Прескочи до съдържание

Карти Diners Club


Препоръчани мнения

Това, което отличава Дайнърс от другите карти е само достъпа до салоните срещу доста малка годишна такса (по света има разни премиум карти, които включват Priority Pass, но таксата им е доста пъти по-висока). И откакто ги следя, тези привилегии все повече намаляват с времето (всъщност в България са все още на високо ниво, в сравнение с другите страни, Бразилия или Щатите например). Така че използвайте, докато има.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
4 minutes ago, Rainy said:

Аз определено не приемах продукта като физическо миксиране на два хардуера, а по-скоро като нов софтуерен продукт, но съм се лъгала. 

Все повече изглежда като 2 номера - един на Дайнърс и един на Мастъркард да са "закачени" към един и същ кредитен лимит. И ако налагането на плащането със собствения бранд (апликация) не е изгодно/възможно (в най-общия смисъл на думата), остава радостта от споделяне на комисионната с мастъркард, защото малко пари са за предпочитане преди никакви пари 🙂

Само не знам къде се обърка маркетинга в този форум... Може би форумните потребители са по-информирани, бъдейки активно пътуващи по света хора...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 3 минути , neuromancer каза:

Това, което отличава Дайнърс от другите карти е само достъпа до салоните срещу доста малка годишна такса (по света има разни премиум карти, които включват Priority Pass, но таксата им е доста пъти по-висока). И откакто ги следя, тези привилегии все повече намаляват с времето (всъщност в България са все още на високо ниво, в сравнение с другите страни, Бразилия или Щатите например). Така че използвайте, докато има.

Diners - ясно. А новият хибрид, който по подразбиране чарджи Mastercard - и прочие анекси, коментирани по-горе,  и няма нищо общо с Diners? 

преди 3 минути , akair каза:

Само не знам къде се обърка маркетинга в този форум... Може би форумните потребители са по-информирани, бъдейки активно пътуващи по света хора...

Мисля, че @Diners Club Bulgaria силно подценява лобито на Магеланци. Една активна маркетингова дискусия би им измила очите, но не би... 

Връзка към коментар

За пореден път апелирам за по-въздържани мнения. Ясно е, че има недоволни, но нека това недоволство не преминава в злоба. Благодаря. 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 26 минути , stanimir каза:

Все пак остава класическата  Diners,  вече с възможност за безконтактно плащане и смяна на PIN. Липсата на последната опция и досега не ми е било проблем. Единствен минус  е ограничението до 12  бизнес салона в рамките на календарна година,  но пък се появява опцията за посещение срещу разумно заплащане. 

 

 

Минаването на Дайнърс е екзотика и късмет. А защо да се плаща през Мастър, като дори не носи и кешбек(не заради смешният процент, а самият жест), а безконтактната възможност отпада шом по дефолт е системата на МС, и щом за оборот се счита единствено Дайнърса. Задал съм въпросите с мейл към тях, ще споделя при отговор.

Редактирано от iampetko
Връзка към коментар
7 minutes ago, Георги said:

За пореден път апелирам за по-въздържани мнения. Ясно е, че има недоволни, но нека това недоволство не преминава в злоба. Благодаря. 

аз преценявам моите мнения като почти 🙂 крайни, но все си правя сметка за някаква граница - но е факт, че има карти с 1.5% кешбек, ще има карти съвсем скоро с  1.5-1.75-2% кешбек и приорити пасс (макар и да не знам дали в крайна сметка не е платен), много други екстри, и бизнеса, макар  и малък в бг, трябва да се научи да бъде гъвкав ... или кой откъдето е ...

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар

Всеки има избор да запази класическата карта или да мине към новата.  

Сигурно много магеланци са довели нови клиенти на Дайнърс (в моя случай хора,  които ползват въпросните салони не повече от 2-3-4 пъти годишно ) 

 

Нека   магеланци не се изживяваме,  като много велики. Със сигурност Дайнърс целят много по-широка от магеланската аудитория и за човек който не следи дискусията тук рекламното им послание изглежда доста привлекателно. 

