Прескочи до съдържание

Срокове и процедури за оспорване на транзакции с кредитни и дебитни карти


Препоръчани мнения

Някой има ли опит с оспорване на транзакция с Diners? Имам платен хотел (с безплатно анулиране) в lastminute с Diners, който съм пожелал да бъде отказан (на 12 март), но това и до днес не се е случило. Престоят е в момента (от 26 до 29 март). Има ли смисъл да оспорвам транзакцията или да се надявам някога в бъдещето lastminute да ми върнат парите? Съвети?

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 23 минути , Христиан каза:

Някой има ли опит с оспорване на транзакция с Diners? Имам платен хотел (с безплатно анулиране) в lastminute с Diners, който съм пожелал да бъде отказан (на 12 март), но това и до днес не се е случило. Престоят е в момента (от 26 до 29 март). Има ли смисъл да оспорвам транзакцията или да се надявам някога в бъдещето lastminute да ми върнат парите? Съвети?

Имаш ли получено писмено потвърждение от Lastminute, че резервацията е отменена и предстои връщане на парите? Ако да - всичко е ОК, просто не смогват с обработката на рефъндите, в момента е така с всички посредници и забавяния по 2-3 седмици са нормални.

 

В акаунта ти в Lastminute резервацията с какъв статус излиза?

 

Ако обаче нямаш потвърждение и мине над месец от отмяната без да си получил парите - оспорвай транзакцията.

Връзка към коментар
Преди 1 час, Георги Матеев каза:

Имаш ли получено писмено потвърждение от Lastminute, че резервацията е отменена и предстои връщане на парите? Ако да - всичко е ОК, просто не смогват с обработката на рефъндите, в момента е така с всички посредници и забавяния по 2-3 седмици са нормални.

 

В акаунта ти в Lastminute резервацията с какъв статус излиза?

 

Ако обаче нямаш потвърждение и мине над месец от отмяната без да си получил парите - оспорвай транзакцията.

Когато се чух с тях по телефона, казаха че ще я откажат. След което получих имейл този имейл:

Спойлер
 
 
 
Спойлер

Dear customer,


We have received your request.


Due to the large-scale travel interruptions caused by Coronavirus, we’re currently receiving a very high volume of requests from customers, and it may take us longer than usual to get back to you. We’re working as quickly as we can, prioritising customers who have imminent departures.


Unless you have a very urgent request, we kindly ask that you refrain from calling as it may take us a while to connect you.

You’ll be notified via email as soon as we have an update. Alternatively, you can check the status of your booking in your account area on our site and app.


If you’re contacting us about a refund, we may be delayed in giving you a response as the airline is responsible for processing these types of requests. Again, you’ll be notified via email if we receive any updates.


Thank you for your cooperation.


Kind regards,
Customer Care Team
LASTMINUTE

В него няма никаква конкретна информация, която доказва какво сме си говорили. Единствено в заглавието пише: "Important information from LASTMINUTE in regard to your booking ID 1***********" от което става ясно за коя резервация ми е request-a.

 

За съжаление в техния сайт, статуса на резервацията не се е променял и си стои на Confirmed...

 

Не знам дали има смисъл изобщо да чакам 1 месец.

Връзка към коментар
Дани Магелани
преди 16 минути , Христиан каза:

Когато се чух с тях по телефона, казаха че ще я откажат. След което получих имейл този имейл:

  Покажи
 
 
 
Спойлер

Dear customer,


We have received your request.


Due to the large-scale travel interruptions caused by Coronavirus, we’re currently receiving a very high volume of requests from customers, and it may take us longer than usual to get back to you. We’re working as quickly as we can, prioritising customers who have imminent departures.


Unless you have a very urgent request, we kindly ask that you refrain from calling as it may take us a while to connect you.

You’ll be notified via email as soon as we have an update. Alternatively, you can check the status of your booking in your account area on our site and app.


