Duke Публикувано: 20 септември, 2023 Сподели Публикувано: 20 септември, 2023 преди 21 минути , Jorro каза: Аз питах днес, отпада изискването и цената на посещение е 30лв Както и друг път съм писал, абсолютно приемлива цена за спокойствие, отмора и консумация в случай на сериозен престой. Истината е, че се бяхме разглезили и ползвахме салоните дори при междинни прекачвания в Европа - един път в София и втори път във Виена (например) на път за Париж (например). Реално можем да минем без едно от двете посещения или дори без двете. Салоните реално са безценни при нощни прекачвания в Доха, Истанбул и т.н., на път за далечна дестинация. 30 лева за това удоволствие (граничещо с необходимост) е нищо цена, но съм песимист колко време ще се задържи предвид неясното бъдеще на Дайнърс в България... 4 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 20 септември, 2023 Сподели Публикувано: 20 септември, 2023 Е сега за София вече само с Мастъркард премиум някакъв ( какво ли им е премиум ,като ги раздават на всеки по за 2-3-5 лв ?!) , а при дълги прекачвания 30 лв си е ок отвсякъде. Дано се задържи за известно време. Хард пътешествениците с Приорити Пас ,който им се изплаща (на промо цена) при само 20-25 посещения годишно. Абе всичко е точно ! Лично аз и 12-те не съм усвоявал в последните години. 1 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 20 септември, 2023 Сподели Публикувано: 20 септември, 2023 На 19.09.2023 г. в 18:01, Monika_Koko каза: Всички явно получихме това тъжно съобщение. А, аз си ги стисках посещенията, пазех си ги, броях си ги 🙂 .. за по хубави салони , за по далечни дестинации... , а сега ще си плащаме ,ако остане 30лв. Остава това с 30-те лева, увериха ме днес по телефона. Все пак по-добра оферта в света няма, така че... когато има смисъл, ще ползваме. При това отпада изискването за оборот. Простичко казано, увеличиха ни годишната такса за картата с 360 лева. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 20 септември, 2023 Сподели Публикувано: 20 септември, 2023 А 30-те лева важаха ли и за придружител(и)? Евентуално да оставим само една карта от двете и цялото семейство да влиза с нея... Хубав продукт за хора като нас, но уви, така и не покриха най-базовата от базовите функционалности - да може да се приема, плаща и използва безпроблемно навсякъде. Пазаруването в чужбина е общо взето проба-грешка, в Австралия един път минава безконтактно, един път само с чип, един път въобще не минава, после не минава, ама има авторизация...адски главобол до степен умишлено да посегнеш към другата карта, с по-тъпите обменни курсове, но която си просто сигурен че минава веднага. Сигурно щеше да е по-лесно въобще да не минава, за да не продължаваш да се опитваш. Пазаруването в България май що-годе работеше, ако изключим това че безконтактния чип масово се разваляше след няколко месеца използване, което праща картата директно в десета глуха на портфейла. Онлайн пазаруване от България работеше, стига човек да успее да се оправи с двуфакторната, която пак имаше някакви магии и неписани правила при регистрация. При онлайн пазаруване от чужбина, смс-ите с код се получаваха с един час закъснение... Нулева лице-в-лице поддръжка, за какво да ходиш до офис на ПИБ, като най-доброто което ще направят там е да се обадят на Дайнърс, нещо което можеш да направиш и сам. Най-лошото е да те излъжат, след като въобще не са наясно с продукта. И така, супер обменни курсове, супер привилегии, висок кредитен лимит от воле, добра поддръжка по телефон (в работно време, ако уцелиш номера който не връща че не съществува??)...но в същото време най-елементарната употреба винаги е рискована и стресова, че все нещо може да се обърка. В последно време я ползвах само да натрупам оборот преди пътуване и толкоз. Те си знаят най-добре какво ги събори, но не мисля че са високи разходи покрай салоните, според мен е това че така и така не можаха да направят картата лесна и безпроблемна за използване. 8 Връзка към коментар
