Прескочи до съдържание

Трик с ръчния багаж при Wizz Air (а може и за easy май)


Препоръчани мнения

Ако авиокомпаниите спазваха собствените си правила нямаше да се налагат подобни драконовски рестрикции и да не истава място за багажа на хората.

При огромен брой или поне две/трети от полетите ми никой не проверява багажа и затова настава някакъв ад.

Ако не беше така дори при едни 55x45x25 см. нямаше да има проблем , защото багажния отсек спокойно побира три чанти с подобен размер.Запитайте се защо толкова често няма място....

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Принципно съм склонен да се съглася с горното мнение на Стенк, но специално съм наблюдавал багажните отделения в самолетите и със сигурност мога да кажа, че ако всеки един пътник помъкне по един ръчен багаж с максимално позволените размери, със сигурност няма как всичко да бъде качено в багажния отсек при пълно затоварване на самолета...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ами трябва да намерим отнякъде точните данни за размера на багажните отделения .

Аз имам три размера ръчен багаж заради изискванията на различните авиокомпании.

Приемаме. , че Изиджет са най-толерантни в това отношение. Съвсем спокойно се събират три чанти като моята , ако разбира се не се пъхат якета и всякакви връхни дрехи , покупките от безмитния и прочие.

Редактирано от stenk
Връзка към коментар

Само една дума - ганьовщина! Сега да не се обиди някой, не е с лоши чувства. :)

 

То няма кой да се обижда, но в термина някак се налага, че е типично българска черта, което не е вярно. Якенцата с многото джобове не са българско изобретение например. 

 

Аз съм на мнение, че това си е игра на надхитряне между авиокомпания и клиент и място за сантименти няма. Имаш право на чанта от безмитния, имаш право да се възползваш и не е против правилата. Работа на авиокомпаниите е да запушат пролуката, ако смятат че се злоупотребява с нея. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
 

Само една дума - ганьовщина! Сега да не се обиди някой, не е с лоши чувства.  :)

 

Абе, нещо в атмосферата ли има тази вечер? :P
 
Торбичките служат за пренасяне на продукти, които са закупени от магазините на терминала, което е ОК. Когато същите тези торбички се използват за пренасяне на дамска чанта или други предмети, които не са закупени от магазините на терминала, това вече не е ОК. Подобни действия са в разрез с правилата и лично според мен издават една типична бай-ганьовска черта... ;)

Бай-ганьовска ли? Сериозно? Не си виждал на Шонефелд, Бергамо, Гатуик какви машинации пробват пасажерите. Бил съм свидетел включително как дама прескача (по-точно минава под) заграждения зад гърба на проверяващия бройките багаж в суматохата. Интересното е, че го направи много ловко и невъзмутимо, което беше сигурен знак, че не й е сефте.
 
И изобщо не мога да разбера защо повечето хора си мислят, че всичко лошо и в разрез с правилата е единствено "бай-ганьовско"? Признавам, че преди да обиколя Европа и аз така си мислех. Но след толкова години по всевъзможни места, градове, държави и летищата им се убедих напълно, че "Бай Ганьовци" има в абсолютно всяка държава! Това, че именно Алеко пръв се е сетил, и описал този типаж, далеч не означава, че той се е родил и развил само в България.
 
сори за офф-а

Редактирано от wilks
  • Харесвам 10
Връзка към коментар

 

 
 

 

Бай-ганьовска ли? Сериозно? Не си виждал на Шонефелд, Бергамо, Гатуик какви машинации пробват пасажерите. Бил съм свидетел включително как дама прескача (по-точно минава под) заграждения зад гърба на проверяващия бройките багаж в суматохата. Интересното е, че го направи много ловко и невъзмутимо, което беше сигурен знак, че не й е сефте.

 

И изобщо не мога да разбера защо повечето хора си мислят, че всичко лошо и в разрез с правилата е единствено "бай-ганьовско"? Признавам, че преди да обиколя Европа и аз така си мислех. Но след толкова години по всевъзможни места, градове, държави и летищата им се убедих напълно, че "Бай Ганьовци" има в абсолютно всяка държава! Това, че именно Алеко пръв се е сетил, и описал този типаж, далеч не означава, че той се е родил и развил само в България.

