Прескочи до съдържание

Срокове и процедури за оспорване на транзакции с кредитни и дебитни карти


Препоръчани мнения

Публикувано:
7 minutes ago, liliya said:

 

Да ти кажа и аз мисля повече да не се занимавам с тях, защото е очевидно,  че се правят на луди. Направих скрийншотове на страницата им и се надявам да си взема парите, че 1800лв няма да мога да прежаля. Само ме е яд , че злоупотребяват и си правят подигравк с хората. 

 

Ако мине....

  • Харесвам 1
Публикувано:
На 24.03.2020 г. в 10:21, Фичо каза:

А някой с опит за рефънд за билети, закупени през opodo?

Да споделя как се разви моят случай, за някого може да е полезно, а и да похваля Revolut.  :yes:

 

На 24.10.2019, възползвайки се от една изгодна оферта (или грешка), бях закупил през opodo билети BCN-BOS-BCN на готината цена от £68.98 за дати 04-12.05.2020.  Даже и американска виза нямах и въпреки, че се бях зарекъл да не си купувам билети за Щатите преди да си изкарам такава, реших, че мога да прежаля такава сума, ако не ми се отвори парашута с визата. 
Всичко хубаво (между другото това щеше да ми е най-евтиният билет като цена на километър :smile3:, ама здраве да е), но се появи гадината covid-19 и стана ясно, че пак няма да имам късмет с първо посещение в САЩ. 
Някъде към края на март Opodo започнаха да пращат едни мейли с някакъв общ текст “бла-бла-бла, има covid-19, трафикът е сериозно засегнат, много АК отменят полети, но не искат да връщат пари и предлагат ваучери …“ и бутон да се съглася за евентуален ваучер, ако полетът ми бъде отменен:


image.png.581f07cd9f52fd0e4e194d57193139b2.png


Аз реших да не се съгласявам за ваучери, а да претендирам за връщане на парите ако/когато отменят полета.
В края на март забелязах на сайта на АК (Air Canada), че първият ми полет (BCN-YUL) е отменен, като там пишеше, че за отменени полети предлагат ваучери, като за билети, закупени от посредник, клиентите трябва да се обърнат към съответния посредник, което е нормално.
Започнах да търся как да се свържа с Opodo, което, както вече доста магеланци са забелязали, е трудна задача. Писах писма на някакви email-и без резултат и реших да пробвам FB-чата.  
Ще опиша как стана, понеже @Дани Магелани ме попита, а може би и още някой друг се интересуваше, но понеже е малко извън настоящата тема, го скривам.
 

Спойлер

На страницата на Opodo във FB се включва чат-бот и започва един омагьосан кръг с бутони с различни опции, но така и не можах да се добера до опция за заявка за refund. В един момент взе да ми писва и просто написах: „I request a refund for my canceled flight!“  и о чудо – появи се и такава опция:
image.png.5d659e7c239b693909549314a9ce0419.png
Натиснах Request a refund и след уточняване на сумата се появи и опция за жив агент, която натиснах
image.png.a532590234f075d6b290db46108efda8.png

 

Много бързо, след 2-3 минути, се включи някакво индийче Biraj и аз описах какъв е случаят, като първо изразих учудване и недоволство за това, че, по-малко от две седмици преди полета, не са ме уведомили че е отменен и обясних, че искам refund.
Той ме попита няколко уточняващи въпроса – кой е полетът, на коя дата и т.н. и каза да изчакам. Мина доста време – почти половин час – и тогава индийчето се включи да ме уведоми, че не е възможен refund, но АК предлага ваучер. (в интерес на истината, така пишеше и на сайта на Air Canada). 
Аз отговорих, че не се интересувам от ваучер а искам refund. Той пак ми обяснява, че трябвало да се съобразяват с AК и АК предлага само опция ваучер.
Аз пък пак повторих, че не ме интересува ваучер и че съм си купил билета с моите пари, а не с ваучер, затова си искам моите пари, а не ваучер.
Той пак ми отговаря какво била предлагала АК – ваучер.
Аз пак си повтарям моето искане, като обръщам внимание на обстоятелството, че съм си купил билета от Opodo, а не от AК и затова си искам парите от Opodo.
Той пак си повтаря неговата рецитация и пита дали да задейства процедурата за ваучер …
И така няколко пъти си повтаряме почти едно и също като развален грамофон.
В едни момент му казах: „Biraj, ти явно няма да ми свършиш работа, свържи ме моля, с твоя началник, да говоря с него“.  Той отговори, че в чата не може да ме свърже с началника, но ако искам – мога да се обадя по телефон и попита дали имам други въпроси. Аз отговорих, че нямам и искам само да ми потвърди ясно, че отказват refund, защото в такъв случай ще оспорвам плащането пред банката.
Той потвърди и с това приключихме разговора. 