If you’re contacting us about a refund, we may be delayed in giving you a response as the airline is responsible for processing these types of requests. Again, you’ll be notified via email if we receive any updates.


Thank you for your cooperation.


Kind regards,
Customer Care Team
LASTMINUTE

В него няма никаква конкретна информация, която доказва какво сме си говорили. Единствено в заглавието пише: "Important information from LASTMINUTE in regard to your booking ID 1***********" от което става ясно за коя резервация ми е request-a.

 

За съжаление в техния сайт, статуса на резервацията не се е променял и си стои на Confirmed...

 

Не знам дали има смисъл изобщо да чакам 1 месец.

И аз получих такъв имейл. Статуса си стои същият. И аз стоя и чакам.

Явно са затрупани от имейли и обаждания и не се справят.

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 30 минути , Христиан каза:

Когато се чух с тях по телефона, казаха че ще я откажат. След което получих имейл този имейл:

  Скрий
 
 
 
Спойлер

Dear customer,


We have received your request.


Due to the large-scale travel interruptions caused by Coronavirus, we’re currently receiving a very high volume of requests from customers, and it may take us longer than usual to get back to you. We’re working as quickly as we can, prioritising customers who have imminent departures.


Unless you have a very urgent request, we kindly ask that you refrain from calling as it may take us a while to connect you.

You’ll be notified via email as soon as we have an update. Alternatively, you can check the status of your booking in your account area on our site and app.


If you’re contacting us about a refund, we may be delayed in giving you a response as the airline is responsible for processing these types of requests. Again, you’ll be notified via email if we receive any updates.


Thank you for your cooperation.


Kind regards,
Customer Care Team
LASTMINUTE

В него няма никаква конкретна информация, която доказва какво сме си говорили. Единствено в заглавието пише: "Important information from LASTMINUTE in regard to your booking ID 1***********" от което става ясно за коя резервация ми е request-a.

 

За съжаление в техния сайт, статуса на резервацията не се е променял и си стои на Confirmed...

 

Не знам дали има смисъл изобщо да чакам 1 месец.

Мдаааа. Не искам да те притеснявам, но след като не си получил допълнително конкретно потвърждение и статуса на резервацията все още е confirmed - то съпортът въобще не я е отменил, а и след като чекин датата е минала вече се водиш за noshow в хотела. Просто са те забравили в суматохата. По същата причина не чакай рефънд, тъй като такъв въобще не е нареждан.

 

Уви това вече ще е доста по-сложно оспорване, тъй като по никакъв начин не можеш да докажеш, че си поискал отмяна по телефона и ще е малко тяхната срещу твоята дума.

 

И все пак най-добрата (да не кажа и единствената) ти опция е оспорване на транзакцията. Действай смело, няма какво да губиш и без това. В бланката за оспорване обясни много детайлно цялата ситуация и прикачи всички възможни документи.

 

Стискам палци! 

преди 10 минути , Дани Магелани каза:

И аз получих такъв имейл. Статуса си стои същият. И аз стоя и чакам.

Явно са затрупани от имейли и обаждания и не се справят.

Не чакай да мине чекин датата, действай смело с оспорването.

  • Благодаря 2
Връзка към коментар
Дани Магелани
преди 5 минути , Георги Матеев каза:

Мдаааа. Не искам да те притеснявам, но след като не си получил допълнително конкретно потвърждение и статуса на резервацията все още седи потвърден - то съпорта въобще не е отменил резервацията ти, а след като чекин датата е минала вече се водиш за noshow в хотела . Просто са забравили в суматохата. По същата причина не чакай рефънд, тъй като такъв въобще не е нареждан.

 

Уви това вече ще е доста по-сложно оспорване, тъй като по никакъв начин не можеш да докажеш, че си поискал отмяна по телефона и ще е малко тяхната срещу твоята дума.

