Прескочи до съдържание

Приложение за компенсации при закъснение


Препоръчани мнения

преди 15 часа, antea каза:

не искам да всявам смут, ама предполагам, че тия пари ги получавате в брутен размер, нали? в смисъл - не ви удържат данък, и не ви пращат някаква информация относно дължими данъци?

 

ако е така, очевидно от Колибра третират изплащаните суми като покупка на някакво право - в случая нещо като вие да продавате правото си на обезщетение /независимо, че в доста случаи нямате право на обезщетение от АК/ и затова ги изплащат бруто /без удържане на данъци/ - тогава задължението за данъци е лично, в годишната данъчна декларация - и би трябвало да се третира като доход от продажба на финансов актив (правото на вземане от АК, особено ако се подписват някакви документи за цесия) - данъчната основа в този случай е печалбата от продажбата - продажна цена минус покупна цена на финансовия актив, която в случая за пътника е 0, т.е. мисля, че при годишното облагане всеки, получил сума от Колибра, трябва да я декларира в Приложение 5, таблица 2, както и да впише там данните за платеца - името на фирмата на Колибра и техния ЕИК номер; съответно по закон и те са длъжни да подадат годишна справка за всички суми, които са изплатили на физически лица, и по декларираните ЕГН-та се прави засечка в НАП дали лицата са си декларирали доходите и платили данъка

 

другият вариант, който ми се струваше възможен за тези суми, е да се третират като Доходи от други източници, но тогава платецът им (Колибра) е длъжен да ги обложи предварително и да превежда нетната сума, след като не го правят, явно остава да е първият вариант

 

имайте си го на ум 🙂

Не мисля, че НАП ще се занимават с укрити данъци за 30тина Евро, ако правиш 10-100 бона тогава може и да се забележиш 🙂

Благодаря за разяснението все пак.

Връзка към коментар

Нап да си гледат работата нищо не деклалирам даже и продажбите си с ОЛХ и да дойдат да ми кажат нещо 🤣😀 Парите са си мой изкарани с честен труд и те с какво са допринесли за тях, че да ми искат..

Връзка към коментар

А може ли да се добавят някак повече от 1 бордна карта на 1 мобилен телефон за 1 полет, че пробвам да добавя други пътници от същия полет изписва полета бил вече добавен и не дава повече от 1 пътник.

Връзка към коментар
Преди 1 час, vinidj каза:

А може ли да се добавят някак повече от 1 бордна карта на 1 мобилен телефон за 1 полет, че пробвам да добавя други пътници от същия полет изписва полета бил вече добавен и не дава повече от 1 пътник.

Не може само една бордна карта на /пътник/акаунт

Връзка към коментар

@antea,

Правилни се оказаха разсъжденията ти. Пратили са ми за подпис договор за цесия, чиито предмет е вземането ми към Уиз, произтичащо от договора за превоз, по чл. 7 от Регламент 261/2004 г. Цената е размерът на обезщетението, което ще ми бъде преведено в срок от 48 часа от подписване на цесията. Индивидуализирана съм с име и фамилия и email.

Връзка към коментар
преди 6 минути , bimbo каза:

@antea,

Правилни се оказаха разсъжденията ти. Пратили са ми за подпис договор за цесия, чиито предмет е вземането ми към Уиз, произтичащо от договора за превоз, по чл. 7 от Регламент 261/2004 г. Цената е размерът на обезщетението, което ще ми бъде преведено в срок от 48 часа от подписване на цесията. Индивидуализирана съм с име и фамилия и email.

Получил съм същия договор и аз, като в него пише и, че съм съгласен те да ми изплатят 70 евро, а те да вземат от Уиз 250 евро за тези 2:04 закъснение. Което пък на мен ме стана интересно. Значи ли това, че ако не съм се занимавал с Колибра, съм могъл да предявя иск към Уиз за обезщетение от 250 Евро за тези 2 часа закъснение на полета?

Връзка към коментар
преди 6 минути , BlackArt77 каза:

Получил съм същия договор и аз, като в него пише и, че съм съгласен те да ми изплатят 70 евро, а те да вземат от Уиз 250 евро за тези 2:04 закъснение. Което пък на мен ме стана интересно. Значи ли това, че ако не съм се занимавал с Колибра, съм могъл да предявя иск към Уиз за обезщетение от 250 Евро за тези 2 часа закъснение на полета?

Нали за над три часа закъснение или отмяна на полет се дължи обезщетение по чл.7 от Регламента. Как за Колибра обезщетение се дължи за два часа закъснение на полет.

Връзка към коментар
преди 14 минути , bimbo каза:

В коя точка го пише това за 250 евро?

При документа със заглавие уведомление за цесия, по долу има един друг указание за изпълнение, който също подписваш. Като го прочетеш обаче намираш следния текст:

С настоящото, на основание чл. 6:198 от Гражданския кодекс на Унгария, Ви давам изрични указания обезщетението в размер на 250 евро, което ми се дължи в качеството на пътник по силата на чл. 7 от Регламента, за закъснение на полет на Wizz Air номер W64342, излитащ по разписание на 25.08.2019 в 21:55 ч. от Братислава, и пристигащ по разписание на 26.08.2019 в 00:25 ч. в София, България; кацнал на 26.08.2019 г. в 02:29 ч, да се заплати на „ИНСА България” ЕООД, със седалище и адрес на управление гр. София, ул. Тинтява 15-17, вписано в Търговския регистър на Агенция по вписванията с ЕИК 205510500, представлявано от управителя Калоян Любомиров Георгиев, по следната банкова сметка на „ИНСА България” ЕООД

По пътя на логиката сме могли и ние да искаме въпросните 250 Евро без посредник. 

Връзка към коментар
преди 26 минути , bimbo каза:

В коя точка го пише това за 250 евро?

Право на обезщетение от 250 евро или 400 евро или 600 евро са в зависимост от километрите между летищата се полага при отмяна на полет, съгласно чл.7 във връзка с чл.5, т.1, буква "в" по Регламента. Закъсненията на полетите са в чл.6 и се предлага само помощ по чл.8 и чл.9, което е грижа за пътника и няма фиксирани обезщетения. Но Колибра са специалистите, аз само се старая да разбера и тълкувам  Регламента. Дали успявам, не знам с точност.

Връзка към коментар

Совите не са това, което са. 

Пътят за искане на такова обезщетение, по неутъпкани пътеки, е наемане на адвокати в тази област, съд, разходи и т.н.

Не се кахъри. На този етап, който спечели нещо за закъснение под 3 часа, все файда. Другото е ноу хау на Колибра/Инса ЕООД🙂. След време може и друга практика да има...

Връзка към коментар
преди 13 минути , BlackArt77 каза:

При документа със заглавие уведомление за цесия, по долу има един друг указание за изпълнение, който също подписваш. Като го прочетеш обаче намираш следния текст:

С настоящото, на основание чл. 6:198 от Гражданския кодекс на Унгария, Ви давам изрични указания обезщетението в размер на 250 евро, което ми се дължи в качеството на пътник по силата на чл. 7 от Регламента, за закъснение на полет на Wizz Air номер W64342, излитащ по разписание на 25.08.2019 в 21:55 ч. от Братислава, и пристигащ по разписание на 26.08.2019 в 00:25 ч. в София, България; кацнал на 26.08.2019 г. в 02:29 ч, да се заплати на „ИНСА България” ЕООД, със седалище и адрес на управление гр. София, ул. Тинтява 15-17, вписано в Търговския регистър на Агенция по вписванията с ЕИК 205510500, представлявано от управителя Калоян Любомиров Георгиев, по следната банкова сметка на „ИНСА България” ЕООД

По пътя на логиката сме могли и ние да искаме въпросните 250 Евро без посредник. 

Не може да бъде! И аз съм на същото мнение като ДиянаВ. Колибра ще иска нещо по унгарския кодекс, но дали ще стане, я камилата ,я камиларя.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
5 minutes ago, rdd said:

Не може да бъде! И аз съм на същото мнение като ДиянаВ. Колибра ще иска нещо по унгарския кодекс, но дали ще стане, я камилата ,я камиларя.

Може би не само по унгарския🙂.

Връзка към коментар

ами продължава да ми е странно и несериозно това, че не изискват ЕГН, което е уникален идентификационен номер на страна по договор

 

освен да го придобиват някакси от авиокомпаниите на същия принцип, по който @koliob беше споменал, че имат данни дали си бил на борда на самолета...?

Връзка към коментар

@rdd Далеч съм от мисълта, че ще тръгна сам да се разправям с това, най-малкото за да го направиш трябва да познаваш добре унгарските закони, отделно и да си специалист и да ги познаваш, я камилата я камиларя, че ще вземеш 250 евро или дори да ги вземеш, ще е ходене по мъките няколко месеца. Идеята ми е, че совите не са това което са. Инса ЕООД/Колибра всъщност са си опекли добре нещата и се оказва, че печелят и от закъснения под 3 часа и не раздават пари наляво и надясно както си мислехме.

@antea Колибра като твой представител имат пълен достъп до бордните ти карта и резервацията ти, за да могат да те представляват. Което ще рече, ме автоматично имат достъп и до всички твои лични данни, като номера на лични карти или паспорти, ЕГН и т.н. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не съм се съмнявала, че Колибра не действат благотворително.

Другите хора от моята компания не се възползваха от Колибра с идеята, ако все пак закъснението стане 3 часа, те да вземат по 400 евро, ние по 60-70 и да делим :-).

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , bimbo каза:

Не съм се съмнявала, че Колибра не действат благотворително.

Другите хора от моята компания не се възползваха от Колибра с идеята, ако все пак закъснението стане 3 часа, те да вземат по 400 евро, ние по 60-70 и да делим :-).

 

Значи е време другите от твоята компания, да се поинтересуват от унгарските закони. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 58 минути , antea каза:

ами продължава да ми е странно и несериозно това, че не изискват ЕГН, което е уникален идентификационен номер на страна по договор

 

освен да го придобиват някакси от авиокомпаниите на същия принцип, по който @koliob беше споменал, че имат данни дали си бил на борда на самолета...?

Според мен няма легален начин за придобиване на такава информация. Т.е. мисля, че това, което получават няма как да го имат официално и могат да го ползват само за да ти откажат компенсация и това си е тяхно решение. Освен това приложението следи GPS координатите (ако си разрешил) и така разбират дали си близо до летището 🙂 (може и това да ползват). 

А иначе не се впрягайте с тези два часа. Никой не е получил обезщетение за по-малко от три часа закъснение. Може би разчитат, че за в бъдеще може да се промени тълкуването, защото това е въпрос на тълкуване и съдебна практика. Все пак в повечето страни в ЕС давностният срок е пет години.

И не си мислете, че тези, които работят за реализирането на упражнението "Колибра" знаят нещо повече.

  • Харесвам 4
  • Браво 2
Връзка към коментар
18 minutes ago, BlackArt77 said:

@rdd Далеч съм от мисълта, че ще тръгна сам да се разправям с това, най-малкото за да го направиш трябва да познаваш добре унгарските закони, отделно и да си специалист и да ги познаваш, я камилата я камиларя, че ще вземеш 250 евро или дори да ги вземеш, ще е ходене по мъките няколко месеца. Идеята ми е, че совите не са това което са. Инса ЕООД/Колибра всъщност са си опекли добре нещата и се оказва, че печелят и от закъснения под 3 часа и не раздават пари наляво и надясно както си мислехме.

@antea Колибра като твой представител имат пълен достъп до бордните ти карта и резервацията ти, за да могат да те представляват. Което ще рече, ме автоматично имат достъп и до всички твои лични данни, като номера на лични карти или паспорти, ЕГН и т.н. 

Малко се разводни темата, затова нека да внесем някой разяснения.

Първо по бордната ми карта, при чекиране и т.н. никъде не съм въвеждал ЕГН, за да го имат .. пък точно и Колибра.( е от изтеклата информация от НАП .. може 😉

При сключване на договор за цесия, поне по нашето законодателство не виждам как ще се валидира по име Иван Иванов и мейл примерно - chep@yahoo.com  😉 , без наличие на ЕГН, ЛК и други атрибути.

После никой не се пита, че те купуват от Вас потенциално вземане по чл.7, чл.6 или там който Ви го цитират в догорора, което изобщо не означава, че ще получат някакви пари от Уиз Еър, а напротив - няма да получат, но по този начин счетоводно си оправят сметките. Ако някой с цесия ми купи вземането към КТБ за 2 милиона, нали няма да повярвате, че този същия ще може да измъкне тези 2 млн. от КТБ (особено пък като нямам и лев тази банка 🙂 )

Затова и разсъждавайте малко по-спокойно - обещетение за 2ч закъснение, няма да вземе нито Колибра, нито някой от тези, които са разчитали на 3ч. ...

 

Връзка към коментар

Всъщност в Регламента не намерих текст, при чл. 6 - закъснения, да има фиксирано обезщетение за закъснения над три часа, обвързано с пари и километри. А много често го чувам в различни репортажи, че се дължи обезщетение за закъснения на полети над три часа. Тази вечер на новините по Нова, също говориха за закъсненията и пак рекламират фирмите, които да те представляват пред АК. Това не се ли прави в платените репортажи.

Връзка към коментар
преди 15 минути , rdd каза:

Всъщност в Регламента не намерих текст, при чл. 6 - закъснения, да има фиксирано обезщетение за закъснения над три часа, обвързано с пари и километри. А много често го чувам в различни репортажи, че се дължи обезщетение за закъснения на полети над три часа. Тази вечер на новините по Нова, също говориха за закъсненията и пак рекламират фирмите, които да те представляват пред АК. Това не се ли прави в платените репортажи.

ЕК е издала тълкувателни насоки при разглеждане на случаи, които засягат Регламента точно поради факта, че е неясно написан и може да има различни тълкувания.

Могат да се прочетат тук и дават действително по-ясна представа: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/?uri=CELEX%3A52016XC0615(01)

Тук са добре обяснени 3-те часа при закъснение при кацане, както и размера на обезщетението.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 43 минути , georgebg каза:
Преди 1 час, antea каза:

ами продължава да ми е странно и несериозно това, че не изискват ЕГН, което е уникален идентификационен номер на страна по договор

 

@koliob

При сключване на договор за цесия, поне по нашето законодателство не виждам как ще се валидира по име Иван Иванов и мейл примерно - chep@yahoo.com   , без наличие на ЕГН, ЛК и други атрибути.

 

Това, че да се сключи договор е необходимо да се впише ЕГН и данни за лична карта, е неправилно. Необходимо е да се индивидуализират страните, а как ще бъде направено зависи от много фактори. Кое е лицето може да се установи, ако се наложи и от данните в бордната карта, както и с графологична експертиза на подписа. 

В днешно време, при спазване на изискванията на GDPR и за минимализация на обработваните данни има логика да не се изисква ЕГН. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 19 минути , mililia каза:

Това, че да се сключи договор е необходимо да се впише ЕГН и данни за лична карта, е неправилно. Необходимо е да се индивидуализират страните, а как ще бъде направено зависи от много фактори. Кое е лицето може да се установи, ако се наложи и от данните в бордната карта, както и с графологична експертиза на подписа. 

В днешно време, при спазване на изискванията на GDPR и за минимализация на обработваните данни има логика да не се изисква ЕГН. 

само че не така стоят нещата с декларирането на тези изплатени доходи по чл.73 от ЗДДФЛ, за което необходимостта на ЕГН-то е безспорна

 

и ако те го имат от друг канал, а не лично предоставено от потребителя, бих искала да знам от къде

Връзка към коментар
преди 21 часа, vinidj каза:

Не мисля, че НАП ще се занимават с укрити данъци за 30тина Евро, ако правиш 10-100 бона тогава може и да се забележиш 🙂

Благодаря за разяснението все пак.

НАП се занимават с наложените платежи по куриерските фирми, та нищо чудно .

Ако Колибра декларират / а те ще декларират, защото им е разход/, като нищо , повтарящите се лица в списъка,  ще трябва да си платят  данък на получените пари. 

С 30 евро никой няма да се занимава, ама, знае ли се?

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.