Гост Публикувано: 20 септември, 2023 Сподели Публикувано: 20 септември, 2023 преди 5 минути , stanimir каза: Е сега за София вече само с Мастъркард премиум някакъв ( какво ли им е премиум ,като ги раздават на всеки по за 2-3-5 лв ?!) , а при дълги прекачвания 30 лв си е ок отвсякъде. Дано се задържи за известно време. Хард пътешествениците с Приорити Пас ,който им се изплаща (на промо цена) при само 20-25 посещения годишно. Абе всичко е точно ! Лично аз и 12-те не съм усвоявал в последните години. С MasterCard Gold (100 лева годишна такса вместо 45 за нормалния MasterCard) - безплатни бизнес салони в София, Виена, Истанбул, Белград и Скопие. Не че е голяма далавера, ама за който трансферира в Истанбул повече от 2 пъти годишно, определено има смисъл. Иначе вън от безплатното другото е неизползваемо - 30 евро на посещение срещу 30 лева с Diners. преди 2 минути , Георги каза: А 30-те лева важаха ли и за придружител(и)? Евентуално да оставим само една карта от двете и цялото семейство да влиза с нея... Хубав продукт за хора като нас, но уви, така и не покриха най-базовата от базовите функционалности - да може да се приема, плаща и използва безпроблемно навсякъде. Пазаруването в чужбина е общо взето проба-грешка, в Австралия един път минава безконтактно, един път само с чип, един път въобще не минава, после не минава, ама има авторизация...адски главобол до степен умишлено да посегнеш към другата карта, с по-тъпите обменни курсове, но която си просто сигурен че минава веднага. Сигурно щеше да е по-лесно въобще да не минава, за да не продължаваш да се опитваш. Пазаруването в България май що-годе работеше, ако изключим това че безконтактния чип масово се разваляше след няколко месеца използване, което праща картата директно в десета глуха на портфейла. Онлайн пазаруване от България работеше, стига човек да успее да се оправи с двуфакторната, която пак имаше някакви магии и неписани правила при регистрация. При онлайн пазаруване от чужбина, смс-ите с код се получаваха с един час закъснение... Нулева лице-в-лице поддръжка, за какво да ходиш до офис на ПИБ, като най-доброто което ще направят там е да се обадят на Дайнърс, нещо което можеш да направиш и сам. Най-лошото е да те излъжат, след като въобще не са наясно с продукта. И така, супер обменни курсове, супер привилегии, висок кредитен лимит от воле, добра поддръжка по телефон (в работно време, ако уцелиш номера който не връща че не съществува??)...но в същото време най-елементарната употреба винаги е рискована и стресова, че все нещо може да се обърка. В последно време, я ползвах само да натрупам оборот преди пътуване и толкоз. Те си знаят най-добре какво ги събори, но не мисля че са високи разходи покрай салоните, според мен е това че така и така не можаха да направят картата лесна и безпроблемна за използване. Отдавна отпадна проблемът с това къде можеш да платиш и къде не. Поне от 2018 съм си сменил обикновения Diners с Evolve, който хем е Diners, хем е MasterCard (по твой избор). А отстъпките от цените на самолетни билети от групата агенции, собственост на Bravo, понякога са толкова добри, че със само един купен билет можеш да си избиеш повече от годишната членска такса. Връзка към коментар
antea Публикувано: 20 септември, 2023 Сподели Публикувано: 20 септември, 2023 преди 34 минути , П.Кръстев каза: При Curve реално имаш 2 транзакции, първата е твоята покупка в чужбина, а втората е транзакцията от ПОС терминала на Curve (дали е в Литва или UK, няма значение) към Дайнърс картата ти. Това спокойно може да се тълкува от Дайнърс като плащане само в Литва/UK и да не ти се активира застраховката в държавата, в която си направила плащането. съдържанието е с предимство пред формата 🙂 аз смятам, че ако платя през Curve към букинг и докажа, че сумата е точно за резервация в страната, за която искам активиране на застраховката, имам по-големи шансове, отколкото ако платя директно с Дайнърс картата пак на букинг, но примерно за трансфер/такси услуга в България (второто не отговаря на кратките и ясни условия в полицата на Дженерали) Връзка към коментар
