adreno Публикувано: 5 януари, 2014 Публикувано: 5 януари, 2014 Планирам десетина дни посещение на щатите 3/4 дни Ню Йорк, 3/4 дни Лос Анджелис, 3 дни Лас Вегас (при все че съм склонен да жертвам един ден във Вегас и един в ЛА за два във Фриско) като нямам фиксирани дати, трябва да е след великден. Орбитз ми вади цена от 1153$ за комбинацията SOF-FRA/YUL/LGA; EWR -LAX; LAX-LAS; LAS-YYZ/FRA/SOF, която предполагам не е перфектната, предвид канадските летища и минаването през ла гуардия и нюарк, но не е и лоша (Бг ер за SOF-NYC-SOF e около $1000) та имам няколко въпроса за постигането на оптимална цена 1. Като multi-city ли да търся, или да търся първо изгоден билет SOF-NYC-SOF,а вътрешните щатски полети - отделно 2. Ако се минава през Канада, трябват ли някакви визи? 3. Нюарк далече ли е от същността на Ню Йорк? 4. Съвет за комбиниране на полетите, за да се изкара и някоя бонус миля
Djgeorgie Публикувано: 6 януари, 2014 Публикувано: 6 януари, 2014 (редактирано) Сигурен съм, че може да се оптимизира, но аз бих гледал нещо такова с United и Луфтханза, така има доста мили, трансферите са добри според мен, а и на връщане се пътува със 747. За Вегас два дни стигат, то там практически ще обикаляш основно в хотелите. За Сан Франциско бих оставил 3 дни или повече, в зависимост дали ще искаш да ходиш до силициевата долина, но два дни и половина също стават ако е само за града, той не е кой-знае колко голям град.До колкото съм чувал, за транзит през Канада си трябват транзитни визи, тъй-като Американските полети тръгват от терминалите им за вътрешни полети, но не съм 100 % сигурен.Ето какво натъкмих на бързо през сайта на United, за 1367USD. С недостатъка, че на отиване се лети със 777-200, който United натъпкват брутално като консервна кутия и не е особено приятно преживяването, но то май до NYC това са опциите от FRA. Flight Details Mon., May. 12, 2014 | Sofia, Sofija Bulgaria (SOF) to New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)Depart: 6:35 a.m. Mon., May. 12, 2014 Sofia, Sofija Bulgaria (SOF) Arrive: 8:00 a.m. Mon., May. 12, 2014 Frankfurt, Germany (FRA) Flight Time:2 hr 25 mnDistance: 869 miles Flight:UA9269 Operated by Lufthansa. Aircraft: Airbus A320 Fare Class: Economy (K) Economy (K)Available Cabins: Meal: SnackNo Special Meal Offered. Change Planes. Connect time in Frankfurt, Germany (FRA) is 3 hours 20 minutes.Depart: 11:20 a.m. Mon., May. 12, 2014 Frankfurt, Germany (FRA) Arrive: 2:00 p.m. Mon., May. 12, 2014 New York/Newark, NJ (EWR - Liberty) Flight Time:8 hr 40 mnTravel Time:14 hr 25 mnDistance: 3,870 milesTotal Distance:4,739 miles Flight: UA969 Aircraft: Boeing 777-200 Fare Class: United Economy (K) United Economy (K)Available Cabins: Meal: Lunch Rail service available between Newark Liberty Airport and Manhattan. Fri., May. 16, 2014 | New York/Newark, NJ (EWR - Liberty) to Los Angeles, CA (LAX)Depart: 6:00 p.m. Fri., May. 16, 2014 New York/Newark, NJ (EWR - Liberty) Arrive: 9:04 p.m. Fri., May. 16, 2014 Los Angeles, CA (LAX) Travel Time:6 hr 4 mnDistance: 2,454 miles Flight:UA1165 Aircraft: Boeing 737-800 Fare Class: United Economy (K) United Economy (K)Available Cabins: Meal: Meals for PurchaseNo Special Meal Offered. Rail service available between Newark Liberty Airport and Manhattan. Sun., May. 18, 2014 | Los Angeles, CA (LAX) to Las Vegas, NV (LAS)Depart: 10:40 p.m. Sun., May. 18, 2014 Los Angeles, CA (LAX) Arrive: 11:51 p.m. Sun., May. 