 

Има избор,  всеки се решава. Имаме късмет,  че благодарение и на техния човек разполагаме с информация извън рекламите. 

Редактирано от stanimir
  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 15 минути , Rainy каза:

А новият хибрид, който по подразбиране чарджи Mastercard

ми и аз съм изненадан, уж идеята беше по подразбиране да е Дайнърс. Или са оплескали  реализацията, или са ги натиснали от Мастъркард, нещо такова ще да е станало

  • Харесвам 5
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , stanimir каза:

Нека   магеланци не се изживяваме,  като много велики.

Аз категорично не се изживявам като велика 🙂 Но никоя добра компания не би си позволила да настрои срещу себе си ... ох... как да се израза политически 😄... което и да е общество, което има неформално влияние.  Стенк, хич не си прав тук, да ти кажа. 

 

преди 6 минути , stanimir каза:

Със сигурност Дайнърс целят много по-широка от магеланската аудитория и за човек който не следи дискусията тук рекламното им послание изглежда доста привлекателно. 

Ама разбира се - пазар широк! Затова попитах по-знаещите магеланци какви биха били предимствата на настоящия механичен хибрид пред друга кредитна карта? Явно софтуерно предимство няма. 

 

преди 7 минути , stanimir каза:

Има избор,  всеки се решава. 

Категорично. За това иде реч. Защо и какво да избере.

Връзка към коментар
Преди 1 час, neuromancer каза:

ми и аз съм изненадан, уж идеята беше по подразбиране да е Дайнърс. Или са оплескали  реализацията, или са ги натиснали от Мастъркард, нещо такова ще да е станало

Именно поради тази (логична) причина преди време зададох въпрос към @Diners Club Bulgaria, дали ще има опция за деактивиране/активиране на МС през my diners (както е при Револют-а напр.) и отговора, както всеки се досеща, беше - "не". Плюс риторичен въпрос - за чий тогава ми е DC+МС?!?... - ами поради простото правило, на което цял живот са ме учили: "по-добре е да имаш и разполагаш винаги и по всяко време с нещо, отколкото да го нямаш!".

 

Идеята ми е провокирана от това, че щом няма (и на половина дори) привилегиите при използването на DC - блокираш МС и я държиш като възможно най-краен бек-ъп платежен инструмент. Не минава плащане през DC - вадя и плащам с кредитката на ДСК и си получавам 1% мъни-бек напр.

 

@Diners Club Bulgaria, ОК - няма money-back през МС, но поне да зачитахте оборота през нея за салоните!

Нека не забравяме, че има хора, които работят за компании, чиито фирмени политики са "високият" мениджмънт да пътува бизнес класа, а това включва салоните по летищата.

Това от своя страна води до високо (частно) членство в алиансите на авиокомпаниите и предоставя значителни привилегии. Тези 12 безплатни посещения не могат по никакъв начин да бъдат teaser за не-юридическите картодържатели.

Предвид ситуацията - радвам се, че не взех под внимание завоалираната и непоискана препоръка от служителката ви, да изчакам до началото на Октомври.

Класическата ви карта ще играе ролята на бек-ъп платежно средство и стриктно ще се грижа месечният й оборот не надхвърля 410-450 лв./мес.! 😉

Редактирано от Гост561#
Октомври, не Септември! ;)
Връзка към коментар

Аз още в началото на дискусията предвидих проблеми с POS терминали, които няма да работят адекватно с двете апликации. Сега ще излезе, че DC са си вкарали автогол с този продукт и оборотът през техния бранд ще падне значително.

Ние тук сме интересуващи се и информиращи се. Но масовият клиент няма да виси на главата на касиерката, за да избира предпочитана апликация заради някакви евентуални ползи. 

Все ми се струва, че тази карта можеше да се реализира по-просто и надеждно. Напр: винаги Diners плащане безконтактно и през лента, съответно винаги MasterCard плащане с чип. Така всеки клиент щеше да знае, че като не му мине безконтактното плащане, то със 100% сигурност с чипа ще мине. 