 

С две думи – Opodo ми отказаха refund и предложиха да задействат процедура за ваучер, което пък аз отказах.  Направих си скрийншотс на целия разговор с агента на Opodo.
Между другото, почти веднага след чата с агента на Opodo, на пощата ми пристигна писмо от Opodo (по-точно от noreply@odigeo.com)  със съобщение, че има промяна в полета ми BCN-BOS, затова да се обадя ASAP на тел. 0800 026 1621.  Ха добро утро! :biggrin:


Само че вече бях решил, че повече няма да се занимавам с тях и тъй като бях платил билетите с карта Revolut, следващата стъпка беше да поискам сhargeback от Revolut . Реших да изчакам да ми отменят и обратния полет и тогава да оспоря плащането, а ето как се процедира:
В приложението се отива на Dashboard, после горе дясно  „?“  отваря help после почти най-долу – "New chat".
Там отначало също се включва чат-бот и трябва да се напише „live agent“ за включване на жив агент. Излиза съобщение, че са много натоварени и трябва да се изчака, в моя случай пишеше ~ 20мин. Само че повече от час не се появи жив агент и се отказах.
При вторият опит на другия ден изписа 30мин., но тъй като приканват да се опише какъв е казуса, вкл. скрийншотс, това и направих – написах че искам chargeback и на какво основание – отменен полет, т.е. неполучена услуга, за която съм платил.
След по-малко от 30мин. се появи жив агент – изказа извинения, че е трябвало да чакам и помоли за няколко минути да се запознае с написаното от мен.
След няколко минутки пак се включи агента с извинения за неприятностите, които имам по конкретния казус, и ми изпрати линк, на който да попълня форма за chargeback, в която се описва случая с подробности. Там попълних кога е направено плащането, към кого, за какво, защо го оспорвам - посочих, че не съм получил услугата (полети) за която съм заплатил и приложих/прикачих картинки – на email-a с потвърждението за закупените билети от Opodo, скрийншот от сайта на АК за отмяната на полетите, скирйншотс от разговора във FB с агента на Opodo, в който ми се отказва refund.  Това стана на 17.05.
Така, мина време и онзи ден се зачудих дали да не отворя пак чат и да попитам докъде са стигнали с моя казус, но реших да изчакам до началото на идната седмица и ето че вчера получавам две писма (на e-mail, почти едно след друго) от Revolut.
В първото пише, че работят по моя въпрос и са задействали диспут с Edreams (както знаем те са една група с Opodo) но може да отнеме време, тъй като са длъжни да дадат на търговеца 48 дни ако е платено с Mastercard  или 30 дни, ако е платено с Visa.
Във второто писмо обаче – БИНГО :smile3:„you've been refunded“.  Отворих приложението – и там имам също съобщение и виждам, че сумата е възстановена.:smile3:
Та да изкажа удовлетворението си от Revolut и да ги похваля. :clapping:

  • Харесвам 7
  • Браво 9
Публикувано:

Здравейте хора, имам един особен казус , надявам се да има някой който да може да помогне.

Подобно на всички ви,  моите полети бяха отменени и травън агенцията ми предложи ваучери, които аз за жалост приех.