Stryper Публикувано: 20 септември, 2023 Сподели Публикувано: 20 септември, 2023 преди 14 минути , Георги каза: А 30-те лева важаха ли и за придружител(и)? Евентуално да оставим само една карта от двете и цялото семейство да влиза с нея... Цената за придружител е различна. Има я на сайта на Diners. Обикновено е 25-30 евро. 1 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 20 септември, 2023 Сподели Публикувано: 20 септември, 2023 30 minutes ago, thomas said: С MasterCard Gold (100 лева годишна такса вместо 45 за нормалния MasterCard) - безплатни бизнес салони в София, Виена, Истанбул, Белград и Скопие. Не че е голяма далавера, ама за който трансферира в Истанбул повече от 2 пъти годишно, определено има смисъл. Иначе вън от безплатното другото е неизползваемо - 30 евро на посещение срещу 30 лева с Diners. Отдавна отпадна проблемът с това къде можеш да платиш и къде не. Поне от 2018 съм си сменил обикновения Diners с Evolve, който хем е Diners, хем е MasterCard (по твой избор). А отстъпките от цените на самолетни билети от групата агенции, собственост на Bravo, понякога са толкова добри, че със само един купен билет можеш да си избиеш повече от годишната членска такса. 100 e много , има и по-евтини.Например : Връзка към коментар
crazyhorse Публикувано: 20 септември, 2023 Сподели Публикувано: 20 септември, 2023 преди 17 минути , stanimir каза: 100 e много , има и по-евтини.Например : Кои салони включва? Връзка към коментар
Гост Публикувано: 20 септември, 2023 Сподели Публикувано: 20 септември, 2023 преди 18 минути , stanimir каза: 100 e много , има и по-евтини.Например : Има, но това все пак е дебитна карта. А 100 лв. - 45 лв. са 55 лева разлика (т.е. ако си сменя нормалния MasterCard с Gold), докато за тази дебитна ще трябва да плащам 60. 😉 преди 2 минути , crazyhorse каза: Кои салони включва? Същите като кредитната от 100. София, Виена, Истанбул и Белград. И 30 евро на посещение за всички други. Мъка. Дайнърс си е много по-добре като общо решение. Тази си струва, ако човек лети често през Виена или Истанбул (не вярвам някой да лети много през Белград, а салон в София ми е пълен абсурд, като съм от София). Връзка към коментар
crazyhorse Публикувано: 20 септември, 2023 Сподели Публикувано: 20 септември, 2023 преди 3 минути , thomas каза: Има, но това все пак е дебитна карта. А 100 лв. - 45 лв. са 55 лева разлика (т.е. ако си сменя нормалния MasterCard с Gold), докато за тази дебитна ще трябва да плащам 60. 😉 Същите като кредитната от 100. София, Виена, Истанбул и Белград. И 30 евро на посещение за всички други. Мъка. Дайнърс си е много по-добре като общо решение. Тази си струва, ако човек лети често през Виена или Истанбул (не вярвам някой да лети много през Белград, а салон в София ми е пълен абсурд, като съм от София). Благодаря! Връзка към коментар
