Прескочи до съдържание

Айде всички на кантара ;-)


Препоръчани мнения

Публикувано:

Ами точно тоя индекс ще е дискриминационен :) Тук не е номера да се наказват хората с наднормено тегло, а хората които имат повече тегло, защото харчат повече гориво, респективно са по-скъпи на авиокомпанията. В тоя ред на мисли дали си сумист с ръст 1.50 или с фигурата на кубрат пулев и ръст 2.50 няма значение, ако сте едни килограми, за авиокомпанията разхода е един и за това няма да взима повече на единия или другия :)

 

Да де, ама човек с ръст 195 не може да тежи 50 кг, докато с ръст 160 може да тежи 50, ама може да тежи и 100 :D Затова според мен е дискриминация, просто нямаш избор.

Публикувано:

Нямаш избор, но това не значи непременно дискриминация. Всъщност зависи от дефиницията на дискриминация де. Дискриминация ли е, че децата плащат много по-ниски такси за вход, за билети, нощувки спрямо възрастните да речем?

Публикувано:

Е, как ще е дискриминация като децата нямат собствени доходи.

 

Време е за смяна на стандартите за седалка, и не само в самолетите, а и в рейсовете, и в автомобилите, и във влаковете.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Нямаш избор, но това не значи непременно дискриминация. Всъщност зависи от дефиницията на дискриминация де. Дискриминация ли е, че децата плащат много по-ниски такси за вход, за билети, нощувки спрямо възрастните да речем?

Не, това е социална политика :) Защото нормалната цена е тази за възрастен, а не тази за деца. В случая дискриминация щеше да бъде, ако примерно пенсионерите плащаха по-голяма такса вход, щото са над 65 години напр. Ама май много се задълбочихме в темата :D

Публикувано:

Всъщност, Самоа Еър таксуват точно на общо тегло (пътник + багаж):

http://www.samoaair.ws/index.php/booking-2/pay-by-weight

 

Дискриминацията е много локумджийско понятие - тя може да бъде прилагана на който както му изнася. Но нейм, ами какво като децата нямат доходи? Те и безработните нямат доходи, ама никой не им прави отстъпка.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Всъщност, Самоа Еър таксуват точно на общо тегло (пътник + багаж):

http://www.samoaair.ws/index.php/booking-2/pay-by-weight

 

Дискриминацията е много локумджийско понятие - тя може да бъде прилагана на който както му изнася. Но нейм, ами какво като децата нямат доходи? Те и безработните нямат доходи, ама никой не им прави отстъпка.

Да, ама безработният има право да работи и може да си намери работа, докато детето не може.

Публикувано:

Е, как ще е дискриминация като децата нямат собствени доходи.

 

Време е за смяна на стандартите за седалка, и не само в самолетите, а и в рейсовете, и в автомобилите, и във влаковете.

 

Ами тогава всичките цени да са на базата на доходите, щото аз ако имам х лева, защо да не плащам двойно по-малко от някой, който има 2х? :)

 

Ами няма лошо, но тази смяна ще идва със покачване на цените. Авиокомпаниите нямат нищо против да сложат в самолетите си тристайни апартаменти за всеки пътник, ама кой ще плаща? А пътниците недвусмислено показват, че цената е много по-водещ фактор за тях от комфорта, за това и авиокомпаниите отговарят на това тяхно желание като тъпчат седалките на максимум и съответно свалят цените.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Ами тогава всичките цени да са на базата на доходите, щото аз ако имам х лева, защо да не плащам двойно по-малко от някой, който има 2х? :)

 

Ами няма лошо, но тази смяна ще идва със покачване на цените.

Ами, има лошо, защото това е част от консуматорската стратегия (да не кажа политика, че ще ме изтриеш) - да живее количеството за сметка на качеството! Защо старата ми бричка отвън изглежда като костенурка, а който се качи вътре започва да ахка и охка колко била готина и широка, а в новата кола на мъжа ми не можем да седнем 4-мата с децата, като имаш предвид, че сме в категория "анорексици" и даже тъпата боя на консервата не е изпечена и се драска само с поглед.  А за тази консерва ти искат да им станеш роб докато я изплатиш.

 

Още помня времената когато в Аерофлот ти сервираха храна за тричленно семейство, а един дебел не помня от детството си, най-много някоя закръглена лелка. 

  • Харесвам 1
Публикувано:

И вероятно билетите на Аерофлот хич обаче не са били на тия цени, на които се плащат днес? :) Или айде, може Аерофлот да не е най-идеалния пример, че там родината е субсидирала и плаща, но колкото и да се оплакваме от теснотията днес, в същото време сме мега доволни да летим за под 200 евро до където и да било в Европа и да почнем да мрънкаме, ако цената скочи малко над тази сума покрай пикови периоди и празници. 

 

А...авиокомпаниите правят това, което искат хората. И те очевидно искат претъпкани самолети, в неудобни седалки, но с ниски цени на билетите. На тези, на които не им понася има бизнес класа. 

