Прескочи до съдържание

Съвет за Африка


Stanislav Dimitrov

Препоръчани мнения

Здравейте,

Бях казал на доста хора,че след новозенландското пътуване този ноември и декември ще спра с пътуванията за известно време.Но по традиция празнуваме РД на жената някъде на по-топло.Били сме два пъти в югоизточна Азия,веднъж Тенерифе,веднъж на Карибите,и два пъти в Испания.Ако някой има идеи за сравнително евтино и топло място да споделя.Аз мислено изръчках света,но все пак...

Исках да отидем до Филипините тази година,жената каза:в Азия не.За америките нещо не съм надъхан,там колкото и евтин да е билета,(макар и по 3,заради детето)накрая пак сумата си е сериозна.

Та измислих две неща:

1)Мароко,като идеята ми беше след като изпратя детето и жената(тя малко отпуска има за годината,а и детето не мисля да мъкна из разни държави,където не се знае,знае ли се...)да се спусна към Западна Сахара и оттам Мавритания.

2)Класиката Йордания.Една седмица семейно.И после ДО КОЛКО Е ВЪЗМОЖНО И БЕЗОПАСНО,да се спусна към Кения по земя.Ходил съм до Кайро от Акаба преди 10-тина години и срещнах доста хора,който правят ЮАР-Египет или обратно.Как е положението със Судан?Мога да отделя около 5-7 седмици.Ще ми стигнат ли за нещо и докъде?До Кайро се стига за ден с ферибота до Нуеба и оттам нощен автобус през Синайският полуостров.И аз искам да избягам от цифроманията,но Африка не е евтина,пък макар и с местен транспорт и няма ли накрая пак да си стане една прилична цифра пътуването?Всичко е само проект,накрая всичко може да отпадне и да вземем някой ласт минет за Куба например,но Африка много ме блазни...

Ако някой има идеи и съвети ще се радвам да ги сподели.

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
Преди 1 час, Stanislav Dimitrov каза:

Здравейте,

Бях казал на доста хора,че след новозенландското пътуване този ноември и декември ще спра с пътуванията за известно време.Но по традиция празнуваме РД на жената някъде на по-топло.Били сме два пъти в югоизточна Азия,веднъж Тенерифе,веднъж на Карибите,и два пъти в Испания.Ако някой има идеи за сравнително евтино и топло място да споделя.Аз мислено изръчках света,но все пак...

Исках да отидем до Филипините тази година,жената каза:в Азия не.За америките нещо не съм надъхан,там колкото и евтин да е билета,(макар и по 3,заради детето)накрая пак сумата си е сериозна.

Та измислих две неща:

1)Мароко,като идеята ми беше след като изпратя детето и жената(тя малко отпуска има за годината,а и детето не мисля да мъкна из разни държави,където не се знае,знае ли се...)да се спусна към Западна Сахара и оттам Мавритания.

2)Класиката Йордания.Една седмица семейно.И после ДО КОЛКО Е ВЪЗМОЖНО И БЕЗОПАСНО,да се спусна към Кения по земя.Ходил съм до Кайро от Акаба преди 10-тина години и срещнах доста хора,който правят ЮАР-Египет или обратно.Как е положението със Судан?Мога да отделя около 5-7 седмици.Ще ми стигнат ли за нещо и докъде?До Кайро се стига за ден с ферибота до Нуеба и оттам нощен автобус през Синайският полуостров.И аз искам да избягам от цифроманията,но Африка не е евтина,пък макар и с местен транспорт и няма ли накрая пак да си стане една прилична цифра пътуването?Всичко е само проект,накрая всичко може да отпадне и да вземем някой ласт минет за Куба например,но Африка много ме блазни...

Ако някой има идеи и съвети ще се радвам да ги сподели.

 

 

Здрасти Станиславе,

Много приключенски идеи, браво!

Не, че аз съм много компетентен по твоите въпроси (още по-малко за Западна Африка), но веднага се сетих за два случая.

Преди години точно в Акаба, Йордания срещнах един германец, който с някакъв мега приключенски малък 4Х4 Мерцедес камион беше преминал цяла Африка от Кейп Таун до Кайро и после към Йордания. Не си спомням къде отиваше след това. Пича беше с две патерици и се беше справил с всичко това - сам си е ремонтирал камиона като му се е налагало и пр.  