iMari Публикувано: 20 септември, 2023 Сподели Публикувано: 20 септември, 2023 През годините съм се чудила защо Дайнърс при положение, че предлагат толкова хубав продукт, при толкова занижен критерий за кандидатстване и ползване на екстри, така и не заложиха на активна реклама. Бяла карта с абсурдните си условия е много по-известна, например. Имаше едно раздвижване, което съвпадна с участието им във форума и промотирането на Evolve. Но как решиха да инвестират във възможно най-калпавата пластика, също е необяснимо. Между другото не знам колко безпреспективен пазар сме, но бяхме едни от малкото, които получиха привилегията да пробваме Evolve. И колкото и бурно да мина промотирането и във форума, всички се убедихме в предимствата на ко-брандираната карта. Ако нещо е "бутнало" Дайнърс едва ли са схемите с Кърв и яденето и пиенето по салоните. Много по-вероятно е да са немалката част потребители, които целят да направят точната сума за необходимият за салоните оборот, но не и повече. Салоните винаги са били екстра, а не основна функция на картата, без значение как сме ги разглеждали. За всички добри условия и екстри, които предлагаха, спокойно можеха да сложат в пъти по-висока такса и минимален оборот за салоните. При подходяща реклама можеха да привлекат и не чак толкова активно пътуващи. Жалко, ама пък осем+ години с кеф си я ползвахме( с малки изключения). Все още има какво да развалят в картата де, не са я съвсем унищожили. Лош мениджмънт, изтичащи договори, спряно финансиране - в последствие ще стане ясно. Не знам кой "светна" форума за тази карта, Матеев, @macf1an или някой друг, но мога само да му благодаря от сърце. 👍 8 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 20 септември, 2023 Сподели Публикувано: 20 септември, 2023 Не сме на погребение да ги опяваме. Дайнърс са си още тук и още са по-добри от много други финансови продукти на пазара. 2 Връзка към коментар
stanislavpp Публикувано: 20 септември, 2023 Сподели Публикувано: 20 септември, 2023 преди 13 часа, П.Кръстев каза: Сигурен ли си в това? Аз не мисля така. Според мен Curve събира interchange fees и в най-добрия случай прави някакъв вид арбитраж, което би намалило приходите на банката издател на картата, но не ги занулява. Curve плащат interchange на банката издател за всяка от транзакциите към твоята оригинална карта. Силно се съмнявам да има подобен арбитраж . Човекът зад Кърв е гений , но всичко останало ми изглежда твърде пирамидално . Няма как Кърв да не прибира всичките interchange fees след като стои зад транзакциите . От своя страна Кърв плаща на payment processor . Петрине , интересно ми е да чуя мнението ти за превалутирането зад Кърв и възможно ли е Кърв да прибира стандартният 3% марж ? Иначе , съм безкрайно далеч от нивото на Блякин за да спекулирам какви са му идеите , но Кърв едва ли някога ще излезе на печалба , вероятно и никога не имало такава идея. Освен това , интеграцията на Кърв с Гугъл и Апъл Пей едва ли му носи нещо повече от престиж , и дълбоко се съмнявам двата гиганта да му плащат нещо повече от жълти стотинки … 1 Връзка към коментар
П.Кръстев Публикувано: 20 септември, 2023 Сподели Публикувано: 20 септември, 2023 Преди 1 час, stanislavpp каза: Силно се съмнявам да има подобен арбитраж . Човекът зад Кърв е гений , но всичко останало ми изглежда твърде пирамидално . Няма как Кърв да не прибира всичките interchange fees след като стои зад транзакциите . От своя страна Кърв плаща на payment processor . Петрине , интересно ми е да чуя мнението ти за превалутирането зад Кърв и възможно ли е Кърв да прибира стандартният 3% марж ? Иначе , съм безкрайно далеч от нивото на Блякин за да спекулирам какви са му идеите , но Кърв едва ли някога ще излезе на печалба , вероятно и никога не имало такава идея. Освен това , интеграцията на Кърв с Гугъл и Апъл Пей едва ли му носи нещо повече от престиж , и дълбоко се съмнявам двата гиганта да му плащат нещо повече от жълти стотинки … Те че плащат на payment processor е ясно, това е отделно и е свързано с транзакциите, които минават през Curve картата. Също така прибират и interchange fees на тези транзакции (лъвския пай, на клона има и други маймуни). След това обаче при кредитирането на Дайнърс картата (или която и да е друга) Curve играе ролята на търговец и банката издател си получава interchange. За FX - предполагам визираш случаите, в които Curve прави