Прескочи до съдържание

Моля за съвет при канселиран полет от Катаня


Препоръчани мнения

Това със шефовете не е съвсем така,но тези разговори предстоят утре.( пардон ,днес ).

Специално питах има ли шанс утре полетът да се осъществи, при положение , че този от София пристигна ( ние трябваше да се върнем с него ) и дълго време нашия полет си стоеше със статут delayed, a не cancelled. 

Малко е по - различна ситуация, ако отменят Катаня - Букурещ, защото няма да съм ползвала Colibra, предварително ще съм проверила опциите и с лъвски скок ще бъда първа на опашката...:)

Като не може да се промени една ситуация, най - добре да се използва всичко хубаво, което може да се изстиска...) Аз тепърва имам още последици  да уреждам, но нещата се задвижиха и всичко ще се подреди , рано или късно....

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
9 hours ago, Георги said:

Компанията не е длъжна да покрие заместващ билет! Всички разходи по прибирането, ако се активираш сама без да чакаш те да те приберат са си за твоя сметка. 

Регулацията на този въпрос ми е малко тъмна Индия, но е факт, че Уиз ер ми осребриха билет за автобус купен от мен при анулиран полет поради мъгла...Не вярвам да са го напрвили само на добра воля....

Връзка към коментар

При мен нещата са свързани с Колибра,аз билет си купих, хотелът дс не ме накарат да си плащам, че сме на брега на скала с басейн и т.н.

Останалите хора ги прерутираха, има няколко, които ще ги карат с автобус до Неспол ( обсче чак на 31.07.) и после полет до Бг. 

Връзка към коментар
12 minutes ago, Ивайла said:

При мен нещата са свързани с Колибра,аз билет си купих, хотелът дс не ме накарат да си плащам, че сме на брега на скала с басейн и т.н.

Останалите хора ги прерутираха, има няколко, които ще ги карат с автобус до Неспол ( обсче чак на 31.07.) и после полет до Бг. 

Кой организира всички тези неща? На летището ли говорихте с някой или по телефона с Уиз ер?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 минути , Ивайла каза:

аз билет си купих, хотелът дс не ме накарат да си плащам

Предполагам,че имаш предвид автобусен билет Букурещ-София и да Уиз би следвало да върнат парите за него.Също така ако хотела не е ол инклузив,пазете касови бележки от ресторанти или супермаркети,Уиз трябва да покрие и това.Стига всичко да е в разумни граници.Ако си купувала нещо за/по време на пътуването с Дайнърс и си активирала застраховката може да купуваш неща от първа необходимост - бельо,дрехи с картата до 200$ мисля,които пак ще бъдат възстановени.Магазин Tezenis на Via Etnea,главната пешеходна улица в Катания приема Дайнърс.За хотела - не се притеснявай,наслаждавай се😀

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
23 minutes ago, Ивайла said:

При мен нещата са свързани с Колибра,аз билет си купих, хотелът дс не ме накарат да си плащам, че сме на брега на скала с басейн и т.н.

Останалите хора ги прерутираха, има няколко, които ще ги карат с автобус до Неспол ( обсче чак на 31.07.) и после полет до Бг. 

Не се тревожи, че си ползвала Колибра. Гледах сега пак правилата им. Между другото откакто ги обсъждахме в отделна тема преди около 2 месеца, са направили промени, считано от 15 юли 2019 г.

Ти си прехвърлила на Колибра правото си на обезщетение по Регламент 261/2004. Това е паричното обезщетение по чл.7 от Регламента. Но при отмяна на полет, пътникът има и други права. Копирам ги от регламента:

1.   При отмяна на полет съответните пътници:

а)

получават помощ от опериращия въздушен превозвач по член 8; и

б)

получават помощ от опериращия въздушен превозвач по член 9, параграф 1, буква a), и член 9, параграф 2, както и при премаршрутиране, когато нормално очакваното начало на новия полет е най-малко в деня след заминаването, така както е било планирано за отменения полет, помощта, посочена в член 9, параграф 1, буква б), и член 9, параграф 1, буква в); и

в)

имат право на обезщетение от опериращия въздушен превозвач по член 7, освен ако не са:

i)

информирани за отмяната минимум две седмици преди началото на полета по разписание; или

ii)

информирани за отмяната между две седмици и седем дни преди началото на полета по разписание и им е предложено премаршрутиране, което им позволява да заминат не по-късно от два часа преди началото на полета по разписание и да достигнат техния краен пункт на пристигане за по-малко от четири часа след времето за пристигане по разписание; или

iii)

информирани за отмяната по-малко от седем дни преди началото на полета по разписание и им е предложено премаршрутиране, което им позволява да заминат не по-късно от един час преди началото на полета по разписание и да достигнат техния краен пункт на пристигане за по-малко от два часа след времето за пристигане по разписание.

2.   Когато пътниците са информирани за отмяната, се дава обяснение относно възможния алтернативен транспорт.

3.   Опериращ въздушен превозвач не е длъжен за изплаща обезщетение по член 7, ако може да докаже, че отмяната е причинена от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори да са били взети всички необходими мерки.

4.   Тежестта на доказване във връзка с въпроса дали и кога пътникът е бил информиран за отмяната на полета лежи върху опериращия въздушен превозвач.

Т.е. наред с паричното обезщетение по чл.7 от Регламента, при отменен полет пътникът има право на:

- възстановяване стойността на билетите или премаршрутиране - това е по чл.8 и

- право на грижа - чл.9. Тук влизат храна, напитки, настаняване в хотел, транспорт от летището до мястото на настаняване.

Тези две права не си ги прехвърлила на Колибра. 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не, не сме подписвали такъв документ,поне никой около мен не де е подписал, освен за ползвснето на хотела. Имаше ксерокопия какво може да си избереш - rebook, ,refund ,или редънд плюс 20 процента в Уизсметката. На летището се случи всичко - жени , облечени с дрехи с логото на Уиз се разправяха с тези неща, прерутираха хора дори до Ниш. Дано да е така с моите права, защото сме в хотел, който си е цяло азиатско пътуване, на 30 и повече км от Катаня..А колкото и елементарно да ви звуча, аз съм музикант по образувание и всички тези юридически текстове са ми супер объркани. Като се разбера с Колибра, ще пиша в тяхната темата  за да спестя тези " Радини вълнения" на някой друг...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Спри да ги мислиш тези Колибра. Мисля, че те те тревожат повече от ситуацията с Уиз, а не трябва да са в тази насока вълненията ти.

И преди съм се замисляла доколко е действителен /валиден/ според българското законодатеслство и съдебна практика договорът за цесия с тях. А сега виждам, че са променили малко правилата си в тази насока. Цитирам чл.3, второто изречение от Общите условия: В случай, че прехвърлянето на вземането за Обезщетение не е валидно по силата на закон или договор, с приемане на настоящите Общи условия Клиентът предоставя представителна власт по силата на пълномощно Инса да действа като негов представител по извършване на всякакви действия по събиране на вземането, за сметка на Инса, като се задължава да не се обръща към и да не упълномощава трети лица, или да не им прехвърля вземането, за целите на събиране на вземането.

Да не те затормозявам с разни юридически казуси, с две думи това означава, че не са много сигурни дали договорът за цесия би издържал в съда като такъв и гледат да си вържат донякъде гащите поне само с представителство /подобно на Аероиск/. 

Но, за да влезеш в спор с тях, ще ти трябва адвокат.

Както и да е просто искам да те успокоя поне за Колибра да не се тревожиш😉😀. Как е времето в Катания? Защото тук е гадно и дъждовно.

Връзка към коментар
5 minutes ago, Ивайла said:

Не, не сме подписвали такъв документ,поне никой около мен не де е подписал, освен за ползвснето на хотела. Имаше ксерокопия какво може да си избереш - rebook, ,refund ,или редънд плюс 20 процента в Уизсметката. На летището се случи всичко - жени , облечени с дрехи с логото на Уиз се разправяха с тези неща, прерутираха хора дори до Ниш.

Браво Уиз ер! Преди половин година имаше голям скандал с оставени унгарски пътници в Катания и унгарската КЗП доста ги подгони, защото не са си изпълнили задълженията на време и пътниците е трябвало самостоятелно да се оправят. Уиз ер се оплакваше, че виновен е местният им партньор, но явно вече системата работи по добре...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Много блсгодаря за успокоението, че и това,освен работата и евентуално пропадсне на следвсщото пътуване в четвъртък ми докараха алергичен шок , поне лекар имаме в групата. А времето - времето е точно, точно като за мен...)

IMG_20190729_073253.jpg

IMG_20190729_073253.jpg

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Говорих с Colibra...

Както написа ДиянаВ, никакъв проблем с осигурените храна/ хотел. Те( Colibra ще ми изплатят 30те евро , защото толкова съм си поискала, а мога да изисквам от Уиз да ми върнат парите за билета, който сама съм си купила , защото нямам документ, че се отказвам от компенсацията им, също мога  да ползвам транспорта от Букурещ до София.

 

С две думи - ползвам rebook ,хотел/ храна от Уиз и 30 евро от Colibra.

Само дето ще ни местят в друг хотел, ама все едно плуване в басейна ще направя...

 

Благодаря на всички за съпорта, дано да не се случва на никой, въпреки че с честотата на нашите пътувания, надали ще го избегнем, но поне вече се знае в такава ситуация плюс Colibra какво да се прави. Техният съпорт със сигурност мога да го похваля.

Ще пиша ако успея да си взема парите за полета на Уиз, който си букнах . Дотогава - La vita e bella...

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

@ИвайлаКолибритата,  се вълнуват от пари, а не от манджи и легла, и плащат само това, което сте прогнозирали. Ами това е повече от нищо! Не са големите пари,но не е и без хич, както би станало с някой, който не си знае правата. Ако нямаше такива хора, нямаше друг да се сети за тази възможност да изкара пари.

В никакъв случай не си подвела с "птичките" своите приятели. От добро сърце си ги запознала с тази възможност и те са се възползвали. Там имаше условие за един запис от един телефон:yes: 

 

Всеки, който пътува често е имал отменен полет. От снощи и ти си в тази групичка - на често пътуващите хора:wink:

 

Хотелът ви изглежда прекрасно в плажната си част. Ще ни качиш ли някоя и друга снимчица от интериора, че ми стана любопитно, моля?

 

ПП Ох, докато се натуткам и ти си дала отговор, ама все пак да помоля за снимчици ?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

@Ивайла, наслаждвайте се на неочакваната ваканция! Всеки рано или късно се сблъсква я с отменен полет, я с някоя стачка... А шефовете искат, не искат, ще ти влязат в положението. 😜

И аз си правя извода, че нямам големи познания за правата си в такива случаи, по-скоро в такива случаи с нискобюджетните авиокомпании. Навремето нищо не осигуряваха, буквално на практика бяхме оставени да се оправяме сам сами. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да, така е- аз поне слушам/ чета с половин ухо/ око, докато не ми се случи. Реално Колибра не ти пречат да те прерутират , те вземат парите за обезщетението, на което евентуално имам право . А това ще се разбере след като се знае причината за канселирането. Полетът дълго време стоя като delayed, даже не знам дали сме го видяли изписан като канселиран. Доколкото се коментира тук, вчера е имало много канселирани полети в Европа. Причината за нашия не е Етна, но ако е въздушен трафик, няма право на компенсация, поне така пише в условията на Уиз.

Връзка към коментар

На мен нещо не ми стана ясно.  Брандираните какички са съдействали с хотела, но съдействаха ли с прерутирането? Защо си платила билет до Букурещ, не трябваше ли те да го предложат фор фрий?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Да, съдействаха за хотел, но не особено успешно, защото в момента пак сме на летището да ни уреждат хотел - не са се разбрали за колко нощувки... Купих си билет, защото си бях направила застраховка с Колибра и не бях наясно какви са ми задълженията. Оказва се, че храна, прерутиране, връщане на пари от билет , хотел / храна няма общо с Колибра. А сега ще ми върнат парите за билета Катания - София, което пак ме устройва.

 

В моя случай - ползвам си всички екстри за отменен/закъснял полет, а Колибра си гонят обезщетението, ако има условия за иск. Ако съм го знаела , нямаше да си купя сама билет.

 

Най - големия ужас е, че една група хора са им дали полет Неапол - София , като до Неапол ще ги карат с кола, те са си мислели, че е за 31.07, но се оказва, че полета е на 02.08... те ли не са видели какво пише в резервацията, не са им обяснили добре ли, не знам...

Връзка към коментар
преди 6 часа, Topfly каза:

Регулацията на този въпрос ми е малко тъмна Индия, но е факт, че Уиз ер ми осребриха билет за автобус купен от мен при анулиран полет поради мъгла...Не вярвам да са го напрвили само на добра воля....

Баш от добра воля ще е. Пробвай следващия път с ласт минит билет за конкурентна авиокомпания на стойност 300-400 евро 🙂

 

@Ивайла, да, Колибра, Аероиск и всичките други подобни услуги нямат общо с логистични и други организационни проблеми, те не са застраховка. Тях единствено ги интересува паричната компенсация, която авиокомпанията ти дължи и процентът от нея за тяхното съдействие. Жалко, че не го уточнихме това вчера. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
1 hour ago, Георги said:

Баш от добра воля ще е. Пробвай следващия път с ласт минит билет за конкурентна авиокомпания на стойност 300-400 евро

Не знам колко биха платили, но не ми звучи правдоподобно от една страна авиокомпаниите по всякъкъв начин да се опитват да избягват да плащат дължимите от тях обезщетения, а от друга страна на добра воля да дават обезщетения, които не дължат...На мен ми осребриха автобусен билет за около 60 евро, което е по малко от 300-400 евро но все пак не е пренебрежимо малка сума...Ако годишно на 1 милион души върнат по 60 евро, това са си 60 милиона евро или около 20% от годишната печалба на Уиз ер...Трудно ми е да си представя някой да върне такава сума на добра воля...

Връзка към коментар
преди 9 часа, Topfly каза:

Регулацията на този въпрос ми е малко тъмна Индия, но е факт, че Уиз ер ми осребриха билет за автобус купен от мен при анулиран полет поради мъгла...Не вярвам да са го напрвили само на добра воля....

Регулация 261/2004 е ясно по отношение на това, кой трябва да извърши премаршрутирането, но има една сива част точно в този член 8.1, ако избереш опция

Цитат

(b) re-routing, under comparable transport conditions, to their final destination at the earliest opportunity

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:32004R0261&from=EN

 

Болднатите части са вятър и мъгла дори за ЕС: 

Цитат

 

Whether transport conditions are comparable depend on a number of factors and must be decided on a case-by-case basis.

 

The Commission proposed a revision of Regulation (EC) 261/2004 on 13 March 2013 in which a new Article 8(5)(4) clarifies that if the air carrier cannot reroute the passenger on its own service within 12 hours, it must consider other carriers or other transport modes, subject to seat availability.

 

http://www.europarl.europa.eu/doceo/document/P-8-2017-005941_EN.html
http://www.europarl.europa.eu/doceo/document//P-8-2017-005941-ASW_EN.html#ref1

 

Предполагам, че можеш да твърдиш, че техните предложения не са били "at the earliest opportunity" и наистина по форумите има случаи, в които хората сами са си купили скъпи билети и след това са получили компенсации, но след месеци наред разправии и дори съд. С други думи, ако беше така лесно предполагам, че отменените полети въобще нямаше да са толкова сериозен проблем.

 

Питай местната фирма по този въпрос, ако още се навърта наоколо, дали могат лесно да ти върнат пари, ако сам си се премаршрутирал със скъп last minute полет, нали си говориш с тях... 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Местната ме препрати към Уиз, които реално ми върнаха парите. Дaже успях дa си канселирам билета за автобус от Отопени до Русе ( зсщото Уиз ще осигури автобус) и реално съм 3 лева на загуба като пари...

Междудругото местните са абсолютни аматьори. Днес ни check outнсхс пт хотелите, пак ни закараха летището и девойките попнаха пак дс ни търсят полети, като първо ни казаха да ходим на check in гишетата да ни включат Waiting list. Аз си поисках документ, че ще ни извозят, да има доказателство,че с тяхната организация може просто да ни преместят зарязани в Букурещ. Та трябва да получим мейл с информация как ще ни превозят. Два пъти едната жена ми каза, че заради нас работи толкова часове. Аз и казах, че напълно разбирам каква професия си е избрала, не мога да и помогна да си върши работа,но мога да обещая, че нито ще преча,нито ще си тръгна докато не се разреши случая. Та днес всичко мина почти леко и доста културно. Но половината самолет явно вече е прерутиран или се е спасил сам.

  • Харесвам 1
  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

В случая на Ивайла, мисля,че има голям шанс Уиз да възстанови парите за билета,при положение,че това е техен полет.Дори когато отменят полет над 14 дни и не дължат обезщетение,оставят възможност на клиента да избере алтернативен полет.Нищо не пречи да се опита,дори да се ангажира посредник,ако откажат.

Всяка такава ситуация със закъснение/канселиране си е голям стрес,но така човек се учи да е подготвен.Аз вече имам навик,преди пътуване да проверявам за алтернативни полети,ей така за всеки случай, особено ако са вечерни.Ако пък обявят закъснение на вечерен полет,директно търся удобен хотел,пак така,за всеки случай.

Хубаво е в момента,в който стане ясно,че полета е анулиран,да се зададе въпрос на най-близкия служител на л-щето ще осигури ли АК настаняване,алт.полет и къде ще стане това.Тук е много важно да сте бързи и да сте от първите на това гише.По този начин имате възможност да избирате от няколко възможни алт.полета,а ако сте подготвени директно да кажете какво ви устройва.Както беше споменато трудно се намират билети в последният момент за 180 човека,дори в не толкова пиков период, затова е добре да сте бързи и подготвени.Следващ момент е да си поискате ваучер за хотел(ако осигуряват) и да попитате дали може да ползвате собствен транспорт до там,а не да чакате организираният от АК.Това ще ви спести няколко часа чакане да бъдат обработени желанията на останалите 178 човека,например.Все пак питайте дали хотела е в града,ако не е(както в случая),би било скъпо да стигнете до там сами.

Това е в случай,че АК осигури полет, настаняване.Ако не го направи е по-лесно, според мен, защото сам,без да чакаш избираш и после искаш АК да ти възстанови разходите.Въпроса,на който не съм получила еднозначен отговор е, ако АК осигури полет, настаняване,но пътника предпочете вместо да се бута и надбягва с останалите,да си буква сам,дали после ще му бъде възстановен разхода.Ако полета е на същата АК, предполагам да,но при настаняването авиокомпаниите имат договори с определени хотели за да им излиза по-евтино и може да откажат. 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 18 минути , Мари Николова каза:

Въпроса,на който не съм получила еднозначен отговор е, ако АК осигури полет, настаняване,но пътника предпочете вместо да се бута и надбягва с останалите,да си буква сам,дали после ще му бъде възстановен разхода.Ако полета е на същата АК, предполагам да,но при настаняването авиокомпаниите имат договори с определени хотели за да им излиза по-евтино и може да откажат. 

 

В моя случай на мен ми възстановиха парите за Катаня - София, след обаждане на Уиз. За билет на друга авиокомпания никакъв шанс за пари, ако си го купил сам. Даже ако си си купил сам билет не на Уи,нямаш право и на хотел. Това казаха Уиз девойките, а дали наистина е така, не знам.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.