Прескочи до съдържание

Море, чай, котки и още нещо...


Polina

Препоръчани мнения

Дълго се чудих дали да започна с описването на изминалото ни пътуване. Не беше кратко.  Е, реших се и то защото в мен се породи желанието да ви покажа онова, което видяхме на места, които не са наблизо, но не са и чак толкова далеч.  Места, които оставяме „за после“.

Както обикновено нямахме план, а само евентуални крайни точки. Какво точно ще видим – не знаем, докъде ще стигнем - също. Сигурно ще си помислите - какви пък са тия да не са си начертали маршрут и не живеят ли за да плануват следващото си пътуване тия хора? Да, такива сме и този начин на пътуване за сега поне ни харесва. Със сигурност не сме видели всичко и сме пропуснали вероятно не малко интересни места по пътя си (кой ли не пропуска?), но това може да бъде единствено причина след време да се върнем обратно там.  

Споделям това, което видяхме, усетихме и научихме по пътя си. Не се боря за изчерпателност (достатъчно разсеяна съм напоследък), дори напротив, напълно възможно е, вие да знаете повече от мен. Надявам се, ако не друго поне с малко да се докоснете до този начин на пътуване – ден за ден, без план и променлива дневна програма. И така става!

 Дано на някой бъде интересно, а защо не и полезно?  

 

 

Случвало ли ви се е нещо толкова да ви хареса, че да искате да се върнете отново там? Ако не ви се е случвало, ви го пожелавам. На мен ми се случи. Когато миналия декември се върнахме от пътуването ни в Турция и къде на шега, къде на майтап си казвахме, че ще е готино, ако някой ден успеем да обиколим и черноморското и крайбрежие. Ей така, за да имаме пълна обиколка на страната, в четирите ѝ посоки, пък и да имаме представа какво е от другата страна на Черно море. Дали и там е така застроено, както по нашето крайбрежие? Дали и там плажовете са осеяни с кръчми, дискотеки, кафенета и купона продължава денонщно?

Някой плануват с месеци и следват програми, а ние отново се оставихме очите да ни водят и избора на места, които да посетим ще е като миналата година и като по-предишната  – направо на място. На бързо преглеждам друга двойка кемперджии, англичани, къде са нощували по тия места.

Какво остава ли? Ами само да си приготвя багажа и да ме вземат. А това за мен не е никак лесна задача.
Тръгваме ранен следобед, в края на август 2019 с идея да спим около или малко след Одрин. На Капитан Андреево минаваме бързо, но на Капъкуле чакаме поне час. Не знаем защо. Този път никой не ни задава въпроси къде ще ходим, какво ще гледаме. Още преди да сме стигнали Одрин говорейки си, решаваме - защо пък да не минем сега Истанбул, а да чакаме до посред нощ? И така бавничко, с хубава музика и настроение си продължаваме по пътя. А пътя… пуст, макар и магистрален, рядко се разминаваме с някоя и друга кола. Странна работа. Шестдесет километра преди града, в полунощ спираме, не за да си починем или облекчим, а от задръстване, от което няма измъкване и от което едва, едва се отскубваме чак при Mall of Istanbul, което ще рече на около петнайсетина километра преди самия град. Там завиваме на дясно и поемаме на север, към новото летище и първият мост над Босфора. Гледайки картата предлагам да спим преди Шиле, в няква местност - не знайно каква. Към два сутринта, пристигнахме, видяхме евентуалното теренче за нощувка и решихме да продължим направо към града, който беше на още 50-тина км. По първи петли се настаняваме на мястото ни за нощувка и без да губим излишно време и търпение побързахме да си легнем по местата.
Шиле. Гледката в нашата сутрин си заслужава. Пред нас се е ширнал плажа. Черноморския. Широк и дълъг.

DSC00086.thumb.JPG.7d8a6a2a170c0d3e605e975d1cb396ee.JPG

 

За времето, в което сме тук, краят на активния сезон в България, направо ми се струва пуст. Отделни групички от лелки с деца или млади момичета, всички увити или облечен в специални плажни костюмчета, така че да се види, колкото се може по-малко плът. Изумително. Температурата е поне 30 градуса, а въздухът солен и влажен. Пием кафе и излизаме. А около нас е това:

DSC00088.thumb.JPG.88acab31223f94b391a6a43902538e96.JPG

 

Чудите ли се какви са цените на плажните принадлежности? Ето ги, не се морете:

DSC00087.thumb.JPG.324e411fcca5d87cdf9c2bec9a8b0ae8.JPG

 

Разходка из града, крепост, вековен фар, парк ...

DSC00107.thumb.JPG.3019775a0be9e7cd85c2bc2b4f1a8d09.JPG

 

DSC00100.thumb.JPG.0f47c8769d0508b459e5faa99a551765.JPG

 

DSC00133.thumb.JPG.cdd8deeb0ff119e307682fe5aab92c6e.JPG

 

DSC00129.thumb.JPG.2fb13126f126f0e373635bcd5ae17e06.JPG

 

225652043_IMG_20190902_1352092.thumb.jpg.1310c2b7c278cff3f71bf14dfbe9dacd.jpg

 

IMG_20190902_140333.thumb.jpg.464424d89ad3d79c1f99eb5bff550440.jpg

 

и е станало време да се връщаме и да поемаме към Ağva. 

IMG_20190902_150916.thumb.jpg.7b3ca9fa94ea8f2d6159d643e301d0dd.jpg

 

IMG_20190902_151217.thumb.jpg.cb7b25acb5dd32f5b14008cf35c1977c.jpg

 

IMG_20190902_151500.thumb.jpg.ab2b3075875cbdb1972ff83d02bce4ec.jpg

 

Ağva е абсолютното курортно градче. Между устиетата на две реки (странното е, че и двете реки на картата са означени с името Коча, адашки? 😉 ) и с широка пясъчна ивица. Изглежда ми някак познато наоколо, но съм тук за първи път. Навярно ми напомня за място в България, но така и не се сещам кое е то.

Това е мястото за тотален релакс, ако сте решили да бягате далеч от шумотевицата. Не големи семейни или не, хотелчета и вили из целия град. Приятен парк покрай морето с малки модерни кафенета.

