Прескочи до съдържание

Ограничения при пътувания, свързани с Covid-19


Препоръчани мнения

преди 1 минута , jul каза:

Луда работа. Ще вляза в Австрия с тест за антитела, но не мога после 1 кафе да изпия без отрицателен тест. 

Пиенето на кафе, не е като летенето със самолет. Тънкости си има :grin:

  • Смея се 15
Връзка към коментар
В момента, funny каза:

Пиенето на кафе, не е като летенето със самолет. Тънкости си има :grin:

Най-вероятно тест се иска за закритите пространства. Малко ме съмнява де що има кафенета да го спазват. За хотелите предполагам е същото. Австрия ме привлича много, но в момента не ми се прекарва една седмица в държава, в която те обаждат и глобяват, ако стъпиш на велопътека😄

  • Харесвам 1
  • Смея се 4
Връзка към коментар
преди 13 минути , ДиянаВ каза:

Най-вероятно тест се иска за закритите пространства.

Изпуснала съм.... Кога са пуснали самолети-кабриолети...? :girl_crazy:

  • Смея се 10
Връзка към коментар
преди 2 часа, mu_ry каза:

някой дали има идея по моя въпрос 🙂 Уиз ми пратиха мейл, че всеки човек от резервацията задължително трябва да има отделен QR код за Гърция, иначе няма да бъдем допуснати до борда, а аз вече съм попълнила общ PLF. Трябва ли да правя сега отделен за мъжа ми и детето 🙄 не съм сигурна, че въпроса ми е за тази тема, но първо за нея се сетих

@mu_ry и @oli_mali В сайта на гръцкото правителство ясно пише - https://travel.gov.gr/#/ -  още в първия абзац. All travellers must complete their PLF until the day before entering the country, providing detailed information on their point of departure, the duration of previous stays in other countries, and the address of their stay while in Greece. In case of multiple stays, they are required to provide the address for the first 24 hours at least. One PLF should be submitted per family.

 

Затова по-горе писах, че трябва един PLF, а и вътре в самата форма ясно е разграничено семейството и спътник, който не е от семейството,ако има. 

 

Не знам Уиз защо пращат този мейл. Всеки си прави май свободни съчинения, ако детето е под 6 години какво ще му се отбележи, ако е в отделен PLF за ваксина, ПСР, като за него не трябат такива документи.

 

П.С. Още нещо да допълня при отваряне и започване за попълване на PLF - формата първите три тикчета - третото гласи - I will submit only one PLF form for my family household.

  • Харесвам 7
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, jul каза:

Луда работа. Ще вляза в Австрия с тест за антитела, но не мога после 1 кафе да изпия без отрицателен тест. 

 @анамари, как отделен plf? Нали за 1 семейство е 1,че по него проверяват и пътуващите в 1 кола? 

Те са със самолет, всеки пътник има отделна бордна карта и явно затова от Уиз искат на всеки отделна ПЛФ форма.  

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 29 минути , agenta каза:

@mu_ry и @oli_mali

 

П.С. Още нещо да допълня при отваряне и започване за попълване на PLF - формата първите три тикчета - третото гласи - I will submit only one PLF form for my family household.

А как стои въпросът с пътници, които са на една резервация, но не са семейство? Всеки попълва отделен плф, в който пише данните на другия човек в графата "Спътник"?

Връзка към коментар
преди 12 минути , jorrro каза:

А как стои въпросът с пътници, които са на една резервация, но не са семейство? Всеки попълва отделен плф, в който пише данните на другия човек в графата "Спътник"?

Ами аз така ги попълних. Всеки човек има своя отделен PLF и понеже сме  заедно са в графата спътник, а не семейство и там ги нанесох. Все пак всеки отделен човек си е самостоятелен. Мисля, че по стъпките това беше - Travel Companions - Non - Family / Non - Same Household. Ние се описахме едни други в тази графа.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

А каква е процедурата на нашето летище като се пътува за Гърция? Къде проверяват плф и тестове? На чек-ин гишето или чак на гейта? Ще съм с ръчен багаж и се чудя дали направо към гейта да ходя.

