Прескочи до съдържание

Срокове и процедури за оспорване на транзакции с кредитни и дебитни карти


Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 19 минути , Георги Матеев каза:

Но пък такъв хубав телефон имат

В момента никакъв. Телефона за връзка от сайта  е премахнат и е само този, на ПИБ, където ти пеят прочуствено поне 5-8 минути, а като се свържеш и кажеш, че искаш да питаш нещо за Дайнърс, пак те пренасочват...Така щяло да бъде докато е карантината( не им разбрах логиката, но поне свърших работа)

  • Харесвам 1
  • Шок 1
Публикувано:

Мислите ли,че е възможно оспорване и възстановяване на плащане в Bravofly направено с Дайнърс,което е за полет,който е канселиран и предлагат ваучер за него?

Георги Матеев
Публикувано:
преди 9 минути , Branko каза:

Мислите ли,че е възможно оспорване и възстановяване на плащане в Bravofly направено с Дайнърс,което е за полет,който е канселиран и предлагат ваучер за него?

По-скоро не, освен може би за наистина скъпи билети. Bravofly/Lastminute още отпреди кризата правят този номер с ваучера. Те практически не отказват кеш рефънд, но ако избереш него налагат €30 административна такса "обработка", която в 90% от случаите обезсмисля рефънда. Понеже съм го ровил ще ти спестя търсенето - тая такса я има в условията им и си се съгласил с нея още когато си купувал билета 🙂

  • Харесвам 3
  • Шок 2
Дани Магелани
Публикувано:
преди 6 минути , Георги Матеев каза:

По-скоро не, освен може би за наистина скъпи билети. Bravofly/Lastminute още отпреди кризата правят този номер с ваучера. Те практически не отказват кеш рефънд, но ако избереш него налагат €30 административна такса "обработка", която в 90% от случаите обезсмисля рефънда. Понеже съм го ровил ще ти спестя търсенето - тая такса я има в условията им и си се съгласил с нея още когато си купувал билета 🙂

Същото ли е за хотелите, че имам голям проблем с Lastminute с анулирането на 4 резервации?

И как се свързахте с тях? По телефона има само автоматичен отговор, без жива връзка. Он лайн не става анулирането. Жаля за добрия стар Букинг!

  • Харесвам 1
Георги Матеев
Публикувано:
преди 10 минути , Дани Магелани каза:

Същото ли е за хотелите, че имам голям проблем с Lastminute с анулирането на 4 резервации?

И как се свързахте с тях? По телефона има само автоматичен отговор, без жива връзка. Он лайн не става анулирането. Жаля за добрия стар Букинг!

Нямам идея за това - никога не съм резервирал хотели от Lastminute.

 

Преди имаха един имейл за съпорт, но вече е спрян и той. Виж дали нямат някакъв чат?

  • Харесвам 1
Публикувано:
Преди 1 час, Дани Магелани каза:

Същото ли е за хотелите, че имам голям проблем с Lastminute с анулирането на 4 резервации?

И как се свързахте с тях? По телефона има само автоматичен отговор, без жива връзка. Он лайн не става анулирането. Жаля за добрия стар Букинг!

Февруари канселирах хотел за Шанхай букнат през тях. Само по месинджър си контактувахме. Но се свържи с точния, там където ти е резервацията. Аз си писах с франция, с .com а резервацията беше през .de.

Такса от 30€ или друга не са ми спирали, цялата сума за платения хотел ми върнаха по картата.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 5 часа, Георги Матеев каза:

По-скоро не, освен може би за наистина скъпи билети. Bravofly/Lastminute още отпреди кризата правят този номер с ваучера. Те практически не отказват кеш рефънд, но ако избереш него налагат €30 административна такса "обработка", която в 90% от случаите обезсмисля рефънда. Понеже съм го ровил ще ти спестя търсенето - тая такса я има в условията им и си се съгласил с нея още когато си купувал билета 🙂

A при GoToGate пак ли има такава такса? Купихме едни билети за свекъра и свекървата за септември (надявам се до тогава всичко да се е нормализирало и плетът да се осъществи и да не се стига до драми), но ако се стигне до искане на парите обратно, да знам срещу какво се изправяме. Билетите са платени с Curve/ДСК Galaxy (предполагам, че оспорването би трябвало да е пред ДСК, а не Curve??) 