 

Аз за протокола, съм доволен. Нямам против да се погърча малко, ако стигам на съответното място на цена, която мога да си позволя. Може да помрънкам заради теснотията, но предпочитам да ми е тясно и да ида на съответната дестинация, отколкото да не мога да си позволя дори само полета. Отклонихме се от темата май...

  • Харесвам 4
Публикувано: (редактирано)

Аз за протокола, съм доволен. Нямам против да се погърча малко, ако стигам на съответното място на цена, която мога да си позволя. Може да помрънкам заради теснотията, но предпочитам да ми е тясно и да ида на съответната дестинация, отколкото да не мога да си позволя дори само полета. Отклонихме се от темата май...

Мдааааааа,

мисля си, че подобен извод се налага и от другата тема за НТА и традиционни - хубаво е да има предложения за всеки вкус и нужди - както по-скромни условия на по-достъпна цена, но също така и по-голям лукс срещу повече пари.

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
Публикувано:

Aз нещо нямам оплаквания от гъстотата. Тук в Бразилия летях с Azul, на Ембраери, като разстоянието между редовете е учудващо голямо, а аз съм висок. Даже може да си доплатиш за още по-голямо растояние, от което не виждам смисъл.

Последно самолета на Бритиш за София също ми се видя с доста повече свободно място от друг път, може би защото бях много напред и там понякога става бизнес класа като преместят завесата.

Само ембраерите на Бг Еър не ме кефят хич.

Публикувано:

Аз вече си казах, т.е. написах някъде мнението по въпроса - според мен трябва да се има предвид някакъв индекс ръст/тегло, защото килограмите като абсолютна стойност не казват нищо. Примерно мъж с ръст 192 см и тегло 85 кг. изобщо не е дебел, даже бих казал е слаб за ръста си, но ще плати повече от някой с ръст 168 см. и тегло 82 кг., който пък си е баш дебел :D

Комбинацията лично тегло+багаж също има логика да се гледа, защото мога да тежа примерно 95 кг., ама да съм с ръчен багаж 5 кг, а друг да тежи 80 кг. и да е помъкнал 30 кг куфар.

За теб мъж 192см и тегло 85 кг. може да не е дебел, но за разхода на самолета е дебел. Напълно съм съгласен да се таксува по общо тегло, пътник+багаж. 

  • Харесвам 1
Публикувано:

За теб мъж 192см и тегло 85 кг. може да не е дебел, но за разхода на самолета е дебел. Напълно съм съгласен да се таксува по общо тегло, пътник+багаж. 

Айде де! Той  като е 192 см и белият му дроб е по-голям, та дай да го обложим с данък кислород, че с тези екологични проблеми на планетата Земя..., а и в самолета ще диша повече от другите... 

 

E, това вече си е чиста дискриминация!

  • Харесвам 1
Публикувано:

хубаво е да има предложения за всеки вкус и нужди - както по-скромни условия на по-достъпна цена, но също така и по-голям лукс срещу повече пари.

И в крайна сметка естествените икономически принципи ще покажат коя политика е по-успешна. Ако някой от двата обсъждани типа авиокомпании изчезне, то значи политиката му е била неуместна. 

Аз си мисля, че традиционните авиокомпании ги чакат тежки времена. Те ще губят все повече "обикновени" клиенти. В същото време не могат да разчитат само на бизнес клиенти, защото чартърите с малки бизнес самолети им дишат във вратовете.

Публикувано:

Мдааааааа,

мисля си, че подобен извод се налага и от другата тема за НТА и традиционни - хубаво е да има предложения за всеки вкус и нужди - както по-скромни условия на по-достъпна цена, но също така и по-голям лукс срещу повече пари.

 

И в крайна сметка естествените икономически принципи ще покажат коя политика е по-успешна. Ако някой от двата обсъждани типа авиокомпании изчезне, то значи политиката му е била неуместна. 
Аз си мисля, че традиционните авиокомпании ги чакат тежки времена. Те ще губят все повече "обикновени" клиенти. В същото време не могат да разчитат само на бизнес клиенти, защото чартърите с малки бизнес самолети им дишат във вратовете.
 

 

 

Да, ама безработният има право да работи и може да си намери работа, докато детето не може.

 

Няма такова нещо. Има законна работа и за деца. А безработният нямаше да е безработен, ако можеше по собствено желание да си намери работа.
 

С последната си реплика не искам да споря. Просто искам да докажа колко локумджийско понятие е дискриминацията. Що се отнася до наднорменото тегло, чревоугодничеството е само една от десетките възможни причини. Но е най-често срещаната.

