Прескочи до съдържание

Ограничения при пътувания, свързани с Covid-19


Препоръчани мнения

Преди 1 час, Topfly каза:

Има ли нещо по ново от мнението на Европейската Комисия от 18-ти март, че предлагането на ваучери не отменя право то ти да искаш кеш? Точка 2.2

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/legislation/c20201830.pdf

 

Ето и на български

 

Има данни, че различни превозвачи предлагат ваучери на пътниците, които вече не желаят да пътуват (или не им е позволено) вследствие на епидемичния взрив от Covid-19. Пътниците могат да използват тези ваучери за друго пътуване със същия превозвач в рамките на срок, определен от превозвача.

Тази ситуация трябва да се разграничава от ситуацията, в която превозвачът отменя пътуването и предлага единствено ваучер вместо избор между възстановяване на разходите и премаршрутиране. Ако превозвачът предложи ваучер, това предложение не може да се отразява на правото на пътника да избере вместо него възстановяване на разходите.

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/legislation/c20201830_bg.pdf

 

И моята информация е, че правото на възстановяване на разходи не се отменя. Съвсем друга е ситуацията с обезщетенията, но това е друга тема.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

По повод на написаното по-горе от @Фичо и @Дани Магелани 

Opodo и edreams май са едно и също.

т.е. аз получих такива мейли от edreams.

 

Това което ми направи впечатление е, че тази опция е за всичките полети в акаунта, независимо кога са и в какъв статус са, според авиокомпанията.

С IE не се получават нещата т.е. страницата не се отваря коректно и не ти се предлага тази възможност.

С Chrome всичко си е ОК, дори и да не се следва линка с "Да/yes/Si", а като се влезе през акаунта в edreams за съответния полет.

 

 

Връзка към коментар
14 minutes ago, ivailo_radev said:

Съвсем друга е ситуацията с обезщетенията, но това е друга тема.

Не се ли отнасят за всички авиокомпании летящи до Европа? Това е много важна тема до колко европейските правила могат да се прилагат и за авиокомпании базирани извън ЕС, но летятящи до ЕС.

Връзка към коментар
преди 14 часа, Георги Матеев каза:

По-интересен е случая, в който авиокомпанията всъщност дава кеш рефънд. Както се вижда от мейла на Opodo - те и думичка не продумват за съществуването на такъв вариант, а бутона YES е само за поискване на ваучер.

 

Одеве и аз получих същия имейл за мой полет с Pobeda, който обаче след като миналата седмица се анулира авиокомпанията директно рефъндна цялата сума към картата на Opodo. Тънкият момент е, че Pobeda много любезно ми изпратиха и съответната касова бележка, ясно показваща финансовата операция. Тоест със сигурност кеш рефънд има и мога да го докажа, но Opodo лекичко се разсейват по въпроса.

 

Тъй като нямам нерви да гоня с месеци Opodo съпорта директно оспорвам транзакцията. За мое щастие съм плащал с Пейпал, та ще стане много бързо, но и чрез банка пак щеше да стане по принцип. Не виждам как ще ме задължат да взема ваучер, след като авиокомпанията им е върнала парите.

И аз съм в точно същата ситуация. Пегасус със сигурност са върнали плащането на Оподо, които великодушно са ми дали опцията за ваучер. Неприемането на ваучера обаче не ми помага, защото предполага твърде дълго искане на кеш, който може и да не дойде скоро. Изчакване някоя седмица няма да навреди, май. 

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 30 минути , SLX каза:

И аз съм в точно същата ситуация. Пегасус със сигурност са върнали плащането на Оподо, които великодушно са ми дали опцията за ваучер. Неприемането на ваучера обаче не ми помага, защото предполага твърде дълго искане на кеш, който може и да не дойде скоро. Изчакване някоя седмица няма да навреди, май. 

Уви, Opodo / Edreams никога не са били силни с връщането на кеш и то в далеч по-безпроблемна обстановка от сегашната. Моят опит с тях винаги е бил плачевен.

 

Анти-рекордът беше през 2016, когато им отне скромните 13 месеца (да, над 1 година!) да ми върнат парите за отменен полет на Air China. Дори не коментирам колко усилия ми отне това да се случи.

 

Точно понеже вече съм им сърбал попарата директно оспорвам транзакцията и не се занимавам с глупости. Ако имаш черно на бяло доказателство от Пегасус, че са върнали парите на Opodo, те съветвам да направиш същото и да не чакаш въобще.