 

Също така имаме и билети с катарците, които също са за септември и ако се стигне до нова отмяна на техни полети и схема с издаване на ваучери, ще ми е любопитно какви са шансовете за оспорване на транзакцията през Diners. 

Георги Матеев
Публикувано:
преди 35 минути , chandni каза:

A при GoToGate пак ли има такава такса? Купихме едни билети за свекъра и свекървата за септември (надявам се до тогава всичко да се е нормализирало и плетът да се осъществи и да не се стига до драми), но ако се стигне до искане на парите обратно, да знам срещу какво се изправяме. Билетите са платени с Curve/ДСК Galaxy (предполагам, че оспорването би трябвало да е пред ДСК, а не Curve??) 

 

Също така имаме и билети с катарците, които също са за септември и ако се стигне до нова отмяна на техни полети и схема с издаване на ваучери, ще ми е любопитно какви са шансовете за оспорване на транзакцията през Diners. 

GoToGate поне миналата година нямаха такава такса - последно преди 7 или 8 месеца получавах рефънд от тях и беше ОК. Но има шанс и те да са попроменили условията си в движение.

 

Доста интересен въпрос за оспорването. Май по-скоро трябва да е пред Curve, реално за плащане е ползвана тяхната карта, а тази на ДСК е била само захранваща.

 

През септември ще са минали много над 6 месеца от транзакцията и мисля, че шансът за оспорване през Diners е минимален, но по принцип не пречи да опиташ. Дано не се налага.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 11 часа, Георги Матеев каза:

Дори оспорване на транзакции в ДСК съм правил изцяло онлайн.

А те как реагират? Не ми се е налагало да оспорвам при тях и ми е любопитно.

 

Иначе едно дублирано плащане с Дайнърс го оспорих по телефона и те нали са си услужливи, та нямаше проблем.

  • Харесвам 1
Георги Матеев
Публикувано:
преди 15 минути , Ilian359 каза:

А те как реагират? Не ми се е налагало да оспорвам при тях и ми е любопитно.

Стандартно, като всяка банка. Бавно. Но пък бяха ефективни.

  • Благодаря 1
Публикувано:

@Георги Матеев чисто юридически как подхождаш към казуса? Ако са ти предложили ваучер примаш го и оспорваш в банката или не го приемаш и оспорваш? В първият случай биха могли да ти кажат, че са си изпълнили доставката с даването на ваучера.

Георги Матеев
Публикувано:
преди 17 минути , Topfly каза:

@Георги Матеев чисто юридически как подхождаш към казуса? Ако са ти предложили ваучер примаш го и оспорваш в банката или не го приемаш и оспорваш? В първият случай биха могли да ти кажат, че са си изпълнили доставката с даването на ваучера.

Приех само няколко ваучера от солидни авиокомпании, които знам че така или иначе ще ползвам отново в обозримо бъдеще, но категорично отказвам всички ваучери от високо рискови регионални авиокомпании от типа на Aegean, Croatian Airlines, Bulgaria Air и тн. Разбира се, кой е рисков или не си е лично моя преценка. Естествено в момента, в който приема ваучер, не бих могъл да имам никакви по-нататъшни претенции.

 

На база на отказа на авиокомпанията/посредника да изплати обратно сумата, която според актуализираната еврорегулация е напълно дължима дори в настоящата форсмажорна ситуация, пускам чарджбек към банката (или диспут в Пейпал) и оспорвам транзакцията, тъй като не съм получил никакъв продукт/услуга. Да - много досадна занимавка е, да - очаквам всеки случай да отнеме минимум по 3-4 месеца, но в крайна сметка мисля, че ще си получа парите. Практически авиокомпаниите напълно незаконно игнорират потребителите, които предпочитат пълен рефънд.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Георги Матеев
Публикувано:
преди 5 минути , Фичо каза:

А някой с опит за рефънд за билети, закупени през opodo?