Миналата година в Масай Мара, Кения срещнах група млади египтяни (ранни 20), може би 6-8 човека, момчета и момичета (момичетата си бяха с кърпи на главите, както им е обичая, явно не са били християни). Та те бяха тръгнали да прекосяват Африка от Кейп Таун до Кайро само с обществен транспорт. Казваха, че е възможно, не си спомням само за някои граници дали не им се налагаше да вземат някакви таксита до близки гранични градове. Май не навсякъде има транс-граничен редовен обществен транспорт. Това обаче не е толкова трудно да се проучи в ерата на Интернет и смарт телефоните. Зависи за колко дълго ще спираш на разни места, но не е невъзможно за 5-7 седмици да стигнеш и до Кейп Таун.

Нямам идея как е да се пътува с обществен транспорт из Судан, Южен Судан, Етиопия, но като цяло приключенци ходят по тези места. В Уганда, Кения, Танзания и надолу междуградски автобуси или маршрутки (матату) има навсякъде, не, че аз съм ги ползвал де, но съм ги виждал по пътищата. 

Относно финансовата част, Африка не е евтина за пътуване, но ако не ходиш на сафарита или пък ходиш на малко места, би трябвало да не е съвсем майка си и баща си...

Дръж ме в течение, ако започнеш да правиш маршрут. Ако не си избрал Западна Африка, може и да ти свършат работа някои мои контакти или пък да се сетя за места, където съм отсядал (от Кения и Уганда надолу).

Куба и Филипините са ширпотреби в сравнение с тези планове... 😉 
 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар

Стан, ние имахме готов план за Мароко - Западна Сахара - Мавритания преди да заминем за Япония. Бях ровил много за връзки и бях нагласил ето това, естествено полетите вече не са актуални, но все пак ориентировъчно като цени:

 

Bucharest - Marseille - 21:50 - 23:30 18EUR
Marseille - Agadir 06:35 - 08:40  31EUR

Nouakchott - Gran Canaria  13:25 - 16:15 175EUR
Gran Canaria - Bologna  11:20 - 16:30 69EUR
Milano - Sofia 12:50 - 15:55 27EUR

 

Иначе от Агадир през цяла Западна Сахара и до Мавритания с автобус. Копирам ти писанията на едно момче, което беше описало подробно как го е направил. Мисля, че ще е от помощ на всички, които са замислили обиколка в района. Но не е подходящо за семейна екскурзия, просто да си го имаш предвид. 🙂

 

A bus was the best option for me. After research I found out that two bus companies (at least) run direct buses from Marrakesh to El Aayoun. One was called CTM and they have a ticket office and bus station in Marrakesh. The other one is a joint venture by ONCF and Supr@tours. They are based at a bus depot next to the main train station in Marrakesh. I liked the look of their buses and the timetable from Marrakesh to El Aayoun suited me as they had some great night bus options so this was the choice for me.

To book my bus ticket with ONCF and Supr@tours, I headed a day earlier to the bus station. I arrived at the bus station around 16.00 and saw that they have the following bus times from Marrakesh to El Ayoun:

15.15, 19.00, 23.00

I opted for the early one. A history of backpacking in Africa reminded me that the first one will not leave on time and the scheduled arrival time will never happen so it’s always better to book the earlier one. I had also seen enough of Marrakesh for a lifetime and even a further 24 hours in the city seemed too much to me. So I booked it and was given my ticket. Seat 9 on the N2100 bus route from Marrakesh to El Ayoun.

There is no mention when booking that El Aaiun is a disputed region or part of Western Sahara or claimed by Sahrawi Arab Democratic Republic so don’t mention Western Sahara at all when booking. Payment is in cash only. My ticket in December 2017 cost 360 Moroccan Dirhams (which is about 33 Euros). You can also pay in Euros or US Dollars but not on credit or debit card. You must also show your passport for identification purposes.

I arrived at the bus station for Supr@tours bus to El Aaiun 30 minutes early. The bus was due to leave at 15.15. I was there at 14.45. However by 15.10 the bus still wasn’t here. I began to wonder was it really going to show up!

But at 15.11 my bus was here and can be noticed as it will say in Arabic and French – Marrakesh to Boujdour on the sign at the front. Boujdour is the final stop and is also in Western Sahara, and a great option for those overlanding into Mauritania. But I wanted to visit El Aayoun ( also known as Laayoune) so would get out earlier. There are a few stops along the way. The bus was comfortable and clean. I was first on board.