 

И все пак най-добрата (да не кажа и единствената) ти опция е оспорване на транзакцията. Действай смело, няма какво да губиш и без това. В бланката за оспорване обясни много детайлно цялата ситуация и прикачи всички възможни документи.

 

Стискам палци! 

Не чакай да мине чекин датата, действай смело с оспорването.

Да разбирам ли, че хотелът директно на мен ми връща парите, а не минават  през Lstminute?

Плащането от картата ми е към платформата.

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 3 минути , Дани Магелани каза:

Да разбирам ли, че хотелът директно на мен ми връща парите, а не минават  през Lstminute?

Плащането от картата ми е към платформата.

Щом платформата ти е взела парите тя трябва да ги върне при отмяна, а не хотела - стига разбира се в дадения момент да си имала право на безплатна отмяна и да не си била в нарушение на някакво условие. Съответно пред банката ти оспори конкретната транзакция към Lastminute, с която си направила плащането за дадената резервация.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 15 минути , Георги Матеев каза:

Действай смело, няма какво да губиш и без това.

Дали...? Повечето банки (ако не и всички) имат една такса от 30-40 лв за неоснователно оспорване на транзакция. 

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 3 минути , chandni каза:

Дали...? Повечето банки (ако не и всички) имат една такса от 30-40 лв за неоснователно оспорване на транзакция. 

Само дето в случая е напълно основателно... Но да, от тази гледна точка има известен риск.

Връзка към коментар
преди 14 минути , Георги Матеев каза:

Само дето в случая е напълно основателно... Но да, от тази гледна точка има известен риск.

Факт, че е основателна. Въпросът е какво ще реши банката и може да я обявят за неоснователна. Затова просто наблегнах, че не е като да няма какво да се губи повече, за да може всеки да си направи сметката.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Реших да пиша на хотела и вижте какъв отговор получих:

 

Предполагам, че това би помогнало за оспорването, ако хотела изобщо не работи, нали? 

Screenshot_20200327_202444_com.google.android.gm.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Магеланци, помагайте !

Чета темата, случаи много но моя по-така:

Септември 2019 г. резервирах  през „Агода“ без право на отмяна апартамент в Зьолден, Австрия с престой 21-28 март т.г. Когато затвориха австрийските курорти писах имейл до държателите на апартамента /които са фирма „Интер шале“, а не частно лице/ и на дата 13 март т.г. получих имейл, че сумата ще бъде възстановена.  На 19 март т.г. получих имейл от „Агода“ , че резервацията е анулирана без такси /без да пише, че предстои възстановяване на сумата/ . От тогава до сега – нищо. Вчера писах на „Интер шале“ с въпрос какви са сроковете за възстановяване на суми – отговор до момента няма. Какво бих могла да направя, да се притеснявам ли?

Връзка към коментар
Дани Магелани
преди 17 минути , Христиан каза:

Реших да пиша на хотела и вижте какъв отговор получих:

 

Предполагам, че това би помогнало за оспорването, ако хотела изобщо не работи, нали? 

Screenshot_20200327_202444_com.google.android.gm.jpg

Къде видя имейла на хотела. Аз не виждам имейли в резервацаите си?

Връзка към коментар
преди 11 минути , Дани Магелани каза:

Къде видя имейла на хотела. Аз не виждам имейли в резервацаите си?

Ами просто хотела си имат собствен сайт (там има контакти) и още преди време им бях писал, за да ми потвърдят, че всичко ми е ок по резервацията.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Divliana каза:

на дата 13 март т.г. получих имейл, че сумата ще бъде възстановена.  На 19 март т.г. получих имейл от „Агода“ , че резервацията е анулирана без такси /без да пише, че предстои възстановяване на сумата/ . От тогава до сега – нищо. Вчера писах на „Интер шале“ с въпрос какви са сроковете за възстановяване на суми – отговор до момента няма. Какво бих могла да направя, да се притеснявам ли?

 

Ако ти харесва, притеснявай се. Но това няма да ти върне парите.

Разпечатваш двата мейла и завеждаш рекламация на транзакцията. Най-вероятно след 4 месеца ще бъде удовлетворена.

Връзка към коментар
преди 11 часа, Ilian359 каза:

Ако ти харесва, притеснявай се. Но това няма да ти върне парите.

Разпечатваш двата мейла и завеждаш рекламация на транзакцията. Най-вероятно след 4 месеца ще бъде удовлетворена.

Благодаря

Връзка към коментар
Дани Магелани

Някой има ли формата на ОББ за оспорване на транзакции? 

Разбрах, че има вариант да се изпрати подписана и сканирана, но не мога да се добера до формата.

Ако да - ще помоля за сканиран вариант или  файл!

Благодаря!

Връзка към коментар

Здравейте! Резервирах полет и хотел през Ryanair за Рим от 29 март до 1 април . Полета ми беше отменен, казаха че ще ми възстановят парите ( които чакам все още ) , но стаята в хотела минавала през посредник , а именно hotels.com и трябвало да се обърна към тях или направо в хотела . Звъннах хотела казаха ,че пари при тях няма при посредника са . И сега идва мъката вече 10 дни им пиша имейли, в месинджър, звънях и нищо... глас в пустиня . Видях,че може в определени случаи да се оспорва транзакция . Та въпроса ми е към хората , които са попадали в такава ситуация - какво мога да направя ? 

Връзка към коментар

@Георги Матеев, благодаря ти отговора в другата тема 🙂

 

Ще съм благодарна, ако някой сподели как е протекло оспорване пред ДСК за анулиран полет. Звънях им, но ме уведомиха, че няма възможност за оспорване онлайн. Ще трябва да се занеса тези дни до офис. 

 

И още едно питане към тези, които вече са писали оспорване за анулиран полет - какви точно документи представяте? Мисля да сложа разпечатки за това какво точно съм купила и съобщение за отменен полет. Май друго не мога да приложа.

 

Desigg С какъв статус ти е резервацията в hotels? Нямаш ли възможност за канселиране директно през сайта hotels?  Тук вече зависи и дали резервацията е с възможност за безплатно анулиране или не.

Връзка към коментар

Имаш ли отказ за възстановяване на сумата от авиокомпанията? Или неизпълнено обещание за възстановяване? Ако нямаш, е твърде вероятно да платиш такса за неоснователна рекламация.

Връзка към коментар
преди 5 минути , Eva eva каза:

Ще съм благодарна, ако някой сподели как е протекло оспорване пред ДСК за анулиран полет. Звънях им, но ме уведомиха, че няма възможност за оспорване онлайн. Ще трябва да се занеса тези дни до офис. 

Звънни им пак.  Аз щях да оспорвам транзакция преди време (миналата година ноември или декември беше), след разговор  по телефон изпратих документите по мейл. Тогава ми върнаха обаждане, че оспорването ми ще е неоснователно и няма да го "пуснат", защото търговецът е изпратил стоката, а Спиди не ми я донесоха.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 20 минути , kali каза:

търговецът е изпратил стоката, а Спиди не ми я донесоха.

Е, това неоснователно ли е? Търговецът е наел Спиди да извърши доставката, не ти. Баш са те пуснали по пързалката, за да не се занимават.

Връзка към коментар
преди 11 часа, Ilian359 каза:

Имаш ли отказ за възстановяване на сумата от авиокомпанията? Или неизпълнено обещание за възстановяване? Ако нямаш, е твърде вероятно да платиш такса за неоснователна рекламация.

Случаят е с Изиджет, няма контакт с тях, затворили са си чатовете, предлагат само ваучер в сайта, отказаха ми обезщетението за отменен полет. 

До скоро отговаряха в Туитър, от седмица и там спряха мисля да ги почакам месец и ще поискам от банката.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.