Прескочи до съдържание

Как по-добре да похарчим Х лева, вместо да ги дадем на esky.bg?


Препоръчани мнения

Тази тема има ужасно дълга предистория и точно по тази причина бях доста резервиран да я пускам. Преди много години в личния си блог бях писал една статия за самолетните търсачки, където бях нарекъл всички сайтове, които препродават с надценка билети на нискотарифни компании с не много тактичната дума "мошеници". Една дама от техния екип беше попаднала на поста и беше отвърнала по начин включващ една камара клишета как българите сме хейтъри по природа, мразим лидерите и т.н. 

 

Esky.bg по това време бяха сайт с доста мишкарски модел на привличане на клиенти. Имаха по един поддомейн за всяка от популярните авиокомпании, който изключително наподобяваше дизайна на официалните сайтове, като особено старание бяха вкарали в дизайна на страничките за нискотарифните. Плащат си за реклама на гугъл, от там излизат на първо място при търсене на wizz air, от там хората биват пренасочени към въпросната страничка и по-заплеснатият клиент през цялото време си мисли, че купува от официалния сайт на Wizz. 

 

image.png

 

Забележете, че дори заглавието в таба на браузера е WizzAir България. В по-ранните версии, там дори пишеше wizzair.com, а в момента, в който отвориш сайтът той автоматично се скролваше до логото на уиз и цялата заглавка с esky.bg изчезваше. За съжаление по-старите скрийнове в archive.org не са хванали оцветяването и картинките в брандинга на компанията, но пък там се вижда заглавието на таба:

 

image.png

 

Докато подготвях тази тема, съм радостен да споделя че тази практика вече е прекратена и въпросните подстранички вече не съдържат агресивен брандинг и копиране на сайта на съответната компания. Супер! Няма ги и много от другите досадни неща като автоматично добавяне на застраховки и т.н. Това съвсем не означава, че днес са перфектни, но по-скоро предложенията и тарикатлъците им са сравними с това на много от сайтовете, които посещаваме ежедневно - сив бутон за отказ от услуга, зелен за потвърждаване на услуга и т.н. Темата за цветовата психология е по-дълга, наше задължение като клиенти е да изкореним подобна практика от доставчиците. 

 

Това, което не се е променило към добро и не е широко разпространена практика в конкуренцията им са три неща:

 

1. Все още при първо търсене на билет не можеш да видиш цялата цена, която ще платиш, независимо каква карта имаш. 

image.png

 

 

2. Все още общите им условия включват, че личните ви данни се продават на спамаджии и не знам как GDPR боя им се разминава.

 

https://secure.esky.bg/terms-and-conditions/flights?modal=1

 

Цитат

Потребителят се съгласява "Е-СКАЙ" да предоставя името и електронния адрес, който е посочил при извършване на резервацията, на трети лица, с които "Е-СКАЙ" има сключени споразумения за защита на личните данни на потребителите. Тези данни могат да бъдат използвани от трети лица едниствено с цел изпращане на търговска информация на посочените електронни адреси. Потребителят може по всяко време да се откаже от опцията за получаване на търговска информация с изпращане на електронно съобщение с текст "Отказ" на адрес: otkaz@esky.bg.

 

3. Все още надценката им е огромна и по мое мнение - тотално неоправдана. Това ще е и основната точка тук. Няма нищо лошо в услуга с добавена стойност, когато води до улеснение за клиентите, моята теза е че в случая на esky.bg тази добавена стойност е тотално неоправдана и можеш да получиш по-добро качество на обслужване, ако например купиш от сайта на авиокомпанията. Важи с десеторна сила за Ryanair, Wizzair, Bulgaria Air, Qatar Airways, Lufthansa, Turkish Airlines, които отнемат лъвския пай от летящите от България. При esky даваш минимум 20 евро за да получиш гола, базова услуга, за която при нужда може да дадеш няколко пъти по толкова, при резервиране от авиокомпанията всичко това е безплатно. 

 

Не говорим за разните врътки с карти и сайтове на сложни езици, които тук често прилагаме с цел спестяване - осъзнавам че тази игра не е за всеки и може би на малко хора им се занимава да вадят карти, да четат условия и такси, докато в крайна сметка спестят 5-6 евро и то само докато трае съответната, типично доста нетрайна отстъпка. За рядко пътуващи хора не мисля, че времето прекарано е оправдано. 

