Прескочи до съдържание

Първи път с кемпер. Какво да очаквам?


Препоръчани мнения

Още един въпрос от серията тъпи. 

 

Разните гъзарийки в кемпера от рода на хладилник, климатик, екран, двд и т.н. винаги ли задължително работят само с външно захранване или имат акумулатор, който може да издържи ден-два издевателства и примерно се зарежда при движение също? Един вид се чудя дали по-луксозните опции имат смисъл само при спане с достъп до електричество. Срещнах на 1-2 места, че климатикът работи само при включване в 220V, а ми звучи и поне хладилникът да е също така...

преди 17 минути , Брани каза:

Според мен, основно клаксони 🙂

Автоматично си превъртам в главата всички клипове при резултат от търсене "Top Gear camper"

  • Смея се 1
Връзка към коментар

Хладилник, бойлер, печка работят с газ. С една бутилка газ може да изкарате минимум месец. 

За двд-та, екрани, климатик си трябва допълнително захранване/акумулатор. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 4 минути , Георги каза:

Още един въпрос от серията тъпи. 

 

Разните гъзарийки в кемпера от рода на хладилник, климатик, екран, двд и т.н. винаги ли задължително работят само с външно захранване или имат акумулатор, който може да издържи ден-два издевателства и примерно се зарежда при движение също? Един вид се чудя дали по-луксозните опции имат смисъл само при спане с достъп до електричество. Срещнах на 1-2 места, че климатикът работи само при включване в 220V, а ми звучи и поне хладилникът да е също така...

Автоматично си превъртам в главата всички клипове при резултат от търсене "Top Gear camper"

Хладилниците в кемперите са направени да работят и с трите вида захранване/ 220 волта, 12 волта и газ/  При движение хладилника работи на 12 волта, когато си в къмпинг може да си го включиш на 220 волта, а когато си извън къмпинг работи на газ. Глизотийките в кемпера, като телевизор, сателитна антена, се обезпечават от тягов акумулатор, който по време на движение се зарежда от алтернатора, в покой евентуално от соларни панели на покрива, а в къмпинг от 220 волта. И в зависимост от капацитета на акумулатора и от консумацията, времето което би издържал е относително.

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар

Ясно. Т.е. нищо не пречи, ако замръкнем в дивото пак да си имаме студена бира и филмче на екрана. Пък през 2-3 дни сигурно ще сме на място с ток да заредим. Нещо почнах много да се зарибявам идеята и даже гледам дали освен отсечката Adelaide - Darwin, да не вкарам и Melbourne - Adelaide 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Те са ти отговорили подробно на всички въпроси свързани с ток, газ и акумулатори... има някои разлики според класът.

 

youtube.com/watch?v=4tlum6E2PdY
youtube.com/watch?v=J9XvS5Jw0vk

 

Гледането на клипчета от хора, които са търкаляли тези таралясници е забавно обикновено, има доста и отговарят на въпроси от типа "колко е тясно в тая баничарка" и т. н.

 

youtube.com/channel/UC2YyL2-JKyYSAnXWaPepVXw
youtube.com/watch?v=DQsD2r0Dwz0

 

Няма да се изказвам, защото съм по офф роуда и джиповете с палатки на покрива са много подходящи за такива приключения, но ти не търсиш това... 

Връзка към коментар
преди 10 минути , Adventurer каза:

Те са ти отговорили подробно на всички въпроси свързани с ток, газ и акумулатори... има някои разлики според класът.

 

youtube.com/watch?v=4tlum6E2PdY
youtube.com/watch?v=J9XvS5Jw0vk

 

Гледането на клипчета от хора, които са търкаляли тези таралясници е забавно обикновено, има доста и отговарят на въпроси от типа "колко е тясно в тая баничарка" и т. н.

 

youtube.com/channel/UC2YyL2-JKyYSAnXWaPepVXw
youtube.com/watch?v=DQsD2r0Dwz0

 

Няма да се изказвам, защото съм по офф роуда и джиповете с палатки на покрива са много подходящи за такива приключения, но ти не търсиш това... 

Ами точно в нашия план не влиза оф роуд въобще...иначе трябва още 700-800 долара отгоре (спрямо луксозната версия с тоалетна, баня и тв) и да ги нямаме тия неща. Един вид идва да платиш нещо, което не ползваш, а да нямаш друго което би ти било полезно. 

 

Ще разцъкам клипчетата, до сега зяпах само рекламните. 

Връзка към коментар

Да се включа още веднъж и аз, тъй като през 2019 за първи път наехме от частно лице в България кемпер, с който обиколихме Западни Балкани + Италия и преживяхме много с него.

Та съветът ми е да се заредиш с резервни бушони, отвертка и пр....  Абсолютно съм сигурна, че кемпера, който ще си наемеш няма да е на възрастта на наетия от нас, но просто го имай предвид. При нас един след друг изгоряха няколко бушона и съответно нямаше как да пуснем водата, а пък в същото време да работи вентилатора и пр.

Незнам точно в кой сезон планирате да ходите, но кемпер без климатик или най-малкото вентилатор на едната капандура не си взимайте, тъй като ако цял ден слънцето напича кемпера, то вечерта няма да може да спите спокойно.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 2 часа, Георги каза:

Ами точно в нашия план не влиза оф роуд въобще...иначе трябва още 700-800 долара отгоре (спрямо луксозната версия с тоалетна, баня и тв) и да ги нямаме тия неща. Един вид идва да платиш нещо, което не ползваш, а да нямаш друго което би ти било полезно. 

 

Ще разцъкам клипчетата, до сега зяпах само рекламните. 

Помисли си какво точно очакваш в случая и може би какво си мисли другата част от семейството, не че пречи да опитате де, лично аз бих си взел кола, с която да се движим по-бързо и вечер си е мотивиращо да знаеш, че някъде те чакат наистина удобно легло, душ, прилична храна и интересни хора евентуално. Времето ти е малко за там така или иначе, а и ти кой знае какво разстояние няма да минаваш. Бюджета мисля, че ще можеш да си го нагласиш и в двата случая.   

 

Кемперите за мене поне са свързани с битовизми, които аз лично не искам да разхождам със себе си, да си спя в "багажника" ми е много далече от всякаква представа за комфорт още по-малко лукс, леглата, за които си питал, в случая ще са някакви тънки "матрачета" по-скоро облегалки, които слагаш върху дъски и вече зависи колко са стари. 

 

Сега в зависимост от това какво ще наемеш може да си докараш усещане на баничарка, маршрутка или тир (не е твоя случай), и не на последно място клишето със "свободата" не винаги се получава, в случая по-скоро по една или друга причина ще търсите паркинги/къмпинги, виж "лежерно" или по-скоро моткаво пътуване може и да стане.

 

Ти си събрал в тази тема все хора, които харесват такъв тип пътуване, те няма да ти кажат, че е лошо, потърси си и другата страна на монетата. Не казвам, че човек не трябва да опита всичко, но чак нещо кои знае какво не е и има елемент на "мизерия" в цялата тази работа.

 

Чао от мене по тази тема.     

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Както написах в началото, търся мнения именно от опитни хора в кемпърите. Първоначално също мислех да сме с кола, защото щеше да излезе сравнително на същата цена (включвайки нощувките и т.н.), но ограничения от 100км на ден и 1300 еднопосочна такса директно елиминираха тази опция. Кемпърите са със 150-200 долара еднопосочна такса. Да летя до Улуру пък не искам (въпреки, че и тази опция прекарах през бюджетния калкулатор, не се получава особено икономично) и така, общо взето не е до избор измежду 5 варианта, по-скоро кемпърите са единствената приемлива опция. А и искам да имам това преживяване в арсенала си, австралийската диващина е едно от най-подходящите места за целта. 

 

И за това темата ми не е за и против кемпърите и колите, не ме интересува в момента такова сравнение, в моя конкретен случай работят само кемпърите и няма с какво да ги сравня. 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
11 minutes ago, Георги said:

Да летя до Улуру пък не искам (въпреки, че и тази опция прекарах през бюджетния калкулатор, не се получава особено икономично)

Aз ли пропускам нещо, но ми се върти че последно затвориха Улуру за посещения т.е. може да видиш скалата отдолу, но не и да се качиш. Малко ми се губи смисъла в случая толкова километри, аз бих заложил на възможността да я видя отгоре, което се предполага в самолетния вариант ...

А за кемпера - не съм употребявал, но при моя пръв път когато се случи, ще очаквам да не е ... последен 🙂 .

Затова преди такова сериозно пътуване, бих взел за ден-два  някакъв подобен за да репетирам 😉 

Връзка към коментар
преди 1 минута , georgebg каза:

Aз ли пропускам нещо, но ми се върти че последно затвориха Улуру за посещения т.е. може да видиш скалата отдолу, но не и да се качиш. Малко ми се губи смисъла в случая толкова километри, аз бих заложил на възможността да я видя отгоре, което се предполага в самолетния вариант ...

Катеренето хич не ме привлича, а и най-вероятно не бих го качил дори да беше позволено. Чел съм много позиции и от двете страни и съм по-скоро в лагера на тези, които ще уважат вярванията на аборигените. Не мисля, че и гледката отгоре би била особено впечатляваща.

Редактирано от Георги
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
30 minutes ago, georgebg said:

Aз ли пропускам нещо, но ми се върти че последно затвориха Улуру за посещения т.е. може да видиш скалата отдолу, но не и да се качиш. Малко ми се губи смисъла в случая толкова километри, аз бих заложил на възможността да я видя отгоре, което се предполага в самолетния вариант ...

 

Аз бях и не се качих, като не мисля че съм загубил нещо. Скалата е достатъчно интересна и без да се качиш на нея. Да се качиш на Улуру е все едно да се качиш с туристическа цел на кубето на Александър Невски. Сигурно ще има добра гледка от горе, но храмът Александър Невски е сакрално място и се гледа от долу и няма нужда да обиждаш вярващите с това че се качваш на храма им.

Преди да отида и аз мислех, че е малко загубено време и пари да бия толкова път заради една скала, но мястото надхвърли с пъти очакванията ми. Промяната на цветовете, видимостта, изолираността, рисунките на аборигените и т.н. са толкова уникални, че бих посетил отново Улуру. Най-красива е скалата преди и по време на залез слънце.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
9 minutes ago, Topfly said:

Аз бях и не се качих, като не мисля че съм загубил нещо. Скалата е достатъчно интересна и без да се качиш на нея. Да се качиш на Улуру е все едно да се качиш с туристическа цел на кубето на Александър Невски. Сигурно ще има добра гледка от горе, но храмът Александър Невски е сакрално място и се гледа от долу и няма нужда да обиждаш вярващите с това че се качваш на храма им.

Преди да отида и аз мислех, че е малко загубено време и пари да бия толкова път заради една скала, но мястото надхвърли с пъти очакванията ми. Промяната на цветовете, видимостта, изолираността, рисунките на аборигените и т.н. са толкова уникални, че бих посетил отново Улуру. Най-красива е скалата преди и по време на залез слънце.

Това ми е пределно ясно и не ми е нужно някой да ми го обяснява. Забрави да споменеш и факта че на Невски не е разрешено да се качиш на кубето, та не е въпрос само на уважение или не 😉 , както междувпрочем и на Улуру. Да гледаш от самолет също ли е обида към местните, защото аз май това предположих, че ще е интересно, поне за мен. А и темата е за кемпери та пак не разбрах в каква роля се наместваш.

Предложих нещо на @Георги, разбрах му мнението за това, и мислих , че съм приключил с темата.

И аз съм на мнение, че  скалата е най-красива преди и по-време на залез, доста повече, отколко след залез 🙂 

Връзка към коментар
10 hours ago, Георги said:

Нямам намерение да карам след смрачаване, нямам намерение да влизам в дивото. 

В никакъв случай не искам да те разубедя да направите пътуването, но на мен малко ми се губи смисълът 😞 Когато човек харчи относително много пари за едно пътуване, иска да получи и много емоции. Да минеш през цяла Австралия и да избегнеш дивото с изключение на Улуру за мен лично би било леко разочарование. Да наемеш кемпер, но да бягаш от дивото е също някакъв вид противоречие.. Възможно е да е по евтино, но за мен е доста странно ако е така. Чисто финансово интересна опция е да купиш и продадеш кола. Чувал съм, че много европейци вместо да наемат кола купуват кола на старо, като я продават след няколко седмици или месец в крайната дестинация. Има дори търговци, които ти предлагат обратно изкупуване на фиксирана цена..

На мен лично мечтата ми е да мина през цяла Австралия, но като посетя възможно най-много национални паркове покрай пътя...

 

australia-national-parks-maps.png

 

 

31 minutes ago, georgebg said:

 Да гледаш от самолет също ли е обида към местните, защото аз май това предположих, че ще е интересно, поне за мен.

 

Гледал съм Улуру от самолет, но не е нищо особено. Просто една скала сред пустинята. Магията е да я видиш на място...

Връзка към коментар

@Topfly, живял съм 5 месеца в Австралия. За това време имах няколко възможности да посетя Улуру, по ред причини не съм го направил. Хора от компанията около мен ходиха по различни начини, аз почти си бях купил билет за The Ghan, в последствие се отказах за да може при следващо посещение да го направя точно както искам. Не го пиша това да се изтъквам колко съм знаещ и специалист (ни най-малко!), но това тук е планиране на пътуване с 10 годишна история - знам точно откъде искам да мина, защо искам да мина от там, какви компромиси ще ми струва това, какви рискове поемам и дали са приемливи за мен. 

 

Не питам дали пътуването ми е безсмислено, не питам за колебания в маршрута, не питам дали да посетя Kakadu или Litchifield, не питам дали си заслужава сателитния телефон и ролбарове на колата. Ще се постарая всичко да бъде описано и разказано в нарочна тема, неизбежно като влезна с микро детайлите сигурно ще изскочат въпроси, въпреки че сега имам самочувствието че нещата са под контрол - тези неща ще бъдат коментирани и обсъдени във въпросната тема. Тази си има съвсем конкретна цел и насоченост - търся съвети от хората, които имат повече опит с кемпърите. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

@Георги, аз се кемперите не мога да помогна, но бих искал да попитам за кога се планира това пътуване (в кои месеци) ?  Т.к. знам, че нашето лято (Юли-Август) е най-подходящия сезон за Дарвин и Улуру, но пък надолу към Аделаида и Мелбърн е доста студено? Ако пък се прави в Австралийското лято, би било дъждовен сезон в Дарвин и непоносима жега при Улуру. Предполагам Септември-Октомври?

Връзка към коментар
преди 1 минута , П.Кръстев каза:

@Георги, аз се кемперите не мога да помогна, но бих искал да попитам за кога се планира това пътуване (в кои месеци) ?  Т.к. знам, че нашето лято (Юли-Август) е най-подходящия сезон за Дарвин и Улуру, но пък надолу към Аделаида и Мелбърн е доста студено? Ако пък се прави в Австралийското лято, би било дъждовен сезон в Дарвин и непоносима жега при Улуру. Предполагам Септември-Октомври?

В отпускарския сезон тук - края на април и началото на май. Няма как да се нагласи перфектно спрямо времето за целия континент, ще го минем от юг на север, освен ако другата опция не се окаже много по-евтина (за сега няма такива индикации) пък каквото такова. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз съм карал кола в Queensland и спомените са ми, че масово по основните пътища има табели предупреждение, че пътя се наводнява от време на време. Не знам защо така строят пътищата в Австралия но вероятно има връзка с малкото население и високата цена на пътищата, които никога не се наводняват.. Нямам идея какви са шансовете през април Stuart Highway да е под вода, но при избора на кемпер аз бих избрал евентуално по висок или да е с лебедка или котва както предлага @Hadzhitodorovi . Добре бих проучил и от застрахователна гледна точка как стои въпроса с евентуално наводняване на кемпера.

Сега чета, че за Northern territory април е последният месец на дъждовния сезон...

 

 

Връзка към коментар
преди 1 час, П.Кръстев каза:

@Георги, аз се кемперите не мога да помогна, но бих искал да попитам за кога се планира това пътуване (в кои месеци) ?  Т.к. знам, че нашето лято (Юли-Август) е най-подходящия сезон за Дарвин и Улуру, но пък надолу към Аделаида и Мелбърн е доста студено? Ако пък се прави в Австралийското лято, би било дъждовен сезон в Дарвин и непоносима жега при Улуру. Предполагам Септември-Октомври?

Ние и двата пъти бяхме през октомври и времето си беше супер.

Връзка към коментар

Относно тока - не че не можеш да изкараш два дена на диво, но много зависи колко е голям акумулатора в караванната част, колко е нов и дали има солари. Рядко наемните кемпери имат солари, те въобще са поопоскани откъм екстри, понеже кемперджийските цени са солени. Примерно голям хладилник струва към 2000 евра, сат.чиния е 1000 евра и нагоре...

Имай предвид, че когато не си на външно захранване, тоест къмпинг, всичко работи на 12 V. Да си носиш оттук инверторче, преобразуващо в 220 е глупаво. А в кемпера едва ли ще има. Питай все пак. Иначе има преобразуватели, които не са скъпи и не са и обемисти, 30 лв са, ще имаш нужда предполагам заради лаптоп.


Понеже не разбираш от кемпери, те съветвам да ползваш само къмпинги. Най-много една вечер на диво или поне да не са 2 подред. Че га спре тока, кофти😀.

Ако взимаш по-големия размер, гледай за разни клони стърчащи, като завиваш имай предвид, че задницата се поизнася и може да удариш някой, това са все неща, които в лекия автомобил ги няма

 

Твърдо съм “за” да вземеш кемпер за това пътешествие. 
 

П.С. @Topfly, билети София-Париж, чекирани куфари, ще са сигурно 200-250 евра минимум, трансфери до летището поне още 50 евра (2 пъти х2 човека), хотелче, минимум едно, на отиване, вечеря, закуска, баш ще си ги стигне петте стотака.Аз го правих това упражнение, когато летях до Карибите и там някъде ми излезе. А спах в Ибис, не в Хилтън. Отделно тъпото летище Боаве е супер неудобно и гадно за придвижване...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

@Георги, прегледах двете страници. Не мога да отрека - има и 5-6 мнения точно по темата.

Та в тя връзка, ако искаш да обсъдим колко чифта чорапи да носиш. Имам известна експертиза.

:wink:

  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 2 часа, Sun4o каза:

Понеже не разбираш от кемпери, те съветвам да ползваш само къмпинги. Най-много една вечер на диво или поне да не са 2 подред. Че га спре тока, кофти😀.

 

Със сигурност ще се ползват само къмпинги, но може някои от тях да са само unpowered. 

 

Самолетните билети обаче вместо да поевтиняват се качват, предполагам до края на февруари ще им дам време и ще го мислим. 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.