Проблемът е че тази травъл агенция изглежда е пред фалит.От няколко месеца нямат никакви постове в фейсбук или блога им, навсякъде се трупат само оплаквания и негативни мнения от хора които си чакат парите и като цяло картинката е зле

Като си купя билети пак (понеже ваучера е валиден само за тях) използвайки ваучера им и нещо се обърка, ще мога ли да претендирам за парите си и какви са сроковете?

 

Забравих да спомена, ако се наложи да доплатя за новите билети, ще мога ли да претендирам и за двете транзакции и като цяло какво правим 😄

 

 

Публикувано:
преди 32 минути , SpeeDemoN5 каза:

Здравейте хора, имам един особен казус , надявам се да има някой който да може да помогне.

Подобно на всички ви,  моите полети бяха отменени и травън агенцията ми предложи ваучери, които аз за жалост приех.

Проблемът е че тази травъл агенция изглежда е пред фалит.От няколко месеца нямат никакви постове в фейсбук или блога им, навсякъде се трупат само оплаквания и негативни мнения от хора които си чакат парите и като цяло картинката е зле

Като си купя билети пак (понеже ваучера е валиден само за тях) използвайки ваучера им и нещо се обърка, ще мога ли да претендирам за парите си и какви са сроковете?

 

Забравих да спомена, ако се наложи да доплатя за новите билети, ще мога ли да претендирам и за двете транзакции и като цяло какво правим 😄

 

 

След като вдигнаха застраховката от 500 на 10000лв напълно възможно е да им е по-изгодно да фалират, че лицензите по-малко струват дори. 

Мноого малко фирми ще останат на пазара, останалите на полу-черно.

До 6 месеца мисля може да се претендира чрез банката, доста такива агенции са на неособено почтени ''бизнесмени'' - щом има и оплаквания.

Познавам бизнесмен с такива бизнеси, а няма пукнат лев и работи по програми за безработни ги намира все до 29годишни за да не плаща заплата и на 6 месеца ги сменя.Та има ли такава обява за работа фирмата, от дребните и опасните да фалират е.

Тези с добрите отзиви са богати и при тях няма опасност.

Друг е въпроса дали вече имат сметки и пари в тях.

 

Публикувано:
преди 6 минути , vinidj каза:

От няколко месеца нямат никакви постове в фейсбук или блога им

Ако няма връзка с агенцията, как мислиш да ползваш ваучерите? Само билети ли предлага? Ваучерите, за съжаление , нямат покритие от застрахователя на агенцията при обявяване на фалит от същата - губиш всичко. Ако имаш някакъв договор с агенцията и доказателство за плащане-с тези документи завеждаш щета при застрахователя и чакаш пари от него вече. Това  е само , ако агенцията обяви несъстоятелност. До тогава парите се дължат от нея. 

  • Харесвам 1
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Успешно оспорих транзакцията си към Аеромексико през ОББ (кредитна карта Виза). Крайният срок беше 03.07, но днес ми звъннаха да ме зарадват.

  • Харесвам 5
  • Браво 4
Публикувано:
преди 32 минути , Gentleman Basta каза:

Успешно оспорих транзакцията си към Аеромексико през ОББ (кредитна карта Виза). Крайният срок беше 03.07, но днес ми звъннаха да ме зарадват.

Имаше ли отказ от компанията,  каква кореспонденция представи?

Публикувано:
преди 2 часа, slujitel каза:

Имаше ли отказ от компанията,  каква кореспонденция представи?

Да, в това отношение мексиканците много добре се справиха - отрязаха ме като кисела краставичка. Предоставих:

-Попълнен формуляр за оспорване на транзакции
-Издадените билети и фактурите за всеки от пътниците
-Чат с агент на Aeromexico след първата промяна на датите
-Становище на Aeromexico, че парите няма да ми бъдат възстановени
-Имейли, с които съм уведомен за канселациите на отделните отсечки
  • Харесвам 9
  • 1 месец по-късно ...
Публикувано:

Оспорих транзакцията на Interjet (пак мексиканска авиокомпания) пред ПИБ, дадох горе-долу същите документи, както Gentleman Basta, но нямам писмен отказ от тях, защото те не пишат мейли, нямат и чат. Имам имейл от посредника, който ме препраща към авиокомпанията, от тях да си търся парите.

