Прескочи до съдържание

Ограничения при пътувания, свързани с Covid-19


Препоръчани мнения

А това кога беше? Защото приятелка с полет София - Базел - София на 28.03 - 31.03 им каза същото, обаче от wizz отговориха, че полета е редовен и не ги инетерсува, че няма да ги пуснат нито в Швейцария, нито във Франция. Всъщност тя писа за това тук. Обяснила е изчерпателно всичко, което трябва да се обясни, чудесно са я разбрали, обаче това е положението. Ни пари, ни 120%, ни нищо. Имало е полети.

Връзка към коментар
Преди 1 час, aleksandrina каза:

А това кога беше? Защото приятелка с полет София - Базел - София на 28.03 - 31.03 им каза същото, обаче от wizz отговориха, че полета е редовен и не ги инетерсува, че няма да ги пуснат нито в Швейцария, нито във Франция. Всъщност тя писа за това тук. Обяснила е изчерпателно всичко, което трябва да се обясни, чудесно са я разбрали, обаче това е положението. Ни пари, ни 120%, ни нищо. Имало е полети.

И на мен същото ми отговориха от wizz за полет 29.02-03.03 Варна - Бергамо - Варна. Изпълнявали полета и било наш проблем, че не искаме да летим.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В тази връзка, ако авиокомпанията те транспортира, а не те допуснат да влезеш в страната, същата тази авиокомпания не е ли длъжна да те прибере обратно, разбира се за тяхна сметка? 

Връзка към коментар
преди 13 минути , Радослав каза:

В тази връзка, ако авиокомпанията те транспортира, а не те допуснат да влезеш в страната, същата тази авиокомпания не е ли длъжна да те прибере обратно, разбира се за тяхна сметка? 

Да, абсолютно е така! И точно в тази връзка Уизз в София въобще не бордват пътниците, които няма да бъдат допуснати в страната на пристигане. В този случай обаче проблема отново си остава за пътника, т.е. нито пари връщат, нито извозват (защото нямаш право на пътуваш), както например авиокомпания Х не би борднала пътник за САЩ без щатска виза.

Не съм на 100% сигурен в думите си, но такава информация имам за Уизз и София.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
1 hour ago, Радослав said:

В тази връзка, ако авиокомпанията те транспортира, а не те допуснат да влезеш в страната, същата тази авиокомпания не е ли длъжна да те прибере обратно, разбира се за тяхна сметка? 

Като основно правило пътникът е длъжен да се снабди с визи, документи и т.н. позволяващи влизането в дадена държава, но определени държави задължават авиокомпаниите за тяхна сметка  да връщата пътници, които нямат нужните документи за влизане. Това правило обаче изобщо не е общовалидно и по принцип не важи за пътувания вътре в ЕС, където по принцип движението на пътници е свободно...

В момемента според мен юридически ситуацията е доста неясна, но авиокомпаниите се опитват да оперират по здравия разум, като не допускат на борда пътници, които вероятно няма да бъдат допуснати да слезнат и ако все пак се случи подобно нещо връщат пътника в държавата от където е тръгнал... Авиокомпанните обаче нямат задължение към пътниците да ги връщат безплатно и ако това стане, то е по скоро на добра воля.

Връзка към коментар

Нещата като цяло са ясни: Билетите са купени за да се ползват, и преди да има каквито и да е било ограничения за пътуване. Сега има извънредно положение, и не те допускат да влезеш в конкретна държава. Не е ли точно извънредното положение обстоятелството, което те възпрепятства от ползване на билета. Това си е фарсмажор за теб. Авиокомпанията наистина трябва да реагира адекватно, и най-малкото което може да направи е да ти издаде ваучер, кредит в сметката в този случай. Получава се така, че ако авиокомпанията отмени полет на десетият ден преди полетната дата, не дължи обезщетение по регламента, именно заради извънредното положение, което е фарсмажор. Но ти като пътник не можеш да се възползваш от извънредното обстоятелство и да си отмениш полета. Просто нещата не са равнопоставени.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 6 часа, aleksandrina каза:

А това кога беше? Защото приятелка с полет София - Базел - София на 28.03 - 31.03 им каза същото, обаче от wizz отговориха, че полета е редовен и не ги инетерсува, че няма да ги пуснат нито в Швейцария, нито във Франция. Всъщност тя писа за това тук. Обяснила е изчерпателно всичко, което трябва да се обясни, чудесно са я разбрали, обаче това е положението. Ни пари, ни 120%, ни нищо. Имало е полети.

На 20 март, петък, вечерта, може би около 19-20 часа. Предложоха ни 120 % в акаунта или 100 % по картата. Избрахме картата и до дни пристигнаха. Цвлият разговор с чакането продължи 14 мин.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 27.03.2020 г. в 11:01, ZORI каза:

от Германия ryaniar e спрял полетите, вчера говорих с Българияер  още имат полети, незнам  ти къде си. Бяха останали само Лондон и Истанбул до София

Да попитам пак искам да пътувам до ирландия май месец никоя ли AK не лети?

Връзка към коментар
преди 28 минути , Topfly каза:

Като основно правило пътникът е длъжен да се снабди с визи, документи и т.н. позволяващи влизането в дадена държава, но определени държави задължaлжават авиокомпаниите за тяхна да връщата пътници, които нямат нужните документи за влизане. Това правило обаче изобщо не е общовалидно и по принцип не важи за пътувания вътре в ЕС, където по принцип движението на пътници е свободно...

В момемента според мен юридически ситуацията е доста неясна, но авиокомпаниите се опитват да оперират по здравия разум, като не допускат на борда пътници, които вероятно няма да бъдат допуснати да слезати и ако все пак се случи подобно нещо връщат пътника в държавата от където е тръгнал... Авиокомпанните обаче нямат задължение към пътниците да ги връщзта безплатно и ако това стане, то е по скоро на добра воля.

Най-малко има здрав разум в идиотизмите, които прилагат УИЗ.

Нямаме право да ходим до определена дестинация поради извънредно положение, нито ще ни пуснат, но нямаме право на връщане на пари, нито на нищо. Със сигурност това е най-наглата компания в момента, задмина дори тимер, но съм сигурен, че ще съжаляват поне малко  някой ден.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Позволявам си да задам един въпрос, на който може би се съдържа отговор в темата, но не го намирам. Тъй като и аз съм възмутен от наглостта на Уиз еър за това, че не предложиха гъвкави условия за клиентите си по отношение на неотменените полети по време на епидемията, ме интересува мога ли да претендирам поне летищните и административните такси за такъв полет. Реално не съм летял, но се чекирах. Какви са условията, сроковете и реда?

Връзка към коментар
22 minutes ago, Alexander said:

Най-малко има здрав разум в идиотизмите, които прилагат УИЗ.

Нямаме право да ходим до определена дестинация поради извънредно положение, нито ще ни пуснат, но нямаме право на връщане на пари, нито на нищо. Със сигурност това е най-наглата компания в момента, задмина дори тимер, но съм сигурен, че ще съжаляват поне малко  някой ден.

С една дума не съм коментирал Уиз ер, а само общите права на пътника и авиокомпаниите когато пътникът не бъде допуснат до дадена дестинация.

 

Уиз ер вече доста ги коментирахме в темата. Има много за и против тяхната политика, но поне за тях може да се каже, че спазват законите и макар и със закъснение връщат кеш на пътниците за анулирани полети! За разлика от тях реномирани компания като групата Луфтханза, Air Canada и т.н. ме разиграват с разни ваучери и от седмици дори не ми отговарят.

Връзка към коментар
преди 2 минути , Stefan каза:

Позволявам си да задам един въпрос, на който може би се съдържа отговор в темата, но не го намирам. Тъй като и аз съм възмутен от наглостта на Уиз еър за това, че не предложиха гъвкави условия за клиентите си по отношение на неотменените полети по време на епидемията, ме интересува мога ли да претендирам поне летищните и административните такси за такъв полет. Реално не съм летял, но се чекирах. Какви са условията, сроковете и реда?

Не съм сигурен как чекирането влияеше на подобни претенции, то главата ми стана мека напоследък от клаузи и детайли, но имат такса за отмяна на полет, която е направена само с цел да неутрализира подобни претенции. Пиеш една студена вода и така. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 15 минути , Stefan каза:

Позволявам си да задам един въпрос, на който може би се съдържа отговор в темата, но не го намирам. Тъй като и аз съм възмутен от наглостта на Уиз еър за това, че не предложиха гъвкави условия за клиентите си по отношение на неотменените полети по време на епидемията, ме интересува мога ли да претендирам поне летищните и административните такси за такъв полет. Реално не съм летял, но се чекирах. Какви са условията, сроковете и реда?

За таксите отговорът е: НЕ

В билетите на НТА и в частност на Уизз Ер няма разбивка на таксите, които се плащат към летищни власти, секюрити и т.н. Именно по тази причина не могат да ти върнат никакви такси, просто защото не си ги платил като нещо отделно вътре в общата цена. Има единствено адм.такса от 16лв, която е такса към самата авиокомпания и нейната роля е съвсем друга, но това е за друга тема разговор.

В голяма част от случаите билетите им са дъмпингови, т.е. ако си платил €20 за полет от Франкфурт например, то ако на теория Уизз искаха да ти върнат САМО таксите, би следвало да ти върнат малко над €50 колкото са общо таксите за излитащ пътник от FRA.

Виж при традиционните авиокомпании това с таксите е възможно и се случва като там обикновено става или при No-Show или предварително в зависимост от условията им.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
Преди 1 час, Alexander каза:

Най-малко има здрав разум в идиотизмите, които прилагат УИЗ.

Нямаме право да ходим до определена дестинация поради извънредно положение, нито ще ни пуснат, но нямаме право на връщане на пари, нито на нищо. Със сигурност това е най-наглата компания в момента, задмина дори тимер, но съм сигурен, че ще съжаляват поне малко  някой ден.

Допреди няколко дни категорично щях да се съглася с теб, но в последните дни Bulgaria Air все пак успя да надмине Wizz Air по наглост и идиотизъм, което е изключително сериозно постижение и не мислех, че въобще е възможно. За справка, дори в момента продължават да продават билети Мадрид-София - при условие, че има пълна забрана за полети от Испания. Отделно, че преди 10 дни имах един безумно абсурден случай с 'националния' ни извозвач, граничещ с откровена кражба на пари, но вече дори нямам настроение да разказвам.

 

Истината е, че независимо кой и колко го дъвчем тука... кучетата си лаят, кервана си върви и почти всяка компания прави каквото й кефне без кажи-речи никакви последствия.

 

Преди 1 час, Asya Assenova каза:

На 20 март, петък, вечерта, може би около 19-20 часа. Предложоха ни 120 % в акаунта или 100 % по картата. Избрахме картата и до дни пристигнаха. Цвлият разговор с чакането продължи 14 мин.

Радвам се много за теб, но повярвай, извадила си ужасен късмет и си тотално изключение от общото правило. Най-вероятно си попаднала на неопитен Wizz агент в добро настроение, който все още не е бил запознат в детайли с политиката на авиокомпанията, която на практика е отказ до дупка.

  • Харесвам 11
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 14 часа, Георги Матеев каза:

Допреди няколко дни категорично щях да се съглася с теб, но в последните дни Bulgaria Air все пак успя да надмине Wizz Air по наглост и идиотизъм, което е изключително сериозно постижение и не мислех, че въобще е възможно. За справка, дори в момента продължават да продават билети Мадрид-София - при условие, че има пълна забрана за полети от Испания. Отделно, че преди 10 дни имах един безумно абсурден случай с 'националния' ни извозвач, граничещ с откровена кражба на пари, но вече дори нямам настроение да разказвам.

С цел обективност и след новополучената информация, че Bulgaria Air все пак оперира полетите от/до Испания дори в момента (колкото и невероятно да изглеждаше това до вчера) актуализирам класацията и Wizz Air отново се връща на първо място по наглост и неадекватно отношение към клиентите при форсмажор ситуация. Честито на печелившата авиокомпания!

  • Харесвам 3
  • Браво 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Според IATA сумата която трябва да върнат авиокомпаниите от анулирани билети е 35 милиарда долара, а загубата на сектора за второто тримесечие ще е около 39 милиарда долара. Общо взето борбата е на живот и смърт в сектора... 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Търся съвет за билет, закупен от sembo.no - SOF-BUD за утре. 

Очевидно няма как да се лети, но билетът отсъства в резервационната система на LOT и не мога дори да се чекирам... 

Писах до посредника да ми върне парите, който ми показа конфигурация от три пръста с преобладаващ среден.

Сега ще пусна оспорване на тразакцията към банката с мотив недоставена услуга и ще се наложи да чакам.

Всякакви други съвети и опит за клейм към конкретния посредник са добре дошли.

Благодаря предварително!

  • Смея се 1
Връзка към коментар
3 minutes ago, antony2001 said:

Търся съвет за билет, закупен от sembo.no - SOF-BUD за утре. 

Очевидно няма как да се лети, но билетът отсъства в резервационната система на LOT и не мога дори да се чекирам... 

Писах до посредника да ми върне парите, който ми показа конфигурация от три пръста с преобладаващ среден.

Сега ще пусна оспорване на тразакцията към банката с мотив недоставена услуга и ще се наложи да чакам.

Всякакви други съвети и опит за клейм към конкретния посредник са добре дошли.

Благодаря предварително!

Лот отложи пускането на полетите до Будапеща. Според мен си направил най-доброто което може да се направи в тази ситуация. 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 15 минути , antony2001 каза:

Търся съвет за билет, закупен от sembo.no - SOF-BUD за утре. 

Очевидно няма как да се лети, но билетът отсъства в резервационната система на LOT и не мога дори да се чекирам... 

Писах до посредника да ми върне парите, който ми показа конфигурация от три пръста с преобладаващ среден.

Сега ще пусна оспорване на тразакцията към банката с мотив недоставена услуга и ще се наложи да чакам.

Всякакви други съвети и опит за клейм към конкретния посредник са добре дошли.

Благодаря предварително!

На база на какво те отсвири посредникът? Настоящата политика на LOT (която между другото е най-гъвкавата на пазара въобще) позволява пълно връщане на пари, както и още няколко опции - включително смяна на дати, дестинация и тн.

 

При отказ от страна на посредника така или иначе друго не можеш да направиш - оспорването е единствения ти полезен ход.

 

преди 9 минути , Topfly каза:

Лот отложи пускането на полетите до Будапеща. Според мен си направил най-доброто което може да се направи в тази ситуация. 

Някаква идея за кога точно са ги отложили? Че имам един ненужен ми вече полет BUD-SOF, който се надявам да го отменят.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 15 минути , antony2001 каза:

Търся съвет за билет, закупен от sembo.no - SOF-BUD за утре. 

Очевидно няма как да се лети, но билетът отсъства в резервационната система на LOT и не мога дори да се чекирам... 

Писах до посредника да ми върне парите, който ми показа конфигурация от три пръста с преобладаващ среден.

Сега ще пусна оспорване на тразакцията към банката с мотив недоставена услуга и ще се наложи да чакам.

Всякакви други съвети и опит за клейм към конкретния посредник са добре дошли.

Благодаря предварително!

И аз имам билети за утре до Будапеща купени от Sembo.no. Все още не съм писал нито на посредника нито на LOT.За утрешния полет ми изписва, че няма такъв, но за полета на връщане е актуален.

Към кого да се обърна според вас?

 

Връзка към коментар
2 minutes ago, Георги Матеев said:

Някаква идея за кога точно са ги отложили? Че имам един ненужен ми вече полет BUD-SOF, който се надявам да го отменят.

Четох някъде, че са отложили стартирането на линията от началото на април за края на май, но не си спомням подробности, а и не намирам в момента статията. Такива неща рядко се комуникират активно от авиокомпаниите.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 27 минути , Георги Матеев каза:

На база на какво те отсвири посредникът? Настоящата политика на LOT (която между другото е най-гъвкавата на пазара въобще) позволява пълно връщане на пари, както и още няколко опции - включително смяна на дати, дестинация и тн.

 

Кратко и ясно е написаното от Ема:

-----------------------------------------------------

Emma (Sembo)

1. apr., 08:05 CEST

Good morning
Thank you for your email
Unfortunately there will not be any refund on this ticket.

Med vänlig hälsning/Best Regards

Emma
Sembo/DTF Travel

----------------------------------------------------

LOT може и хабер да нямат какво става и да са върнали парите на посредника. Но аз няма откъде да знам, нали?

Връзка към коментар
Георги Матеев
Преди 1 час, antony2001 каза:

Кратко и ясно е написаното от Ема:

-----------------------------------------------------

Emma (Sembo)

1. apr., 08:05 CEST

Good morning
Thank you for your email
Unfortunately there will not be any refund on this ticket.

Med vänlig hälsning/Best Regards

Emma
Sembo/DTF Travel

----------------------------------------------------

LOT може и хабер да нямат какво става и да са върнали парите на посредника. Но аз няма откъде да знам, нали?

Emma очевидно няма идея (нито си е направила труда да провери), че полетът е отменен, и просто цитира стандартните правила на билета - според които ако ти сам пожелаеш отмяна рефънд няма.

 

Ако вече не си пуснал оспорването и все още имаш нерви направи последен опит за комуникация с посредника, като изрично подчертай отмяната на полета от страна на авиокомпанията и прати линка към условията на LOT, който ти дадох по-горе. LOT със сигурност в тази ситуация позволява пълен рефънд по желание на пътника.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.