превалутирането? Защото това лесно се избягва когато избереш от приложението местна валута на твоята карта да е валутата в която правиш плащанията. В този случай Curve кредитира твоята карта с точната сума в съответната валута и превалутирането се извършва от твоята банка. Да речем обаче, че Curve прави превалутирането - да, тогава те прибират по-голямата част от тези 3 % (толкова са за Щатите мисля, в Европа обикновено са около 2%). Казвам около 2% защото Mastercard би трябвало да прилагат минимален марк-ъп над официалния курс, който остава при тях. За Visa със сигурност знам, че е така, дори си изписват марк-ъпа в калкулатора на сайта им. Иначе казано - ако крайния клиент вижда различен марк-ъп всеки ден - 2.05%, 2.14%, 2.10% - то 2% остават при банката издател, а останалите са за Visa/Mastercard. 3 Връзка към коментар
wilks Публикувано: 21 септември, 2023 Сподели Публикувано: 21 септември, 2023 На 19.09.2023 г. в 21:41, Георги Матеев каза: Е, до края на месеца ме очакват доста полети и мисля като за изпроводяк да си ползвам яко Дайнърса 🙂 Като разбрах за промяната, първоначалната ми, и първична реакция беше абсолютно същата хаха Даже с други магеланци коментирахме точно това да направим. И аз съм с почти неизползвани салони от доскоро безплатните 12, използвал съм 1 или 2. В момента съм в Aspire на Т2. Даже бях приготвил да чекирам Дайнърса. Но имаше опашка, и докато ми дойде реда, се замислих и на гишето си минах пак с LoungeKey на World Debit от ЦКБ. Не виждам смисъл да ползвам Дайнърса. Поне не и за София. Пък и за годините, в които имаше първо неограничени, след това 12 салона, благодарение на Дайнърс съм посещавал доста, в повечето случаи когато наистина е имало нужда. Взел съм каквото е трябвало, пък и май съм от малцината, които точно си взеха целия кешбек, и удариха кепенците. Та така... преди 13 часа, thomas каза: Простичко казано, увеличиха ни годишната такса за картата с 360 лева. Как ги сметна тези точно 360 лв.? Нямаш ограничение на платените по 30 лв. посещения до 12 на година, колкото бяха безплатните :)) П. П. Е, все пак ще използвам един последен безплатен тези дни, колкото за "довиждане" 🙂 7 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 21 септември, 2023 Сподели Публикувано: 21 септември, 2023 преди 2 часа, wilks каза: Като разбрах за промяната, първоначалната ми, и първична реакция беше абсолютно същата хаха Даже с други магеланци коментирахме точно това да направим. В чест на истината, след като ми попремина първоначалното разочарование и аз се отказах от тази идея. Пред годините Дайнърс са ми дали десетки пъти повече, отколкото сега взимат (да не говорим, че премахнаха екстра, която дори отдавна не ползвам), та нека по-добре да остана с позитивен спомен. Просто много ме е яд, че такъв прекрасен продукт толкова рязко от днес за утре беше даунгрейднат, и то 2 пъти подред, с което чара и блясъка му много намаляха. Реално картата поне засега все още е чудесна в някои отношения, но за мен проблема всъщност е, че изгубих доверието си в институцията. Май така и не си научих урока да не приемам лично и емоционално нищо, свързано с финансови продукти и банки 🙂 10 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 21 септември, 2023 Сподели Публикувано: 21 септември, 2023 преди 6 часа, wilks каза: Как ги сметна тези точно 360 лв.? Нямаш ограничение на платените по 30 лв. посещения до 12 на година, колкото бяха безплатните :)) Над 12 и преди и сега си плащаш, така че няма разлика. 2 Връзка към коментар
