Прескочи до съдържание

Срокове и процедури за оспорване на транзакции с кредитни и дебитни карти


Препоръчани мнения

Георги Матеев
преди 6 минути , Божидар каза:

Има следният въпрос, писаха ми от хотел в който имам резервация че поради covi19 се налага да го затворят и ми предложиха друг да си избера,  пари на искат да им върнат понеже не съм бил с безплатни анулация, мога ли да оспорвам транзакцията в моят случай? 

Категорично да, даже вече имаш нужното ти писмено доказателство от страна на хотела. Те опитват едностранно да променят сделката и да те настанят в друг хотел, с което ти категорично не си съгласен. Точка.

 

На твое място бих спрял комуникация с тях и бих оспорил транзакцията незабавно. 99.99% ще спечелиш.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 9 минути , Георги Матеев каза:

Категорично да, даже вече имаш нужното ти писмено доказателство от страна на хотела. Те опитват едностранно да променят сделката и да те настанят в друг хотел, с което ти категорично не си съгласен. Точка.

 

На твое място бих спрял комуникация с тях и бих оспорил транзакцията незабавно. 99.99% ще спечелиш.

Благодаря за бързия и изчерпателен отговор. 

Връзка към коментар

Не мога да не се похваля. И да благодаря на Райфайзен банк, които изключително бързо, само за месец и половина, и то в извънредното положение успяха да оспорят транзакция, и да ми върнат 1600лв., които вече почти бях отписал.

През септември бях резервирал и платил на 100% хотел  с право на безплатно анулиране до края на април.

В началото на декември анулирах резервацията, тъй като резервирах друг.

Изчаках чинно до края на януари, но нямаше никакво връщане на платената сума.

Написах им 3-4 писма, питайки ги на какво се дължи забавянето, но ни вест ни кост.

Едва след като им писах, че ще оспоря транзакцията в банката и ще напиша отрицателен отзив в Трипадвайзър и руските форуми получих отговор, че поради технически проблеми не са успели да възстановят парите по картата и да им дам номер на банкова сметка, за да направят превод.

Дадох им IBAN на сметка, чакайки превод, но след още една седмица ми писаха, че поради системни технически проблеми не могат да възстановят парите и да се обърна към банката си те да оспорят транзакцията. Така в края на февруари пуснах оспорването, прилагайки резервацията, условията по резервацията, кореспонденцията ми с тях и снощи парите вече бяха обратно в картата ми.

  • Харесвам 7
  • Браво 4
Връзка към коментар

Имам резервация през Orbitz,която по принцип е без връщане на пари и от хотела в Мароко получих имейл,в който обясняват как страната била в рецесия,защото много разчитали на туризма и т.н като казват,че не са в състояние да връщат пари но предлагат безплатна промяна на датите неограничено напред във времето.За мен това означава”няма да работим,смени си датите”,но никъде не го казват.Дали банката би го приела като основание за оспорване,или да опитам да ги накарам да го признаят в прав текст...

Връзка към коментар
Георги Матеев
Преди 1 час, imarev каза:

Имам резервация през Orbitz,която по принцип е без връщане на пари и от хотела в Мароко получих имейл,в който обясняват как страната била в рецесия,защото много разчитали на туризма и т.н като казват,че не са в състояние да връщат пари но предлагат безплатна промяна на датите неограничено напред във времето.За мен това означава”няма да работим,смени си датите”,но никъде не го казват.Дали банката би го приела като основание за оспорване,или да опитам да ги накарам да го признаят в прав текст...

По принцип имаш "спор" с Orbitz, тъй като плащането е към тях. Към момента те не нарушават никакви условия, тъй като имаш резервация без право на връщане на пари и правото е на тяхна страна.

 

Опитай да подхлъзнеш хотела да признае в прав текст, че въобще няма да работят. Ако успееш - първо се свържи с Orbitz, покажи им отговора на хотела и ги попитай за връщане на пари. Ако откажат - остава варианта с оспорване на транзакцията пред банката.

 

Но при всички случаи, ако нямаш черно на бяло потвърждение от хотела, че няма да работи - най-вероятно нямаш голям шанс.

