Прескочи до съдържание

Ограничения при пътувания, свързани с Covid-19


Препоръчани мнения

преди 3 часа, Kamen каза:

Level дават възможност/вижте си мейлите/ за който не иска да пътува да получи ваучер:

 

Dear customer,

At LEVEL, the safety and well-being of our customers is our highest priority. For that reason and due to the travel restrictions derived from the coronavirus pandemic (COVID-19) we understand you might not want to travel in this moment.

For this reason, we want to offer you the possibility to request a voucher for the total amount of your booking to use in our website for your next trip in order to not loose your money. Conditions:

 

  • The voucher is for the total amount of your booking, including any additional service purchased.
  • It can be used multiple times until the amount is sold out.
  • Valid for use until 31 December 2020, for flying until 31 December 2020.
  • Valid for flights to any long-haul destinations.

To request your voucher please click on the following button:

 

Ние имаме полети с тях, ама мисля да изчакам за да ги отменят и да си поискам парите обратно. Условията по ваучера ми се струват доста ограничителни с това летене не по-късно от декември 2020г., а и при пълната неяснота какви ще са полети/тарифи до тогава.

Връзка към коментар

От България Еър:

Цитат

Уважаеми клиенти, молим ви за промяна на билет, ако той не е закупен през сайта или Call центъра на България Еър, да се свържете с издателя на билета (напр. туристическа агенция) - единствено той може да въведе промените. Като допълнение - вижте всички възможности, които България Еър предоставя на пътниците с анулирани полети: https://bit.ly/2vvxvUM Като отново подчертаваме, че за да се възползвате от тези възможности, трябва да се свържете с конкретния издател на билета ви.

90298863_3896236533734629_4293297674708320256_o.jpg

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз малко необмислено събота пътувах от Будапеща за София да свърша една спешна работа и след това във вторник се прибрах в Будапеща. На отиване никой не ми е давал никакви декларации и нищо не ме е питал. Просто си влязох в България през Терминал 1. В понеделник обаче Унгария си затвори границите и Уиз ер по телефона ми казаха, че ще си анулират полета. Почнах да търся други алтернативи, но предишния ден и Сърбия беше затворила границите за чужденци, а Аустриан бяха анулирали полета до Виена. В крайна сметка взех билет с Таром до Тимишуара. Вчера сутринта обаче, Уиз ер все пак решиха да летят и на Терминал 1 пускаха само пътуващите, които имат някакъв унгарски документ. От 50 души явили се на гейта, само 9 души ни допуснаха до борда на самолета. Мен и още 4 души ни задължиха да седнем на аварийните изходи, защото трябвало да има някой там. След тези премеждия твърдо се затварям вкъщи и един месец няма да мърдам никъде!

  • Харесвам 13
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 12 минути , Topfly каза:

Преди малко видях, че и Air Canada са ми анулирали полета. Сега почва едно 6-8 седмично чакане при Gotogate да си получа парите...

Моля след като "сагата" с GoToGate приключи, да пишеш подробности. Имаме купени билети за родителите на мъже ми със SAS през GoToGate. Вярно, че са чак за септември, но в това несигурно време нищо не се знае.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 32 минути , Георги Василев каза:

Не е най-добрата снимка, но така изглежда декларацията за която говорим. Предполагам няма промяна в съдържанието и за няколко дни.

20200316_001039.jpg

Същата декларация попълнихме вчера

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 19 минути , Topfly каза:

Преди малко видях, че и Air Canada са ми анулирали полета. Сега почва едно 6-8 седмично чакане при Gotogate да си получа парите...

6-8 седмици е много оптимистично в момента...

 

Аз затова винаги където мога плащам билети с Пейпал, колкото и да не ги харесвам по принцип. При евентуален проблем (отмяна на полети, фалит на ак / посредник и тн) процедурата за оспорване чрез Пейпал е доста ефективна, като често сумата се връща до 2 седмици и то от самите Пейпал, които после си се оправят с търговеца. Това е много по-бърз вариант дори спрямо оспорване на транзакция с банка.

 

Предвид настоящата ситуация, ако въобще тръгна да купувам нещо ново - категорично ще плащам пак с Пейпал.

  • Харесвам 13
  • Браво 1
Връзка към коментар
3 minutes ago, Георги Матеев said:

6-8 седмици е много оптимистично в момента...

 

Аз затова винаги където мога плащам билети с Пейпал, колкото и да не ги харесвам по принцип. При евентуален проблем (отмяна на полети, фалит на ак / посредник и тн) процедурата за оспорване чрез Пейпал е доста бърза, като често сумата се връща до 2 седмици и то от самите Пейпал, които после си се оправят с търговеца. Това е много по-бърз вариант дори спрямо оспорване на транзакция с банка.

 

Предвид ситуацията в момента, ако въобще тръгна да купувам нещо ново - категорично ще плащам пак с Пейпал.

Gotogate пишат, че до 6-8 седмици могат да отговорят. Ще чакам до началото на май и ако няма отговор ще оспоря транзакцията в банката.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Виетнам, освен че са спрели издаването на визи, поставят под 14 дневна карантина всички пристигащи от САЩ, Европа и други Азиатски страни.

Дъщерята на мой приятел е пътувала за Виетнам от Амстердам (тя е с двойно гражданство и не й трябва виза) и сега е настанена във военни бараки заедно с всички от полета. Условията били ужасни, току що получих мейл.

 

  • Харесвам 2
  • Шок 10
Връзка към коментар
преди 2 минути , Topfly каза:

Gotogate пишат, че до 6-8 седмици могат да отговорят. Ще чакам до началото на май и ако няма отговор ще оспоря транзакцията в банката.

6-8 седмици е стандартния срок, който дават, който е по-скоро консервативен, за да управляват очакванията на клиентите си.

 

Когато аз отмених билета ни преди месец даваха срок 3-5 седмици, а реално върнаха парите на 7-мия ден (или 5-ти работен). 

 

Сега е по-натоварено от тогава, но вероятно няма да чакате 6-8 седмици. Дайте им (на Gogogate, но и на АК) малко време да отреагират.

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 2 часа, nestinarka каза:

Да споделя и моя опит, който може да помогне на някой. Ние вчера кацнахме от Доха в София. Още при качването в Доха чакахме 50 минути да излетим, за да доставят декларации на полета. След като излетяхме ни ги раздадоха. В тях се искаха данните, къде ще бъдем следващите 14 дни, данните на личния лекар, с кого пътуваш, номер на полета и място, на което си, данни на човека, който ти е близък и може да те намери, ако те търсят, плюс накрая следния текст: ДЕКЛАРИРАМ, ЧЕ СЪМ ИНФОРМИРАН/А ДА СПАЗВАМ ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА 14-ДНЕВНА КАРАНТИНА. Умишлено не го зачертахме. Когато слезнахме на летището, проверяваха дали са попълнени декларациите, после ни мериха температурата, след което събираха въпросните декларации и ни заявиха - от днес сте под карантина, сложиха отметките вместо нас. При въпрос какво правим с работодателите - свържете се с личния лекар за болничен. Последва въпрос - как да стигнем до нас (все пак сме от Пловдив), отговорът беше - приберете се както искате, може по път да минете през някой супермаркет да си напазарувате, през аптека и бензиностанция. Явно, ако си заразен, не е проблем, да се разкарваш, докато се прибереш. После ни предупредиха, че ще се свържат с нас на посочените телефони и адрес и ще се следи за това дали спазваме карантината. Нито ни питаха от къде идваме, нито нищо, просто ни поставиха пред свършен факт. Реално пътувахме от Сейшелите до Доха, там на летището имахме 8 часа престой и после пътувахме до София. И двете държави - Сейшели и Катар НЕ СА в рисковите зони, индексът им  е 1. В момента сме под карантина 14 дена като работодателят на мъжа ми иска той да излезне в неплатен отпуск. На летището ни казаха, да се свържем с личната лекарка за болничен. Оттам говорихме и с нея, тя от своя страна се свърза с РЗИ, където ѝ обяснили, че взимали решения, но след като не са тези страни в рискова зона, не би следвало да сме под карантина и да се дава болничен. На въпроса - Нали ни поставиха под карантина, как ще оправдаем пред работодателя отсъствието ни, се отговори, че днес ще чакаме личната да реши дали да даде болничен.... Описвам цялата нелепа ситуация, защото когато заминахме за тази почивка (08.03), тъкмо се регистраха първите 4 случая в България, съответно обстановката не беше ескалирала и работодателят очаква да работиш като се върнеш, а изведнъж хем не си бил в рискова зона, хем си под ЗАДЪЛЖИТЕЛНА карантина, хем не можеш да ползваш болничен. Всичко това не е голяма драма, но имайте предвид, че ситуацията е повече от нелепа... 

Тоест, ако си дойдеш и имаш полет след 7 дена за обратно, няма да може да се върнеш и ще е нарушение на карантината?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 37 минути , vinidj каза:

Тоест, ако си дойдеш и имаш полет след 7 дена за обратно, няма да може да се върнеш и ще е нарушение на карантината?

Точно. Ще бъде нарушена карантината. Носи се наказателна отговорност.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Бързи въпросчета относно извънредното положение в БГ:

  1. Докога е в сила разпоредбата, според която влизащите в страната са под 14-дневна какантина?
  2. Какво се случва, ако български гражданин, живеещ в чужбина (Великобритания), се върне за седмица и има полет на обратно преди да изтече карантината? Ще го спрат ли на летището?
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Това го обясняваха няколко пъти. Абсолютно никакво значение няма кога ти е обратният полет. 14 дни никакво мърдане.

В идентична ситуация са руснаците и украинците, блокирани в Банско. Няма да си хвант обратния полет, а след 14 дни дори да има полети, ще са си пресрочили визите. На това ще се търси тепърва някакво решение, но на този етап няма такова.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

 

преди 3 часа, vorbis каза:

Благодаря за бързия отговор!

А докога е в сила тази разпоредба?

 

Със сигурност до 13 април, ако не и по-късно.

 

Редактирано от Георги
Връзка към коментар
преди 1 минута , Георги Матеев каза:

Един тъп въпрос. Защо тази тема е в раздел "Carpool - споделено пътуване с кола"?

Темата е във форум с настройки за предварително одобрение на мненията от модератор. Т.е. пускането на мнение тук първо се преглежда. Много офтопик има.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

От EasyJet 

Dear ******,

Due to the unprecedented circumstances, we’re launching our winter schedule early so that if you have an existing booking you can change to a flight for travel up until February 2021.

We’ve waived our change fees until further notice, so you can currently amend the date and/or destination of your existing flight booking for free. The quickest and easiest way to do this is via Manage Bookings on our website. We’ve also got a dedicated Customer Service number to support those wanting to change existing bookings: 0330 365 5030.

Until midnight on Tuesday 24/3/20, fares for our flights from 25th October 2020 - 28th February 2021 will be available at or below £29.99 one way per person.
These fares are available on our website to book now.

easyJet holidays for the winter 20/21 season will be available to book tomorrow.

We’re doing all we can to support our customers during these uncertain times and we thank you for your continued custom.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Много е напечено във Виетнам.Днес

от Куи Нон имахме полет с Бамбу лайнс за Хо Ши Мин. Влезли сме в страната преди 13 дена и се оказа че трябва да чакаме да минат 14 дни карантина за да летим. Шах и мат,защото не бяхме информирани предварително. Служителката реши да направи компромис и ни изолираха на последния ред в самолета.Драмата щеше да е пълна, защото след 2 дни летим за Германия от Сайгон и ако днес ни бяха задържали щеше да стане боламач. За сега 3 седмици минаваме между капките и искарахме късмет навсякъде без проблеми.Днес кацнахме в Сайгон и първата работа беше да минем през единствения офис на Катар за да помолим за съдействие, тъй като престоя в Доха е 21 часа и плана с нощувка в града увяхва.И тук греда -офиса от вчера е затворен за една седмица.Явно ще се кисне на летището.. Молим се да не блокират полет ,останалото ще го преживеем. Забравих да спомена че днес следобед запечатаха офис залепен за хотела ни.. Опънаха ленти и набиха карантина...Мина ми през ума дали няма да щамповат и нашия хотел утре. Незнам какъв карък ще е да се случи в последния ни ден преди да излетим. Отивам да се моля на Буда !

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

При пристигане на полет от Австрия днес, ясно ли е как се прибират пътниците по домовете? Ясно е,че са под карантина, но как си стигат до домовете? С градски транспорт, с такси или роднините си ги прибират?

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.