Прескочи до съдържание

Ограничения при пътувания, свързани с Covid-19


Препоръчани мнения

преди 44 минути , Щастливеца каза:

Има ли сте късмет. 

Там работата е мутренска. 

Каква е работата всеки сам си преценява. Не отричам за валиден аргумент неизползването на дадена услуга, ако като цяло не ти допада методът на работа на собствениците, аз включително отбягвам определени услуги по подобни причини.

 

Но това не би трябвало да е свързано с услугата и начинът и на предоставяне за хората, които това не ги притеснява. Към ПИБ има също много подобни сантименти, но е всеобщо мнението, че в клоновете им обслужването е най-добро...ако не говорим за клетия дайнърс, който така и не го научиха. Нямам статистическа извадка, но повечето мнения за Армеец във форума са добри, поне що се отнася до застраховките за пътуване. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Здравейте отново, по-рано бях писал за предложението на ТА да ми даде ваучер от Катар за бъдещо пътуване. Пишеше Exchange for a future travel voucher with 10% additional value.  Сега пък ми казват - Exchange for a future travel voucher with cancellation fee charged 10%. Тоест аз трябва да платя тези 10% ли?

Връзка към коментар

UPDATE към моите премеждия с авиокомпаниите заради вируса. American са се отказали от идеята да ми връщат хартиени ваучери и цялата абсурдна процедура, която ми обясниха. За сметка на това получих директно на мейла Refund Receipt на всички пари. Обадих им се да питам защо така се е получило това разминаване и човека ми обясни, че поради промяна в разписанието на полетите ми са върнали направо пари, а не ваучери.

Интересното е, че тези дето съм купил през орбиц пристигнаха веднага в сметката, понеже там трансакциите са си дръпнати директно от American Airlines (те Expedia груп като цяло работят на по-различен принцип от останалите издатели). Другите обаче, които съм купувал през Opodo ще са проблемни. Едната трансакция е в ДСК вече пуснах reverse charge back, а другата е през БАКБ, която все още не съм пуснал, но предстои голямо забавление май.

 

Имам и въпрос към групата:

Мисля още утре да потвърдя нови дати за пътуването ми до САЩ (Маями, Лас Вегас и Лос Анджелис). Мислите ли, че средата на ноември е ОК от гледна точка на вируса?

Интересно ми е да събера повече мнения, тъй като според някои още Юли-Август филма ще свърши, според други цялата 2020г е за отписване...

Някой ако има мнение, предположение или информация по въпроса ще се радвам да сподели.

Връзка към коментар

Ами то едва ли някой знае

От моя гледна точка, ако имаш ваучери или просто трябва да дефинираш дати, ноември е напълно ок. Ако не се пътува, ще ги удължат пак (ако компанията още съществува, но ако не съществува и ваучера нищо няма да струва така или иначе). Аз лично се колебая да плащам с кеш вече.

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Няма как някой да знае, но според мен САЩ ще са сред първите които отново ще "отворят". 

 

Относно бъдещи покупки -  поне до лятото не бих купувал нищо извън големите играчи на пазара и то единствено директно от авиокомпаниите. 

Смятам че Lufthansa и AF-KLM е невъзможно да фалират.IAG също. За  голямата американска тройка и Latam не съм чак толкова сигурен,  но по-скоро ще оцелеят. 

Изобщо всички големи зад които стои мощна държава вероятно ще ги има и занапред. За TAP, Tarom и други се не знае. 

Разбира се всичко това единствено  гласовете ми го говорят и се базира на убедеността ми, че чиста пазарна икономика почти не съществува. 

 

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Моето мнение е да не бързаш със САЩ, защото там не се знае как ще се развият нещата. То е заради много фактори- културни особености, качество на здравната система, размер на територията. Колкото и да изглежда сериозно положението в NY, вирусът далеч не е плъзнал навсякъде и дори не пълзи с еднаква скорост. Няма как да се предвиди дали това, което сега се случва в NY, октомври няма да се случи в Чикаго, а Декември-във Вегас.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Георги Матеев

Моето усещане е, че генерално преди септември-октомври почти няма да е възможно нормално пътуване - или поне не във вида, в който го познавахме досега. И това ако приемем, че след лятото не последва втори пик на вируса, както някои прогнозират. Дори на места да се поохлабят нещата това не значи непременно незабавно отваряне на граници и тн, като е напълно възможно някои рестрикции да останат в сила по-дълго, дори и само за всеки случай.