 

Говоря за елементарно сравнение - esky.bg срещу сайтът на авиокомпанията. При esky типичната надценка е 20-30 евро на билет, грубо май зависи от дистанцията. За тези пари получавате следното, според описаното в общите им условия:

 

Цитат

Такса за обслужване включва услугата по персонална обработка на всяка резервация и коректно издаване на самолетен билет,професионална спешна помощ при възникнал проблем с резервацията и/или пътуването,обслужване по телефона или на място в офиса, своевременна информация за евентуални промени или анулиране на полет,посредничество при преговори с авиокомпании, застрахователи и летища във връзка с резервацията и/или пътуването.

Сами ще си прецените колко е конкретиката тук, какво означава коректно издаване на билет (все едно в магазина да ми се хвалят, че ми продават коректно опакован хляб) или професионална спешна помощ, която не е 24/7:

image.png

 

По-интересното е какво НЕ включва въпросната такса издаване. За радост и това е доста прецизирано в общите условия:

 

image.png

 

Ами това е - луксозната услуга, която купувате срещу 20-30 евро не включва базови елементи, които са налични абсолютно безплатно, ако купите директно от авиокомпанията. Тук ще плащате допълнително. Нещо повече, купили билет от тях се ангажирате тези услуги също да минат през тях. Имахме случай във форума, в който esky отказваха да дадат имейла използван за резервация в Ryanair, за да може пътникът сам да се логне и да си направи безплатно и онлайн нужните промени. 

 

За да сме изчерпателни, бих добавил и три случая при които използването на esky може да е единствения възможен вариант:

 

- Нямате банкова карта или не искате да я ползвате. Комбинацията между желанието да резервирате онлайн, но плащането да мине офлайн за мен е странно, но предполагам че има и такива хора. В тези случаи определено esky е за предпочитане, защото предлагат плащане с банков превод, което иначе от изброените компании горе само Wizz предлага. 

- Не говорите или не искате да резервирате на сайт на чужд език. Боли ме да го кажа, но преводът в официалния сайт на Ryanair е неадекватен. Ако българският език на интерфейса заслужава 20-30 евро на билет, действайте смело.

- Въпреки таксата, цената която намирате там е непобедима. Много съм скептичен, че такива случаи са много, но все пак имахме пример с промото до Бали. Почти съм сигурен, че е имало друг сайт с по-ниска крайна цена, но след като не съм си направил труда да го потърся, нямам какво да говоря. 

- Сложни билети комбинирани с няколко авиокомпании и т.н. Такива няма как да се купят директно от сайта на една компания, и не винаги могат да бъдат комбинирани в един билет. Тук esky.bg и другите агенти имат предимство.

 

Все пак мисля, че и случаите споменати по-горе са доста нишови. И със сигурност тв рекламите и агресивния маркетинг не са насочени към тези хора. 

 

Еми това е. Дано този път не се налага да бъда обвинявам, че мразя лидерите на общо основание. Езикът ми е доста по-умерен, макар че не съм сигурен че esky го заслужават. Според мен магията, която им помага е не само неосведомеността на клиентите, а и психологията тип "абе давам 200 евро за билет, какво са 20 евро отгоре". Точно за това и заглавието на темата е такова - къде хумористично, къде хапливо, къде сериозно да отбележим как може да похарчим тези пари по-разумно, вместо да ги даваме на esky. Нищо и никакви си 20 евро отгоре спират да са толкова безполезни, когато ги съпоставим с реални неща...но за това в следващите мнения...

 

  • Харесвам 16
  • Браво 8
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Пример 1:

 

София - Ню Йорк. 

 

Цена в сайта на British Airways - 432.92 евро

image.png

 

Цена в сайта на esky.bg - 475.80

image.png

 

 

Какво бих направил със спестените 42.88 евро?

 

Това са около 48 долара. Мога да отида семейно на вечеря в Манхатън и при сметка от 200 долара да оставя парите за бакшиш, като се почувствам като типичен американец с над 20%!

Редактирано от Георги
  • Харесвам 7
  • Смея се 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, Георги каза:

Мога да отида семейно 

Това семейно предполага 2+ човека. Таксата на eSky е на билетче, т.е. смятяй 48 USD x >2 в спестените 🙂

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 1 минута , cck каза:

Това семейно предполага 2+ човека. Таксата на eSky е на билетче, т.е. смятяй 48 USD x >2 в спестените 🙂

Работата съвсем става дебела, ако добавям куфари и такива неща, че тая тарифа е само с ръчен... 

 

ОК, нека примера е до Вашингтон, където бих дал парите за дарение на  National Air and Space Museum, който поддържа огромна част от историята на човешката авиация и космонавтика. Самият музей е безплатен. 

  • Харесвам 3
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, Георги каза:

За да сме изчерпателни, бих добавил и три случая при които използването на esky може да е единствения възможен вариант:


- Въпреки таксата, цената която намирате там е непобедима. Много съм скептичен, че такива случаи са много, но все пак имахме пример с промото до Бали. Почти съм сигурен, че е имало друг сайт с по-ниска крайна цена, но след като не съм си направил труда да го потърся, нямам какво да говоря. 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Предполагам, че някога, когато си написал, че са "мошеници" си бил далеч по-откровен в изказа си... :grin:

 

След разходка из сайта им, човек лесно може да забележи, че те не само не са от тези, които "водят", а по-скоро от тези, които "следват" или даже "дишат прахта" на други, моделът им много прилича на този на онези сайтове, а самият дизайн на сайта им на готовите шаблоните от известните платформи, но това са по-незначителните подробности. По важното е, че те явно нямат капацитета да си осигурят някакъв по-съвременен и креативен начин за печалба подобно на онези сайтове, ами директно искат пари от клиентите си едва ли не само заради това, че съществуват. Въобще да не споменавам "услуги", като "гаранция за най-ниска цена" за полет+хотел, не само с куп условия, а и с валидност до представете си цели 3 часа след резервацията!      

 

От друга страна, ако трябва да съм обективен, на нашия туристически пазар може и да са "лидери" все пак в този сектор властва един мутро-средновековен модел наложен от едни гаражни фирми, които, за да ти продадат нещо, ще те накарат да "пуснеш заявка" и след няколко дни да получиш "любезно" обаждане, в което да ти говорят за "масовки" , "седалки", "горивни такси" и кой знае още какви техни си чисто манталитетни проблеми. В сравнение с многото такива агенции, тези са определено новатори - имат онлайн цени и резервации... hello world!

 

Ето и един пример, известно е, че Turkish имат такси при резервация през сайта им, които лесно могат да се избегнат през онези сайтове без много врътки или търсене, в случая без никакво търсене, просто защото знам, че е така, с повече врътки може и много повече. Сравнението е на едни и същи полети през сайта на Turkish, Jetcost.es->Mytrip с кредитна карта MasterCard и Esky.bg


thy.jpg.b041f0f1222becff54f6f94b80517dd3.jpg                         mytrip.jpg.b5c4d204cf04c53190737b94981df3fe.jpg

 

esky.jpg.4d330ad233f7a4419af34997b89e1856.jpg

 

 

Понеже предполагам, че ти е лична кауза, опитвал ли си се да полуляризираш тази информация и по други начини, защото силно ограничената аудитория, до която този форум достига не е точно тази, която е в потенциален риск в случая? 

 

И другия по-важен въпрос е, тук умишлено ще проявя огромна наивност, може би е добре да се пробва със сигнал до КЗП, дори и да трябва да се купи билет и куп "услуги" заради това. Те са регистрирани у нас, и на практика таксуват хората за "неуслуги" като " коректно издаване на билет", "професионално отношение" и там каквито други амбалажни глупости са писали, както и предлагат "специални оферти" за допълнителни "неуслуги" като "промени и анулиране на билети", които авиокомпанията може въобще да не предлагат за съответната тарифа.         

Връзка към коментар

Беше ми любопитно дали са по-малко нагли с много евтините нискотарифни полети, ами не са, при билет от 10 евро на Раян, таксата е 18.

 

esky2.jpg.c70fa5b84be7065e41dfa423a7868be0.jpg

 

 

При Уиз цените не са съвсем актуални и може и самият билет да се окаже по-скъп в случая с 10 евро и така билет от 30 евро да ви излезе 60. 

esky6.jpg.bcc245868abe75ba902fbacd48194522.jpg

 

 

И разбира се нямаше как да пропусна националния ТИМ, за вътрешни полети явно има отстъпка от таксата и е само 10 евро, на това предполагам му се вика национално отговорно поведение, браво!

 

esky4.jpg.848168dd2862f06edebb4bbd20e1439b.jpg

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 12 часа, Adventurer каза:

Предполагам, че някога, когато си написал, че са "мошеници" си бил далеч по-откровен в изказа си... :grin:

 

Откровен не е точната дума, но те разбирам накъде биеш. Бих задълбал много по темата, но не е тук мястото 🙂

 

преди 12 часа, Adventurer каза:

Понеже предполагам, че ти е лична кауза, опитвал ли си се да полуляризираш тази информация и по други начини, защото силно ограничената аудитория, до която този форум достига не е точно тази, която е в потенциален риск в случая? 

 

Не, не ми е лична кауза. Нещо, което продължава да ме чопли след толкова години, но чак кауза - не. Темата е просто за отправна точка, защото няколко пъти се появяват новобранци тук започващи изречението с "купих си билети от esky" и общо взето след това не разбират острата реакция на хората. В крайна сметка ако изключим дребните неща, движещи се по ръба на КЗП (и малко отвъд него с този отказ за спам), те си предлагат услуга на свободния пазар и могат да си таксуват колкото си искат. Не е луд тоя, който яде баницата...

 

А тук целта не е да откажем хората от esky.bg, а да ги научим как сами да се справят по принцип, независимо дали битката е с esky, официалния сайт на компанията, румбо-та и т.н. Мисля, че на всеки веднъж резервирал за wizz и ryanair през официалния сайт моментално ще му светне червената лампа като види "ааа, каква е тая такса за издаване и за какво я плащам". Или поне така се надявам. Може да ни е по-ограничена аудиторията, с излъскани телевизионни реклами не можеш да се бориш (хората могат да се замислят откъде ли идва бюджета за тези реклами), но това е което можем. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Абе сега друго ми дойде на ум. Гаранция за най-висока цена!

 

Ако някой  намери уебсайт, през който крайната цена на даден полет е по-висока от esky.bg, то получава безплатен ключодържател от тези или тези, с покрита доставка до офис на Еконт/Спиди в рамките на България!

 

Понеже може да стане разправия с booking class-овете, където привидно говорим за един и същи полет, но в действителност не е така, нека за сега предложението да важи само за полети на раян и уиз. Базово ниво на поддръжка, без никакви куфари, места и т.н. Има някакъв риск да не са синхронизирани базите и в официалния сайт цената да се е качила, а в техния не, което би довело до проблеми ако полета се резервира, ама ще поема този риск. Очаквам скрийншотове от двата сайта от финалната страница, в която се въвеждат данните на картата за плащане.

 

Първият, който намери полет на Ryanair и Wizzair, който е по-скъп в друг сайт спрямо esky.bg, печели. 

  • Смея се 4
Връзка към коментар
преди 55 минути , stanislavpp каза:

One travel са по-големи безумци

Разбира се, че има различни други сайтове с цени по-високи и от eskay, Но въпросът е, че небесните се рекламират много активно, направо агресивно на българския пазар. Аз  не бях чувал за  One travel,  но винаги съм бил сигурен, че такива сайтове съществуват.  Много пъти съм ги оплювал eskay на форума, но трябва да признаем, както и сме го правили, че за търсачка са удобни. Резервация с тях- никога!

Връзка към коментар

@stanislavpp печели!

 

@akair предложението е малко афиф, защото е от два полета, а ние търсим един. Но това не беше прецизирано в правилата, така че добре, че го изпревариха та ми се спести огъването като змиорка 🙂 

 

Всъщност няма лошо да си имаме нещо като кожодерски списък със сайтове, така че може да продължавате да пускате смело. 

Връзка към коментар
4 hours ago, Георги said:

@stanislavpp печели!

 

@akair предложението е малко афиф, защото е от два полета, а ние търсим един. Но това не беше прецизирано в правилата, така че добре, че го изпревариха та ми се спести огъването като змиорка 🙂 

 

Всъщност няма лошо да си имаме нещо като кожодерски списък със сайтове, така че може да продължавате да пускате смело. 

Аз така или иначе щях да отстъпя подаръка на някой друг, ако бях спечелил

Връзка към коментар

Сега като погледнах заглавието, предполагам, че и така си го замислил, може би е добре да поддържаме темата жива във вид на форумна игра, и като казах това... :grin:

 

Да речем, че съм решил да отида на финала на Шампионската лига на 30 май 2020 в Истанбул...

 

esky7.jpg.773c62a4618d858e5c46eb8c39cbe220.jpg

 

A с тези 22 евро, които няма да дам на esky.bg ще си купя... защита против паразити... за кучето имам предвид де, даже ще му взема маркови хапчета, да го пазят по-добре от всякакви... ъмм... паразити... и даже дъвчащи, демек овкусени, че да не ми се мръщи, ще стигнат за цяла година! 

 

cetsal.png.303b386b2cd9ba8ddf22597eaf8a431f.png

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Само искам да вмъкна , че иСкай са почнали да продават билети с прекачване на различни авиокомпании с време за прекачване под 3 часа без никаква гаранция за закъснение като Кiwi и не виждам да информират никъде за това плюс баснословна комисионна както винаги на човек.

sshot-2019-08-22-[15-06-30].jpg

  • Шок 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.