IMG_20190902_173944.thumb.jpg.7f9aa280843ada13a98efe8767ff3c24.jpg

 

А ако се качите на лодка за разходка ще ви заведат до няколко водопада, които се виждат само от морето. Черно море имам предвид. Повтарям го, да не се объркаме нещо. 🙂

IMG_20190902_172923.thumb.jpg.51d3ef9cafa7ba45347f7c37e5a889dc.jpg

 

За да задоволим напълно любопитството си в това пътуване сме избрали пътят, по който да се движим да е край морето, а не директната магистрала, от която да правим излизания и влизания.  Така, съгласно сутрешния план следващата нощувка би следвало да ни е в Амсара, обаче тук е някак различно. Пътищата са малки, двупосочни и понякога натоварени. За това пък срещаме чудни гледки:

IMG_20190902_181629.thumb.jpg.cfc10b9a1ae4418fdc6e8c92512c9a96.jpg 

 

IMG_20190902_183657_2.thumb.jpg.2c3bbbba29fe6c97942098fba7b33824.jpg

 

Решаваме да се отбием в Зонгулдак и да останем тук за нощувка. Това, което прочитам набързо в нета е, че градът е най-добре развитият в черноморския регион (!!!), построен през 1849 година като пристанище за въгледобивната промишленост. На входната табелка пише, че населението му е 126 000 души.
Паркираме за нощувка под вековни чинари, а на сутринта сме под чудна сянка. Срещу нас кафене с усмихнати чичковци, които отпиват от чайовете си и футболен стадион за младежи. Уцелили сме мястото без да искаме. До кафенето има дори чешма с вода! 🙂

IMG_20190903_105828.thumb.jpg.1f2844f535db827ea78c5d817a6b8178.jpg

 

Половин дневна разходка из Зонгулдак, отбивка в Тюрксел, с които все още се водят преговори относно моя интернет и карта, които ползвах миналата година. Градът не е впечатлителен по никакъв начин или поне аз не го видях като такъв. Няколко паметника, търговска улица и това е… дори крайбрежната алея не ме грабна. 

IMG_20190903_111226.thumb.jpg.26145b719d68cb21e898873b29626bc5.jpg

 

369491753_IMG_20190903_1134532.thumb.jpg.ad59aee51576e690c9f582f7641f9af2.jpg

 

IMG_20190903_111209.thumb.jpg.8e135b52a9c9bfc021cf1c3051e385ae.jpg

 

IMG_20190903_114046.thumb.jpg.424e462ebdeb8fb5f605dfd4c83272f1.jpg

 

IMG_20190903_114200.thumb.jpg.c52d40297bf294b31289a33444c09508.jpg

 

IMG_20190903_121736.thumb.jpg.8f00340c0ae1a0ef0d518660425b788c.jpg


Връщаме се обратно към малката уличка с вековни дървета, поздравяваме се с чичковците в кафенето, които ни гледат с интерес и е време да потегляме към следващата ни спирка. 

88822514_IMG_20190903_1256142.thumb.jpg.7480089f3c27b25bbc664e192193438f.jpg

 

IMG_20190903_131324.thumb.jpg.5e9d5cbf051be3e089a7fef1b2016466.jpg

 

(следва)

 

Координати на нощувките: 

Шиле - 41.170399 29.596201

Зонгулдак - 41.464016 31.791409

 

 

  • Харесвам 30
  • Браво 5
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Потегляме към Амасра, а пътищата по които се движим от самото начало са основно два: D 010, като от време на време минаваме и по D 014. Определено района през който минаваме е планински, с много малки селца, тесни пътища, завойчета, много дълги тунели и познати табели:

464574547_IMG_20190903_1456192.thumb.jpg.c8794bbf93338ddc2ef1e863c00990d4.jpg

 

IMG_20190903_165237.thumb.jpg.5fcfb568d902acad893df7bb536507c1.jpg 

 

 В Амасра успешно пристигаме по светло. Градчето е малко, населението не е повече от 6 600 човека. Паркираме се на паркинга до автогарата срещу 20 лири, които на сутринта ще станат нови 20, ако не сме си тръгнали преди 8ч. 

IMG_20190903_171554.thumb.jpg.36ad0c0bd7d9e5dcdefbb7558c613e92.jpg

 

Казват, че това е „Перлата на турското черноморие“. А дали е - предстоеше да разберем. Известен още от римско, византийско и османско време, бил е столица на историческата местност Пафлагония и носи името Амасра ( известен още и като Сесамос)  на Амастрис, която е била племенница на последния персийки цар Дариус III.

Минаваме по моста, който всички казват бил римски и се насочваме към големият остров.

IMG_20190903_172752.thumb.jpg.2a04e62760819c13c4e0be4e2e11b963.jpg

 

IMG_20190903_174335.thumb.jpg.94e9d072c790137928aa264d60fc5309.jpg

 

IMG_20190903_174537.thumb.jpg.2e745aaa343cd640a4de68a4f316b5b7.jpg

 

IMG_20190903_174731.thumb.jpg.e101ca032de47d6efdff49b36c69cafc.jpg

 

IMG_20190903_174907.thumb.jpg.35c4d8d287b61f216461e5970d1072fd.jpg

 

IMG_20190903_175157.thumb.jpg.ac452dd155ec68a7e904cbea50ce3e70.jpg

 

Така по леко стръмните улички, по които разни лели в различна възраст продават таз годишна зимнина. От рачел до консервиран зелен фасул. Всичко има в буркани и бурканчета.

DSC00227.thumb.JPG.204703842ff16ff37536d2f83fcf70bf.JPG

 

DSC00233.thumb.JPG.0dbc5f7c20be2bb2eb9a458091dbfffe.JPG

 

Стигаме до фара. А там така духа, че много не се и бавим, а се връщаме обратно, за да направим опит да заобиколим целият остров от другата страна.

DSC00204.JPG.9689cec718ccc561a35b71c9bf0303f3.JPG

 

DSC00215.thumb.JPG.3eb2f66fc3ddbccf660990c57e10f872.JPG

 

DSC00216.thumb.JPG.ab4f6fde258e6c37160cc17eaa11db34.JPG

 

Да, ама не! И така оставаме на пейка с изглед към града, но хващаме златния час и старото градче е озарено от топлите лъчи на слънцето, а гледката от далеч радва окото.

IMG_20190903_190936169_HDR.thumb.jpg.e6afcd5731e17a47df248db1807ad9e7.jpg

 

IMG_20190903_191702248_HDR.thumb.jpg.cdc314d07cecffe938520a77b3493e35.jpg

 

Прибирайки се към вкъщито ни около нас се носят различни и вкусни миризми. Не устоявам, просто нямаше как и предлагам да хапнем по една супичка в близкото заведение. Обслужва ни младеж, който чувайки ни, че си говорим на български, ни пита откъде сме. Потвърждаваме съмненията му, а той така ни се зарадва. Учил медицина в Пловдив, но за съжаление не успял да завърши и се върнал преди 5-6 години. Носи ни най-вкусната леща и ни пожелава „Добър апетит“. 
До нас на паркинга вече се вихри купон и то не на едно, а на две места. Срещу къщито ни, пенсионери емоционално ръкомахат и си обясняват неща от живота, а други, вероятно по - млади в другия край до скалите свирят с инструмент и пеят. Като явно за да покажат мъжество на определени интервали някой се провиква с всичка сила. После имаше и пукот, и гърмежи. Мечта! Мислех си, как няма да се спи тая нощ, а денят е едва вторник, тия младежи не работят ли? Изведнъж в 23:55ч всичките тези младежи си тръгнаха. (Пенсионерите си бяха тръгнали малко след като се прибрахме). Кой с такси, кой дойдоха да го вземат, но в 24ч до нас вече нямаше никой.
Рязко се събуждам. Поглеждам, часът е 7:15ч, точно на време. На бързо сме готови за потегляне, но преди това е време за снимка: 

IMG_20190904_073140.thumb.jpg.5fa1f8c2cbd5852c9a52c62a4b77d288.jpg

 

IMG_20190904_073235.thumb.jpg.5b1ff03b0d5ac6c5d464c5f46e3765cb.jpg

 

IMG_20190904_073253.thumb.jpg.4ff47c07bd2517839e9a4e1e78802177.jpg

 

IMG_20190904_073307.thumb.jpg.c9e6aad6805c7bdf3686d71165660679.jpg

 Днес трябва да изминем близо 300км. Някой от вас ще си кажат е кво пък толкова, това са 3-4 часа в път, да ама на нас ни отнеха 7+. На любителите на автомобилните приключения и пътешествия бих препоръчала да не скъсяват разстоянието по магистралата, а да използват точно този път между Амасра и Синоп.

Кафето си го пием на поредната сеир отбивка: 

IMG_20190904_104758.thumb.jpg.d98bbbe4d90397d633eff715a6ad7f2b.jpg

 

IMG_20190904_104823.thumb.jpg.cecfbe98479c157335de581f412e1e2e.jpg

 

IMG_20190904_111454.thumb.jpg.3c63f355328c1d45b6a13cabbdb2d341.jpg


Ако като мен сте си мислели, че крайбрежния път ще е покрай морето, отсега ви казвам да знаете - не е. Пътят е тесен, на някой места дори трудно бихме се разминали с още някой бус и/или камион. Местността е планинска, гориста и в горещото време, в което пътуваме си е направо екстра прохлада. Преминава се през селца и махали, а пътят се вие все по- на високо в планината, а долу в ниското се вижда и морето. Безспорно - красиво е. От високото се откриват такива гледки. Китни заливчета или дълги пусти плажове, гористи и скалисти брегове. Чудно е. Хората тук сигурно са дълголетници.

IMG_20190904_092455.thumb.jpg.196272d553ec474a71422d1856f22b07.jpg

 

IMG_20190904_093027.thumb.jpg.777f910d9879b00baac629b5a626a418.jpg

 

IMG_20190904_112424.thumb.jpg.d767e51b4426c73022e2c97ec57f09a4.jpg

 

Така докато си пътуваме, дори се връщаме обратно назад, защото виждаме чудния залив Гидерус. От пътя между клонаците не успяваме съвсем да видим цялата му красота. Да бяхме се сетили да си пуснем дрона, щеше да е безценно, но се спуснахме направо до долу по стръмния път. Там ни очакваха няколко кучета и ресторантче, в което собствениците точно започваха закуската си. Заливът е заобиколен от дъбова и борова гора, а на инфо табелата за мястото дори ни казват, че е бил убежище на пирати. Дължината му е малко над 510м, входът към залива е малко над 100м , а името му Гидерус идва от генуезката дума Kytoros.  

IMG_20190904_113236.thumb.jpg.80682edad09600184dc0defeda1c57f2.jpg

 

IMG_20190904_113854.thumb.jpg.19563034492a6d887ba60c37023792f0.jpg

 

IMG_20190904_113903.thumb.jpg.420d618ff122e9bd2f0e0ddea76c201f.jpg

 

IMG_20190904_113917.thumb.jpg.0e4b9401c698899451477b60726d944d.jpg

 

А по пътни гледки не е като да няма: 

IMG_20190904_120739.thumb.jpg.98c24eb1bf1cd21f68b04b3f78aaddf2.jpg

 

IMG_20190904_131924.thumb.jpg.a0545acabb931d500d7b422dd2634f54.jpg

 

IMG_20190904_131943.thumb.jpg.878d54fd2631774b7fba46804fd3dd68.jpg

 

IMG_20190904_143744.thumb.jpg.e670f3968ff828585d23b83bc457e68a.jpg

 

IMG_20190904_134135.jpg.9d4aa7690ee1195688e99f3ed27b903f.jpg

 

IMG_20190904_144038.jpg.0041eddaa946a11534899233d3494278.jpg

 

IMG_20190904_144221.thumb.jpg.fb646990452f8176bd1caab7972fca07.jpg


В Синоп пристигаме преди залез, паркираме накрая на града. До нас има още 3 турски кемпера. Мда, знаем си от миналата година, че доста от турците също пътуват така – кемперджийската. Мястото ни е перфектно. До нас е морето и тротоар с градинка и зокуми, а от другата страна дори има чешма. Правим бърза вечерна разходка, усеща се, че градът е млад, жив, различен. Всички са навън, централните улици и морската градина са пълни с хора. Не се лишавам този път и си купувам средна кутия с баклави. Опитвах се да устоявам на изкушението, но не ми е било писано дълго да издържа. Харесва ни в това градче. 

IMG_20190904_192737.thumb.jpg.85b919edeeeb3bc7ad7bfd5b6f2bee1a.jpg

 

(Виждате ли орехчетата? 🙂

IMG_20190904_215929.thumb.jpg.13af59b5b366aca43bf881884d5821a5.jpg


Синоп. Утро. В плана ни за деня е да се разходим и да посетим забележителностите, които са тук - крепост, затвор, археологически и етнографски музей. 

IMG_20190905_111129.thumb.jpg.3f8ec97adf247cc8c191d144745417ed.jpg

 

IMG_20190905_111929.thumb.jpg.355d0a77599effd5c1d87bc9414f6fdc.jpg

 

IMG_20190905_112455.jpg.d083a61a65ab8cace57d45169f6208b7.jpg

 

IMG_20190905_112550.thumb.jpg.f50ea5acc3a9ef041ff2d510d7280610.jpg

 

IMG_20190905_112624.thumb.jpg.c3fdfa8728ee2498aba5e1783fd0337f.jpg

 

IMG_20190905_112716.thumb.jpg.46930f1aee0e161b4af0df3a1fb16e61.jpg

 

IMG_20190905_113504.thumb.jpg.63013e4d6bf8c0b24dbf7eb395743f60.jpg

 

IMG_20190905_113515.thumb.jpg.d71f02f405e0fe505a91a163d0a901fe.jpg

 

Започваме със затвора, който излиза като топ забележителност в града.  Изобщо не сме изненадани, че и тук е пълно с рейсове турски туристи. По време на обиколката из сградите на затвора на няколко пъти се засичаме с младеж и чичо, които си говорят оживено, показват си разни неща в килиите и зад решетките, като чат - пат ни поглеждат изпод вежди. Явно привлекли вниманието им (и аз не знам как?), а любопитството им надделява и младежът ни заговаря. Вълнува се откъде сме и как сме разбрали за този затвор. Казваме му, че е от интернет, а той видимо учуден клати глава и продължава да говори нещо разпалено на възрастния чичко с него.

IMG_20190905_120440.thumb.jpg.88361bd98264685b6004c2f4d05baebe.jpg

 

Входът:

IMG_20190905_120541.thumb.jpg.8707d39bf68be56a261cb0ea62196784.jpg

 

Директорският кабинет:

IMG_20190905_120657.thumb.jpg.142342eacd3659809164303b13b43a2f.jpg

 

IMG_20190905_121101.thumb.jpg.664939ad652499c9e8565ece22e9e0b8.jpg

 

IMG_20190905_120801.thumb.jpg.57a4cb7785e50be77283bdd44b275034.jpg


Синопският затвор е бил активен до 1997г и е известен с това, че в него е бил затворен Сабахтин Али. В двора на затвора звучат негови песни, в сградата където се е помещавал по стените има копия на негови стихове, а на последния етаж е и килията му. Интересното е, че г-н Али е роден в Ардино през 1907г, по професия е бил учител. Затворили са го заради поема, с която показва недоволството си към управлението на Ататюрк. През 1933 е помилван, но по-късно отново е затворен. По време на ВСС неговите книги са били забранени и дори изгаряни, а последният му сборник с разкази веднага след издаването му е бил конфускуван и забранен.  Предполага се, че е убит от тайните служби, по пътя му към България, в края на 40-те години.

IMG_20190905_124337.thumb.jpg.bb38f1d63fbb75d8b129bfd397ab43a2.jpg

 

IMG_20190905_124415.jpg.43dea34a9784a2fdb4a79483517b67cc.jpg

 

IMG_20190905_124653.thumb.jpg.2435de69da08690bb81fa2bfc2e024c9.jpg

 

IMG_20190905_124712.thumb.jpg.3f320297c9a541e61a8a09a379100a8a.jpg

 

Доразглеждаме и останалите мъжки и женски килии, както и детската част.

IMG_20190905_123010.thumb.jpg.2cc4b1ab7fbeaeb03cd2568c11c51b01.jpg

 

IMG_20190905_124302.thumb.jpg.7e390f6b527166926a01f0423eb42c29.jpg

 

IMG_20190905_125346.thumb.jpg.c1b6ee89f6ce6453a243b553ce0d0d58.jpg

 

IMG_20190905_125934.thumb.jpg.dfbec77e2637ead5f053ee9d18884cc0.jpg

 

Затворническият автобус:

IMG_20190905_132739.thumb.jpg.ea69ca8d5f6ab7ca54e92ae458ba69b9.jpg

 

Изнизваме се ожаднели от затвора и бавничко умислени, се насочваме към етнографския музей. По пътя хапваме сладолед, попадаме от другата страна на града и затворническите кули, щракаме по няколко снимки и продължаваме.

IMG_20190905_134048.thumb.jpg.0e72081647da4b27989b2600e892b132.jpg

 

В музея ни посреща сърдечна дама, която ни казва, че можем да го разгледаме безплатно. Сградата е стара, но сравнително добре поддържана, като цяло е приятно. Отделни помещения, в които с нужните манекени ни показват за какво са се използвали. Освежително ни действа след бавните ритми на Али.

IMG_20190905_162223.thumb.jpg.43cb105b3eadbd986fd0d35902932d0d.jpg

 

IMG_20190905_161909313.thumb.jpg.c2fd7cd3f9d2390eefbe24ae9442f49e.jpg

 

IMG_20190905_162041871.thumb.jpg.edf0e03980658ee0b10fa06e1fc45cde.jpg

 

IMG_20190905_162126087.thumb.jpg.1081017420538d137e5708d28f54c543.jpg

 

IMG_20190905_162350026.thumb.jpg.e34ccec99d0dc2662f6a61bccfa3bf4a.jpg

 

IMG_20190905_162521.thumb.jpg.e71cfd6286a65d36a96d6a173a06aaae.jpg

 

IMG_20190905_162609.thumb.jpg.fdb5ca5a07ac14e4f207855c437d379e.jpg

 

IMG_20190905_162747.thumb.jpg.95b15730ac3f1f76d744dcf324b98d08.jpg

 

IMG_20190905_163112.thumb.jpg.faf2aa3083c2c7573d0d055cab14efc5.jpg

 

Чехли за баня:

IMG_20190905_163229.thumb.jpg.9bf78f522423077cd64ea8861d461a53.jpg

 

IMG_20190905_163808.jpg.2d62ea33134f2dfcb481707ca7088479.jpg

 

IMG_20190905_164319.thumb.jpg.40bffa5b6d55a7a60be2a128acc0325f.jpg

 

В историческият музей ни разказват за битката край Синоп по време на Кримската война. Статуя на Диоген и табелка с философски мисли, ни напомня, че всъщност това е неговото родно място. Стари монети, саркофази, мозайки и копия на икони са другите интересни артефакти в музея.

IMG_20190905_145917.thumb.jpg.1a88c599059f98c1691ab3bfcc8d07c3.jpg

 

IMG_20190905_150339.thumb.jpg.51fec3f2bed36a123520e453e4429ebf.jpg

 

IMG_20190905_150915.thumb.jpg.b612ffe9e6096666a1215cde86fb712e.jpg

 

IMG_20190905_151046.thumb.jpg.9be53bc23ed097051b2714883d285013.jpg

 

IMG_20190905_152202.thumb.jpg.8553027245ceaf1a0b1cc8a5ba75e0f6.jpg

 

IMG_20190905_152247.thumb.jpg.7eeb96611c6841b3a6717dda18845f39.jpg

 

IMG_20190905_152448.thumb.jpg.2d097b5482fbf4fc8bd1c887e294eaa2.jpg

 

IMG_20190905_152756.thumb.jpg.ab714f1838668a7d136ac46eb8a82164.jpg

 

IMG_20190905_152831.thumb.jpg.42dd69fcf8fa51480a21c826b15d52e6.jpg

 

IMG_20190905_154935.thumb.jpg.72bb1f4cf969c211354537c68b311bd7.jpg

 

Така бавно се измъкваме от централната част на града минавайки покрай стари къщи и паметници:

IMG_20190905_165307.thumb.jpg.be5f78e8e0cc302ea7c595c34dad6afd.jpg

 

IMG_20190905_165417.thumb.jpg.6d0c74dd6538e905718449e4aaff4875.jpg

 

IMG_20190905_165450.thumb.jpg.7cfc2c8a5dc8878664bb8c08815dee8c.jpg

 

IMG_20190905_165546.thumb.jpg.36991a6a4a40416e19ee77867e7ee792.jpg

 

IMG_20190905_165743.thumb.jpg.88b75286f41ca18a0ac8c2d51d686725.jpg

 

За отмора избираме да се качим по стръмните стълби на крепостта. Пием биричка в приятно кафене, с още по-приятна гледка и приглушени чил парчета, а ние си говорим, че града на Диоген ни харесва все повече и повече. Атмосферата е различна. Хората са модерни, можеш да видиш момичета с потници и бермуди, можеш да видиш и забулени кадъни, но вечер всички са едно. Седят по парковете на пикник, смеят се и… има забава!

 

IMG_20190905_171104.thumb.jpg.c449ad167184b8835572f4c35d1b7465.jpg

 

IMG_20190905_175810.thumb.jpg.2b7321ffd6c7f210867d3be761bf6916.jpg

 

IMG_20190905_182606.thumb.jpg.e2dbbae47924afddec303f446a02c8f5.jpg

 

IMG_20190905_183403593_HDR.jpg.0c1c2d3e4f31c8780726c39c76917985.jpg

 

Разхождайки се покрай морето ставаме свидетели на годеж или сватба. Изненадани, дори не успяваме да снимаме, но гледката беше грандиозна. Камионче, на което в каросерията му бяха натоварени оркестър музиканти, които свиреха с пълни гърди маанета, които огласяваха всичко наоколо като даваха тон и не даваха предимство на никой ни пред тях, ни зад тях,  а след тях... порядъчно и бавно се движеха поне 12-3 автомобила (а може би и повече) годежари. 

Чуден залез за завършек на деня и още студена бира подплатени с истории от Диоген:

IMG_20190905_191913.thumb.jpg.d224370e5cf01e3bcd25386d6c7e3cec.jpg

 

IMG_20190905_192310.thumb.jpg.62709e0aa07df295944e14a1cced9212.jpg

 

 

Един ден Диоген ядял леща, седнал пред някаква къща. В цяла Атина нямало по-евтино ядене от тази манджа. С други думи, щом ядеш леща, значи съвсем си закъсал.
Минал един от министрите на императора и му рекъл:

– А, Диоген! Ако се беше научил да си по-покорен и да ласкаеш малко повече императора, нямаше да ядеш толкова леща.

Диоген спрял да яде, вдигнал поглед, взрял се в богаташа и му отвърнал:

– Бедни ми братко, ако се беше научил да ядеш малко леща, нямаше да има нужда да си покорен и да ласкаеш толкова императора.

 

(следва)

 

Входни такси:

Затвора на Синоп - 7.00 тл/ човек 

Исторически музей - 

Паркинг Амасра - 20.00тл 

 

Координати на нощувките:

Амасра - 41.747817 32.380757

Синоп - 42.020278 35.159861

 

ПС. май попрекалих със снимките, извинете!

  • Харесвам 25
  • Благодаря 1
  • Браво 3
Връзка към коментар

Таз табелка със дивото прасе и ние сме я нимали из Турско и да кажем иди дойди - внимавайте за диви прасета, ама имаше и такива табелки с нарисувани питомни прасета - туй не можах да го вдяна за Турция, точно какво ще да значи. 🤔 

А за снимките Мечо пух е казал: "Колкото повече толкова повече" 🙂

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 16 часа, MayaS каза:

Таз табелка със дивото прасе и ние сме я нимали из Турско и да кажем иди дойди - внимавайте за диви прасета, ама имаше и такива табелки с нарисувани питомни прасета - туй не можах да го вдяна за Турция, точно какво ще да значи. 🤔 

А за снимките Мечо пух е казал: "Колкото повече толкова повече" 🙂

 

Да, и ние видяхме знак с обикновено прасе и аз точно като теб все още не съм "вдянала" какво значи, но пък може и прасета да си гледат, знаеш ли ги? 🙂

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Мястото на което сме се паркирали последните два дни, наистина е чудничко. Морето е на няма и 10 метра от нас, a от другата страна на улицата пък има чешма, магазини и кафенета.

IMG_20190906_120238.thumb.jpg.58b3b66ff668f81e6dcec5d067b26a64.jpg

 

Другояче казано - всичко от първа необходимост. За жалост дойде времето да си тръгнем от този град. Сутрешното кафе го пием докато разглеждаме картата и набелязваме следващите места по пътя ни.

IMG_20190906_102736.thumb.jpg.b605fb635bdda400af6ec3cf25962a16.jpg

 

Добро утро ни казва една дебела котка, излегнала се под един зокум и очаквайки нещо за закуска.

IMG_20190906_094712.jpg.dbf6105257319c80bf03a6e9eea1e3a3.jpg

 

Зареждаме с ресурси и потегляме. Правим обиколка на малкото полуостровче на Синоп, откъдето се откриват гледки и продължаваме. 

IMG_20190906_121759.thumb.jpg.63dfbe64e1fa5a3e3c5539deb9cd896d.jpg

 

IMG_20190906_122030.thumb.jpg.a3c652d561f0cd58bd6a120fcb3f8c95.jpg

 

IMG_20190906_125007.thumb.jpg.8d3330f5b8c1590ab42699acc05593c2.jpg

 

IMG_20190906_125224.jpg.ec8cd88b7374a4e277fcd3ed8f5b81ac.jpg

 

Пътят пред нас е мечта. Широк, добра настилка и ненатоварен.

IMG_20190906_131753.thumb.jpg.7cf3b5cbef08aa92b061b784b810a302.jpg

 

IMG_20190906_150822.thumb.jpg.a6d0b5e221ae7946f964b0e3ecaf88e8.jpg

 

1779621157_IMG_20190906_1720262.thumb.jpg.4426faad958235936d39d708580b17ff.jpg

 

IMG_20190906_180529.thumb.jpg.585001377e727beaf6e4982d8b78482d.jpg

 

Неусетно изминаваме почти 300 километра и спираме за нощувка в Гиресун. Последните километри ни прави впечатление, че минавайки през разни малки градчета и селца, хората са изсипали нещо по тротоарите пред къщите си и/или в дворовете си и от време на време с едни гребла го разбъркват или пък виждаме жени, които са седнали на изсипаните неща и нещо слагат в кофи или чували, в движение - толкова. Дори не разбираме какво е и гледаме в почуда действията им.

В Гиресун паркираме на паркинг до самия бряг. Разбира се по тъмно, а там нас бързо ни намира един котак, който бива нахранен с червена леща за вечеря.

IMG_20190906_214255.thumb.jpg.d459cbe9a7ef3c7d8b023d8476360a5c.jpg

 

На сутринта виждаме, че от морето ни дели детска площадка и кафене.

IMG_20190907_101230.thumb.jpg.7ecf6da443b639cc39de1ae0bb267953.jpg

 

IMG_20190907_101239.thumb.jpg.f79d1f054e3e230c2a42f82d7c980d78.jpg

 

IMG_20190907_101220.thumb.jpg.531774c66bfa0f7fb4ff08874b5b2b9b.jpg

 

А цялата дясна страна на паркинга е засипана с нещо. Какво е това нещо? Втори ден ли ще немея така?  Отивам да погледна не се сдържам вече да разбера какво е… Ха!

IMG_20190907_101021.thumb.jpg.e775e93f32a2e93ef0bd895c06d5d97c.jpg

 

Оказват се лешници. Толкова много. Тонове лешници. Целият град е засипан с тях и всички ги бъркат с едни гребла, други вече ги пълнят в чували, а трети почистват след събраните ядки. Лешници да искате. Това е градът на лешника!

IMG_20190907_101734.thumb.jpg.84984cdf0d4da934b45e3da8051ed375.jpg

 

1847466904_IMG_20190907_1018442.thumb.jpg.a4a67f236486a0c5f49a0843be4937f8.jpg

 

IMG_20190907_102835.thumb.jpg.a42f49f84ea55088429bbea0090b17d9.jpg

 

IMG_20190907_104412.thumb.jpg.dccea53f0da7a65702b99fe37c5a9b84.jpg

 

IMG_20190907_104602.thumb.jpg.7beb7df6a0f16df25541f92b80008659.jpg

 

Гиресун. В древността е бил известен като Хоради или още по-известен като Керасус (Церас). Керасус на древногръцки означавало череша. Други казват, че значението може и да е „рог“ от полуострова на който се намира самият град. Историята на града датира от края на 6 в. пр. н. е., когато е бил основан от Фарнак I (Понт). През вековете градът е бил управляван от милети, перси, римляни, византийци и др.

В античността градът се превръща в християнска епископия, а имената на някой от епископите са запазени в църковните събори, бил е седалище и на гръцки православен митрополит.

През средновековието е бил част от Византийската империя , а по-късно вторият град от империята на Трапезунд управляван от династията на Комнений. По-късно, за победата си над Кустонагите, Алексий II, построява крепост. След падането на Константинопол цялото крайбрежие е пренесено в рамките на Османската империя. Записите твърдят, че Керасунт (Керасус) издържал много месеци след падането на Трапезунд  през 1461 г., след което се предал при условие, че християнските жители могат да останат и да запазят оръжието си, но се изисквало да поддържат лодки, които турците да могат да използват в близката река.

В близост до града се намира единственият турски остров в Черно море – Гиресун (Аретиас). Легендата за него разказва, че е бил свещен за Амазонките, които там били построили храм на Арес. Все още на острова се извършват обреди за плодородие през всеки месец май, включващ камъка Хамза. Камъкът е известен повече от 4000 години и се намира от източната страна на острова. Символизира Кибела, анадолска богиня - майка.

 

Разходка до и около Калето, което е заобиколено от парк с много места за пикник, кафе с малко нет за ъпдейт на новините и много вкусно кюнефе и то си стана време да се връщаме обратно към нашия  дом.

1987561601_IMG_20190907_1229452.thumb.jpg.79c057bd4e89a573813ec708db36425b.jpg

 

IMG_20190907_130728.thumb.jpg.f963293dd06e1c0367b0f887d3cb7c7e.jpg

 

IMG_20190907_130906.thumb.jpg.a021428c7d455944141d87848c6130e9.jpg

 

IMG_20190907_143941543.thumb.jpg.ac8bb8056e60bfb770fd9678ca967955.jpg

 

IMG_20190907_144052497.thumb.jpg.a0a43672d71987f7a98062872802be46.jpg

 

IMG_20190907_151044.thumb.jpg.49c50b6d41be3bd30750944c48db6c5e.jpg

 

IMG_20190907_102147.thumb.jpg.14ff0886e9ae5241671c25ccae3ec70d.jpg


През тези повече от 1 700 километра изминати досега прави впечатление, че турците са табиетлии хора. Това дали е тръгнал да пътува от един до друг град, дали е отишъл на плаж или просто е почивен ден и е извел семейството си до някоя пикник (или не) зона - няма значение, важното е в колата да има килимче (достатъчно голямо спрямо броя на пътуващите и домочадието, което има), да има чайник и газов котлон и разбира се какво? Скара, за да си направи изгара! Изобщо няма да ви изненадам, ако ви кажа, че пътуващите спират навсякъде в страни от пътя, без значение колко е голяма отбивката и дали въобще я има. Разпъват килимчето вадят посудата и си приготвят каквото им се консумира. Чаят си го сервират в стъклени чашки, ядат си изгарата в порцеланови чинийки и с една дума всичко е кеф! Нищо, че са в нищото, някъде по средата на пътя и обкръжаващата ги среда може да не е най-добрата.  Е, имат си и недостатъци, разбира се, но кой ли няма? Природата тук е хубава, много хубава дори, но комшиите смело хвърлят всичко, което им е непотребно в момента, в който вече не им е потребно през прозореца на автомобила си.

Потегляме от Гиресун и оставяме хорицата да се погрижат за реколтата си, а ние продължаваме към Трабзон. Градът е втория по големина след Самсун, а трафикът в съботната вечер е… отбиваме се към Мачка ( да, не се подсмихвайте, така се казва), а пред нас се оказваме отново в… колона със сватбари. И двете пътни платна са пълни с празнуващи и мигащи  с аварийките на автомобилите си, влизаме в тунел (споменах ли, че тук тунелите не са по 100 метра, а минимум от 500, като най-дългия през който минахме беше 4 километра), а там задръстване… всички започват да бибиткат, а някой пред нас дори гръмна (дали с пищов, дали с пиратки не стана ясно, но тътена беше силен) 2-3 пъти. До нас се изравнява празнуваща кола с много усмихнати мъже в нея и всички заедно в тунела бибиткаме и се смеем, поздравяваме се и така до мястото на тържеството. Нищо не може да ни изненада вече. Явно сме в сезона на сватбите.

Спираме на голям паркинг, заобиколен от иглолистна гора, около 800 метра под Сумела. Разбира се, навън е тъмно. От чистия въздух се наспиваме бързо и отиваме нагоре.

IMG_20190908_113117.thumb.jpg.eb63c5259a906dbc869e8b93d127dc32.jpg

 

Сумела. Манастира Сумела – Света Богоридица е православен гръцки манастир изграден върху отвесните скали на 1200м н.в. над долината Алтъндере в планината Мела ( Karadağ), която пък е част от Понтийските планини (Kuzey Anadolu Dağları). Счита се, че манастирът е изграден през 386 година в чест на Света Богородица, по времето на император Теодосий I, от гръцките монаси Варнава и Софроний. Дошли по тези земи, носейки със себе си от Атон икона на Богородица, изрисуван от св. апостол Лука. Манастирът е бил разрушаван на няколко пъти и възстановяван от различни императори. През VI век е бил възстановен и разширен по молба на Юстиниан от генерал Велизарий. Днешния си вид добива през 13-ти век, след като става известен и е богато дарен от император Алексий III. Дори след  завладяването от султан Мехмед II, манастирът остава защитен, като му дава допълнителни права и привилегии, които са били подновявани и от следващите султани на османската империя. През 1923 година манастирът бива изоставен, след принудителното изселване на гръцкото население от района. На напускащите монаси не им е било позволено да вземат нищо със себе си и така те решават да закопаят известната икона в пода на параклиса Св. Варвара в манастира. Години по-късно, монах тайно се връща в манастира и изравя иконата , като я взима със себе си в новия манастир Панагия Сумела, намиращ се в Македония. През 1930 година избухва пожар и дърворезбите в манастира са унищожени, а по-късно е разграбен от вандали. На 15.август 2010 година в манастирския комплекс е разрешено да се отслужва православна света литургия, а през 2015 година турското правителство го затваря за ремонтни и възстановителни дейности. Отворен е отново за посещение през май 2019 година, макар и все още в ремонт.

 

Качвайки се нагоре заварваме такъв блъсканак от автомобили, бусове и големи автобуси. Изненадват ме многото ирански и азербайджански автомобили. Странна работа.

DSC00379.thumb.jpg.22d392bc23afeb856553af91d4d1ecf6.jpg

 

Тръгваме по едни стълби, ама не излизаме никъде и се чудя защо всички вървят насам, като накрая не стигаме никъде??  Докато просто не се обърнах и не ахнах.

DSC00390.thumb.jpg.471e3ffa53ac88130e375cfaa445b1a7.jpg

 

DSC00387.thumb.jpg.9a1b0b293c5042bef291488a369ef703.jpg

 

Пред нас във високото се беше показал в цялата си красота манастирът. Бусчетата, с които те качват до манастира са поне 20, но долу паркирани седят около 5, другите са по пътя. Ние решаваме да се разходим, вместо да се возим. По думите на една иранка, с която заедно ахкаме приседнали до едно дърво - било далеч и се ходело много, дори след като те оставят на паркинга. Хм, колко пък да е много? Тръгваме нагоре, пътят е тесен и стръмен с остри завои, но пък има чудни гледки и водопадчета, а от време на време ни се показва отново и самата  обител.

 

DSC00396.thumb.jpg.f75d6daf08c4508d480f5a93f4af9377.jpg

 

DSC00406.thumb.jpg.e62fec691316698bdf6b56944f1a9462.jpg

 

IMG_20190908_120619.thumb.jpg.ad9fe8e19f9ec07f944eeabb8dfae93d.jpg

 

IMG_20190908_121713.thumb.jpg.7f9b5a2871e44dda68bdc290fcf53dcf.jpg

 

IMG_20190908_122613.jpg.d8178d3032e722ee3392d6d59bd7d9b9.jpg

 

Бусчетата едвам се разминават едно с друго. Изкачили се почти догоре виждаме отбивка, а там табела.  От главния път до манастира на отбивката пише 1 километър и така бавничко и с другите групи, слезли току що от бусчетата се насочваме към крайната ни цел.  

IMG_20190908_125933.thumb.jpg.866feb5070845eaa73e6a09eee704ee9.jpg

 

DSC00420.thumb.jpg.7161b84003d3705d66f8c1b1ac21d741.jpg

 

DSC00431.thumb.jpg.13bc4aeb31299e90871a3b0173acb759.jpg

 

IMG_20190908_132152.thumb.jpg.9286acbbf532bc2d537fe25357ea7008.jpg

 

IMG_20190908_132938.thumb.jpg.b93759e62e3f3735260ee213d9a6e81b.jpg

 

За съжаление манастира все още е в ремонт. А скалната сграда не се вижда изобщо, скрита зад скалите. Стриктни контрольорки пазят някой да не се промъкне по почти отвесните стълби без билетче от 10 лири. До касата има извинителна снимка с табелка, относно ремонта на манастира, който продължава и какво бихме видели, ако влезем, за да не съжаляваме след това.

DSC00436.thumb.jpg.89350498a02743654afa9892b605b161.jpg

 

DSC00443.thumb.jpg.179f07db8f6bf84ec08b52098f2a395e.jpg

 

DSC00461.thumb.jpg.09ac286b113102bf34a9b31dc2e92e05.jpg

 

Починахме си и решихме да не влизаме вътре, а се върнахме обратно и започна стръмното ни спускане. Пеша до горе отнема около 2 часа време, по стръмен път с почивките, разстоянието е приблизително 5 километра. И така слизайки вече почти до паркинга ни заваля един дъждец, който постепенно премина в обилен порой, а долу, въпреки дъжда беше все така гъсто населено и какво мислите има? Не бих ви изненадала, ако кажа - Сватба, нали? Не една, а две. Не можеш да се разминеш от младоженци и празнуващи. Бързо се преобличаме и се махаме. Тръгваме към Ризе и чаените ферми. По пътя решаваме да отбием някъде навътре към планината, ако искаме да видим и чаените насаждения. Харесваме си едно местенце на около 20 километра преди Ризе, в едно селце - Карабудак. Паркираме се до навес, под който се суши някаква трева. 

528538338_IMG_20190908_1829153.thumb.jpg.b5c79872947cde2a450c680bc9a474d8.jpg

 

IMG_20190909_114049.thumb.jpg.9a6ea5c6a461acfda13fc0e4a980801b.jpg

 

IMG_20190909_114553.thumb.jpg.122d63d9d2ce2deba0d1dcc9f06c9809.jpg

Тия сутрини са ми най-любими. Наоколо всичко е зелено, свежо и красиво. Разбираме се, че докато шофьора преглежда технически колата, то ще пообиколя наоколо. Грабвам фотоапарата и влизам по пътя в горичката, а там навсякъде всичко е в… чай. 

DSC00465.thumb.jpg.a73bd6310a4bc4d1d046ff7089990e41.jpg

 

DSC00476.thumb.jpg.157843ff09c07bcf0b59b101fd3e2bc3.jpg

 

DSC00485.thumb.jpg.e143338f4176f17b5169f2da81f5a814.jpg

 

DSC00511.thumb.jpg.9ef11b73b7c66424e907272bfc4c34f7.jpg

 

DSC00514.thumb.jpg.f375c8d1d95381025534748ab5097e1a.jpg

 

Навсякъде около нас всичко е зелено, всичко е на туфи и е толкова свежо и красиво. Връщам се обратно към нашето място и вече готови за път, решаваме да влезем още малко „навътре“ в страната, хем да потърсим вода, хем да се огледаме. Оставям спътника ми да пълни резервоарите, а аз хуквам по едно баирче нагоре за още някоя и друга снимка. 

DSC00515.thumb.jpg.7ca254fbaa87f5f3206e9f125341db33.jpg

 

DSC00524.thumb.jpg.5d41e148278ddf52d5b8dd5370632ebc.jpg

 

DSC00532.thumb.jpg.db0119d904c4ec4a4150e7862ed38da0.jpg

 

DSC00535.thumb.jpg.c64aa4f280f5e180a0091543c593487d.jpg

 

DSC00540.thumb.jpg.ebc359030cda5f085d7756a94e75a8dd.jpg

 

DSC00564.thumb.jpg.398b3786c25bb8da0ee44d6af22beede.jpg

 

IMG_20190909_125057.thumb.jpg.54894238b56c74e2f5282c5b8cf17032.jpg

 

Потегляме бавно към Ризе, където би следвало да имаме среща с @Radnev на чаша чай, но разбира се, можехме предварително поне да уточним времето за срещата и да го напаснем да е удобно и за двама ни. Да се бяхме разбрали поне. 😉  Явно ще е друг път.  

Това, което ни прави особено впечатление през последните изминати километри, е че все по-често започваме да срещаме лика на президента по разни знаменца наслагани на пътя. Болници, университети и други сгради покрай, които  минаваме носят неговото име. Явно в този край е силно популярен.

IMG_20190909_133634.thumb.jpg.e8f7a6ab3950510892fa06a6a2bf09a1.jpg

 

IMG_20190909_133806.thumb.jpg.374002cee412f54ecf740c91a9edf8ff.jpg

 

Неусетно след Ризе изминаваме последните километри...

IMG_20190909_150208.thumb.jpg.235e5af8267d0c7a7b1f6b686b346816.jpg

...и се озоваваме пред няколко километра опашка от тирове. Хващаме се на бас дали ще има български камион, а аз доволно потривам ръчички, сигурна в спечелването му. Да, ама изведнъж пред нас камион с хасковска регистрация. Тюх, да му се не види… измежду всичките молдовски, грузински, турски, азербайджански и ирански камиони, как пък се намери и един нашенец да чака?
Мислейки си, че Сарп ни очаква, а изведнъж се оказваме на граничния пункт. На мен малко ми прилича на автогара. В лявата страна са се събрали много хора пред стъклена сграда и нещо чакат, а в дясно няма никой. Почти никой. Следваме табелите за колите и се оказваме след бял джип с иранска регистрация. От тази колица излизат поне шест човека, а шофьорчето само ни се извинява: Сори мистър. След малко пак: Сори мистър. Добре де, защо не премести колата, която е преди гишето и между бариерата недоумяваме и двамата? Сори мистър, чуваме отново! По радиостанцията на граничаря се чува женски глас нещо да нарежда, след което той се доближава до " Сори мистър" и го моли да премести колата. Не може да бъде!! Онзи я мести малко след бариерата, но все така продължава да се върти около нея. Тамън се зарадвахме, че е дошъл нашия ред и митничарчето ми иска документите. Поглежда ги и ми казва: Вие минавате пешеходно, а шофьорът с колата. Взимам паспорта и излизам, без да знам накъде. Сега вече разбирам, какви били онези хора пред онази стъклена сграда. Иранчанките от колата на „Сори мистър“ чакат на стъкления вход и ме изглеждат, докато ги подминавам и влизам в сградата. Да, ама докато съм на ескалатора се сещам, че не съм си взела нищо друго в мен освен паспорт и телефон, дали ще ми се наложи да плащам нещо? Набързо си припомням какво съм чела. Минавам по разни дълги коридорчета с бързи ленти, много хора, дърпащи и носещи куфари и други торби и дисаги, напомнящи летище и изведнъж се озовавам в зала, която е пълна с хора. 3 гишета работят само за турски граждани, две за всички останали националности. Не може да бъде. Усещането е, че все едно току-що поне два самолета са кацнали на Терминал 1 и всички се бутат да минат по-напред и по-бързо. Изчаквам си реда на опашката, на която изглежда, че само аз и двойка литовци сме различна националност от грузинците и турците. До тук добре, минах, младежът се усмихна и ми върна паспорта. Отново изумена, следващата зала е за сканиране на багажа и пак опашки. Тук поне се радвам, че нямам багаж с мен и директно минавам в следващия коридор, бърза пътека , ескалатор.

Хоп навън съм, в ничията земя, зад едни огради тип решетки…

 

(следва)

 

Координати на нощувките: 

Гиресун - 40.9145990 38.4043110

Сумела - 40.698786 39.654051

Карабудак - 40.947046 40.320664

 


 

  • Харесвам 22
  • Благодаря 1
  • Браво 2
Връзка към коментар

Аз също съм ти "ден"😀, но ти си го знаеш ... 

Чакаме грузинската част от пътеписа...

А кога ли ще дойде и моят ден да пия чай в Ризе, просто не зная ... дано да е тази година.

Ако стане, обещавам пред целия форум, че ще ти пратя картичка от там😀.

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 58 минути , Radnev каза:

Аз също съм ти "ден"😀, но ти си го знаеш ... 

Чакаме грузинската част от пътеписа...

А кога ли ще дойде и моят ден да пия чай в Ризе, просто не зная ... дано да е тази година.

Ако стане, обещавам пред целия форум, че ще ти пратя картичка от там😀.

 

 

Мислех, че съм го коригирала, така е, като пиша от телефона:)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Благодаря Поли! 

Въпросче, моля. За манастира да си мярнала  на място инфо кога планират да  завършат ремонта?

За тази година плановете са разписани, но за догодина живот и здраве имаме идея за горе-долу вашия маршрут.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 1.02.2020 г. в 19:29, Светославов каза:

Благодаря Поли! 

Въпросче, моля. За манастира да си мярнала  на място инфо кога планират да  завършат ремонта?

За тази година плановете са разписани, но за догодина живот и здраве имаме идея за горе-долу вашия маршрут.

Манастира е бил изцяло затворен за посещения до май 2019-та. Тогава е отворен, но въпреки това, ремонтните дейности все още продължаваха. На снимката се вижда (дори тази отдалеч, която е), че в дворчето му са само скелета. Кога ще бъде завършен изцяло самия ремонт не знам. Нямаше и табела с краен срок. Най-добре е да се следи по сайтовете за информация. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...
преди 2 минути , kpkgf каза:

С нетърпение чакаме продължението..........🙂

Ооо, да, ще го довърша, но преди това да доразкажа за Грузия, сега сме тук

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.