 

Следи също ъпдейтите на страницата на Orbitz и вътре в резервацията. В някои случаи при ескалираща ситуация в дадена държава самите те променят условията и дават допълнителни опции за реакция, включително понякога и безплатна отмяна.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 11 минути , Георги Матеев каза:

 

 

Опитай да подхлъзнеш хотела да признае в прав текст, че въобще няма да работят. Ако успееш - първо се свържи с Orbitz, покажи им отговора на хотела и ги попитай за връщане на пари. Ако откажат - остава варианта с оспорване на транзакцията пред банката.

 

 

Сега като им напиша,че полетите са ми през Бергамо и Мадрид ( което е факт ) и може наистина да “затворят” 😄

  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, imarev каза:

Имам резервация през Orbitz,която по принцип е без връщане на пари и от хотела в Мароко получих имейл,в който обясняват как страната била в рецесия,защото много разчитали на туризма и т.н като казват,че не са в състояние да връщат пари но предлагат безплатна промяна на датите неограничено напред във времето.За мен това означава”няма да работим,смени си датите”,но никъде не го казват.Дали банката би го приела като основание за оспорване,или да опитам да ги накарам да го признаят в прав текст...

Аз имах резервация без отмяна в Рим. Попълних тази форма https://www.orbitz.com/travel-alert-refunds и ми възстановиха парите.

Формата я достигнах от тук: https://www.orbitz.com/service/#/myTrips/25643, като не съм пробвала първите 2 опции.

 

Първо писах на хотела, които отказаха да ми върнат пари, предложиха промяна на датите. Тъй като имаше още време, реших да изчакам и мисля седмица или не повече от 2 преди датата за настаняване, попълних формата.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

След малко повече от месец, писане на доста мейли (всеки път цялата кореспондецния и обяснения от начало), днес получих мейл от Gulf Air, че до 25 работни дни ще получа refund, за незиползваните пакети за престой в Бахрейн, за които още предварително ми бяха казали "съжаляваме много, ще получите refund, но ще трябва да стоите в транзитната зона на летището". Ще се похваля, като (ако) се случи  

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Юхууууууу, спечелих оспорването и днес си получих паричките  :girl_crazy:

Сега по-детайлно, може да е полезно на някого. Имах закупени 2 бр. самолетни билети по маршрут Маями - София с България еър и Virgin за април чрез https://www.budgetair.co.uk/. Заради вируса ни отмениха полетите. От посредника 1 месец и повече нямаше реакция, дори не беше отразена отмяната на полета. По съвет от форума оспорвах разхода пред ДСК в началото на април. Описах казуса и представих документи в подкрепа на твърденията си. Днес получих сумата. Специални благодарности на @Георги Матеев за съдействието и съвета 🙂 Ще почерпя при първа възможност 🙂 

  • Харесвам 7
  • Браво 7
Връзка към коментар
На ‎19‎.‎05‎.‎2020 в 12:01, Eva eva каза:

Юхууууууу, спечелих оспорването и днес си получих паричките  :girl_crazy:

Сега по-детайлно, може да е полезно на някого. Имах закупени 2 бр. самолетни билети по маршрут Маями - София с България еър и Virgin за април чрез https://www.budgetair.co.uk/. Заради вируса ни отмениха полетите. От посредника 1 месец и повече нямаше реакция, дори не беше отразена отмяната на полета. По съвет от форума оспорвах разхода пред ДСК в началото на април. Описах казуса и представих документи в подкрепа на твърденията си. Днес получих сумата. Специални благодарности на @Георги Матеев за съдействието и съвета 🙂 Ще почерпя при първа възможност 🙂 

Може ли да споделиш повече, тъй като аз имам подобен проблем с crossair, които отказват да ми върнат пари. Опциите, които ми предлагат са или ваучер или пререзервиране в срок от 1 г . Плащането ми е извършено с кредитната карта на Wizz ДСК. Колко време отне оспорването?

Връзка към коментар
13 minutes ago, liliya said:

Може ли да споделиш повече, тъй като аз имам подобен проблем с crossair, които отказват да ми върнат пари. Опциите, които ми предлагат са или ваучер или пререзервиране в срок от 1 г . Плащането ми е извършено с кредитната карта на Wizz ДСК. Колко време отне оспорването?

При мен проблемът беше, че посредникът изобщо не ми отговори на мейлите и даже не беше публикувал информация, че полетът е отменен. Даже не можах и да се свържа с него, пусках мейли, на които получавах автоматичен отговор, че някога ще се свържат с мен.

Пуснах оспорването в началото на април (не помня точна дата, май беше на 02.04) и вчера си получих сумата. Пусни си оспорване, нищо не губиш. Няма такса или нещо подобно.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 5 минути , Eva eva каза:

При мен проблемът беше, че посредникът изобщо не ми отговори на мейлите и даже не беше публикувал информация, че полетът е отменен. Даже не можах и да се свържа с него, пусках мейли, на които получавах автоматичен отговор, че някога ще се свържат с мен.

Пуснах оспорването в началото на април (не помня точна дата, май беше на 02.04) и вчера си получих сумата. Пусни си оспорване, нищо не губиш. Няма такса или нещо подобно.

Да зная , че няма такса но  ми беше интересно колко време е отнело. Благодаря ти.

Единствено се притеснявам да не вземат да фалират тези, че тогава съвсем ще духна супата.  Иначе на сайта им пише , че до ноември 2020 мога да реша кой от двата варианта-ваучер или нов билет мога да поискам.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Just now, liliya said:

Да зная , че няма такса но  ми беше интересно колко време е отнело. Благодаря ти.

Забравих само да ти кажа, че трябва да си носиш и копия на документи, доказващи каквото твърдиш (че полетът е отменен и не връщат парите).

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
1 minute ago, liliya said:

Да зная , че няма такса но  ми беше интересно колко време е отнело. Благодаря ти.

Единствено се притеснявам да не вземат да фалират тези, че тогава съвсем ще духна супата.  Иначе на сайта им пише , че до ноември 2020 мога да реша кой от двата варианта-ваучер или нов билет мога да поискам.

Парите ти ги връща банката, дори и търговецът да фалира. Важно е има или няма доставка на дадената услуга и връщане на парите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Днес ще им напиша още едно писмо да не се правят на луди, и ако отново ми отговорят със стандартната бланка, утре отивам и пускам. Иначе съм приготвила всички документи . И мейлите съм им принтирала. 🙂

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Да разкажа за одисеята Corsair. Написали ми тези наглеци, че билетът ми бил non refundable и било възможно единствено да ми върнат сумата за летищните такси , които са 222€ , а останалите 640€ не подлежали на връщане. Междувременно чакам отговор и от ДСК, да видим те какво ще кажат.  Притеснява ме обаче, че нито в писмата , нито на сайта на Corsair има срок , който да е посочен за реакция във връзка с канселираните от тях полети за юни месец. А оспорването пред ДСК може да продължи около месец. 

  • Шок 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
Преди 1 час, liliya каза:

Да разкажа за одисеята Corsair. Написали ми тези наглеци, че билетът ми бил non refundable и било възможно единствено да ми върнат сумата за летищните такси , които са 222€ , а останалите 640€ не подлежали на връщане. Междувременно чакам отговор и от ДСК, да видим те какво ще кажат.  Притеснява ме обаче, че нито в писмата , нито на сайта на Corsair няма срок , който да е посочен за реакция във връзка с канселираните от тях полети за юни месец. А оспорването пред ДСК може да продължи около месец. 

Важно уточнение, тъй като не става ясно. Полетите отменени ли са от авиокомпанията или ти искаш да отмениш билетите по собствено желание (а полетите не са били канселирани)?

 

Ако е първото - категорично имаш право на пълен рефънд, а Corsair те лъжат в прав текст. Няма никакво значение каква е била тарифата на билета, след като те не са могли да доставят услугата, и те съветвам директно да оспорваш.

 

Ако обаче е второто - в сила са условията, с които си се съгласила по време на покупката, и не можеш да направиш нищо повече.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
На 20.05.2020 г. в 14:19, liliya каза:

Днес ще им напиша още едно писмо да не се правят на луди, и ако отново ми отговорят със стандартната бланка, утре отивам и пускам. Иначе съм приготвила всички документи . И мейлите съм им принтирала. 🙂

@liliya, за Corsica Air ли говориш?
Че се каня да купя билети с тях за август, за Корсика.

