Прескочи до съдържание

Ограничения при пътувания, свързани с Covid-19


Препоръчани мнения

Публикувано:
1 hour ago, slujitel said:

Имам билети за фликсбус за 2.05 от Виена до Будапеща. На 2.04 изтича единия месец,  в който мога да анулирам срещу ваучер, който аз не искам. Има ли вариант да си получа парите в сегашната ситуация, или да взема ваучера? @Topfly ти какво направи?

От вчера с правителствено решение на Унгария са спрени всички редовни пътнически линии по въздух, вода и суша. За сега решението е взето за 2 седмици, но може да се продължава.. На мен ми анулираха билета, но за сега се боря да получа кеш, а не ваучер..

  • Харесвам 2
Публикувано:

Тази вечер в 20 часа затварят летище Сабиха Гьокчен в Истанбул.

Вчера спряха международните полети, а до довечера спират и вътрешните полети.

 

От Летище Истанбул все още се извършват вътрешни полети до 17 града.

 

Доста от междуградските автобуси също са спрени.

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 1 час, Mary каза:

Тази вечер в 20 часа затварят летище Сабиха Гьокчен в Истанбул.

Вчера спряха международните полети, а до довечера спират и вътрешните полети.

 

От Летище Истанбул все още се извършват вътрешни полети до 17 града.

 

Доста от междуградските автобуси също са спрени.

Оооооооох, този кошмар ще ни разбие на пух и прах всички планове. Май тази година ще е нулева! На 17 април трябваше да замина за Измир, но по всичко личи, че това ще е третото провалено пътуване😢

  • Харесвам 1
Дани Магелани
Публикувано:

Оподо най-накрая прояви признаци на живот (полетът е на 31 март). Излезе в резервацията съобщение дали приемам ваучер на АК или смяна на датите. При кликване, че приемам излиза "Очаквайте имейл". Все е нещо.

  • Харесвам 8
Публикувано:
Преди 1 час, Дани Магелани каза:

Оподо най-накрая прояви признаци на живот (полетът е на 31 март). Излезе в резервацията съобщение дали приемам ваучер на АК или смяна на датите. При кликване, че приемам излиза "Очаквайте имейл". Все е нещо.

А ако не приемеш? Шансове за кеш?

Дани Магелани
Публикувано:
преди 25 минути , Oshko каза:

А ако не приемеш? Шансове за кеш?

Нямаше друга опция. И аз предпочитам кеш, но като не ми го предлагат, реших да приема. 

  • Харесвам 1
Публикувано:
Преди 1 час, Дани Магелани каза:

Нямаше друга опция. И аз предпочитам кеш, но като не ми го предлагат, реших да приема. 

А коя е АК ?

Публикувано:
преди 7 часа, Дани Магелани каза:

Оподо най-накрая прояви признаци на живот (полетът е на 31 март). Излезе в резервацията съобщение дали приемам ваучер на АК или смяна на датите. При кликване, че приемам излиза "Очаквайте имейл". Все е нещо.

преди 5 часа, Дани Магелани каза:

... И аз предпочитам кеш, но като не ми го предлагат, реших да приема. 

Това е добре, че са се обадили, моите дати са в началото на май и още нямам хабер.
Като се има предвид, че тия билети  ( BCN-BOS_BCN ) ги купих  за £68.98, аз лично съм силно навит на смяна на датите, ако няма да се доплаща.  Едва ли някога ще намеря такава цена за подобни билети.

 

Дани Магелани
Публикувано:
преди 41 минути , Фичо каза:

Това е добре, че са се обадили, моите дати са в началото на май и още нямам хабер.
Като се има предвид, че тия билети  ( BCN-BOS_BCN ) ги купих  за £68.98, аз лично съм силно навит на смяна на датите, ако няма да се доплаща.  Едва ли някога ще намеря такава цена за подобни билети.

 

И моят билет е за същия маршрут. Едва ли ще  предложат смяна без доплащане.

Ще те държа в течение на кореспонденцията ми с Оподо.

Публикувано:

Вече и при мен пристигна мейл (и sms) от opodo, по-долу съм прикачил текста.
Аз засега не смятам да кликам "yes". 
"Most airlines have stopped offering cash refunds" - да има го това, но първо ще изчакам да отменят полета и да видя дали AirCanada все пак няма да имат опция за рефънд, защото така с "yes" ми изглежда като да се съгласявам предварително на ваучер. 
И наистина май смяна на дата без доплащане  няма да може да стане.  Здраве да е!

 

Dear Philip,
 
First and foremost, we hope this message finds you and your loved ones safe and well in these uncertain times. We are reaching out to you about your trip booked with Opodo, reference 4787081188.

If your travel dates have passed and your flights operated normally, please disregard this email.

As you are aware, travel and transportation have been severely affected around the globe, with airlines cancelling or changing many flights due to travel restrictions and lockdowns. While these measures are essential to help combat the spread of the COVID-19 virus, we appreciate that they also have a significant impact on your travel plans. As your travel agent, our main priority is to provide you with the highest possible level of service to help you make new plans or recover the cost of your booking.
 

What to do in case your flight is cancelled by the airline

Most airlines have stopped offering cash refunds to customers for cancelled flights. Instead, they are offering alternatives such as vouchers or the ability to rebook.

If the airline you were due to fly with is offering a refund voucher and you would like us to obtain this on your behalf from the airline as soon as it becomes available, please CLICK YES.
 
Yes
 
 
 
We will start the process immediately and contact you with the full details of your voucher and/or any additional instructions on how to obtain or redeem it for your next trip. We will be available to help you rebook the flight of your choice when you make new travel plans.

Rest assured that we are working hard to provide you with the best possible alternatives, and once we have more information about your specific case we will contact you. Please note that our teams are monitoring your booking to act on any updates from the airline, so you do not need to contact us at this stage.

We hope this information is useful and look forward to helping you book your next trip.

Kind regards,
Opodo
 
Yes

 

 

---------------------------------------------------------------

 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 2 минути , Фичо каза:

Аз засега не смятам да кликам "yes". 

Премахнала съм линковете от "YES"-овете ти, че ти може и да не ги натиснеш, но някой друг можеше и да го направи 🙂

  • Харесвам 2
  • Смея се 6
Дани Магелани
Публикувано:

Аз кликнах на Да, но доста трудно се получи. Прехвърли ме към сайта, но нямаше никакво съобщение. Не зная какво да очаквам.

Публикувано:

@Фичо air Canada със сигурност няма да ти предложат рифанд, а ваучер - преди няколко дни излезе официално становище на канадският регулаторен орган, че поради форсмажорните обстоятелства , а/к вместо рифанд, е достатъчно да издават ваучери... Доколкото мернах по разни блогове, последният бастион на задължителните рифанди е САЩ, но предполагам и това ще се промени съвсем скоро.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Публикувано:

 

преди 1 час, Фичо каза:

Вече и при мен пристигна мейл (и sms) от opodo, по-долу съм прикачил текста.
Аз засега не смятам да кликам "yes". 
"Most airlines have stopped offering cash refunds" - да има го това, но първо ще изчакам да отменят полета и да видя дали AirCanada все пак няма да имат опция за рефънд, защото така с "yes" ми изглежда като да се съгласявам предварително на ваучер. 
И наистина май смяна на дата без доплащане  няма да може да стане.  Здраве да е!

 

 
 
 

 

---------------------------------------------------------------

 

И аз получих същия мейл от Opodo и от Edreams за билети до Киев на 17-ти май, които все още не са отменени от Ryanair. Ще изчакам преди да се съглася с това чудо, че то не е опция...

  • Харесвам 1
Георги Матеев
Публикувано:
преди 1 час, Фичо каза:

Вече и при мен пристигна мейл (и sms) от opodo, по-долу съм прикачил текста.
Аз засега не смятам да кликам "yes". 
"Most airlines have stopped offering cash refunds" - да има го това, но първо ще изчакам да отменят полета и да видя дали AirCanada все пак няма да имат опция за рефънд, защото така с "yes" ми изглежда като да се съгласявам предварително на ваучер. 
И наистина май смяна на дата без доплащане  няма да може да стане.  Здраве да е!

 

Dear Philip,
 
First and foremost, we hope this message finds you and your loved ones safe and well in these uncertain times. We are reaching out to you about your trip booked with Opodo, reference 4787081188.

If your travel dates have passed and your flights operated normally, please disregard this email.

As you are aware, travel and transportation have been severely affected around the globe, with airlines cancelling or changing many flights due to travel restrictions and lockdowns. While these measures are essential to help combat the spread of the COVID-19 virus, we appreciate that they also have a significant impact on your travel plans. As your travel agent, our main priority is to provide you with the highest possible level of service to help you make new plans or recover the cost of your booking.
 

What to do in case your flight is cancelled by the airline

Most airlines have stopped offering cash refunds to customers for cancelled flights. Instead, they are offering alternatives such as vouchers or the ability to rebook.

If the airline you were due to fly with is offering a refund voucher and you would like us to obtain this on your behalf from the airline as soon as it becomes available, please CLICK YES.
 
Yes
 
 
 
We will start the process immediately and contact you with the full details of your voucher and/or any additional instructions on how to obtain or redeem it for your next trip. We will be available to help you rebook the flight of your choice when you make new travel plans.

Rest assured that we are working hard to provide you with the best possible alternatives, and once we have more information about your specific case we will contact you. Please note that our teams are monitoring your booking to act on any updates from the airline, so you do not need to contact us at this stage.

We hope this information is useful and look forward to helping you book your next trip.

Kind regards,
Opodo
 
Yes

 

 

---------------------------------------------------------------

 

По-интересен е случая, в който авиокомпанията всъщност дава кеш рефънд. Както се вижда от мейла на Opodo - те и думичка не продумват за съществуването на такъв вариант, а бутона YES е само за поискване на ваучер.

 

Одеве и аз получих същия имейл за мой полет с Pobeda, който обаче след като миналата седмица се анулира авиокомпанията директно рефъндна цялата сума към картата на Opodo. Тънкият момент е, че Pobeda много любезно ми изпратиха и съответната касова бележка, ясно показваща финансовата операция. Тоест със сигурност кеш рефънд има и мога да го докажа, но Opodo лекичко се разсейват по въпроса.

 

Тъй като нямам нерви да гоня с месеци Opodo съпорта директно оспорвам транзакцията. За мое щастие съм плащал с Пейпал, та ще стане много бързо, но и чрез банка пак щеше да стане по принцип. Не виждам как ще ме задължат да взема ваучер, след като авиокомпанията им е върнала парите.

  • Харесвам 3
Публикувано:
Преди 1 час, stanislavpp каза:

Фичо air Canada със сигурност няма да ти предложат рифанд, а ваучер

Еми ако е така - ваучер ... :smile3:
Здраве да е! 

Публикувано:
6 minutes ago, boogy83 said:

 

И аз получих същия мейл от Opodo и от Edreams за билети до Киев на 17-ти май, които все още не са отменени от Ryanair. Ще изчакам преди да се съглася с това чудо, че то не е опция...

Opodo явно изпращат такъв мейл на всички, които са направили резервация, независимо от това за какъв полет. На мен също ми изпратиха за полет на Ryanair, но чак за края на август до Ханя. 

  • Харесвам 1
Георги Матеев
Публикувано:
преди 14 минути , boogy83 каза:

 

И аз получих същия мейл от Opodo и от Edreams за билети до Киев на 17-ти май, които все още не са отменени от Ryanair. Ще изчакам преди да се съглася с това чудо, че то не е опция...

Ако се стигне до отмяна на полетите не се съгласявай на ваучер от Opodo и Edreams и ги гони до дупка. Ryanair със сигурност връщат кеш.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 10 часа, Георги Матеев каза:

Ryanair със сигурност връщат кеш.

Извинявам се ако някъде вече е коментирано и съм пропуснал, но понеже предполагам че не са много - за кои АК имаме сведения, че връщат кеш при отменени (от сомата АК) полети?

Жоре, ти сигурно имаш най-много преки впечатления.

  • Харесвам 2
Публикувано:
12 hours ago, stanislavpp said:

@Фичо air Canada със сигурност няма да ти предложат рифанд, а ваучер - преди няколко дни излезе официално становище на канадският регулаторен орган, че поради форсмажорните обстоятелства , а/к вместо рифанд, е достатъчно да издават ваучери... Доколкото мернах по разни блогове, последният бастион на задължителните рифанди е САЩ, но предполагам и това ще се промени съвсем скоро.

Какво казват канадските регулатори е едно, но за клентите от Европа не се ли отнасят европейските правила? Ако добре съм запознат при закъснение на полет авиокомпаниите, които не са регистрирани в Европа, но летят до Европа дължат същите обезщетения, като европейските авиокомпании за полетите им до Европа. По тази логика и тълкуването на ЕК, че авиокомпаниите в Европа са длъжни да връщат кеш би трябвало да се отнася и за полетите на Air Canada до Европа.

Публикувано:

@Topfly Вероятно си пропуснал, че ЕК вече се произнесе, че а/к не са длъжни да връщат рифанд поради форсмажорните обстоятелства .

Публикувано:
23 minutes ago, stanislavpp said:

@Topfly Вероятно си пропуснал, че ЕК вече се произнесе, че а/к не са длъжни да връщат рифанд поради форсмажорните обстоятелства .

Има ли нещо по ново от мнението на Европейската Комисия от 18-ти март, че предлагането на ваучери не отменя право то ти да искаш кеш? Точка 2.2

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/legislation/c20201830.pdf

 

Ето и на български

 

Има данни, че различни превозвачи предлагат ваучери на пътниците, които вече не желаят да пътуват (или не им е позволено) вследствие на епидемичния взрив от Covid-19. Пътниците могат да използват тези ваучери за друго пътуване със същия превозвач в рамките на срок, определен от превозвача.

Тази ситуация трябва да се разграничава от ситуацията, в която превозвачът отменя пътуването и предлага единствено ваучер вместо избор между възстановяване на разходите и премаршрутиране. Ако превозвачът предложи ваучер, това предложение не може да се отразява на правото на пътника да избере вместо него възстановяване на разходите.

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/legislation/c20201830_bg.pdf

 

  • Харесвам 5
Георги Матеев
Публикувано:
преди 2 часа, Фичо каза:

Извинявам се ако някъде вече е коментирано и съм пропуснал, но понеже предполагам че не са много - за кои АК имаме сведения, че връщат кеш при отменени (от сомата АК) полети?

Жоре, ти сигурно имаш най-много преки впечатления.

Дори Pobeda почна да дава ваучери от вчера, както са и всички останали руски авиокомпании. Ето кратък списък с уговорката, че при всички рефънда е само за отменен полет от страна на ак, отнема месец-два и в някои случаи трябва да отговаря на допълнителни условия:

 

LOT - имат най-гъвкавата политика въобще

Ryanair - изненадващо адекватни

Qatar Airways - на теория вече връщат на всеки поискал (но не съм чул за получени рефънди все още)

Turkish Airlines - менят си често настроението по темата, но допреди няколко дни и с известен натиск бяха ОК

British Airways - при повече късмет (но само чрез разговор по телефона) оторизират рефънд

Wizz Air - на думи връщат, макар и с огромно закъснение от над 2 месеца

 

Някои като Lufthansa Group уж също потвърждават рефънд, но същевременно казват, че не могат да го процеснат в момента и не дават никакъв конкретен срок. Предполага се, че това ще се случи след година, на принципа на Air France / KLM, като това въобще не го броя в случая.

 

За други не се сещам в момента. Ако някои има още инфо да казва и да допълним списъка.

  • Харесвам 5
  • Благодаря 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.