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

BMI е идеален параметър според мен, защото наистина отразява ръста на човека. А цялата тая история с масата на пътниците си е жива дискриминация откъдето и да го погледне човек...въпрос на време е в някой щатски или федерален съд да издадат съответната присъда и да създадат прецедент, авиокомпаниите ще легнат болни. Да не говорим, че във въздуха висят въпроси като например защо нашият шестнайсеткилограмов син трябва да плати половината от цената за моя билет при положение, че теглото му е по-малко от една пета от моето. Или как ще решат въпроса с равнопоставеността между дестинациите - да речем Аляска, където трябва да идеш натоварен с дебели балтони и тежки обувки, и Луанда, където можеш да се явиш само по една препаска...така де, не сме дебели, но дрехите тежат, какво правим?

 

На прима виста имам няколко предложения за решаване на проблема с дебелите пътници:

1. Авиокомпаниите изхвърлят стюардесите от икономична класа. Така се намалява живото тегло в самолета и се отваря "квота" за дебели пътници. Икономична класа минава на самообслужване. Авиокомпаниите пестят и от заплати и командировъчни на стюардесите.

2. Авиокомпаниите премахват резервирането на места. По време на качването на пътниците в самолета стюардесите играят "Авиотетрис" - нареждат дебел пътник до кльощав пътник, дебел до кльощав...

3. Авиокомпаниите плащат дебело, за да си купят статистически данни за телесната маса на пътниците по региони, направления, пол, възраст и така нататък. След като се сдобият с "камбаните" и направят една камара изчисления, отсичат например средните 70% от стойностите на телесната маса и за тия килограми таксуват на нормална тарифа, а също и начисляват милите от FF-програмата. За най-долните 15% дават отстъпка "слаботелесен" плюс една фафла, за най-горните 15% режат милите от FF-програмата. Един вид тънък намек - "не ни е приятно да летите с нас, затова няма зорлем да ви поощряваме да го правите отново". В САЩ и Западна Европа FF-програмите се използват активно от пътуващите, така че подобна мярка би минала за наказателна, но без да удря никого по джоба. Както казах по-горе, могат и би трябвало да включват и багажа в сметката, защото по този начин хора, които надвишават с малко "стандартната" маса, биха могли да минат по редовна тарифа, като си понесат наказанието под формата на по-малко багаж.

 

Лично аз намирам за брутална несправедливост различното таксуване на пътниците на база лична маса, особено когато обосновките за това са доста замъглени, да не кажа липсващи.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 4
Публикувано:

Кептън, кефят ме предложените мерки, дори леко ми напомнят за налудничавите идеи на един 21 годишен младеж през 1971, които искам да споделя с теб:

 

John Pebble of Styx Enterprises:

"Get em out by friday!
You dont get paid till the last ones well on his way.
Get em out by friday!
Its important that we keep to schedule, there must be no delay."

Mark hall of Styx Enterprises (otherwise known as the Winkler):

"I represent a firm of gentlemen who recently purchased this
House and all the others in the road,
In the interest of humanity weve found a better place for you
To go, go-woh, go-woh"

Mrs. Barrow (a tenant):

"Oh no, this I cant believe,
Oh mary, theyre asking us to leave."

Mr. Pebble:

"Get em out by friday!
I've told you before, so good many gone if we let them stay.
And if it isn't easy,
You can squeeze a little grease and our troubles will soon run away."

Mrs. Barrow:

"After all this time, they ask us to leave,
And I told them we could pay double the rent.
I don't know why it seemed so funny,
Seeing as how theyd take more money.
The Winkler called again, he came here this morning,
With four hundred pounds and a photograph of the place he has found.
A block of flats with central heating.
I think were going to find it hard."

Mr. Pebble:

Now weve got them!
I've always said that cash cash cash can do anything well.
Work can be rewarding
When a flash of intuition is a gift that helps you
Excel-sell-sell-sell."

Mr. Hall:

"Here we are in Harlow new town, did you recognise your block
Across the square, over there,
Sadly since last time we spoke, weve found weve had to raise
The rent again,
Just a bit."

Mrs. Barrow:

"Oh no, this I cant believe
Oh Mary, and we agreed to leave."

(a passage of time)
18/9/2012 T.V. flash on all dial-a-program services


"This is an announcement from Genetic Control:
It is my sad duty to inform you of a four foot restriction on
Humanoid height."

Extract from coversation of Joe Ordinary in local Puborama:

"I hear the directors of Genetic Control have been buying all the
Properties that have recently been sold, taking risks oh so bold.
It's said now that people will be shorter in height,
They can fit twice as many in the same building site.
(they say its alright),
Beginning with the tenants of the town of Harlow,
In the interest of humanity, they've been told they must go,
Told they must go-go-go-go."

Sir John De Pebble of United Blacksprings International:

"I think I've fixed a new deal
A dozen properties - well buy at five and sell at thirty four,
Some are still inhabited,
Its time to send the winkler to see them,
Hell have to work some more."

Memo from Satin Peter Of Rock Development Ltd.:

"With land in your hand, you'll be happy on Earth
Then invest in the church for your heaven."

 

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.