И така, оспорването е от 10.5

29.5 ми пишат, че няма да могат да се справят в 15(работни) дневния срок и ще им трябват 35

2.7 - сле изтичането на 35 работни дни им писах, отговориха че " проверката е в процес на разглеждане. Към днешна дата, все още не са получени всички необходими документи и потвърждения, които очакваме от трети лица, за приключване на Вашия случай."

И така, чакам си. Дали Mastercard имат някакви срокове?

Някой оспорвал в ПИБ да се похвали колко време му е отнело?

Георги Матеев
Публикувано:
преди 12 минути , Oshko каза:

Някой оспорвал в ПИБ да се похвали колко време му е отнело?

Това няма огромно значение, тъй като зависи от конкретния случай и от (не)желанието на търговеца да комуникира и сътрудничи.

 

Докато бях в ПИБ имам спечелени оспорвания и за само 2 седмици, но един път отне 4 месеца.

  • Харесвам 1
  • 3 седмици по-късно ...
Публикувано:

Здравейте. Мога ли да оспорвам транзакция в следния случай: имам закупен ваучер от групон.ком за фотографски услуги в Калифорния. В последствие се оказва, че фотографът вече не работи с Групон, тоест ваучерът не е валиден. Тъй като според правилата им са минали повече от 7 дни - не могат да ми върнат парите по картата, но ми ги върнаха като кредит за бъдещи покупки. Имам го като кореспонденция с техен агент. Реших да потърся друг фотограф като преди това първо им пиша, за да проверя дали офертите са истински - няколко не ми отговориха въобще, а още един ми писа, че не знаел, че офертата му все ще се продава. Дали това са номера на Групон да съберат някой лев или на самите фотографи да си наберат клиенти? Агентът казва, че такива случаи били рядкост, а аз намерих два, сигурна съм, че има и още. Просто не съм писала на всички. 

Банката е Bank of America. 

Публикувано:
Преди 1 час, Mimka каза:

Здравейте. Мога ли да оспорвам транзакция в следния случай: имам закупен ваучер от групон.ком за фотографски услуги в Калифорния. В последствие се оказва, че фотографът вече не работи с Групон, тоест ваучерът не е валиден. Тъй като според правилата им са минали повече от 7 дни - не могат да ми върнат парите по картата, но ми ги върнаха като кредит за бъдещи покупки. Имам го като кореспонденция с техен агент. Реших да потърся друг фотограф като преди това първо им пиша, за да проверя дали офертите са истински - няколко не ми отговориха въобще, а още един ми писа, че не знаел, че офертата му все ще се продава. Дали това са номера на Групон да съберат някой лев или на самите фотографи да си наберат клиенти? Агентът казва, че такива случаи били рядкост, а аз намерих два, сигурна съм, че има и още. Просто не съм писала на всички. 

Банката е Bank of America. 

Оспорване може обикновено до 4-6 месеца чрез твоята банка с която е платено, а причината е непредоставена услуга и пращаш доказателства.Съветвам те още веднага да пускаш жалбата, за да не се хванеш на въдицата им от увъртания и да изтървеш срока.

Публикувано:
преди 7 минути , vinidj каза:

Оспорване може обикновено до 4-6 месеца чрез твоята банка с която е платено, а причината е непредоставена услуга и пращаш доказателства.Съветвам те още веднага да пускаш жалбата, за да не се хванеш на въдицата им от увъртания и да изтървеш срока.

Благодаря! А това, че са ми върнали кредит в профила, има ли значение? Аз съм се съгласила с това, защото нямаше друга опция. 

Публикувано:

Направили сте грешка и оспорването на транзакцията няма да бъде уважено от банката, защото сте избрали и получили кредит. 

  • Харесвам 2
Публикувано:
На 6.08.2020 г. в 9:19, stanislavpp каза:

Направили сте грешка и оспорването на транзакцията няма да бъде уважено от банката, защото сте избрали и получили кредит. 

Зависи, получих кредит от ПаркВиа за един паркинг, те обещаха да го конвертират в кеш, не си изпълниха думата и успешно оспорих транзакцията за непредоставена услуга. Всеки би трябвало да има право да си върне парите в кеш.

  • 1 месец по-късно ...
Публикувано:

Да споделя за моята драма с Corsair, за която писах назад. След няколко мейла , че не могат да ми върнат парите за билетите и един нагъл мейл , че може да ми върнат само парите за таксите, след като съм поискала отмяна (а отмяната не е е по мое искане, а заради Ковид и затворения Монреал до 0307.2020 за полети от Париж), спрях да се занимавам с тях. Оспорих транзакцията пред ДСК и отделно подадох жалба до Европейската комисия за защита на потребителите. И двете институции положиха усилия и благодарение на тях след около 4 мес. , онзи ден получих и обратно цялата сума за билетите. 


Според мен дори и първоначално някой да се е съгласил на ваучер, няма пречка да поиска възстановяване на сумата и то с оглед  песимистичната обстановка за пътувания.  Не пречи да се опита.  От ЕКЗП са изключително учтиви и отговарят много бързо по запитвания и оплаквания с конкретни казуси.
 

  • Харесвам 4
  • Браво 6
Публикувано:
7 hours ago, liliya said:

Да споделя за моята драма с Corsair, за която писах назад. След няколко мейла , че не могат да ми върнат парите за билетите и един нагъл мейл , че може да ми върнат само парите за таксите, след като съм поискала отмяна (а отмяната не е е по мое искане, а заради Ковид и затворения Монреал до 0307.2020 за полети от Париж), спрях да се занимавам с тях. Оспорих транзакцията пред ДСК и отделно подадох жалба до Европейската комисия за защита на потребителите. И двете институции положиха усилия и благодарение на тях след около 4 мес. , онзи ден получих и обратно цялата сума за билетите. 


Според мен дори и първоначално някой да се е съгласил на ваучер, няма пречка да поиска възстановяване на сумата и то с оглед  песимистичната обстановка за пътувания.  Не пречи да се опита.  От ЕКЗП са изключително учтиви и отговарят много бързо по запитвания и оплаквания с конкретни казуси.
 

Дали не са изтекли сроковете да оспорвам транзакция на банката ДСК за платени самолетни билети с Виза дебит на 11.01.2020 г. за полет за 22,05.2020 София-Рим Алиталия отменен на 14.04.2020.  Не се съгласихме на ваучър. Сглупихме да си купим билетите през ескай. И от там следняколкомесечно мотане и бла-бла ковид и тн. отговарят, че авиокомпанията ще ни върне парите за билетите директно на сметката. А за услугата към ескай да пием по една студена вода, защото според общите им условия не подлежали на връщане.

Публикувано:
преди 3 часа, !stefka_dimitrova70 каза:

Дали не са изтекли сроковете да оспорвам транзакция на банката ДСК за платени самолетни билети с Виза дебит на 11.01.2020 г. за полет за 22,05.2020 София-Рим Алиталия отменен на 14.04.2020.  Не се съгласихме на ваучър. Сглупихме да си купим билетите през ескай. И от там следняколкомесечно мотане и бла-бла ковид и тн. отговарят, че авиокомпанията ще ни върне парите за билетите директно на сметката. А за услугата към ескай да пием по една студена вода, защото според общите им условия не подлежали на връщане.

Аз купувам билети винаги с КК, та за дебит не знам. Опитай , нищо не ти коства да опиташ и да пуснеш жалба до ЕПЦ https://www.ecc.bg .

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Публикувано:
Just now, liliya said:

Аз купувам билети винаги с КК, та за дебит не знам. Опитай , нищо не ти коства да опиташ и да пуснеш жалба до ЕПЦ https://www.ecc.bg .

Благодаря ти много за бързия отговор! За ЕПЦ  задължително ще го направя още утре. Но в ДСК там ли ти дават формуляр за оспорване на транзакция? Ако го имаш, пратен по мейл, може ли да ми го пуснеш?

Какви док. приложи към оспорването?