преди 48 минути , Gambrinus каза:

Именно поради тази (логична) причина преди време зададох въпрос към @Diners Club Bulgaria, дали ще има опция за деактивиране/активиране на МС през my diners (както е при Револют-а напр.) и отговора, както всеки се досеща, беше - "не".

Като се замислиш, няма как от интернет да изпратиш команда на картата в портмонето си, с която да се самопренастроят двата чипа и да се самопрезапише лентата. Това, което искаш, няма нищо общо с функциите на Revolut, защото е зададено в чиповете на картата при нейното производство. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
14 minutes ago, Ilian359 said:

Аз още в началото на дискусията предвидих проблеми с POS терминали, които няма да работят адекватно с двете апликации. Сега ще излезе, че DC са си вкарали автогол с този продукт и оборотът през техния бранд ще падне значително.

Ние тук сме интересуващи се и информиращи се. Но масовият клиент няма да виси на главата на касиерката, за да избира предпочитана апликация заради някакви евентуални ползи. 

Все ми се струва, че тази карта можеше да се реализира по-просто и надеждно. Напр: винаги Diners плащане безконтактно и през лента, съответно винаги MasterCard плащане с чип. Така всеки клиент щеше да знае, че като не му мине безконтактното плащане, то със 100% сигурност с чипа ще мине. 

Като се замислиш, няма как от интернет да изпратиш команда на картата в портмонето си, с която да се самопренастроят двата чипа и да се самопрезапише лентата. Това, което искаш, няма нищо общо с функциите на Revolut, защото е зададено в чиповете на картата при нейното производство. 

блокирането на MC  дори да го реализират, което не е сложно, не означава, че транзакцията ще мине през дайнърс т.е  май е това което и ти искаш да кажеш, че nfs т.е. безконтактното е настроено да праща номера на МС и всичко се обезмисля

Връзка към коментар
преди 9 минути , Ilian359 каза:

Аз още в началото на дискусията предвидих проблеми с POS терминали, които няма да работят адекватно с двете апликации. Сега ще излезе, че DC са си вкарали автогол с този продукт и оборотът през техния бранд ще падне значително.

Ние тук сме интересуващи се и информиращи се. Но масовият клиент няма да виси на главата на касиерката, за да избира предпочитана апликация заради някакви евентуални ползи. 

Все ми се струва, че тази карта можеше да се реализира по-просто и надеждно. Напр: винаги Diners плащане безконтактно и през лента, съответно винаги MasterCard плащане с чип. Така всеки клиент щеше да знае, че като не му мине безконтактното плащане, то със 100% сигурност с чипа ще мине. 

Като се замислиш, няма как от интернет да изпратиш команда на картата в портмонето си, с която да се самопренастроят двата чипа и да се самопрезапише лентата. Това, което искаш, няма нищо общо с функциите на Revolut, защото е зададено в чиповете на картата при нейното производство. 

Съгласен съм с казаното от теб. Вероятно чисто технически наистина не е възможно това да се случи. Тогава е задължително да може да се откаже трансакция през МС, ако тя по подразбиране не може да бъде осъществена през DC (генерално схващаш идеята ми). 

 

Връзка към коментар
25 minutes ago, Ilian359 said:

Аз още в началото на дискусията предвидих проблеми с POS терминали, които няма да работят адекватно с двете апликации. Сега ще излезе, че DC са си вкарали автогол с този продукт и оборотът през техния бранд ще падне значително.

Ние тук сме интересуващи се и информиращи се. Но масовият клиент няма да виси на главата на касиерката, за да избира предпочитана апликация заради някакви евентуални ползи. 

Все ми се струва, че тази карта можеше да се реализира по-просто и надеждно. Напр: винаги Diners плащане безконтактно и през лента, съответно винаги MasterCard плащане с чип. Така всеки клиент щеше да знае, че като не му мине безконтактното плащане, то със 100% сигурност с чипа ще мине. 

POS терминалите си работят както трябва, проблемът е от DC и как са си програмирали чиповете на картите. 