Opodo имат да ми връщат пари за отменен полет на Pobeda (самата авиокомпания вече потвърди пълен рефънд и е пуснала парите към Opodo).

 

Напълно очаквано свързването с Opodo/Edreams е мисия невъзможна, както е и с всички останали посредници в момента. Затова за да не си хабя нервите директно пуснах диспут през Пейпал, който бях ползвал за плащането.

 

На теория парите трябва да се върнат "автоматично", но кога е съвсем отделен въпрос 🙂

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 1 минута , Георги Матеев каза:

Opodo имат да ми връщат пари за отменен полет на Pobeda (самата авиокомпания вече потвърди пълен рефънд и ги е пуснала към Opodo).

Т.е. ти си осъществил вече контакт с Победа, ли?

Георги Матеев
Публикувано:
преди 7 минути , Фичо каза:

Т.е. ти си осъществил вече контакт с Победа, ли?

Не, самата авиокомпания директно ми прати имейл, в който ме уведоми за отмяната на полета, както и че са оторизирали и извършили пълен рефънд на сумата към моя травъл агент. Същото между другото се случи с още няколко полета на други авиокомпании, тоест повечето си вършат съвестно работата.

 

Както се досещаш обаче от Opodo не получих дори уведомление за отменения полет, камо ли за рефънд. Според мен системите на всички посредници са тотално задръстени и е пълен хаос.

 

Точно затова в момента е много важно всички резервации да са актуализирани на сайтовете на самите авиокомпании и те да разполагат с личен имейл. Иначе се изпуска важна кореспонденция. Аз отдавна имам навик, който в случая ми беше доста полезен - минути след като купя билет през посредник влизам в резервацията на сайта на ак и там си попълвам личните данни.

  • Благодаря 1
Публикувано:
На 23.03.2020 г. в 8:38, Георги Матеев каза:

Един от малкото плюсове на Пейпал е, че имат тяхна собствена Buyer's Protection програма, чиято защита е в сила до 6 месеца след покупката. Тази програма покрива случаи, в които не получиш дадена стока или услуга от търговеца. Самолетните билети са в раздел 'услуги'.

 

Изтъквам истината - купил съм билет, който после е отменен от авиокомпанията и съответно търговеца/посредника вече ми дължи пълен рефънд. Опитал съм неуспешно да се свържа многократно с търговеца (което също е истина) и оспорвам Пейпал транзакцията, тъй като не съм получил никаква стока/услуга срещу парите си.

 

След като случая се ескалира през техния интерфейс самите те поемат инициативата. Свързват се с търговеца за доуточнение, като ако той не им отговори в някакъв определен срок (обикновено е максимум месец, но предвид Корона-та обаче може да го удължат) - тогава Пейпал служебно решава случая спрямо предоставените документи, като най-често е в полза на клиента и връщат парите. Процедурата е подобна на оспорване чрез банка на транзакция с кредитна карта, само дето почти винаги е в пъти по-бързо. По някаква причина търговците много се плашат от Пейпал оспорванията и в предни случаи експресно са връщали сумите.

 

Практиката ми е показала, че по-сигурна защита от това няма. До момента успеваемостта ми чрез Пейпал диспути е била 100%, докато не мога да кажа същото за случаите на оспорване на транзакции чрез банката.

В тази ситуация какво препоръчваш дали да се пробва тази процедура спрямо Изиджет, Уиз или Райън или да не се препират и да се изчака сами да направят рефунд, а само към посредниците да се пробва тази тактика?

Притеснява ме съобщението на Уиз, че обработката може да отнеме над 60 дни.

Георги Матеев
Публикувано:
преди 50 минути , vinidj каза:

В тази ситуация какво препоръчваш дали да се пробва тази процедура спрямо Изиджет, Уиз или Райън или да не се препират и да се изчака сами да направят рефунд, а само към посредниците да се пробва тази тактика?

Притеснява ме съобщението на Уиз, че обработката може да отнеме над 60 дни.

