Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Предлагам в тази тема да обсъждаме линиите по които Wizz air и Ryanair влизат в пряка конкуренция. Дълги години двете ултра НТА не влизаха в директна конкуренция, но през последните няколко години по все повече линии почват пряко да сe конкурират и там където и двете авиокомпании се задържат трайно цените оставят много ниски.

 

Интересен сблъсък се развива тази годна на пазара между Унгария и Украйна. Wizz air обявиха полети до Одеса, Лвов и Харков, като дни след обявяването на линиите и Ryanair обявиха полети по същите линии...Трудно разбираем интерес към линии, които до сега никой не ги е обслужвал...

 

  • Харесвам 5
  • Шок 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

От София се сещам за Мадрид, Барселона, Шарльороа/Брюксел, Бергамо и Тел Авив, където се дублират.

Раянеър пуска и линия до Бове/Париж, по която досега лети и Уиз.

Лондон се обслужва от различни летища - LTN и STN.

Уизер прекрати полетите до Атина и Рим, след като Раянеър пусна линии до там. Рим като цяло не си я представям много вървежна линия като приходи, защото полетът е кратък и продажбата на борда сигурно не върви.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
7 minutes ago, pr284 said:

Уизер прекрати полетите до Атина и Рим, след като Раянеър пусна линии до там. Рим като цяло не си я представям много вървежна линия като приходи, защото полетът е кратък и продажбата на борда сигурно не върви.

Приходите са важно нещо, но и разходите са от значение. По къса линия, означава по малък разход за гориво, повече възможности да се лети по други линии в същия ден, по малко заплати за екипажа на отсечка, по малко раходи за лизинг на отсечка и т.н.

Връзка към коментар
7 minutes ago, Topfly said:

Приходите са важно нещо, но и разходите са от значение. По къса линия, означава по малък разход за гориво, повече възможности да се лети по други линии в същия ден, по малко заплати за екипажа на отсечка, по малко раходи за лизинг на отсечка и т.н.

Според мен зависи предимно от приходите на линията - Рим е в топ 5 O/D дестинации от София, далеч преди Франкфурт и Мюнхен. Просто цените по линията си остават ниски и Уиз решиха, че другаде ще печелят повече.

Иначе и Париж е другата сравнително кофти дестинация като честоти от София - дори не е и в топ 10 по O/D пътници... Не знам какво ще спечели Раян там, освен да изгони Уиз от Бове?!

Връзка към коментар
Преди 1 час, pr284 каза:

Може би раянеър иска да изтласка окончателно Уиз от българския пазар???

За да иска да ги изтласка окончателно поне трябва да е започнал.

 

Всички слухове за напускане на Уиз са силно преувеличени - пета поредна година си увеличават превозените пътници и абсолютно, и процентно в София.

 

Отделно Раян нищо не направиха в Бургас, докато на Уиз Варната им върви добре.

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
8 hours ago, pr284 said:

Може би раянеър иска да изтласка окончателно Уиз от българския пазар???

 

7 hours ago, adreno said:

За да иска да ги изтласка окончателно поне трябва да е започнал.

 

Всички слухове за напускане на Уиз са силно преувеличени - пета поредна година си увеличават превозените пътници и абсолютно, и процентно в София.

 

Отделно Раян нищо не направиха в Бургас, докато на Уиз Варната им върви добре.

 

Не знам за какви слухове за изтласкване  на Уиз ер става дума, но е факт, че Ryanair поради по високите си разходи спрямо Wizz air взе решение да затвори базите си в София, Будапеща и Прага и да прехвърли всичките си операции към полската си дъщерна авиокомпания Buzz. Ryanair има проблем с конкурентноспособността си спрямо Уиз ер, защото шефът на Уиз ер още преди повече от една година обяви, че те са авиокомпанията с най-ниски разходи на седалка в цяла Европа, като по този показател са изпреварили и Ryanair, които повече от едно десетилетие бяха лидери при най-ниските разходи на седалка.

Служителите на Buzz ще станат самоосигуряващи се, като по този начин се намалят разходите и се ограничат правата им да организират стачки и т.н.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
21 hours ago, adreno said:

За да иска да ги изтласка окончателно поне трябва да е започнал.

 

Всички слухове за напускане на Уиз са силно преувеличени - пета поредна година си увеличават превозените пътници и абсолютно, и процентно в София.

 

Отделно Раян нищо не направиха в Бургас, докато на Уиз Варната им върви добре.

 

Е то какво да става в Бургас освен сезонни линии от април до октомври? 

Иначе обслужването на Уиз е много по-зле отколкото преди 10 години. Постоянно има някакви промени: или закриват линиите или променят часовете на излитане за след месец?!?

13 hours ago, Topfly said:

Служителите на Buzz ще станат самоосигуряващи се, като по този начин се намалят разходите и се ограничат правата им да организират стачки и т.н.

То и в Уиз профсъюзите са забранени - надпреварата към дъното отдавна е започнала.

Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...
11 hours ago, epetkov said:

В Одеса Ryanair победи. От другия месец Wizz Air изцяло се оттеглят: https://www.aviation24.be/airlines/ryanair/ryanair-launches-rescue-fares-as-wizz-air-suspends-all-odessa-routes-and-cancels-london-luton-routes/

Само временно спират полетите до юни. Пише го и в статията, която си публикувал

 

"Wizz Air’s suspension of all routes to/from Odessa until June 2020"

 

Причините за спирането са от гледна точка на безопасност. Пистата в Одеса ще е в ремонт през този период, но без да я затварят. Уиз ер обаче са решили, че не искат да поемат риска с евентуален инцидент по време на ремонта.

 

Оттеглянето от Прага и Осло обаче е реално. Явно там марката на Уиз не е достатъчно силна и пътниците приоритетно избират други авиокомпании.

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 3 години по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.