Което си е странно защото реално по този начин и те губят част от парите за обработване (interchange fee и други), но явно cash back-ът им е по скъп и така балансират ... 

Но за удобството за плащане си прав практически всички касиери/ки не са обучавани за боравене с терминалите или касовите апарати, редовно ми се налага да им обяснявам какво да правят.

 

ПП безконтактното плащане се осъществява от чипът и винаги ще са еднакви, технически е възможно лентата да е с различна информация но опитай да обясниш на продавач, че искаш да мине през лентата. 

На мен са се пробвали с азиатските карти и съм отказвал защото това ми говори че може да е крадена или фалшива карта за да избегне ПИН който може би незнае. А да не говорим за прехварлянията на отговорност при измамни трансакции...

Редактирано от Borislav Ivanov
допълване
Връзка към коментар
2 minutes ago, Gambrinus said:

Съгласен съм с казаното от теб. Вероятно чисто технически наистина не е възможно това да се случи. Тогава е задължително да може да се откаже трансакция през МС, ако тя по подразбиране не може да бъде осъществена през DC (генерално схващаш идеята ми). 

 

Което по друг начин казано - да не ти ползва МС т.е. да си поръча човек Дайнърс класик и да не се занимава с глупости ...

Връзка към коментар

 Да с банковите институции няма понятия като чиста , вечна любов и докато смъртта ни раздели 🙂.

 

Малко аритметика . За да ползвам 12 салона нужния оборот е от 1000 лв за 3 месеца . Или срещу оборот от 4000 на година и 12 месечни такси от 4 лв на месец  може да се ползват 12 посещения в салони да кажем средно по 40 лв  за по лесно  смятане ( има и по 50 евро салони  ) или 480 лв общо .  

 Чистия бонус е в размер на 432 лв.

 

Ако мина същия оборот през частното си банкиране на ДСК независимо дали е Мастер или Виза с 1.5% кешбек  . Бонуса ще ми е 60 лв или горе долу 1.5 посещения на салон . Тук даже не включвам месечната им такса от 25 лв , че тогава картинката при 25 лвх12 = 300  ще е още по жалка или по скоро отрицателна 🙂

  

  С две думи за често пътуващи хора пак си струва . Не е нужно за сега да задраскваме картата . Гадно е че ще си броя салоните . Гадно е че ще влизам не както досега за щяло и не  щяло защото са ми без пари , а ще си избирам по скъпите салони  , местата с по дълъг престой ( не като досега има 15 минути дай да пийна едно кафенце в дайнърса )  .  А когато си изчерпам бройката вероятно често ще предпочета да посетя някой уютен ресторант на летището отколкото гаден и претъпкан като шкембеджийница салон на Дайнърс . 

 

 Също сигурното е че оборота ми през тях ще се ограничи точно до размера на въпросните 4х годишно . 

 Новата карта е подходяща за хора които нямат много карти . Така ще имат още една  работеща Мастер карта освен Дайнърса. 

 

   Въобще не защитавам Дайнърс . Гадно е когато паничката , която ти дават става по малка и по постна . Нормално е човек да е гневен . Всеки е гневен когато му отнемат нещо . Или е подлъгал 10-на човека които не пътуват толкова много да си извадят 20-на карти Дайнърс 🙂.

 

 Но  енергията и интелекта на форума би могла да се впрегне в търсене на по добра алтернатива , която за сега я няма. 

 А като я намериме да я публикуваме точно тук 🙂 .

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
преди 28 минути , georgebg каза:

Което по друг начин казано - да не ти ползва МС т.е. да си поръча човек Дайнърс класик и да не се занимава с глупости ...

Ами - не е така!

Прочети написаното от мен малко по-горе, моля. 😉 

 

Цялостната концепция на новата DC карта (беш)е много добра и наистина практична, но както @Георги Матеев обобщи - комерсиалната дамга, която ПИБ  оставя върху нея я праща по дяволите!...