 

сори за офф-а

Никой не е казал, че ганьовщината е Българска черта. Duke го е обяснил най-добре, защо точно това е ганьовщина, независимо дали се практикува от Българи, Немци, Китайци или Марсианци, то пак си остава ганьовщина. То това си е въпрос на ценностна система и манталитет до някъде, а не до правила. Винаги ще има хора, които няма да се съобразяват с правилата и винаги тези, които не се съобразяват ще излизат със същият довод, че видиш ли, щом нямало дефинирани правила или пък не се съглежда спазването им, значи подобните заобикаляния са ок. Ами успех, само една молба имам - когато се затегне контрола и авиокомпаниите почнат да не разрешават изобщо торби от безмитния магазин да се броят като втори ръчен багаж, хората дето заобикалят правилата сега, да не ми оревават планетата после, че правилата не били справедливи.

Това ми напомни как докато Wizz имаха стандартна политика за ръчен багаж, подобна на всички други авиокомпании, ганьовците се изсилваха с огромни дисаги, все едно не отиват за 2 седмици някъде, а за 2 години. После когато Wizz направиха багажа платен, същите тези, ореваха наоколо, че това било несправедливо.

Иначе похвално за изобретателността, ако хората влагаха същият ентусиазъм и потенциал да развиват страната, а не да въртят дребни далаверки, България щеше да е Швейцария на Балканите наистина, но уви.

Както и да е.

 

Сори и аз за offtopic-а, просто не се сдържах.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

А "ганьовщината" според теб само еднопосочен процес ли е? Не е ли ганьовщина от авиокомпаниите като отидеш с приятел и твоя куфар е 10 кг, а неговия 23, при положение, че и двамата имате право на по 20, да не можете да обедините общо теглото, а да ви карат да ги отваряте там и да прехвърляте от един куфар в друг? Не е ли ганьовщина да се иска такса от 50 евро за принтиране на бордна карта? Каква е разликата? И едните се позовават на буквата на правилата, че ако не си носиш бордната карта си идиот, защо другите да не се позовават и те на правилото, че чанта от безмитния е разрешена? 

 

Разбирам, ако на някой тия игрички са му излишни, и гледа да не си ги причинява. Хора бол, всеки с различна ценностна система, степен на толеранс и финансови възможности. За това и на пазара има от частни самолети до ултра лоу кост авиокомпании. Но честно казано разлика не намирам между такса от 50 евро за забравен бординг пас и да си поискаш торбичка от безмитния. И едното и другото са заигравка с правилата без да ги нарушават. И едното и другото са ганьовщина. Разликата е само в използваната терминология. 

 

Между другото, тоя проблем моментално изчезва, когато сложиш проверката за багажа преди тази по сигурността. Както е на много летища. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Аз съм супер доволна от тази тема. От нея разбрах, че имам право на торбичка от безмитния :lol: . Досега колко торбички съм пъхала в раницата не е истина просто. А и честно да си призная на опашката за качване не съм и виждала много хора с найлонки от безмитния, че да се усетя, че и аз мога. Така, че благодаря... Незнам дали ще си пъхна чантата в някоя, но сега поне няма да си пукам шевовете докато пъхам и чантата в раницата, че и бутилка, цигари и каквото съм си взела :P

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Почти винаги на връщане правя покупки от безмитния и досега никога не са ми ги запечатвали, освен в Катар де, когато не ми и дадоха бутилките, а ми ги донесоха на място в самолета. За това да пъхам багаж при покупките не ми е идвало на ума, но може би свикнахме да се събираме в позволеното и не ми се и налага.

Иначе това, което казва Жоро за килограмите честно казано освен два пъти на Франкфурт Хан никога не са ми правили проблем, аз също съм на мнение, че е дребнаво, тъй като  бяхме двама и на единия раницата беше 7 килограма, а на другия 12. Така че наистина си е тъпо, след като е ясно, че веднага може да се уеднаквят и са в границите на позволеното.