Връзка към коментар
преди 9 часа, анамари каза:

Те са със самолет, всеки пътник има отделна бордна карта и явно затова от Уиз искат на всеки отделна ПЛФ форма.  

То и ние ще сме със самолет, но после с рентакар, а ограничението за пътници и маски го има все още. Всеки има отделна бордна карта, така е, но бидейки семейство, не виждам на какво основание wizz ще изискват за всеки отделен plf. Според мен е 1 и нищо не пречи да го има на телефона си/разпечатан всеки изброен вътре. Абсурд да попълвам 4 за семейство с 2 деца, било то и над 6 години. 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 10 минути , jorrro каза:

А каква е процедурата на нашето летище като се пътува за Гърция? Къде проверяват плф и тестове? На чек-ин гишето или чак на гейта? Ще съм с ръчен багаж и се чудя дали направо към гейта да ходя.

За Гърция миналата година проверяваха чак на гейта.Тази година не съм пътувала натам, но за повечето полети, независимо дали си с багаж или не, трябва да минеш през чек ин гише за да ти проверят задължителните документи, иначе не те пускат към секюрити контрола. 

  • Харесвам 3
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Можете ли да препоръчате лаборатория в София, където да направим антигенни тестове след връщане от Италия. Кацаме късно, 18.20 часа, а се налага на другия ден да съм на работа. В коя лаборатория резултатите излизат бързо и работи до късно? Целта ни  е освобождаване от карантина още на другия ден след полета

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Разпечатвате ли PLF-а или ще стане само с показване на кода от телефона ?

П.С. сега видях, че съм получила имейл от уиз, в който е подчертано, че за всеки пътник трябва отделен plf иначе ще бъде отказано качването в самолета, макср че не знам колко се спазва на практика.

Връзка към коментар
преди 14 минути , Kristinna каза:

Разпечатвате ли PLF-а или ще стане само с показване на кода от телефона ?

П.С. сега видях, че съм получила имейл от уиз, в който е подчертано, че за всеки пътник трябва отделен plf иначе ще бъде отказано качването в самолета, макср че не знам колко се спазва на практика.

Откакто е почнала пандемията, тия от wizz доказаха, че са най-големите олигофрени..... То не бяха собствени правила, собствени тълкувания, то не беше чудо. В сайта на гръцкото правителство има за попълване на PLF-формата има 4 начина на влизане и НИКЪДЕ не пише, ча пътуването със самолет на wizzair е някакво изключение от общите правила. Вижте по-долу третото тикче.

image.png.1852e2158e66b1c834d14cd0c7181c7b.png

 

Пътуващите със самолет до Гърция, по-добре си направете форма за всеки, да си нямате разправии с тия чукундури......

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 1 час, jorrro каза:

А каква е процедурата на нашето летище като се пътува за Гърция? Къде проверяват плф и тестове? На чек-ин гишето или чак на гейта? Ще съм с ръчен багаж и се чудя дали направо към гейта да ходя.

Процедурата навсякъде вече е, че просто не получаваш бордна карта онлайн, а си я вземаш на гишето, така че не можеш да отидеш на гейта...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Моя приятелка лети за Холандия в понеделник с Райян - искат ли PCR на летище София? Тя е звъняла в холандското посолство и са и казали че не и трябва нищо ама да питам за всеки случай 

Връзка към коментар
преди 5 минути , searus каза:

Процедурата навсякъде вече е, че просто не получаваш бордна карта онлайн, а си я вземаш на гишето, така че не можеш да отидеш на гейта...

Поне до момента не е навсякъде така, летях с Раян преди седмица и си получих бордните карти, веднага на телефона след чекиране. Но изрично беше описано в имейл от тях преди това, че трябва да се отиде на гишето, за да ти дадат листче, че са ти проверени документите и ти го искат преди да те пуснат на проверката за сигурност.