18, 2014 Las Vegas, NV (LAS) Travel Time:1 hr 11 mnDistance: 236 miles Flight:UA535 Aircraft: Airbus A320 Fare Class: United Economy (G) United Economy (G)Available Cabins: Meal: NoneNo Special Meal Offered. Tue., May. 20, 2014 | Las Vegas, NV (LAS) to San Francisco, CA (SFO)Depart: 12:30 p.m. Tue., May. 20, 2014 Las Vegas, NV (LAS) Arrive: 2:04 p.m. Tue., May. 20, 2014 San Francisco, CA (SFO) Travel Time:1 hr 34 mnDistance: 414 miles Flight:UA304 Aircraft: Boeing 757-200 Fare Class: United Economy (S) United Economy (S)Available Cabins: Meal: NoneNo Special Meal Offered. Thu., May. 22, 2014 | San Francisco, CA (SFO) to Sofia, Sofija Bulgaria (SOF)Depart: 7:10 p.m. Thu., May. 22, 2014 San Francisco, CA (SFO) Arrive: 3:00 p.m. +1 Day Fri., May. 23, 2014 Frankfurt, Germany (FRA) Flight Time:10 hr 50 mnDistance: 5,699 miles Flight:UA926 Aircraft: Boeing 747-400 Fare Class: United Economy (T) United Economy (T)Available Cabins: Meal: Dinner Change Planes. Connect time in Frankfurt, Germany (FRA) is 2 hours 10 minutes.Depart: 5:10 p.m. Fri., May. 23, 2014 Frankfurt, Germany (FRA) Arrive: 8:20 p.m. Fri., May. 23, 2014 Sofia, Sofija Bulgaria (SOF) Flight Time:2 hr 10 mnTravel Time:15 hr 10 mnDistance: 869 milesTotal Distance:6,568 miles Flight: UA9270 Operated by Lufthansa. Aircraft: Airbus A320 Fare Class: Economy (T) Economy (T)Available Cabins: Meal: SnackNo Special Meal Offered. Редактирано 6 януари, 2014 от djgeorgie 1
Duke Публикувано: 6 януари, 2014 Публикувано: 6 януари, 2014 При възможност, пропусни Лос Анджелис за сметка на Сан Франциско... 1
Георги Публикувано: 6 януари, 2014 Публикувано: 6 януари, 2014 1. Почти съм убеден, че отделни полети до Ню Йорк, и после вътрешни в щатите ще ти излезнат по-евтино, но ще проверя по-обстойно следобед. 2. За Канада ти трябва транзитна виза, която мисля, че не е от лесните. 3. Всичките ню йоркски летища са на сравнително еднакво време от Манхатън. JFK е по-далече като дистанция, но си има Air Train, който е бърз и удобен. Нюарк е по-близо, но ако кацаш в пиков час и ти трябва такси може да има задръствания по тунелите, влакчето пък прави нещо като кръгче. La Guardia е най-близо до Манхатън, но пък транспорта му е най-зле организиран. Не го мисли тоя фактор според мен, ориентирай се по часове и цена по-добре 1
wilks Публикувано: 6 януари, 2014 Публикувано: 6 януари, 2014 2. За Канада ти трябва транзитна виза, която мисля, че не е от лесните. Аз съм чувал друго - че процедурата не е никак сложна и тромава, и е безплатна. Особено за прекачване на път за САЩ, и наличието на американска виза, издадена на същото лице. Но не знам, може това да се е променило. Повече информация тук: http://www.cic.gc.ca/english/helpcentre/answer.asp?q=420&t=16 http://www.cic.gc.ca/english/information/applications/guides/5256ETOC.asp#5256E4 1
На път Публикувано: 6 януари, 2014 Публикувано: 6 януари, 2014 Сигурен съм, че може да се оптимизира, но аз бих гледал нещо такова с United и Луфтханза, така има доста мили, трансферите са добри според мен, а и на връщане се пътува със 747. За Вегас два дни стигат, то там практически ще обикаляш основно в хотелите. За Сан Франциско бих оставил 3 дни или повече, в зависимост дали ще искаш да ходиш до силициевата долина, но два дни и половина също стават ако е само за града, той не е кой-знае колко голям град. Във Вегас освен хотели има и едни от най-добрите представления в света. За съжаление те са само вечер. Приходите от тези представления са задминали приходите от хазарт в града. Горещо препоръчвам La reve, O, KA. Т.е. 2 дни за Вегас ЗА МЕН са хипер крайно недостатъчни, а да се отреже от него, че да се иде в Сан Франциско ми се струва лошо решение. 1
Георги Публикувано: 6 януари, 2014 Публикувано: 6 януари, 2014 Аз съм чувал друго - че процедурата не е никак сложна и тромава, и е безплатна. Особено за прекачване на път за САЩ, и наличието на американска виза, издадена на същото лице. Но не знам, може това да се е променило. Повече информация тук: http://www.cic.gc.ca/english/helpcentre/answer.asp?q=420&t=16 http://www.cic.gc.ca/english/information/applications/guides/5256ETOC.asp#5256E4 Може, аз знам само че канадската виза е сложна обикновената туристическа, метнах едно око на транзитната видях, че има 2 document checklista, family history като изисквания и и сложих етикетчето, че може би е сложна 1
Георги Публикувано: 6 януари, 2014 Публикувано: 6 януари, 2014 Много грубо само го нахвърлям: http://www.orbitz.com/shop/airsearch?type=air&ar.type=multiCity&strm=true&ar.mc.slc%5B0%5D.orig.key=SOF&_ar.mc.slc%5B0%5D.originRadius=0&ar.mc.slc%5B0%5D.dest.key=NYC&_ar.mc.slc%5B0%5D.destinationRadius=0&ar.mc.slc%5B0%5D.date=4%2F22%2F14&ar.mc.slc%5B0%5D.time=Anytime&ar.mc.slc%5B1%5D.orig.key=Los+Angeles%2C+California+-+Los+Angeles+Airport%2C+El+Segundo+%28LAX%29&_ar.mc.slc%5B1%5D.originRadius=0&ar.mc.slc%5B1%5D.dest.key=Sofia%2C+Bulgaria+-+Sofia+Airport+%28SOF%29&_ar.mc.slc%5B1%5D.destinationRadius=0&ar.mc.slc%5B1%5D.date=04%2F30%2F14&ar.mc.slc%5B1%5D.time=Anytime&ar.mc.slc%5B2%5D.orig.key=&_ar.mc.slc%5B2%5D.originRadius=0&ar.mc.slc%5B2%5D.dest.key=&_ar.mc.slc%5B2%5D.destinationRadius=0&ar.mc.slc%5B2%5D.date=&ar.mc.slc%5B2%5D.time=Anytime&ar.mc.slc%5B3%5D.orig.key=&_ar.mc.slc%5B3%5D.originRadius=0&ar.mc.slc%5B3%5D.dest.key=&_ar.mc.slc%5B3%5D.destinationRadius=0&ar.mc.slc%5B3%5D.date=&ar.mc.slc%5B3%5D.time=Anytime&ar.mc.slc%5B4%5D.orig.key=&_ar.mc.slc%5B4%5D.originRadius=0&ar.mc.slc%5B4%5D.dest.key=&_ar.mc.slc%5B4%5D.destinationRadius=0&ar.mc.slc%5B4%5D.date=&ar.mc.slc%5B4%5D.time=Anytime&ar.mc.slc%5B5%5D.orig.key=&_ar.mc.slc%5B5%5D.originRadius=0&ar.mc.slc%5B5%5D.dest.key=&_ar.mc.slc%5B5%5D.destinationRadius=0&ar.mc.slc%5B5%5D.date=&ar.mc.slc%5B5%5D.time=Anytime&ar.mc.numAdult=1&ar.mc.numSenior=0&ar.mc.numChild=0&ar.mc.child%5B0%5D=&ar.mc.child%5B1%5D=&ar.mc.child%5B2%5D=&ar.mc.child%5B3%5D=&ar.mc.child%5B4%5D=&ar.mc.child%5B5%5D=&ar.mc.child%5B6%5D=&ar.mc.child%5B7%5D=&_ar.mc.nonStop=0&_ar.mc.narrowSel=0&ar.mc.narrow=airlines&ar.mc.carriers%5B0%5D=&ar.mc.carriers%5B1%5D=&ar.mc.carriers%5B2%5D=&ar.mc.cabin=C&search=Search+Flights Това е София - Ню Йорк, ЛА - София, доста удобни прекачвания по мое мнение. Като допълнение имаш нужда от полети Ню Йорк - Лас Вегас и Лас Вегас - ЛА, които ориентировъчно са към 200-220 долара. Крайния тотал не е много по-различен от намереното от теб, но поне се избягва Канада. Не съм играл много с датите да видя дали няма по-евтин вариант в периода, но подозирам, че порядъка е такъв. Относно милите. Добре е всички полети да са ти в един алианс, т.е. ако избереш този билет, другите два вътрешни полета гледай са също на Sky Team, т.е. Delta. Дали ще се запишеш в европейската програма (Flying Blue) или американската (Delta) е въпрос на твоя преценка. Ако смяташ да летиш и друг път до щатите Делта ще е по-добра опция, генерално американските програми са по-добри от европейските, макар и Flying Blue да е от малкото европейски, които не прибират невъзможни такси за всеки един award билет. Трябва да провериш и колко % от милите ще събереш за съответния booking class. Иначе като цяло, в Европа съм фен на Star Alliance, главно заради това, че може да използваш милите за разни екзотични места, където билетите са скъпи - например Свалбард и Мадейра. Че даже и до Исландия мисля се води вътрешно европейски полет със SAS. До тези дестинации редовно летят само представители на Star Alliance. Т.е. ако натъмъниш евтини полети с United, които да дават 100% в Miles and More, това ще е джакпот, но много се съмнявам да стане... 2
adreno Публикувано: 6 януари, 2014 Автор Публикувано: 6 януари, 2014 Предложението на djgeorge изглежда много добре и като разпределени, и като цена. Иначе съм наясно, че 10-12 дни са крайно недостатъчни за 4 града и сигурно 3 ще изгорят в полети, трансфери, висене по летищата, разопаковане и опаковане на багажа Иначе града на ангелите не бих го пропуснал, привлича ме от малък, повече от Ню Йорк. За атомосферта на Фриско пък съм чувал само хубави неща. Сега възникна и друг въпрос - има ли смисъл да се чака март, за някакви промоции и разпродажби, или за трансатлантическите полети важи "кой превари, той натовари". Също за милите - че е най-добре да са в един алианс е ясно, но как точно може да се разбере колко биха се получили за даден полет - смятат се реалните мили и има коефициент в зависмост от резервационната класа или са като на бг еър - трансатлантически-икономичен - 1000 мили, премиум - 2000 и т.н? И има ли значение конкретният полет в рамките на един алианс от коя точно авиокомпания се извършва- в смисъл ако има опция два полети в един клас, но единия е на Ер Франс, другия на КЛМ различно количество мили ли ще дават? И какво става примерно с точките/милите в примера на Георги за първия полет на бългейриън - за всеки полет може да се въведе отделен frequent flyer номер или се избира само една програма? Възможно ли е прехвърляне на мили от Delta към Flying Blue или където си спечелил милите там си ги харчиш? Изобщо това с frequent flyer програмите си заслужава отделна тема, а защо не и цяла статия
neuromancer Публикувано: 7 януари, 2014 Публикувано: 7 януари, 2014 Проверяваш всяка отсечка в кой клас е (L,V,S,Q....), после гледаш в сайта на програмата кой клас колко дава. Така за няколко програми. По принцип за Flying Blue и въобще Skyteam евтините тарифи дават 25%, освен евентуално ако ги кредитираш към Delta. Обаче милите на Delta им викат Skypesos не случайно, щото за билет ти трябват мноого. Проверяваш и колко ти трябват за полета. Дават се точно колкото е разстоянието, модифицирани с коефициент, примерно 25%, до 150% за бизнес клас да речем. Май не можеш всеки полет различна програма, или поне е трудно. Това за прекачване, ако имаш престой можеш да смениш. Но и обикновено няма много смисъл, освен ако вече не събираш в две програми и имаш натрупани. За полети на България Еър, мили печелиш само ако е с код на другата авиокомпания, примерно Еър Франс, и ги пишеш към програмата на Еър Франс, ако в билета полета е с код FB или е с код на AF, но ползваш програмата на Делта мили няма. Това е защото не са в алианса. Прехвърляне на вече спечелени мили между програмите обикновено не е възможно, освен в много редки частни случаи, направо смятай, че не е възможно.
Djgeorgie Публикувано: 7 януари, 2014 Публикувано: 7 януари, 2014 Предложението на djgeorge изглежда много добре и като разпределени, и като цена. Иначе съм наясно, че 10-12 дни са крайно недостатъчни за 4 града и сигурно 3 ще изгорят в полети, трансфери, висене по летищата, разопаковане и опаковане на багажа Иначе града на ангелите не бих го пропуснал, привлича ме от малък, повече от Ню Йорк. За атомосферта на Фриско пък съм чувал само хубави неща. Сега възникна и друг въпрос - има ли смисъл да се чака март, за някакви промоции и разпродажби, или за трансатлантическите полети важи "кой превари, той натовари". Също за милите - че е най-добре да са в един алианс е ясно, но как точно може да се разбере колко биха се получили за даден полет - смятат се реалните мили и има коефициент в зависмост от резервационната класа или са като на бг еър - трансатлантически-икономичен - 1000 мили, премиум - 2000 и т.н? И има ли значение конкретният полет в рамките на един алианс от коя точно авиокомпания се извършва- в смисъл ако има опция два полети в един клас, но единия е на Ер Франс, другия на КЛМ различно количество мили ли ще дават? И какво става примерно с точките/милите в примера на Георги за първия полет на бългейриън - за всеки полет може да се въведе отделен frequent flyer номер или се избира само една програма? Възможно ли е прехвърляне на мили от Delta към Flying Blue или където си спечелил милите там си ги харчиш? Изобщо това с frequent flyer програмите си заслужава отделна тема, а защо не и цяла статия Adreno, според мен, няма смисъл да чакаш за по-добри цени, защото най-вероятно ще вървят само нагоре или в най-добрият случай, ще си останат на подобно ниво. Лятото принципно е силният сезон на трансатлантическите полети и колкото по-навътре в летните месеци търсиш, толкова по-скъпи стават полетите. Например, аз гледам за подобни полети като твоите, само, че за Юли, защото пак ми се е доходило до Вегас, но най-евтините са по 1700USD и изобщо не очаквам да паднат надолу. За милите, имай предвид, че в която и програма да избереш да събираш мили, за почти безплатен полет си трябват доста мили навсякъде и само 4-5 полета, няма да ти стигнат, дори и по 100 % от милите да ти дадат. Просто така са направени програмите, че трябва наистина да се разбиеш от пътуване, та да спечелиш един безплатен полет или upgrade до по-висока резервационна класа. 1
neuromancer Публикувано: 7 януари, 2014 Публикувано: 7 януари, 2014 За милите, имай предвид, че в която и програма да избереш да събираш мили, за почти безплатен полет си трябват доста мили навсякъде и само 4-5 полета, няма да ти стигнат, дори и по 100 % от милите да ти дадат. Просто така са направени програмите, че трябва наистина да се разбиеш от пътуване, та да спечелиш един безплатен полет или upgrade до по-висока резервационна класа. Tова не е точно така, много зависи от програмата която ползваш и какви цели имаш. Примерно, ако летиш с Бритиш и ползваш тяхната програма, всички тарифи дават 100%, и с 4500 мили вече имаш еднопосочен полет до 650 мили разстояние. За София - Лондон еднопосочно ти трябват 10000. Таксите за къси полети са много малки (за дълги са сериозни). 1
Djgeorgie Публикувано: 7 януари, 2014 Публикувано: 7 януари, 2014 (редактирано) Tова не е точно така, много зависи от програмата която ползваш и какви цели имаш. Примерно, ако летиш с Бритиш и ползваш тяхната програма, всички тарифи дават 100%, и с 4500 мили вече имаш еднопосочен полет до 650 мили разстояние. За София - Лондон еднопосочно ти трябват 10000. Таксите за къси полети са много малки (за дълги са сериозни). ДА, съгласен съм за Бритиш, аз съм член единствено на тяхната Executive Club програма. Имах предвид в общият случай, в който целта не е безплатен полет София Виена примерно, а нещо по-далечно, да речем София Ню Йорк или от сорта. Проблемът е, че при големите компании, с мили от София няма сметка да се лети, тъй-като голяма част от тях се изразходват само за да се стигне до хъба на съответната авиокомпания. Редактирано 7 януари, 2014 от djgeorgie
Препоръчани мнения