Прескочи до съдържание

Ноември е Септември или в. Руен с велосипед


Tonyco

Препоръчани мнения

Първия ноемврийски уикенд изглеждаше обещаващ и отдавна замислях качване до в. Руен с велосипед от гр. Кюстендил. Тръгва се от около 500 м надморска височина и се достига до малко над 2200 м, което по прости сметки прави 1700 м набиране на положителна денивелация. Уж времето го даваха да е хубаво, не, че не беше, но е доста динамично през този сезон и може всичко да се очаква от него. Въвлякох в това начинание още 3-ма. 😆 Предупредих всички да се подготвят с добра екипировка, предвиждах около 2 - 3 градуса температура на върха, е оказаха се 1.4 с вятър 80 - 100 км/ч + суграшица 😁 Изкачването решихме да го направим по трака на състезанието, което се провежда ежегодно там както с велосипед, така и с тичане. Минава се през парк Хисарлъка, и после през много красива есенна гора, постлана с жълти листа. В нашия случай листата създаваха радост за окото и проблем за карането. Листата са доста хлъзгави и трябва да се внимава много когато се кара потях, нагоре превърта гумата, надолу няма сцепление и може да ти поднесе, също така не виждаш какво има под листата и някой камък или клон може да те преметне през колелото при спускане. Достигайки х. Осогово, която се намира на 1640 м надморска височина, вече бяхме отметнали около 1000 м от изкачването. Беше 5 градуса с мъгла, но тихо без вятър. Двама от групата, нещо не бяха в кондиция и се наложи да ги чакаме над 30 мин, смръзнахме се сериозно. Бяхме изминали 15 км само нагоре и оставаха още 13 до върха, отново само нагоре. В крайна сметка решихме, че продължаваме само двама от четирима, тъй като нямаше да успеят другите, а и времето напредваше, та трябваше да държим сериозно темпо нагоре за да може да се спуснем по светло. Спускането в тъмница беше неприемливо. В Осоговската планина почвата е песаклива и кал няма, което е доста подходящо за велосипед. Пътя от хижата до върха е изцяло черен, на места с повечко камъни, но е сравнително полегат. Времето беше много динамично, ту тихо, ту с пориви на вятъра. Откриваха се страхотни гледки, в последствие облаците ги скриваха отново. Приближавайки върха обаче нещата загрубяха, вятъра се усили, мъглата се сгъсти и започна да пръска суграшица. Имахме трак на телефона и на един отделен GPS, та нямаше как да се загубим. В крайна сметка издрапахме до върха, където ветровете правеха любов по-меко казано. Подпрях колелото странично на пирамидата, така, че да е по посока на вятъра, както го пуснах веднага тръгна да пада, едвам сварих да го хвана. Ниската температура и жестокия вятър създаваха предпоставка да не се задържаме дълго време на върха, гледки нямаше. На 150 м под върха се намира заслон Руен, много добре оборудван. Влязохме в заслона да се облечем, тъй като вънка беше почти невъзможно. Аз носех в раничката един полар, отделно отдолу бях с термобельо, дълъг клин, тениска и ветровка. Нагоре беше добре, но надолу добавих и полара. Тази екипировка ми беше добре и не чувствах студ с нея. На главата под каската носех дебел бъф. След като започнахме да се спускаме, установихме, че гумите са се напомпали на камък, което създаваше дискомфорт при спускането, тъй като колелото подскача и няма добър контрол преодолявайки камъните. Налягането се беше повишило много поради това, че гумите са помпани на 500 м надморска височина, а ние бяхме на 2200 м. Това е едно интересно наблюдение и чисто физически опит, как влияе атмосферното налягане върху велосипеда. 😉 Реших да не ги спадам, и да карам така, макар и да се създава по-голям риск от загуба на контрол и падане, просто скоростта беше по-ниска. След като се спуснахме в по-ниското вятъра поутихна, но времето беше се влошило в сравнение с качването, минаваше 16 ч. и беше нормално. На хижата отново имаше мъгла, тръгнахме по асфалта надолу. Решихме да пробваме да се спуснем през гората, където е по-тихо времето и скоростта не е толкова голяма, за да не мръзнем. Внимателно се спускахме през листата, за да няма инциденти. На един разклон се зачудихме на къде да хванем, имаше 3 момчета с колела, които явно редовно караха в този район и знаеха трасетата през гората. Упътиха ни по една ендуро пътека, общо взето казаха тръгвате от тук надолу, после първото в дясно, след това ляво и след това пак дясно и сте на пътеката 😁 Стигнахме ние до тази пътека, като имаше маркировка, че е вело-ендуро пътека "Иглика", ние не сме баш ендуристи и уменията в този тип спускане са ни на много ниско ниво, та на места слизахме да бутаме, на други просто сюркаш колелото в улей пълен с листа и се готвиш за падане. Имаше изградени дървени рампи за скокове и какво ли още не. Пътеката е с дължина 2.5 км, след което се излиза на асфалтов път. В края на спускането установих, че от друсането, клоните и камъните през, които преминах ми е паднала веригата от предните венци и се е заплела някъде из педалите, та имаше ремонтни дейности. От там по асфалта и отново през парка се спуснахме до колата, точно беше започнало да се свечерява. Та така спретнахме си едно микро приключенийце, което завърши без инциденти. Разстоянието което изминахме беше 58.8 км и общо набраната положителна денивелация беше 1934 м, добра тренировка се получи. 

 

Всички снимки може да намерите на моя сайт: http://www.tonyco.net/Pictures/Ruen_03_11_2019/, пускам някой извадки тук във форума.

1010206.jpg

1010215.jpg

1010216.jpg

1010226.jpg

1010228.jpg

1010230.jpg

1010236.jpg

1010239.jpg

1010240.jpg

1010241.jpg

1010242.jpg

1010244.jpg

20191103_191253.jpg

SJCM0394.jpg

SJCM0395.jpg

SJCM0397.jpg

SJCM0398.jpg

SJCM0401.jpg

SJCM0403.jpg

SJCM0404.jpg

SJCM0406.jpg

SJCM0408.jpg

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.