 

Поне от позиция на гледната ми точка в момента, аз лично тази година надали ще планирам нещо по-скъпо или прекалено екзотично. При всички случаи първата ми работа ще е да наместя немалкото ваучери, с които се сдобих по неволя, като ще гледам пътуванията да са чак догодина за да избегна евентуално повторно разочарование.

 

И занапред определено много бих внимавал къде и на кого си давам парите. Поне със сигурност мога да кажа, че Пейпал вече ще е замесен в огромна част от транзакциите ми към авиокомпании и травъл агенти 🙂

  • Харесвам 20
  • Браво 1
Връзка към коментар
На 2.04.2020 г. в 13:03, mitaka каза:

И аз имам билети за утре до Будапеща купени от Sembo.no. Все още не съм писал нито на посредника нито на LOT.За утрешния полет ми изписва, че няма такъв, но за полета на връщане е актуален.

Към кого да се обърна според вас?

 

Да споделя и аз какви комуникации имам относно отменените ми полети с LOT.

В събота получавам мей от Sembo.no, в който ме уведомяват че LOT са анулирали полета. Ще ми върнат сумата за билетите(незнаят кога поради ситуацията с корона вируса), но ще задържат по 50 евро на билет за административни такси. Аз купих 3 билета за 9 лв.посока Будапеща и  за 110 лв. обратно към София( не знам как ще си вземат по 50 евро на билет като общо съм платил 119 лв.).:)

 

Писах на LOT, че искам смяна на датите за септември и на следващият  ден ми се обадиха, че могат да ми сменят датите, но ще трябва да си доплатя разликата. Аз разбира се им казах, че няма да доплащам, а отговора беше че след като не ме устройва, да се свържа с посредника да ми върне парите.

 

Сега се чудя какво да правя и имам нужда от съвети.

 

 

 

 

  • Замислям се 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 2 часа, mitaka каза:

Да споделя и аз какви комуникации имам относно отменените ми полети с LOT.

В събота получавам мей от Sembo.no, в който ме уведомяват че LOT са анулирали полета. Ще ми върнат сумата за билетите(незнаят кога поради ситуацията с корона вируса), но ще задържат по 50 евро на билет за административни такси. Аз купих 3 билета за 9 лв.посока Будапеща и  за 110 лв. обратно към София( не знам как ще си вземат по 50 евро на билет като общо съм платил 119 лв.).:)

 

Писах на LOT, че искам смяна на датите за септември и на следващият  ден ми се обадиха, че могат да ми сменят датите, но ще трябва да си доплатя разликата. Аз разбира се им казах, че няма да доплащам, а отговора беше че след като не ме устройва, да се свържа с посредника да ми върне парите.

 

Сега се чудя какво да правя и имам нужда от съвети.

Sembo.no е от групата на Lastminute и Bravofly, като те от години правят този номер. Без да ровя се обзалагам, че в условията на Sembo ясно е записано, че при връщане на сума прилагат 50 евро административна такса - с което си се съгласил по време на покупка на билета.

 

Вариант 1 - попитай Sembo дали са съгласни да ти върнат пълната сума под формата на ваучер (често го правят, като за ваучер не прилагат административната такса), който можеш да използваш за покупка на бъдещи билети. Aко настояваш за кеш на практика няма да ти върнат нито стотинка, а дори и не можеш да оспориш транзакцията, тъй като те не нарушават никакви условия.

 

Вариант 2 - харесай си дати, които не са много по-скъпи от сегашните ти, и директно чрез LOT си смени билетите с известно доплащане и го преглътни. Ако още не си го направил, логни се в резервациите си на сайта на LOT и виж там реалната стойност на билетите (това, което травъл агента е платил) - за твой късмет тази (по-висока) сума се взима предвид от авиокомпанията, а не това, което ти си платил на Sembo.

 

Това са единствените ти алтернативи.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Сингапур затваря атракциите си, вкл. Zoo и Sentosa, до 4 май (засега)

 

https://blooloop.com/news/singapore-closes-attractions-covid-19/

 

 

Пак Сингапур затваря и Терминал 2 на летището си, Changi, за 18 месеца

 

https://www.straitstimes.com/politics/operations-at-changi-airport-t2-to-be-suspended-for-18-months-amid-coronavirus-outbreak

 

 

Brussels Airlines удължават временното си спиране на дейност поне до 15 май

 

https://www.brusselsairlines.com/en-be/misc/AlertMessageDetail.aspx

  • Шок 1
Връзка към коментар

Имаме 3-дневна резервация за нощувки на Сейшелите през Booking.com, non-refundable са.  Изключително съм подразнена от политиката на Booking, които са една от най-големите резервационни системи, но в сегашната ситуация те препращат да се свържеш с мястото за настаняване. Ако от там се съгласят да върнат парите, Booking ги възстановяват. В нашият случай от мястото за настаняване твърдо отказват да възстановят плащането, единствено предлагат да сменят датата за по-нататък. Чрез Booking им пратих информация от катарците, че полетът до Сейшелите ни е анулиран, а не по наше усмотрение сме се отказали да пътуваме. Към момента на Сейшелите има твърде малко случаи на заразени, но въпреки това от друго място за настаняване там сами ни анулираха резервацията и ни писаха, че затварят хотела, докато утихне ситуацията. Допускам, че и този хотел ще клекне след време, но до тогава може да ни отмине датата на резервацията. Някой има ли сходен опит с Booking? Знам, че единствената ни опция към момента е да чакаме Booking.com да включат Сейшелите като дестинация, за която важат форсмажорните условия и чак тогава ще ни възстановят парите. Но до нашите нощувки имаме 11 дни, не се знае до тогава дали ще въведат по-строги мерки на Сейшелите...

За сравнение в Hotels.com имахме non-refundable резервация за Англия, като към момента на нощувката държавата не беше въвела рестрикции във връзка с Covid-19. Въпреки това около седмица преди нощувката от сайта ми пратиха мейл с опцията да анулирам и да получа рефънд или да сменя датата.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 23 часа, mitaka каза:

Да споделя и аз какви комуникации имам относно отменените ми полети с LOT.

В събота получавам мей от Sembo.no, в който ме уведомяват че LOT са анулирали полета. Ще ми върнат сумата за билетите(незнаят кога поради ситуацията с корона вируса), но ще задържат по 50 евро на билет за административни такси. Аз купих 3 билета за 9 лв.посока Будапеща и  за 110 лв. обратно към София( не знам как ще си вземат по 50 евро на билет като общо съм платил 119 лв.).:)

 

Писах на LOT, че искам смяна на датите за септември и на следващият  ден ми се обадиха, че могат да ми сменят датите, но ще трябва да си доплатя разликата. Аз разбира се им казах, че няма да доплащам, а отговора беше че след като не ме устройва, да се свържа с посредника да ми върне парите.

 

Сега се чудя какво да правя и имам нужда от съвети.

 

 

 

 

Не съм запознат конкретно с ЛОТ, но мисля, че може да пробваш да ги помолиш за ваучер / травел кредит или т.нар. Electronic Travel Certificate (ETC) или познат като TCVA при някои компании. Това със сигурност е най-добрият вариант ако се съгласят да ти го предложат.

Връзка към коментар
преди 34 минути , MatriXa каза:

добре де търсих в  Google flights за месец май и пак излизат някои авиокомпании които работят или това съвсем не е така?

Screenshot_2020-04-07-11-51-46-002_com.android.chrome.jpg

Явно продават билети. Доста полети се изпълняват и в момента. Виж дали има някакви рестрикции за влизане и пътуване

Възможно е да отменят полета, като наближи датата, така че виж дали има полети и в момента.

Връзка към коментар
Преди 1 час, Яничка каза:

Имаме 3-дневна резервация за нощувки на Сейшелите през Booking.com, non-refundable са.  Изключително съм подразнена от политиката на Booking, които са една от най-големите резервационни системи, но в сегашната ситуация те препращат да се свържеш с мястото за настаняване. Ако от там се съгласят да върнат парите, Booking ги възстановяват.

Имаме за начлото на май 5 нощувки във Виена вече са non и сме ги платили. Полета ни го отмениха писах до букинг и те също казаха да пишем на хотела, писахме до хотела те казват да се свържем с посредника. В такива случай винаги се комуникира с посредника т.с. букинг защото независимо дали сте платили или не парите са при букинг и докато не се настаните те не превеждат пари, но предполагам в ситуацията доста хора канселират и букинг няма от къде да изважда пари да връща и им е най-лесно да прехвърлят топката. Писках пак до хотела и той накрая отказа да канселира безплатно и сега изгаряме с парите. Предния месец имахме запазен хотел с КК в Дубай с изтекло безплатно право за канселация, но се свързах със съпорта по телефон с букинг и обясних ситуацията и те от своя страна говориха с хотела и ни канселираха безплатно, но мисля,че тук стана номера защото не бяха дръпнати пари още. И вие ли сте платили?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Яничка каза:

Имаме 3-дневна резервация за нощувки на Сейшелите през Booking.com, non-refundable са.  Изключително съм подразнена от политиката на Booking, които са една от най-големите резервационни системи, но в сегашната ситуация те препращат да се свържеш с мястото за настаняване. Ако от там се съгласят да върнат парите, Booking ги възстановяват. В нашият случай от мястото за настаняване твърдо отказват да възстановят плащането, единствено предлагат да сменят датата за по-нататък.

Март месец имах резервации non-refundable през booking. Свързах се booking и попитах за опции за възстановяване или за промяна на датите. От хотела в България се съгласиха на връщане на парите, от хотела в Испания - твърд отказ, нито връщане на пари, нито промяна на датите.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 24 минути , Ivko каза:

И вие ли сте платили?

Да, още миналата година, когато правихме резервацията.

Доколкото знам, всичко зависи от това дали Booking.com са включили съответната държава към списъка с тези, за които директно дават рефънд, без да искат одобрение от мястото за настаняване. И понеже на Сейшелите има само единични случаи с Covid-19, Букинг не ги броят за застрашена дестинация...

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
Георги Матеев

Съчувствам на всички, изгорели с пари от хотели.

 

На мен пък non-refundable хотела ми в Родос дори не благоволи въобще да отговори на няколкото имейла, като аз даже не исках връщане на пари, а само смяна на дати. И то говорим за 4-звезден хотел, не за дупка. Тотално мълчание, чак леко обидно ми стана за момент, но после махнах с ръка след като си спомних, че в някои отношения гърците ужасно много приличат на нас. Та всичко е относително - разни хотели... разни манталитети... разни идеали.

 

Едно знам със сигурност. Макар и по трудния начин Covid-19 определено ме научи никога повече при никакви обстоятелства да не резервирам без право на безплатна отмяна, пък дори и да плащам малко повече отгоре за това. Да перефразирам - не съм толкова богат, че да си позволя лукса да резервирам по-евтини non-refundable тарифи.

  • Харесвам 21
Връзка към коментар
2 hours ago, Георги Матеев said:

На мен пък non-refundable хотела ми в Родос дори не благоволи въобще да отговори на няколкото имейла, като аз даже не исках връщане на пари, а само смяна на дати. И то говорим за 4-звезден хотел, не за дупка. Тотално мълчание, чак леко обидно ми стана за момент, но после махнах с ръка след като си спомних, че в някои отношения гърците ужасно много приличат на нас. Та всичко е относително - разни хотели... разни манталитети... разни идеали.

Не изключвай все пак варианта да са фалирали или временно да са уволнили всички служители. За много хотели сегашния период е въпрос на живот и смърт и не е сигурно, че някой физически е прочел мейла, който си пратил...

 

2 hours ago, Георги Матеев said:

Едно знам със сигурност. Макар и по трудния начин Covid-19 определено ме научи никога повече при никакви обстоятелства да не резервирам без право на безплатна отмяна, пък дори и да плащам малко повече отгоре за това. Да перефразирам - не съм толкова богат, че да си позволя лукса да резервирам по-евтини non-refundable тарифи.

При теб не мисля, че ще се върже сметката! Събития като сегашното се случват на 100 години веднъж. Ако non-refundable тарифата е 20% по евтина от тази с правото на безплатна отмяна, това означава че дългосрочно трябва да губиш повече от всяка пета резервация за да ти се въже сметката. Не ти познавам статистиката за последните 10 години, но не вярвам като включим и сегашната ситуция загубите да са ти повече от 2-3% от подобни събития. Безспорно боли, когато загубиш 100% от конкретна резервация, но срещу тази загуба сложи спестените пари от non-refundable резервации.

 

Това което е по разумно да направиш е, когато почне да се развива някаква криза в света или планираш пътуване към по непредвидим район да резервираш с право на отмяна. 

  • Харесвам 9
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 43 минути , Георги Матеев каза:

Съчувствам на всички, изгорели с пари от хотели.

 

На мен пък non-refundable хотела ми в Родос дори не благоволи въобще да отговори на няколкото имейла, като аз даже не исках връщане на пари, а само смяна на дати. И то говорим за 4-звезден хотел, не за дупка. Тотално мълчание, чак леко обидно ми стана за момент, но после махнах с ръка след като си спомних, че в някои отношения гърците ужасно много приличат на нас. Та всичко е относително - разни хотели... разни манталитети... разни идеали.

 

Едно знам със сигурност. Макар и по трудния начин Covid-19 определено ме научи никога повече при никакви обстоятелства да не резервирам без право на безплатна отмяна, пък дори и да плащам малко повече отгоре за това. Да перефразирам - не съм толкова богат, че да си позволя лукса да резервирам по-евтини non-refundable тарифи.

Аз имах същия случай. След анулирането на полетите от и до Палма де Майорка, писах няколко имейла директно до хостела в рамките на 2 седмици!!!!! Пълно мълчание! Звънях им поне 10 пъти /не преувеличавам!/- никой не отговаря! Помислих, че го правят нарочно за да минат датите на настаняването и напускането и, естествено, да си задържат сумата. После щяха да се оправдаят- никакви имейли не сме получавали, или, никой не ни е звънял! Като последна надежда, влязох в чата на Помощен център за клиенти, описах каква е ситуацията, разменхме 2-3 изречения, и накрая ми отговориха:  "Добра новина. Ох хостел Х се съгласиха да анулират резервацията Ви безплатно". Имах също подобна в Северна Италия за началото на май,  там обаче ударих да дърво. Не пожелаха да ми възстановят парите, НО ми изпратиха ваучер валиден за една година, така че парите, макар и не в сметката ми, не се губят.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 2 часа, Topfly каза:

Не изключвай все пак варианта да са фалирали или временно да са уволнили всички служители. За много хотели сегашния период е въпрос на живот и смърт и не е сигурно, че някой физически е прочел мейла, който си пратил...

 

При теб не мисля, че ще се върже сметката! Събития като сегашното се случват на 100 години веднъж. Ако non-refundable тарифата е 20% по евтина от тази с правото на безплатна отмяна, това означава че дългосрочно трябва да губиш повече от всяка пета резервация за да ти се въже сметката. Не ти познавам статистиката за последните 10 години, но не вярвам като включим и сегашната ситуция загубите да са ти повече от 2-3% от подобни събития. Безспорно боли, когато загубиш 100% от конкретна резервация, но срещу тази загуба сложи спестените пари от non-refundable резервации.

 

Това което е по разумно да направиш е, когато почне да се развива някаква криза в света или планираш пътуване към по непредвидим район да резервираш с право на отмяна. 

Хотелът не е фалирал, дори в момента работи - изрично проверих. Точно това е най-дразнещото, но здраве да е.

 

Мисля, че ме подценяваш обаче 🙂 Нали не си представяш, че същата статистическа сметка не си я направих преди да напиша това за безплатната отмяна? На същия принцип никога не купувам каквито и да е застраховки защото в моя случай на интензивно постоянно пътуване така спестявам огромни суми на годишна база. И в редкия случай на застрахователно събитие просто вадя кеш, плащам директно каквото се налага и като бонус въобще не се разправям с малоумни застрахователи и дребен шрифт на полици. И в крайна сметка може да се каже, че дори съм на печалба.

 

Просто напоследък стигам до извода, че нервите и спокойствието ми са безкрайно по-ценни от кажи-речи всичко останало, като това не значи непременно да се плаща по-скъпо. И понеже ме познаваш би трябвало да си наясно, че вече така или иначе измислих за себе си хитър подход, при който няма и стотинка загуба за хотелски резервации.

 

Има 3 типа настанявания - едните предлагат 2 тарифи (с безплатна анулация и без), другите само non-refundable и третите само с безплатна анулация. От този момент нататък като цяло (освен в много редки случаи, при които няма избор) изключвам от полезрението си първите 2 типа настанявания и ще гледам и резервирам единствено тези, които предлагат само вариант с безплатна анулация (и съответно нямат по-ниска non-refundable тарифа, тоест няма разлика). И вълкът сит и агнето цяло и най-важното - 100% сигурно.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
Мирослав Василев

Успешно смених датата на билет на LOT, директно през сайта им, билета беше купуван през Sembo. След това от агенцията ме увериха, че вече за бъдещи промени, да се свързвам с LOT, защото промяна била направена от тях. Промяната беше направена за два дена.

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 5 минути , Мирослав Василев каза:

Успешно смених датата на билет на LOT, директно през сайта им, билета беше купуван през Sembo. След това от агенцията ме увериха, че вече за бъдещи промени, да се свързвам с LOT, защото промяна била направена от тях. Промяната беше направена за два дена.

Доплати ли за разликата в цената на билетите? И аз исках да сменя датите, но от LOT ми казаха, че трябва да доплатя разликата ако сумата е по-голяма.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.