Прескочи до съдържание

Срокове и процедури за оспорване на транзакции с кредитни и дебитни карти


Препоръчани мнения

Може ли да ми кажете дали само полети може да се оспорват или и хотели? Става въпрос за онези ваучери за хотели O&A като съм използвала 2 ваучера и вече съм резервирала нощувки в Берлин за Декември. Но тъй като easyjet май ще отменят полетите до там и съответно плануваното пътуване ще пропадне, дали може да оспорвам транзакцията за нощувките? И дали трябва да чакам до Декември или може и сега да оспоря транзакцията? ( Все още не съм говорила с хотела, но питам все пак, за да знам какви са ми опциите ) 🙂

Връзка към коментар

Става и за хотели и въобще всичко, ако не си получила продукта, а търговеца се прави на ударен. Но все пак с ваучерите не съм сигурен, по-добре първо да се обадиш на хотела да откажеш, а и не знам доколко оспорването би ти свършило работа, при положение, че ти купуваш ваучери, които си ги получила и те си имат условия за употреба.

Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Имаме успешно оспорена трансакция, благодарение на Дайнерс. Билети за Виена с Austrian, с идеята да ходим на Формула 1 в Австрия, купени през tripair.com. В последствие заради Covid Austrian анулираха и двете посоки, но от посредника - ни вест, ни кост, и никакъв шанс да се свържем с тях. Обаче видиш ли, щом Дайнерс опитаха да ги контактнат, tripair.com веднага ни писаха мейл, че ще върнат парите.  С наближаването на края на срока за възстановяване на сумата от посредника, получихме мейл от Дайнерс, че парите са заредени по картата и вчера вече бяха налични. Трябва да ги похваля - културна комуникация и наистина желание да съдействат!

 

  • Харесвам 16
  • Браво 2
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Ще стане почти година, откакто започнаха масовите промени, канселирания и пр на билети.

В началото беше нормално АК и посредници да имат затруднения и им влизах в положение, но това си остана практика и до момента и вероятно за в бъдеще.

Не знам кой толкова купува и канселира, след като им летят 10-15% от самолетите, но масово се използва този довод, как са претрупани и т.н. простотии, а целта е ясна, ако може да не дават нищо или трудно.

Да не говорим, че няма обезщетения, нито нищо и пак се правят масово на луди без значение коя е компанията.

Вече изобщо не се занимавам с месеци, мейли и пр, пиша един мейл и директно пускам на банката за оспорване, дано ги глобяват нещо по този начин.

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Аз оспорих чрез ПИБ предплатена резервация за нощувки в Италия. Италианците първо се направиха на ударени и не ми дадоха ваучер, а само протакаха. Заведох рекламация и след 2 месеца се опитаха да убедят ПИБ, че вече са ми върнали парите. Това естествено не беше вярно и след още месец от ПИБ ми се обадиха, че сумата е възстановена.

  • Харесвам 6
  • Браво 2
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Успешно оспорена транзакция от Райфайзенбанк към Airasia. След като канселираха полетите още миналия март месец и почти една година не благоволиха да изплатят доброволно средствата, през януари вдигнах иск за оспорване с Райфайзен и днес ме зарадваха, че процедурата е успешна и парите са вече обратно в сметката ми.

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 11 минути , oli_mali каза:

Успешно оспорена транзакция от Райфайзенбанк към Airasia. След като канселираха полетите още миналия март месец и почти една година не благоволиха да изплатят доброволно средствата, през януари вдигнах иск за оспорване с Райфайзен и днес ме зарадваха, че процедурата е успешна и парите са вече обратно в сметката ми.

Супер новина! Честито 🙂 Да взема и аз да оспоря плащането към Level, нищо, че КК ми е закрита от 1 г. Самото плащане е направено преди година и половина, но преди няколко месеца им писах на Level да си поискам парите, обещаха да ги върнат и още ме мотаят. 

Връзка към коментар
преди 16 минути , oli_mali каза:

Успешно оспорена транзакция от Райфайзенбанк към Airasia. След като канселираха полетите още миналия март месец и почти една година не благоволиха да изплатят доброволно средствата, през януари вдигнах иск за оспорване с Райфайзен и днес ме зарадваха, че процедурата е успешна и парите са вече обратно в сметката ми.

Може ли малко подробности , че и аз имам една транзакция с ДК РББ към Airasia преди повече от година , вероятно съм изтървал срока , сумата не е голяма , но за спорта бих се позанимавал , може и на лично...

Връзка към коментар
преди 9 часа, ivan69 каза:

Може ли малко подробности , че и аз имам една транзакция с ДК РББ към Airasia преди повече от година , вероятно съм изтървал срока , сумата не е голяма , но за спорта бих се позанимавал , може и на лично...

Не знам да има срок за тия работи, така че според мен действай. И моята сума беше дребна, ама пък си е моя :).

 

Историята е следната: март 2020 пуснаха опция да си вземеш ваучери заради Ковид с валидност 2 год. Така и така Катарците бяха отменили другия ми полет, та си ги рекуестнах ваучерите от Airasia. През април 2020 обаче те канселираха полета ми и писаха, че има опция за рефънд. Тогава отворих нов кейс за връщане на парите и казаха да чакам 16 седмици, че много кейсове имали. Междувременно си дръпнаха ваучерите и остана само отворения кейс за връщане на парите. Минаха тия 4 месеца, писах им по чат съпорта и направиха класическата схема: затвориха ми кейса, за да не тече повече SLA и отвориха нов и айде пак чакай 12-16 седмици. Повече не съм се занимавал, ами директно дадох на банката мейлите от тях за канселация, фактура, отворения кейс и ги оставих. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Здравейте, имах купени януари месец миналата година с дебитна карта на ДСК билети от Blue Air, за полет през май. След като канселираха полетите, бяха казали, че клиентите могат да искат и паричен рифънд, който след известни разправии казаха, че ще ми дадат. От тогава, освен дето през октомври са писали да ми кажат да си чакам - нищо. Нямат вече бг телефони, във фейсбук отговаря бот, а на запитването ми през сайта преди 5 дни още нямам отговор. Току-що говорих с ДСК и срокът за оспорване на транзакции бил 120 дни и те нищо не можели да направят. Има ли смисъл да подавам жалба само към ECC, или да отпиша парите, освен ако на Blue Air не им хрумне някога изобщо да ги върнат? 😕

Връзка към коментар
преди 1 минута , PolinaS каза:

Здравейте, имах купени януари месец миналата година с дебитна карта на ДСК билети от Blue Air, за полет през май. След като канселираха полетите, бяха казали, че клиентите могат да искат и паричен рифънд, който след известни разправии казаха, че ще ми дадат. От тогава, освен дето през октомври са писали да ми кажат да си чакам - нищо. Нямат вече бг телефони, във фейсбук отговаря бот, а на запитването ми през сайта преди 5 дни още нямам отговор. Току-що говорих с ДСК и срокът за оспорване на транзакции бил 120 дни и те нищо не можели да направят. Има ли смисъл да подавам жалба само към ECC, или да отпиша парите, освен ако на Blue Air не им хрумне някога изобщо да ги върнат? 😕

Аз имах купени билети на Air Asia януари 2020 за април 2020 . Преди 2-3 седмици попълних форма в РББ и тези дни ми писаха , че е заведена и до края на юни да чакам резултат , правя го за спорта , не за парите , плащане с Мастър кард дебит.

Връзка към коментар
преди 3 минути , ivan69 каза:

Аз имах купени билети на Air Asia януари 2020 за април 2020 . Преди 2-3 седмици попълних форма в РББ и тези дни ми писаха , че е заведена и до края на юни да чакам резултат , правя го за спорта , не за парите , плащане с Мастър кард дебит.

В случая също е Мастър кард дебит, но на ДСК. Не намирам сякаш онлайн или през електронното банкиране да има достъпна такава форма, а на ДСК явно не им се занимава 😞 Не е огромна сума и при мен, но при условие, че са казали че ще ми я върнат, не ми се щеше да я подарявам...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 39 минути , PolinaS каза:

Има ли смисъл да подавам жалба само към ECC

Бори се, не се отказвай-те на това разчитат за да не върнат пари. Пусни жалба и срещу ДСК, ако трябва, ей така, за спорта. Има/ше извънредно положение, някои срокове не текат през това време( въпреки че, пак си много над 120дни... 😞 )

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 15 часа, PolinaS каза:

Здравейте, имах купени януари месец миналата година с дебитна карта на ДСК билети от Blue Air, за полет през май. След като канселираха полетите, бяха казали, че клиентите могат да искат и паричен рифънд, който след известни разправии казаха, че ще ми дадат. От тогава, освен дето през октомври са писали да ми кажат да си чакам - нищо. Нямат вече бг телефони, във фейсбук отговаря бот, а на запитването ми през сайта преди 5 дни още нямам отговор. Току-що говорих с ДСК и срокът за оспорване на транзакции бил 120 дни и те нищо не можели да направят. Има ли смисъл да подавам жалба само към ECC, или да отпиша парите, освен ако на Blue Air не им хрумне някога изобщо да ги върнат? 😕

Задължително пусни към ЕСС, въпреки, че е пожелателно шансовете за успех са 50 на 50 , 2 от 4 случаи ми върнаха парите разни посредници и авиокомпании и от ЕПЦ работят.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.