 

За съжаление всички посредници са ОК само докато ти продават билета. В последствие и най-малкият проблем почти винаги се превръща в огромен, а ако се наложи рефънд политиката внезапно се оказва "Кръв повръщам, пари не връщам" 🙂

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

EasyJet приземява всички самолети

 

https://skift.com/2020/03/30/easyjet-grounds-entire-fleet-furloughs-crew-after-finishing-rescue-flights/

 

 

Пукет затваря до 30 април

 

https://www.bangkokpost.com/thailand/general/1888860/phuket-lockdown-until-april-30

 

 

 

  • Харесвам 1
  • Шок 1
Връзка към коментар

ГОЛ обещаха да ни върнат парите директно по сметките, но кога точно никой не се ангажира с дати.
ЛАТАМ - засега успяваме да се разберем с тях за ваучери, но само са ни изпратили емайл с номера на рекуеста и да чакаме.

Връзка към коментар

Да споделя и аз моят опит от последните анулации. Може някоя комбинация Авиокомпания+Издател да върши работа на някого:

 

*Bulgaria Air / Vayama.com - Може би най-лесно стана. Директно се свързах с авиокомпанията и ми презавериха билета за бъдеще. Тъй като по моя маршрут SOF-AMS нямаха отворена класа F го сменил за SOF-TXL безплатно за края на август отново в класа F. Проблема се реши за 2 дни с няколко мейла, а полета ми дори не беше отменен.

 

*Transavia / lastminute.de - Никаква реакция от страна на ластминет - нито че полета е отменен нито нищо. Полета беше отменен, но резервацията ми стоеше активна с полет, за който мога дори да доплатя за екстри като багаж и места само 2ч преди часа му на излитане. С няколко мейла нищо не стана, с 2 обаждания обаче ми потвърдиха, че ще получа ваучер за пълната сума в сайта им, който ваучер трябва да дойде до 30.Апр (полета беше на 23.Март), а към 26.Март чаках уж мейл за канселацията, но няма нищо още.

 

*Gulf Air / budgetair.es - Никакъв шанс за контакт с тях. Повече от 50 опита - само веднъж успях да стоя на изчакване 56мин и се отказах иначе останалите пъти ми казваше, че кол центъра не работи. На авиокомпанията не съм и звънял даже. Решението: Клейм през PayPal. Чаках 3 дни, после го ескалирах към PayPal, те чакаха 10 дни да отговорят, но така и не отговориха. Преди няколко минути дойде мейл, че PayPal връща парите към мен и точка.

 

*Thai Airways / Trip.com - Получих канселация, но подмениха полетите с нови в същите часове, но различни полетни номера (Thai Smile мисля). Трипа веднага пред аппа ми даде опция да отмяна и връщане на пари. Получих до минути мейл, че парите пътуват към мен. Едната резервация изчезна веднага от сайта на Тай. Другата вече 12ти ден си стои там а полета е за след 2 дни. Звънях на трипа и потвърдиха, че все по някое време пари ще има. В аппа в резервацията пише, че ще стане ясно на 1.Април в 18:59 какво ще се случва.

 

*Air Asia / lastminute.de + bravofly.com.au - Така, тук имам 4 резервации за 2 полета - еднопосочно. Ситуацията е сложна. Едната отсечка си е активна по 2 резервации общо. Другата отсечка първо я промениха и получих от бравото мейл с бутони дали да върнат парите или да приема часове. Вече 15ти ден няма реакция въпреки че много пъти натиснах бутона за рефънд. По другата резервация за същия полет, но през ластминет получих мейл, че директно те от мое име приемат новите часове. В последствие по този полет получих канселация на SMS от AirAsia, но издателя май още не знае за него. През сайта на авиокомпанията в чата с робота си поисках възстановяване на травел кредит. Системата е леш и вече много дни случаите ми стоят като нови - няма резултат и съм ги отписал като цяло.

 

*Ryanair през сайта - Пуснах си исканията и макар че по някои резервации пишеше, че няма такава резервация, а по други че трябва през няква друга форма да попълвам в краен случай има индикация, че до няколко месеца пари ще върна. Един полет го презаверявах - там системата си работеше супер и стана за 30 секунди буквално.

 

*WizzAir през сайта - Както знаете само за отменен или променен полет става там работата. Навсякъде съм пускал за травел кредит и точките пристигаха в сметката до минути с валидност 2 години.

 

*Lufthansa през сайта - Полети София-Париж. Имах първа отсечка отменена и заменена с друг полет. На телефона в София ми свършиха работа лесно. Разкараха 4те отсечки от резервацията. Резервацията ми остава активна с пътници, но без полети. До 31.Август мога да избера нови полети до където си искам, които да летя до 30.Април.2021, като ако полетите са за 2020г. получавам и по €50 на човек отстъпка ако билетите са по-скъпи и има доплащане. Лесно и адекватно поведение!

 

*United Airlines CODESHARE (operated by Lufthansa and Air Canada) / Trip.com - Свързах се авиокомпанията на телефон в Париж. Анулираха резервацията ми и ми предоставиха ваучер със стойността, която е в австралийски долари понеже в такава валута съм платил в Трипа. Билета ми е купен на 2.Януари.2020, така че трябва да го ползвам до 2.Януари.2021г. Интересното тук е, че когато исках просто да си сменя датите за октомври на никой полет не ми даваше Basic Economy и ми искаше към 350лв на човек доплащане за билети, които ако ги купувам наново струват горе/долу колкото моите оригинални и предлагат Basic Economy. Класите, които съм купил са К, новите билети също са в К, но при промяна дава по-фисоката фамилия на тарифака, която е стандартното Economy.

 

*Spirit Airlines / GoToGate.com.au - Тук авиокомпанията ми отмени полета и ми предложиха друг, който не ме устройва така или иначе. През сайта им с формата за отмяна веднага ми пратиха мейл с отрицателна стойност, който мейл заедно с PNR-а играе ролята на ваучер, който е валиден само за 60 дни от днес обаче.

 

*American Airlines / Orbitz + opodo - Тук оставям най-интересното за десерт! СЧУПИХА РЕКОРДА по традиционализъм. Свързах се с кол центъра им в Австрия, че така ми дойде. Отмениха ми няколкото отсечки, които имах на различни резервации, като за основание ми поискаха номера на ЕТКТ, който имам с Юнайтед, които са компанията, с която ще вляза в щатите.Така показвам, че идвам от Шенген. И по-интересното: До 12 дни ще ми изпратят по пощата хартиени ваучери. Трябва да вляза в сайта им да си букна билети без да ги плащам, да звънна на тях после да въведат ваучера вътре и след това по физическата поща да им го изпратя до Англия, което ме шашардиса отвсякъде и тя ми каза, че за европейци такава била практиката и нямало друг вариант.

 

Е, дано е било полезно написаното от мен. Ако някой има сходен казус с някой от моите мога да помагам с телефони, мейли и т.н.

  • Харесвам 11
  • Благодаря 1
  • Браво 5
Връзка към коментар

Здравейте, и моята одисея с травъл агенция започва. И то с азиатска такава. 

Имах полет на 27.03 SGK-HOD-IST с катарските авиолинии, но билет купен от nusatrip.com. Тъй като полета беше канселиран, на гишето на QATAR ми казаха, че би трябвало да получа фул рефънд от агенцията. След няколкодневни опити да се свържа с nusatrip по имейл, онлайн чат и телефони, най-накрая успях, но само, за да ми кажат , че не се класирам за рефънд?!?!? И понеже трудно им разбирах английския им казах да ми го напишат на имейл:

Thank you for contacting Nusatrip.com Customer Support Centre.

Regarding with your request to cancel your reservation (?!?!) with booking code H2LE9X,

Flight : Jakarta (CGK)-Istanbul (IST)
Departure Date Fri, 27 Mar - 00:25

Here are the regulation from the airliens:

If you have already booked or planning to book for travel up to 30
September 2020, you can choose one of the following options :

1. Change your travel date free of charge

2. Exchange for a future travel voucher with 10% additional value.


If you agree with terms and conditions please contact us 021-5060-8747.

 

Въпросът ми е има ли смисъл да се разправям или да приемам ваучера? Свързването с тях е много трудно, почти невъзможно.

И тази 2ра точка какво означава, че трябва да доплатя 10%, ако поискам ваучер? 10% от кое?

От Катарските авиолинии, на място на гишето,когато ми казаха, че няма как да пътувам , ми казаха, че трябва да ми върнат цялата сума за билета. 

Връзка към коментар

Аз мога да се оплача от Gulf Air, от които бях закупил пакети за времето в Бахрейн, и при липса на извънредни ситуации, всичко беше наред, но понеже на връщане не ни пуснаха в страната, защото идвахме от Тайланд, 2 пакета "увиснаха". Още в предварителен мейл бяха писали, че ще има refund, но ще трябва да стоим на летището, на самото летище казаха същото, обаче като стане въпрос за refund, само автоматични мейли получавам. Тук таме пиша на ново, пиша на мейлите, на които реагират хора, които проявяват интерес към случая, докато не ме прехвърлят по-нататък по веригата, когато пак започват автоматичните мейли и последното "вие сте купили билетите през агент (expedia), трябва да говорите с тях". Да, ама аз не искам refund за билетите, а за допълнителните екстри, които нямат нищо общо с expedia, обаче там вече пак съм на автоматични отговори. 

Смятах, заради ситуацията да им дам малко време, ама май е по-добре да започвам опити директно през банката. Минали са 5-6 месеца от тогава, дали не е много късно за оспорване?  

Връзка към коментар
преди 16 часа, stoyan.gotsev каза:

 

 

*Gulf Air / budgetair.es - Никакъв шанс за контакт с тях. Повече от 50 опита - само веднъж успях да стоя на изчакване 56мин и се отказах иначе останалите пъти ми казваше, че кол центъра не работи. На авиокомпанията не съм и звънял даже. Решението: Клейм през PayPal. Чаках 3 дни, после го ескалирах към PayPal, те чакаха 10 дни да отговорят, но така и не отговориха. Преди няколко минути дойде мейл, че PayPal връща парите към мен и точка.

 

 

 

Да попитам какво точно се случва с клейм през PayPal?  И полета ти бил ли е отменен? Ако авиокомпанията не връща пари, как успяваш през PayPal? В какво точно се състои тяхната роля и как може те да връшат пари?

Редактирано от stani.m
допълване
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 1 час, stani.m каза:

Да попитам какво точно се случва с клейм през PayPal?  И полета ти бил ли е отменен? Ако авиокомпанията не връща пари, как успяваш през PayPal? В какво точно се състои тяхната роля и как може те да връшат пари?

С Пейпал ли си плащал и полетът ти отменен ли е? Ако да - можеш да оспориш чрез тях транзакцията, тъй като не си получил никаква стока/услуга за парите си. Пейпал имат правомощието на база подадени документи, изцяло по свое усмотрение, да решат дали ти си в правото си и ако да - директно връщат парите ти от сметката на търговеца без да ги интересува мнението на посредника, авиокомпанията или дори банката.

 

Иска ми се да можех да дам толкова полезна информация като @stoyan.gotsev, но (за мой огромен късмет) 95% от билетите ми са купувани от Vayama и плащани с Пейпал... Тоест принципа за справяне с всички проблеми е еднакъв (оспорване чрез Пейпал), независимо от авиокомпанията и нейната настояща политика.

 

До момента чрез Пейпал клеймове вече си върнах парите от билети с Africa World Airlines, Uzbekistan Airways, S7 Airlines, easyJet и Aegean, които иначе никога нямаше да видя кеш, като за някои дори получаването на ваучер беше спорно. До дни очаквам Пейпал да приключи още 9 други клейма (надявам се отново в моя полза) с Tunisair, Pobeda, Vietnam Airlines, Qatar Airways, Lauda и Aegean.

 

Категорично препоръчвам Пейпал за бъдещи плащания на билети, защитата им е изключително добра. Напълно възможно е дори за в бъдеще да си преосмисля тактиката и да избягвам всички посредници, при които НЕ мога да плащам с Пейпал, дори това да значи понякога въобще да не ползвам отстъпки. Аритметиката е елементарна... достатъчно е да изгори един билет за €500 и заминават всичките 30 спестявания по 15-ина евро, а за разправията въобще да не говорим.

  • Харесвам 19
Връзка към коментар

В моя случай не е за полет, а за хотели през травелрепублик платени чрез пейпал. Сега като гледам сайта хотелите са с безплатна анулация до определена дата, а когато аз резервирах/ м.януари/ не бяха с безплатна. Доколкото съм чела условията им около 50 евро е промяна или анулация на резервация. Но в сегашната ситуация не вярвам хотелите да отворят - за началото и края на м.май са резервациите. Ако тръгна сега да анулирам може да ми сложат тази такса. А ако изчакам и съответно хотелите не отворят, няма да съм получила това за което съм платила, нали така? Тогава мога ли да оспоря ?

/Все още не съм писала на травелрепублик и не знам какво ще ми отговорят, но да съм подготвена в случай че не стане с безплатна анулация/

Връзка към коментар
преди 3 часа, Георги Матеев каза:

С Пейпал ли си плащал и полетът ти отменен ли е? Ако да - можеш да оспориш чрез тях транзакцията, тъй като не си получил никаква стока/услуга за парите си. Пейпал имат правомощието на база подадени документи, изцяло по свое усмотрение, да решат дали ти си в правото си и ако да - директно връщат парите ти от сметката на търговеца без да ги интересува мнението на посредника, авиокомпанията или дори банката.

 

Иска ми се да можех да дам толкова полезна информация като @stoyan.gotsev, но (за мой огромен късмет) 95% от билетите ми са купувани от Vayama и плащани с Пейпал... Тоест принципа за справяне с всички проблеми е еднакъв (оспорване чрез Пейпал), независимо от авиокомпанията и нейната настояща политика.

 

До момента чрез Пейпал клеймове вече си върнах парите от билети с Africa World Airlines, Uzbekistan Airways, S7 Airlines, easyJet и Aegean, които иначе никога нямаше да видя кеш, като за някои дори получаването на ваучер беше спорно. До дни очаквам Пейпал да приключи още 9 други клейма (надявам се отново в моя полза) с Tunisair, Pobeda, Vietnam Airlines, Qatar Airways, Lauda и Aegean.

 

Категорично препоръчвам Пейпал за бъдещи плащания на билети, защитата им е изключително добра. Напълно възможно е дори за в бъдеще да си преосмисля тактиката и да избягвам всички посредници, при които НЕ мога да плащам с Пейпал, дори това да значи понякога въобще да не ползвам отстъпки. Аритметиката е елементарна... достатъчно е да изгори един билет за €500 и заминават всичките 30 спестявания по 15-ина евро, а за разправията въобще да не говорим.

Напълно ще следвам твоя принцип, но имам питане какво става в една по-засукана ситуация като моята - купих през Оподо билети до Япония (най-накрая приех психически, че няма да ходя), като отиването е с Finnair, а връщането с Бритиш, обаче са на една резервация и даже си ми ги показва в Екзекутив Клуба на Бритиш. Сега финеър отмениха полетите за отиването обаче и ми остава едно връщане. Те полетите са за май и остава да се надявам, че и Бритиш ще ги отменят. Ама ако не ги отменят, тогава какво правя 😄

Връзка към коментар
преди 20 часа, Alexander каза:

Ще ти дадат ваучер с 10% повече от това което си платил, такава е политиката на Катар

Благодаря! Да избирам ваучера значи и да не се занимавам повече. Въпреки, че до 30 септември едва ли ще летя. Този ваучер може ли да се преотстъпва на друг?

Връзка към коментар

Точно преди една седмица писах в темата за това, че съм звънял в офиса на JAL в Япония, с искане за рефънд на вътрешни неотменени полети до Окинава.

Политиката е да връщат 50% при желание за канселиране от страна на клиента, но направиха жест и обещаха да върнат 100%.

Казаха, че ще върнат парите до седмица, като не получих мейл като потвърждение, но те самите казаха, че няма да получа такъв.

След 2-3 дни проверих резервациите и излизаха като канселирани.

 

Днес точно една седмица след обаждането реших да проверя с минимална надежда дали има върнати пари и изненада. Парите са били върнати още на 27 март или 3 дни след разговора.

Естествено милата  ДСК са удържали 0,5% официално  и отделно при смяната  йени лева  съм загубил още 2,5% или общо едни  3%- рефънда е към кредитна карта.

Нарочно проверих курсовете йена лев септември и сега и са били 0,0166 за септември и 0,0164 днес или почти идентични.

 

Нямам как да не съм впечатлен от начина на работа на тази компания, а с другите АК с които имам реално канселирани полети тепърва ще се чака с месеци, ако изобщо платят..

 

 

  • Харесвам 6
  • Браво 3
Връзка към коментар
преди 2 часа, mgg каза:

Благодаря! Да избирам ваучера значи и да не се занимавам повече. Въпреки, че до 30 септември едва ли ще летя. Този ваучер може ли да се преотстъпва на друг?

така като гледам....след това отпушване на самолетите ще има голямо менкане, подаряване на валчери, че всички ние ще се окажем с толкова валчери в профилите си. Да си открием една борса за валчери, Жоро вземай комисионна... 🙂 🙂😉 .  Аз чак незнам какво ще ги правя.. 🙂

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 4 часа, stani.m каза:

В моя случай не е за полет, а за хотели през травелрепублик платени чрез пейпал. Сега като гледам сайта хотелите са с безплатна анулация до определена дата, а когато аз резервирах/ м.януари/ не бяха с безплатна. Доколкото съм чела условията им около 50 евро е промяна или анулация на резервация. Но в сегашната ситуация не вярвам хотелите да отворят - за началото и края на м.май са резервациите. Ако тръгна сега да анулирам може да ми сложат тази такса. А ако изчакам и съответно хотелите не отворят, няма да съм получила това за което съм платила, нали така? Тогава мога ли да оспоря ?

/Все още не съм писала на травелрепублик и не знам какво ще ми отговорят, но да съм подготвена в случай че не стане с безплатна анулация/

Същото важи 1:1 за хотелска резервация, принципът е еднакъв. За да оспорваш обаче:

 

* Правото наистина трябва да е на твоя страна. Ако според условията на резервацията не подлежиш на безплатна отмяна и искаш да отмениш само защото си размислила - това не се класира. Ако хотелът въобще няма да отваря е достатъчно за оспорване, но е желателно да го имаш потвърдено черно на бяло. Иначе без убедителни аргументи Пейпал най-вероятно ще присъди кейса в полза на търговеца.

 

* Трябва да имаш изричен отказ от посредника за връщане на пари. Тотална липса на комуникация от негова страна също върши работа за да имаш причина да се обърнеш към Пейпал.

 

Съветвам те първо да се свържеш с Travel Republic и да чуеш тяхното становище по въпроса. Едновременно пиши на хотела и питай дали ще са отворени на твоите дати.

 

преди 3 часа, ivailo_radev каза:

Напълно ще следвам твоя принцип, но имам питане какво става в една по-засукана ситуация като моята - купих през Оподо билети до Япония (най-накрая приех психически, че няма да ходя), като отиването е с Finnair, а връщането с Бритиш, обаче са на една резервация и даже си ми ги показва в Екзекутив Клуба на Бритиш. Сега финеър отмениха полетите за отиването обаче и ми остава едно връщане. Те полетите са за май и остава да се надявам, че и Бритиш ще ги отменят. Ама ако не ги отменят, тогава какво правя 😄

Щом дори и една отсечка в резервацията ти е отменена вече имаш право на възстановяване на пълната сума, тъй като не си съгласен с промените. Веднага ти казвам, че Оподо ще те размотава с месеци, та въобще не си прави труда да се мъчиш с тях. Директно оспорвай транзакцията (чрез Пейпал или банка, в зависимост с какво си плащал). Като аргументи посочваш: изцяло неполучена услуга и липса на отговор от страна на търговеца.

 

преди 3 часа, mgg каза:

Благодаря! Да избирам ваучера значи и да не се занимавам повече. Въпреки, че до 30 септември едва ли ще летя. Този ваучер може ли да се преотстъпва на друг?

На практика имаш право на пълно възстановяване на сумата. Такава е официалната политика на авиокомпанията и можеш да я цитираш на травъл агента (текста го има на www.qatarairways.com). Ако комуникацията обаче е много сложна може и ваучера все пак да е по-добрия вариант. Той е поименен, не може да се преотстъпва и важи 12 месеца от датата на издаване.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
27 minutes ago, Георги Матеев said:

Щом дори и една отсечка в резервацията ти е отменена вече имаш право на възстановяване на пълната сума, тъй като не си съгласен с промените. Веднага ти казвам, че Оподо ще те размотава с месеци, та въобще не си прави труда да се мъчиш с тях. Директно оспорвай транзакцията (чрез Пейпал или банка, в зависимост с какво си плащал). Като аргументи посочваш: изцяло неполучена услуга и липса на отговор от страна на търговеца.

 

И аз съм в същата ситуация, но посредникът е https://www.budgetair.co.uk/. Връзка с него - никаква. Онзи ден ми отмениха едната отсечка - Маями - Лондон. На сайта на посредника има съобщение, че при отменен полет те ще придвижат връщането на сумата и следва да изчакаме. Не са посочени срокове. Та в тази връзка си мисля - не е ли редно да изчакаме известно време преди оспорване на транзакцията през банката? Поне да дадем някакво време на посредника да реагира?

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 29 минути , Eva eva каза:

И аз съм в същата ситуация, но посредникът е https://www.budgetair.co.uk/. Връзка с него - никаква. Онзи ден ми отмениха едната отсечка - Маями - Лондон. На сайта на посредника има съобщение, че при отменен полет те ще придвижат връщането на сумата и следва да изчакаме. Не са посочени срокове. Та в тази връзка си мисля - не е ли редно да изчакаме известно време преди оспорване на транзакцията през банката? Поне да дадем някакво време на посредника да реагира?

Budgetair е практически същото като Vayama и имат еднакъв съпорт - и двата сайта са част от групата на холандците Travix International.

 

Дали ще проявиш търпение е твое решение, но се приготви за минимум, ама наистина минимум 4 месеца чакане и междувременно пълна неизвестност какво се случва. Първо Budgetair ще чака поне 2 месеца авиокомпанията да върне парите на тях, а после самите те ще се мотаят поне още 2 месеца докато обработят рефънда към теб. И то ако приемем, че твоята авиокомпания въобще оторизира кеш рефънд, а не ваучер. За справка: случвало се е предни рефънди от Budgetair да ми се бавят по половин година и то в ситуация без коронавирус.

 

Какво е редно или не е разтегливо понятие в случая, но аз лично не видях никакъв смисъл да чакам. Използвайки като аргумент липсата на отговори от посредника + отменените полети оспорих всичко възможно чрез Пейпал и парите за някои от билетите ми вече са при мен. Чрез банка ще стане по-бавно от Пейпал, но със сигурност ще е далеч по-експресно, отколкото ако просто чакаш Budgetair да се натуткат.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
На 30.03.2020 г. в 10:49, Георги Матеев каза:

Дори Pobeda почна да дава ваучери от вчера, както са и всички останали руски авиокомпании. Ето кратък списък с уговорката, че при всички рефънда е само за отменен полет от страна на ак, отнема месец-два и в някои случаи трябва да отговаря на допълнителни условия:

 

LOT - имат най-гъвкавата политика въобще

Ryanair - изненадващо адекватни

Qatar Airways - на теория вече връщат на всеки поискал (но не съм чул за получени рефънди все още)

Turkish Airlines - менят си често настроението по темата, но допреди няколко дни и с известен натиск бяха ОК

British Airways - при повече късмет (но само чрез разговор по телефона) оторизират рефънд

Wizz Air - на думи връщат, макар и с огромно закъснение от над 2 месеца

 

Някои като Lufthansa Group уж също потвърждават рефънд, но същевременно казват, че не могат да го процеснат в момента и не дават никакъв конкретен срок. Предполага се, че това ще се случи след година, на принципа на Air France / KLM, като това въобще не го броя в случая.

 

За други не се сещам в момента. Ако някои има още инфо да казва и да допълним списъка.

 Wizz air ни върнаха парите по картата три дни след като им се обадихме. Полетът беше София-Будапеща и обратно по Великден. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 6 часа, Eva eva каза:

И аз съм в същата ситуация, но посредникът е https://www.budgetair.co.uk/. Връзка с него - никаква. Онзи ден ми отмениха едната отсечка - Маями - Лондон. На сайта на посредника има съобщение, че при отменен полет те ще придвижат връщането на сумата и следва да изчакаме. Не са посочени срокове. Та в тази връзка си мисля - не е ли редно да изчакаме известно време преди оспорване на транзакцията през банката? Поне да дадем някакво време на посредника да реагира?

За бъджет и ваяма най-добре директно към банката, пък ако е Пейпал още по-добре. Те са читави като цяло ама се издъниха много яко в ситуацията на вируса - като кифладжии се изложиха. Просто взимаш мейла с канселацията и мейла с първоначалната резервация и директно клейм.

По въпросите за ПейПал: Ако не успеете да се свържете с търговеца директор клейм. Първоначално клейма е към самия търговец чрез сайта на ПейПал. 3 дни по-късно ако няма резултат (а обикновено няма) се ескалира до знанието и съдействието вече на самия ПейПал които задължително дават нови 10 дни да търговеца да отговори и тогава вече ако няма отговор и сте си в правото като клиент клейма се признава в полза на клиента и парите вече пътуват.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 11 часа, Asya Assenova каза:

 Wizz air ни върнаха парите по картата три дни след като им се обадихме. Полетът беше София-Будапеща и обратно по Великден. 

А какво им казахте? Те ли ви анулираха полета?

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.