stanimir Публикувано: 6 април, 2020 Публикувано: 6 април, 2020 Линк от @Костов и коментар на @Фичо в една друга тема ме подсети за някой мечтани влакови пътувания, които съм преглеждал през годините и които ми се иска да осъществя в един по-зрял период от живота си. The Ghan и Indian Pacific - прекосяването на Австралия : https://journeybeyondrail.com.au/journeys/the-ghan/ Alaska Railroad : https://www.alaskarailroad.com/ride-a-train/route-map Canada.The Great Western Way : https://www.viarail.ca/en/explore-our-destinations/trains/rockies-and-pacific Canada Adventure Routes (има и един луксозен Rocky Mountaineer, който е вече в друга категория ) : https://www.viarail.ca/en/explore-our-destinations/trains/regional-trains Швейцарските живописни маршрути, повечето от които може да се направят и с "нормални" влакове : https://www.swissrailways.com/en/scenic-routes Разбира се Норвегия : https://www.visitnorway.com/plan-your-trip/getting-around/by-train/beautiful-journeys/ Трансибирската железница : https://www.seat61.com/Trans-Siberian.htm Повечето от тези се използват и като нормален транспорт и са съвсем достъпни. Новата шестчасова поредица на BBC обхващаща историята и знаковите влакови маршрути в Австралия : https://www.bbc.co.uk/programmes/m0009v33 Едно пътешествие, което сме пускали и преди. Седемчасовото пътуване от Осло до Берген от култовата Slow TV, която по-късно излъчи и пълен запис на 134 часов круиз : И нещо родно и достъпно. Теснолинейката Септември - Добринище: https://tesnolineikata.wixsite.com/home 16
bulpa Публикувано: 6 април, 2020 Публикувано: 6 април, 2020 За мен, красив маршрут в България е София-Мездра през Искърското дефиле, особено през есента. По темата - минавала съм по маршрута на Бернина експрес. А в сферата на пожеланията са Ровос и Синия влак в Южна Африка, Ориент експрес. Сега ще прегледам твоите линкове, за да видя къде още ми се ходи 🙂 8
Костов Публикувано: 6 април, 2020 Публикувано: 6 април, 2020 Теснолинейката Септември - Добринище. Едно пътуване, което ми се изплъзва от много години... 4
jungfraujoch Публикувано: 6 април, 2020 Публикувано: 6 април, 2020 преди 1 минута , Костов каза: Теснолинейката Септември - Добринище. Едно пътуване, което ми се изплъзва от много години... И на мен.Иска ми се да е тази есен.Обожавам пътуването с влак и багрите на есента. 4
Lindt Публикувано: 6 април, 2020 Публикувано: 6 април, 2020 Ние много харесахме някога отсечката Ела-Нувара Елия в Шри Ланка, ето една нарисувана комбинирана снимка от гугъл: Тази година ни се изплъзна влаково придвижване Найроби-Момбаса. Хем е исторически маршрут, по който са минавали робите, хем по време на изграждането му двойка лъвове развиват вкус към човешко месо и се водят отговорни за смъртта на над 100 човека. Така де, не затова искахме, обичаме влакове и минаваше през Цаво парковете. http://krc.co.ke/?page_id=1652 Иначе в Швейцария се возихме на много влакчета 🥰 Всичките ги препоръчвам. 8
Goal & Boss Публикувано: 6 април, 2020 Публикувано: 6 април, 2020 преди 15 минути , Костов каза: Теснолинейката Септември - Добринище. Едно пътуване, което ми се изплъзва от много години... Не искам да те разочаровам, но преди години реновираха вагоните на теснолинейката. Сега има тапицирани седалки, няма ги вече онези дървени пейчици, на които можеха да се сместят от 2 до 5 човека, в зависимост от гъЗтотата на сядане. Освен това едно време можеже да се пътува, както и в много други влакове, седнал на отворена врата, с крака на стъпалата на вагона. Това вече е абсолютно забранено, а и невъзможно при мотрисите Siemens. Днес теснолинейката предлага повече комфорт, но по-малко чар. Лично аз си мечтая за пътуване с влак в Австралия, Аляска и Швеция. Но се радвам на всяко возене на непозната железница. 4
Костов Публикувано: 6 април, 2020 Публикувано: 6 април, 2020 преди 8 минути , Goal & Boss каза: Не искам да те разочаровам, но преди години реновираха вагоните на теснолинейката. Сега има тапицирани седалки, няма ги вече онези дървени пейчици, на които можеха да се сместят от 2 до 5 човека, в зависимост от гъЗтотата на сядане. Освен това едно време можеже да се пътува, както и в много други влакове, седнал на отворена врата, с крака на стъпалата на вагона. Това вече е абсолютно забранено, а и невъзможно при мотрисите Siemens. Днес теснолинейката предлага повече комфорт, но по-малко чар. Лично аз си мечтая за пътуване с влак в Австралия, Аляска и Швеция. Но се радвам на всяко возене на непозната железница. Пътува ми се, не заради влака, а заради местата, край които преминава. 2
stanimir Публикувано: 6 април, 2020 Автор Публикувано: 6 април, 2020 Сега се сещам за Tazara в Танзания. Бях гледал филм преди доста години и изглеждаше доста екзотично, но май често беше извън строя. Не съм проверявал как е сега. 1
Goal & Boss Публикувано: 6 април, 2020 Публикувано: 6 април, 2020 преди 10 минути , Костов каза: Пътува ми се, не заради влака, а заради местата, край които преминава. Има какво да се види. Ето ти за загрявка и мотивация: Повече - тук 6 1
jungfraujoch Публикувано: 7 април, 2020 Публикувано: 7 април, 2020 Едно приятно пътуване с влакчето Чира или Носталгия. Железницата е функционирала от 1921 година до 74-та година. Изграждането и започва още през 1916-та по време на Първата световна война. След войната сръбското правителство решава да продължи изграждането на жп линията, но най-тежкият проблем при строежа е трасето от град Ужице до Вишеград. В участъка на възвишението Шарган на Мокра Гора е трябвало да се преодолее денивелацията от 300 метра. Чешки инженер дава предложение то да бъде изградено под формата на осмица, като жп линията минава през тунели и мостове. Строителството отнема цели четири години." В миналото линията е свързвала три държави и хора от три вероизповедания През 1925 година парното локомотивче Чира (наречено така гальовно, защото децата в Сърбия имитират влакчето като казват "пуф-паф, чи-чиии" и от там "Чи-ра") започва да се движи по баирите. Първото му пътешествие започва с цветя, духова музика и веселие. Възстановяването се случва през 2000 година. Държавата полага усилия, за да може тази изключително красива част от линията да се експлоатира като туристически атракция. От 2003-а жп линията от Мокра гора до Вишеград е напълно реновирана и официално става туристически маршрут с дължина 14 километра и много тунели. 9
shnuky Публикувано: 7 април, 2020 Публикувано: 7 април, 2020 Аз съм голям фен на влаковите пътешестия, обожавам пътуването с австрийските железници и за тази година беше плнуван ей този маршрут от Сейнт Пьолтен до Мариязел, дано стане https://www.mariazellerbahn.at/ 3
Фил Публикувано: 7 април, 2020 Публикувано: 7 април, 2020 Сатавало е дума вече за ретро-теснолинейката в Майорка от Палма до Сойер. http://trendesoller.com/en/home/ А също и за Train des pignes , влакчетата от Ница към Алпите https://www.tourism-alps-provence.com/train-des-pignes/ Ето в този пост съм дал малко повече инфо 8
shnuky Публикувано: 7 април, 2020 Публикувано: 7 април, 2020 Ама и на Канадските и Аляска станах фен от събота. Акой някой оформи група за там през топло време кандидатствам най-сериозно. 2
bulpa Публикувано: 7 април, 2020 Публикувано: 7 април, 2020 Ей, каква съм забравана 🤪 Железница на Корсика, също е с живописен маршрут 5
Венелин Публикувано: 7 април, 2020 Публикувано: 7 април, 2020 Любимият ми влак е маршрутът между Кобленц и Бинген по долината на Рейн, осеян със замъци от всички страни. Иначе бях много впечатлен от влака от Алхесирас за Ронда, който минава през живописни дефилета с голи сипеи или редки храсталаци. 9
neuromancer Публикувано: 7 април, 2020 Публикувано: 7 април, 2020 Тази теснолинейка си беше истинско приключение. Едно време като ученик се връщахме от Банско с влака, имаше някакъв дерайлирал влак на Аврамови колиби и си отвисяхме едни 12 часа в нищото, близо до най-високата гара на Балканите. А тогава мобилни телефони нямаше, направо съчувствам на родителите ми. Но пък вероятно са се обадили на БДЖто и оттам са им дали информация На 6.04.2020 г. в 16:10, Костов каза: Теснолинейката Септември - Добринище. Едно пътуване, което ми се изплъзва от много години... 3
iaia_mama Публикувано: 8 април, 2020 Публикувано: 8 април, 2020 На 6.04.2020 г. в 22:10, Костов каза: Теснолинейката Септември - Добринище. Едно пътуване, което ми се изплъзва от много години... Оо, препоръчвам го, особено през зимата, но да има сняг - приказка е! Или през есента, в средата на октомври. За мен в тези два момента това пътуване е най-красиво. 5
stanimir Публикувано: 8 април, 2020 Автор Публикувано: 8 април, 2020 Още два към списъка с желания. Има ли магеланец обикалял с влак из Нова Зеландия? Според Библията seat61, купуването през НЗ IP дава значително по-изгодни цени (без изискване да си гражданин на НЗ). https://www.greatjourneysofnz.co.nz/ Northern Explorer https://www.greatjourneysofnz.co.nz/northern-explorer/ TranzAlpine https://www.greatjourneysofnz.co.nz/tranzalpine/ 4
eugene.kn Публикувано: 8 април, 2020 Публикувано: 8 април, 2020 Жълтият влак (наричан още „канарчетата“) - Южна Франция в близост до Перпинян Символ на каталунския район от Френска страна, от която с гордост носи цветовете кърваво червено и злато. Жълтият влак, наричан още „канарчетата“, свързва Вилефранш-де-Конфлент с Латур-де-Карол. Първоначално построен за свързване на каталунските планини, днес той предлага уникално изживяване на пътуващите, които го ползват, да открият Конфлент, Чердания и територията на Регионалния природен парк на каталунските Пиренеи. От началната до крайната гара ще откриете долината на Тет, планинските пейзажи, планинските планини, както и изключителни културни обекти и природни обекти, идеални за туризъм. Жълтият влак е един технически подвиг Построена в началото на века, жълтата влакова линия е проектирана да свързва каталонските планини с останалата част от района. Първите строежи, предприети през 1903 г., дават възможност през 1910 г. да се свърже Вилефранш-де-Конфлент с Мон-Луи. Последната линия е завършена чак през 1927 г., достигайки до Латур-де-Карол За да се изгради този маршрут, са построени не по-малко от шестстотин и петдесет структури, включително деветнадесет тунела и два забележителни моста: виадуктът Седжурне и висящия мост на Жисклар (65 метра над земята), така че Жълтият влак да се впише идеално в терена, по който пътува. Днес Жълтият влак има истинско туристическо призвание и превозва 400 000 пътници годишно. Единственият неприятен момент е цената от 17 евро за едно разстояние от 63 км.Понякога има промоции през лятото. На изток влакът се свързва с друг с Перпинян; на северозапад с Тулуза; на югозапад с Барселона (всичките с прекачване). Cъвсем близо е Андора (около 30 км). 11
crazyhorse Публикувано: 28 март, 2021 Публикувано: 28 март, 2021 Интетесни пътешествия с влак! На вниманието на @master_of_germs, а за #4-в момента е идеален шанс за @Георги Матеев... https://trud.bg/най-живописните-пътешествия-с-влак/ 2 1
master_of_germs Публикувано: 29 март, 2021 Публикувано: 29 март, 2021 https://trendelsllacs.cat/ Едно много любимо ЖП пътуване 🙂 "Езерният влак" в Каталония. Писал съм тук: https://magelanci.com/forums/topic/3209-игра-познай-откъде-е-тази-снимка/?do=findComment&comment=347918 3
crazyhorse Публикувано: 29 март, 2021 Публикувано: 29 март, 2021 преди 13 минути , master_of_germs каза: https://trendelsllacs.cat/ Едно много любимо ЖП пътуване 🙂 "Езерният влак" в Каталония. Писал съм тук: https://magelanci.com/forums/topic/3209-игра-познай-откъде-е-тази-снимка/?do=findComment&comment=347918 Не се зарежда адреса!
