Прескочи до съдържание

Първи път с кемпер. Какво да очаквам?


Препоръчани мнения

Не съм го търсил умишлено, но май се очертава да прекараме 10 дни в Австралия с кемпър. По начало подходих по-консервативно да планирам с кола под наем и нощувки, но се оказа, че такива еднопосочни такси удрят, че общо взето ми излиза по-икономично да наемем кемпър, което пък прави хипарийката за тази част от плана ни пълна, точно както исках 🙂

 

Двама сме, т.е. търсим нещо по-компактно, което няма да ме депресира с размерите си. Пътят е общо взето 3000км по права линия през пустиня 🙂

 

Тук започват въпросите, защото съм абсолютно бос и не знам какво да търся. 

 

1. Заслужава ли си да се дадат около 600лв повече за да се наеме кемпър с тоалетна и баня? Предполага се, че ще минаваме през прилично количество бензиностанции и къмпинзи, където да задоволяваме физиологични нужди, но все пак, удобство ли е, което си заслужва?

2. Има ли някакъв недостатък на най-малките и компактни кемпъри, който може би не знам? Например, ако разпънем леглото да няма къде да оставим багажа от куфара и да се овъртолим в обувки, дрехи и четки за зъби. 

3. Как е комфортът на спане като цяло, виждам че като размер на леглото е ок, но отново, ще бъде ли по-удобно леглото, ако кемпърът е от по-луксозните?

4. Има ли някой профилиран сайт за търсене на наеми, не е задължително да е само за Австралия. За колите под наем знам в кои сайтове да търся, но кемпърите явно са си друга категория. Ровичкам из https://www.motorhomerepublic.com/ , защото ми излезе първи резултат, нямам представа читав ли е, не е ли. 

5. Като цяло каква е хавата с отопление и охлаждане нощем? Едва ли може цяла нощ да държим двигателя пуснат за климатик, имат ли си нагреватели или се оправяме като в пустинята в Йордания - с повечко одеала 🙂

 

Ето ги двата модела, които оглеждам:

https://www.motorhomerepublic.com/real-value-australia/real-value-endeavour-camper-2781519

https://www.motorhomerepublic.com/real-value-australia/real-value-2-berth-st-1687084

 

Втория е около 600-700лв по-скъп и поне на външен вид разликите са едната тоалетна и душ, без които мисля че ще се справим, но все пак ако има скрити капани в по-ниския клас ще се радвам да споделите. Периода на наем е между 6-9 дни, т.е. ако в малкия ще ни хване съклета по някое време също споделете 🙂

 

Тагвам @Sun4o, @Polina, @ven62, @Роси 777 и всеки друг имащ опит с кемпъри. 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Набързо се включвам с препоръка за сайт : www.imoova.com. Предлагат за без пари кемпери под наем. Ако наемеш от тях, моля те пиши после как е минало всичко, че от много време съм ги намислила 🙂

Връзка към коментар
преди 17 минути , saved_ каза:

Набързо се включвам с препоръка за сайт : www.imoova.com. Предлагат за без пари кемпери под наем. Ако наемеш от тях, моля те пиши после как е минало всичко, че от много време съм ги намислила 🙂

Тези с релокирането за съжаление не са приложими за нас. Основните проблеми:

- не можеш да планираш напред във времето, а аз гледам да имам стегнат план до месец-два преди тръгване 🙂

- обикновено ограниченията в дни и километри са наистина колкото да релокираш кемпера, не ти остават нито дни да се пошляеш малко, нито нищо. Сега гледам, че има опция за Darwin - Adelaide, което са 3100 км ми дават 3 дни, е мерси 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

2. Най-малкият и компактен е, грубо казано, баничарка с двойно легло в багажното отделение. Ако не ме лъже паметта, @Tonyco и Боби Железото бяха с такъв в Исландия, така че питай тях. Следващият по компактност тип са конвертираните микробуси. Те са точно това, което подсказва името им - микробуси, които са изтърбушени и обзаведени с нов интериор. Нещо такова. Като цяло нямат бани и тоалетни или имат химическа тоалетна, скрита под някоя седалка. За двама души би трябвало да са предостатъчни. Между другото, това лято видях много такива, като че ли са модни сега.

 

5. Отоплението и охлаждането са независими от двигателя, обикновено се добавят допълнителни газови бутилки и съответните системи. Отоплението е на газ, охлаждането най-често е на ток с разни термопомпи и фокуси. Съответно трябва да си направите сметката, или друг да ви я направи, колко газ да вземете за пътуването, или ако има възможност да се презарежда - къде може да стане това. Каквото и да вземете, гледайте да има хубави външни сенници, които да ви спасяват от жегите, когато напича.

 

Евентуално виж тук.

 

Edit: За душовете. Като казах, че нямат бани, това е така, но все пак някои модели имат душове. Става въпрос за ония душове тип „туристически“, които представляват един мях, пълен с вода, от него виси един маркуч с душова глава накрая и това е. Та някои от бюджетните модели имат такива добавки, които човек може да ползва при спряло превозно средство. Не е върхът на комфорта, но все пак..

 

1e4afff22a799e50d7c4fb6437eb0fa4.jpg.3c8f85c7874c9875a88da95b658c7081.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Нашето кемпи е тип микробус, наричат ги kastenwagen, за двама човека е идеален, изкарваме си 20-25 дни пътуване без проблем. Много е важно какво е разпределението вътре и дали има достатъчно пространство, за да ти е комфортно, а всеки е с различно разположение. Уредите  / хладилник,бойлер, печка за отопление/ работят на газ, и ние си носим  пълни бутилки от България. Предполагам, че кемпера, който ти го дават под наем също ще е оборудван, и може би ти го дават със заредени бутилки, трябва да провериш.

/ не сме вземали под наем и нямам представа/ Имаме си отделно помещение, където е химическата тоалетна и банята с душ, за мен е важно да ги има, по всяко време си ги ползваме. Не е нужно да влизаме в къмпинг всяка вечер, може да нощуваме и на най-обикновен паркинг, важно е да имаш вода. А из Европа, Мароко и Иран това не беше проблем, на всяка бензиностанция има чешми и си наливаме.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Нямам голям опит с кемпърите, но започнах да натрупвам. Принципно много години пътувам с мотора и с палатка, по дива история, но се получава. През последните 2 - 3 години си преправям малко аматьорски колата на кемпър. В Турция, който е чел пътеписа се вижда как пътувах 9 дни с колело, и подвижен душ от декатлона с 10 л вода в него и се къпах в една гора. 🙂 Отделно системата с къпане в морето и после плакнене с нормална вода от туба, това разбира се е приложимо ако си на топло. Миникемпъра реално ти спестява разхвърляне на багаж всеки ден, което за мен е безценно и спестява много нерви и време. Също спестява разгъване и сгъване на палатка, което правих с мотора всяка вечер и сутрин. Като цяло съм свикнал да пътувам с малко багаж и не е проблем. В Исландия имаше малко драми с багажа, къде да се сложи и част от него местехме на предните седалки докато спим. Там ползвахме къмпинги, където да се къпем. Тоалетни отново по къмпинги и бензиностанции, но всеки сам си преценява до колко му е проблем тоалетната и банята, за мен като моторист, палаткаджия и планинар, това не представлява проблем.

Тази година на пролет започвам проект по трансформиране на личния ни автомобил в кемпър, като ще бъде лесно демонтируемо оборудването и това е едни нов начин за пътуване. Ще трябва да взема за тавана багажник за колела, обаче в този случай. Проекта вътре ще си е мой, намерил съм хора, които да го изпълнят да видим как ще стане, като ще си направя доста отделения за багаж, за да не премятам постоянно на предните седалки. Също е важно да имаш хубави спални чували, ако спиш по на хладно. Температурата на комфорт, която се дава на спалните чували е при условие, че вътре се наместиш с термобельо, много е важен този момент, да не легнете по гащи и да зъзнете, и термочорапки с оферта, без ръкавици спя аз. Аз на палатката с мотора спя на 5 гр перфектно с един на Нордкап, но тези в Исландия бяха по-добри, наехме ги заедно с кемпъра. Отопление допълнително няма да монтирам, има нафтови печки на Вебасто, предлагат се и за миникемпърите, имах такава на предишната ми кола Рено Еспейс, като запалиш на -15 и печката пали и тя и веднага почва да духа парното на топло и двигателя се загряваше много бързо, беше вързана към антифриза на двигателя, голяма глезотия. В снимките по-долу е примерен модел, на това което ще правя. Аз обаче освен газов котлон искам да си направя и чекмедже с туба с вода и канелка да мога да си мия нормално.

Друго предимство при миникемпъра е, че е лек, тип лека кола и може да си позволиш да се движиш значително по-бързо с него, от колкото с големия като бус кемпър, също може да преминаваш по по-лоши пътища с по-малко проблеми. За разхода на гориво изобщо не споменавам, в пъти по малък.

Camper1.jpg

Camper2.jpg

Camper3.jpg

  • Харесвам 11
  • Браво 1
Връзка към коментар

Мерси, поориентирам се малко. 

 

Относно резервациите, оказа се че повечето сайтове много си приличат, явно ползват една и съща бекенд система интегрирана тук-там с малко по-различни цветове и т.н. Относно наличните фирми също добих яснота, има 2-3 корпорации с по 3-4 бранда всеки и след няколко години кемперите се преместват в по-ниския бранд, като в дъното сигурно половината им неща не работят, мебелите са износени, тиганите са криви и т.н. 🙂 Ще преценим кое ниво на дадена фирма най ни урежда, с оглед на това, че ще сме доста в дивото не ми се ще да избираме най-бюджетния вариант заради риск от механични проблеми, а най-луксозния пък изглежда разхищение.

 

Ще се радвам на малко по-практически мнения от първото ви пътуване с кемпер...ако помните 🙂 Какво ви хареса, какво не ви хареса. Свободата на планиране или по-скоро липсата му наистина е голям бонус, но жертва ли се доста от комфорта? Например това, което ми е на дневен ред, как се справяте с буболечки и комари, имат ли повечето кемпери мрежички на прозорците, възможност за допълнителни такива и т.н.? Нощувките ни ще са на около 20-25 градуса по целзий и се чудя дали ще трябва да избираме между затворени врати и прозорци, т.е. пълна сауна или да станем на решетка от разни насекоми. 

 

Абе хем сърби, хем боли е положението 🙂

Връзка към коментар

Нашият кемпер сме си го правили ние, така че мъжът ми знае всяко нещо и всяко копче за какво е. При първото ни пътуване стреса беше само дали ще се оправяме по границите😀

 

Кемпера  дава голяма свобода, решаваме кога да тръгнем, къде и колко да останем на дадено място, не се обвързвам с никакви резервации. Независимо от тази свобода, преди да тръгнем правя много подробен план ден по ден, колко километра ще изминем, какво ще разгледаме, къде ще нощуваме. Защото все пак не разполагаме с неограничено време и за малкото, което имаме искам да разгледаме много места. Ние сме тип „екскурзианти“, лежерна почивка не е за нас и винаги плановете са ми доста амбиционзни.

В кемперите  прозорците и люковете, са снабдени с мрежи, които предпазват от комари. Но понякога се случва, докато вляза с мен да се шмугне и някоя гадинка, тогава паля чаена свещ в малък керамичен свещник, на който има възможност да се постави отгоре му таблетка от машинка за комари/  без да се нагрява директно от огъня, а от затопления свещник/, ефекта е като от електрическите машинки.

 По принцип всеки кемпер има поне два люка, дори само и те да са отворени, става движение на  въздуха в пространството и така се спи добре, и без да са отворени прозорците.

Относно комфорта е доста индивидуално, защото всеки има различно разбиране за него. По принцип кемперите  разполагат с най-необходимите неща като: легло, маса,  печка , хладилник, бойлер, баня, тоалетна. Всичко необходимо, ти е подредено в шкафове, имаш си  дрехи и обувки за всякакви метеорологичен условия. Не губиш време всеки ден да опаковаш и разопаковаш багажа. В нашия случай ние тръгваме от тук и си  зареждам с всичко необходимо, за да не ми се налага да търся по време на пътуването / хранителни продукти, препарат за химическата тоалетната, домакинска хартия, тоалетна хартия и т.н. / не знам как ще е с кемпер под наем.

Единствения минус на пътуването с кемпер, за който се сещаме е, че ако се развали ти проваля плановете. Неприятен момент е, но пък сервизи има навсякъде, важно е да имаш кредитна карта.  

Според мен няма как да разбереш дали ти ще си ок с този начин на пътуване докато не опиташ. Отиди в една автокъща, където продават кемпери,  влез... разгледай. Така поне малко ще придобиеш представа.🙂

 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Аз малко късно се включвам, но все пак - щом имам кемпер (ние така си го пишем), значи ми харесва😀.

Дава ти свободата да правиш резки промени в плановете и не си ограничен с резервации и точна планировка. Може да останеш някъде, където ти харесва и повече от планираното или да съкратиш някое тъпо и прехвалено място, за което иначе си предплатил екскурзии или нощувка. Не чакаш разписание на рейсове, влакове или група туристи. Не те водят разни турагенции по фабрики за килими или бижута. 

Дали ще ви хареса? Няма точен отговор, докато не пробваш. Моята половинка, при първото ни излизане ми обяви, че си взима и куфара и ако не ѝ хареса, отива на хотел. Сега не мога да я изкарам от кемпера...😀. Та не е зле, както казва любезната колежка отгоре, да поразгледаш някой кемперче отвътре или дори да вземеш един под наем за два-три дена и да прецениш.


Мястото вътре е ограничено, но за двама подредени хора въобще не е проблем. Пъхате багажите по рафтове и под седалки и сте ок.

 

Отоплението ще ти е по-добро, отколкото у вас, гарантирано, виж за климатик на студено е друга бира. Ако няма отделен такъв за жилищната част (който пък му трябва 220 V задължително, т.е. къмпинг), може да е жега през деня, нощем като открехнеш някое прозорче или капандура, решаваш проблема. Аз на моя нямам. Но не обичам и къмпинГи (така се пише😀), а обикновено там ти е нужен климатик, понеже е малко по-задушевна обстановката. Принципно всяка една марка кемпери, които съм виждал, имат и в най-ниския си клас щори и комарници. И двете. Тоест - не бой се, при 20-25 градуса си перфектен. Нито климатик ще ти е нужен, нито печка.


Тоалетната е удобна за ползване, има си химикали за нея, които разграждат субпродуктите и поубиват миризмите.

Виж банята, а и като цяло ползването на водата, си е малко с компромиси. В смисъл - къпеш се бързичко и трябва пестене. Все едно си в Перник и се къпеш с канче и кофа. Скоро и в Пловдив, така чувам😀. 100-на литра едвам ни стигат лятото за един бърз уикенд. Та винаги гледай да ти е пълен резервоара. То така е и по предписание, понеже клатейки непълен резервоар, караш все едно извънгабаритен товар.. та видиш ли чешмичка, пълни.

От къмпинга задължително излизаш с пълен резервоар чиста вода и празен със златната вода такъв!

 

Пестенето се отнася и в пълна сила за тока. Ползваш - включваш, свършваш - изключваш. Извън къмпинга няма глезотии като сешоари, маши, еспресо и т.н. Обикновено за жилищната част има отделен акумулатор, за да не каже мяу стартовия. Но все пак питай при получаване.

 

Снимай задължително състоянието на кемпера вътре и вън, пробвай шкафчета и уреди работят ли.

 

За Австралия това е много разспространен начин на пътуване от чужденците, всъщност аз така се и запалих по кемперите преди 12 години - от едни германци, наели кемпер в Австралия...

Давай още въпроси ако имаш.

 

Относно линковете - ако ще спите само по къмпинги, взимай малкия. Ако ще имате и на диво - с WC. Принципно пътищата в Австралия са широки и не е проблем размера, но все пак по-големия уморява и повече, все едно караш камион е малко.

 

Щях да забравя - при тръгване задължително проверявате затворени ли са люкове о прозорци, както и прибрани ли са всички посуди и въобще възможни търкалящи се вещи!

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Аз нямам опит с кемпер, но да кажа нещо, по отношение на това:

На 30.12.2019 г. в 19:35, Георги каза:

 

1. Заслужава ли си да се дадат около 600лв повече за да се наеме кемпър с тоалетна и баня? Предполага се, че ще минаваме през прилично количество бензиностанции и къмпинзи, където да задоволяваме физиологични нужди, но все пак, удобство ли е, което си заслужва?

 

Зависи къде ще ходите. Например, в онзи район, дето е паркът " Какаду", бензиностанциите са много малко. Нали бяхме наели кола с шофьор, той навсякъде наемаше хибриди, заради големите разстояния между бензиностанциите, които, по принцип били на 300-350 км. една от друга.  Даже, там, ако не се лъжа, на около 500 нямаше, та ако ти свърши горивото в оная пустош, не знам, какво ще се прави.

Това го казвам по повод тоалетната и банята.

Ако ще ходите на Улуру, от Алис Спрингс до там е същата работа - като проучвах, когато ние ходихме, имаше една бензиностанция по пътя. А цената на горивото в Айерс Рок, беше тъкмо два пъти по-висока.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз нямам опит с кемпери, но бих ти препоръчал да проучиш много подробно маршрута по който мислите да минете. В пустинята на много места няма добро покритие на мобилни мрежи, а пътищата са черни. Ако малко кривнете от основния път и затънете, може седмици наред да не видите жив човек.

Спането в хотели може да е не само по удобно, но ще е и по сигурно. От това което съм чел, хотелите в пустинята вземат много на сериозно ако някой не се яви вечерта, защото знаят, че вероятно е имал някакъв проблем. Колата освен това е много по лека и по лесно може да се изтегли от друга кола или от вас ако затънете някъде...При затъване в пясък съм чел, че най-добрият начин да излезете от затрудненото положение е да спуснете на половина и дори повече въздуха от гумите на колата.

 

От гледна точка на сигурност ви препоръчвам да си наемете сателитен телефон или устройство за викане на помощ. Ето едно решение за подобно устройство цък

 

Надявам се да ни зарадваш с подробен пътепис, защото подобно пъртуване е една от мечтите ми в живота!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , Topfly каза:

Аз нямам опит с кемпери, но бих ти препоръчал да проучиш много подробно маршрута по който мислите да минете. В пустинята на много места няма добро покритие на мобилни мрежи, а пътищата са черни. Ако малко кривнете от основния път и затънете, може седмици наред да не видите жив човек.

Спането в хотели може да е не само по удобно, но ще е и по сигурно. От това което съм чел, хотелите в пустинята вземат много на сериозно ако някой не се яви вечерта, защото знаят, че вероятно е имал някакъв проблем. Колата освен това е много по лека и по лесно може да се изтегли от друга кола или от вас ако затънете някъде...При затъване в пясък съм чел, че най-добрият начин да излезете от затрудненото положение е да спуснете на половина и дори повече въздуха от гумите на колата.

 

От гледна точка на сигурност ви препоръчвам да си наемете сателитен телефон или устройство за викане на помощ. Ето едно решение за подобно устройство цък

 

Надявам се да ни зарадваш с подробен пътепис, защото подобно пъртуване е една от мечтите ми в живота!

Мерси. Това е вече що-годе проучено 🙂 Като цяло няма да отбиваме много от Stuart Highway (ако въобще, без да броим отбивката за Улуру). Сателитни телефони, 4х4 и заряване в пясъка не са ни списъка 🙂 Всъщност по пътя има доста керемидки и не е чак толкова диво, да, бензиностанциите може да са през 200-300км на определени места, но с отговорно планиране на горивото не мисля, че ще е проблем. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

До колкото знам за няколко забележителности няма как да не се отбиеш от основния път. Аз лично не бих тръгнал на подобно пътешествие без сателитна комуникация, защото опасностите са най-различни и човек не винаги може да се подготви. При температура над 50 градуса и без климатик ситуацията в колата доста бързо може да стане критична. В пустинята освен това има страшно много опасни змии и т.н. Аз лично срещнах две опасни змии на пътеките около Улуру и Ката Тюта, където през деня постоянно има поток от туристи. Ако такава змия те ухапе въпрос на живот и смърт е много бързо да получиш адекватна помощ. Дори обаче около такава топ атракция като Улуру хората вечерта изчезват и може да останеш сам без никаква помощ.

 

Що се отнася до кемпера, аз не бих наел стар кемпер, който има по голяма вероятност да се развали. В пустинята трябва да чакаш много повече докато получиш адекватна помощ. Потърси в гугъл и виж колко много туристи годишно загиват в пустинята. Само за Аутбек не намерих отделна статистика, но в една по стара статия пишат, че само за седем години в Австралия от различни опасности са загинали 2433 туристи, между които 25 деца цък

Безспорно туристи загиват и в Слънчев бряг, но като процент загиналите в Австралия вероятно са доста повече, а опасностите в Аутбек и Австралия са доста по нестандартни от това към което е нагласен човек.

 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз докато се напразнувам и се включа, всички са си казали каквото е необходимо! 

Моето лично мнение е, че кемперът дава свобода, която няма как да имаш, ако си зависим да гониш транспортни връзки (влакове, автобуси, самолети итн.) и хотелски резервации. Спираш когато искаш, тръгваш когато се наспиш. Не знам как е в Австралия, вероятно по парковете ще е ограничено нощуването или ще е само на обозначени за това места. И да, аз бих избрала стандартен кемпер, а не пикап. Малко по-бавен ще е, но е за сметка на удобството.  Да, бих избрала да си има баня и тоалетна, защото това в определени ситуации спасява и спестява време 🙂.   Уточняване за химическите тоалетни бих направила само, че доколкото знам се изхвърлят на точно определени за тях места (които ги има по къмпингите и/или кемпер стоповете), а не в канализацията, както ако ВеЦето е обикновено. Всъщност с кемпера разбираш, (се научаваш), че можеш да живееш и икономично и да не разхищаваш излишно природните ресурси. 

Не тръгвай с нагласата, че нещо може да се случи. Дори и с кола да си, пак можеш да затънеш в пясъците и пак да няма кой да те изтегли. Съмнявам се, да влезете толкова навътре в пустинята, че да загубите обхват за 24 или 48 часа. Отдаването под наем на кемпери е като с колите. Предимно са нови, малка е вероятността да ти отдадат кемпер на 25 години, но все пак е техника и повреда може да настане дори и на нов автомобил.  

Обърни внимание на дължината и дали пътищата в Австралия се заплащат. В Европа има значение дължината на автомобила при заплащането на ТОЛ таксите. 

И да, леглото е удобно! 🙂

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

При избора на кемпер може да обмислиш и вариант да си вземеш кемпер с решетка против диви животни . В Аутбек повечето превозни средства са с подобна решетка, защото през пътищата много често пресичат кенгурута, валаби и т.н. Най-големият риск е привечер и нощно време, защото дивите животно се уплашват от фаровете и замръзват на място на пътя. Типичният автобус в Аутбек изглежда така:

 

Copy_of_IMG_8418.jpg?w=1740&h=980&fit=cr

 

Quick Stats

  • Kangaroo and wallaby collisions make up 90% of all animal collision in Australia
  • Kangaroo car accidents are most likely to occur between 5pm and 10pm
  • The risk of crashes are higher in winter
  • There are more collisions following long periods of dry weather

https://www.budgetdirect.com.au/car-insurance/research/kangaroo-car-accident-statistics.html

Връзка към коментар

Мерси за предупрежденията, всеки сам си преценява нивото на комфорт спрямо рисковете и по какъв начин иска да ги подсигури 🙂 Спрял съм преди специализирани превозни средства, сателитни телефони и преди голямо отделяне от главните пътища, ако има такова въобще. Нямам намерение да карам след смрачаване, нямам намерение да влизам в дивото. 

Връзка към коментар

Айде и аз да напиша две приказки. Навремето исках да взема кемпер за Европа, но се отказах заради многото ограничения пред тях. Уж дават свобода, но като прегледах картата се оказа, че всъщност в белите страни не  може да спираш и нощуваш където искаш с кемпера, както и да минаваш от където искаш с кемпера (затова имало буферни паркинги и после се добираш до забележителността с колело/скутер, носени от кемпера или с друг транспорт на място). Реално поне при мен кемперът ми даваше свободата примерно да остана две нощувки вместо една някъде, но не и възможността да го паркирам мутренската на ръба на плажа. И като сложиш по-високи разходи за бензин, винетки или тол и цени паркинг то при мен стана малко танто за кукуригу (сравнение кемпер срещу лична кола + спане хотел). Да не говорим за скритите такси на страница 540484 от общите условия - обявената такса почистване била всъщност само за кемпера вътре, отделно се плаща за външно измиване; отделно и за почистване на тоалетна; искаш малка кърпа за лице - плащаш; искаш кърпа за къпане - плащаш. Айде и за чаршафи; Айде и за сгъваема маса и два стола с посуда и т.н. Това естествено е само мое мнение, без да ангажирам никой. Малко стана като за тема За или против кемпер, но го пиша, за да вземеш предвид някои детайли при наем на кемпер. Във вашия случай аз бих взел с тоалетна (душът не го разглеждам, защото ще го ползвате сигурно веднъж дневно вечер на някой паркинг) от гледна точка на сигурност - в Австралия има страшни гадини (змии и насекоми) и спиране за нерегламентирана тоалетна би могла да доведе до среща с тях. Пак заради гадините бих взел и сателитен телефон + застраховка с включено репатриране с хеликоптер/самолет (но това защото вече веднъж в чужбина ми се наложи лично да ползвам бърза помощ и вече не пестя за този разход).

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
На ‎30‎.‎12‎.‎2019‎ г. в 19:35, Георги каза:

Не съм го търсил умишлено, но май се очертава да прекараме 10 дни в Австралия с кемпър. По начало подходих по-консервативно да планирам с кола под наем и нощувки, но се оказа, че такива еднопосочни такси удрят, че общо взето ми излиза по-икономично да наемем кемпър, което пък прави хипарийката за тази част от плана ни пълна, точно както исках 🙂

...

 

Ето ги двата модела, които оглеждам:

https://www.motorhomerepublic.com/real-value-australia/real-value-endeavour-camper-2781519

https://www.motorhomerepublic.com/real-value-australia/real-value-2-berth-st-1687084

 

Втория е около 600-700лв по-скъп и поне на външен вид разликите са едната тоалетна и душ, без които мисля че ще се справим, но все пак ако има скрити капани в по-ниския клас ще се радвам да споделите. Периода на наем е между 6-9 дни, т.е. ако в малкия ще ни хване съклета по някое време също споделете 🙂

 

Тагвам @Sun4o, @Polina, @ven62, @Роси 777 и всеки друг имащ опит с кемпъри. 

Защо ли си ме тагнал. Нашата екскурзия преди 2-3 години в Исландия с моторхоум се провали. Опита ми се изчерпва само с тогавашното проучване на цените.

На следващата година цените бяха почти двойни и в Исландия кемпера го заменихме с Дачия Дъстър.

Всичко под моторхоум аз не бих гледал.

Т.е. изобщо не бих се поколебал между двете опции, които си си избрал.

Без колебания - втората.

600 лв.  в повече спрямо бюджета ти за Австралия?! Едва ли е висок процента.

Ти май си около 2 метра, а и вече не на 20 г., нали?

:biggrin:

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, ven62 каза:

Защо ли си ме тагнал. Нашата екскурзия преди 2-3 години в Исландия с моторхоум се провали. Опита ми се изчерпва само с тогавашното проучване на цените.

На следващата година цените бяха почти двойни и в Исландия кемпера го заменихме с Дачия Дъстър.

Всичко под моторхоум аз не бих гледал.

Т.е. изобщо не бих се поколебал между двете опции, които си си избрал.

Без колебания - втората.

600 лв.  в повече спрямо бюджета ти за Австралия?! Едва ли е висок процента.

Ти май си около 2 метра, а и вече не на 20 г., нали?

:biggrin:

Ми тагвам всичко живо, което по бледи спомени е споменало кемпъри някъде из форума 🙂

 

А разликата вече не е толкова малка, в смисъл поиграх с датите и стана по-евтино. Първоначално беше към 1500 долара за базовия и 2000 за другия, сега стана по-скоро 1000 за единия и 1700 за другия. А бюджетът е безкрайно раздут до степен просто в един момент за пореден път да тегля ключа и да оставя плановете за догодина. Катарците хич не са кооперативни с билетите по 2200лв, имам определено твърд таван, който не искам да надвишавам, а и така и така съм близо до него дори и без глезотии. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
2 hours ago, Георги said:

 Катарците хич не са кооперативни с билетите по 2200лв, имам определено твърд таван, който не искам да надвишавам, а и така и така съм близо до него дори и без глезотии. 

Не знам какви са ти датите и до колко си склонен на компромиси, но има доста по добри предложения за Австралия...

 

HOT!! Paris, France to New Zealand or Australia from only €415 roundtrip

https://www.secretflying.com/posts/paris-france-to-australia-or-new-zealand-from-only-e455-roundtrip/?fbclid=IwAR1RS8PVL9DX6fDqbN4zWNze46UfqmDUmr0qhIsLxmMgwf7UUt6wuAQ-o8M

Връзка към коментар

Има огромна разлика между баничарка и бюджетния вариант на Георги. Това си е кастенваген, тоест малък микробус. И ако действително ще спите по къмпинги, няма да имате проблем и за мен това си е прекрасен вариант.

Змии и гадини ....ами има из цяла Азия например също. Преди 10 дена една беше почти влязла в къщата ни, в която сме под наем в Пукет, късмет, че беше застанала на делителя на дограмата и като сме плъзнали вратата, без да знаем, вече я бяхме полуубили. После жена ми я е доубила. А иначе казват, че змия змия не убивала...В Гърция, че и в България също си ги има влечугите.

преди 11 минути , Topfly каза:

Не знам какви са ти датите и до колко си склонен на компромиси, но има доста по добри предложения за Австралия...

 

HOT!! Paris, France to New Zealand or Australia from only €415 roundtrip

https://www.secretflying.com/posts/paris-france-to-australia-or-new-zealand-from-only-e455-roundtrip/?fbclid=IwAR1RS8PVL9DX6fDqbN4zWNze46UfqmDUmr0qhIsLxmMgwf7UUt6wuAQ-o8M

Париж е един от най-неудобните хъбове в цял свят. Сложи и още едни 500-600 евра отгоре и лангъркането и по-добре 2200 лв

  • Харесвам 2
  • Шок 2
Връзка към коментар
3 minutes ago, Sun4o said:

Париж е един от най-неудобните хъбове в цял свят. Сложи и още едни 500-600 евра отгоре и лангъркането и по-добре 2200 лв

Китайците предлагат подобни оферти не само от Париж, но и от Виена, някой път Будапеща и т.н. Не знам как ги изкарваш тези 50-600 евро до Париж, но има и доста по етини варианти.. Аз съм съм правил трансфер  от Орли в Шарлероа за около 5 часа и дори това не ми се стори супер неудобно 🙂

Повечето магеланци с път не можеш да ги уплашиш 🙂

Връзка към коментар
преди 27 минути , Topfly каза:

Повечето магеланци с път не можеш да ги уплашиш 🙂

Нас конкретно ни плашиш, защото отпуската и бабите за гледане на дете не са неограничени и нямаме празни дни да ги губим в релокиране из европата. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.