Прескочи до съдържание

Croatia Airlines - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

On 5/5/2020 at 5:17 PM, BlackArt77 said:

Хм, а тези дето имаме билети, какво се случва.

От съпорта им - питах и ми писаха, че към момента полетите са спрени за продажба, а новината, че София-Загреб изцяло няма да се осъществи не е официално публикувана от Хърватските авиолинии, така че полетът ми не е канселиран. 🙂 Ясно е, че ще го след броени седмици, но защо да връщат пари сега, като могат да ги подържат още малко.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
Йосиф Милчов

Току що проверих в сяайта им и вече не мога да си намеря резервацията нито с електронен билет нито с ПНР номер. След проверка и търсене на полета ни от София до Загреб за дати 31 юли до 3 август,такъв полет не съществува вече изобщо. Питането ми е някой от тези които имат билети успяха ли да си върнат парите или ваучри евентуално. Също така билетите са ни купени от сайта ticket.no, някой да знае онлайн чат на въпосния сайт или може да се свържа с тях само чрез телефон и мейл. Благодаря.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

@BlackArt77 при теб как се развиха нещата?

При мен полетът трябваше да е през юли, но естествено е канселиран (вече официално) и сега предлагат ребукинг, а не връщане на парите, което е трагикомично - те линията дори няма да я пуснат! При това е сезонна 🙂 

Ако трябва да съм честна, аз бих отишла и по друго време, но то те убиха всичко от София. 😞

В добавка новината, че я спират я има в сайтове, но естествено на на собствения им сайт няма нищо по темата София - Хърватска в нито една от езиковите версии в новините. Съпорта им плямпа лъжи от седмици - София (Загреб) Дубровник го има в менюто за резервация, но като тръгнеш да резервираш "Ops, sorry! Something went wrong"... Да не повярваш как така техническа грешка вече два месеца.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Йосиф Милчов
преди 2 часа, Coo каза:

@BlackArt77 при теб как се развиха нещата?

При мен полетът трябваше да е през юли, но естествено е канселиран (вече официално) и сега предлагат ребукинг, а не връщане на парите, което е трагикомично - те линията дори няма да я пуснат! При това е сезонна 🙂 

Ако трябва да съм честна, аз бих отишла и по друго време, но то те убиха всичко от София. 😞

В добавка новината, че я спират я има в сайтове, но естествено на на собствения им сайт няма нищо по темата София - Хърватска в нито една от езиковите версии в новините. Съпорта им плямпа лъжи от седмици - София (Загреб) Дубровник го има в менюто за резервация, но като тръгнеш да резервираш "Ops, sorry! Something went wrong"... Да не повярваш как така техническа грешка вече два месеца.

 

Абсолютно, същата ситуация и при мен. Свързах се няколко пъти със съпорта им и те продължават да ме уверяват, че полет ще има и не е отменен. От ticket.no същото, полета не бил отменен и ако го канселирам нямало да ми дадат една стотинка. Нещата май отиват към пиене на студена вода и изгаряне с едни пари и/или жалба към КЗП.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

@BlackArt77 Едно към едно е работата и при мен. Би било супер, да пуснат линията до края на лятото, ходи ми се и това е, но надали. Ние щяхме да летим София - Загреб - Дубровник и обратно, всичко на една резервация. Реално Загреб-Дубровник си стоят, те вътрешните линии ги пуснаха на работа още май месец, проблем ни е София-Загреб. Мисля си.. ти се като писа на съпорта им, пробва ли да ребукнеш за друга дата със спорта им като са толкова уверени, че полет има? Примерно, ако ти е бил за 1во-7мо число, за 3ти-10ти? Понеже Тикет.но ми отказаха ребукинг, казаха си хората, че няма, но Croatian Airlines се правят на дръж ми шапката. Как е процеса, дават линк и сам ли избираш датата за ребукинга и как обясняват, че ако някой резервира сега, реално не може? 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@BlackArt77

Antea в темата за общи приказки за Короната е дала линк, за който коментарите са, че се обновява редовно. И Хърватите ги има

 

Виж:
https://www.mtitc.government.bg/bg/category/276/aktualna-informaciya-za-otmenenite-poleti-ot-i-za-letishte-sofiya
Актуална информация за отменените полети от и за летище София
Прикачен файл: Файл Списък на отменените полети от и за летище София към 16.00 ч. на 18 юни 2020 г.    

 

От файла там към днешна дата: отменени са само за юни полетите

CROATIA AIRLINES (OU)    София – Загреб – София OU318/OU319 - от 1 до 30 юни;


Но според мен просто си пипат ушите Хърватците и понеже линията дори не е открита, авиокомпанията е малка и няма много заинтересовани клиенти , а от там  нито вой и натиск както с други имена като Луфтханза, Уиз и т.н.

Връзка към коментар
Йосиф Милчов

@Coo Единствения отговор който имам от тях, е този от снимката. Интересното е, че в сайта им не си намирам нито полета, нито резервацията, а в мобилното приложение намирам резервацията и си е със статус потвърдена. Нашия полет е 31 юли - 3 август София - Загреб - София. Какво ще се случва ще следим. 

Screenshot_20200619-104045_Gmail.jpg

Връзка към коментар

@BlackArt77 Моите билети бяха сега за юли: 1-6ти. В системата на Хърватците към резервацията мейла ми имат, телефона ми имат, но те нищо не са ми пращали за каквито и да е отмени, само онзи ден точно 14 дни преди полета тикет.но ми писаха, че авиолинията предлага единствено презаверка, не и пари, но изглежда за моя случай не е приложимо и ми пратиха номерата на клеймовете им.

 

При моите билети преди няколко дни в системата на хърватите (гледах на 13 или 16.6) и излизаше като отменена само първата отсечката София-Загреб. Дори Загреб-София седмица по-късно си стоеше.  С наближаването на датата са се размърдали, в момента като вляза в системата им с номер на резервация+името ми, показват се само имената на пътниците (ние сме трима общо с детето), но не и отсечките, изобщо всички полета надолу Itinerary са празни. Горе пише Booking confirmed. Reservation number: XXXXXX.  На този линк от горния пост също пише, че само полетите до 30.6 са отменени, не и за по-нататък. Което пък може да е добра новина за клейм.

 

Чудя се дали директно да пускам жалба или преди това да им пусна едно кратко: Kindly confirm ASAP, колкото да го имам черно на бяло?

Много ще съм признателна някой друг от четящите тази тема даде мнение?

 

Ако авиолинията информира 14 /или по-малко дни от датата на полета, има компенсация между 250 и 600 евро. По принцип. Сега с короната не съм сигурна кое как се тълкува. В нашия случай границите са отворени за туризъм и на двете страни, авиокомпанията е пречка за осъществяване на пътуването, защото няма да има полети изобщо между София и Загреб, казва го пред медии, но не го признава на сайта си...  🙂

 

Quote

От средата на май за страните от ЕС+ има специална Препоръка на ЕК:

Commission Recommendation (EU) 2020/648 of 13 May 2020 on vouchers offered to passengers and travellers as an alternative to reimbursement for cancelled package travel and transport services in the context of the COVID-19 pandemic

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32020H0648

(8)

Reimbursement of the full cost of the ticket is due within 7 days following the passenger’s request in the cases of air, sea and inland waterways transport, 14 days after the offer has been made or the request has been received for bus and coach transport and 1 month after the request in the case of rail transport. Under the Union legislation, the reimbursement can be made in money or in the form of a voucher. However, reimbursement by means of a voucher is only possible if the passenger agrees (11).

 


 

Връзка към коментар

Не знам за тук ли е или другаде да питам за канселирани полети за след 2 седмици
 
Чудя се дали директно да пускам жалба към Croatian Airlines (и в случая към - кого? КЗП?) или да чакам, колко да чакам? И изобщо какви са ми вариантите в случая с тях?
Кратката версия:

  • Имаме полети отиване и връщане за началото юли София - Дубровник (през Загреб) на една резервация.
  • В Медиите отдавна има новина, че сезонната линия София-Загреб изобщо няма да тръгне.
  • Хърватците отричат и държат линията на сайта си колкото да кажат, че ще я има. Но нови резервации не може да се правят - дава техническа грешка.
  • От съпорта на посредника, от който купих билетите, точно 14 дни преди полета ми имам инфо: за канселирани полети авиокомпанията иска да презаверява билети, но не и да връщат пари, но моите не може да се презаверят за други дати и посредника им е писал за връщане на пари, дадоха номерата на клеймовете.

ПС: Аз нямам проблем да чакам и да си трая, ако после мога да го използвам като лост да взема някакво допълнително обезщетение за бездействието им или друго, от което може да се вземе... (за дълбоката травма, стрес и разходи за мен, че след две седмици няма да отида със семейството ми до Дубровник 🙂 )

 

Цялата работа с тях е описана в темата за тях тук:

https://magelanci.com/forums/topic/15744-croatia-airlines-мини-новини-и-въпроси/?do=findComment&comment=448234

Връзка към коментар
преди 16 минути , Coo каза:

Не знам за тук ли е или другаде да питам за канселирани полети за след 2 седмици

"Искам да попитам" е за неща несвързани с пътуванията, тук си е добре.

Виж темата за оспорване по кредитна карта https://magelanci.com/forums/topic/15150-срокове-и-процедури-за-оспорване-на-транзакции-с-кредитни-и-дебитни-карти/?do=findComment&comment=390180

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@neuromancer Благодаря! Чета я темата в момента 🙂

Поне за сроковете при клейм през банка ми се изяснява - трябва да мине датата, за да имам основание да кажа, че услугата не е предоставена

 

@BlackArt77 Ще пиша! Мисля да чакам до другия вторник, тогава ми стават и по-малко от 14 дни от полета за връщане (ако мога да откина някакво обезщетение, би било чудно). 🙂

Връзка към коментар

Аз им писах уикенда. Сега имам мейл. Обаче съм на плажа в Гърция и ме е напекло яко, че веднага да им се изверя по мейла. Като дремна ще го направя. 

 

Мейл от спорта
as per our Goodwill and cancellation policy for disruptions due to coronavirus https://www.croatiaairlines.com/important-notice ,  we can offer you the following: 

- unlimited number of rebooking's without rebooking fee.
Change has to be made before original travel date, for flights within 1 year from the ticket purchase date.

OR

-refund for the entire value of your ticket in the form of voucher that you can use within one year of the date of issue exclusively on Croatia Airlines operated flights. 

You can contact your agent for voucher.      
Or if Croatia Airlines issues voucher, it will  be issued in Croatian Kuna HRK and will cover total value of the fare and airport taxes shown on the ticket.
If you decide that we issue your voucher, please let us know.
You can use voucher to purchase new ticket  for Croatia Airlines operated flights in Croatia Airlines ticketing offices or Contact Center. 
It can't be used for online purchase, it is valid for 1 year and it is  non-refundable.

Best regards,

 

От сайта им:

Goodwill and cancellation policy for disruptions due to COVID-19

Passenger options for existing and newly booked tickets up to June 30th 2020 for all domestic and international routes up to October 25th:

unlimited number of rebookings without rebooking fee

Changes are possible for new dates within validity of the ticket (within one year of the date of issue). If the original booking class is not available on the new flight, the fare difference will be charged. Date change must be completed before the beginning of the originally booked journey. Origin and destination cannot be changed.

 

voucher refund for the total ticket value (including service fee)

Voucher can be exchanged for a new ticket within 12 months from the date of issue. Voucher needs to be issued before the flight in the original ticket and cannot be refunded. Voucher can be transferred to another passenger. Name change is charged 40 EUR (international routes)/100 HRK (domestic routes). Voucher request can be found here: линк...

 

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
Йосиф Милчов

Получил съм мейл от ticket.no за отмяна на полета ни с линк за възтановяване на сумата. Вътре в самия линк в условията пише, че ще ми удържат по 36 евро на билет такса обработка на плащането. Що за ткса е това и някой имал ли е подобен проблем. @Coo какво направи с вашия полет и билети.

Връзка към коментар
On 7/2/2020 at 7:35 PM, BlackArt77 said:

Получил съм мейл от ticket.no за отмяна на полета ни с линк за възтановяване на сумата. Вътре в самия линк в условията пише, че ще ми удържат по 36 евро на билет такса обработка на плащането. Що за ткса е това и някой имал ли е подобен проблем. @Coo какво направи с вашия полет и билети.

Нищо такова тук. Моята информация за отменения полет от тикет.но дойде средата на юни с линк, който просто отваряше страница за контакти. От там им намерих мейл и писах, после те ми пуснаха номерата на исканията за възстановяване. Междувременно аз писах на Croatian, че си искам парите. Те ми казаха, че това ако изобщо бъде одобрено, ще я в края на годината и да си ги искам от тикет.но. Последните няколко дни имах много работа и не съм се занимавала да пиша на никой. За протокола: по това време сега трябваше да съм там. Уикенда като се наспя, ще ги ръчкам пак наред всички.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...
Йосиф Милчов

@Coo Успя ли да вземеш ваучери или иск за парите. Аз попълних формата на тикет.но за ваучери, но няма ни вест ни кост от тях вече над 10 дни. Според @Аероиск нямаме право на обезщетения, но комуникация нулева от страна на авиокомпанията и тикат.но. Струва ми се, че накрая ще пием по една студена вода за 500 лева.

Връзка към коментар
24 minutes ago, BlackArt77 said:

@Coo Успя ли да вземеш ваучери или иск за парите. Аз попълних формата на тикет.но за ваучери, но няма ни вест ни кост от тях вече над 10 дни. Според @Аероиск нямаме право на обезщетения, но комуникация нулева от страна на авиокомпанията и тикат.но. Струва ми се, че накрая ще пием по една студена вода за 500 лева.

Ticket.no не са толкова несериозни. Аз имах други билети с тях и наистина мина доста време, но накрая ми върнаха пари (като си приспаднаха такса за това, която си е в общите им условия).

Може да им напомниш да ти отговорят чрез формуляра (https://www.ticket.no/om-ticket/kontakt/kontaktskjema.html) или да им се обадиш по телефона от сайта. Свързването става веднага и няма проблем да си говориш с тях на английски.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Хърватите издават ваучери след попълване на тази форма:

https://www.croatiaairlines.com/voucher-request?langid=en

Малко са дървени, защото са в хърватски куни, не може да се сменя името на пътника, важат една година и не могат да се ползват за онлайн резервации, а само за такива, направени по телефона. Изрично са написали, че формата е за билети, закупени от техните канали, но на мен ми изпратиха ваучер за билет, платен през посредник.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

@BlackArt77 не, още нямам постъпили пари, шест седмици минаха от официалното канселиране на полетите ми (бяха за началото на тази месец)

 

@IvanNavi да, предложиха ми ваучер валиден една година, но за мен това не е решение, защото изцяло отрязаха България-Хърватска преди изобщо да стартира  линията София-Загреб. За другото лято не се знае, а алтернативни дестинации на Хърватците, от където летят не са ми оферта, защото сме с малко дете и стигането до мястото за излитане е твърде много стрес в момента. 🙂

Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...
  • 3 месеца по-късно ...

Оплаквам се от некоректно отношение на Croatia Airlines и tickets.no. След дълги мейли и с двете страни, просото си прехвърлят топката един на друг и никой не иска да ни върне сумата от не осъщетствените полети до Загреб от миналата година. Предложения към какви институции можем да се обърнем.

  • Шок 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.