Това за торбичките от магазина на летището го пише навсякъде по вратите там, просто обърнете внимание. :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А "ганьовщината" според теб само еднопосочен процес ли е? Не е ли ганьовщина от авиокомпаниите като отидеш с приятел и твоя куфар е 10 кг, а неговия 23, при положение, че и двамата имате право на по 20, да не можете да обедините общо теглото, а да ви карат да ги отваряте там и да прехвърляте от един куфар в друг? Не е ли ганьовщина да се иска такса от 50 евро за принтиране на бордна карта? Каква е разликата? И едните се позовават на буквата на правилата, че ако не си носиш бордната карта си идиот, защо другите да не се позовават и те на правилото, че чанта от безмитния е разрешена? 

 

Разбирам, ако на някой тия игрички са му излишни, и гледа да не си ги причинява. Хора бол, всеки с различна ценностна система, степен на толеранс и финансови възможности. За това и на пазара има от частни самолети до ултра лоу кост авиокомпании. Но честно казано разлика не намирам между такса от 50 евро за забравен бординг пас и да си поискаш торбичка от безмитния. И едното и другото са заигравка с правилата без да ги нарушават. И едното и другото са ганьовщина. Разликата е само в използваната терминология. 

 

Между другото, тоя проблем моментално изчезва, когато сложиш проверката за багажа преди тази по сигурността. Както е на много летища. 

Съгласен съм, че не е едностранен процес, но си зависи от ситуацията.

В първият ти пример, едните предлагат услуга на дадени клиенти, срещу дадена цена. Ако не ти изнася да плащаш 50 Евро за забравена принтирана бордна карта на Ryan, ще летиш със стандартна авиокомпания, на която не й пука, дали си си принтирал бордната карта или не. Когато използваш лоу-кост си подписал договор, в който тези условия са написани черно на бяло. Това дали ти ще си ги прочел и дали ще си се информирал преди да използваш продуктът полет си е твой проблем, а не на компанията. Бизнесът си е бизнес и не е никаква ганьовщина, поради простата причина, че това е методът на тези компании да правят пари и ако не таксуваха заблудените по 50 Евро за всяка забравена бордна карта, по 25 Евро за една чанта салонен багаж и по 40 Евро за куфар, ти просто нямаше да може да летиш за 14 Евро от Айндховен до Лондон примерно. Ганьовщината е целият задължителен онлайн чек-ин процес, обаче, за това спор няма.

Ето ти друг пример за ганьовщина. Ако от Раян въведат такса за ходене до тоалетната, това би било ганьовщина, защото човек може да няма кеш в себе си, но да му се доходи до тоалетната и да не може да издържи физически до края на полета. Тъй-като е на самолет и той няма реален избор, те практически го притискат с пистолет до стената в този случай и това по всички разбирания си е ганьовщина от страна на компанията и не може да има две мнения по въпроса.

 

За ръчният багаж не си прав обаче. Правилото гласи, че имаш право да носиш втори ръчен багаж от безмитният магазин, при положение, че си купил нещо от него. Просто никой не се е сетил, че предприемчиви Българчета и от двете страни ще започнат да нарушават правилата. Добре, да кажем, че на отиване стане номера и си вземеш торбичка от Българският безмитен магазин, какво правим с връщането? Или очакваме, че в Берлин, Бергамо, Ню Йорк или Танганайка, служителите и там ще са ганьовци, които ще ти дадат такава торбичка без да купиш нищо? В интерес на истината, аз не вярвам това да е политика на магазините, поради простата причина, че магазинът не е някакво спомагателно дружество и целта му е да има купуващи клиенти, а не зяпачи или хора, които идват само за да си вземат торбичка, без да оставят и стотинка в магазина. Вярно, че това може да се разтълкува и като един вид маркетинг, но хайде да не се заблуждаваме, нали. :)

 

За багажът, не разбрах какво точно имаш предвид, защото при положение, че и двамата носите два куфара, не виждам причина да ги обединявате в един, защото в този случай, единият ще носи 33 килограма, а другият ще разнася празен куфар. Но предполагам, че дори и да се налага такова обединение, презумцията е чисто и просто сигурност. Ако носиш багаж, по подразбиране ти си отговорен за всичко в него, докато ако пътуваш с приятел и решиш да вземеш част от неговият багаж и в тази част се окаже, че има нещо забранено, точно ти ще си този, който ще го отнесе, а не твоят приятел. За справка всички наркотрафиканти които висят по световните затвори. Съгласен съм, че е неудобство, но ако пък е чак такъв проблем, винаги може да си разделите багажа, както си пожелаете преди да се чекирате.

 

За другото съм съгласен, наистина си зависи от ценностната система, разположението на духа, финансовите възможности и куп други параметри и наистина, в много случаи, ганьовщината е двустранен процес. Аз също съм изпадал в ганьовски ситуации по чисто моя вина, но се опитвам все по-често да живея по правилата и да не ги наклонявам така, че да са в моя полза.

Аз съм програмист и си представям обществото като компютърна мулти-агентна система - колкото повече от членовете на обществото респ. компютърните агенти нарушават правилата, толкова повече бъгове има програмата и толкова по-трудно е да се достигне целта (прогрес, щастие, добър живот, или каквото и да е било друго). Имало е случаи преди години, да нямам цент, но въпреки това, съм се опитвал дори и тогава, да спазвам правилата до колкото е възможно, защото такова е вътрешното ми убеждение. Но нямам против компютърните грешки, които ни дават възможност да летим евтино, примерно и не смятам, че това е ганьовщина, макар и все още да не съм успял да се възползвам от бъг в системата. :)

 

Хайде да спирам, че стана много философско и дълго.

Редактирано от djgeorgie
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Съгласен съм с почти абсолютно всичко написано от теб. 

 

Всъщност имаме много малко разминаване в позициите, и това е до колко този трик е нарушаване на правилата. Със сигурност е нарушение на духа на правилата, но не и самите правила. Според мен. Макар, че признавам, че не съм го чел в детайли, никога не ми се е налагало. 

 

От там нататък, както казваш, имаш подписан договор и трябва да го спазваш. Ако в договора не е упоменато, че в чантата от безмитния трябва да има само и единствено покупки значи нарушение не виждам и вратичката според мен може да се използва. 

 

Нека го кажем така - твърдо против съм като видя някой да носи два броя ръчен багаж, примерно раница и чанта за камера да минава метър. Но ако същия човек отиде и си купи вафличка от безмитния и си вземе чанта и си сложи камерата вътре, проблеми нямам. Може дефакто отстрани да изглежда като абсолютно идентично, но разликата е огромна. В единия случай нарушаваш грубо договора, който си подписал, в другия просто се възползваш от недостатъците му и обръщаш ситния шрифт (или липсата му) в твоя полза. 

 

От там нататък, ако на авиокомпанията и пречи може да запуши пробойната с една единствена клауза. Но често се оказва, че или не им се занимава, или пробойната всъщност носи повече позитиви отколкото негативи за тях. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

И аз не мисля, че  може да се слагат на един кантар принтирането на карта за 50е и вземането на торбички с цел заобикаляне на правилата за багажа. Това с принтирането на бордна карта за 50 евро предполагам, че е направено умишлено толкова високо с цел да се намали до минимум броя на хората, които ще са си забравили принтираната бордна карта. щото ако беше безплатно или 2-3 евро, съм сигурна че щеше да има маса хора, които да са ги забравили, а това ще води до допълнително време и труд, който не е калкулиран. Обаче като знаеш, че ще платиш 50евро, ще провериш по-старателно дали си си взел принтирания пас. Въобще не съм убедена, че компанията печели точно от това и сигурно на един полет я има един забравен пас, я - не. Също така не е случайно, че 1 куфар от 40кг струва повече от 2 куфара по 20, защото и те се разтоварват от хора и не е едно също да метнеш наведнъж 40кг или два пъти по 20кг.

Торбичките от безмитния са за улеснение на хората, които са си купили нещо и накрая резултата от такива заигравки и надхитряния сигурно ще е в ущърб на всички. Въобще, колкото повече се заобикалят правилата, толкова повече ответни рестрикции се прилагат и накрая някои са безумни, ама покрай сухото гори и суровото.

Редактирано от Бръмбар
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

И аз не мисля, че  може да се слагат на един кантар принтирането на карта за 50е и вземането на торбички с цел заобикаляне на правилата за багажа. Това с принтирането на бордна карта за 50 евро предполагам, че е направено умишлено толкова високо с цел да се намали до минимум броя на хората, които ще са си забравили принтираната бордна карта. щото ако беше безплатно или 2-3 евро, съм сигурна че щеше да има маса хора, които да са ги забравили, а това ще води до допълнително време и труд, който не е калкулиран. Обаче като знаеш, че ще платиш 50евро, ще провериш по-старателно дали си си взел принтирания пас. Въобще не съм убедена, че компанията печели точно от това и сигурно на един полет я има един забравен пас, я - не. Също така не е случайно, че 1 куфар от 40кг струва повече от 2 куфара по 20, защото и те се разтоварват от хора и не е едно също да метнеш наведнъж 40кг или два пъти по 20кг.

Торбичките от безмитния са за улеснение на хората, които са си купили нещо и накрая резултата от такива заигравки и надхитряния сигурно ще е в ущърб на всички. Въобще, колкото повече се заобикалят правилата, толкова повече ответни рестрикции се прилагат и накрая някои са безумни, ама покрай сухото гори и суровото.

 

Единствената причина да е толкова висока сумата за забравена бордна карта е точно с цел печалба. Ако "глобата" е 10 евро, не мисля, че броя пътници които отиват без карта ще е по-малък, достатъчно обезкуражаващо са 10 евро, но приходите ще са петкратно по-малки. И да, всичко това е време и допълнителен разход, съгласен съм с таксата, но не и с размера и. Както и да е, просто беше пример да илюстрирам, че абсурдизми има и в правилата. 

 

Примера за куфара ми беше ако аз и ти пътуваме на една резервация и имаме лимит от по 20кг. Твоя куфар тежи 23, моя тежи 13. На чекин ще те накарат да направиш нещо с тия 3кг и никой няма да слуша, че "ама ние сме заедно и общото ни тегло е в рамките на позволеното". Има компании, които нямат проблеми с това, но има и такива които ще се заядат. 

 

Всъщност торбичките от безмитния не са за улеснение, а за допълнителен приход и подозирам, че всичко е договорено между авиокомпаниите и магазините или летището, като централен шеф, който се разполага. Авиокомпанията няма да прави изключение за торбичките от безмитния, ей така от добра воля.

Връзка към коментар

Примера за куфара ми беше ако аз и ти пътуваме на една резервация и имаме лимит от по 20кг. Твоя куфар тежи 23, моя тежи 13. На чекин ще те накарат да направиш нещо с тия 3кг и никой няма да слуша, че "ама ние сме заедно и общото ни тегло е в рамките на позволеното". Има компании, които нямат проблеми с това, но има и такива които ще се заядат. 

 

Всъщност торбичките от безмитния не са за улеснение, а за допълнителен приход и подозирам, че всичко е договорено между авиокомпаниите и магазините или летището, като централен шеф, който се разполага. Авиокомпанията няма да прави изключение за торбичките от безмитния, ей така от добра воля.

 Ох, извинявай, да това е уместен пример и е простотия наистина. Не схванах първоначално какво имаш предвид и не знаех, че правят проблем.

Връзка към коментар

Примера за куфара ми беше ако аз и ти пътуваме на една резервация и имаме лимит от по 20кг. Твоя куфар тежи 23, моя тежи 13. На чекин ще те накарат да направиш нещо с тия 3кг и никой няма да слуша, че "ама ние сме заедно и общото ни тегло е в рамките на позволеното". Има компании, които нямат проблеми с това, но има и такива които ще се заядат. 

 

Всъщност торбичките от безмитния не са за улеснение, а за допълнителен приход и подозирам, че всичко е договорено между авиокомпаниите и магазините или летището, като централен шеф, който се разполага. Авиокомпанията няма да прави изключение за торбичките от безмитния, ей така от добра воля.

На мен ми е интересно това случило ли се е на някой реално - да са с една резервация, един с 23 кг примерно, другия с 13 и как са се развили нещата. Не се заяждам, просто ми е интересно, как стоят нещата в реалния живот. 

 

Сигурно си прав, че торбичките не са само на добра воля. За мен въпроса беше по-скоро принципен - за нарушаването на правилата. Да, понякога се налага да се нарушат. Има случаи всякакви. Не казвам, че човек трябва да е абсолютен педант и буквояд, но когато системно и съвсем целенасочено се нарушават, някак си не мога да го приема. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

На мен се е случвало, но за ръчен. На една резервация- единия с 12 кг, другия със 7. :)

Опитаха се да ни накарат да доплатим, но ние просто прехвърлихме няколко неща в другата раница. На Франкфурт Хан беше.

Редактирано от Тони
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз съм супер доволна от тази тема. От нея разбрах, че имам право на торбичка от безмитния :lol: . Досега колко торбички съм пъхала в раницата не е истина просто. А и честно да си призная на опашката за качване не съм и виждала много хора с найлонки от безмитния, че да се усетя, че и аз мога. Така, че благодаря... Незнам дали ще си пъхна чантата в някоя, но сега поне няма да си пукам шевовете докато пъхам и чантата в раницата, че и бутилка, цигари и каквото съм си взела :P

На път, ако летите за Дубай може да се възползвате от торбичките на безмитния в София като си купите примерно алкохол или цигари. В Дубай на връщане няма да ти трябват, защото миналата седмица като летяхме въобще не се интересуваха дали и какъв багаж имаш, ако нямаш чекиран. Никой не ни погледна или премери чантите. Така не се интересуваха и в Куала Лумпур като летяхме с Air Asia  колко и какво носим извън чекирания. Ако все пак решите, че от Дубай на връщане Ви трябват торбички, за да сместите малко багаж имай предвид, че за малки покупки/вода, шоколади/ дават малки торички :P

Връзка към коментар

Очевидно или аз съм доста глупав, или пък страдам от пълна липса на съобразителност. Никога не бях се замислял, че мога да отида до някой от магазините на терминала и да изпрося една торбичка от усмихнатите продавачки. После да напълня тази торбичка с дамската чанта на съпругата ми или евентуално с личния ми лаптоп, за да мина после проверката на бординг с допълнителен ръчен багаж. Както казах, не съм никак съобразителен и това е очевидно... :(

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз да ви кажа, обикновено гледам да си спазвам правилата и не бих рискувала да отида с допълнителна дамска чанта без да има къде да я набутам! Макар, че ми се е случвало да ползвам дребни хитрини от сорта: например да си напъхам калъфите от очилата в ръкавите на якето, ама то тези калъфи - много огромни! И аз и мъжът ми носим очила + слънчевите очила, ами то 4 калъфа заемат половината чанта :) !

Връзка към коментар

Разбира се, На път, че може :) . Че то ако не си внесеш как ще пиеш там. По магазините не продават, а цените в заведенията на алкохола са доста високи. затова смело вземай по 2 л. на човек твърд алкохол и 2 литра вино.

Връзка към коментар

Извън темата е, ама защо да мъкнеш алкохол от тук, като има на входящия безмитен има достатъчно алкохол . В заведенията и хотелите е скъп, но в големите магазини от рода на Карфур си има щанд със всякаква пукница. Както и със свинско - с предупредителни надписи - не е за мюсюлмани :P

Връзка към коментар

Човек може да си носи ракия , такова нещо къде се намира по безмитните магазини ?

Иначе гледайки списъка с цените никъде досега не съм виждал толкова евтин алкохол на летище !!!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.