Boarding the bus the driver simply checks your bus ticket. There is no passport or bag check. But if asked make sure you don’t tell them you are going to Western Sahara. As far as everyone on the bus is concerned you are staying in Morocco. Western Sahara remains unrecognised by many countries and some that do recognise it will not recognise El Aayoun as its capital and only recognise the parts officially controlled by Sahrawi Arab Democratic Republic.

My bus was predictably delayed as with most travel in Africa. We finally left the bus station at 15.35. I was in seat 9 with a window view on the left side. I expected the views to the left side of the desert to be better and worth it.

So although we left Marrakesh bus station at 15.35, we were still in Marrakesh at 16.45!! Yes i remembered i was back in Africa where time doesn’t exist! There was a second stop, at a petrol station on the edge of Marrakesh. This stop lasted 40 minutes and is what I would call another pointless stop. I was used to these ridiculous stops and time wastes during my long term backpacking stints but it still doesn’t make them any less frustrating. We finally left Marrakesh around 16.50. That’s 1 hour 35 minutes after scheduled departure from the bus station!!

19.30 – we arrive in Agadir. We have two stops in Agadir. The first is at a suburban bus station. The second is at the central Gate Routiere. It’s already dark so I didn’t see much of Agadir.

At both stops people got off and new people got on. There were also two guys selling fruit if you need it. The bus wasn’t full. I had an empty seat beside me on the entire journey. We left the second bus station in Agadir at 20.22.

Then another stop. At 21.30 we stop at a garage / petrol station that also has a swanky indoor restaurant and some snack kiosks. I realised we are still definitely in the “known part”, i.e. normal Morocco and not yet across into the part claimed by Sahrawi Arab Democratic Republic. We leave here at 22.15. I had enough supplies so I didn’t buy anything, but there are plenty of food and drink options here. It was probably around Tiznit or Guelmim.

Leaving Morocco
The fact is to most of the locals here, we never really leave Morocco here. But to the nationalist zany backpacker like me who loves breakaway States, unrecognised republics and wacaday micronations I sensed the adventure and tried to work out at what point we had crossed the border. And there was a stop around 23.45 that I thought was the “border” but it was too early for that – I was wrong. No staff got on board to check but we stopped for thirty minutes by a dusty barely lit checkpoint, which reminded me of past borders. Our driver got off and chatted pointlessly to people. A few passengers got out to have a cigarette or a breather. 30 minutes later off we went. To my intents and purposes we had now left Morocco and entered Western Sahara but who knows. It was dark and I was still the only white person or tourist on the route.

Arriving in Western Sahara/ Sahrawi Arab Democratic Republic
I still didn’t know (at the time) if it was before or after midnight that we arrived in Western Sahara because I was tired, there were no official passport checks or obvious borders, but when I look at the map, it must have been after midnight, unless we drove the last part really slow. After a brief roadside stop and almost veering onto a beach at one point, we made a stop in the city of Tarfaya (I believe). This was from 2.05 am to 2.20 am. The road had been straight and good all the way, though rarely lit.

3.43 am we arrive in touristic Nahda. It’s just a petrol stop. There are a lot of hotels here which suggests to me this is a popular tourist seaside town or surf hotspot.

5.21 We arrive in Apapaya and 1 person got out. At this point I expected El Aayoun to be the next stop. It wasn’t long.

Arriving in El Aaiun, Western Sahara
Around 6.35 am we arrive in El Aioun, Western Sahara. This means the journey only took about 15 hours, pretty good for Africa standards (in all sincerity) and the time passed quickly. So I was pleased by the arrival time. Not too late to miss the morning or some sightseeing and not too early to be left stranded at 3 or 4 am in a new city with nothing open and nothing booked.

6.35 am we arrive in El Aioun, Western Sahara

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ако съм в източна Африка,определено ще направя някой селф драйф в резерват.Тогава,Илияне си безценен и ще има нужда от съвет.Ако се осъществи пътуването ще ти пиша.

Ако пък е западна Африка,след Мароко определено съм сам.Аз отмених един такъв трип с кола през 2008,защото в Мавритания разстреляха едно френско семейство на магистралата.Тогав отмениха и Париж-Дакар(но пък аз направих як трип в Сирия,Ливан и Йордания с кола,а там после всички зная какво стана).Моята идея до Дакла с автобус(дотам летят трансавия от Париж и така ще се връщам).Там да поплажувам някой и друг ден и пак с автобус до Мавритания.Горе до границата има много добър парк за птици(брегът на Аркин),като този,в който бяхме с вас момчета(Здравко и Ангел)в Сенегал.До столицата не мисля да стигам.Парка и малко пустинята към Мали.После обратно към Дакла и оттам полет до Париж(69E)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Здравей Станиславе!

 

Много хубава идея. Аз съм проучвала участъкът на from Cairo to Cape town в частта от Кайро до Танзания, която минава през Кения. Към моментът вариантът през Южен Судан е напълно глупав и немислим, освен това в самия Ю.Судан няма НИЩО ИНТЕРЕСНО, което можеш да видиш. Визата е трудна за взимане, но ако все пак решиш - аз познавам момче, което може да ти съдейства. Единственото интересно там са едно племе с много високи хора. Пътната инфраструктура е много лоша. 

Така че си остава класиката - Кайро - Хартум - Адис Абеба - Найроби. Обществен транспорт има, но както вероятно се досещаш - пътуването с него си е мъка. Климатик - жив късмет. А на някой места пътищата (макар и главни) не са асфалтирани. Информацията тук е актуална и наскоро потвърдена от мои познати, виза за Судан можеш да вземеш от Кайро, обаче трябва да провериш за актуални документи. 

 

https://wikitravel.org/en/Cairo_to_Nairobi_overland

 

Реално в Судан ще влезеш от Wadi Halfa, а от там до Хартум има рейсове, които дори са климатизирани. Само че по пътя на юг за Хартум са всички известни забележителности - Nuri Pyramids, Pyramids and Tombs at El-Kurru,Barkal Mountains & pyramid, както и по-известните и близки до столицата - Pyramids of Meroë.  Хората, които аз знам, са ги посетили с тур от Хартум - т.е. стигнали са си с рейса в столицата и от там са взели тур. Това реално ще ти е и единственият по-скъп разход до тук. Суданците като цяло са МНОГО МИЛИ и гостоприемни хора, получили са челното място сред пътешествениците, задминавайки фаворити като Иран и Пакистан. Така че според мен въобще няма да ти е трудно да попиташ някой местен да те закара от Хартум и да му платиш горивото. 

 

Нататък маршрутът е описан в линка, за Етиопия има много инфо във форума, ти трябва да си прецениш кое и как искаш да видиш. Има една тема, която описва пътуването по суша на българи.

 

 

Искам да ти обърна внимание и на тази част от Wikitravel:

 

" Moyale-Nairobi (1 day)

The Moyale border opens at 8:00, and the bus south to Nairobi nominally leaves at 9:00, though it may wait until almost 11:00, arriving Nairobi 7:00 the following morning. You therefore have a chance of catching it even if you didn't quite get to Moyale the night before, and indeed if the stars all align you could conceivably make it from Addis to Nairobi in two days and two nights (spending a night in Hagere Maryam or Yebello). The bus costs KES 2500 and is a lot more comfortable than Ethiopian buses (about the level of US Greyhound, though without AC). The road, however, makes up for this; though recently improved it is still a very bumpy unpaved road from Moyale to somewhat south of Laisamis. You reach pavement about 12 hours after departure. The bus arrives in the Eastleigh area of Nairobi.

 

Това може да се окаже малко тегава част от пътуването ти и беше причината, поради която аз реших да не посетя Етиопия от Кения. Също така кварталът Eastleight ти дава възможност да посетиш и Сомалия, направо си я отбелязвай в посетените държави. 🙂 Там живеят сомалийските емигранти, избягали от войната. С годините обаче те успяват да налеят много пари в квартала и в икономиката и не се учудвай как редом до мизерни сгради, ще видиш и палати. Сомалийците вече са номер едно в бизнес средите на Найроби. Кварталът се разраства до такава степен, че местните от Кения вече не могат да си позволят да плащат наем там. Преди години това води до размирици и кара много сомалийци да си изтеглят парите от банковите сметки в Кения и да се преместят из света. За мен този квартал беше много интересен феномен, както и историята на повечето момчета от Сомалия, пристигнали с малко и построили много. Там може да срещнеш невероятно гостоприемни и мили хора, честно да ти кажа моят ТОП опит в Найроби не беше с кенийците, а точно със сомалийците - невероятно мили хора с истинско желание да те накарат да се чувстваш като у дома си. И като им кажеш да пиете по кафе не очакват ти да им плащаш сметките и не ти се лепват да ти предлагат тур услуги. Просто ще се чувстваш сякаш си в Иран или някоя друга близкоизточна страна, никой не се опитва да се възползва от теб и да те лъже, както е нормално из други места в Африка. 

 

"Businesses in the suburb of Eastleight range from small stalls to shopping malls and night lodges, and all feature Somali names such as Tawakal, Mogadishu, Qaran and Halal. Products are typically imported from Mogadishu and Dubai, and include designer clothing, jewelry and even camel milk. Starting in late 2012, a mass exodus of Somali residents was reported after a prolonged period of harassment by the Kenyan police and public. Hundreds of Somali entrepreneurs withdrew between Sh10 to Sh40 billion from their bank accounts, with the intention of reinvesting most of that money back home in Somalia. The collective departures most affected Eastleigh's real estate sector, as landlords struggled to find Kenyans able to afford the high rates of the apartments and shops vacated by the Somalis." 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Пътуването беше решено с купени билети,точно в денят ми на заминаване за НЗ.Сутринта вместо да оправям багажа,се заплеснах по билетите в резултат на което се получи София-Гран Канрия за 120лв.(двупосочно на човек-за жената и детето)и забравянето ми вкъщи на ветровката и кърпата за пътуване.

В крайна сметка за мен взех билет Гран Канария-Ал Айн.Оттам ще отида сухопътно в Дакла и после ще вляза в Мавритания.Ще поразгледам каквото може(безопасно),ще поснимам птици в Banc d'Arguin и после обратно към Западна Сахара.

Не съм имал време да купя билети за връщне.Днес видях, че трансавия имат скъп-139E полет за мойте дати до Париж.Разцъках доста евтини варианти от Маракеш-за около 50-60лв. прибиране до БГ.До там с автубус е 1500км. и три дни път с камили.Има полет за под 60E,което май е ОК.Появи се обаче един добър билет(от Дакла)до Картаген в Тунис,и се чудя дали да не се прибера оттам,като остана 5-6 дни и разгледам и него?Има добри прибирани до Европа от Джебра.

Благодарско на хората,който се включиха със съвети и идеи и Щастлива Нова Година,изпълнена с любов и приключения.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 14 минути , Stanislav Dimitrov каза:

Пътуването беше решено с купени билети,точно в денят ми на заминаване за НЗ.Сутринта вместо да оправям багажа,се заплеснах по билетите в резултат на което се получи София-Гран Канрия за 120лв.(двупосочно на човек-за жената и детето)и забравянето ми вкъщи на ветровката и кърпата за пътуване.

В крайна сметка за мен взех билет Гран Канария-Ал Айн.Оттам ще отида сухопътно в Дакла и после ще вляза в Мавритания.Ще поразгледам каквото може(безопасно)и после обратно към Западна Сахара.

Не съм имал време да купя билети за връщне.Днес видях,трансавия имат скъп-139E полет за мойте дати до Париж.Разцъках доста евтини варианти от Маракеш-за около 50-60лв. прибиране до БГ.До там с автубус е 1500км. и три дни път с камили.Има полет за под 60E,което май е ОК.Появи се обаче един добър билет(от Дакла)до Картаген в Тунис,и се чудя дали да не се прибера оттам,като остана 5-6 дни и разгледам и него?

Благодарско на хората,който се включиха със съвети и идеи и Щастлива Нова Година,изпълнена с любов и приключения.

 

И аз съм в Мароко от 27 януари до 4 февруари! И тази Дакла не ми дава мира! От Казабланка ми излиза билети 250 лева двупосочен дай някоя идея!

Връзка към коментар

Airarabia ми дадоха цена Дакла-Маракеш(еднопосочен) 57E.Твоето значи,не е лоша цена,сигурно е с royal air maroc.С air arabia e по-евтино принципно,може да пробваш.Аз ще съм по твоето време на Канарите,иначе щеше да е яко една среща в Дакла 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Stanislav Dimitrov каза:

Airarabia ми дадоха цена Дакла-Маракеш(еднопосочен) 57E.Твоето значи,не е лоша цена,сигурно е с royal air maroc.С air arabia e по-евтино принципно,може да пробваш.Аз ще съм по твоето време на Канарите,иначе щеше да е яко една среща в Дакла 🙂

С air arabia е но аз гледах само от Казабланка сега ще разгледам и Маракеш -Дакла! И за този полет искат 255лв двупосочен билет!

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.