Прескочи до съдържание

Ограничения при пътувания, свързани с Covid-19


Препоръчани мнения

Публикувано:

Политика на Accor (Ibis *, Novotel, Mercure, Raffles, Swissotel, Fairmont, Pullman....)

- Всички резервации с non-flexible rate до преди 30 Април могат да се променят резервацията си (без отнямна) безплатно за пътуване до 31 Декември.

- Всички пътуващи от/до Китай, Хонг Конг, Южна Корея до 31 Март могат да променят или анулират резервацията си безплатно

- Всички пътуващи до Италия до 3 Април могат да променят или анулират резервацията си

- Всички резервирали и пътуващи от 10 Март до 22 Април до ОАЕ, Кувейт, Египет, Бахрейн Катар Саудитска Арабия могат да променят или отменят престоя си до 30 Септември

Резервации се променят с контакт с хотела директно ако са правени през Accor, или с посредника (Expedia, Booking и т.н.)

 

Политика на IHG (Intercontinental, Holiday Inn, Crowne Plaza, Indigo... )

- Премахва се такса за отмяна за съществуващи нови резервации от 9 Март до 30 Април. Директните резервации през IHG се променят онлайн, за направените през посредници трябва да се свързват с посредника.

- Намаляват необходимия брой нощувки за достигане на ниво (за Gold - от 10 на 7, за Platinum от 40 на 30, за Spire от 75 на 55)

- Удължават стaтуса на Intercontinental Ambassador с 3 месеца от датата на изтичане

 

 

 

  • Харесвам 4
Публикувано:

От понеделник 8 часа сутринта Германия затваря границата с Австрия, Швейцария и Франция. Целта на мярката не е само да предотврати разпространението на коронавирус, но и да спре трансграничнито изкупуване на стоки. Преминаването на стоки и на работещите в съседните държави, няма да бъде ограничавано.

https://www.bild.de/politik/inland/politik-inland/deutschland-schliesst-seine-grenzen-zu-frankreich-oesterreich-und-der-schweiz-69405846.bild.html

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 7 часа, Дидка каза:

Относно RAYANAIR Flight change fee removed until Tues 31 March. Публикуваната информация, вероятно е качена и на сайта на превозвача, но тук  споделям най-важната част от същата ,ако някой я е пропуснал и все още не е запознат с опцията за безплатна промяна при закупени билети с Rayanair.

 

Flight change fee removed until Tues 31 March

.....Ще продължим да спазваме изцяло указанията на СЗО и EASA и ще следваме всички ограничения за пътуване, които са наложени.

Въпреки това, ние разбираме, че има несигурност по отношение на пътуването в този момент, така че ако в момента имате резервация при нас през март и сега бихте предпочели да не летите след това от днес (пет 13 март), сега можете да промените полета си онлайн и ние ще се откаже от таксата за смяна на полета. Това се отнася за всички съществуващи и нови резервации до вторник 31 март. Ако има разлика в тарифата, ще трябва да платите това - обаче като се откажем от таксата за промяна, искаме да гарантираме, че имате повече гъвкавост за промяна на плановете си за пътуване.

Когато от нас се изисква да анулираме полетите, клиентите ще могат да се прехвърлят безплатно до алтернативен полет на Ryanair или да получат възстановяване.......

Тук има една важна подробност - ако единия полет е преди 31ви Март, а втория след 31ви Март връщането, искат такса и за двата! Сега питам в чата да видим аккво ще кажат

Публикувано:

ОАЕ за сега няма да затваря границите за държавите, които могат да пътувам само с паспорт.

 

Passengers with passports from the following countries can continue to travel to and from the UAE, but they may be subject to additional screening.

Australia, Austria, Belgium, Brunei, Bulgaria, Canada, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hong Kong, Hungary, Iceland, Ireland, Italy (from Rome only), Japan, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malaysia, Malta, Monaco, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Romania, San Marino, Singapore, Slovakia, Slovenia, South Korea, Spain, Sweden, Switzerland, The Vatican, United Kingdom and The United States of America.

 

On arrival to Dubai all passengers will go through a non-intrusive thermal scanning process as they pass through customs.

  • Харесвам 1
Публикувано:

 

преди 2 часа, MCC каза:

@oli_mali, какво стана с твоя приятел, успя ли да се прибере? 

Реши да тръгне с автобуса, за да пътува заедно с останалите му приятели. Днес към 13 часа бяха все още в Румъния, тъй като са чакали вчера 6 часа на Унгарската граница, междувременно затвориха Сръбската граница и не са ги пуснали да влезнат. Поддържали са постоянна връзка с Външно министерство и уж имали коридор през Сърбия, ама уж. В крайна сметка са заобиколили през Румъния.

  • Харесвам 3
  • Шок 3
Дани Магелани
Публикувано:
преди 7 часа, Фичо каза:

ОК, благодаря!

Не успявам да анулирам или сменя вътрешни полети в САЩ

на Делта - 1.04 BOS-BUF

на Американ еърлайнс - 4.04 BUF-PBI

Някой успял ли е да го направи с тези АК?

Публикувано:

Scandinavian Airlines прекратяват повечето от полетите си

 

INFORMATION ON THIS PAGE WILL ONLY BE AVAILABLE IN ENGLISH

(Updated 15MAR20 17:44 CET)
 

SAS TEMPORARILY HALT MOST OF OUR TRAFFIC

(Published 15MAR20)

Due to the coronavirus and the measures implemented by national authorities, the demand for air travel is essentially non-existent. SAS has therefore decided to put most of its operations on hold, starting Monday March 16 and until necessary prerequisites for commercial air traffic returns. 

 

To support our customers, we will in the next few days do our utmost to uphold a certain level of operation to enable travelers to return from their destinations.

Information regarding the traffic situation and specific flights will be constantly updated on our website. Affected passengers will be notified.

The waiting time at our call centers is extraordinary long. We kindly ask that you only call us if your flight departs within the next 3 days.

 

Ако билтетите са закупени директно от сайта на SAS, можете да откажете да летите дори и да не е отменен все още, като сумата ще бъде върната под формата на ваучер.

 

REFUND OPTIONS

  • Cancel and get full ticket value in a SAS voucher for future travel

    (Published 14MAR20 - Updated 15MAR20)

    TRAVELERS CAN NOW RECEIVE A VOUCHER FOR FLIGHTS THAT HAS NOT YET BEEN CANCELED BY SAS

    We understand that the current situation makes it difficult to set a new travel date. Instead of rebooking your ticket with SAS to another date, you can receive a voucher to use as payment for future flights. This applies to all flights with last departure date 14 April 2020 for flights that has not yet been canceled by SAS.

    All travelers with a flight planned to depart 14 April 2020 the latest can get a voucher. The voucher must be used for travel departing no later than 30 November 2020. 

    The voucher is valid for passengers with a booking made directly with SAS (not for bookings made by travel agents) and can be used as payment for future travel with SAS.  

    Apply online to receive a voucher under Manage my bookings

    The following applies:

    • The offer is valid for reservation made on/before 12 March 2020
    • The outbound flight for the original booking must be planned to depart 14 April 2020 the latest.
    • Valid for flights to all areas (EU, Instrascand, Domestic, US, Japan)
    • New travel date: the voucher has to be used for a trip planned to depart by 30 November 2020 the latest (outbound needs to occur before this date, the return can be at a later point)
    • Only valid for bookings where no flights have departed. This means that you cannot receive a voucher if you have booked a roundtrip and the outbound flight has departed.
    • Only valid for tickets booked directly with SAS (not valid for tickets booked with travel agents)
    • Not valid for bookings paid partly or fully with EuroBonus points
    • The voucher is non refundable
    • The voucher cannot be exchanged to cash
    • The request for voucher must be made at least 6 hours before departure

     

    Please note that it will take us some time to process your request for a voucher. As long as your date of request for the voucher is before the departure of the first flight in your booking (and that your booking overall makes you valid for the voucher) you are valid to receive the voucher.

 

  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 19 минути , Дани Магелани каза:

Не успявам да анулирам или сменя вътрешни полети в САЩ

на Делта - 1.04 BOS-BUF

на Американ еърлайнс - 4.04 BUF-PBI

Някой успял ли е да го направи с тези АК?

Според мен няма да успееш.

Днес след 2 часа чакане на чата и 30 мин чат ме отрязоха за полет Лас Вегас - Сан Франсиско  с Юнайтед на 20.03.20.

Не ги интересува, че не мога да стигна Америка, а и няма как да се докаже.

Съжалявали и това е.

  • Шок 5
  • Замислям се 1
Публикувано:
преди 18 минути , Alexander каза:

Според мен няма да успееш.

Днес след 2 часа чакане на чата и 30 мин чат ме отрязоха за полет Лас Вегас - Сан Франсиско  с Юнайтед на 20.03.20.

Не ги интересува, че не мога да стигна Америка, а и няма как да се докаже.

Съжалявали и това е.

Всички американски авиокомпании излязоха с някаква политика на гъвкавост

За Юнайтед https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/notices.html#nochangefees

Ако имаш право по тия правила се обади пак докато ти свършат работа

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 9 часа, Zelen Burgas каза:

И аз имам пътуване с Air Canada на 1.04, закупени през агент. Ще ми е полезно да споделиш като имаш решение. Все още нямам имейл и отмяна на полети(общо 6)

Нашите билети са през Bravofly, полетът на отиване е с AirCanada на връщане с Брюкселските авиолинии, но номера им гледам са с 014...... Ние със сигурност сме решили, че няма да пътуваме, аз даже платих някакава застраховка, но тя едва ли ще покрие отказа, особено ако няма анулиране на полетите. А те за сега мълчат, на тел също не са се обаждат. Дръжни в течение понататък какво се случва. Благодаря!

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 47 минути , Дани Магелани каза:

Не успявам да анулирам или сменя вътрешни полети в САЩ

на Делта - 1.04 BOS-BUF

на Американ еърлайнс - 4.04 BUF-PBI

Някой успял ли е да го направи с тези АК?


Анулираш през техните уебстраници и ще получиш кредит за бъдещо пътуване.

 

https://www.delta.com/us/en/advisories/other-alerts/coronavirus-travel-updates

 

https://www.aa.com/i18n/travel-info/travel-alerts.jsp

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 7 минути , neuromancer каза:

Всички американски авиокомпании излязоха с някаква политика на гъвкавост

За Юнайтед https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/notices.html#nochangefees

Ако имаш право по тия правила се обади пак докато ти свършат работа

Утре ще ги пробвам пак, но аз минавам през едриймс, което е още по-сложно. Никъде не пише нищо за вътрешни полети, а и може само преиздаване, което на мен не ми върши работа вече.

Дани Магелани
Публикувано:
преди 34 минути , stanislavpp каза:


Анулираш през техните уебстраници и ще получиш кредит за бъдещо пътуване.

 

https://www.delta.com/us/en/advisories/other-alerts/coronavirus-travel-updates

 

https://www.aa.com/i18n/travel-info/travel-alerts.jsp

Така е на теория, но на практика не става.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 5 часа, Георги Матеев каза:

Корекция. Авиокомпаниите днес масово са започнали да отменят много международни полети от/до Русия (без значение от/до кой град), така че бъдете с повишено внимание и проверявайте резервациите си на официалните сайтове до последно.

 

Току-що Uzbekistan Airways ми отмени билет Уфа-Ташкент-Уфа, така че явно доста от полетите от/до Русия ще са засегнати от рестрикциите, влизащи в сила от утре.

Да, защото и узбеките имат случай вече и се затварят.

Дани Магелани
Публикувано:
 
С настоящото споделяме нова актуализация, тъй като сте резервирали своя полет с нас с дата на отпътуване през следващите осем седмици.

Промените около Coronavirus се развиват бързо и затова искаме да споделим актуализация с ясни стъпки, предоставяйки най-добрите възможни насоки за вас в момента.

Стъпка 1.
Проверете състоянието на полета:Молим Ви да посетите уебсайта на вашата авиокомпания, за да проверите действителното състояние на вашия полет (и). Там можете да намерите дали състоянието на полета е ОК или е отменено. Повечето авиокомпании направиха промени в много маршрути и дестинации. Следователно има шанс полетът ви да бъде вече отменен. Ако полетът ви бъде отменен, процесът на реституция ще започне (където е възможно). Известие за анулирането Ви ще бъде изпратено от авиокомпанията до нас. След това вашето възстановяване ще бъде поискано от нас. Ще се свържете с вас след приключване на процеса. Поради повишените заявки за промени и анулиране, може да отнеме няколко седмици, преди да получите актуализация. Молим ви да не се свързвате с нас за това и да оставяте инициативата при нас.

Стъпка 2. 
Състоянието на полета ви все още показва ОК, но искате да се откажете или промените сами. Как да промените или отмените полета / ите?

Промяна: Моля, отидете на уебсайта на вашата авиокомпания, за да видите дали можете да промените полета си онлайн. Дали са необходими допълнителни разходи, зависи от условията на вашата авиокомпания.

Отказ:Моля, отидете на уебсайта на вашата авиокомпания, за да видите дали можете да отмените полета си онлайн. Дали имате право на възстановяване или не, зависи от условията на вашата авиокомпания. Ако имате право на възстановяване, процесът на възстановяване автоматично ще започне. Получаваме известие за анулирането от авиокомпанията. След това вашето възстановяване ще бъде поискано от нас. Ще се свържете с вас след приключване на процеса. Поради повишените заявки за промени и анулиране, може да отнеме няколко седмици, преди да получите актуализация. Молим ви да не се свързвате с нас за това и да оставяте инициативата при нас.

Нито една от горните опции не е приложима:Ако няма опции за промяна / анулиране чрез уебсайта на авиокомпанията, любезно Ви молим да изпратите вашата заявка за промяна или анулиране чрез Моят акаунт на нашия уебсайт. Опитваме се да отговорим на вашата заявка 2 дни преди отпътуване.

С най-добри пожелания,
BudgetAir.co.uk
  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 34 минути , Дани Магелани каза:

Така е на теория, но на практика не става.


Ще стане, просто сървърите са им претоварени - опитвайте  сутрешно  БГ време ! Делта са най-голямата ЮС а/к , а 40% анулирани полети са огромен мащаб от пътници. Или просто изчакайте две-три седмици при възможност, до 01.04 има доста време за рифанд.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Публикувано:

Hotels.com са ми изпратили хабер:

 

 

(COVID-19) Travel Alert from Hotels.com
от:    "Hotels.com UK" (info@mail.hotels.com)
дата:    15.03.2020 21:36
до:    


Dear valued customer,

We understand that the recent news and uncertainty surrounding the COVID-19 situation may have caused you to re-think your travel plans and future travel options. Whether you have a trip booked or are planning upcoming travel, we will do whatever we can to support you. We are continually monitoring the situation, including travel restrictions and updates to travel policies that may impact you.

 

Your safety

 

Our top priority is everyone’s health and wellbeing. We highly recommend customers everywhere follow the health and travel advice of relevant authorities.

 

Your current booking(s)

 

We are experiencing unprecedented call volumes. We are sorry for the long hold times that our customers are experiencing, and we are working quickly to add more capacity. To help us serve those with the most urgent needs, we request you only call if your booking/check-in date is in the next seven days.

 

If you have an upcoming booking that you need to change or cancel:

  • Log in to your account and go to "Your bookings" on the Hotels.com website or mobile app
  • Select your itinerary and change/cancel your booking online
  • For more information, please visit our customer support page

Hotels.com® Rewards – your membership status

 

We know our Silver and Gold members’ travel plans may have been affected and this may impact their membership status upon renewal. Therefore, if your renewal date is between 1st Feb – 31st May 2020, we will extend your membership status for a further year. It’s one less thing for you to worry about.

 

If you are planning to make a new booking

 

If you are planning ahead or need to make a new booking, it is important that you have the flexibility to cancel. We offer free cancellation up to one or two days before check-in on many properties and encourage you to choose this option when booking your stay. Please see our website for more details.

The Coronavirus (COVID-19) outbreak is a rapidly changing situation from a public health perspective, we are committed to keeping you informed and to taking care of you as a valued Hotels.com customer.

 

Stay safe and well, yours sincerely,

 

Adam Jay – President, Hotels.com brand

Публикувано:

Сърбия затваря всички граници, считано от тази вечер.

Публикувано:
преди 14 минути , BlackArt77 каза:

Сърбия затваря всички граници, считано от тази вечер.

Има ли някакъв линк/официална информация...?

  • Харесвам 1
Публикувано:
6 minutes ago, chandni said:

Има ли някакъв линк/официална информация...?

"Сърбия се затваря тази вечер" и макар на хората да не може да се забрани придвижване (каквато мярка на практика приеха страни като Испания и Австрия в последните 24 часа), се препоръчва "да си седят вкъщи, да са в самоизолация," каза още Бърнабич.

 

Малко по-рано президентът Александър Вучич съобщи, че се въвежда извънредно положение заради вируса, от който са регистрирани десетки случаи в страната. Междувременно очевидци, опитали да преминат през Сърбия, разказаха за "Дневник", че днес влизането за тях е било невъзможно и се е наложило да се приберат в България през Румъния.

 

Единствено сърбите, които се връщат от чужбина, както и чуждестранни дипломати, ще бъдат пускани в страната.

https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/03/15/4041431_surbiia_zatvori_vsichki_granici_i_obiavi_izvunredno/?ref=home_NaiNovoto&fbclid=IwAR3lRIAKoDG-12noD7mmG1tHJONKrTX3GLItEH7vuvO6RFxcfxfB1-z0zmk

  • Харесвам 3
Публикувано:
3 hours ago, Topfly said:

Qatar will stop all inbound flights to its capital Doha as of Wednesday for 14 days with the exception of cargo and transit flights.

 

BREAKING Qatar to stop all international flights

https://www.airlive.net/breaking-qatar-to-stop-all-international-flights/?fbclid=IwAR1XKZJ9I8kusXaspoxlKaZaldZrk15h0TRU0KPoTkHSukGyVt18dEdk06I

Сега чета в неофициален източник, че полетите на Qatar няма да спрат, а само чужденци няма да могат да влизат в Катар. 14 дни само транзит ще може да се минава. 

  • Харесвам 3
Публикувано:

В САЩ TSA позволява в ръчния багаж да се носи количество дезинфектант, надвишаващо лимита за течности

 

https://www.latimes.com/travel/story/2020-03-14/coronavirus-tsa-larger-hand-sanitizer

 

 

В Китай двуседмичната карантина е за сметка на карантинирания

 

https://www.scmp.com/news/china/society/article/3075288/international-travellers-beijing-pay-14-days-coronavirus

 

 

В Африка започват да затварят граници, да отменят полети и да налагат карантина за пристигащите (Кения, Гана, Джибути...)

 

https://news.yahoo.com/african-nations-close-borders-cancel-163555927.html

 

 

Катарците спират входящите полети за 14 дни, но не и транзитните. Спират и обществения транспорт

 

https://www.thepeninsulaqatar.com/article/15/03/2020/Qatar-to-stop-all-incoming-flights-shuts-public-transport-QR75bn-incentives-for-private-sector

 

 

Австралия налага самоизолация на всички пристигащи

 

https://www.abc.net.au/news/2020-03-15/coronavirus-covid19-self-isolation-announced-for-australia/12057772

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 30 минути , chandni каза:

Има ли някакъв линк/официална информация...?

Официална информация от новините на БНР.

Ето и официален източник от Сърбия.

http://rs.n1info.com/Vesti/a578306/Srbija-zatvorila-granice-zbog-koronavirusa.html

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.