Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Често срещам в мрежата хора, които си връщат летищните такси при анулирани/изпуснати полети от тяхна страна, вкарано ли е това в регулация или зависи от добронамереността на част от компаниите?

Аналогично и за хотелските резервации, при неявяване се връщат допълнителните начисления като ддс и местни(общински) такси.

Връзка към коментар
Преди 1 час, stanislavpp каза:

 

Аналогично и за хотелските резервации, при неявяване се връщат допълнителните начисления като ддс и местни(общински) такси.

и има логика да е така , поне за ДДС, тъй като то се дължи само при доставки

 

при анулирани резервации сумата, която ти задържат реално се явява неустойка или санкция за неизпълнен договор, а върху такива суми не се начислява ДДС, така че наистина всеки е в правото си да иска връщането поне на ДДС включено в цената на нощувката

Редактирано от antea
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Мисля, че при Букинг е автоматично, нищо не трябва да правиш за рифънд. Интересно ми е за рифънд на летищните такси дали има значение при неизползван билет дали си чекиран ?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 15 минути , stanislavpp каза:

Мисля, че при Букинг е автоматично, нищо не трябва да правиш за рифънд. Интересно ми е за рифънд на летищните такси дали има значение при неизползван билет дали си чекиран ?

Няма значение дали си чекиран

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Видях дебата от 2016 за Уиз по повод връщане на част от летищните такси. Нямам още мнение струва ли си начинанието. Ако някой има жокер, да вметне нещичко😉

Редактирано от ДиянаВ
Връзка към коментар
преди 28 минути , ДиянаВ каза:

И какво би трябвало АК да ти върне при неизползван билет? Аз има неизползвани билети, даже и чекирани.

Връщат летищните такси. Трябва да си ги поискаш. По принцип компанията плаща тези пари на държавата, но само ако пътника лети, затова ги връщат, ако не летиш.

При нискотарифните е малко крива работата, защото едно, че те ги крият, а и слагат такса за неявяване, така че не знам какво може да стане в този случай.

В нормалния случай има ясна разбивка в билета колко са летищните такси.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Да, да. В нормалния случай си пише летищна такса, а в кривата работа - административна такса😁. Много ти благодаря за насоката. Утре ще видя има ли някаква практика от гледна точка на потребителите. В моя случай е малка сума, но и малко тренировка на мозъка не е излишна. Още веднъж благодаря👍

Редактирано от ДиянаВ
Връзка към коментар

Питах в чата ЛАТАМ за един вътрешен полет в Перу, който няма да ползвам и направо ми изпратиха линк за връщане на летищните такси http://www.lan.com/cgi-bin/devoluciones/formulario_devoluciones.cgi#_ga=2.65511277.25506556.1552907620-1476655710.1533266186

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.