FlyTraveler Публикувано: 21 септември, 2023 Сподели Публикувано: 21 септември, 2023 преди 20 часа, Duke каза: Както и друг път съм писал, абсолютно приемлива цена за спокойствие, отмора и консумация в случай на сериозен престой. Салоните реално са безценни при нощни прекачвания в Доха, Истанбул и т.н., на път за далечна дестинация. Да, но салоните имат 3 чАса лимит за престой. Преди много-много не следяха кой колко стои, но миналата седмица в Истанбул при 10+ часа престой при влизане ми задържаха бордната карта на рецепцията на салона, като с химикал написаха на нея часът, в който трябва да изляза. Та излязох за 2-3 чАса и после влязох пак, но ми таксуваха картата втори път. Ако са безплатни влизанията и не са изхабени 12 пъти е ОК, но сега от 30 лв. става на 60 лв. дългия престой в салон. Не, че е някаква умопомрачителна сума, но все пак... 3 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 21 септември, 2023 Сподели Публикувано: 21 септември, 2023 Малко офтопик, но скоро четох за Lounge Key и Visa airport companion че посещенията са се увеличили с 300% от 2022 до 2023г. Та при това положение ще следят стриктно, няма как. Освен това си спомням по време на една стачка на Алиталия лаунджа в Рим изглеждаше като прегазен от хуни, с повече храна и напитки по земята, отколкото на масите, та е добре да не се стига дотам. 3 Връзка към коментар
Боян Димитров Публикувано: 21 септември, 2023 Сподели Публикувано: 21 септември, 2023 Явно не върви бизнеса, аз не бих разчитал и на застраховката от тях. Жалко, на хратия изглеждаше добре! 1 Връзка към коментар
logist13 Публикувано: 21 септември, 2023 Сподели Публикувано: 21 септември, 2023 Поне засега със сигурност си запазвам Дайнърс. Преди малко ми трябваха 2 полета на БгЕър с фиксирани дати, на сайта на А/К - 340 лева. По схемата: jetcost.de - lastminute.de с Дайнърс ми излезе 89 евро = 174 лева. С икономията ще мога да си платя поне 5 посещения на салони от по 30 лева 🙂 Иначе съм ползвал салони само при по-дълги престои, удобство си бяха. Ама да влизам в салон само заради това, че някой друг покрива сметката, никога не съм го правил. 6 Връзка към коментар
wilks Публикувано: 21 септември, 2023 Сподели Публикувано: 21 септември, 2023 Преди 1 час, FlyTraveler каза: ...става на 60 лв. дългия престой в салон. Не, че е някаква умопомрачителна сума, но все пак... Които 60 лв са цената на еднократно влизане в салон, ако нямаш Дайнърс = €30 или ~60 лв. Пак е по-добре. @FlyTraveler би ли уточнил, ако помниш добре, за кой часови диапазон пишеш, че са ти взели БК на рецепцията? Мисля, че има значение и това. преди 1 час, neuromancer каза: Над 12 и преди и сега си плащаш, така че няма разлика. Може и изобщо да не стигнеш до 12 бр. Тогава "год. Такса" ше ти е примерно 210 лв при посетени 7 салона. 1 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 21 септември, 2023 Сподели Публикувано: 21 септември, 2023 преди 43 минути , logist13 каза: Поне засега със сигурност си запазвам Дайнърс. Преди малко ми трябваха 2 полета на БгЕър с фиксирани дати, на сайта на А/К - 340 лева. По схемата: jetcost.de - lastminute.de с Дайнърс ми излезе 89 евро = 174 лева. С икономията ще мога да си платя поне 5 посещения на салони от по 30 лева 🙂 Категорично съгласен. Преди малко от jetcost.de - lastminute.de с Дайнърс купих за €61 еднопосочен билет на Icelandair, който на сайта на авиокомпанията се продава за €106. Това с отстъпките просто няма какво да го замести. 3 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 21 септември, 2023 Сподели Публикувано: 21 септември, 2023 преди 2 минути , Георги Матеев каза: Категорично съгласен. Преди малко от jetcost.de - lastminute.de с Дайнърс купих за €61 еднопосочен билет на Icelandair, който на сайта на авиокомпанията се продава за €106. Това с отстъпките просто няма какво да го замести. Точно по поръчка ми се яви и тук... 😛 Ако по тази схема купя билети с Air Asia, после ще мога ли да управлявам резервацията през профила ми в авиокомпанията или ще трябва да разчитам единствено на посредника, което принципно не е ОК за мен... Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега