден от седмицата ви се пада Mont Saint Michel, дано не е уикенд или празничен, че тълпите са невероятни. Ние пристигнахме рано сутринта и пак имаше голяма опашка за манастира. Провери дали има опция за билети онлайн. Сутринта нямаше проблеми по тясната централно уличка, но след това стана задръстване от хора и полицаите трябваше да регулират и подканват как да вървят хората.

Не знам как е в момента там положението с паркирането на колите. Мисля, че имат отделен голям паркинг и шатъл. Когато бяхме ние се паркираше на пътя-дига, който води към Mont Saint Michel и сутрин е отлив. Имаше табели, че до мисля 17 часа, автомобилите трябва да бъдат преместени от там защото има прилив и ще бъдат залети.

 

На ‎7‎.‎3‎.‎2019‎ г. в 8:23, Roberto Baggio каза:

Ден.5. За този ден сме набелязали Dinan, Josselin и Vannes. Може би тук програмата ни е прекалено амбициозна - колко време да отделя за всяко едно от градчетата? Ако трябва да премахна едно от тях, кое да е то? Между Josselin и Vannes, кое да избера за нощувка?

В Josselin не съм била, така че за там не мога да се изкажа. В Dinan се намира най-фотографирана улица във Франция. Vannes е с много приятна атмосфера, има ресторанти, има какво да се види.

Снимки за да си избереш:

https://goo.gl/photos/K2oWES4vEQ8MBix4A

https://goo.gl/photos/CE4DAqJibpPvf2Q2A

 

На ‎7‎.‎3‎.‎2019‎ г. в 8:23, Roberto Baggio каза:

Ден.7 Набелязани са за този ден Chateau de Samur, Chateau d'Usse, Azay-le-Rideau и Chateau de Villandry. Не си правя илюзии, че ще успеем да ги посетим всичките, още повече с малко дете, за това моля за мнение кое си заслужава и кое да отпадне. Кои замъци са труднодостъпни с бебешка количка? Предвидила съм нощувка в Tours - заслужава ли си или има по-очарователни и китни места за  нощувка в района. Ще съм благодарна за всякакви предложения за нощувки в района на замъците - търсим нещо чаровно, но не прекалено спокойно ( да не затваря всичко в 8 вечерта). Ако не спим в Tours, струва ли си отделно посещение на града или може спокойно да го пропуснем?

От горе изброените замъци съм била само във Villandry https://goo.gl/photos/x7WgEiJUwvzzPMi8A градините са много красиви.

Ние нощувахме в Tours и от там правехме дневните турове. Градът е хубав има атмосфера, оживен е с много кефенета и ресторанти https://goo.gl/photos/MmE7dpSkNSwR69UY9

На ‎7‎.‎3‎.‎2019‎ г. в 8:23, Roberto Baggio каза:

Ден 8. Chateau Royal d' Amboise и Chateau de Chenonceau. Нощувка в Blois - тук въпросите са същите като за Tours - заслужава ли си или има по-очарователни и китни места за  нощувка в района? Ако не спим в Blois, струва ли си отделно посещение на града или може спокойно да го пропуснем?

В Blois пристигнахме по-късно и за малко изпуснахме работното време на катедралата, та като минаваме наблизо пак ще се ходи

https://goo.gl/photos/Tv73J1xPMrU8Qu4x6

 

На ‎7‎.‎3‎.‎2019‎ г. в 8:23, Roberto Baggio каза:

Ден.9. Chateau de Chambord, Chateau de Cheverny. Тук първоначалната идея беше да спим в Orleans, но сега се замислям дали да не пропуснем Orleans и да нощуваме в Chartres, така ще успеем да хванем и вечерното светлинно шоу. Има ли нещо, за което много ще съжаляваме, ако пропуснем Orleans?

В Chartres не съм била и ми е в ушлиста.