Оспорване (независимо чрез Пейпал или чрез банка) по принцип се прави когато от търговеца имаш отказ или тотална липса на отговор за пари, които според теб би трябвало да върнат.

 

В случая Уиз са те уведомили "да, връщаме, но може да отнеме над 60 дни", което предвид (вероятно) стотиците хиляди рефънди в случая е нормално време за обработка. За Ryan също трябва технологично време, като реално и там не са ти отказали връщане на сумата.

 

Вече ако след примерно 2-3 месеца парите не са получени - тогава имаш аргумент за оспорване.

 

При мен е различно. Предварително е ясно, че някои авиокомпании / посредници настояват да дават само ваучери, което е погазване на правата ми като пътник и дефакто отказ за връщане на кеш, и на база на това аз веднага оспорвам без да се налага да чакам.

 

Моят съвет - зареди се с търпение, рано или късно ще си получиш парите.

  • Харесвам 5
Публикувано:
На 24.03.2020 г. в 10:21, Фичо каза:

А някой с опит за рефънд за билети, закупени през opodo?

Моите впечатления са за изключителна некоректност с тях.Още преди да започне цялата тази суматоха имах отменен полет заради лошо време на Bulgaria air.Нямах никакви проблеми със свързването ми,по няколко пъти на ден ги тормозих.Първо твърдяха,че при тях полетът излиза изпълнен и не ми дължат нищо.След като им изпратих скрийншотове от летища,сайтове и т.н започнаха увъртанията,а именно-след всеки разговор с тях(5-6 пъти)трябваше да очаквам връзка  от 24-48 часа и всеки път никакво обаждане.

В крайна сметка оспорих транзакцията чрез Револют и чакам да минат 48 дни от оспорването(за карти Мастъркард и 30 дни ако е Виза)

  • Харесвам 1
Дани Магелани
Публикувано:
преди 1 минута , imarev каза:

Моите впечатления са за изключителна некоректност с тях.Още преди да започне цялата тази суматоха имах отменен полет заради лошо време на Bulgaria air.Нямах никакви проблеми със свързването ми,по няколко пъти на ден ги тормозих.Първо твърдяха,че при тях полетът излиза изпълнен и не ми дължат нищо.След като им изпратих скрийншотове от летища,сайтове и  т.н започнаха увъртанията,а именно-след всеки разговор с тях(5-6 пъти)трябваше да очаквам връзка  от 24-48 часа и всеки път никакво обаждане.

В крайна сметка оспорих транзакцията чрез Револют и чакам да минат 48 дни от оспорването(за карти Мастъркард и 30 дни ако е Виза)

Явно и мен това ме чака. Полет на Канада еър, който е отменен, а ми се появява в сайта на Оподо като съществуващ. Пиша на единствения им имейл, който имам от преди време, но дава че не е актуален.

Смяна или анулиране в сайта на канадците е невъзможно, дава отговор, че посредникът е извършил някакво действие. От Оподо нямам имейл за  такова действие. 

Подобно е положението с Budgetair. Чудя се какво да правя!

Публикувано:
преди 3 минути , Дани Магелани каза:

Явно и мен това ме чака. Полет на Канада еър, който е отменен, а ми се появява в сайта на Оподо като съществуващ. Пиша на единствения им имейл, който имам от преди време, но дава че не е актуален.

Смяна или анулиране в сайта на канадците е невъзможно, дава отговор, че посредникът е извършил някакво действие. От Оподо нямам имейл за  такова действие. 

Подобно е положението с Budgetair. Чудя се какво да правя!

Опитай във фейсбук чата им,аз там успях,макар че доста се съмнявам в тези натоварени дни да дочакаш връзка.Имат чат бот,който понякога върши работа.

Георги Матеев
Публикувано:

Потвърждавам: схемата с Пейпал оспорването работи и то дори още по-бързо от преди!

 

Миналия четвъртък пуснах оспорване чрез Пейпал за един от многото ми отменени билети, купувани от Vayama.

 

Току-що получих следния имейл:

 

Dear Georgi Mateev,

Because we were unable to obtain additional information from Travix Nederland (Vayama.com) regarding your claim, this case has been resolved in your favor and you have received a refund of 335,62 USD. If you paid with a credit card, the money is refunded to your credit card. Please note that it can take up to 30 days for the refund to appear on your card statement. 
 

Пейпал са дали едва 1 седмица за реакция на Vayama и когато не е последвал отговор автоматично са решили случая в моя полза, връщайки парите по картата ми.

 

Това е ЕКСТРЕМНО бързо по всички параграфи и очевидно е един от малкото работещи лостове за връщане на пари от билети в момента. И определено много по-лесно от оспорване чрез банка.

 

Който е плащал с Пейпал - да действа и да пуска клеймове там. Ако се затруднявате ще напиша подробно указание, че е малко пипкаво и си има леки особености.


Транзакция в Пейпал може да се оспорва до 6 месеца от датата на покупката.

  • Харесвам 11
Публикувано:
преди 21 минути , Георги Матеев каза:

Потвърждавам: схемата с Пейпал оспорването работи и то дори още по-бързо от преди!

 

Миналия четвъртък пуснах оспорване чрез Пейпал за един от многото ми отменени билети, купувани от Vayama.

 

Току-що получих следния имейл:

 

Dear Georgi Mateev,

Because we were unable to obtain additional information from Travix Nederland (Vayama.com) regarding your claim, this case has been resolved in your favor and you have received a refund of 335,62 USD. If you paid with a credit card, the money is refunded to your credit card. Please note that it can take up to 30 days for the refund to appear on your card statement. 
 

Пейпал са дали едва 1 седмица за реакция на Vayama и когато не е последвал отговор автоматично са решили случая в моя полза, връщайки парите по картата ми.

 

Това е ЕКСТРЕМНО бързо по всички параграфи и очевидно е един от малкото работещи лостове за връщане на пари от билети в момента. И определено много по-лесно от оспорване чрез банка.

 

Който е плащал с Пейпал - да действа и да пуска клеймове там. Ако се затруднявате ще напиша подробно указание, че е малко пипкаво и си има леки особености.


Транзакция в Пейпал може да се оспорва до 6 месеца от датата на покупката.

Потвърждавам го това за Пей Пал.

Като ми точиха преди време, много пъти КК, се бях вдяла в чудо, какво да правя.

И тогава, реших, че в нета ще пазарувам само, през Пей Пал. А картата ми там пък, е Револют

Няколко пъти, попадам на некоректни търговци. Като се забави, каквото съм поръчала, пиша на търговеца. Като не ми отговори, пускам  го на  тях. Най- много до седмица, парите са ми върнати. Те също се опитват да се свържат с търговеца, като не им отговори, връщат парите.

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 3 часа, Георги Матеев каза:

Потвърждавам: схемата с Пейпал оспорването работи и то дори още по-бързо от преди!

Жоро, не бързай да се радваш, докато не си видиш паричките в сметката. Защото аз седмица след този e-mail съм получавал нещо от рода на "The refund has not been processed successfully, because there is a problem with seller's account. We are sorry that we cannot help in this situation. You can raise a claim with your card's issuer".

Paypal е до голяма степен въздух под налягане, така че имай си едно на ум.

  • Шок 1
  • Замислям се 1
Георги Матеев
Публикувано:
преди 18 минути , Ilian359 каза:

Жоро, не бързай да се радваш, докато не си видиш паричките в сметката. Защото аз седмица след този e-mail съм получавал нещо от рода на "The refund has not been processed successfully, because there is a problem with seller's account. We are sorry that we cannot help in this situation. You can raise a claim with your card's issuer".

Paypal е до голяма степен въздух под налягане, така че имай си едно на ум.

Рефънда излиза вече като процеснат, а транзакцията в пейпал акаунта ми е ревърсната, но ще видим.

 

Travix / Vayama е много голям търговец, не гаражна травъл агенция, и не вярвам да имат проблем с акаунта си, или поне все още не. Аз донякъде затова бързам с оспорванията за да се класирам от по-първите (в случай, че решат да фалират скоро) 🙂

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.