Публикувано:
преди 2 минути , !stefka_dimitrova70 каза:

Благодаря ти много за бързия отговор! За ЕПЦ  задължително ще го направя още утре. Но в ДСК там ли ти дават формуляр за оспорване на транзакция? Ако го имаш, пратен по мейл, може ли да ми го пуснеш?

Какви док. приложи към оспорването?

Може по мейл, може на кол центъра или в офис. Аз говорих по телефона с тях и после пуснах мейл.

  • Благодаря 1
Публикувано:
На 9.09.2020 г. в 1:38, liliya каза:

Може по мейл, може на кол центъра или в офис. Аз говорих по телефона с тях и после пуснах мейл.

Смисъм от ЕПЦ има само, ако са минали 6 месеца от покупката с банката или няма развитие там.

Тъй като ЕПЦ са само пожелателна институция, а банката задължително те спасява в повечето случаи в срока , ако е спазен.

Публикувано:
преди 2 часа, vinidj каза:

Смисъм от ЕПЦ има само, ако са минали 6 месеца от покупката с банката или няма развитие там.

Тъй като ЕПЦ са само пожелателна институция, а банката задължително те спасява в повечето случаи в срока , ако е спазен.

Говорех за банката как съм я сезирала. При мен покупката на билетите беше октомври 2019, а сигнала до ДСК беше в края на април. Мисля , че беше изтекъл 6 мес. срок. ДСК я сезирах след няколко мейли с Corsair, които приложих като доказателство. От банката веднага предприеха действия. На ЕПЦ писах няколко месеца по- късно, тъй като нямах резултат от банката. 
Естествено , че ЕПЦ е пожелателно и не пречи да се опита. В много случаи те също помагат. 

  • Харесвам 2
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:
На 2.04.2020 г. в 15:29, Oshko каза:

Никога не съм оспорвал транзакция. Колко е срокът за оспорване в банка? 13 месеца?

 

Lufthansa/Seat24 - дават ваучер, за refund не споменават. Как бих могъл да оспоря транзакция, след като няма как да се сдобия с отказ. В автоматичен имейл, в който ми предлагат ваучер не пише, че отказват refund? Свързването с Луфтханза май е само по телефона, т.е. пак няма да е документирано. Идеи? Освен това нямам имейл, че е канселиран полета, виждам го само в сайта им и в CheckMyTrip.

Interjet/Bravofly - дават само ваучер, не ни търсете, ще стане автоматично, информация имам от сайта на Interjet, имейл до мен няма нито от Interjet, нито от Bravofly, нито за канселацията(която се вижда в CheckMyTrip), нито че не дават refund. Пак нямам идея как бих могъл да оспоря транзакцията.

И за двете плащания банката е ПИБ.

 

П.С.

Oбаче канселирах един хотел през сайта на Bravofly и получих мейл, че се обработва. След 3-4 дни получих, че парите ще ми бъдат върнато.

 

Да се похваля - оспорено плащане към Interjet/Bravofly пред ПИБ, днес 4-5 месеца по-късно е уважено и парите са преведени.

Също миналата седмица и Lufthansa/Seat24 преведоха доброволно 🙂 паричките обратно с 30Е удръжка от Seat24.

  • Харесвам 3
  • Браво 4
Публикувано:

УРААА! И аз си получих обратно парите за неосъществен полет през май.

На 09,09,2020 подадох искане за оспорване на транзакция към ДСК и на 16,09,2020 Ал Италия взели, че ми върнали парите. След 4-5 месеца кореспонденция с Ескай, през които бяхме направили резервацията на самолетните билети.

МНОГО ВИ БЛАГОДАРЯ МАГЕЛАНЦИ ЗА СПОДЕЛЕНОТО В ТОЗИ ФОРУМ! ПУБЛИКАЦИИТЕ ТУК МНОГО МИ ПОМОГНАХА ДА СИ ТЪРСЯ ПРАВАТА И ДА НЕ СЕ ОТКАЗВАМ!

СПЕЦИАЛНИ БЛАГОДАРНОСТИ НА Liliya, Георги Матеев и stanislavpp. 😄

 
 
  • Харесвам 4
  • Браво 3

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.