Ако са те, защо мислиш, че ще фалират?

Връзка към коментар
преди 16 минути , AlexandraKo каза:

@liliya, за Corsica Air ли говориш?
Че се каня да купя билети с тях за август, за Корсика.

Ако са те, защо мислиш, че ще фалират?

Corsair

корсар, като пират

карибските о-ви

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, Георги Матеев каза:

Важно уточнение, тъй като не става ясно. Полетите отменени ли са от авиокомпанията или ти искаш да отмениш билетите по собствено желание (а полетите не са били канселирани)?

 

Ако е първото - категорично имаш право на пълен рефънд, а Corsair те лъжат в прав текст. Няма никакво значение каква е била тарифата на билета, след като те не са могли да доставят услугата, и те съветвам директно да оспорваш.

 

Ако обаче е второто - в сила са условията, с които си се съгласила по време на покупката, и не можеш да направиш нищо повече.

Компанията ги отмени и аз искам пълен рефънд.

преди 32 минути , AlexandraKo каза:

@liliya, за Corsica Air ли говориш?
Че се каня да купя билети с тях за август, за Корсика.

Ако са те, защо мислиш, че ще фалират?

Не става дума за Корсика , а за Corsair- френскa ниско тарифна , която оперира Карибите и Канада.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , liliya каза:

Компанията ги отмени и аз искам пълен рефънд.

Не става дума за Корсика , а за Corsair- френск ниско тарифна , която оперира Карибите и Канада.

Ааа, благодаря ти!:)))

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Е това изписва при отваряне на резервацията:

1 avertissementAvertissement

  •  La compagnie aérienne a annulé un ou plusieurs des vols que vous avez sélectionnés. Veuillez modifier votre réservation ou contacter votre agent de voyages pour en savoir plus. (9115)
  •  

Но опциите , които предлагат на сайта са само ваучер или презаверяване за нови дати, като е посочено, че при разлика в тарифите се дължи доплащане.

Съответно цяла седмица им пиша мейли, но нямаше отговор. Чак на 4-то или 5-то писмо ми отговориха. Пробвах и по телефон. Първият път ме държаха  1 час и уж да проверят резервацията и прекъснаха разговора , а след това не вдигаха. Голяма мъка с тия франсета.

преди 7 минути , AlexandraKo каза:

Ааа, благодаря ти!:)))

Пак заповядай 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 12 минути , liliya каза:

Компанията ги отмени и аз искам пълен рефънд.

Имах подобен случай с Vietnam Airlines. Все още неотменени полети, но с много променени часове, които не ме устройваха - и поисках пълен рефънд (на практика имах право).

 

Авиокомпанията обаче изненадващо ми обясни, че билетите били non-refundable и въобще съм нямал право на рефънд при каквито и да е обстоятелства, дори и при евентуална отмяна на полета.

 

Казах си - ОК - въобще не им отговорих повече и оспорих транзакцията чрез Пейпал. Парите ми бяха върнати 3 седмици по-късно. Действай и ти чрез банката, няма абсолютно никаква причина да не спечелиш.

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

 

преди 33 минути , Георги Матеев каза:

Имах подобен случай с Vietnam Airlines. Все още неотменени полети, но с много променени часове, които не ме устройваха - и поисках пълен рефънд (на практика имах право).

 

Авиокомпанията обаче изненадващо ми обясни, че билетите били non-refundable и въобще съм нямал право на рефънд при каквито и да е обстоятелства, дори и при евентуална отмяна на полета.

 

Казах си - ОК - въобще не им отговорих повече и оспорих транзакцията чрез Пейпал. Парите ми бяха върнати 3 седмици по-късно. Действай и ти чрез банката, няма абсолютно никаква причина да не спечелиш.

Да ти кажа и аз мисля повече да не се занимавам с тях, защото е очевидно,  че се правят на луди. Направих скрийншотове на страницата им и се надявам да си взема парите, че 1800лв няма да мога да прежаля. Само ме е яд , че злоупотребяват и си правят подигравка с хората. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.