Слагам снимки от Orleans да добиеш представа как изглежда: https://goo.gl/photos/5P11n7ZpSCz14eYh7 https://goo.gl/photos/RpghiARwUi3RBfrp7

 

На ‎7‎.‎3‎.‎2019‎ г. в 8:23, Roberto Baggio каза:

Provis

За Provis не бях чувала, или пък ми е минало покрай ушите, но ето темата ти ми e полезна и ще се ходи там някой ден. 🙂 

 

Ако имате време отидете до катедралата в Beauvais https://photos.app.goo.gl/W6HkWgUbfC3RkZFa2

 

В момента рязко ми се доходи до Франция, то иначе постоянно ми се ходи. 

  • Харесвам 4
  • Браво 2
Публикувано:

Здравей и от мене @Roberto Baggio!

Ще нахвърлям няколко съвета,макар и разбъркано:

1.За ден 10 -сигурно си чела "творението" ми за Шартър и моят съвет е задължително да направите нощувка там.Орлеан е хубав град но е по-голям...и по-скучен.Ако все пак решите да отидете до Орлеан спрете на паркинга под катедралата.Не е евтин но е супер удобен.Разгледайте катедралата и къщата-музей на Жана Дарк.Разходете се из централните улички,пийте кафе и продължете нататък.Шартър е абсолютен фаворит/това е мое мнение/и е за предпочитане пред Орлеан.

2.Ден 8. Страхотен план! И Амбоаз и Шенонсо си заслужават всяка минута отделена за тях.Шенонсо задължително рано сутрин.Слънцето се пада срещу вас което не е добре за снимките,но поне ще има по-малко хора,а повярвай ми за Шенонсо това е от най-голямо значение.Амбоаз е замък който лично на мене много ми хареса.Градчето също е страхотно или поне частта около замъка.Искам да ти кажа,че в замъка почти нямаше туристи.Препоръчвам ти спане в Блоа.Кралският замък е супер а вечерното шоу е уникално.Блоа е симпатично малко градче,което съм сигурен,че много ще ви хареса.Тур е голям град и се бори като всеки такъв с ужасен трафик и задръствания.

3.Ден 7 . Ако решите да пропуснете някой от замъците запланувани за този ден то най-удачно ми се вижда това да е Азо-ле-Ридо,но все пак вие си преценете.Една подсказка за Сомюр.Понеже ще се движите само по южният бряг на Лоара,то задължително отидете на остров Офaр/Offard който е разположен в средата на Лоара и от който се открива уникална гледка към замъка Сомюр.

 

За съжаление за Нормандия не мога да помогна,но мисля,че ще успееш да сглобиш най-добрата програма за вас и детето.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 18 минути , krasen_denev каза:

.За ден 10 -сигурно си чела "творението" ми за Шартър и моят съвет е задължително да направите нощувка там.

@krasen_denev от твоята тема за Франция почерпих много вдъхновение! @zon и @Фичо благодаря за съветите, маршрутът започна все повече да се избистря.

  • Харесвам 4
Публикувано: (редактирано)
преди 11 часа, zon каза:

Не знам как е в момента там положението с паркирането на колите. Мисля, че имат отделен голям паркинг и шатъл. Когато бяхме ние се паркираше на пътя-дига, който води към Mont Saint Michel и сутрин е отлив. Имаше табели, че до мисля 17 часа, автомобилите трябва да бъдат преместени от там защото има прилив и ще бъдат залети.

Сега няма дига, а мост, по който се движат пешеходци,  шатъл бусове и файтони. Коли, каравани, автобуси спират на огромни паркинги на сушата - https://www.ot-montsaintmichel.com/en/acces/acceder-au-mont.htm  От паркинга през 10-15 мин тръгват шатълите / безплатни са/ , като има служители, които следят за трафика и ако има повече хора, пускат по-начесто шатъл.  Така че паркингите не са застрашени от приливите и няма нужда да се местят колите.

 

RUS_WEB_Mont-Saint-Michel-depliant-2019.pdf

Редактирано от Romana
  • Харесвам 3
  • 1 месец по-късно ...
Публикувано:

Здравейте, пътуването ни доста наближи и имам още един въпрос за Mont Saint Michel - доколкото разбрах от коментарите по-горе, то там винаги е много голяма лудница, та чуденката ми е относно придвижването с детето там. Имаме опция или да вземем количката или да го носим на ръце. С количката ще е доста по-удобно за нас, но не знам дали въобще терена и броя на хората позволяват придвижване с количка? Какво бихте ни посъветвали?

Публикувано:

Има много хора, уличките са тесни, настилката е камък...има много изкачване до катедралата. Не съм сигурна дали изобщо е възможно с количка. Ние бяхме с хлапе на 4 години и къде с носене на ръце , къде с залъгване да походи успяхме да се качим. Мястото е магично , дори да не стигнете до горе, ще ви останат спомени и гледки за цял живот. Да си изкарате чудесно !

  • Благодаря 1
Публикувано:

@Roberto Baggio, как навреме ми се явяваш, с твоето пътуване! Ще следя внимателно, че ще вървим по вашите стъпки, ама, през август и за малко повече време.

Питаш за количка в МСМ - по руските сайтове четох, че не става. Стръмни , тесни улички, много стълби, гмеж, особено, по обедно време.Автобусите с туристи идвали след 11,30 и си отивали около 18, та ставало по- спокойно.

 

Публикувано:

@AlexandraKo и аз следя твоята тема 😊 Живот и здраве да отидем, да се върнем  и ще пусна някакъв отчет, пък дано да съм полезна. Благодаря за инфото относно количката - явно ще се носим на ръце 🤔

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 8 минути , Roberto Baggio каза:

@AlexandraKo и аз следя твоята тема 😊 Живот и здраве да отидем, да се върнем  и ще пусна някакъв отчет, пък дано да съм полезна. Благодаря за инфото относно количката - явно ще се носим на ръце 🤔

И дано да ви е хубаво времето. Аз имам приятелка, живее в Ланьон, днес си говорих с нея и каза, че било слънчево и топло. И ще чакам сводки:))))

  • Харесвам 1
Публикувано:
 

@Roberto Baggio и аз ще следя с интерес твоето пътуване. Този район на Франция ми е много любим. През 2014 направихме разходка из замъците по Лоара и бях разказала за него в тази тема. Пожелавам ви много емоционално пътуване.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 5 минути , Roberto Baggio каза:

@alienad от твоята тема за замъците откраднах доста идеи, когато сглобявах програмата ☺️ Благодаря!

Част от мен остана там и някой ден искам да се върна в този район.

Ако имате време да отидете още по-на запад в Бретан - много ми харесва в Brest  - красиви скали на брека на океана, Quimper - много цветен през пролетта (аз бях там април месец) и има фабрика за порцелан - ръчно го рисуват и може да се направи обиколка в завода. Concarneau - старинна крепост на брега и наоколо много малки градчета и селца със запазена старинна архитектура и дух.

Надявам се и на вас да ви хареса.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Толкова много места да се видят, а толкова малко време 😔 Благодаря за съветите, похледнах на картата, че и Brest и Quimper се явяват малко встрани от нашия основен маршрут, но пък човек никога не знае какво може да му щукне докато е на път ....😊 и е хубаво да има идеи и да се надява, че ще му остане време да ги осъществи.

  • Харесвам 1
  • 4 седмици по-късно ...
Публикувано:

Ето че се завърнахме от дългото ни и уморително пътуване във Франция. Пълни с емоции, с прекрасни спомени, много доволни, но и доста уморени. Франция е прекрасна и това пътуване ще остане едно от най-запомнящите се за нас преживявания. Както обещах, ще пусна кратък очерк на пътуването по дни и дано да успея да съм от полза на следващите пътешественици по същия маршрут.

 

Ден 1

Този ден е отреден за градината на Клод Моне в Живерни и за Руан. Градината отваря в 9:30 и сме предупредени, че се събират големи тълпи и следва да сме там рано. С облекчение забелязваме, че в 9:15 на паркинга има само още три коли. Цената е 9,50 евро за къщата на Моне и за градината, паркингът е безплатен. Част от къщата е превърната в художествена галерия, където са изложени някои от неговите произведения. Градината е прекрасна, въпреки че по това време някои от сортовете лалета са започнали да увяхват. С притеснение забелязваме, че докато сме разглеждали къщата, навън хората са започнали да се тълпят. Докато стигнем до емблематичното езеро с водни лилии, разминаването по тесните пътеки вече е силно затруднено. Впоследствие установихме защо – входът за индивидуалните туристи е един, а за груповите посещения  друг и докато ние си мислехме, че сме изпреварили тълпите, те просто са влизали от другия край на градината. Истината е, че за да може сравнително спокойно да се разгледа градината следва не само да се отиде рано сутрин, но и да се започне най-напред от частта с езерото с лилиите, която е най-красивата и съответно най-посещаваната част от градината.

IMG_7701.thumb.JPG.512d34281e8a5b33d3c1e628594f15a5.JPGIMG_7705.thumb.JPG.7abf3573aa69c83eab22747bcfde9cb4.JPGIMG_7708.thumb.JPG.fc53fa9d514ade057f65a2d9555f8f47.JPGIMG_7714.thumb.JPG.5df2bbda31ed034db055cfa449afb23f.JPG

 

Следващата спирка за деня е Руан – градът известен с процеса срещу Жана д‘Арк и с автентичната си архитектура. Руан е страхотен град, много жив, много красив и пълен с история. Градът е запазил автентичният си средновековен вид благодарение на факта, че в историческия център не може да се види нито една съвременна сграда, а фасадите на всички средновековни къщи са реновирани. Най-старите къщи в този архитектурен стил са от 14 в., но всъщност той продължава да се използва чак до края на 18 век. В действителност не можеш да различиш коя къща кога е била построена, защото французите не позволяват на грозните белези на старостта да се покажат на повърхността – при тях всяка сграда остарява като катедрала.

 

20190427_161453.jpg.2c501a983b7bb4de5e92fffc5868b427.jpgIMG_7744.thumb.JPG.9f71952b3150b4883f98aa46335b5075.JPG20190427_162221.jpg.d93103f36055827d6356778731e855f1.jpg20190427_190247.jpg.f16ad75360436f454f871ca4c1f8342f.jpgIMG_7747.JPG.c981f8f3f7600cd781e12eca4625d9b9.JPG

 

Църквата „Сен – Маклу“

IMG_7736.JPG.52c3f52dc3de87bf870dd58017e1fc0f.JPG

 

Съдебната палата, считана, не без основание, за най-красивата сграда в Руан.

20190427_202726.jpg.a8d547c6ba3e091b6006502b3362e6d4.jpg

 

Църквата, построена в чест на Жана д‘Арк, изгорена на клада на същия площад на 30.05.1431г.

IMG_7748.JPG.1720bd7b105436e0739ac4fb7b2f4c2d.JPG

 

Катедралата „ Света Богородица“, която датира от края на 12в. и е известна с факта, че през 19 век, при разкопки, учените откриват в нея сърцето на крал Ричард I Лъвското сърце. След смъртта на краля през 1199г., по тогавашен обичай, сърцето му бива балсамирано и погребано разделно от тялото, а именно в катедралата на Руан. Сърцето е било погребано в малка оловна кутия, но за съжаление не достатъчно добре съхранено, така че при отварянето й то се превръща в прах. Въпреки това учените успяват да различат някои от билките и съставките използвани за балсамирането на органа, както и да научат достатъчно, за да опровергаят теорията за смъртта на Ричард I Лъвското сърце, а именно, че е пронизан от отровна стрела.

Катедралата на Руан е известна още и с факта, че е била любим обект на Моне, който я пресъздава в цели 36 от своите платна.

 

IMG_7741.JPG.e455ae9a03abcb4255f9f7ad9a6d0a79.JPG

IMG_7739.JPG.df69c6836fb875c9efa0fa6c3454a986.JPG

 

Честно казано, въпреки че беше 7 градуса, духаше пронизващ вятър и валеше на всеки кръгъл час, Руан толкова много ме впечатли и толкова много ми хареса, че с удоволствие бих се връщала отново и отново, независимо от нечовешките климатични условия.

  • Харесвам 15
  • Благодаря 1
  • Браво 4
Публикувано:

Ден 2

Първа точка в плана за този ден е крайбрежният град Етрета, намиращ се на брега на Атлантическия океан. Етрета е известен с отвесните си бели скали и формираните в тях каменни арки. За съжаление обаче, тук времето ни остана голям длъжник - Етрета ни посрещна с дъжд и ураганен вятър. Успяхме да направим едва няколко снимки от брега, но за изкачване по скалите в това време и с бебе на ръце и дума не можеше да става. Когато правих програмата много се чудех дали да включа Етрета, гледайки снимките си мислех, че няма какво толкова повече да видя от това, което е показано и едва ли не няма да ме впечатлят някакви си бели скали, но истината е, че мястото е много красиво и някак магнетично. Въпреки ужасното време ми се стори адски впечатляващо и в никакъв случай не съжалявам, че отидохме.

IMG_7758.thumb.JPG.72b349014c45f79c892e96a742f6eadb.JPGIMG_7759.thumb.JPG.57747461de1e9f003625b78a038e5086.JPGIMG_7761.thumb.JPG.876da07dfd9856b926c0358e9d057ec4.JPG

 

 

Изчакахме около час в колата с надеждата времето да се оправи и да успеем да разгледаме, но уви, нещата този път не се развиха в наша полза и трябваше вече да се ориентираме към следващата дестинация по пътя, а именно Онфльор.

За да стигнем до Онфльор минахме по известният мост, една от забележителностите в Нормандия – Pont de Normandie (6,50 евро). С дължината си от 2143 м. той е един от най-дългите висящи мостове в света. Онфльор е малко, кокетно крайбрежно градче, разположено на устието на река Сена и любимо място на френските  импресионисти. Уличките са тесни и калдъръмени, сградите са цветни, а кафенетата оживени. Скупчените един до друг барове и ресторанти в централната част са изпълнени със смях и глъч, а по стръмните странични улички са сгушени малки магазинчета за бонбони, шоколад и всевъзможни лакомства. Въпреки че няма някаква конкретна забележителност, Онфльор е много симпатично градче със своя собствена неподправена атмосфера и на мен много ми допадна. Тук опитахме и познатата ни от романите на Ремарк и  емблематичната за областта Нормандия напитка - калвадос. Калвадосът (поне от това, което прочетох в интернет) представлява ябълково бренди получено чрез дестилация на сайдер, но всъщност има вкус точно на хубава, отлежала българска ракия. Добре, че си поръчахме малък, в противен случай рискувахме да нямаме никакви снимки от Онфльор.

IMG_7769.thumb.JPG.1f36bf67f995b26336b20d746792714e.JPGIMG_7772.JPG.b86e1d4d265b92d1164cb0a54eacd9d8.JPGIMG_7773.thumb.JPG.fc23d4cd2f78277fedc112bf48a13d3f.JPGIMG_7776.thumb.JPG.18e99b85b264a2b7b7372186c395f81d.JPGIMG_7790.thumb.JPG.12d7998de57875e9a66cd006226d9d38.JPG

 

Морският музей в Онфльор

IMG_7784.JPG.d2560a4b4128f66acad0d9d8a60a2849.JPG

 

  • Харесвам 18
  • Благодаря 1
  • Браво 4

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.