 

@vino4erpec, аз бих си попълних, както е описано в сайта на гръцкото правителство. Ако Уизз решат да правят свободни съчинения, ще четем заедно гръцките правила на място на бординга 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Оказва се, че четенето на изискването на съответната страна не е достатъчно, за да пътуваш. Трябва да се знаят и изискванията на съответната авиокомпания. За момент пропуснах да прочета нещо, като се доверих на официална информация от сайт на ЕС и не ме качиха на самолета и трябваше да резервирам полети с друга авиокомпания същия ден, което ми струваше съвсем малко под 1000 лева повече. Не искам да плаша никой, а споделям моя горчив опит. Пътуването се превърна в наука, в която знанието не е константа, а променлива величина. За това доказват и 335-те страници в тази тема. Четете, защото иначе незнанието струва пари. При мен - към 1000 лева. 🥴 

 

P.S. Въпреки това не бива да спираме да пътуваме, след като това ни прави щастливи. 🙂

  • Харесвам 9
  • Шок 14
Връзка към коментар
преди 7 минути , Pantelej Putnik каза:

Оказва се, че четенето на изискването на съответната страна не е достатъчно, за да пътуваш. Трябва да се знаят и изискванията на съответната авиокомпания. За момент пропуснах да прочета нещо, като се доверих на официална информация от сайт на ЕС и не ме качиха на самолета и трябваше да резервирам полети с друга авиокомпания същия ден, което ми струваше съвсем малко под 1000 лева повече. Не искам да плаша никой, а споделям моя горчив опит. Пътуването се превърна в наука, в която знанието не е константа, а променлива величина. За това доказват и 335-те страници в тази тема. Четете, защото иначе незнанието струва пари. При мен - към 1000 лева. 🥴 

Би било полезно да споделиш нещо конкретно.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 9 минути , Pantelej Putnik каза:

Оказва се, че четенето на изискването на съответната страна не е достатъчно, за да пътуваш. Трябва да се знаят и изискванията на съответната авиокомпания. За момент пропуснах да прочета нещо, като се доверих на официална информация от сайт на ЕС и не ме качиха на самолета и трябваше да резервирам полети с друга авиокомпания същия ден, което ми струваше съвсем малко под 1000 лева повече. Не искам да плаша никой, а споделям моя горчив опит. Пътуването се превърна в наука, в която знанието не е константа, а променлива величина. За това доказват и 335-те страници в тази тема. Четете, защото иначе незнанието струва пари. При мен - към 1000 лева. 🥴 

А може ли да дадеш повече информация - коя е авиокомпанията, държавата за където си пътувал и от кое летище си излитал?

Връзка към коментар
В момента, Таньо каза:

Би било полезно да споделиш нещо конкретно.

Ами......... с неудоволствие ще се върна към този случай, но....... Едва ли ще е от полза много, защото се случи преди месец, а от тогава вече всичко се е променило. Както казах - инфото е променлива величина в тази наука "пътуване" през пандемията. 

Е добре все пак - Бях в Мадрид и се връщах към София. Имах полет от Мадрид до Бергамо с Райан и от Бергамо до София с Уиз. Между полетите 2-3 часа. Доверих се на текст в сайта на reopen.eu в смисъл, че граждани на ЕС не са длъжни да спазват изискванията на страна от ЕС, през която минават транзит, след като крайната им дестинация е друга страна от ЕС. Райан не ме качиха, защото за тях крайната ми дестинация е Италия, въпреки че им показах и бордната карта за София, която показва полет до София. Тук знам, че мога да чуя хиляди мнения, че всъщност Райан няма как да са сигурни, че ще продължа пътуването ми към София и няма да остана в Италия. ОК! Приемам всички тези мнения. Всичко това обаче е доста объркващо, защото за мен Италия не е крайна дестинация, като имам и бордна карта за следващ полет и то след 2-3 часа. Тогава полудях от ярост. Сега не бих желал да споря с никой, защото има много неща, които биха могли да се кажат и в едната, и в другата насока. Просто, тъпото е, че не е направено да е ясно за хората и авиокомпаниите си създават свои практики. Само това ме дразни. Както и да е - платих си и вече ми е все тая. Пари се печелят - кефът да се пътува няма цена! 

P.S. Моля да не ме разпъвате сега на кръст и да ми обяснявате, че авиокомпанията е права или че не е права. За мен това е една моя грешка, за която си платих. Това е!

  • Харесвам 26
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , Pantelej Putnik каза:

Ами......... с неудоволствие ще се върна към този случай, но....... Едва ли ще е от полза много, защото се случи преди месец, а от тогава вече всичко се е променило. Както казах - инфото е променлива величина в тази наука "пътуване" през пандемията. 

Е добре все пак - Бях в Мадрид и се връщах към София. Имах полет от Мадрид до Бергамо с Райан и от Бергамо до София с Уиз. Между полетите 2-3 часа. Доверих се на текст в сайта на reopen.eu в смисъл, че граждани на ЕС не са длъжни да спазват изискванията на страна от ЕС, през която минават транзит, след като крайната им дестинация е друга страна от ЕС. Райан не ме качиха, защото за тях крайната ми дестинация е Италия, въпреки че им показах и бордната карта за София, която показва полет до София. Тук знам, че мога да чуя хиляди мнения, че всъщност Райан няма как да са сигурни, че ще продължа пътуването ми към София и няма да остана в Италия. ОК! Приемам всички тези мнения. Всичко това обаче е доста объркващо, защото за мен Италия не е крайна дестинация, като имам и бордна карта за следващ полет и то след 2-3 часа. Тогава полудях от ярост. Сега не бих желал да споря с никой, защото има много неща, които биха могли да се кажат и в едната, и в другата насока. Просто, тъпото е, че не е направено да е ясно за хората и авиокомпаниите си създават свои практики. Само това ме дразни. Както и да е - платих си и вече ми е все тая. Пари се печелят - кефът да се пътува няма цена! 

P.S. Моля да не ме разпъвате сега на кръст и да ми обяснявате, че авиокомпанията е права или че не е права. За мен това е една моя грешка, за която си платих. Това е!

Раян въобще не са прави, защото за транзитното преминаване през Италия(мисля, че беше до 24ч) въобще не трява да ти искат тест. Това не го определят те, а италианското правителство. Аз бих си поискала като компенсация тези 1000лв за нов билет.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 7 минути , Pantelej Putnik каза:

Ами......... с неудоволствие ще се върна към този случай, но....... Едва ли ще е от полза много, защото се случи преди месец, а от тогава вече всичко се е променило. Както казах - инфото е променлива величина в тази наука "пътуване" през пандемията. 

Е добре все пак - Бях в Мадрид и се връщах към София. Имах полет от Мадрид до Бергамо с Райан и от Бергамо до София с Уиз. Между полетите 2-3 часа. Доверих се на текст в сайта на reopen.eu в смисъл, че граждани на ЕС не са длъжни да спазват изискванията на страна от ЕС, през която минават транзит, след като крайната им дестинация е друга страна от ЕС. Райан не ме качиха, защото за тях крайната ми дестинация е Италия, въпреки че им показах и бордната карта за София, която показва полет до София. Тук знам, че мога да чуя хиляди мнения, че всъщност Райан няма как да са сигурни, че ще продължа пътуването ми към София и няма да остана в Италия. ОК! Приемам всички тези мнения. Всичко това обаче е доста объркващо, защото за мен Италия не е крайна дестинация, като имам и бордна карта за следващ полет и то след 2-3 часа. Тогава полудях от ярост. Сега не бих желал да споря с никой, защото има много неща, които биха могли да се кажат и в едната, и в другата насока. Просто, тъпото е, че не е направено да е ясно за хората и авиокомпаниите си създават свои практики. Само това ме дразни. Както и да е - платих си и вече ми е все тая. Пари се печелят - кефът да се пътува няма цена! 

P.S. Моля да не ме разпъвате сега на кръст и да ми обяснявате, че авиокомпанията е права или че не е права. За мен това е една моя грешка, за която си платих. Това е!

Здравейте аз имам същата схема за пътуване може ли да ми кажете защо не ви е качила Ryanair нямахте тест?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.