А това е жалко, много жалко... 😞 

 

Извън темата - регионалната дама на МС ми направи добро впечатление! Жалко само, че ни слагат под общ знаменател с югозапада... 😉 

Редактирано от Гост561#
Връзка към коментар
преди 2 часа, Rainy каза:

! Затова попитах по-знаещите магеланци какви биха били предимствата на настоящия механичен хибрид пред друга кредитна карта?

От моята камбанария, единственото предимство на картата е че Дайнърс като цяло са по-щедри с кредитния лимит и поне на мен ми дадоха такъв, който позволява свободно да наемам кола под наем с външна застраховка без да се притеснявам от блокиране на голяма сума. Другата ми кредитна карта Visa от българска банка е с лимит 1000лв, което е абсолютно недостатъчно за целта. Та аз виждах тази карта като възможност за Mastercard с голям лимит, за какъвто иначе са нужни златни, платинум и т.н.

 

Но с оглед на ограниченията, които изплуват и с уточнението, че дискусията на този етап е доста базирана на спекулации, да, сякаш това предимство не си заслужава. Аз поне нямам нужда от два дайнърса.  А между това да имам чист дайнърс и мастъркард с притурка дайнърс, определено бих избрал първото. Цялата енергия вкарана в дискусията изхожда само от това - че новата карта е по-скоро мастеркард с добавка дайнърс, а не дайнърс с добавка мастъркард както мислехме ние. Много тънка разлика, която съвсем не е само въпрос на семантика 🙂

 

Но пък старата  дайнърс класик все още смятам, че е достатъчно силна и няма алтернативи на този етап. Въпреки редуцирания брой посещения. Особено след като става безконтактна и да се надяваме да се увеличат драстично местата, които я приемат, както беше обещано. Тогава и не мисля, че завишените изисквания за оборот ще са проблем. Нито приорити пасовете, нито златните/платинени с неограничено влизане само в софийските салони (май и една с Виена имаше?) се доближават. Wi-fi достъпът в чужбина също е доста добър бонус, който все още не съм използвал на практика. 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 5 часа, neuromancer каза:

Уж щеше да е по азбучен ред, т.е. по подразбиране Дайнърс. Така се губи кешбека...

Тъй като в темата се пораждат много недостоверна информация ще внесем някои уточнения. 

1.Мастъркард НЕ Е карта по подразбиране. 

2. Безконтактната технология на Дайнърс е в процес на ъпдейт на терминалите, който ще приключи до 2 месаца, като в момента е приключил за около 30% от мрежата. В момента се прави ъпдейт на терминалите на УниКредит Булбанк, като през идните дни започва миграция и на терминалите на Райфайзен банк. 

Хубава вечер. 

Връзка към коментар
преди 8 минути , Diners Club Bulgaria каза:

Тъй като в темата се пораждат много недостоверна информация ще внесем някои уточнения. 

1.Мастъркард НЕ Е карта по подразбиране. 

2. Безконтактната технология на Дайнърс е в процес на ъпдейт на терминалите, който ще приключи до 2 месаца, като в момента е приключил за около 30% от мрежата. В момента се прави ъпдейт на терминалите на УниКредит Булбанк, като през идните дни започва миграция и на терминалите на Райфайзен банк. 

Хубава вечер. 

Не е, да. Направо си е само тя.

 

7D11FADA-6427-4BBA-BBBC-02A4BA8A89F5.png

CD79D974-BB33-4D0F-9C8F-F3C3AF731A08.png

FF3C0929-FF6F-4D4E-8B88-A2E5539CCCC9.png

1A1D19FC-F5A7-4AFB-AF89-712F0D5E813C.png

9E8687E4-3EE0-4866-92E7-B76CE5651119.png

 

Редактирано от iampetko
  • Харесвам 2
  • Браво 4
  • Смея се 4
Връзка към коментар
1 hour ago, Ilian359 said:

Като се замислиш, няма как от интернет да изпратиш команда на картата в портмонето си, с която да се самопренастроят двата чипа и да се самопрезапише лентата. Това, което искаш, няма нищо общо с функциите на Revolut, защото е зададено в чиповете на картата при нейното производство. 

Има един фундаментален труд, който се казва "End-to-End Argument in System Design". Та следвайки е2е аргумента, този проблем може да бъде решен изцяло на друго място - там където заявките идват при банката (в случая DCB). Те могат да контролират дали заявки, идващи от МС или от ДЦ да бъдат авторизирани. А на потребителите може да бъде даден шанс да контролират дали искат заявките през МС да са разрешени само когато потребителят реши. Това отменя необходимостта двата чипа да се самопрезапишат.  Най-забавното е, че точно това е направила компанията-майка (DISCOVER) за някои пазари и контролирането става през апликациите за телефони и/или през онлайн банкирането. Очевидно същото са направили и Револют. Имаме технологията и тя работи. Останалото са детайли 🙂

 

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, Diners Club Bulgaria каза:

Тъй като в темата се пораждат много недостоверна информация ще внесем някои уточнения. 

1.Мастъркард НЕ Е карта по подразбиране. 

2. Безконтактната технология на Дайнърс е в процес на ъпдейт на терминалите, който ще приключи до 2 месаца, като в момента е приключил за около 30% от мрежата. В момента се прави ъпдейт на терминалите на УниКредит Булбанк, като през идните дни започва миграция и на терминалите на Райфайзен банк. 

Хубава вечер. 

1. А защо навсякъде на снимките от презентацията мастъркард Е картата по подразбиране?

Връзка към коментар
Преди 1 час, cybersimo каза:

1. А защо навсякъде на снимките от презентацията мастъркард Е картата по подразбиране?

Здравейте, 1 и 2 са цифрите от терминала, чрез които може да се направи избора. Това обаче, по никакъв начин не приоритизира апликациите.  Също така , това се отнася само за транзакции с чип. 

При безконтактни транзакции, ако са налични безконтактни разплащания и за двата бранда, избора е по азбучен ред. 

Причината в момента да има повече плащания с Мастъркард при безконтактни плащания е, че все още се актуализират терминалите за приемане на безконтактни плащания с карти Дайнръс. Както вече казахме, до не повече от два месеца, всички терминали ще могат да приемат безконтактни плащания с Дайнръс. 

Оставаме на разположени за допълнителни въпроси.

 

 

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 10 часа, akair каза:

Има един фундаментален труд, който се казва "End-to-End Argument in System Design". Та следвайки е2е аргумента, този проблем може да бъде решен изцяло на друго място - там където заявките идват при банката (в случая DCB). Те могат да контролират дали заявки, идващи от МС или от ДЦ да бъдат авторизирани. А на потребителите може да бъде даден шанс да контролират дали искат заявките през МС да са разрешени само когато потребителят реши. Това отменя необходимостта двата чипа да се самопрезапишат.  Най-забавното е, че точно това е направила компанията-майка (DISCOVER) за някои пазари и контролирането става през апликациите за телефони и/или през онлайн банкирането. Очевидно същото са направили и Револют. Имаме технологията и тя работи. Останалото са детайли 🙂

 

ОК, обаче при отхвърлена MC заявка от авторизационния център, дали POS терминалът ще направи втори опит през другата налична апликация? Според мен не и директно ще отхвърли картата. Не е прието при картовите плащания да се прави повторен опит, вероятно заради вероятността от двойно таксуване. 

Връзка към коментар
4 minutes ago, Ilian359 said:

ОК, обаче при отхвърлена MC заявка от авторизационния център, дали POS терминалът ще направи втори опит през другата налична апликация? Според мен не и директно ще отхвърли картата. Не е прието при картовите плащания да се прави повторен опит, вероятно заради вероятността от двойно таксуване. 

и аз така си мисля, но се е случвало при нормална транзакция т.е. еднократен опит, да получавам в извлечението си 2 еднакви суми в плюс и една в минус - много рядко, но това може да се случи точно ако се е правил втори опит и после системата разползнава, че има двойна транзакция и връща едната ...

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.