Иван Попов Публикувано: 16 май, 2021 Публикувано: 16 май, 2021 Малко да раздвижим темата 😊 7 легендарни пътешествия с влак по целия свят (освен Ориент Експрес) Има нещо романтично и магично в пътешествията с влак. Дори и да се возите на най-съвременния влак, все го има онова усещане за минали времена, за срещи на гарата и за унасящо клатушкане. А има и такива пътешествия с влак, които си струват не само заради гледките, но и заради самите легендарни влакове, които ви возят, или заради невероятните виадукти и мостове, по които минавате. Следват седем от най-живописните пътешествия с влак по света, които да включите в списъка си с мечтани дестинации (освен Ориент Експрес и Транссибирската железница). Разгледайте фотогалерия >>> Железницата Флам, Норвегия Влакът Флам в Норвегия Снимка: iStock by Getty Images Музей на железницата Флам, Норвегия Снимка: iStock by Getty Images Това е един от най-стръмните жп маршрути в света. През 80% от едночасовото пътуване наклонът на линията е 5,5%, а влакът се движи от морското ниво до 863 м надморска височина покрай планини, водопади и през 20 тунела. Гледките по пътя са зашеметяващи, а влакът си има и музей. Бернина Експрес, Швейцария Бернина Експрес, Шотландия Снимка: iStock by Getty Images Този яркочервен влак се движи между Санкт Мориц (или Кур) до Тирано в Италия. По маршрута си прекосява една от най-красивите части на Швейцарските Алпи и намиращите се там ледници, а след това се спуска на юг и надолу към палмите на Италия. По пътя влакът минава през 55 тунела и 196 моста, от които най-знаменит е 65-метровият виадукт Ландвасер (на заглавната снимка). Мостът с деветте арки, Шри Ланка Мостът с деветте арки в Шри Ланка Пътуването с влак в Югоизточна Азия е приключение само по себе си, но има едно място в Шри Ланка, което е добило легендарен статут - Мостът с деветте арки, който се намира между жп гарите Ела и Демодара. Височината на моста е 24 м, а дължината му е над 90 м. Това, което впечатлява туристите, са изящните арки, разположени насред сочнозелената джунгла. Роки Маунтъниър, Канада Роки Маунтъниър има вагони с прозрачен покрив Роки Маунтъниър е не просто влак, а истински луксозен хотел на колела, който свързва Торонто с Ванкувър в Канада. Влакът има различни маршрути - от 2-3-дневни до двуседмични, които отвеждат пътниците през планини, национални паркове, водопади (включително Ниагара), срещат ги с лосове и мечки. Някои от купетата са със стъклен покрив за пълно потапяне в красивата природа по трасето на влака. Виадуктът Гленфинан, Шотландия Виадуктът Гленфинан в Шотландия с атракционен парен локомотив Снимка: iStock by Getty Images Минаването по този 120-годишен виадукт е един от акцентите на пътуването с влак в Северношотландската планинска земя. Освен стандартните дизелови влакове, лятно време пускат по маршрута от Глазгоу до Мелиг и влак с парен локомотив. Хайръм Бингъм, Перу Хайръм Бингъм е луксозен влак до Мачу Пикчу Има няколко начина да се стигне до Мачу Пикчу, но влакът Хирам Бингъм Експрес е най-луксозният сред тях. Изисканото пътуване включва тематичен брънч, селекция от перуански вина и безценни гледки през прозореца. В цената на пътуването е включен и гид за Мачу Пикчу. Чинкуе Тере, Италия Влакът през Чинкуе Тере, Италия, се движи предимно в тунел Снимка: iStock by Getty Image Чинкуе Тере са пет селца в Лигурия, Италия, до които някога се е стигало само по два начина - с лодка и на гърба на магаре. Непристъпната местност от едната страна и синьото море от другата, заедно с терасовидните насаждения с лимони, лозя и маслини между селата ги правят любимо място за планински преходи. Селата са свързани и с жп линия, която заради особеностите на терена, е в по-голямата си част в тунел. Информацията е взета от този сайт. 8
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега