Ивайла Публикувано: 14 януари Сподели Публикувано: 14 януари Aз с ето този се надявам да пътувам някога: Dogu Express: Turkey’s stunning 30-hour train ride that sells out in minutes | CNN 6 1 Връзка към коментар
ВениК Публикувано: 14 януари Сподели Публикувано: 14 януари Аз не някога, а тази година се надявам да пътувам с този влак. Със съседите ни, турци сме го набелязали като цел и скоро ще се заемем с организацията на пътуването. Дано да успеем с билетите. 4 Връзка към коментар
Ивайла Публикувано: 14 януари Сподели Публикувано: 14 януари преди 6 минути , ВениК каза: Аз не някога, а тази година се надявам да пътувам с този влак. Със съседите ни, турци сме го набелязали като цел и скоро ще се заемем с организацията на пътуването. Дано да успеем с билетите. Пишете после дали сте успели с пазаруването. Чета за многократно завишени цени ако се купи през агенция. Все още се чудя дали искам зимата заради пейзажите (ама ще е студ) или примерно есен, когато пак ще е красиво, но няма да ми замръзва мозъка докато вървя по улиците. Връзка към коментар
Дани Магелани Публикувано: 14 януари Сподели Публикувано: 14 януари преди 35 минути , Ивайла каза: Пишете после дали сте успели с пазаруването. Чета за многократно завишени цени ако се купи през агенция. Все още се чудя дали искам зимата заради пейзажите (ама ще е студ) или примерно есен, когато пак ще е красиво, но няма да ми замръзва мозъка докато вървя по улиците. Защо изключваш лятото? Връзка към коментар
Ивайла Публикувано: 14 януари Сподели Публикувано: 14 януари Заради други планове:) От снимките, които гледах, най - красива ми се видя зимата, ама пусти студ …. Като четох Сняг на Орхан Памук ми беше студено през цялото време…. 2 Връзка към коментар
Иван Попов Публикувано: 20 януари Сподели Публикувано: 20 януари Цинхай-Тибет: С небесния влак към покрива на света (видео/снимки) Железопътната линия Цинхай-Тибет се простира през Хималайското плато на почти 2000 км от Синин в Централен Китай до Лхаса в Тибет. Въпреки нейния епичен обхват, отвъд прозореца няма да откриетe човешко присъствие, единствено пожълтялата трева на саваната на покрива на Земята, която сякаш се вълнува, докато се среща с хоризонта, оформен като крокодилски зъби на най-високите върхове на планетата. Ако влакът се повреди, малцина от пътниците могат да издържат дълго в брулената от ветрове планина. Няма забележими кладенци, или други водоизточници, от които да пият, нито дървета, под които да открият сянка. Ако все пак се появи нещо, то неизменно е скелет: труп на як, изчистен от мърша, или военни съоръжения от епохата на Мао, които се рушат като руини след война. Дори молитвените знаменца са лишени от своите молитви, бели памучни листове, полепнали по скалите, обявяват капитулацията на човека. Помислете си за онези първи чуждестранни авантюристи, които са се опитали да стигнат до Лхаса, оригиналния Забранен град, като ексцентричния Томас Манинг от Норич, който, "преследван от идеята за Китай", отплава от Гуанджоу за Калкута в началото на 1811 г. В компанията на китайски католик на име Джао той прекосява безпроблемно границата между Бутан и Тибет и след месеци на тежко пътуване поглежда към свещената тибетска столица - първият англичанин, направил това. Манинг смята, че Лхаса е мръсна и бедна, но въпреки това печели аудиенция при шестгодишния Далай Лама, преди amban, който управлява Тибет от името на Пекин, да го вкара в затвора. Манинг остава зад решетките, докато императорът на Цзяцин не нарежда да бъде ескортиран до границата във вериги и депортиран. През следващите десетилетия Китай е отворен по крайбрежието си от агресивни чуждестранни търговци чрез морски войни и едностранни договори. Но приключенски настроените картографи, алпинисти, мисионери, златотърсачи и автори на пътеписи все още мечтаели да проникнат в мистичната цитадела на върха на "покрива на света". Те се приближават от всички страни. Мотивите им се различавали, но това, с което се сблъсквали, правело всички равни: вълци, земетресения и едра шарка преследвали една страна, която буквално се намирала извън картата и била населена с божествени крале, деспотични монаси, решителни граничари и въоръжени бандити. Мнозина загиват в опитите си да последват Манинг. В крайна сметка именно Имперска Великобритания вкарва Лхаса в полезрението на света, когато на Тибетската гранична комисия е наредено да премине границата в Индия, тогава част от Британската империя, за да разреши търговските проблеми между Великобритания и Тибет. Комисията е военно подразделение, ръководено от родения в Радж Франсис Юнгъсбанд, на когото е възложена неясната цел да постигне "удовлетворение" за империята. Той ще постигне това удовлетворение с битката (според някои - с клането) при Гуру. Тибетците, изкарани пред това затънтено селце, са въоръжени с малки мечове и снимки на Далай Лама, които вярват, че ще ги защитят, но те не могат да се сравняват с пушките "Енфийлд" и пистолетите "Максим", които изстрелват стотици куршуми в минута. Редиците им жестоко намаляват, след като един стрелец случайно предизвиква британската атака, когато оръжието му гръмва. Тези, които оцеляват, просто си тръгват, неспособни да проумеят какво са преживели току-що. За тяхна чест британските войници се заели да спасяват падналите тибетци. След това те напредват към Лхаса, като по пътя си водят престрелки, включително битката за прохода Каро, известна с това, че се води на по-голяма надморска височина от всяко друго сражение в историята. За повече инфо тук. 2 1 Връзка към коментар
epetkov Публикувано: 20 януари Сподели Публикувано: 20 януари Не е за най-красивите влакови пътешествия, но е за най-красивите жп гари в Европа 4 Връзка към коментар
Двуцветко Публикувано: 2 юли Сподели Публикувано: 2 юли Специален влак с ретро вагони ще пътува всяка събота и неделя през месец юли по маршрут от гара Септември до гара Велинград и Цветино, както и в обратното направление. Туристическият влак ще тръгне за първи път на 6-и юли, когато е празника на град Велинград и ще пътува всяка събота и неделя във връзка с провеждането на 51-вите Велинградски празници на културата. Композицията е изключително атрактивна за любителите на теснолинейката, тъй като ще се движи в състав от два ретро вагона, един стандартен пътнически вагон, бюфет-вагон и вагон-фургон, теглени от дизелов локомотив. Вагоните в този влак са своеобразна палитра от различни периоди на съществуването на теснолинейката. https://trip.dir.bg/novini/spetsialen-turisticheski-vlak-shte-patuva-po-marshruta-na-tesnolineykata 12 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега