Прескочи до съдържание

Споделено пътуване - FlixCar срещу BlaBlaCar , епизод втори


Препоръчани мнения

Публикувано:

Германският стартъп стартира своята услуга за споделено пътуване във Франция този 17 декември.  С нулева комисионна, срещу до 25% в BlaBlaCar, тя навлиза на пазара чрез разбиване на цените.

 

 BlaBlaCar срещу FlixBus, епизод втори.  След пристигането на BlaBlaCar през 2018 г. на пазара за автобусни пътувания, запазен терен на FlixBus, немската компания атакува историческата дейност и пазара на френския си конкурент.  Стартира този 17 декември FlixCar, неговата услуга за пътуване във Франция, като Франция е първата страна.  Първоначално планирано за Коледа, началото беше преместено напред поради  стачките на SNCF и RATP.  Следователно услугата е достъпна само в уеб версия (прогресивно уеб приложение).  През януари трябва да излезе специално мобилно приложение.

 

 Не е лесно да се оспори монополът на BlaBlaCar върху пътуването на дълги разстояния, което е особено обект на мрежови ефекти.  Колкото по-голяма е платформата, толкова повече тя предлага разнообразни маршрути, гарантира на шофьорите да напълнят своите автомобили и пътниците, за да намерят правилното пътуване в точното време.  За да постигне това, FlixCar е решил да наруши цените, като не взима комисионна, докато този на BlaBlaCar може да стигне до 25% от цената на пътуването, таксувано за пътниците.  Следователно обещанието за по-евтини цени за тях, по-изгодни пътувания за шофьорите, които ще могат да предложат цени малко по-високи от тези на BlaBlaCar, без това да струва на пътниците повече.  FlixCar ще предложи "приемлива цена" на водача за дадено пътуване.  Това ще бъде видимо и за  хората при търсене на маршрути.

 

 Връщането на пари в брой

 

 В допълнение към цената се предвиждат още няколко минимални стимули.  Първите 5000 шофьори, които направят добре оценено пътуване, ще получат ваучер за закупуване на бензин за 20 евро от BP.  Един пътник на месец ще се предлага обучение на шофьорски книжки в Ornikar.  И за да улеснят прехода на потребителите от една платформа към друга, те ще могат да изпращат страницата си BlaBlaCar до FlixCar, както и доказателство за идентичност, за да извлекат рейтинга си (от пет звезди) и по този начин да избегнат   започване от нулата в тази икономия на доверие.  BlaBlaCar обаче запазва предимство в своята функционалност: възможността за възстановяване на пътници по маршрута на пътуване (например Париж-Брюксел, който би спрял в Лил), което увеличава шансовете за попълване на автомобила и броя на наличните пътувания  ,

 

 FlixCar също играе на носталгия по старомодния  превоз.  Без онлайн плащане, потребителите се разплащат помежду си с пари в брой или приложения за плащане като PayPal, Lydia и Pumpkin.  „Ние ги насърчаваме да платят за пътуването си предварително, тъй като той остава надежден продукт, но не е задължителен“, заяви Иван Лефранк-Морин, генерален мениджър на Франция на FlixBus.  „Бяхме доста изненадани, че в потребителските проучвания, които проведохме, повече от 70% от ползвателите на автомобили обичат да плащат или да им се плаща в брой“, продължава той.  Онлайн плащането с карта все още ще се показва през следващите месеци.

 

 „Докато не сме инсталирани в пейзажа, рентабилността няма да бъде тема“

 

 При липса на комисиони, FlixCar не генерира доходи и следователно оперира на загуба.  Но компанията му майка Flix Mobility, която събра юли 500 милиона евро, според Reuters, не бърза да възстанови тази инвестиция.  "Не сме определили период, от който ще таксуваме за услугата", казва Йван Лефранк-Морин.  "Имаме френски паметник пред себе си, имаме нужда от силен ценови аргумент. Събрахме много пари наскоро и автобусната ни дейност беше печеливша от 2017 г. Докато не сме инсталирани в пейзажа, рентабилността не  няма да бъде тема ".

 

 Трябва да се каже, че пътуването с автомобили е важна стъпка за компанията, която вижда в това начин да допълни предлаганата от нея автобусни линии по недостатъчни маршрути, но също така и бизнеса си на нискотарифни влакови оператори, стартирани вече в Германия и  която може да премине границата благодарение на либерализацията на TGV през 2021 г. И ако FlixCar успее да  развали леко резултатите на BlaBlaCar на един от най-големите му пазари, операцията ще се окаже още по-изгодна в  дългосрочен план.

ОтговорПрепращане

Screenshot_20200217_233503_com.android.chrome (4).jpg

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.